Bıçak Sanatı - Forum

benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum

dawindof

  • ***
  • 87
  • Alper Ünal - 1968
  • Meslek: tekstil
  • Yer: istanbul
benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« : 01 Ekim 2014, 23:00:07 »
Değerli ustalar,
Uzun süredir sessiz sedasız forumu takip etmekteyim. Taner ustadan, Deniz beyden çelik tedarik ettik. 4-5 adet muhtelif eğeleri aldık. mengene ufak tefek alet edevat zaten vardı. ufak bir el taşlamada edindik. Gelgelelim hafta sonu 3-4 saat atolyede bıcağa benzer birşeyler yapmaya kesinlikle yetmiyor bunu da anladık.
uzatmayalım fabrikada sağlam durumda çıkma programlanabilir bir hız ünitesi bulunca buna bir motor eklerim birde forumdaki örneklere bakarak zımpara makinasına benzer birşeyler yaparım dedim. şimdi siz üstatlardan görüş ve önerilerinizi almak istiyorum.
Ana gövde olarak Eylem ve Taner ustanın http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=1130.0 başlığındaki gövdeleri karıştırmayı düşünüyorum Taner ustanın altta kullandığı 100*100 profil yerine elimdeki 50*50 profilden 55 cm boyunda dört parça kullanacağım.
iki dikme ve diğer kısımlar 40*40 olacak. Taşlama kafasındaki tekerlekler, tahrik tekeri ve denge tekerini kestamit yapmayı düşünüyorum. gerçi elmde transpalet tekerlekleride var.
Kullanacağım motor trifaze 1,5kw 1400 devir. motoru sehpa altına yerleştirip kayış kasnakla aktarmayı düşünüyorum. 1/2 kasnak ile devir son hızda 700'e düşecek ama 12 cm çaplı tahrk tekeri ile maximum hızda 20m/s hız edeceğimi hesaplıyorum. hız kontrolü elektronik olacak.
Tekerlekleri ise tahrik tekeri 12 cm denge tekeri 80mm taşlama kafasındaki iki tekeri ise 50mm yada 60mm düşünüyorum. tekerlek genişliği 60mm düşünüyorum.
hep düşünüyorum diyorum ama Tüm bunlar forumdale değerli ustlarımızın paylaşımlarını okuyarak edindiğim bilgiler. ne kadar doğru anlamışım yorumlarınızdan anlayacağız :):):)
Benim soracaklarım;
1. motor bu iş için yeterlimi 1;2 kasak kullanarak motor hızını 700 devire düşürmem ve hesaba göre 20m/s max hız yeterli olurmu.
2. Teker çapları ve genişlikleri(60 mm) yeterlimi dahamı geniş olmalı
3. tabanda 50*50 profilleri 55cm kullanacağım yeterlimi yoksa kısaltmalı yada uzatmalımıyım.
4. bombeyi tahrik tekerleğinemi vermeliyim yoksa gergi tekerinemi

Değerli görüş ve önerileriniz için teşekkür ederim.
Alper Ünal

Osman Kurt

  • ***
  • 6285
  • Yer: İstanbul / Gaziosmanpaşa
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #1 : 01 Ekim 2014, 23:07:59 »
Abi teknik açıdan bir bilgim yok ama hız kontrolü elektronik olacaksa kasnak-kayış ekleyip makinayı karmaşıklaştırmaya gerek var mı?
Bizim silahımız bilgidir, ve mermiler ise sözlerimiz. Lakin kurşun geçirmezmiş, sizin beyinleriniz.
İstanbul / Gaziosmanpaşa
Bütün ümidim gençliktedir.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Instagram

dawindof

  • ***
  • 87
  • Alper Ünal - 1968
  • Meslek: tekstil
  • Yer: istanbul
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #2 : 01 Ekim 2014, 23:33:13 »
Kasnak kayış eklememdeki sebep, hem torku arttıracağını düşünmem hemde motoru alta yerleştirip yerden kazanmak ve elimin altında olmamasını sağlamaktı.
Alper Ünal

