Eveeet, işime yarayan bir nesne hakkında size de bilgi vereyim; tabii önce montaj yöntemlerine göre V kayış kasnaklarından bahsederek...
-- o --
Uğraşanlar bilirler, piyasadaki V kayış kasnakları genellikle göbek deliği delinmeden ve kama kanalı açılmadan satılırlar. Bu da böyle bir kasnağı kullanmak için tornada delik açtırmak ve vargel yada broş tezgahı ile de kama kanalını açtırmak için uğraşmak anlamına gelir.
(bu yöntemleri sayışımda eksiğim olabilir... )

Bkz.:
http://www.four-h.purdue.edu/tractor/fjs.htmlBkz.:
http://www.gearcoupling.net/pulley.htmlBu şekildeki bir kasnağı yerine sabitlemek için sıklıkla uygulanan yöntem de kasnağın ısıtılıp öyle yerine takılmasıdır. Böylece kasnak soğuduktan sonra bulunduğu yerde oynama yapmaz, yerinden çıkmaz.
Böyle bir kasnağı çıkarmanın yolu da çektirme kullanmaktır.

Bkz.:
http://www.gultashirdavat.com/?mod=cat&cat_id=6,22Bkz.:
http://www.asteknikhirdavat.com/el_altas_cektirmeler1.htmBurçlu KasnakBurçlu kasnaklar genel olarak iki parça ve iki adet setskur vidasından oluşur. Dış parça V kayış ile iç parça da mil ile uyumludur. Bu ikisini hem sürtünme kuvveti hem de iki setskur vidası bir arada tutar.
Aşağıda bir kasnak ve bunun 19 ve 20 mm'lik millere takılmasını sağlayan burçları, iki setskur vidasını ve montaj için gereken alyan anahtarı görüyorsunuz. Vidalar montaj için gereken yerlerindeler.

Bu burçlu kasnağın içi. Karşılıklı olan iki tane oyuğun içine setskur için kılavuz çekilmiştir. İkisinin ortasına düşen üçüncüsü ile silindiriktir. Burçta ise durum bunların tam aksidir. Burçta iki oyuk silindirik, ortadaki ise kılavuz çekilidir.
Kasnağın takılması, iki parçanın yerine takılmasından sonra iki vidanın sıkılmasından ibarettir.


Kasnağın sökülmesi için biraz daha çaba gerekebilir ama esasen bu iki setskur vidasını çıkarıp sonra üçüncü, orta delikte bir setskur vida sıkmak gerekir. Sıkışırsa bir iki tokmaklama yine de gerekebiliyor tabii.
