Kısa bir mola sonrasında devam ettim,
Yavaş ve dikkat gerektiren bir süreç.
Önce namlu profilini son haline getiriyoruz:

Disk zımpara tablamı dik hale getiriyorum:



Namlu son haline geldiğinde sıra linerleri son haline getirmede:

Namlunun limitlerini linerde işaretliyoruz:

Kapanmış hali tam istediğimiz gibi değil:

Neresinin fazla olduğunu işaretliyoruz:

Fazlalığı bant zımparada aldıktan sonrası:

Açık hali de fena değil:

Kapalı halinde linerde biraz fazlalık bırakmaya karar verdim, tüm işler bittiğinde son şeklini veririz.


Durdurma pininin yerini belirleyip zımbalıyorum:


Pilot delik olarak 1.5 mm matkap ile deliyorum:

Sonuç:

Elimde 1/8 inçlik sertleştirilmiş durdurma pini (stop pin) mevcut. Onu kullanmayı planladığımdan pinin geleceği noktayı 1/8" lik matkapla deliyorum:


Unutmayın, her türlü delme, eğeleme, zımparalama işleminden sonra çapakları almak önemli bir hareket. Bu iş için disk zımpara biçilmiş kaftan:

Stop pinin kapalı pozisyonda namluya oturacağı yeri açıyoruz:

Sıra kilidin oturacağı yeri hazırlamakta. 8 derece civarında bir referans hazırladım:

Aynı eğimde eğelemeye başladık:


Artık durudurma pini kapalı pozisyone geçiyor:


Açık pozisyon için yuvarlak eğe ile yavaş yavaş yerini açıyoruz:





Son durumda tasarım ile karşılaştırıyorum, bıçak yeterince açılamamış görünüyor:

Biraz daha eğeledikten sonra tamamdır

:

Hiç fena değil:

İkinci liner'ı da koyup durdurma pin deliğini diğeri ile aynı yerde açıyoruz:

Diğeri ile aynı şekle getirmeden önce birşeyi atlamamak lazım, şimdi şekillendireceğimiz liner "kilit" liner'ı. Yani kilit kısmı bu tarafta olacak. Bu yüzden kilit kısmında biraz malzeme bırakmak lazım ki parmak ile oraya kullanıcı rahat erişsin...


Evet, saat 10 olmuş, artık yoruldum. Yarın buradan devam ederiz....