yasin

  • ***
  • 842
  • yasin er
  • Meslek: memur
  • Yer: ankara
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #3 : 01 Ekim 2014, 23:50:37 »
Bende bu makine işini yapmış biri olarak size tavsiyede bulunayım bence hiç profil işine girmeyiniz. Soğuk çekme demir denilen 10 mm kalınlığındaki saçtan plazma veya lazer de kesim yaptırıp şasiyi böyle oluşturun. Taner bey de haznedar beyde makine şasilerini böyle yapıyorlar. Bunların projesi internetde var hatta özgür bey yıllar önce planları paylaşmış yada isteyenlere veriyordu lazerde kestiriyordu yanlış hatırlamıyorsam. Ben profilden yaptığım için çok pişmanım bide devir kontrolü için sürücüm var diyorsunuz osman beyinde dediği gibi kasnak işinede girmeyin motor miline tahrik tekerini tornacıda oturtturun tamamdır. Profesyonel makinelerden gözlemlediğim kadarıyla tekerleri de alüminyum dan tornacıya yaptırın iyisinden de rulman çaktırın olay bitmiştir. Sürücünüz varsa kasnak ve kayış sistemi yapmazsanız artacak para ve motordan artacak para sizin lazer kesim ve şasi masraflarınızı karşılayacaktır. Motordan ne parası artacak derseniz sürücü olduğu için trifaze motor alabilirsiniz onlarda monafazelere göre daha uygunlar. Motorda marka sorarsanızda gamak tek geçerim. Benim görüşüm ve tavsiyem bu yönde ama profil şasiden makine yapıp çok memnun olan ustalarımız da var. Maliyet olarak düşünürseniz profil demiri uygun ama sonrasında durumlar eşitleniyor.   ^-^
Youtube de knife grinder olacaktı yanlış hatırlamıyorsam videosu bile var.
Makinenin nasıl toplandığını adım adım anlatmışlar. Hatta tekerleri hazır yapmışlar ebay da satıyorlar free sheping bulunca bedava kargo ile alabilirsiniz.
Hatasız kul olmaz hatamla sev beni.

Osman Kurt

  • ***
  • 6285
  • Yer: İstanbul / Gaziosmanpaşa
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #4 : 01 Ekim 2014, 23:58:39 »
Abi trifaze motorda e.kontrolde tork düşmesi olmuyor diye biliyorum.En iyi yanıtı ustalar verecektir. :2up
Bizim silahımız bilgidir, ve mermiler ise sözlerimiz. Lakin kurşun geçirmezmiş, sizin beyinleriniz.
İstanbul / Gaziosmanpaşa
Bütün ümidim gençliktedir.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Instagram

yasin

  • ***
  • 842
  • yasin er
  • Meslek: memur
  • Yer: ankara
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #5 : 02 Ekim 2014, 00:07:13 »
Şimdi kullanacağı sürücüyü bilmiyorum trifaze sürücüsüdür diye düşünüyorum. Bu sürücüler hızı ne kadar artırırsan artır aynıtorku veriyor sana banta çok abanırsan güçte düşme olmasın diye torku kendisi ayarlıyor durma sıkışma yapmıyor. En azından ben böyle biliyorum belki hangi standartta üretildiği ilede alakalıdır hepsinde bu özellik olmaya bilir. Zaten herkez tork sabit kalsın dahada artsın diye çabalamıyormu osman bey bırak düşürmesinler.   ^-^ makinenin tamamına hakimim ama bu sürücü olayında biraz zayıfım yanlış yönlendirmeyeyim ustalarımız doğru bilgiyi verecektir.
Hatasız kul olmaz hatamla sev beni.

Osman Kurt

  • ***
  • 6285
  • Yer: İstanbul / Gaziosmanpaşa
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #6 : 02 Ekim 2014, 00:11:28 »
Düşmesin tabi bende bilmiyorum bu konuları elbet bir yerde okumuşumdur aklımın köşesinde öyle bir bilgi vardı yazayım dedim. :D  Bende yanlış yönlendirmiş olmayayım.
Bizim silahımız bilgidir, ve mermiler ise sözlerimiz. Lakin kurşun geçirmezmiş, sizin beyinleriniz.
İstanbul / Gaziosmanpaşa
Bütün ümidim gençliktedir.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Instagram

