Bıçak Sanatı - Forum

Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak

Mehmet DOĞAN

  • ***
  • 337
  • Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • Yer: Hatay /DÖRTYOL (Birecik)
Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« : 18 Mart 2012, 18:30:13 »
Herkese selamlar kısa sürede anladım ki bir bant zımpara olmazsa olmaz, deyip şöyle bir forum da arkadaşların makinalarına bakıp elimde olan malzemeyle nasıl birşey yapabilecegimi planladım, ayrıca hızkontrol mü yoksa kasnakmı derken aklıma şu cvt dedikleri otomatik şanzıman motorsikletlerde kullanılıyor, iki ayrı kasnak kasnak çapları ayarlanabilir mekanizma merkezkaç kuvveti ile çalısıyor fakat ben bunu iptal edip elle çalıştırmayı plilanlıyorum hani şu debriyaj balatası gibi, bu konuda bilgisi yada deneyimi olan birinin yardımına ihtiyacım var.
şimdilik şaseyi hazırladım tekerlerin birkısmını  ve motor, daha önceden yapan arkadaşların tecrubelerin den  neyi nasıl yapmalıyım gibisinden fikirlerine ihtiyacım olacak
yardımlarınızı bekliyorum.
« Son Düzenleme: 18 Mart 2012, 18:41:15 Gönderen: Mehmet DOĞAN »
İki dost arasına bir kez güvensizlik girerse, birine ya sürgün ya da ölüm düşer.

Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #1 : 18 Mart 2012, 18:50:45 »
Makina bitmiş zaten neredeyse. Varyatör kavrama yapabilirsin aşağıya örnek ekliyorum, biraz uğraşmayla yapılmayacak bir şey değil ama teferruatı var elbette.


Mehmet DOĞAN

  • ***
  • 337
  • Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • Yer: Hatay /DÖRTYOL (Birecik)
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #2 : 18 Mart 2012, 21:37:34 »
Evet bayagı teferruatlı olacak.
İki dost arasına bir kez güvensizlik girerse, birine ya sürgün ya da ölüm düşer.

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #3 : 18 Mart 2012, 21:42:15 »
Ooo... Olan kısımlar çok güzel, üstelik cvt fikrine de saygı duydum.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

Mehmet DOĞAN

  • ***
  • 337
  • Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • Yer: Hatay /DÖRTYOL (Birecik)
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #4 : 19 Mart 2012, 21:50:29 »
Bugün birazdaha çalışıp denge makarasının ayar hikayesini elimde bulunan bir parçadan uydurdum, ayrıca birtane dolu demir bulup bagladım bilmiyorum nasıl görünüyor uygunmu diye bir fikrinizi alayım dedim,
şimdi sıra şu yaylı gerdirme koluna geldi onuda halletmem lazım, şimdilik bunlarla ugraşıyorum bakalım  aktarma nasıl olacak cvt için bir ön araştırma yaptım baya torna işi çıkacak zira otamatik deyilde elle kumanda edilecek ,birkaç fotograf eklicem
fikir ve önerilerinizi bekliyorum :-\
İki dost arasına bir kez güvensizlik girerse, birine ya sürgün ya da ölüm düşer.

ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #5 : 19 Mart 2012, 22:04:59 »
cvt fikri saygı duyulacak bir fikir ama okadar uğraşın sonunda bence maliyete bakmak lazım nihayetinde 3 fazlı bir motor kulanıyorsunuz sürücü daha mantıklı gibi geliyor cvt yi hayata gecirmek ve akabinde oluşan maliyete bakmak lazım ziyadesi ile fotolardaki denge makarasının bağlandığı mekanizmayı ve mili incelediğimde ortada bayağı biir emeğin sarf edildiğini görüyorum ( eğerki malzeme düşeş olarak bulunmadı ise ) akabinde bbu mekanizmanın bu şekilde yapılmasına karşın ( emek olarak kast ediyorum ) ön tabla makaralarının ve denge makarsının kestamit veya başka bir malzeme yerine aliminyumdan yapılması gerekirdi diye düşünüyorum
en son fototdaki denge makarasının altındaki kasnagı anlıyamadım.
kutunun içeriğini göstermeniz mümkünmüdür.  kutu içerigini görmemiz size daha iyi fikirler vermemiz acısından gerekli olacaktır
moto lardaki cvt sistemi bilinen üzere devir ve torkla orantılı olarak değişmektedir bunun doğrultusunda manuele dönmek mantıklı olur


saygılar
GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ

vedatgizlenci

  • ***
  • 309
  • Meslek: Emekli
  • Yer: Bursa Mudanya
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #6 : 19 Mart 2012, 23:26:37 »
Benim çin malı torna makinamda vardı bu şanzımandan. Pratik bişey ama çok sağlıklı olduğunu söyleyemiyeceğim. Uydurma bir malzemeden yaptıkları için uzun ömürlü olmadı maalesef. Tornacıda aliminyumdan yaptırmak istedim ama birbirinin içine giren dişli kasnaklarını yapmak için torna makinası kadar para istediler. Bende kademeli kasnak sistemine geçtim. Hiç olmazsa bişey olduğu zaman müdahale şansım var. Gerekirse kendim bile kasnak tornalayıp takabilirim. Cvt gerçekten iyi fikir ama Özgür ustanın dediği gibi astarı yüzünden pahalı olabilir.

