Bıçak Sanatı - Forum

Shobu Zukuri Tanto

Emrah

  • ***
  • 1435
  • Meslek: Elektrik Pano
  • Yer: Antalya-1980
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #20 : 20 Mart 2017, 19:21:52 »
Valla Hocam her çalışmanız da, bize daha yüksek hedefler belirliyorsunuz. Elinize sağlık
Her zaman doğru söyle ki, ne dediğini hatırlamak zorunda kalmayasın...

Aytunç Ayper(itunch)

  • ***
  • 351
  • itunch
  • Meslek: Elektrik-Elektronik & Mekanik Kalibrasyon ve Ölçüm.
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #21 : 20 Mart 2017, 20:09:32 »
Sefa usta harikasın, eline sağlık...
Aytunç Ayper (itunch)

Ali T.

  • **
  • 232
  • Meslek: teknisyen-teknik öğretmen
  • Yer: Antalya-İstanbul
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #22 : 20 Mart 2017, 21:07:48 »
çok güzel olmuş hocam adeta sanat eseri yapmışsınız.Balçaktaki nokta nokta izleri hangi teknikle uyguladınız?
Fakirlik insanı mucit eder...

Ersin Özdemir

  • ***
  • 2442
  • Meslek: Satış pazarlama ( Makine teknikeri ) Astas
  • Yer: İstabul- Edirne
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #23 : 20 Mart 2017, 21:20:35 »
Mükemmel bir çalışma olmuş Sefa abi
El yapımı olduğu İnanilmaz

President

  • ***
  • 132
  • Yer: Ankara
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #24 : 20 Mart 2017, 21:42:32 »
Özel bir çalışma çok güzel.
Emeğinize sağlık.

borakent

  • ***
  • 527
  • Meslek: Psikolojik Danışman
  • Yer: Antakya
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #25 : 20 Mart 2017, 21:51:18 »


Bora, o paylaştığım kalemlere bu iş sayesinde üç kalem daha katıldı, bu izler için ayrı kalem yapmıştım.


Teşekkürler Hocam, ben de bir ara kendimce yapmak istiyorum o kalemlerden. Müsaadenizle bir sorum daha olacak. Yaptığınız tantonun ağız açısı, daha doğrusu ağız yapısı nasıl? Yanagibalardaki gibi karmaşık bir yapı var mıdır? Biraz internet araştırmasında Cold Steel'in tantosunun ağzının tek tarafının 25 derece açıldığını öğrendim; ama bu fabrikasyon bir ürün olduğu için ve Amerikan tip olduğu için durumu genelleyemedim.

İdris GÜRSOY

  • ***
  • 425
  • Meslek: Muhasebe
  • Yer: İstanbul
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #26 : 20 Mart 2017, 22:16:03 »
MuazZam,fevkalade emeğinize sağlık usta. Ayrıca sabrınız takdire şayan.
Bir elime ayı, bir elime de güneşi verseniz yinede davamdan vazgeçmem.
Hz.MUHAMMED (S.A.V)

yunus_cbn

  • ***
  • 1147
  • Yer: Manisa
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #27 : 20 Mart 2017, 22:19:38 »
Aman Allahım Bu ne güzellik bu ne zerafet... hayatımda ben bu kadar güzel bir el işçiliği bu kadr inçe detaylar görmedim. Her şey çok iyi hesaplanmış müthiş bir aritmatik. Alkışlıyorum sizi Sefa ustam 👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽💯💯
Beni bu guzel havalar mahvetti

Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #28 : 20 Mart 2017, 22:43:30 »
Öncelikle Ayrı ayrı teşekkür ederim, çok sağolun.

Ali, yüzeydeki izlemeler, bu izlemeler için yapılan çelik kalemlerle yapıldı.

Bora, Tantonun ağız açısını hiç ölçmedim ama kesitlerine bakıldığında Tanto dışbükey kesitte bir bıçak, aslında Katana da öyle. Bu dışbükeylik öyle abartılı değil ama.