dawindof

  • ***
  • 87
  • Alper Ünal - 1968
  • Meslek: tekstil
  • Yer: istanbul
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #7 : 02 Ekim 2014, 00:17:54 »
Bende bu makine işini yapmış biri olarak size tavsiyede bulunayım bence hiç profil işine girmeyiniz. Soğuk çekme demir denilen 10 mm kalınlığındaki saçtan plazma veya lazer de kesim yaptırıp şasiyi böyle oluşturun. Taner bey de haznedar beyde makine şasilerini böyle yapıyorlar. Bunların projesi internetde var hatta özgür bey yıllar önce planları paylaşmış yada isteyenlere veriyordu lazerde kestiriyordu yanlış hatırlamıyorsam. Ben profilden yaptığım için çok pişmanım bide devir kontrolü için sürücüm var diyorsunuz osman beyinde dediği gibi kasnak işinede girmeyin motor miline tahrik tekerini tornacıda oturtturun tamamdır. Profesyonel makinelerden gözlemlediğim kadarıyla tekerleri de alüminyum dan tornacıya yaptırın iyisinden de rulman çaktırın olay bitmiştir. Sürücünüz varsa kasnak ve kayış sistemi yapmazsanız artacak para ve motordan artacak para sizin lazer kesim ve şasi masraflarınızı karşılayacaktır. Motordan ne parası artacak derseniz sürücü olduğu için trifaze motor alabilirsiniz onlarda monafazelere göre daha uygunlar. Motorda marka sorarsanızda gamak tek geçerim. Benim görüşüm ve tavsiyem bu yönde ama profil şasiden makine yapıp çok memnun olan ustalarımız da var. Maliyet olarak düşünürseniz profil demiri uygun ama sonrasında durumlar eşitleniyor.   ^-^
Youtube de knife grinder olacaktı yanlış hatırlamıyorsam videosu bile var.
Makinenin nasıl toplandığını adım adım anlatmışlar. Hatta tekerleri hazır yapmışlar ebay da satıyorlar free sheping bulunca bedava kargo ile alabilirsiniz.


Teşekkür ederim Yasin bey,
Bant zımpara yapma fikri fabrikada atıl durumda kalan sürücü  ile başlad. ancak fabrikada arkadaşların yoğunluğu ve mevcutta muhtelif profillerin olması sebebi ile profilden şase yapmayı düşündüm. dediğiniz gibi saçtan şase yapmak daha sağlam olacak ama şu anda fabrikada lazer kesimle uğraşacak kimse yok. kaldıki hafta içi bende çok yoğun oluyorum ama profilde muhtelif ölçüleri kestirip kaynatmak daha kolay olacaktır.
kayış kasnak işinde dedğiniz gibi motoru direk bağlarsak hız oldukça artacak maximum bant hızı ne olmalı 12 cm tahrik tekerleği ile hız 40 m/s gibi olacak. kullanacağım motor 1,5 kW 1400 devir volt trifaze. zaten sürücüye bağlamak için trifaze motor gerekiyor diye biliyorum.
Bu arada sürücü -bana söylendiği kadarı ile- programlanabilir yani kalkışta yavaş başlama bant hızını verme dururken animi yoksa yavaşlayarakmı durmasını ayarlayabiliyorsun.
Alper Ünal

Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #8 : 02 Ekim 2014, 00:24:18 »
Değerli ustalar,
Uzun süredir sessiz sedasız forumu takip etmekteyim. Taner ustadan, Deniz beyden çelik tedarik ettik. 4-5 adet muhtelif eğeleri aldık. mengene ufak tefek alet edevat zaten vardı. ufak bir el taşlamada edindik. Gelgelelim hafta sonu 3-4 saat atolyede bıcağa benzer birşeyler yapmaya kesinlikle yetmiyor bunu da anladık.
uzatmayalım fabrikada sağlam durumda çıkma programlanabilir bir hız ünitesi bulunca buna bir motor eklerim birde forumdaki örneklere bakarak zımpara makinasına benzer birşeyler yaparım dedim. şimdi siz üstatlardan görüş ve önerilerinizi almak istiyorum.
Ana gövde olarak Eylem ve Taner ustanın http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=1130.0 başlığındaki gövdeleri karıştırmayı düşünüyorum Taner ustanın altta kullandığı 100*100 profil yerine elimdeki 50*50 profilden 55 cm boyunda dört parça kullanacağım.
iki dikme ve diğer kısımlar 40*40 olacak. Taşlama kafasındaki tekerlekler, tahrik tekeri ve denge tekerini kestamit yapmayı düşünüyorum. gerçi elmde transpalet tekerlekleride var.
Kullanacağım motor trifaze 1,5kw 1400 devir. motoru sehpa altına yerleştirip kayış kasnakla aktarmayı düşünüyorum. 1/2 kasnak ile devir son hızda 700'e düşecek ama 12 cm çaplı tahrk tekeri ile maximum hızda 20m/s hız edeceğimi hesaplıyorum. hız kontrolü elektronik olacak.
Tekerlekleri ise tahrik tekeri 12 cm denge tekeri 80mm taşlama kafasındaki iki tekeri ise 50mm yada 60mm düşünüyorum. tekerlek genişliği 60mm düşünüyorum.
hep düşünüyorum diyorum ama Tüm bunlar forumdale değerli ustlarımızın paylaşımlarını okuyarak edindiğim bilgiler. ne kadar doğru anlamışım yorumlarınızdan anlayacağız :):):)
Benim soracaklarım;
1. motor bu iş için yeterlimi 1;2 kasak kullanarak motor hızını 700 devire düşürmem ve hesaba göre 20m/s max hız yeterli olurmu.
2. Teker çapları ve genişlikleri(60 mm) yeterlimi dahamı geniş olmalı
3. tabanda 50*50 profilleri 55cm kullanacağım yeterlimi yoksa kısaltmalı yada uzatmalımıyım.
4. bombeyi tahrik tekerleğinemi vermeliyim yoksa gergi tekerinemi

Değerli görüş ve önerileriniz için teşekkür ederim.

