Bıçak Sanatı - Forum

Ev kullanıcıları için sessiz iki makaralı Bant Zımpara Makinası

Emrah

  • ***
  • 1435
  • Meslek: Elektrik Pano
  • Yer: Antalya-1980
çok güzel elinize saglık. birde hız kontrol cihazı uygulansa tadından yenmez. mono motor yerine tri motor kullanılsa aradaki fiyat farkı da, hız kontrol cihazına destek olur. bu şekilde maliyette de aşırı bir artış olmaz.boyutta küçülmüş olur aslında
Her zaman doğru söyle ki, ne dediğini hatırlamak zorunda kalmayasın...

Haznedar

  • ***
  • 1576
  • 0541-572 93 44 1983 / Tarık HAZNEDAR
  • Meslek: Tornacı
  • Yer: Balıkesir
Çok iyi Tarık, tekrar eline sağlık. Ben çok beğendim makineyi  ;)

Çift yön bir aslında faydalı bir seçenek, düz dönerken arka kısımda çalışmak gerektiğinde kıvılcımlar yukarı doğru çıkar, terse döndüğünde kıvılcımları aşağı doğru gider ve kullanımı daha kolay olur ;)
Teşekkür ederim Gökhan Ustam beğendiğinize çok sevindim.  :)
çok güzel elinize saglık. birde hız kontrol cihazı uygulansa tadından yenmez. mono motor yerine tri motor kullanılsa aradaki fiyat farkı da, hız kontrol cihazına destek olur. bu şekilde maliyette de aşırı bir artış olmaz.boyutta küçülmüş olur aslında
Teşekkür ederim.çok daha iyileri yapılabilir.ama şu anda bukadar oldu.Maliyet açısından düşürmek için  motorsuz olarakta bir seçenek sunarım..

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Bu güçteki monofaze ve trifaze motor arasınca ciddi bir fiyat farkı yok galiba. Aradaki farkın invertör maliyetini kaldırması zor gibi.

çok güzel elinize saglık. birde hız kontrol cihazı uygulansa tadından yenmez. mono motor yerine tri motor kullanılsa aradaki fiyat farkı da, hız kontrol cihazına destek olur. bu şekilde maliyette de aşırı bir artış olmaz.boyutta küçülmüş olur aslında
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

Emrah

  • ***
  • 1435
  • Meslek: Elektrik Pano
  • Yer: Antalya-1980
Bu güçteki monofaze ve trifaze motor arasınca ciddi bir fiyat farkı yok galiba. Aradaki farkın invertör maliyetini kaldırması zor gibi.

çok güzel elinize saglık. birde hız kontrol cihazı uygulansa tadından yenmez. mono motor yerine tri motor kullanılsa aradaki fiyat farkı da, hız kontrol cihazına destek olur. bu şekilde maliyette de aşırı bir artış olmaz.boyutta küçülmüş olur aslında
mono 1500 motor ortalama 300tl. tri 3000 motor ortalama 150 tl. bu da demektir hız kontrole 150 tl destek. hele motoru 1hp ye düşürürsek +100tl ye devir ayarlı bir makinemiz olur.
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2014, 15:07:13 Gönderen: Emrah »
Her zaman doğru söyle ki, ne dediğini hatırlamak zorunda kalmayasın...

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Böyle bir yatırımı yapıp sonra motoru kesinlikle 1 beygire düşürmeyin derim.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

Emrah

  • ***
  • 1435
  • Meslek: Elektrik Pano
  • Yer: Antalya-1980
Böyle bir yatırımı yapıp sonra motoru kesinlikle 1 beygire düşürmeyin derim.
aslında kafam da böyle bir proje var abi. 1hp çok mu yetersiz olur? ben bügün bu makineyle bir bıçak yaptım. buna göre 1 hp yeterli olacak gibi geldi bana
http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=6063.0
Her zaman doğru söyle ki, ne dediğini hatırlamak zorunda kalmayasın...

