Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Dekorasyon (ve damga) => Konuyu başlatan: Hakan AKSOY - 20 Mart 2015, 10:26:13
-
Herkese merhaba
Cok uzun bir zamandir uzerinde calistigim ASIT GRAVUR olayinin gelinen son hali bu ,bildiginiz uzere daha once kalfalik eserim diye bir baska deneyimimi paylasmistim.Ama bu sefer is farkli ,farki ise daha onceki calismalarimin hatta turkiye de yapilan butun asit gravur calismalarinin temeli zeminin asite dayanikli bir malzeme ile tamamen kapatilip (balmumu ,zift ,katran, vs vs )malzeme kuruduktan sonra desenin uzerine cizilmesi sonrasi asite maruz birakilmasi sonucu elde ediliyordu ,Hatta forumdaki bazi ustalarimizin yaptigi bicak uzerine isledikleri tamgalar da cokertme teknigi ile bu sekilde folyo kesim vs. sonrasi elektrik akimi ile desen zemine indirme usulu isleniyor .Burda durum tamamen farkli desen burda tamemen el yapimi ozel bir murekkep ile ciziliyor ve asit islemi sonrasi elimize kabartma tabir ettigimiz bir gravur cikiyor .Bu isin duayenleri ki dunya da ki tartisilmaz tek master grabodor unvani ile ANTONIO MONTEJANO dur ,bende calismalarimin buyuk bir bolumunde bu sanatcinin kullandigi teknigi kullanmaya calistim ogrendigim hemen hemen her seyi ve hatta cizim asamasinda kullandigim murekkebi bile bu sanatci dan feyizlenerek yaptigimi bilmenizi isterim.Meshur montejano murekkebi dunya da da bu sekilde aniliyor ,aslinda gercekten sadece murekkep bu isin ana temeli ,murekkep olmadan kabartma tabir edilen gravuru yapmak inanin imkansiz bu derinliklerde kabartma gravurler yapmak inanin asit ile hic kolay degil hatta imkansiz cunku gercek asit maskeleme murekkebi disinda kullanilan malzemeler sonrasi ya kenar cizgileri asit tepkimesinden sonra eriyor yada desende asite maruz kalmasini istemediginiz yerler anlamadiginiz bir sekilde asit e maruz kaliyor ve hic istemediginiz goruntuler meydana geliyor ve sonuc her zaman husran .
Yapim asamasini kisaca anlatmak istiyorum
- Oncelikle gravur islenecek zemin kesinlikle ayna polisaj li olmasi gerekiyor bu olmazsa olmazlarin basinda geliyor hatta parmak izi bile olmasi gravur kalitesini etkileyecektir
- Calisma yapilcak gravur deseni seciyorum ve uygulamak istedigim zemine el yordami ile ciziyorum
- Desenin ana hatlarini ve dolgu sunu asite dayanikli murekkebimi hattat larin kullandigi divit yardimi ile ciziyorum burasi aslinda cok onemli ana hatlarin cok net cikmasini istiyorsak malesef mikroskop olmasi gerekiyor deseni cok iyi islemek gerekiyor yoksa cizgilerin goruntusu rahatsiz edici olabilir
- Cizim islemi bittikten sonra yaklasik 9 saat kurumaya birakiyorum
- 9 saatlik kuruma sonrasi murekkep uzerinde tarama seklinde golgelendirmeleri yapiyorum
- Golgelendirme islemi bittikten sonra son bir cizgi kontrolu ve asit banyosunu hazirliyorum
1 part HNO3 (Nitric asit)+3 part HCI (Tuzruhu) KRAL SUYU diye de anilan bu karisimi kullaniyorum ama lutfen dikkat bu tur bir karisim inanin cok guclu ve cok tehlikeli lutfen kullanim esnasinda havalandirmasi bol bir yer de guvenlik icin gozluk ve eldiven kullanin aksi halde hic istemeyecegimiz olaylara maruz kalabiliriz allah korusun
Istenilen derinlik icin ne kadar asit banyosunda kalmasini istiyorsak kontrollu bir sekilde asite maruz birakiyoruz ,bundan sonra ki islem asitin pasif hale getirilmesi icin karbonat li su kullaniyorum sonrasinda murekkebin temizligi ve sonuc bu !
-
Elinize sağlık Ustam. Maşallah!
-
Elinize sağlık Ustam. Maşallah!
Tesekkur ediyorum mustafa bey sagolun !
-
Elinize sağlik paylaşim için çok güzel görünüyor.
-
Ellerinize sağlık :) Çok güzel olmuş :2up :2up
-
Eline saglik guzel bir calisma :2up
-
Tekniğe ve sonucuna bayıldım! Ellerinize sağlık.
ANTONIO MONTEJANO'nun bazı işlerinde bazı ara detaylar var. Yani geniş alanlara göre daha az çökmüş yerler. Bu kısımları nasıl yapıyor? Daha ince çizerek mi yoksa mürekkebi seyrelterek mi yoksa kısa bir süre sonra o kısımları kapatarak mı?
-
Tekniğe ve sonucuna bayıldım! Ellerinize sağlık.
ANTONIO MONTEJANO'nun bazı işlerinde bazı ara detaylar var. Yani geniş alanlara göre daha az çökmüş yerler. Bu kısımları nasıl yapıyor? Daha ince çizerek mi yoksa mürekkebi seyrelterek mi yoksa kısa bir süre sonra o kısımları kapatarak mı?
Oncelikle tesekkur ediyorum begeniniz icin
Guzel bir detay yakalamisiniz aslinda tek bir seferde kalin birakilan murekkep icindeki detay daha derin,seyrek birakilmis murekkep icindeki detay ise daha az siddet te asite maruz kaliyor buda desen icinde istediginiz yerlerde istediginiz derinligi yada seyrekligi yakalamanizi ve ayrica desene kontrast bu sekilde vererek gorselligi en ust duzeye cikartabiliyorsunuz. Elimden geldigince yardimci olmaya calisirim .selamlar
-
Ellerinize sağlık :) Çok güzel olmuş :2up :2up
Sagol Kadir tesekkur ediyorum
Eline saglik guzel bir calisma :2up
Tesekkur ediyorum sagolasin
Elinize sağlik paylaşim için çok güzel görünüyor.
Tesekkur ediyorum !
-
abi ellerinize sağlık çok güzel olmuş.çalışmalarınızda başarılar.
-
Tekniğe ve sonucuna bayıldım! Ellerinize sağlık.
ANTONIO MONTEJANO'nun bazı işlerinde bazı ara detaylar var. Yani geniş alanlara göre daha az çökmüş yerler. Bu kısımları nasıl yapıyor? Daha ince çizerek mi yoksa mürekkebi seyrelterek mi yoksa kısa bir süre sonra o kısımları kapatarak mı?
