Bıçak Sanatı - Forum

motor

meemz1978

  • ***
  • 249
  • Kaan
    • Arma GIDA
  • Meslek: Yönetici
  • Yer: istanbul
Ynt: motor
« Yanıtla #20 : 22 Ekim 2012, 17:08:11 »
Amerikalıların bir lafı geldi aklıma tam bu şekilde değildi ama sanırım şöyle bişey: "Git koruyucu malzemelerin en güzellerini al, kalan paraylada motor al"  bunun gibi bir cümle ama sanırım ne demek istedikleri anlaşılıyor.
One for All, All for One...

mat

  • ***
  • 218
  • mehmet ali tor
  • Meslek: Meteoroloji Müh.
  • Yer: Mersin
Ynt: motor
« Yanıtla #21 : 22 Ekim 2012, 18:52:43 »
Eylem abi, kampüste yüksek eğimlerde yokuşlar var bisikletide yürütmek zorunda kalacağımdan düşünmedim hiç:)

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: motor
« Yanıtla #22 : 22 Ekim 2012, 19:52:39 »
Muhterem, seninki hangi kampus ki?
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

ogün-sinan

  • ***
  • 113
  • Meslek: makine mühendisi
  • Yer: izmir
Ynt: motor
« Yanıtla #23 : 22 Ekim 2012, 20:20:14 »
Kaskını,eldivenini,botunu,ceketini,dizliklerini veya koruyucu pantolonunu al.Ondan sonra kalan bütçenle bir motor aramaya başla.Honda cbf150,cb125e veya yamaha ybr125 senin için ideal motorlar.
125lik veya 250 lik motoru kısa bir süre kullanıp bu motor bana yetmiyor diye yanımıza gelenler çok oluyor.Sonra tek bildiklerinin hiçbirşey bilmedikleri olduğunu öğrenip geri dönüyorlar.Motora yeni başlayan birinin 125 lik bir motoru öğrenip bitirebilmesi en az 30.000 kilometre sürer; her kim olursa olsun.

mat

  • ***
  • 218
  • mehmet ali tor
  • Meslek: Meteoroloji Müh.
  • Yer: Mersin
Ynt: motor
« Yanıtla #24 : 22 Ekim 2012, 22:35:52 »
İtü ayazağa Eylem abi.

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: motor
« Yanıtla #25 : 22 Ekim 2012, 23:37:13 »
Sen inşaat fakültesinde falan mısın? Hani oradan İstinye tarafındaki yurtlara biraz mesafe var ama o da atla deve değil ki. İTÜ Maslak küçük bir kampüs değil, yol boyunca dört duraklık mesafe boyunca devam ediyor ama yine de yürünmeyecek bir mesafe yok.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

mat

  • ***
  • 218
  • mehmet ali tor
  • Meslek: Meteoroloji Müh.
  • Yer: Mersin
Ynt: motor
« Yanıtla #26 : 22 Ekim 2012, 23:51:21 »
Yok inşaatta değilim meteorloji uçak uzayda ama tam istinye parkın karşısındaki yurttaydım. Yürünmeyecek mesafe değil ama sabahları dersler erken, bazen eşyan oluyor gözü kesmiyor insanın servislerde sağolsun hiç gelmek bilmiyor, bunların bahanesiyle bende almak istiyorum işte :D

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: motor
« Yanıtla #27 : 23 Ekim 2012, 00:01:30 »
İyi bahaneymiş seninki.  8)  Bir sabah öğleden vizeye yetişmeye çalışırken bulunduğum otobüs devrilen bir kamyon yüzünden trafikte kalınca Maslak sanayi'nin oradan elektronik fakültesine depar atmıştım. Sen gençsin büyük düşün. O mesafe ne ki?
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

mat

  • ***
  • 218
  • mehmet ali tor
  • Meslek: Meteoroloji Müh.
  • Yer: Mersin
Ynt: motor
« Yanıtla #28 : 23 Ekim 2012, 00:21:14 »
Eylem abi, o zaman şöyle diyeyim mesafe bahane cbr şahane :D

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: motor
« Yanıtla #29 : 23 Ekim 2012, 00:22:48 »
Ha şöyle, yola gel.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

DUMRU

  • Hüseyin DUMRU 1982
  • ***
  • 1025
    • www.bozkirgezgini.com
  • Meslek: Eczane teknisyeni
  • Yer: Konya/Bozkır
Ynt: motor
« Yanıtla #30 : 23 Ekim 2012, 13:21:15 »
İlk motorsilketim. Jawa style 350 cc.. Aldığımda nasıl çalıştırılır onu dahi bilmiyordum. Haaa motor pazarına da mobilet almaya gitmiştim. İlk görüşte aşık olduğum adını Beyazyıldız koyduğum motorumdu.

