Bıçak Sanatı - Forum

Ev kullanıcıları için sessiz iki makaralı Bant Zımpara Makinası

Soytürk Dönmez

  • ***
  • 4198
  • Meslek: Dövme Bıçak
  • Yer: İstanbul-Büyükçekmece

abi, sigorta seçimin de uygun amperi kullanırız. yüksek seçim yapmak devreyi riske sokar...ama yol vericiyi seçerken (kontaktör, vfd, softstar, pako) dediğin gibi bir büyüğünü seçmek gerekir. örneğin 5.5kw motor yükte 12 amper çeker. bu devrede 12A kontaktör kullanmak riskli olur. 18A kullanmak garantidir. yalnız bant zımparada görev yapan motoru elle ne kadar zorlaya biliriz ( özellikle titiz bir şekilde bıçak yaparken ve kasnaksız makinada). ben fazla zorlanacagını sanmıyorum ama makineyi çalıştırıp yüklenince, ampermetre bize doğruyu söyleyecektir
[/quote]


     8)   Öyle bir zorlanıyor ki ...

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Sürücüde kısa devre koruması vardır (kilitli rotor) ve motora yol verirken yavaş kaldırıyordur(kalkış akımı).  Bir de IGBT ler genelde -high side low side çakışmalarına karşı sanrıım-  10us kadar kısa devreye dayanabiliyor. Kalanı termal tasarıma kalır. 10A'lik IGBT yahut IPM i uygun şekilde soğutmadan bu akımlarda kullanamazsın.  Bu süre zarfında sürücü kısmının kısa devreyi algılayıp kesmesi lazım.


Bendeki 1.5 beygir monofaze motor benim makinamdaki en hızlı kasnak kombinasyonunda (şebekeden çalışıyor.) durdurulabiliyor ama bu rahatsız edici bir kolaylıkta değil... (E, dört kasnaklı bir makina şeridi en üst hızda çalışırken zorlarsanız olur tabii.) Tek fazlı şebeke için 3 beygirlik (2,2kW) bir sistem en uç noktadaki çözüm diyeceğim ama bu da hem terazideki dengeyi bütçe aleyhine bozuyor hem de anma akımı olarak 20 A bence fazla bir değer.

-- o --

VFD'ler ile ilgili benim aklıma takılan bir ayrıntı var. Volt'un 1.1 kW motoruna bakıyorum, anma akımı 2,5A görünüyor. Kilitli rotor akımı ise x4,5 görünüyor. Bu da 11,25A ediyor.

http://www.voltmotor.com.tr/upload/big/btr.jpg

Siemens'ün sürücülerine bakıyorum. 1.1kW olarak görünenin anma akımı 5,5A iken "ağır şartlarda kullanım" için olan anma akımı da aynı yazılmış.
http://kavrammuhendislik.com.tr/fiyat_listeleri/Siemens/Siemens-fiyat-listesi-otomasyon-ve-surucu-teknolojileri-14-ocak-2013.pdf

Düzeltiyorum. Sürücü, anma akımının %50 fazlasını bir dakika süreyle verebiliyormuş. O da 5,5A x 1,5 = 8,25A ediyor.
http://w3app.siemens.com/mcms/infocenter/dokumentencenter/mc/Documentsu20Catalogs/DA51-2-2007-2008-en.pdf Sa. 17,20

Buna göre oluşan kanaatim odur ki 1,1 kW motora 1,5 kW'lik sürücü tercih etmek daha hayırlı. Tabi bu da fazladan 50€ vermek demek.
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

tarpoon

  • ***
  • 4739
1 bg yetersız gelır  1,5 bg olursa daha ıyı olacaktır.  makınanın bant boyu kısa  buna nazaran zımpara  daha çabuk körelecek ve malzemeyı daha çok tutacak.  mesela özgüre yaptığımız makına 3 bg  . özgür öyle baskı uyguluyorkı bazen makınayı durdurduğuna şahit oldum.

benım kullandığım 2bg  gamak  invertörden tork arttırımı yapıldı istedığım zaman 95 hz çalıştırabılıyorum sorun yok..