Oncelikle tesekkur ediyorum begeniniz icin
Guzel bir detay yakalamisiniz aslinda tek bir seferde kalin birakilan murekkep icindeki detay daha derin,seyrek birakilmis murekkep icindeki detay ise daha az siddet te asite maruz kaliyor buda desen icinde istediginiz yerlerde istediginiz derinligi yada seyrekligi yakalamanizi ve ayrica desene kontrast bu sekilde vererek gorselligi en ust duzeye cikartabiliyorsunuz. Elimden geldigince yardimci olmaya calisirim .selamlar
Değerli bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Keşke 1 hafta önce öğrenebilseydim :) Zira tam da metal üzerinde elde etmek istediğim görselliği bu teknik yakalıyor. Geçen hafta havalı bir gravür aleti satın aldım. Neyse onunla da o tekniğe özgü çalışacağız artık.
Şöyle hızlı bir taramada ANTONIO MONTEJANOnun mürekkebi farklı aletlerle uygulayabildiğini gördüm (fırça, tarama ucu, rapido? vb.) buda teknik uygulamayı oldukça esnetebiliyor. Ufak tefek fırça kaçıklıkları mürekkebin geri kazınması ile toparlanabilir sanırım. Geriye bileğinizin esnekliği kalıyor...
-
Tekniğe ve sonucuna bayıldım! Ellerinize sağlık.
ANTONIO MONTEJANO'nun bazı işlerinde bazı ara detaylar var. Yani geniş alanlara göre daha az çökmüş yerler. Bu kısımları nasıl yapıyor? Daha ince çizerek mi yoksa mürekkebi seyrelterek mi yoksa kısa bir süre sonra o kısımları kapatarak mı?
Oncelikle tesekkur ediyorum begeniniz icin
Guzel bir detay yakalamisiniz aslinda tek bir seferde kalin birakilan murekkep icindeki detay daha derin,seyrek birakilmis murekkep icindeki detay ise daha az siddet te asite maruz kaliyor buda desen icinde istediginiz yerlerde istediginiz derinligi yada seyrekligi yakalamanizi ve ayrica desene kontrast bu sekilde vererek gorselligi en ust duzeye cikartabiliyorsunuz. Elimden geldigince yardimci olmaya calisirim .selamlar
Değerli bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Keşke 1 hafta önce öğrenebilseydim :) Zira tam da metal üzerinde elde etmek istediğim görselliği bu teknik yakalıyor. Geçen hafta havalı bir gravür aleti satın aldım. Neyse onunla da o tekniğe özgü çalışacağız artık.
Şöyle hızlı bir taramada ANTONIO MONTEJANOnun mürekkebi farklı aletlerle uygulayabildiğini gördüm (fırça, tarama ucu, rapido? vb.) buda teknik uygulamayı oldukça esnetebiliyor. Ufak tefek fırça kaçıklıkları mürekkebin geri kazınması ile toparlanabilir sanırım. Geriye bileğinizin esnekliği kalıyor...
Cok fazla yazısma yapmasam da her gun duzenlı olarak forumu zıyaret edıyorum ve sizinde gravur uzerine bir merak saldiginizi okumustum umarim emeginizin karsiligini alirsiniz.
Murekkep konusuna gelince yaklasik 6 aylik bir omru var yapildiktan sonra uygulama esnasinda firca tarama ucu rapido her turlu cizim ve boyama aletleri ile uyumlu calisiyor akiskanligi gayet guzel ,kuruduktan sonra ne balmumu gibi cok yumusak nede zift ve benzeri urunler gibi cok sert catlama yapmiyor yanlis yaptiginiz yerde dediginiz gibi geri kazinma yolu ile toparliyorsunuz isi hic bir sorun cikartmadan size en buyuk destegi sagliyor ve geride hic bir kalinti birakmamasi cok buyuk bir avantaj .En buyuk ozelligi asit den hic bir sekilde etkilenmiyor bu 4 yillik deneyimlerimde hic bir malzemenin bu denli dayaniklilik gosterdigini gormedim .Selamlar
-
abi ellerinize sağlık çok güzel olmuş.çalışmalarınızda başarılar.
Tesekkur edıyorum Murat sagolasın !
-
Ellerine sağlık. Asit indirme olayı ilerletilirse mükemmel işler çıkıyor. Bir dönem bununla ilgili çok güzel videolar seyretmiştim ama bir türlü bulamıyorum.
Sonunda buldum :)
https://www.youtube.com/user/Albacetense/videos bu albümdeki videolara bakın.
https://www.youtube.com/watch?v=bhM5emk9MI4 bu albümdeki lionsteel çakının bitirilmiş halinin videosu.
-
Ellerine sağlık. Asit indirme olayı ilerletilirse mükemmel işler çıkıyor. Bir dönem bununla ilgili çok güzel videolar seyretmiştim ama bir türlü bulamıyorum.
Sonunda buldum :)
https://www.youtube.com/user/Albacetense/videos bu albümdeki videolara bakın.
https://www.youtube.com/watch?v=bhM5emk9MI4 bu albümdeki lionsteel çakının bitirilmiş halinin videosu.
Tesekkur ediyorum salim sagolasın bu işte mükemmelliyetliği yakalamak için malesef detayları en iyi şekilde görmek adına bır gravur(mıhlayıcı) mikroskobu lazım yoksa cıplak gözle her şey normal miş gibi görünsede yakından baktğınızda malesef cok büyük alanların boya ile temas etmediğini fark ediyorsun.Şu an bütçe ayarlama aşamasındayım yaklaşık 1,000 dolarlık bir fıyatı var bu mıhlayıcı mikroskobun .Selamlar
http://www.karamer.com/urunler/akrobat_mikroskop_40x-mihlayici_mikroskobu/50375/ (http://www.karamer.com/urunler/akrobat_mikroskop_40x-mihlayici_mikroskobu/50375/)
-
Çin işi dijital mikroskoplar işe yarar mı acaba? Ekranlı olanları falan var çok uygun fiyata. Sonsuz odak uzaklığında ürünler var.
-
Çin işi dijital mikroskoplar işe yarar mı acaba? Ekranlı olanları falan var çok uygun fiyata. Sonsuz odak uzaklığında ürünler var.
Konu ıle ılgılı gorsel yada teknık detay paylasabılırmısın hıc rast gelmedım bu tarz bır alete. sELAMLAR
-
Harika paylaşım, işin can alıcı noktası mürekkep söylediğiniz gibi tabi sabırda cabası. Başlangıç olarak printer mürekkebi kullanılabilir mi acaba?