Temur.akin

  • ***
  • 442
  • Meslek: İnşaat Müh.
  • Yer: Istanbul
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #29 : 20 Mart 2017, 23:36:39 »
Sefa hocam,
Çalışmanız çok güzel olmuş. Bıçakları seven birisi olarak siz değerli ustalarımızın güzel anlatılmları sayesinde cesaret ederek bir bıçağı N695 lamadan yapmaya başladım. Bunu özellikle yazmamım nedeni, çelik gibi zor bir malzemeden sanat eseri çıkarmanın youtube videolarındaki gibi şıkır şıkır olmadığını bizzat yaşayarak anlamış olmam. Tepesinden tırnağına kadar detaylarla dolu bu çalışmanın wa mae ni teichō ni ojigi  :) ( önünde saygıyla eğiliyorum).

Saygılarımla,
İşte bu bizim hikayemiz, öyle saf öyle çelik...

Soytürk Dönmez

  • ***
  • 4198
  • Meslek: Dövme Bıçak
  • Yer: İstanbul-Büyükçekmece
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #30 : 21 Mart 2017, 00:12:27 »


    Ellerine , emeğine sağlık Sefa ustam, söyleyecek söz haddime değil ama senin bu ince işcilikli işlerini görünce pisikolojime bir şeyler oluyor inan  :D  :2up :2up :2up

Şeref Acar

  • *
  • 1599
  • Yer: sarıyer
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #31 : 21 Mart 2017, 01:23:32 »
Hocam eline sağlık yine çok güzel bir eser. Ben bu tarz standart eserlerde
orijinale nasıl bu kadar sadık kalabiliyorsunuz merak ediyorum ve tabi tebrik ediyorum.
Hamon da çok güzel çıkmış  :2up
Kolay gelsin

atikmehmet

  • ***
  • 1212
  • Mehmet ATİK - 1984
  • Meslek: Şehir Plancısı
  • Yer: İstanbul
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #32 : 21 Mart 2017, 09:04:12 »

Mehmet, Saya nın girişinin fotoğrafını çektim ve ekliyorum. Habaki konusunda haklısın, aynen öyle uca doğru inceliyor ama arkası kalın. Fuchi nin fotoğrafını çekmemiştim ama çok merak edersen, söker tekrar fotoğraflarım.

Hocam çok detay soruyorum kusura bakmayın. Herseferinde de aynı detayda açıklıyorsunuz çok teşekkür ederim. Boynuzun tsuba gelen kısmı içe doğru bombeli yapılmış gibi görüyorum. Bu acaba gerçekten böyle mi eğer böyleyse neden düz değilde yani tamamen tsubayla öpüşecek şekilde yapmıyoruz.

İkincisi ise aklıma takılıyor eğer habaki düz olsaydı sayada habaki için uygun bir yer oyulacak ve namluyu sayaya sokarken habakinin sayayla ilk temasından itibaren saya tsubaya değene kadar tatlı bir sıkılıkta giriş çıkış olacaktır. Yani demeye çalıştığım yaklaşık 2 cm lik tatlı bir sertlikte giriş çıkış gerçekleşecekken habaki bu şekilde olunca giriş çıkıştaki tutucu kısım yanlızca bir kaç mm olmaz mı. Tam anlatamıyorum belki ama yani ufak bir çarpma anında saya namludan sıyrılıp düşmez mi.

Birde Hocam siz benim gördüğüm kadarıyla hep akçaağaç kullanıyorsunuz. Keza aslına uygun olarak yapılan çalışmalarda da hep akçaağaç ile karşılaşıyorum. Bizler farklı ağaç tercih etsek bu kabul edilebilecek bir değişiklik midir. Yoksa olamzsa olmazlardan mıdır.

Son olarak bu Rayskin'i kullanırken tek parça kullanılıyor ve kesik yanların birleşimi yanak tarafa veriliyor. Bu işlem neden tsukanın üst yada altında yapılmıyor. Hem birleşme noktası gizlenmiş olur hemde tamamen kapalı olduğu için daha sağlam olmaz mı. 