unutmadan bu arada  ınvertör manofaze giriş trıfaze çıkış motorum trıfaze..
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

Haznedar

  • ***
  • 1576
  • 0541-572 93 44 1983 / Tarık HAZNEDAR
  • Meslek: Tornacı
  • Yer: Balıkesir
Sürücüde kısa devre koruması vardır (kilitli rotor) ve motora yol verirken yavaş kaldırıyordur(kalkış akımı).  Bir de IGBT ler genelde -high side low side çakışmalarına karşı sanrıım-  10us kadar kısa devreye dayanabiliyor. Kalanı termal tasarıma kalır. 10A'lik IGBT yahut IPM i uygun şekilde soğutmadan bu akımlarda kullanamazsın.  Bu süre zarfında sürücü kısmının kısa devreyi algılayıp kesmesi lazım.


Bendeki 1.5 beygir monofaze motor benim makinamdaki en hızlı kasnak kombinasyonunda (şebekeden çalışıyor.) durdurulabiliyor ama bu rahatsız edici bir kolaylıkta değil... (E, dört kasnaklı bir makina şeridi en üst hızda çalışırken zorlarsanız olur tabii.) Tek fazlı şebeke için 3 beygirlik (2,2kW) bir sistem en uç noktadaki çözüm diyeceğim ama bu da hem terazideki dengeyi bütçe aleyhine bozuyor hem de anma akımı olarak 20 A bence fazla bir değer.

-- o --

VFD'ler ile ilgili benim aklıma takılan bir ayrıntı var. Volt'un 1.1 kW motoruna bakıyorum, anma akımı 2,5A görünüyor. Kilitli rotor akımı ise x4,5 görünüyor. Bu da 11,25A ediyor.

http://www.voltmotor.com.tr/upload/big/btr.jpg

Siemens'ün sürücülerine bakıyorum. 1.1kW olarak görünenin anma akımı 5,5A iken "ağır şartlarda kullanım" için olan anma akımı da aynı yazılmış.
http://kavrammuhendislik.com.tr/fiyat_listeleri/Siemens/Siemens-fiyat-listesi-otomasyon-ve-surucu-teknolojileri-14-ocak-2013.pdf

Düzeltiyorum. Sürücü, anma akımının %50 fazlasını bir dakika süreyle verebiliyormuş. O da 5,5A x 1,5 = 8,25A ediyor.
http://w3app.siemens.com/mcms/infocenter/dokumentencenter/mc/Documentsu20Catalogs/DA51-2-2007-2008-en.pdf Sa. 17,20

Buna göre oluşan kanaatim odur ki 1,1 kW motora 1,5 kW'lik sürücü tercih etmek daha hayırlı. Tabi bu da fazladan 50€ vermek demek.

 :-[

1 bg yetersız gelır  1,5 bg olursa daha ıyı olacaktır.  makınanın bant boyu kısa  buna nazaran zımpara  daha çabuk körelecek ve malzemeyı daha çok tutacak.  mesela özgüre yaptığımız makına 3 bg  . özgür öyle baskı uyguluyorkı bazen makınayı durdurduğuna şahit oldum.

benım kullandığım 2bg  gamak  invertörden tork arttırımı yapıldı istedığım zaman 95 hz çalıştırabılıyorum sorun yok..


unutmadan bu arada  ınvertör manofaze giriş trıfaze çıkış motorum trıfaze..

 :2up :2up

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Forumda motordan da invertorden de benden iyi anlayan vardır, yanlışımı düzeltirler. 230V monofaze giriş, trifaze çıkışlı invertor ile v/f kontrolünde 50Hz in üzerine çıktığınızda hız artar ancak tork düşer. 87Hz sürme diye bir numara var, normalde yıldız bağlı olması gereken motoru üçgen bağlayıp invertör ile mi ne sürüyorlar, lakin onun için trifaze giriş gerilimi gerekiyor, motoru da hırpalayan bir çalışma modu biraz diye biliyorum.