-
http://www.aliexpress.com/item/New-fashion-aluminium-alloy-bracket-AV-1200X-digtal-microscope-AV-handheld-endoscope-camera-adapt-to-TV/1684747266.html Bunun gibi mesela (fiyat araştırması yapmadan hızlıca bulduğum bir ürün)
Bunun mesela çalışma aralığı 10mm - sonsuz. Saniyede 30 resim yakalıyor.
(http://i01.i.aliimg.com/img/pb/161/137/056/1056137161_208.jpg)
-
http://www.aliexpress.com/item/New-fashion-aluminium-alloy-bracket-AV-1200X-digtal-microscope-AV-handheld-endoscope-camera-adapt-to-TV/1684747266.html Bunun gibi mesela (fiyat araştırması yapmadan hızlıca bulduğum bir ürün)
Bunun mesela çalışma aralığı 10mm - sonsuz. Saniyede 30 resim yakalıyor.
(http://i01.i.aliimg.com/img/pb/161/137/056/1056137161_208.jpg)
Salim kardeşim tşk ederim. Saniyede 30 resim yakalıyor derken ? Yani canlı kanlı görüntü vermesi gerekiyor.birde algılama sorunu yaşarım gibi geliyor monitörün duruşu ve elin çalışma şekli bilemiyorum kafam karıştı :)
-
Kanlı canlı görüntü veriyor zaten. Hatta bunların USB versiyonu ile video kayıt veya fotoğraf çekebilirsin. Saniyede 30 kare olması geç tepkime vermeden görüntüyü alabilmeye yeterli olur diye düşündüm. Bu mikroskoplar ile daha çok bilgisi olan vardır mutlaka. Odak mesafesine dikkat etmek gerekiyor. Çalışa bilecek kadar yükseklik olması önemli.
https://www.youtube.com/watch?v=biTiNbhP-eI USB mikroskop ile alakalı bir video
https://www.youtube.com/watch?v=Oo_UDoIQQxo Bu video daha güzel.
-
Harika paylaşım, işin can alıcı noktası mürekkep söylediğiniz gibi tabi sabırda cabası. Başlangıç olarak printer mürekkebi kullanılabilir mi acaba?
Printer murekkebi derken ?cizim için diyorsanız malesef imkansız kullanılan Asit gücü karşısında malesef yetersiz kalacaktır. Selamlar
-
Kanlı canlı görüntü veriyor zaten. Hatta bunların USB versiyonu ile video kayıt veya fotoğraf çekebilirsin. Saniyede 30 kare olması geç tepkime vermeden görüntüyü alabilmeye yeterli olur diye düşündüm. Bu mikroskoplar ile daha çok bilgisi olan vardır mutlaka. Odak mesafesine dikkat etmek gerekiyor. Çalışa bilecek kadar yükseklik olması önemli.
https://www.youtube.com/watch?v=biTiNbhP-eI USB mikroskop ile alakalı bir video
https://www.youtube.com/watch?v=Oo_UDoIQQxo Bu video daha güzel.
Valla gördüğüm kadari ile eğer havya ile çalışabiliyorsa divit ile yada kalem fircalarlada gayet güzel çalışabilir gibi görünüyor. Çok yararlı bir bilgi verdin salim usta tşk ederim. Ufak çaplı bir araştır ma yapayım bakalim ne çıkacak ortaya. Üstelik fiyati da çok degil riske edilebilir.selamlar
-
Salim bu dijital mikroskoplardan bizim lab. ta var, ama altına el rahat girmez. Sadece kartı incelemek için, x200 falan. Bir de monitöre bakarken el-göz koordinasyonu zor olur. Malzeme lab. ın bir sürü klasik mikroskopta var, onlar da hakeza öyle. Odak mesafesi dar.
PCB prototiplerini yapan teknisyenlerin önünde aşağıdakine benzer floresan ışıklı ayaklı büyüteç var. Altında havya ile ince lehim işleri gayet rahat yapılıyor. Bu tip çizim de olur sanırım.
http://www.sanayimalzemeleri.com/?urun-700-8606f-floresan-lambali-masaustu-buyutec
-
Salim bu dijital mikroskoplardan bizim lab. ta var, ama altına el rahat girmez. Sadece kartı incelemek için, x200 falan. Bir de monitöre bakarken el-göz koordinasyonu zor olur. Malzeme lab. ın bir sürü klasik mikroskopta var, onlar da hakeza öyle. Odak mesafesi dar.
PCB prototiplerini yapan teknisyenlerin önünde aşağıdakine benzer floresan ışıklı ayaklı büyüteç var. Altında havya ile ince lehim işleri gayet rahat yapılıyor. Bu tip çizim de olur sanırım.
http://www.sanayimalzemeleri.com/?urun-700-8606f-floresan-lambali-masaustu-buyutec
Ustadim tşk bilgi için bunu da araştıracagim. Selamlar
-
Ahmet abi sizdekilerin odak uzaklığı çok azdır büyük bir ihtimal ile. Bunların büyük kısmının odak uzaklığı 5-30mm gibi. Bazı ürünlerde ise sonsuz odak uzaklığı var. Belki onlar işe yaraya bilir.
-
Hakan bey ne tür bir mürekkep.hazır satılanı bir markası varmı.kendi yaptığınız bir karışımdan bahsediyorsunuz sanırım.bu karışımdan ücret karşılığı temin mümkünkü.selam
-
Hakan bey ne tür bir mürekkep.hazır satılanı bir markası varmı.kendi yaptığınız bir karışımdan bahsediyorsunuz sanırım.bu karışımdan ücret karşılığı temin mümkünkü.selam
Asphaltum adı altında yurt dışında satılıyor kendim almadım denemedim yararlılığı konusunda bir yorum yapamam aşağıda satış linkini bulabilirsiniz
https://www.abovegroundartsupplies.com/sagro/storefront/store.php?mode=showproductdetail&product=35651 (https://www.abovegroundartsupplies.com/sagro/storefront/store.php?mode=showproductdetail&product=35651)
selamlar
-
Hakan bey yurt dışından temin edebileceğimi düşünmüyorum.ben sizin ne kullandığınızı merak etmiştim.çok iyi bi çalışma olmuş.demekki doğru şeyi kullanıyorsunuz.benim aklıma dış ve geniş zemin için sıvı zift geldide ince işler için bilemedim. :(
-
Elinize sağlık :2up
Kıymetli bilgilerinizi paylaştığınız için ayrıca çok teşekkürler :2up
-
Hakan bey yurt dışından temin edebileceğimi düşünmüyorum.ben sizin ne kullandığınızı merak etmiştim.çok iyi bi çalışma olmuş.demekki doğru şeyi kullanıyorsunuz.benim aklıma dış ve geniş zemin için sıvı zift geldide ince işler için bilemedim. :(
Oncelikle aklınıza gelen size uygun malzemelerle bir kaç deneme yapmanızı tavsiye ederim.sonuclari ve yaşadığınız tecrübeleri benimle paylaşın burda eksiklerini zi uygulamalı olarak burda tamamlamaya çalışalım. Mükemmel sonuca sadece murekkeple ulasamayacaginizi bilmenizi isterim.yanlis oranlarda kullanılan Asit hatta marketten temin edeceğiniz tuzruhu nun bile bu iş için yeterli olmadığını söylemek isterim.normal şartlarda lt sini 2.5 ytl den temin edeceğiniz nitric asit bile size bu yolda yardimci olmiycak tir .ÖNCE bir kaç deneme yapın oje kullanın zift ve balmumu sonuçların üzerinden gidelim aksi takdirde murekkep tek başına yeterli olmiycak tir. Selamlar
-
Elinize sağlık :2up
Kıymetli bilgilerinizi paylaştığınız için ayrıca çok teşekkürler :2up
Tsk ederim sağolun.