Hani bir öğrenciniz olarak affınıza sığınıp soruyorum kusura bakmayın çok oldu sorular ancak hep yeni şeyler öğreniyoruz sizin paylaşımlarınızdan o yüzden eksik kalmasın :)
Nece yitik biçek erse öz sapın yonumas
www.instagram.com/atik_mehmt/
www.mehmetatik.com

setnogrom

  • ***
  • 601
  • Engin temel
    • El yapımı bıçak.
  • Meslek: Veri merkezi teknisyeni-Kesici alet üretim
  • Yer: Eyüp-İstanbul
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #33 : 21 Mart 2017, 09:27:01 »
Eline sağlık ustam,japonları kıskandıracaksın. :2up

xx
Kainatta ölümden keskin birşey yoktur.
www.outdoorurun.com  ++  İnstagram ;  outdoorurun
1983-Kastamonu (A rh +)

Brac

  • ***
  • 624
  • Burak/1984/İstanbul
  • Meslek: Endüstriyel ve Mekanik Tasarım
  • Yer: İstanbul
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #34 : 21 Mart 2017, 09:52:49 »
Sefa hocam her şeyiyle mükemmel olmuş elinize sağlık söylenecek hiç bir şey yok şapka çıkarmaktan başka bişey yapamıyoruz :D tsuka da ki acaba vatoz derisimi (same) bir de, tantolarda kurikata oluyor mu tercihe bağlı galiba ama olmayınca daha da güzel duruyor sanki, koiguchi de manda boynuzundan çok güzel duruyor herşeyiyle çok güzel elinize sağlık  :2up :2up :2up :)

Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #35 : 21 Mart 2017, 13:43:36 »
Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim, sağolun  :2up

Mehmet,
Sırayla yanıtlamaya çalışayım.
- Koiguchi ( manda boynuzunun olduğu kısım) aslında iç bükey değil. Fotoğraf yanıltması sanırım ama düz.
- Bu kendi sıkılığıyla kavrama uygulamalarında en mantıklı geometri hep konik geometrilerdir. Habaki nin bu şekilde yapılmasını nedeninin de buna dayandığını sanıyorum. Aslında Senin söylediğin gibi değil, bıçak Saya ya sokulduğunda son bir kaç mm değil tüm yüzey öpüşmüş oluyor veya olmalı. Bu, o yatağın açılması sırasında uzun bir iş ve bıçak defalarca Sayanın içerisine sokup çıkarararak alıştırılması gerekiyor. Örneğin  bu yatak yapılırken habakinin üzerini kurşun kalemle boyanıyor ve her denemede yataktaki kurşun kalem izleri çok keskin bir Kiridashi ile çok ince bir yonga şeklinde alınıyor. Böyle böyle devam ederek, ahşapla Habaki yüzeylerinin birbiriyle tam öpüşmesini sağlamış oluyoruz. Bu geometri aslında bir şeye daha yarıyor; bıçak kılıftan çıkarken küçük bir güç uygulanınca koniklik aşılmış oluyor ve tüm yüzeyler birbiriyle teması kesiyor, bıçak tamamen boşa çıkıyor. Düz olsaydı eğer, bıçağı zor çıkaracaktık ve zaman içerisinde oluşan aşınma başımıza dert olacaktı. Matkap mandrenlerinin takıldığı mildeki konikliği gözümüzün önüne getirdiğimizde bunu daha iyi anlayabiliriz. Ayrıca, biliyorsun ahşap havanın neminden etkilenebilen bir malzeme, bu nedenle tam düzl yapılsaydı ve ahşap biraz şişseydi öyle sanıyorum ki bıçağı o kılıftan çok zor çıkarırdık. Bu nedenle bence çok mantıklı yapılmış bir form, belki de zaman içerisinde deneye deneye bu hale gelmiştir.
- Haklısın ben hep akçaağaç kullanıyorum, akçaağaç oldukça sert bir ağaç ve çok dayanıklı, şimdiye kadar iyi kurumuş bir akçaağaçta dönme şişme vs gözlemlemedim, oluyorsa da farkedilmeyecek kadardır sanıyorum. Bildiğim kadarıyla Japonlar manolya ağacı da kullanıyorlar bu işlerde. Akçaağacın bir olumlu yanı da sert olmasına karşın lifler boyunca oyulduğunda, oyma işleminde pürüz çıkartmaması. temiz bir yüzey veriyor. İç yuva açılırken iş bittiğinde zaten zımpara vs kullanamıyorsun ve akçaağaç sistireye de çok iyi cevap veriyor ve iyi bir yüzey elde ediyorsun. Bu arada, etraftan uçuşma olasılığı olan zımpara taneciklerine önlem olarak at kuyruğundan oluşturulmuş demet bir fırçayla da yüzeyi son olarak bir fırçalamakta yarar var. Bunu da söylemiş olayım. Bu ayrıntılı bir konu ama şimdilik bu kadarını söylemiş olayım.
- Rayskin ( stingrey) veya same tüm sapa sarılabildiği gibi, benim burada yaptığım şekilde de yapılabiliyor. Buradaki yöndemde her iki yanağa Same nin oturabileceği şekilde oyuk açılıyor ve Same her iki yanakta bu oyuklara bire bir yerleştirilip yapıştırılıyor. Tek parça kullanılacaksa, deri önce suda bekletilip yumuşatılıyor ve bu haldeyken sapa sarılıyor ve üzerinden ip dolanılarak bağlanıyor, bu şekilde kuruması bekleniyor. Ama zaten bu şekilde uygulanan yöntemde de bu birleşme yeri aşağıya veya yukarıya getiriliyor yan kısımlara denk getirilmiyor, dolayısıyla bu ek yeri görünmüyor ( sarılan ipin altında kaldığından).