Eylem usta trifaze motor akımlarına bakarken üçgen mi yıldız mı bir de şebeke gerilimi ne diye dikkat etmek lazım. Akımlar 380V üç faz için verilmiş olabilir. Monofaze elektrik ile beslenen vfd nin çıkışı üç faz olabilir ama besleme geriliminden daha yüksek olamaz, 3 faz 230vac gibi birşey çıkar anca.

 Denk geldi fuji marka invertorün kılavuzuna baktım, aşırı akım koruması var i2t falan ayarlayabiliyorsun, soft start stop var kalkış akımı da o kadar dert olmaz. 1.1KW lık motor ile 1.1KW lık sürücü kullanılırmının cevabı bence ortam sıcaklığı. Invertörün bulunduğu ortamı specler içinde tutabiliyorsan neden olmasın?

1 bg yetersız gelır  1,5 bg olursa daha ıyı olacaktır.  makınanın bant boyu kısa  buna nazaran zımpara  daha çabuk körelecek ve malzemeyı daha çok tutacak.  mesela özgüre yaptığımız makına 3 bg  . özgür öyle baskı uyguluyorkı bazen makınayı durdurduğuna şahit oldum.

benım kullandığım 2bg  gamak  invertörden tork arttırımı yapıldı istedığım zaman 95 hz çalıştırabılıyorum sorun yok..


unutmadan bu arada  ınvertör manofaze giriş trıfaze çıkış motorum trıfaze..
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2014, 23:36:49 Gönderen: a.yuce »
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

Emrah

  • ***
  • 1435
  • Meslek: Elektrik Pano
  • Yer: Antalya-1980
Forumda motordan da invertorden de benden iyi anlayan vardır, yanlışımı düzeltirler. 230V monofaze giriş, trifaze çıkışlı invertor ile v/f kontrolünde 50Hz in üzerine çıktığınızda hız artar ancak tork düşer. 87Hz sürme diye bir numara var, normalde yıldız bağlı olması gereken motoru üçgen bağlayıp invertör ile mi ne sürüyorlar, lakin onun için trifaze giriş gerilimi gerekiyor, motoru da hırpalayan bir çalışma modu biraz diye biliyorum.

Eylem usta trifaze motor akımlarına bakarken üçgen mi yıldız mı bir de şebeke gerilimi ne diye dikkat etmek lazım. Akımlar 380V üç faz için verilmiş olabilir. Monofaze elektrik ile beslenen vfd nin çıkışı üç faz olabilir ama besleme geriliminden daha yüksek olamaz, 3 faz 230vac gibi birşey çıkar anca.

 Denk geldi fuji marka invertorün kılavuzuna baktım, aşırı akım koruması var i2t falan ayarlayabiliyorsun, soft start stop var kalkış akımı da o kadar dert olmaz. 1.1KW lık motor ile 1.1KW lık sürücü kullanılırmının cevabı bence ortam sıcaklığı. Invertörün bulunduğu ortamı specler içinde tutabiliyorsan neden olmasın?

1 bg yetersız gelır  1,5 bg olursa daha ıyı olacaktır.  makınanın bant boyu kısa  buna nazaran zımpara  daha çabuk körelecek ve malzemeyı daha çok tutacak.  mesela özgüre yaptığımız makına 3 bg  . özgür öyle baskı uyguluyorkı bazen makınayı durdurduğuna şahit oldum.

benım kullandığım 2bg  gamak  invertörden tork arttırımı yapıldı istedığım zaman 95 hz çalıştırabılıyorum sorun yok..


unutmadan bu arada  ınvertör manofaze giriş trıfaze çıkış motorum trıfaze..
abi tri motorların etiketini incelersen 220-400 çalıştırma seçenegi vardır. dedigin gibi klemens baglantısı üçgen yıldız olarak degişir. bunun için 220 giriişli sürücler vardır. ama çıkış trifaze degildir. motoru 3 tane 220 ile çalıştırır ve bir sıkıntı olmaz
Her zaman doğru söyle ki, ne dediğini hatırlamak zorunda kalmayasın...