-
Kanlı canlı görüntü veriyor zaten. Hatta bunların USB versiyonu ile video kayıt veya fotoğraf çekebilirsin. Saniyede 30 kare olması geç tepkime vermeden görüntüyü alabilmeye yeterli olur diye düşündüm. Bu mikroskoplar ile daha çok bilgisi olan vardır mutlaka. Odak mesafesine dikkat etmek gerekiyor. Çalışa bilecek kadar yükseklik olması önemli.
https://www.youtube.com/watch?v=biTiNbhP-eI USB mikroskop ile alakalı bir video
https://www.youtube.com/watch?v=Oo_UDoIQQxo Bu video daha güzel.
Salim usta merhaba ben bir alet buldum ama pek anlamıyorum bu dijital işlerden bu acaba bizim iş için uygunmudur değilmidir sana bir danışayım istedim musait olduğunda görüşlerini yazarsan sevinirim.
http://urun.gittigidiyor.com/fotograf-kamera/usb-dijital-mikroskop-500x-156858179 (http://urun.gittigidiyor.com/fotograf-kamera/usb-dijital-mikroskop-500x-156858179)
Selamlar
-
Bunun odaklanma mesafesi çok kısa. 0-40mm diyor. Bunun altına kesici girmez.
-
1- Sap üzerine çizim aşaması
https://www.youtube.com/watch?v=Tx6pCh6SXJ8
2- Desen aktarımına hazırlık
https://www.youtube.com/watch?v=sn6xRsw16dY&spfreload=10
3- Desenin çizilmesi
https://www.youtube.com/watch?v=z2oBXLvnJz4
4- Asit indirgeme aşaması
https://www.youtube.com/watch?v=COwB7R4HbqY
5- Bıçak üzerine uygulma
https://www.youtube.com/watch?v=9Ebhfer7zJQ&spfreload=10
6- Kakma aşaması
https://www.youtube.com/watch?v=NkVAXvxViR4
7- Detay ve efektler
https://www.youtube.com/watch?v=L9xp9Y10JIo
Güzelsanatlarda gruvür resim kalıplarında örtücü olarak kullandığımız sıvı katran vardı. Deneme olarak bunu bir kullanacağım. Başarılı olmaz ise desteğinizi rica edeceğim.
Saygılarımla
-
Çok güzel iş çıkarmışlar ama videolarda tüm detayları göstermiyorlar.
-
1- Sap üzerine çizim aşaması
https://www.youtube.com/watch?v=Tx6pCh6SXJ8
2- Desen aktarımına hazırlık
https://www.youtube.com/watch?v=sn6xRsw16dY&spfreload=10
3- Desenin çizilmesi
https://www.youtube.com/watch?v=z2oBXLvnJz4
4- Asit indirgeme aşaması
https://www.youtube.com/watch?v=COwB7R4HbqY
5- Bıçak üzerine uygulma
https://www.youtube.com/watch?v=9Ebhfer7zJQ&spfreload=10
6- Kakma aşaması
https://www.youtube.com/watch?v=NkVAXvxViR4
7- Detay ve efektler
https://www.youtube.com/watch?v=L9xp9Y10JIo
Güzelsanatlarda gruvür resim kalıplarında örtücü olarak kullandığımız sıvı katran vardı. Deneme olarak bunu bir kullanacağım. Başarılı olmaz ise desteğinizi rica edeceğim.
Saygılarımla
Video lar ıcın cok tesekkur edıyorum ınaın bu vıdeoları belkı abartmadan soyluyorum 100 kere den fazla seyretmısımdır herbırını ve her seyretdıgım de CEM YILMAZ ın canlı performansları gıbı sureklı aynı gosterı ama farklı yenı seyler le karsılasmısımdır.Sıvı katran malesef tek basına yeterlı degıl ama yıne de deneme yanılma yolunda bır tecrube olucak sa balmumu ıle katran nıtrıc asıde daha cok dayanıklıdır Bılgınıze .Selamlar
-
Bunun odaklanma mesafesi çok kısa. 0-40mm diyor. Bunun altına kesici girmez.
Tesekkur ederım Salim Usta .
Çok güzel iş çıkarmışlar ama videolarda tüm detayları göstermiyorlar.
Salim usta Aslında iice videoyu incelediğinizde tüm detayları işlem aşamalarında verdiğini göreceksiniz.Sadece mürekkep detayını yanlıs veriyor daha dogrusu yanlis demeyelim de eksik veriyor diyelim her ustanin kendine ait SIR lari vardi saygu duymak lazim .Selamlar
-
1- Sap üzerine çizim aşaması
https://www.youtube.com/watch?v=Tx6pCh6SXJ8
2- Desen aktarımına hazırlık
https://www.youtube.com/watch?v=sn6xRsw16dY&spfreload=10
3- Desenin çizilmesi
https://www.youtube.com/watch?v=z2oBXLvnJz4
4- Asit indirgeme aşaması
https://www.youtube.com/watch?v=COwB7R4HbqY
5- Bıçak üzerine uygulma
https://www.youtube.com/watch?v=9Ebhfer7zJQ&spfreload=10
6- Kakma aşaması
https://www.youtube.com/watch?v=NkVAXvxViR4
7- Detay ve efektler
https://www.youtube.com/watch?v=L9xp9Y10JIo
Güzelsanatlarda gruvür resim kalıplarında örtücü olarak kullandığımız sıvı katran vardı. Deneme olarak bunu bir kullanacağım. Başarılı olmaz ise desteğinizi rica edeceğim.