Umarım eksik bir şey kalmamıştır, varsa da devam ederiz  ;)

Burak, haklısın Kurikata kimilerinde var kimilerinde yok, acaba diyorum sageo sarılacaksa yapıyorlar yoksa yapmıyorlar mı veya olduğu zaman mı sageo sarılıyor  ::) Tsuka üzerinde vatoz derisi var .


-

erdoğankükrer

  • ***
  • 399
  • Meslek: tcdd işçi
  • Yer: manisa
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #36 : 23 Mart 2017, 09:18:26 »
Forumun eserler bolumune " Sefa ÇABUK japon ürünleri " diye yer acmak lazim diye dusunuyorum ben artik :))  bu cok iyi olmus hocam ya masallah masallah..

Kadir...

  • ***
  • 1102
  • Yer: Balıkesir
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #37 : 23 Mart 2017, 18:58:32 »
Sefa hocam çok güzel
Bir parça demir bir parça bakır bir parça prinç bir parça ağaç
Bolca emek
Uyumu ancak bu kadar olur
Elleriniz dert görmesin hocam

Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #38 : 23 Mart 2017, 21:53:43 »
Forumun eserler bolumune " Sefa ÇABUK japon ürünleri " diye yer acmak lazim diye dusunuyorum ben artik :))

Yok artık o kadar da değil  ::) Sağolasın erdoğan...

Sefa hocam çok güzel
Bir parça demir bir parça bakır bir parça prinç bir parça ağaç
Bolca emek


Sağolasın Kadir, aslında durumu çok kısa ve doğru özetlemişsin  :2up Aynen öyle..

erdoğankükrer

  • ***
  • 399
  • Meslek: tcdd işçi
  • Yer: manisa
Ynt: Shobu Zukuri Tanto
« Yanıtla #39 : 23 Mart 2017, 22:50:41 »
valla okadar hocam sen bu işi bi başka yapıyosun ya eline koluna sağlık  ^-^