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
...
Eylem usta trifaze motor akımlarına bakarken üçgen mi yıldız mı bir de şebeke gerilimi ne diye dikkat etmek lazım. Akımlar 380V üç faz için verilmiş olabilir. Monofaze elektrik ile beslenen vfd nin çıkışı üç faz olabilir ama besleme geriliminden daha yüksek olamaz, 3 faz 230vac gibi birşey çıkar anca.

 Denk geldi fuji marka invertorün kılavuzuna baktım, aşırı akım koruması var i2t falan ayarlayabiliyorsun, soft start stop var kalkış akımı da o kadar dert olmaz. 1.1KW lık motor ile 1.1KW lık sürücü kullanılırmının cevabı bence ortam sıcaklığı. Invertörün bulunduğu ortamı specler içinde tutabiliyorsan neden olmasın?
...

Abi, bu güne dün geceden yorgun başladım ve de çok farklı konular üst üste bindiğinden zaten zorlanan devreler yazdıklarını ilk okuyuşumda beni iptal etti. Zayıf akımcı olduğumdan ilk anda ofsaytta kalmış gibi duraladım, şimdi az biraz aklım duruluyor.

Çok basit düşünerek gideyim, kafam hâlâ çorba ne de olsa... 3 faz, tek fazlı beslemenin 3 tanesinin bir arada geldiği sistem. Her bir faz yine nötüre göre 220VAC, tek fark 120 derecelik faz farkları. O nedenle 220VAC tek fazdan dört başı mamur bir 3 faz elde edilebilir. Sonuçta 220VAC'den yine 220VAC üretiyorsun, ama sadece bunlar 3 tane olacak ve aralarında 120 derece faz farkı olacak.

Bu VFD'leri baya bir yıl önce bir fuarda kurcalamıştım. O zamandan beri araştırıp kafa yormadım. Ancak hatırladığım bunların çoğunlukla fan sürme gibi işlerde kullanıldığı. Fanlar hakkında bildiğim de yüklerinin devirle birlikte arttığı. Buna karşılık biz zımpara şeridini zorladığımızda azalan devre rağmen motoru daha fazla zorlayabiliyoruz. Sanırım bizim yükleyişimizden gelen farktan dolayı bu sürücülerin limitlerinin biraz daha paylı olmalı.

Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Üstad elektronikçi olduğumu düşünürsen iş güç elektroniği ve motor kontrol olunca benim durum da senden farklı değil, başıma geldikçe öğreniyorum. Özetle biraz karışık ta olsa demeye çalıştığım VFD-motor eşleştirmeye çalışırken akım değil güç cinsinden düşünmek daha doğru. 

VFD ler fan motoru için de genel amaçlı motor için de kullanılıyor gördüğüm. İkisinin yük karakteristiği farklı olduğu için girilen parametreler farklı oluyor sadece. Normalde VFD kontrolünün yaptığı sadece motoru daha yavaş hızlarda döndürmek, motor plakasında yazan hız üst limit.  VFD motoru yavaşlatmak için gerilimini düşürürken frekansı da düşürüp  ( V/f sabit yani) torkun sabit kalmasını, hız düştüğünde motorun bayılmamasını sağlıyor.  V/f kontrolü yanında bir de hassas hız kontrolü için kullanılan vektör kontrol işi ( invertör yine invertör ama SW farklı)var ama onu anlamak için güç elektroniği ekibinden birilerine danışmam lazım. 

Asıl kafa karıştırıcı durum, V/f kontrolünde Taner ustanın yaptığı gibi motoru plakasının üzerinde yazan hızın da üzerine çıkartmak, mesela 1500 devir motoru 2000 devir çevirmek istersen çıkıyor.  Bu durumda invertör-motor sistemine verdiğin şebeke gerilimin 230V monofaze ise hızı arttırıyorsun ama tork ta azalıyor, anma hızından düşük hızlardaki gibi tork sabit kalmıyor.  Şebeke gerilimin 380V trifaze ise, bir numara yapıp ( normalde yıldız bağlaman gereken motoru üçgen bağlayıp, invertör parametrelerini de ayarlayarak ) anma hızının üzerine çıktığında torkun azalmamasını sağlayabiliyorsun anladığım. Bknz https://cache.automation.siemens.com/dnl/jE/jE3MTIzAAAA_25338130_Tools/PDF_Operating_motors_at_higher_frequencies_V2_en.pdf