Saygılarımla
Belki Bu video daki calisma size bir ilham verebilir .
https://www.youtube.com/watch?v=fQvghHs15hA (https://www.youtube.com/watch?v=fQvghHs15hA)
-
Dilde sıkıntı olmadığı için ne dediklerini anlamıyorum ama izlenimlerde oldukça detaylı anlatıyor gibi geldi :) Aynen her şeyi paylaşmaya bilirler saygı duyuyorum. Her şeyi göstermeseler de referans olarak bence çok güzel video çalışması olmuş. Asit indirme konularını görünce hep bu videolar aklıma geliyor. En sonunda bulmuşken paylaşayım istedim o yüzden :)
-
Çok güzel iş çıkarmışlar ama videolarda tüm detayları göstermiyorlar.
Salim usta Aslında iice videoyu incelediğinizde tüm detayları işlem aşamalarında verdiğini göreceksiniz.Sadece mürekkep detayını yanlıs veriyor daha dogrusu yanlis demeyelim de eksik veriyor diyelim her ustanin kendine ait SIR lari vardi saygu duymak lazim .Selamlar
[/quote]
Evet videoda o kısmı atladığını bende farkettim. 7 videoluk bir seride o kısmın atlanması tesadüf olmaz. Neyse :)
-
Dilde sıkıntı olmadığı için ne dediklerini anlamıyorum ama izlenimlerde oldukça detaylı anlatıyor gibi geldi :) Aynen her şeyi paylaşmaya bilirler saygı duyuyorum. Her şeyi göstermeseler de referans olarak bence çok güzel video çalışması olmuş. Asit indirme konularını görünce hep bu videolar aklıma geliyor. En sonunda bulmuşken paylaşayım istedim o yüzden :)
Aslında yalnızca çizim ve asit kontrolumudur yoksa sanatcının yaptığı işe bakış açısımıdır bilmiyorum ama bu iş gerçekten sonsuz bir hayal gücü ile yapılacak çok zevkli bir iş sadece bu iş için ayıracağınız zaman ve sabır biraz fazla olmalı ,Montejano bu işin sadece belli bir yerinde onun dışında bu işi daha farklı boyutlara taşıyan o kadar çok sanatçı varki insan sormadan edemiyor bizim ülkemizde neden bu işler bu kadar kıt bunu da anlamıyorum belkide el işçiliğinin tam karşılığı olmadığı için diye düşünüyorum .Selamlar
-
Çalışmalar çok güzelmiş. Bu yapılan işlerde sadece asit indirme değil kakma gibi çalışmalarda var. Aynı bunlar gibi çalışma bekliyoruz zamanla O:-)
-
Hakan bey merhaba,
Gravür olmasa da bende 1993 yılından bu yana Grafik sanatının her aşamasının içerisinde oldum. Bizim mesleğimizde de bu işi çok iyi yapanlardan vasat düzeyde yapanlara, çok iyi kazananlardan havanda su dövenlere kadar herkes mevcut malesef. Hayat ve ekonomik şartlar mesleğimizi gittikçe farklı bir şekilde yeniden boyutlandırıyor. Ayak uydurabildiğiniz sürece devam edebilirsiniz malesef.
"Bizde neden yok" sorularının cevabı
1- Görmemişlik (argo manada değil): Bir şeyi iyi yapmak için iyi örnekler görmelisiniz. Bu da yetmez iyi ustalar görmelisiniz, bu da yetmez bu iyi ustaların paylaşımlarını görmelisiniz.
Alakasız bir konudan örnek vereceğim; Türkiye'de kaya tırmanışı sporu yıllarca birkaç sporcunun öncülüğünde yapıldı. Yıllarca aynı birkaç isim gittikce daha zor rotaları açıp tırmandılar. Ama avrupa normlarının altında. Sonra internet icad oldu. Herkes buradan paylaşılan şeyleri görmeye başladı. Bir çok yere spor tırmanış duvarları yapıldı. Sadece haftasonu kayada tırmanmak ile sınırlı olan imkanlar şehirde istediğiniz sonsuz zamana yayıldı. Önce bir iki hareketlenme oldu. Birkaç sene sonra olay birden patladı. Gencecik çocuklar birkaç sene öncesinde hayal olan zorluk derecelerindeki rotaları çekirdek gibi çıkmaya başladılar.
2- İyi şeyler isteyen ve bunun hakkını veren müşterileriniz olacak; Çünki iyi bir şeyi yapmak için diğerinden 5kat zaman harcarsınız. Araştırırsınız. 3-10 eskiz yapar atarsınız. Kaynak satın alırsınız. Müze dolaşırsınız. Bu arada harcadığınız zamanda alacağınız karşılık ile geçiminizi sağlamak zorundasınız. Müşteri sizi zorlamazsa sizde en iyi ve en çabuk yapabildiğiniz şekilde devam edersiniz. Adam gitmiş çakı üzerine Picasso'nun tablosunu yapıyor. Burada bune talep edecek kaç kişi var? Hala Alman, İngiliz geleneksel motiflerinin etrafında dönüyoruz. Kendi öz geleneksel motiflerimizi bile yorumlayan çok az örnek gördüm.
3- Hayatınızı idame ettirebilek için geniş bir pazara sahip olmalısınız. İnternet sayesinde bu artık mümkün. Doğru yerde işlerinizi paylaşırsanız dönüşü olabilir. Yaptıklarınız yurtdışından da görülebilir ve yurtiçi piyasası ile sınırlı kalmazsınız.
4- Farklı ve özgün olmalısınız; Yurtdışına birşey satacaksanız sizi diğerlerinden ayıran bir farkınızın olması lazım. Adam yanıbaşındaki usta dururken neden sizi tercih etsin. Belki geleneksel motiflere dönmek bu anlamda iyi bir fikir olabilir. Kendi motiflerinizi desenlerinizi çizebilecek altyapıya sahip olmalısınız.
5- Sabır; evet. Bu işi yapan adamın sabrı olacak. Kafası sakin olacak. Başka yolu yok.
6- Sanatın başka konularını da izlemek gerekir; Bazen oturduğunuz yerden kalkmak hep aynı açıdan gördüğünüz şeyi daha farklı boyutları ile görmek size başka fikirler verebilir. Bıçak sanatı aslında bu bakımdan çok zengin bir konu. Bıçağın ağzından sapına oradan kılıfına kadar çok fazla ve değişik malzemeleri bilmeniz ve kullanabilmenin insanın ufkunu açacağına inanıyorum (henüz bişey yapıp görmesemde)
7- Devamlılık; Adamlar yüzyılardan bu yana bu mesleği sürdürüyor. Bu bakımdan nesilden nesile bir devamlılık söz konusu. Biz ise mükemel işleri üreten ustalarımızı kaybetmişiz. Araya nerdeyse 4 nesil girmiş, şimdi kalkıp tekrar el yordamı ile keşfetmeye çalışıyoruz. Malesef eski ustaların yaptığı totombakları kılıç işlemelerini vs. Sadece müzelerde ve müzayedelerde görüyoruz.