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Güçten kısarak tasarruf ettiğinize değmez. Hız kontrole para veriyorsanız kesenin ağzını açtınız demektir, bu noktadan sonra kasmanın çok anlamı yok..
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

Emrah

  • ***
  • 1435
  • Meslek: Elektrik Pano
  • Yer: Antalya-1980
Güçten kısarak tasarruf ettiğinize değmez. Hız kontrole para veriyorsanız kesenin ağzını açtınız demektir, bu noktadan sonra kasmanın çok anlamı yok..
elim de 1hp motor abi o yüzden
Her zaman doğru söyle ki, ne dediğini hatırlamak zorunda kalmayasın...

egeleme_rampasi

  • *
  • 1570
  • Mustafa Ünal
  • Meslek: Memur
  • Yer: Merzifon
Makineyi beğendim. Makinelerle çalışmak benim için tehlikeli olmasaydı, hiç düşünmez alırdım. Eğer fazladan masraf edeceksem, bu parayı da iş parçasının açısını ayarlamak için kullanacağım aparatlara yatırırdım...

Haznedar

  • ***
  • 1576
  • 0541-572 93 44 1983 / Tarık HAZNEDAR
  • Meslek: Tornacı
  • Yer: Balıkesir
Güçten kısarak tasarruf ettiğinize değmez. Hız kontrole para veriyorsanız kesenin ağzını açtınız demektir, bu noktadan sonra kasmanın çok anlamı yok..
:2up
Hız kontrolü takılacaksa bu makinayı amacı dışına çıkarır. Ama tabi tercih meselesi. Hız kontrol olduktan sonra 2000x50 zımpara çeviren makina daha uygun olur.
Güçten kısarak tasarruf ettiğinize değmez. Hız kontrole para veriyorsanız kesenin ağzını açtınız demektir, bu noktadan sonra kasmanın çok anlamı yok..
elim de 1hp motor abi o yüzden
1 bg motor da yetebilir tahminimce ama hız kontrolü boşuna masraf olur gibime geldi :-\

YAŞAR PEHLİVAN

  • ***
  • 362
  • Meslek: memur
  • Yer: sakarya
Tarık ustam ellerine sağlık videoyu izledikten sonra  daha bir hoşuma gitti. :2up fiyat konusunu özelden bildirirsen memnun olurum..

Haznedar

  • ***
  • 1576
  • 0541-572 93 44 1983 / Tarık HAZNEDAR
  • Meslek: Tornacı
  • Yer: Balıkesir
Tarık ustam ellerine sağlık videoyu izledikten sonra  daha bir hoşuma gitti. :2up fiyat konusunu özelden bildirirsen memnun olurum..
Teşekkür ederim  :)

Emrah

  • ***
  • 1435
  • Meslek: Elektrik Pano
  • Yer: Antalya-1980
Güçten kısarak tasarruf ettiğinize değmez. Hız kontrole para veriyorsanız kesenin ağzını açtınız demektir, bu noktadan sonra kasmanın çok anlamı yok..
:2up
Hız kontrolü takılacaksa bu makinayı amacı dışına çıkarır. Ama tabi tercih meselesi. Hız kontrol olduktan sonra 2000x50 zımpara çeviren makina daha uygun olur.
Güçten kısarak tasarruf ettiğinize değmez. Hız kontrole para veriyorsanız kesenin ağzını açtınız demektir, bu noktadan sonra kasmanın çok anlamı yok..
elim de 1hp motor abi o yüzden
1 bg motor da yetebilir tahminimce ama hız kontrolü boşuna masraf olur gibime geldi :-\
Tarık usta kafam da ki projeye boşuna olmaz hız kontrol şart. ben 1 hp nin yeteceğini tahmin ediyorum. sen imal ettigin makinalardan mutlaka tecrübe  etmişsindir, sence 1 hp zayıf mı kalır? fikrini almak isterim. Bu arada senin konuyu dağıttım özür dilerim
Her zaman doğru söyle ki, ne dediğini hatırlamak zorunda kalmayasın...