Üzerini koyulaştırdığımız değerlere göre hesaplandığında bant akış hızı 20m/sn çıkmaz, hesaplamada bir hata olmalı. Değerler böyleyse, bant akış hızı 4.396 m/sn olur.

yasin

  • ***
  • 842
  • yasin er
  • Meslek: memur
  • Yer: ankara
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #9 : 02 Ekim 2014, 00:27:02 »
Sürücünün ayar işini hiç sormayın zira hiç bilmiyorum. Sadece girilen hızı ne kadar yüke gelirse gelsin sabit tuttuğunu biliyorum yüke göre torku kendisi ayarlıyor. Kalkış ve duruş ayarlarını bir bilene soralım.  ^-^
Profil çok kolay ve basit olacak bende farkındayım aynı yoldan geçtim ama sonrasında pişman oldum. Kaynağı yapılırken saç zayıf bir malzeme olduğu için çekme yapmış sonrasında hizaya getirecem balansı düşürecem diye ne kadar uğraştım. Ölçülerde ki milim kayma çok büyük hatalara yol açıyor benden söylemesi.
Hatasız kul olmaz hatamla sev beni.

dawindof

  • ***
  • 87
  • Alper Ünal - 1968
  • Meslek: tekstil
  • Yer: istanbul
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #10 : 02 Ekim 2014, 00:30:59 »

[/quote]

Üzerini koyulaştırdığımız değerlere göre hesaplandığında bant akış hızı 20m/sn çıkmaz, hesaplamada bir hata olmalı. Değerler böyleyse, bant akış hızı 4.396 m/sn olur.
[/quote]


Sefa ustam,
bant hızını hesaplarken devir x teker çapı x 3,14 diye biliyorum - aklımda öyle kalmış
yani 700x12x3,14 dersek 26,376 çıkıyor.
yanlışım varsa affola
Alper Ünal

dawindof

  • ***
  • 87
  • Alper Ünal - 1968
  • Meslek: tekstil
  • Yer: istanbul
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #11 : 02 Ekim 2014, 00:32:35 »
Sürücünün ayar işini hiç sormayın zira hiç bilmiyorum. Sadece girilen hızı ne kadar yüke gelirse gelsin sabit tuttuğunu biliyorum yüke göre torku kendisi ayarlıyor. Kalkış ve duruş ayarlarını bir bilene soralım.  ^-^
Profil çok kolay ve basit olacak bende farkındayım aynı yoldan geçtim ama sonrasında pişman oldum. Kaynağı yapılırken saç zayıf bir malzeme olduğu için çekme yapmış sonrasında hizaya getirecem balansı düşürecem diye ne kadar uğraştım. Ölçülerde ki milim kayma çok büyük hatalara yol açıyor benden söylemesi.

profiller 3 mm olacak çok ciddi birsorun olmaz diye ümid ediyorum.
açıkçası bu ilk makine olacağından elde ne varsa onları kullanmaya çalışıyorum :):):):)
Alper Ünal

Osman Kurt

  • ***
  • 6285
  • Yer: İstanbul / Gaziosmanpaşa
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #12 : 02 Ekim 2014, 00:39:09 »
Çevre = 3,14X6X2 = 37,68
700X37.68 =26376cm=263.76m dakikada
Sefa hocanın dediği gibi  4.396 m/sn yapar.
Bizim silahımız bilgidir, ve mermiler ise sözlerimiz. Lakin kurşun geçirmezmiş, sizin beyinleriniz.
İstanbul / Gaziosmanpaşa
Bütün ümidim gençliktedir.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Instagram

dawindof

  • ***
  • 87
  • Alper Ünal - 1968
  • Meslek: tekstil
  • Yer: istanbul
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #13 : 02 Ekim 2014, 00:43:11 »
Çevre = 3,14X6X2 = 37,68
700X37.68 =26376cm=263.76m dakikada
Sefa hocanın dediği gibi  4.396 m/sn yapar.