Mehmet DOĞAN

  • ***
  • 337
  • Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • Yer: Hatay /DÖRTYOL (Birecik)
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #7 : 19 Mart 2012, 23:47:54 »
evet motor 400v sürücü maliyeti beni düşündürüyor oyüzden cvt fikri belirdi fakat maliyet hesabı yapamadım henüz, belkide sürücü ile aynı olur bilemiyorum, sürücü fiyatları hakkında araştırma yapmalıyım ucuz ve sorunsuz çalışan bir marka önerebilrmisiniz 230voltla çalşan,
denge mekanizması ufak bir degişiklikle buhale geldi hazır parçayı kesip deldim  uyarladım,mili imal ettik, makaraların malzemesi elimde vardı kolay olurdiye düşünmüştüm fakat sonra birmiktar sarı malzeme buldum belki sonra sarıdan yaparım, kestamitte bir dezavantaj mı sözkonusu acaba,
kasnak olan kutu daha önceden bir açı ölçer düzeneginin sensör kutusu idi içinde balanslı dönen bir disk vardı söktüm, şimdi sadece kasnak için mesnet görevi yapacak aluminyum kutunun içi boş mil birtaraftan girip digertaraftan dışarı çıkıyor
İki dost arasına bir kez güvensizlik girerse, birine ya sürgün ya da ölüm düşer.

Mehmet DOĞAN

  • ***
  • 337
  • Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • Yer: Hatay /DÖRTYOL (Birecik)
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #8 : 19 Mart 2012, 23:56:30 »
Benim çin malı torna makinamda vardı bu şanzımandan. Pratik bişey ama çok sağlıklı olduğunu söyleyemiyeceğim. Uydurma bir malzemeden yaptıkları için uzun ömürlü olmadı maalesef. Tornacıda aliminyumdan yaptırmak istedim ama birbirinin içine giren dişli kasnaklarını yapmak için torna makinası kadar para istediler. Bende kademeli kasnak sistemine geçtim. Hiç olmazsa bişey olduğu zaman müdahale şansım var. Gerekirse kendim bile kasnak tornalayıp takabilirim. Cvt gerçekten iyi fikir ama Özgür ustanın dediği gibi astarı yüzünden pahalı olabilir.

Galiba cvt fikri ekonmik bir proje olamayacak  biraz daha düşünmeli ve diger alternatifleri göz önünde bulundurmalıyım :(
öncelikle direk baglayıp bir deneme yapsam nasıl olu motor 3000 devir tahrik kasnagı 100mm olacak  hız nasıl olur ?
İki dost arasına bir kez güvensizlik girerse, birine ya sürgün ya da ölüm düşer.

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #9 : 20 Mart 2012, 00:09:50 »
50/70/120mm kademelı kasnak alın ıkı adet veya tornacınıza yaptırın.  motorun altına bır gergı rayı 45 tl   olucaktı  . sorun çözulur en kısa ve cep yakmayan cınsınden.  aynı kasnaklar ve aynı devır motorla  16cm çaplı kasnakla 69mt..dk çalışıyor benımkı.  ama ıdealı bence 12 veya 13 çaplı tahrık tekerı olur bence..  ahşapta hızı düşürmenız lazım. ben elım alıştığı için bu hızlarda çalışabılıyorum. ama ufak bır hatada profıl çöp oluyor  bant hızlı ıse  ;)
« Son Düzenleme: 20 Mart 2012, 00:19:04 Gönderen: Taner Salar »
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #10 : 20 Mart 2012, 00:13:15 »
Bence de varyatör sistemi tuzluya çıkar, konikleri çektirmek, araya sağlam bir yay, baskı somunu için diş açılması X2  falan derken insanın duygusal yapısını bozar. Olursa kademeli, olmazsa kademesiz kasnak en pratik ve ucuzu gibi. kasnak 100 mm ise 100x3.14 x3000(dev/dak)= 942000/60 (sn)= 15700mm/sn= 15.7m/sn bant akış hızı. Bence çelik için gayet güzel bir hız ( Taner ve Özgür için değil  ;)), ama özellikle ince kum zımparalarda ahşabı yakar.
« Son Düzenleme: 20 Mart 2012, 00:14:57 Gönderen: sefaçabuk »

Mehmet DOĞAN

  • ***
  • 337
  • Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • Yer: Hatay /DÖRTYOL (Birecik)
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #11 : 20 Mart 2012, 00:16:20 »
Sanırım kasnak sistemi uygun olacak .
İki dost arasına bir kez güvensizlik girerse, birine ya sürgün ya da ölüm düşer.