8- Ve tabi bir şeyi hobi olarak yapmakla bu işten para kazanmaya soyunmak çok çok farklı şeyler. Bir şeyden çok keyif alırken yukarıdaki ve aşağıya eklenebilecek maddelerden bir yada birkaçının eksikliği bir anda o üzerinize üzerinize karasaban oluverir. Bu psikolojide iş kalitesini ve verimini sürdürebilmeye ise profesyonellik denir :)
Daha aklıma gelmeyen maddeler varsa geliştirilebilir.
Örn, geçenlerde gördüğüm bu iş aklımı başımdan aldı!!!!!!!! Normalda karakalem yada mürekkep noktalama ile defaaten yaptığım bir şeyi metal üzerine işlenmiş halde görmek beni şaşırttı.
(http://i.hizliresim.com/Dlgdy3.jpg) (http://hizliresim.com/Dlgdy3)
-
Hakan bey merhaba,
Gravür olmasa da bende 1993 yılından bu yana Grafik sanatının her aşamasının içerisinde oldum. Bizim mesleğimizde de bu işi çok iyi yapanlardan vasat düzeyde yapanlara, çok iyi kazananlardan havanda su dövenlere kadar herkes mevcut malesef. Hayat ve ekonomik şartlar mesleğimizi gittikçe farklı bir şekilde yeniden boyutlandırıyor. Ayak uydurabildiğiniz sürece devam edebilirsiniz malesef.
"Bizde neden yok" sorularının cevabı
1- Görmemişlik (argo manada değil): Bir şeyi iyi yapmak için iyi örnekler görmelisiniz. Bu da yetmez iyi ustalar görmelisiniz, bu da yetmez bu iyi ustaların paylaşımlarını görmelisiniz.
Alakasız bir konudan örnek vereceğim; Türkiye'de kaya tırmanışı sporu yıllarca birkaç sporcunun öncülüğünde yapıldı. Yıllarca aynı birkaç isim gittikce daha zor rotaları açıp tırmandılar. Ama avrupa normlarının altında. Sonra internet icad oldu. Herkes buradan paylaşılan şeyleri görmeye başladı. Bir çok yere spor tırmanış duvarları yapıldı. Sadece haftasonu kayada tırmanmak ile sınırlı olan imkanlar şehirde istediğiniz sonsuz zamana yayıldı. Önce bir iki hareketlenme oldu. Birkaç sene sonra olay birden patladı. Gencecik çocuklar birkaç sene öncesinde hayal olan zorluk derecelerindeki rotaları çekirdek gibi çıkmaya başladılar.
2- İyi şeyler isteyen ve bunun hakkını veren müşterileriniz olacak; Çünki iyi bir şeyi yapmak için diğerinden 5kat zaman harcarsınız. Araştırırsınız. 3-10 eskiz yapar atarsınız. Kaynak satın alırsınız. Müze dolaşırsınız. Bu arada harcadığınız zamanda alacağınız karşılık ile geçiminizi sağlamak zorundasınız. Müşteri sizi zorlamazsa sizde en iyi ve en çabuk yapabildiğiniz şekilde devam edersiniz. Adam gitmiş çakı üzerine Picasso'nun tablosunu yapıyor. Burada bune talep edecek kaç kişi var? Hala Alman, İngiliz geleneksel motiflerinin etrafında dönüyoruz. Kendi öz geleneksel motiflerimizi bile yorumlayan çok az örnek gördüm.
3- Hayatınızı idame ettirebilek için geniş bir pazara sahip olmalısınız. İnternet sayesinde bu artık mümkün. Doğru yerde işlerinizi paylaşırsanız dönüşü olabilir. Yaptıklarınız yurtdışından da görülebilir ve yurtiçi piyasası ile sınırlı kalmazsınız.
4- Farklı ve özgün olmalısınız; Yurtdışına birşey satacaksanız sizi diğerlerinden ayıran bir farkınızın olması lazım. Adam yanıbaşındaki usta dururken neden sizi tercih etsin. Belki geleneksel motiflere dönmek bu anlamda iyi bir fikir olabilir. Kendi motiflerinizi desenlerinizi çizebilecek altyapıya sahip olmalısınız.
5- Sabır; evet. Bu işi yapan adamın sabrı olacak. Kafası sakin olacak. Başka yolu yok.
6- Sanatın başka konularını da izlemek gerekir; Bazen oturduğunuz yerden kalkmak hep aynı açıdan gördüğünüz şeyi daha farklı boyutları ile görmek size başka fikirler verebilir. Bıçak sanatı aslında bu bakımdan çok zengin bir konu. Bıçağın ağzından sapına oradan kılıfına kadar çok fazla ve değişik malzemeleri bilmeniz ve kullanabilmenin insanın ufkunu açacağına inanıyorum (henüz bişey yapıp görmesemde)
7- Devamlılık; Adamlar yüzyılardan bu yana bu mesleği sürdürüyor. Bu bakımdan nesilden nesile bir devamlılık söz konusu. Biz ise mükemel işleri üreten ustalarımızı kaybetmişiz. Araya nerdeyse 4 nesil girmiş, şimdi kalkıp tekrar el yordamı ile keşfetmeye çalışıyoruz. Malesef eski ustaların yaptığı totombakları kılıç işlemelerini vs. Sadece müzelerde ve müzayedelerde görüyoruz.
8- Ve tabi bir şeyi hobi olarak yapmakla bu işten para kazanmaya soyunmak çok çok farklı şeyler. Bir şeyden çok keyif alırken yukarıdaki ve aşağıya eklenebilecek maddelerden bir yada birkaçının eksikliği bir anda o üzerinize üzerinize karasaban oluverir. Bu psikolojide iş kalitesini ve verimini sürdürebilmeye ise profesyonellik denir :)
Daha aklıma gelmeyen maddeler varsa geliştirilebilir.
Örn, geçenlerde gördüğüm bu iş aklımı başımdan aldı!!!!!!!! Normalda karakalem yada mürekkep noktalama ile defaaten yaptığım bir şeyi metal üzerine işlenmiş halde görmek beni şaşırttı.
