Bıçak Sanatı - Forum

Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında

Brac

  • ***
  • 624
  • Burak/1984/İstanbul
  • Meslek: Endüstriyel ve Mekanik Tasarım
  • Yer: İstanbul
Selamlar arkadaşlar geliştirilmek üzere mevcut bir modelden esinlerek çizimlerine başladığım bant zımpara makinesi çok fazla detay çalışılmamış hali ektedir 3d halini isteyen olursa paylaşabilirim saygılarımla.


Brac

  • ***
  • 624
  • Burak/1984/İstanbul
  • Meslek: Endüstriyel ve Mekanik Tasarım
  • Yer: İstanbul
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #1 : 03 Temmuz 2013, 17:54:20 »
diğer görünüşler

Ertarda

  • *
  • 1033
  • Ertuğrul ARDA -1967
  • Meslek: İnşaat Müh.
  • Yer: Bornova-İzmir
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #2 : 03 Temmuz 2013, 19:11:44 »
Çok güzel çizimler.
Dizayn zaten kabul görmüş standartlarda, ancak ince detaylar çok hoş.
Be yourself, no matter what they say...........

Zor olduğu için cesaret edemediğimiz şeyler, aslında biz cesaret edemediğimiz için zordur..!

sedatkolleksiyon

  • ***
  • 200
  • Meslek: bobinajcı-bıçakcı 1969
  • Yer: Antalya
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #3 : 03 Temmuz 2013, 19:22:53 »
bu motor bağlama sistemi olmaz.gereksiz.ya kasnak+bilya ya da invertırlı direk motorda kasnak.
bıçak,çelik,takım gibi vb.birçok konudaki katkı ve dayanışmadan dolayı bıçak sanatı.com'u tebrik ederim.

Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #4 : 03 Temmuz 2013, 20:40:50 »
Çizim çok güzel olmuş  :2up motora devir ayarlaması esnekliği kazandırabilmek için kademeli kasnak kullanılabilirdi belki.
bu motor bağlama sistemi olmaz.gereksiz.ya kasnak+bilya ya da invertırlı direk motorda kasnak.
Bu motor bağlama sistemi gayet güzel olur iki tane  yataklı rulman kullanılmış ki, motor ana kasnağını tam eksende tutar, neden olmaz dediniz acaba?

Ertarda

  • *
  • 1033
  • Ertuğrul ARDA -1967
  • Meslek: İnşaat Müh.
  • Yer: Bornova-İzmir
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #5 : 03 Temmuz 2013, 21:18:00 »
Bu motor sistemi olur. Ama çok hassas imal etmek lazım.
Oysa kayışlı sistem ne kadar kolay. Motor yerleştirmede na kadar hata yaparsan yap, bir kaç vidayla ayarı yapılabilir. %100 ayarı tam olmasa da fark etmez, nasıl olsa kayış esnek.
Oysa bu sistemde motor ekseni, rulman yatakları ekseni ve bant ekseni çok düzgün olmalı. Amatörce uygulaması biraz zor.
Be yourself, no matter what they say...........

Zor olduğu için cesaret edemediğimiz şeyler, aslında biz cesaret edemediğimiz için zordur..!

Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #6 : 03 Temmuz 2013, 22:58:37 »
Bu motor sistemi olur. Ama çok hassas imal etmek lazım.
Oysa kayışlı sistem ne kadar kolay. Motor yerleştirmede na kadar hata yaparsan yap, bir kaç vidayla ayarı yapılabilir. %100 ayarı tam olmasa da fark etmez, nasıl olsa kayış esnek.
Oysa bu sistemde motor ekseni, rulman yatakları ekseni ve bant ekseni çok düzgün olmalı. Amatörce uygulaması biraz zor.
Ertuğrul, dikkatli bakılırsa bu sistemde motorun eksenden kaçık takılma olasılığı zaten yok. Daha doğrusu sistem bu şekilde kurulduğunda ana tahrik tekerine kasnak takılarakda kullanılabilir, sonuçta eksende bir fark yaratmaz.

Brac

  • ***
  • 624
  • Burak/1984/İstanbul
  • Meslek: Endüstriyel ve Mekanik Tasarım
  • Yer: İstanbul
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #7 : 04 Temmuz 2013, 08:04:24 »
Herkese günaydın , yapmış olduğum bir ön çalışma sadece. bundan önceki tasarımda yapıyı kare profillerden oluşturmaya çalışmıştım ve motoru kayış kasnak düzeneğinde yapmıştım motoruda ileri geri kaydırmayla kayışların gerginliğini ayarlıyordum fakat baktımki olmuyor böyle bir tasarıma gideyim dedim ,motoru hız kontrollü düşünüyorum ve motor mili ne kadar iyi yataklanırsa o kadar iyi olacak gibi görünüyor.