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #12 : 20 Mart 2012, 00:22:42 »
Bence de varyatör sistemi tuzluya çıkar, konikleri çektirmek, araya sağlam bir yay, baskı somunu için diş açılması X2  falan derken insanın duygusal yapısını bozar. Olursa kademeli, olmazsa kademesiz kasnak en pratik ve ucuzu gibi. kasnak 100 mm ise 100x3.14 x3000(dev/dak)= 942000/60 (sn)= 15700mm/sn= 15.7m/sn bant akış hızı. Bence çelik için gayet güzel bir hız ( Taner ve Özgür için değil  ;)), ama özellikle ince kum zımparalarda ahşabı yakar.

 ;D ;D  yok ustam artık akıllandım sadece nereye cıkabıleceğimi görmek ıçındı o . artık yavaş hızda  çalışıyorum..  hıç olmazsa hata yaptığımda profılı kurtarabılıyorum..  ;)
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #13 : 20 Mart 2012, 08:57:54 »
Sana bi şey olmasın.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #14 : 20 Mart 2012, 21:56:05 »
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

Mehmet DOĞAN

  • ***
  • 337
  • Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • Yer: Hatay /DÖRTYOL (Birecik)
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #15 : 21 Mart 2012, 20:58:00 »
Bugün direk baglamak için bir kaplin hzırladım diger kısımlar hazır olunca bi test yaparım. :)
İki dost arasına bir kez güvensizlik girerse, birine ya sürgün ya da ölüm düşer.

Mehmet DOĞAN

  • ***
  • 337
  • Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • Yer: Hatay /DÖRTYOL (Birecik)
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #16 : 26 Mart 2012, 22:59:25 »
bugün deneme yaptım en azından çalışıyor  motoru direk bagladım tahrik makarası 80mm
kasnak kısmını daha sonra yapmayı düşünüyorum
bakalım begenecekmisiniz
ayrıca degişik kum larda birer adet zımparaya ihtiyacım var elin de fazla miktarda olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var.
İki dost arasına bir kez güvensizlik girerse, birine ya sürgün ya da ölüm düşer.

ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #17 : 26 Mart 2012, 23:03:11 »
ben artık yüksek hızlara cıkmıyorum :)
küçümakinem 70mt sn :) hız kontrolü alamadık malesef ama cok stabil
ilkmakinam maksimum 35mt/sn arada kasnağı küçütüyorum (genelde küçüğü kulanıyorum :) ) maksimum 25mt sn yüksek hızlada bant kopması öküzün toslaması gibi birşey ama artık kulandığım zımparalarada patlama olmuyor patlayanlar genelde alox zımparaların bezi kalitesiz olanlar şimdilik zımparalarda maksimum kaliteye döndüm güvenlik ve kulanım açısından en ideali
tavsiye ederim

saygılar

mehmet bey sanırım mili uztamak için araya bir mafsal koymuşsunuz o mafsal o şekilde emniyeti acık beldeki tabancaya benzer bence motoru biraz ileri alın mafsalı aradan kaldırın denemede olsa o şekilde kulanmayın saygılar .
« Son Düzenleme: 26 Mart 2012, 23:05:15 Gönderen: ozgurozdemir »
GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ

Mehmet DOĞAN

  • ***
  • 337
  • Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • Yer: Hatay /DÖRTYOL (Birecik)
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #18 : 27 Mart 2012, 19:32:54 »
Evet milibiraz uzattım sanırım haklısınız biran önce tahrik makarasını yapıp motora direk baglamalıyım,
bugün zımparanın altına gelen dayama parçasını yaptım bakalım begenecekmisiniz
malzeme fiber G10 di ye tabiredilenden.
İki dost arasına bir kez güvensizlik girerse, birine ya sürgün ya da ölüm düşer.

emrekipmen

  • *****
  • 6065
    • Seçme Bıçaklar Albümüm
  • Yer: Bodrum
Ynt: Bant Zımpara Makinası (cvt) kasnak
« Yanıtla #19 : 27 Mart 2012, 20:31:00 »
G10 tavsiye etmem arkaya, biraz daha ısı iltkenliği olan ve deformasyona ve aşınmaya daha dayanıklı bir malzeme, örneğin seramik, granit, temperli cam vs. gibi...

Kipmen Sanat web sitesi