Haznedar

  • ***
  • 1576
  • 0541-572 93 44 1983 / Tarık HAZNEDAR
  • Meslek: Tornacı
  • Yer: Balıkesir
Estağfurullah dağılan bişi yok. Şöyle söleyebilirim size ancak 1 bg motor hız kontrol ünitesiyle işinizi görür nereye kadar dersek motorun çalışma hz ne kadar. Etiket üstündeki hz geçince motorunuz bayılmaya başlayacaktır. O zamanda seramik zımpara iş görür mü bilemiyorum denemek lazım. Tabi bunlar elektrik bilgisine girdiği için sadece tahminimdir. Elektrik alanında uzman olan abilerimiz daha iyi teknik bilgi vereceğine inanıyorum.  8)

Emrah kent

  • ***
  • 641
  • Meslek: karasör
  • Yer: izmir
bence her eve lazım :) tebrık ederim güzel çalısma olmuş elinize saglık  kullanacak kişi güle güle kazazıs belasız kullansın

Emrah

  • ***
  • 1435
  • Meslek: Elektrik Pano
  • Yer: Antalya-1980
Estağfurullah dağılan bişi yok. Şöyle söleyebilirim size ancak 1 bg motor hız kontrol ünitesiyle işinizi görür nereye kadar dersek motorun çalışma hz ne kadar. Etiket üstündeki hz geçince motorunuz bayılmaya başlayacaktır. O zamanda seramik zımpara iş görür mü bilemiyorum denemek lazım. Tabi bunlar elektrik bilgisine girdiği için sadece tahminimdir. Elektrik alanında uzman olan abilerimiz daha iyi teknik bilgi vereceğine inanıyorum.  8)
işimiz elektrik abi  ;) demek istedigim, daha önce bant zımpara kullanmadıgım için, çeligi bastırınca ne kadar bayılma olacagını tahmin edemiyorum. en güzeli tecrübe etmek. teşekkürler
Her zaman doğru söyle ki, ne dediğini hatırlamak zorunda kalmayasın...

Haznedar

  • ***
  • 1576
  • 0541-572 93 44 1983 / Tarık HAZNEDAR
  • Meslek: Tornacı
  • Yer: Balıkesir
bence her eve lazım :) tebrık ederim güzel çalısma olmuş elinize saglık  kullanacak kişi güle güle kazazıs belasız kullansın
Teşekkür ederim :)

Estağfurullah dağılan bişi yok. Şöyle söleyebilirim size ancak 1 bg motor hız kontrol ünitesiyle işinizi görür nereye kadar dersek motorun çalışma hz ne kadar. Etiket üstündeki hz geçince motorunuz bayılmaya başlayacaktır. O zamanda seramik zımpara iş görür mü bilemiyorum denemek lazım. Tabi bunlar elektrik bilgisine girdiği için sadece tahminimdir. Elektrik alanında uzman olan abilerimiz daha iyi teknik bilgi vereceğine inanıyorum.  8)
işimiz elektrik abi  ;) demek istedigim, daha önce bant zımpara kullanmadıgım için, çeligi bastırınca ne kadar bayılma olacagını tahmin edemiyorum. en güzeli tecrübe etmek. teşekkürler
:2up

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Bendeki 1.5 beygir monofaze motor benim makinamdaki en hızlı kasnak kombinasyonunda (şebekeden çalışıyor.) durdurulabiliyor ama bu rahatsız edici bir kolaylıkta değil... (E, dört kasnaklı bir makina şeridi en üst hızda çalışırken zorlarsanız olur tabii.) Tek fazlı şebeke için 3 beygirlik (2,2kW) bir sistem en uç noktadaki çözüm diyeceğim ama bu da hem terazideki dengeyi bütçe aleyhine bozuyor hem de anma akımı olarak 20 A bence fazla bir değer.