(http://i.hizliresim.com/Dlgdy3.jpg) (http://hizliresim.com/Dlgdy3)
Söylenmesi gerekenleri kısaca o kadar güzel özetlemişiniz ki çok fazla diyecek bir şey bırakmamışınız ama her işin başı araştırma ve bu bizim malesef hiç hoşlanmadığımız bir konu başlığı.Pratik ile teorik cok farklı şeyler Hani demiştiniz ya sanatın başka kollarını da izlemelisiniz diye Bulino tekniği ile bir eser yapacaksak tarama gölgelendirme çizim gravür bilgimiz asit ile ilgili bir işlem yapacaksak önceki yazdıklarıma ilaveten kimya bilgimiz ve tabii olmassa olmazların başında merak lı olmamız gerekiyor ve bunların hepsini tek bir çatı altinda toplamamız ve doğru zamanda doğru yerlerde kullanmayı ögrenmemiz gerekiyor .Ha bu arada tek başımıza olduğumuzu unutmamak gerekiyor ,Özgünlük işte burda kendini gösterecek diğerlerinden ayıracak bizi .Picassonun Yada Goya resmini bıçağının üstünde görmek isteyecek kaç kişi var bilemem :) Devamlılık konusuna gelınce sanki orda son zamanlarda ki en büyük handikapımız ortaya çıkıyor ve benim görüşüm kanaat azaldıkca zanaat da yok olmaya mahkum diye düşünüyorum .Ben bazen çıkmaza düstüğümde ki çok zaman karşılaştığım bir durum Bir insan aynı anda iki işi birden yapıyorsa birini mutlaka eksik yapıyordur diye düşünüyorum mesela ben gravür değilde aynı zamanda bıçak nasıl yapılara da merak salmış olsaydım eminim ne bıçağı ne gravürde bir yere varamazdım ama yaptığım iş gereği kullandığım malzemenin neden yapıldığı sertliği nedir vs vs gibi konuları biliyorum bilmem gerekiyor ama bu bilgiler bende mevcut diyerek bıçak yapmak hiç aklıma gelmedi
Kendimize has motifler kısmına gelince daha önce hat sanatı üzerine bir kaç deneme oldu .Ve bu yaptıklarımı bittikce sevdiğim dostlarım arkadaşlarıma hediye ediyorum ben mutlu onlar mutlu :) Bıçak üzerinde kendimize has motifleri kullanmayı düşünmüyor değilim ama malzeme sıkıntısı çekiyorum :) gravür yapcak bıçak bulmakta zorlanıyorum :D iyibir bıçak bulursam yavuz sultan selim in meshur portresini işlemeyi düşünüyorum bakalım nasıl olcak ama bu sefer renkli bir çalışma yapmak istiyorum .
Ortak dil kullanan insanların aynı platform üzerinde olması bulunması beni bir hayli memnun ediyor .Selamlar
-
Çalışmalar çok güzelmiş. Bu yapılan işlerde sadece asit indirme değil kakma gibi çalışmalarda var. Aynı bunlar gibi çalışma bekliyoruz zamanla O:-)
Kakma işi nasıl yapılır henüz bir tecrübem yok ama denemek istediğim bir çalışma tekniği inşallah en kısa zamanda deneme fırsatı bulurum ;) .Bu arada sanırım ben mıhlama mıkroskobu alıcam diğerleri pek içime sinmedi gibi.Selamlar
-
İnsan gözü saniyede 25 resim karesine kadar algılayabilir. 25 kareden fazlasında görüntüyü hareketli olarak görür. Geçişleri fark edemez. 25 altında ise görüntü kesik kesikmiş gibi algılanır.
-
Yeni 2
-
..3
-
Ellerinize sağlık çok güzel.
-
Selam...Konuya tam hakim olamasamda bildiğim bir tekniği sizinle paylaşmak istiyorum.Bence bu kadar zahmete girip debelenmeye gerek yok. Pozitiv20 isminde emaye siprey var. Bununla daha keskin sonuç alabilirsiniz. İndirme yapılacak pilakanın üzerine sıkıyorsunuz, yaklaşık 1 saat içinda metal üzerinde çok ince bir tabaka oluşturuyor ve kuruyor. işleme yapmak istediğin resmi lazer yazıcıcan çıktı alıyorsun, yada A4 boyutunda naylon üzerine resmi fotokopide çıkarıyorsun, daha sonra emaye kaplı metal üzerine sıfıra sıfır oturtup, üzerine tam oturması için bir cam koyuyorsun. Bu işlemde bittikten sonra 5 dakika güneşte bekleyiyorsunuz pozlama yapmış oluyor emaye üzerine şekil. 5 dakika sonra camı ve resmi üzerinden alın, kostik karışımlı suyu var,onuda isteyen olursa yazarım. Bu suda yıkadığın zaman, zerrelerine kadar şekil çıkmış oluyor. daha sonra batır kral suyuna,çıkan sonuç 10 üzerinden 10. Belki bilen arkadaşlar vardır...
-
Selam...Konuya tam hakim olamasamda bildiğim bir tekniği sizinle paylaşmak istiyorum.Bence bu kadar zahmete girip debelenmeye gerek yok. Pozitiv20 isminde emaye siprey var. Bununla daha keskin sonuç alabilirsiniz. İndirme yapılacak pilakanın üzerine sıkıyorsunuz, yaklaşık 1 saat içinda metal üzerinde çok ince bir tabaka oluşturuyor ve kuruyor. işleme yapmak istediğin resmi lazer yazıcıcan çıktı alıyorsun, yada A4 boyutunda naylon üzerine resmi fotokopide çıkarıyorsun, daha sonra emaye kaplı metal üzerine sıfıra sıfır oturtup, üzerine tam oturması için bir cam koyuyorsun. Bu işlemde bittikten sonra 5 dakika güneşte bekleyiyorsunuz pozlama yapmış oluyor emaye üzerine şekil. 5 dakika sonra camı ve resmi üzerinden alın, kostik karışımlı suyu var,onuda isteyen olursa yazarım. Bu suda yıkadığın zaman, zerrelerine kadar şekil çıkmış oluyor. daha sonra batır kral suyuna,çıkan sonuç 10 üzerinden 10. Belki bilen arkadaşlar vardır...
Konuya Tam Hakim olmadiginiz asetat a NAYLON demenizden anlasiliyor zaten ayrica biz buna debelenme demiyor emek diye isimlendiriyoruz ,ve genelde biz emege saygi gosteriyoruz .Ayrica daha once boyle bir sistemi denemediginiz yazilarinizdan belli oluyor lutfen once deneyin sonra tecrube ettiginiz zerresine kadar cikan sekilinizi burdan paylasiniz .Belki o zaman biz de sizin zahmet lerinize karsi saygi duyarak muhtesem eserinizi agzi acik bir sekilde seyrederiz akabinden tebriklerimizi sunariz .