...
Eylem usta trifaze motor akımlarına bakarken üçgen mi yıldız mı bir de şebeke gerilimi ne diye dikkat etmek lazım. Akımlar 380V üç faz için verilmiş olabilir. Monofaze elektrik ile beslenen vfd nin çıkışı üç faz olabilir ama besleme geriliminden daha yüksek olamaz, 3 faz 230vac gibi birşey çıkar anca.

 Denk geldi fuji marka invertorün kılavuzuna baktım, aşırı akım koruması var i2t falan ayarlayabiliyorsun, soft start stop var kalkış akımı da o kadar dert olmaz. 1.1KW lık motor ile 1.1KW lık sürücü kullanılırmının cevabı bence ortam sıcaklığı. Invertörün bulunduğu ortamı specler içinde tutabiliyorsan neden olmasın?
...

Abi, bu güne dün geceden yorgun başladım ve de çok farklı konular üst üste bindiğinden zaten zorlanan devreler yazdıklarını ilk okuyuşumda beni iptal etti. Zayıf akımcı olduğumdan ilk anda ofsaytta kalmış gibi duraladım, şimdi az biraz aklım duruluyor.

Çok basit düşünerek gideyim, kafam hâlâ çorba ne de olsa... 3 faz, tek fazlı beslemenin 3 tanesinin bir arada geldiği sistem. Her bir faz yine nötüre göre 220VAC, tek fark 120 derecelik faz farkları. O nedenle 220VAC tek fazdan dört başı mamur bir 3 faz elde edilebilir. Sonuçta 220VAC'den yine 220VAC üretiyorsun, ama sadece bunlar 3 tane olacak ve aralarında 120 derece faz farkı olacak.

Bu VFD'leri baya bir yıl önce bir fuarda kurcalamıştım. O zamandan beri araştırıp kafa yormadım. Ancak hatırladığım bunların çoğunlukla fan sürme gibi işlerde kullanıldığı. Fanlar hakkında bildiğim de yüklerinin devirle birlikte arttığı. Buna karşılık biz zımpara şeridini zorladığımızda azalan devre rağmen motoru daha fazla zorlayabiliyoruz. Sanırım bizim yükleyişimizden gelen farktan dolayı bu sürücülerin limitlerinin biraz daha paylı olmalı.
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2014, 09:08:14 Gönderen: a.yuce »
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

taner çiçek

  • ***
  • 823
  • Meslek: makina imalati
  • Yer: gaziantep
bildiğim kadarıyla yeni nesil invertörlerde bi eddüstüriyel tip var. bu tiplerde devir düşsede tork düşmüyor ve ayarlama yapılıyor. çok güç gerektiren bi yerde 30kw motora 22kw omronun invertörüyle çalıştı hat bikaç uygulamada 1.5kw ye1.1bağlandı bi sıkıntı yok.

berdohan

  • Mr. Bilge ERDOHAN (47)
  • ***
  • 581
  • Meslek: Elektronik Müh.
  • Yer: Ankara
Çok güzel olmuş Tarık ustam ellerine sağlık  :2up
Tablanın dışında mekanizmada hareketli olsa nasıl olur? İcabında büyük tekeri kullanmak isteyenler için.
Teşekkür ederim Salim ustam.Mekanizma hareketlendirilebilir tabiki de.Ama biliyorsun uygun fiyatlandırma çapında basit çalışmaya müsait bir alet yaptım.
:2up Eline sağlık abi birde fiyatını duyalım bu arkadaşın.İstenirse motor devir kontrollü halede getirebilir süper olmuş.
Teşekkür ederim Osman fiyat bilgisini burada paylaşmak iyi olmaz özelden yazarım derhal.devir kontrol için ise motor 220 olduğu için elektrik bilgisi olanlara sormak lazım buna olabilirmi diye :)
Super birsey yerde kaplamiyor. Eline saglik fiyati nekadar.
Teşekkür ederim.Fiyat bilgisi için özelden dönüş yaparım. :2up
Tarık Ustam süper olmuş, beklenen makine fiyatı nedir acaba ?
Teşekkür ederim Mesut Abi
Ustam eline sağlık sonunda beklenen makina geldi ha :) peki aşındırma Performansı nasıl diğer Yaptığın makinalarla çok farkımdan mı elbette bende fiyatı merak ediyorum elbette devir ayarlı olursa tabla büyürse fiya ne kadar değişir onu da bilmek isterim ya da mesala değişik aparat takılmaya müsait olucak mı makina tekrar elinize sağlık
Teşekkür ederim.performansı çok iyi motor 1.5 bg olduğu için bayılma yapması mümkün değil kıvılcımlardan anlaşılıyordur zaten ;D.sizin önerileriniz diğer yaptığım profesyonel makinaya uyum gösteriyor.istenildiği taktirde makinayı alan kişi gerekenleri yapabilir.
Güzel alet. Tebrikler.