Her ne kadar kız gibi baksamda çok masraf çıkarıyordu. Lakin güçlü motordu... Bambaşka bir zevkti. Bir ara paraya çok sıkıştım, satmak zorunda kaldım. Sattığım yavşak motoruma or..pu gibi davranmaya başlayınca onu o kötü hayattan kurtarmak için borç harç sattığım fiyatın üstünde geri satın aldım.

İbre 180 göstersede en fazla 130 yapıyordu. Şehir içinde asla 20km/h geçmezken şehir dışında 70İn altına düştüğümü kimse görmemiştir.:)

Sonra kutsal bir iş için tekrar satmak zorunda kaldım. Nasıl üzüldüğümü anladığınızı düşünüyorum. Kısmetsiz motorsikletim yine nalet birisinin eline düşmüştü. Ama artık gözden uzaktı.

Son olarak şu an kullandığım çin işi 125 likten  150 liliğe devşirme motorsikletimi aldım.Yakıt yok, masraf yok.. basarsan  80 biraz zorlarsan 100 filan diyor ama bir anda oğlum geliyor gözümün önüne..


En kalıcı ve en hasarlı kazamı 20 km/h iken yaptım. neredeyse motor durmak üzereyken bir anda yere serildim.

Kesinlikle alacağınız motorsikletin ilk deneyiminiz olacağı için güçsüz ve hafif olmasını ben öneririm. , iki ayağınızla yere basabileceğiniz  kadar yere yakın olmalı derim.

Motorsikletin üzerine çıktığınız an " ben hız yapmam" fikri ortadan kalkıyor.

Honda mı Yamaha mı derseniz.. Yamaha derim.

Yamaha   YBR 125 Kullanıcısını yormayan, sınıfına kıyasla eşsiz bir süspansiyonu olan bir motorsiklet.

Ve son olarak, önce tedbir.
Yiğidin harman olduğu yerde doğmuşsam. Şu Uluçay'dan su içmişsem.. Namerdin sofrasına bağdaş kurup oturmam. Hüseyin DUMRU

BY1907

  • BAHADIR YİĞİT
  • ***
  • 280
  • Meslek: özel sektör
  • Yer: eskişehir
Ynt: motor
« Yanıtla #31 : 23 Ekim 2012, 14:30:12 »
mehmet ali kardeşim ben 2 yıldır yaz,kış CBF 150  kullanıyorum ve tüm dostlarıma tavsiye ederim hem gösterişli hem parçası ucuz hemde ve en önemlisi çok az yakıyor hemde artçın ve topcase çok rahat taşınır ve görüntü olarakta şık durur. cbr 125!e göre cbf 150 daha kaslı ve iri bir motosiklet cbr 125'de artçı oturuş  sıkıntılı uzun yol rahatsız ve performans düşük ha alabiliyorsan cbr 250 al ona bişey demem ama cbr 125 almasan senin için daha iyi olur tabiki sadece benim fikrim böyle uygulayıp uygulamamak sana kalmış 20 bin 30 bin km yol yapmış bir cbr 125 de emin olabilirsin yorulmuştur. bence eylem arkadaşımın dediği gibi ybr 125 yada uzun süre binebileceğin garantili tabi temizinden bir adet cbf 150 yakışır sana, ne alırsan al ama KASK ve Koruyucu Ekipmanlarıda lütfen ihmal etme yaklaşık 4 kere kaza yapmış biri olarak tavsiyem bak hala tavsiye verip ve motora binebiliyosam onların etkisi büyüktür.
BY1907 = BAHADIR YİĞİT