Teşekkürler
m/dakikayı m/sn diye hesaplıyorum :-X :-X :-[ :-[. peki maksimum hız ne olmalı
Alper Ünal

Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #14 : 02 Ekim 2014, 00:48:56 »
Osman hesabın açınımını yapmış zaten  ;) teşekkürler.
Bant hızı 13m/sn ler civarında gayet iyi sonuç veriyor aslında. Hız ne kadar yükselirse iş o kadar hızlı çıkıyor o ayrı mesele ama hız arttıkça hata olasılığı da artıyor bilgi olarak bunu da söylemiş olayım.

dawindof

  • ***
  • 87
  • Alper Ünal - 1968
  • Meslek: tekstil
  • Yer: istanbul
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #15 : 02 Ekim 2014, 00:51:51 »
Osman hesabın açınımını yapmış zaten  ;) teşekkürler.
Bant hızı 13m/sn ler civarında gayet iyi sonuç veriyor aslında. Hız ne kadar yükselirse iş o kadar hızlı çıkıyor o ayrı mesele ama hız arttıkça hata olasılığı da artıyor bilgi olarak bunu da söylemiş olayım.

Teşekkürler Sefa ustam,
o zaman tahrik tekerleğinin çapı 25-26 cm olmalı doğrumu.
hesaba göre 1400 devirde max hız 19 mt/sn oluyor
Alper Ünal

taner çiçek

  • ***
  • 823
  • Meslek: makina imalati
  • Yer: gaziantep
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #16 : 02 Ekim 2014, 01:26:37 »
bence motorau kayış ve kasnak ile 2 kat hızlandır busayede motor sıtadart döner ama hareket tekeri 2800 devre çıkar. hareket teker çapını 14 cm yaparsan daha iyi bi kavrama ve devir olur.zaten hız kontürl var. ham alt hem üst devirler iyi olur. motor sıtandar döndüğünde 20.5 s/m olur. 5s/m ye veya 40s/m ye çıkabilir. ben 20 s/m çalıştıriyorum. bide kızakları profil yapmayın kızak soğuk çekme lamalardan alın 60*30 gibi bunun etrafınada yanlar 80*10 alt ve ust 30* 10 lama kulanın ister kaynaklı ister cıvatalı birleştir.zınparaların sekmeleri ve yalpa yapması makinada titreşim yapar nekeadar ağır olursa o kadar iyi . tekerleri yanlışda yapsan isdediğin zaman değişirsin ama gövdeyi değişemessin. benim makinanın resimlerini bitürlü forma koyamadım.ama özelden sana gönderim aynı kayış kasnak aktarmaı.

berdohan

  • Mr. Bilge ERDOHAN (47)
  • ***
  • 581
  • Meslek: Elektronik Müh.
  • Yer: Ankara
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #17 : 02 Ekim 2014, 09:10:29 »
Bende bant zımparam olsun isterim.
Şöyle bir şeyi daha çok tercih ederim. İş görür mü? İşte onu bilemiyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=RCzvnVC1XfU&list=UUgRfLWsTgz1mo03T84HK3Pg
Tecrübe dünyanın en pahalı şeyidir.
Bilge ERDOHAN

Haznedar

  • ***
  • 1576
  • 0541-572 93 44 1983 / Tarık HAZNEDAR
  • Meslek: Tornacı
  • Yer: Balıkesir
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #18 : 02 Ekim 2014, 09:27:47 »
Gökhan güneş ( dunken ) hocamız da sanırsam profilden yapmak üzereydi onunla irtibata geçerseniz edindiği tecrübelerden faydalanabilirsiniz. Benim bildiğin invertörler ise 380 girişli 220 çıkışlı---- 380 girişli 380 çıkışlı diye geçiyor sanırım sizin elinizdeki hangisi ve bence 1400 devirli motor bu iş için düşük devirli çünkü kasnakla bile olsa motorun standart devri dışında çalıştırmak ne derece sağlıklı olur motor açısından.  ( elektrik bilgim yoktur benim düşüncelerim sadece bunlar hatırlatmak istedim ).  ;)

ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: benimde bir Bant zımparam olsun istiyorum
« Yanıtla #19 : 02 Ekim 2014, 09:45:52 »
1400 devir bir motora kayıl kasnak yapacaksanız  kasnakla devir artırmanızı tavsiye etmem direkt olarak motorun torkunu düşürürsünüz ve makineniz sizi üzer  ;)
direk akuple 1400 devirlik motora çap 160 veya 150 lik bir tahrik tekeri takar iseniz işinizi gayet iyi görecektir.
GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