Makinelerle ilgilenmiyorum ama merak ettim; fiyatı nedir Ustam?

Merak ettiğim bir diğer nokta: Modifikasyonlara açık bir yapılanması var mı?
Teşekkür ederim. Modifikasyon derken benim elimden gelen bu kadar oldu  :D Tabiki de modifikasyona uygun alan kişi isteği şekilde değerlendirebilir.
Ellerine sağlık Tarık Ustam, böyle bir çalışmaya girmen takdir-e şayan olmuş.. :)
Teşekkür ederim.  :2up
hemşerim eline sağlık. olmayanı yaptın sonunda. Birçok arkadaşın derdine derman olacak tam bir balkoncu makinası. ellerin dert görmesin :2up
Teşekkür ederim Hemşerim.Çok da güzel oldu inşallah derman olur. ;D
Tarik Ustam ellerine saglik aklimdaki makine budur. Peki fiyat nedir diye soruvereyimm simdi?
Teşekkür ederim Alper Hocam. fiyat bilgisi için özelden dönüş yapıcam

Fiyat bilgisinin neden özelden dönüleceğini merak ettim. Farklı üyeye farklı fiyat mı olacak? Daha önce de bu tür paylaşımlar olmuştu. Fiyat baştan belirlenmişti. Hatta şu kadar talep olursa fiyat buna düşer denmişti. Ne diyim garipsedim.
Tecrübe dünyanın en pahalı şeyidir.
Bilge ERDOHAN

Haznedar

  • ***
  • 1576
  • 0541-572 93 44 1983 / Tarık HAZNEDAR
  • Meslek: Tornacı
  • Yer: Balıkesir
Her üyeye farklı fiyat uygulaması izlenimine kapıldığınıza çok üzüldüm :( böyle birşey kişiliksizlikten başka bir şey değilidir ve zaten bu şekilde esnaflıkta başarı sağlamak mümkün değildir.
Bu bölüm adı altında yapılanlara fiyat belirterek paylaşım yapılması münasip bi yer olmadığını illaki fiyat belirlenecekse hırdavat ve vitrin bölümlerinde paylaşım yapılması daha uygun oluyor diye nacizane düşünüyorum.
Keşke bu durumu garipsemeden ve herkese farklı fiyat mı düşüncesine kapılmadan önce bunun sağlamasını yapsaydınız da beni de üzmeseydiz. Bu izlenimi yıkmak için tüm forum üyelerinden bir ricam olacak. Moderatörler uygun görürse şayet ben fiyatı buraya yazıcam ama şimdiye kadar fiyat verdiğim forum üyelerinin benden duydukları fiyatları buraya yazmasını istiyorum.
Ben daha 15 yıllık esnafım bu yolda yeni sayılırım. Vur kaç yapacak, fırsatcılık yapacak karakterde biri değilim. Size de yukarıda belirttiğiniz izlenime de sevk ettiğim için özür dilerim.
Eğer başka forum üyelerinden böyle düşünen arkadaşlar varsa şayet onlardan ve diğer forum üyelerinin kafalarını şişirdiğim içinde özür dilerim. Sağlıcakla kalın.