fatihaydın

  • ***
  • 779
  • Meslek: SATIŞ
  • Yer: İstanbul Kayaşehir
Ynt: motor
« Yanıtla #32 : 23 Ekim 2012, 16:12:49 »
ybr 125 veya cbf 150 tavsiyemdir, yada kymco ağiliyt 125 (gerçi bu scoter ama )de olabilir oldukça sağlam motordur.
    kymco benim ilk motorum  idi  ck 125 fena makine değildi 15000 km yapıp 5 sene binip satmıştım.
     hala ardahan da bir yerlerde günlük görevi olan işe gidiş geliş vazifesini yerine getiriyor.:)
  ybr veya honda cbf oturuş pozisyonu ve hareket rahatlığı yüzünden tercihim olurdu.
kıyafetlere ciddi bir yatırım yapmalısın,ucuz çin malı ürünlerden uzak durmak gerek. 5 sene önce lazer veya nolanlar makul seviyede fiyatı olan sağlam sayılabilecek kasklardı, şimdi motosiklet nette veya ikitekerde takip et,şu an için bilmiyorum.
 forumlarda mutlaka yeni incelemeler vardır bilgi edin araştır,belki yeni markalar fırsatlar olabilir.
ben bir adet max marka 150 tlye bir adette lazer marka 200 tlye almıştım 4 Sene önce.
 botsuz montsuz kasksız yaz kış binmedim hiç motoruma, dizlikte var eldiven de, onları bazen kullanırdım. yağmurluk alt üst iyi bir şey kuryelerin  kullandığı bir marka idi sürekli arka çantamda olurdu ve lazım olduğunda hemen giyinir devam ederdim.bir kere yağmuru geçirmedi honda özenden almıştım.bana sorarsanız alın bir ybr tepe tepe kullanın arkanıza bakmazsınız yağını değiştirir benzinini koyar gezersiniz motor koruma demiri taktırın mutlaka onun sayesinde düşmelerde motor bloğunuz grenajlarınız hasar almamış olur,ayrıca düşme tekniklerini bilin ama kullanmayın:),viraja uygun hızda uygun viteste girin,virajın çıkışına bakın nereye bakarsanız oraya gidersiniz.beyazyol çigilerinin üzerinden gitmeyin araçların sağında solunda fazla oyalanmayın sizi görebilecekleri yerlerde olun farınız gece gündüz açık olsun,ve motor hafif yatıkda olsa virajda sert firen yapmayın veya frene ihtiyac bırakmayın uygun hızda girin,bunlar  istanbul trafiği için elzem olan şeyler, birde aynaların ayarı mesela aynaları ayarladığınızda dirsek uçlarını hafif görecek şekilde ayarlayıp arkanızı her yönden çok rahat bir şekilde görmek ve sürekli trafği okuyarak arkamızı kollayarak sürüşümüzü yapalımki emniyetli bir sürüş yapalım.bir çok arkadaşımız kazalar yaptı çok basit nedenlerden olabileceği gibi, kendi hatalarından dolayı basit kuralları bilmemelerinden dolayıda olan kazalar. eğitim almadan motorun selesine oturmayınmutlaka ya birinden yada bir kurumdan eğitim alın.neyse şimdilik bunlar yeter motosiklet nette Reşat Arbaş(Donald Duck) abimizin motosiklet teorisi kitabını veya makalelerini takip edin okuyun,bir çok şeyi ondan öğrendim,kendisine teşekkürü borç bilirim.birde besmelesiz binmem motora arkadaş. ;)

mat

  • ***
  • 218
  • mehmet ali tor
  • Meslek: Meteoroloji Müh.
  • Yer: Mersin
Ynt: motor
« Yanıtla #33 : 24 Ekim 2012, 00:10:03 »
Öncelikle herkesin söylediği gibi ilk işim korunma ekipmanları olacak motoru biraz geç alırım ama ilk bunları halletcem. Ybr125 i de inceleyeceğim, zaten bakmıştım ama o da aklıma girdi şimdi:) Önerilerinizden ilginizden dolayı herkese çok teşekkür ederim. Hüseyin abi, bir de aklıma takılan şu oldu çin işi motorlar hakkında herkes bir şeyler söylüyor, sıfır çin işi alacağına 20binde honda yamaha al diyorlar, kullanan biri olarak sence nasıl?

DUMRU

  • Hüseyin DUMRU 1982
  • ***
  • 1025
    • www.bozkirgezgini.com
  • Meslek: Eczane teknisyeni
  • Yer: Konya/Bozkır
Ynt: motor
« Yanıtla #34 : 24 Ekim 2012, 08:22:39 »
Çinlilerin günahına girmemek lazım.. Ben kendi kullandığım motorsikleti eşşek niyetine eşeğin bile gitmeyeceği yerlere sürüyorum. Etmediğim eziyet kalmadı. Yedek parçası bedavadan biraz daha pahalı. Bana 4 senede toplam arıza masrafı 100 tl bile çıkarmadı.Bir iki defa kaza yaptım gönyede bir kayma olmadı.

Yamaha ile arasında ki farkı sorarsan... Yamahadan haz almak için Çin işi  bir motorsiklet kullanman gerekir ki ömrünün tükendiğini farkedesin. Sürüş keyfi ve konfor olarak ikisini asla kıyaslamam. Tabiri caizse birisi (çin işi) yeni sıpa, diğeri limuzin...Seni hangisi mutlu edecekse ona bin.
Yiğidin harman olduğu yerde doğmuşsam. Şu Uluçay'dan su içmişsem.. Namerdin sofrasına bağdaş kurup oturmam. Hüseyin DUMRU