Bu motor sistemi olur. Ama çok hassas imal etmek lazım.
Oysa kayışlı sistem ne kadar kolay. Motor yerleştirmede na kadar hata yaparsan yap, bir kaç vidayla ayarı yapılabilir. %100 ayarı tam olmasa da fark etmez, nasıl olsa kayış esnek.
Oysa bu sistemde motor ekseni, rulman yatakları ekseni ve bant ekseni çok düzgün olmalı. Amatörce uygulaması biraz zor.

Ertuğrul bey aynen söylediklerinize katılıyorum , bende parçaları hepsini bi seferde değilde acele etmeden zamana yayarak maddi imkanlar çerçevesinde  :) hassas yapmaya çalışacağım.


Çizim çok güzel olmuş  :2up motora devir ayarlaması esnekliği kazandırabilmek için kademeli kasnak kullanılabilirdi belki.
bu motor bağlama sistemi olmaz.gereksiz.ya kasnak+bilya ya da invertırlı direk motorda kasnak.
Bu motor bağlama sistemi gayet güzel olur iki tane  yataklı rulman kullanılmış ki, motor ana kasnağını tam eksende tutar, neden olmaz dediniz acaba?

Teşekkürler Sefa hocam , eğer çizimleri geliştirmek üstüne ekleme çıkarma çalışma yapmak isterseniz gönderebilirim , UCF yataklarda bağlatılar yapılarken ufak tefek tıklamalarla vida kaçıklıklıkları ve yatağın mile yerleşimi düzeltilebilir eğer hassas olmazsa veya bağlantı merkezlerinde problem olursa  :)

Benimki şimdilik bir proje , değerli görüşleriniz için çok teşekkürler, parçaları maddi imkanların el verdiğince her ay toparlamaya başlayacağım , inşallah tamamlayabilirim ve fotoğraflarını paylaşırım :D

karemisola

  • ***
  • 615
  • Yusuf Günenç
  • Yer: Hatay
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #8 : 04 Temmuz 2013, 08:10:46 »
Bu tür durumlar için çok kullanışlı bir bağlantı elemanı var ama malesef adını bilmiyorum :'(
Karşılıklı iki mile birer dişli takılıyor araya da içten dişli plastik bir malzeme koyuluyor genelde mavi bir parça ismini bilen lütfen söylesin
bu şekilde tahrik miliyle motor milinin aşırı hassas olarak paralel olması gerekmiyor. hem de motoru sökmek çok kolay oluyor vidalarını söküp geriye doğru çekip çıkarıyorsunuz

BLACK08

  • Scandi,her şeyi keser..
  • ***
  • 684
  • Bülent/1975
  • Yer: istanbul
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #9 : 04 Temmuz 2013, 08:35:27 »
Çok ciddi detay çalışılmış,mesleki kariyer zirvede  :2up :2up

eğer bır ekleme yapmak istersenız makineye kazandırılması gereken en büyük özellik yan yatması olur,çok ciddi kolaylık yaratıyor,

Bırde işin daha başındasınız,tekrar uğrasırım yeni tasarım yaparım dersenız kesinlikle bu makıneye bakın derım..

www.twuertz.com


deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #10 : 04 Temmuz 2013, 10:16:39 »
Bu tür durumlar için çok kullanışlı bir bağlantı elemanı var ama malesef adını bilmiyorum :'(
Karşılıklı iki mile birer dişli takılıyor araya da içten dişli plastik bir malzeme koyuluyor genelde mavi bir parça ismini bilen lütfen söylesin
bu şekilde tahrik miliyle motor milinin aşırı hassas olarak paralel olması gerekmiyor. hem de motoru sökmek çok kolay oluyor vidalarını söküp geriye doğru çekip çıkarıyorsunuz

Kaplin
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

Brac

  • ***
  • 624
  • Burak/1984/İstanbul
  • Meslek: Endüstriyel ve Mekanik Tasarım
  • Yer: İstanbul
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #11 : 04 Temmuz 2013, 14:29:00 »
Bu tür durumlar için çok kullanışlı bir bağlantı elemanı var ama malesef adını bilmiyorum :'(
Karşılıklı iki mile birer dişli takılıyor araya da içten dişli plastik bir malzeme koyuluyor genelde mavi bir parça ismini bilen lütfen söylesin
bu şekilde tahrik miliyle motor milinin aşırı hassas olarak paralel olması gerekmiyor. hem de motoru sökmek çok kolay oluyor vidalarını söküp geriye doğru çekip çıkarıyorsunuz

Kaplin

+1 eylem hocam :)