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Hemen taşıdım.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

tarpoon

  • ***
  • 4739
Tarık geçende başka bır yerde aynı soruyu daha ağır bır şekılde yöneltmıstı vatandaşın bırısı sana . makınanın fıyatını buraya yaz  bence bu tarz düşüncelerin ve gereksız soruların önune geçmiş olursun.

“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

berdohan

  • Mr. Bilge ERDOHAN (47)
  • ***
  • 581
  • Meslek: Elektronik Müh.
  • Yer: Ankara
Daha önce forum sayesinde başka bir yerden alamayacağım, yaptıramayacağım bir bıçak mengenesi ve kanal açma aparatı sahibi olmuştum.
Fikir ortaya konduktan sonra liste oluşturulup, ihtiyaçlarımıza kavuşmuştuk. Sizin dediğiniz gibi fiyat yazmanın yersiz olacağı da benim aklıma gelmedi.
Önce ile şimdiyi kıyasladığım için soru sordum. Çokta önemli değil. Rahat olun.
Sonuçta bu bir alışveriş özelden de olsa açıktan da olsa herkes işine geleni yapar.
Tecrübe dünyanın en pahalı şeyidir.
Bilge ERDOHAN

pumpingiron

  • ***
  • 105
  • Erman
  • Meslek: Mekanik
  • Yer: İzmir
Ustam öncelikle elinize emeğinize sağlık ne kadar teşekkür etsek azdır.
 Tablayı dik kullanım olanağı sağlanamaz mı ve üst makara yerine parmak oyunları için kullanılacak bir işlev kazandırılamaz mı yada buna uygun bir aparat yapılamaz mı

Haznedar

  • ***
  • 1576
  • 0541-572 93 44 1983 / Tarık HAZNEDAR
  • Meslek: Tornacı
  • Yer: Balıkesir
Ustam öncelikle elinize emeğinize sağlık ne kadar teşekkür etsek azdır.
 Tablayı dik kullanım olanağı sağlanamaz mı ve üst makara yerine parmak oyunları için kullanılacak bir işlev kazandırılamaz mı yada buna uygun bir aparat yapılamaz mı
Teşekkür ederim.
Dediğiniz özellikler tabiki bu makinaya kazandırılabilir. Fakat bunları farklı bir versiyonda yapmayı düşünüyorum çünkü fiyat olarak bu makinaya nazaran yüksek olacağı için. İllaki böyle bişi yapılacaksa alan kişinin yapması daha uygun olacak.

Salim Türk

  • *
  • 6976
  • 1976
  • Meslek: Web tasarım ve programlama (Makine Öğretmeni)
  • Yer: İzmir-Buca
Tarık ustamız bu konuda çok haklı. Bu makineye çok şey eklenebilir ama bu sefer de amacının dışına çıkar ve pahalı olur. Bu durumda hali hazırdaki diğer gelişmiş modeli almak da daha mantıklı olur.

tarpoon

  • ***
  • 4739
bence yapılacak tek şey var, makınayı ayrı bır tablaya bağlayıp ; bu tablaya ana unıte bağlanacak ve hareketlı olacak. zımpara tablası yere paralel çalıştımı çok iş görur.
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

Salim Türk

  • *
  • 6976
  • 1976
  • Meslek: Web tasarım ve programlama (Makine Öğretmeni)
  • Yer: İzmir-Buca
90 derece yatsa yeter tabi. Bununla ilgili örnekler var. Flanş sabit kalıp ana gövde flanşta eksenel hareket edecek şekilde yapılır ise bu iş olur. Tarık usta bu konuda bir çalışma yapacak galiba.

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
...
Moderatörler uygun görürse şayet ben fiyatı buraya yazıcam ama şimdiye kadar fiyat verdiğim forum üyelerinin benden duydukları fiyatları buraya yazmasını istiyorum.
....

Tarık usta invertör, motor dahil 250 TL demiştin bana ama   >:D  :P

yukarıda yazdığı motor dahil rakamları söylemişti bana da.
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.