-- o --

VFD'ler ile ilgili benim aklıma takılan bir ayrıntı var. Volt'un 1.1 kW motoruna bakıyorum, anma akımı 2,5A görünüyor. Kilitli rotor akımı ise x4,5 görünüyor. Bu da 11,25A ediyor.

http://www.voltmotor.com.tr/upload/big/btr.jpg

Siemens'ün sürücülerine bakıyorum. 1.1kW olarak görünenin anma akımı 5,5A iken "ağır şartlarda kullanım" için olan anma akımı da aynı yazılmış.
http://kavrammuhendislik.com.tr/fiyat_listeleri/Siemens/Siemens-fiyat-listesi-otomasyon-ve-surucu-teknolojileri-14-ocak-2013.pdf

Düzeltiyorum. Sürücü, anma akımının %50 fazlasını bir dakika süreyle verebiliyormuş. O da 5,5A x 1,5 = 8,25A ediyor.
http://w3app.siemens.com/mcms/infocenter/dokumentencenter/mc/Documentsu20Catalogs/DA51-2-2007-2008-en.pdf Sa. 17,20

Buna göre oluşan kanaatim odur ki 1,1 kW motora 1,5 kW'lik sürücü tercih etmek daha hayırlı. Tabi bu da fazladan 50€ vermek demek.


Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Bu makinanın videosuna bakınca performansının gayet iyi göründüğünü söyleyeyim. Motor sistemle gayet uyumlu duruyor.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

Emrah

  • ***
  • 1435
  • Meslek: Elektrik Pano
  • Yer: Antalya-1980
Bendeki 1.5 beygir monofaze motor benim makinamdaki en hızlı kasnak kombinasyonunda (şebekeden çalışıyor.) durdurulabiliyor ama bu rahatsız edici bir kolaylıkta değil... (E, dört kasnaklı bir makina şeridi en üst hızda çalışırken zorlarsanız olur tabii.) Tek fazlı şebeke için 3 beygirlik (2,2kW) bir sistem en uç noktadaki çözüm diyeceğim ama bu da hem terazideki dengeyi bütçe aleyhine bozuyor hem de anma akımı olarak 20 A bence fazla bir değer.

-- o --

VFD'ler ile ilgili benim aklıma takılan bir ayrıntı var. Volt'un 1.1 kW motoruna bakıyorum, anma akımı 2,5A görünüyor. Kilitli rotor akımı ise x4,5 görünüyor. Bu da 11,25A ediyor.

http://www.voltmotor.com.tr/upload/big/btr.jpg

Siemens'ün sürücülerine bakıyorum. 1.1kW olarak görünenin anma akımı 5,5A iken "ağır şartlarda kullanım" için olan anma akımı da aynı yazılmış.
http://kavrammuhendislik.com.tr/fiyat_listeleri/Siemens/Siemens-fiyat-listesi-otomasyon-ve-surucu-teknolojileri-14-ocak-2013.pdf

Düzeltiyorum. Sürücü, anma akımının %50 fazlasını bir dakika süreyle verebiliyormuş. O da 5,5A x 1,5 = 8,25A ediyor.
http://w3app.siemens.com/mcms/infocenter/dokumentencenter/mc/Documentsu20Catalogs/DA51-2-2007-2008-en.pdf Sa. 17,20

Buna göre oluşan kanaatim odur ki 1,1 kW motora 1,5 kW'lik sürücü tercih etmek daha hayırlı. Tabi bu da fazladan 50€ vermek demek.
abi, sigorta seçimin de uygun amperi kullanırız. yüksek seçim yapmak devreyi riske sokar...ama yol vericiyi seçerken (kontaktör, vfd, softstar, pako) dediğin gibi bir büyüğünü seçmek gerekir. örneğin 5.5kw motor yükte 12 amper çeker. bu devrede 12A kontaktör kullanmak riskli olur. 18A kullanmak garantidir. yalnız bant zımparada görev yapan motoru elle ne kadar zorlaya biliriz ( özellikle titiz bir şekilde bıçak yaparken ve kasnaksız makinada). ben fazla zorlanacagını sanmıyorum ama makineyi çalıştırıp yüklenince, ampermetre bize doğruyu söyleyecektir
Her zaman doğru söyle ki, ne dediğini hatırlamak zorunda kalmayasın...