Evet Kaplin deniyor hocam  ama eğer yapabilirsem motor milini revize ettrimeye çalışacağım , :) çizimlerde şimdilik o detayı geçtim kullanacağım motoru seçtikten sonra ve milini ayarladıktan sonra tüm detayları revize edeceğim çizim zaten çok üniversal bir yapıda dilediğiniz teker kasnak yapısına döndürebiliyor

sedatkolleksiyon

  • ***
  • 200
  • Meslek: bobinajcı-bıçakcı 1969
  • Yer: Antalya
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #12 : 04 Temmuz 2013, 17:06:43 »
merhaba .motordaki mili uzatmak gereksiz demek istemiştim.yalnız bir fikir sadece;iki devirli,üç devirli motorlar var.birde bu bilyalar çok çabuk bozuluyor.
bıçak,çelik,takım gibi vb.birçok konudaki katkı ve dayanışmadan dolayı bıçak sanatı.com'u tebrik ederim.

sedatkolleksiyon

  • ***
  • 200
  • Meslek: bobinajcı-bıçakcı 1969
  • Yer: Antalya
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #13 : 04 Temmuz 2013, 18:19:21 »
bu bilyaları tutan setuskur vidalar sürekli gevşiyor,mili sıyırıyor.farkına vardığınızda milde çukur oluşturuyor.o tahrik kasnağında ve milinde hiç balans olmaması lazım.çizimler çok güzel ama iş yapmaya gelince tornacılarla anlaşmak çok zor oluyor.
bıçak,çelik,takım gibi vb.birçok konudaki katkı ve dayanışmadan dolayı bıçak sanatı.com'u tebrik ederim.

sedatkolleksiyon

  • ***
  • 200
  • Meslek: bobinajcı-bıçakcı 1969
  • Yer: Antalya
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #14 : 04 Temmuz 2013, 18:24:07 »
birde yayın içine ayarlı bir mil koymalısınız oradan da germe yapılıyor.
bıçak,çelik,takım gibi vb.birçok konudaki katkı ve dayanışmadan dolayı bıçak sanatı.com'u tebrik ederim.

sedatkolleksiyon

  • ***
  • 200
  • Meslek: bobinajcı-bıçakcı 1969
  • Yer: Antalya
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #15 : 04 Temmuz 2013, 18:30:39 »
oval kasnağın ayar vidası alttan gelen yayın ayar vidası ile çakışmamalı.birde oval kasnağın ovalliği 0.5mm uçlarda olacak şekilde olmalı.ben fazla yapmışım sürekli bant geziyordu yani çok az olacak .
bıçak,çelik,takım gibi vb.birçok konudaki katkı ve dayanışmadan dolayı bıçak sanatı.com'u tebrik ederim.

Kaya

  • ***
  • 2867
  • Meslek: technik
  • Yer: Frankfurt
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #16 : 04 Temmuz 2013, 22:36:37 »
Burak eline sağlik harika bir dizayn  rulmanlarin dişlarindan bir segman atarsin setskurlari kullanmana gerek yok Büte rulmanda koyabilirsin .Balans konusunda Sedat Bey hakli ama Bayrampasa Şahin Balans olacakti gayet iyidirler baska bir cok firma var bir çay içimi zamanda halledilecektir .cizimler benimde hoşuma gitti
Milin gövdeye bağlantisi çok sağlam olmuş...
Alimler seyre dalar ,cahil olan dostluk düsmanlik arar

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #17 : 04 Temmuz 2013, 23:03:52 »
motor hız kontrollu olacaksa ucf,ler dayanmaz. bunu yuksek hızlara çıkacağınızı düşünerek söylüyorum.  üzerinde çalıştığım son makınaya yarın nasıpse  ınverter takılacak  16 cm tahrık kasnağı takılı normalde makıne 3bg   2850 devır  inverter sayesınde  4500 devır mak çalışacak..  ucf yatakların halını o devırde düşünemıyorum..  ;)   tabı bernım yaptığım dırekt akuple.

bu sorunu   ucf yataklı rulmanlarda nachı veya asahı  japon devıre dayanıklı bılyalar kullanarak  kısmen çözebılırsınız. daha verımlı  çalıştırmak ıstersenız   grasörluklerıne haftada bır  lıtyum ep  grese karıstıracağınız molıbden de sulfıdlı karısımı basmalısınız. ben bırazda grafıt ılave edıyorum  çok verımlı sonuçlar aldım.
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #18 : 05 Temmuz 2013, 08:56:15 »
Taner, senin hız ihtiyacı tahrik kasnağının çapını arttırarak hallolmuyor muydu?
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: Bant Zımpara Makinesi Tasarım Geliştirmesi Hakkında
« Yanıtla #19 : 05 Temmuz 2013, 16:40:29 »
Eylem usta bu yaptığım makıne forumdan bır arkadaşımız için.  kendı makınemede ınverter takmayı duşunuyorum  uygun bırşey bulabılırsem.
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)