Selamlar
-
Selamun aleykum Hakan Bey...
Yaptığınız işi aşağılamak yada beyenmemek manasında söylemedim ama, demekki böyle anlaşılmış. Bu cümle ve kelimeden dolayı özür dilerim. Bu tip işleri geçmişte çok yaptığımız için ondan dolayı bu şekilde bir açıklama yazmıştım. Sizde bana cvp olarak yapın görelim manasında yazmışsınız,ki haklısınızda. Buyurun size 8 dk asitte beklemiş bir aleminyum. Dahada derin yapma imkanı var lakin,sanırım bu anlatmak istediğim sistem için yeterlidir.Amacım birşeyler paylaşmak yardımcı olmaktır. Allaha emanet olunuz.
-
Selamun aleykum Hakan Bey...
Yaptığınız işi aşağılamak yada beyenmemek manasında söylemedim ama, demekki böyle anlaşılmış. Bu cümle ve kelimeden dolayı özür dilerim. Bu tip işleri geçmişte çok yaptığımız için ondan dolayı bu şekilde bir açıklama yazmıştım. Sizde bana cvp olarak yapın görelim manasında yazmışsınız,ki haklısınızda. Buyurun size 8 dk asitte beklemiş bir aleminyum. Dahada derin yapma imkanı var lakin,sanırım bu anlatmak istediğim sistem için yeterlidir.Amacım birşeyler paylaşmak yardımcı olmaktır. Allaha emanet olunuz.
Peki alüminyum sonucu çok fena sayılmaz, sanırım bize göstermek için çok kısa bir sürede yapılmış. Peki görselliği daha yüksek işleri çelikte uygulamak mümkün mü? Eminim çelik ile alüminyum arasında fark vardır işleme konusunda.
Hatta konuya ve bize katkı sağlayacak bir kaç örnek iş çok faydalı olurdu bence. Çelikte başarılı oluyorsa bu sistem hepimiz faydalanırız.
-
Hakan Bey, çeliktede aynı şekilde netlik ve daha çok derinlik elde edebilirsiniz.Şöyleki; aynı zamanda kuyumcu olduğumuzdan dolayı,altın geri dönüşümüde yapmaktayız, bu sebepten ötürü altın içindeki karışmış olan demir çelik vs metalleri temizlemekte kullandığımız kral suyunu kullanmanız gerekir. Kral suyu bu işin üstesinden gelir.aslında bu iş için özel bir video hazırlamak gerekir,foto ile olacak bir anlatım zayıf kalır. HD kalitede bir video sorunu çözer. Zamanım olsa yapayım lakin, havalı kalem imalatı hem satışı yapıyoruz, dolayısıyla inanın zaman olmuyor. Söz veremiyorum ama önümüzdeki hafta müsait olursam, çelik için bir video çekmeye çalışayım. Saygılarımla...
-
Ben kendi yaptığım bıçaklara logo yapmak ve isim yazmak için bu pozitif 20 spreyi kullanıyorum. Birkaç resim paylaştım aşağıda fakat arkadaşın paylaştığı kadar detaylı denemem olmadı.
(http://i.hizliresim.com/BPEGQG.jpg) (http://hizliresim.com/BPEGQG)
(http://i.hizliresim.com/7gY1Vl.jpg) (http://hizliresim.com/7gY1Vl)
-
Ayrıca Hakan dostum seninkisi el emeği göz nuru, dünya kadar zaman harcadın ve burada paylaştın. Senin çalışmalarının yeri kesinlikle ayrı. ellerine emeklerine sağlık. Bir işte emek varsa her şekilde saygım sonsuzdur.
-
Ayrıca Hakan dostum seninkisi el emeği göz nuru, dünya kadar zaman harcadın ve burada paylaştın. Senin çalışmalarının yeri kesinlikle ayrı. ellerine emeklerine sağlık. Bir işte emek varsa her şekilde saygım sonsuzdur.
Erkan dostum sagolasın tesekkur edıyorum .
Ama burda bazi yapilan is detaylarinda bir seyleri kaciriyor zaman zaman arkadaslarimiz soyleki .Benim burda yapmis oldugum calisma cokertme calismasi degil dikkat ederseniz kabartma calismasi yapildi ve istenilen desen asitle inidirilmedi asite maruz kalan yer desen den arta kalan yerler ve bu senin calismlarinda olsun avergraver arkadasimizin calismasinda olsun bu isler cokertme tarzi . yaklasik olarak 0.5 mm derinligi bu sprey ile yakalamamiz imkansiz.asit o bolgede calissa bile yavas yavas sprey korudugu ince tabaka tabana dogru kalmiyacagi icin desen otomatik olarak bozulacaktir ,Yani kucuk islerimiz icin kullanabiliriz tipki senin bicaklarina kucuk logolar ve isim yazimlari icin ama istenilen derinlige inme malesef o kadar airgraver arkadisimizin dedigi gibi kolay degil .
Ayrica asit olarak KRAL SUYU bunu zaten kullaniyorum bunu yazimini detaylarinda bulabilirsiniz .
Selamlar
-
Ayrıca Hakan dostum seninkisi el emeği göz nuru, dünya kadar zaman harcadın ve burada paylaştın. Senin çalışmalarının yeri kesinlikle ayrı. ellerine emeklerine sağlık. Bir işte emek varsa her şekilde saygım sonsuzdur.
Erkan dostum sagolasın tesekkur edıyorum .
Ama burda bazi yapilan is detaylarinda bir seyleri kaciriyor zaman zaman arkadaslarimiz soyleki .Benim burda yapmis oldugum calisma cokertme calismasi degil dikkat ederseniz kabartma calismasi yapildi ve istenilen desen asitle inidirilmedi asite maruz kalan yer desen den arta kalan yerler ve bu senin calismlarinda olsun avergraver arkadasimizin calismasinda olsun bu isler cokertme tarzi . yaklasik olarak 0.5 mm derinligi bu sprey ile yakalamamiz imkansiz.asit o bolgede calissa bile yavas yavas sprey korudugu ince tabaka tabana dogru kalmiyacagi icin desen otomatik olarak bozulacaktir ,Yani kucuk islerimiz icin kullanabiliriz tipki senin bicaklarina kucuk logolar ve isim yazimlari icin ama istenilen derinlige inme malesef o kadar airgraver arkadisimizin dedigi gibi kolay degil .
Ayrica asit olarak KRAL SUYU bunu zaten kullaniyorum bunu yazimini detaylarinda bulabilirsiniz .
Selamlar
+1
Tamamen söylediklerine katılıyorum dostum, benim çalışmalarda indirgeme çok hafif oluyor.