Merhabalar arkadaşlar. Uzun zamandır pek birşeyler paylaşamadım. En son yapmış olduğum makta kalemtraş takımları.
Normalde basitçe yazıp geçmek ile ayrıntılı şekilde yazmak arasında kaldım çünkü yazacaklarım biraz uzun kalacak. Ama en azından özetleyeyim.
Bağa takım benim hep hayalini kurduğum kakma işini dönen yuvarlak yada silindir artık ne derseniz bu cizimler üzerine nasıl yapacağıma bulduğum cevaptır. Nezamandan beri bekleyen tasarımımı hamdolsun tamamladım. Ürünü kıymetli kılan aslında bir dünya özelliğinin olması. Özellik derken havada saltolar atmıyor ama bir çok disiplini özelinde barındırıyor olması. Bazı arkadaşlar ürün çıkınca o ne ya tabancamı alıyoruz falan diyorya hani işte onlara birazda bu açıklama.
Ürünün kutusu Ceviz geçme kasa üzerine Hindistan pelesengi kaplama. Kaplama dediysem 0,5mm gibi değil yani. Bunu yapmak öyle ahım şahım bilgi gerektirmese de geçme kutu ve üzerine kaplama işi ister istemez bir marangozluk bilgisi gerektiriyor.
Üzerindeki oymalar ise Ahşap Oymacılık bilgisi ki bunun için bir-birbuçuk yıl Yusuf Salman Hocadan ders almıştım.
Desenler İslam sanatlarında Geometrik Desen bilgisi gerektiriyor ki en son Kubadabat sarayından aldığım bir deseni kullanırken desen çözümünü yapamamış olmamın verdiği his ile bu desenlerin cetvel pergel konstruksiyonu ile mantığıklarını anlamak üzere Dr. Serap Ekizler Sönmez Hocamızdan da 1 yıl ki bu sadece başlangıç seviyesi oluyor geometrik desen eğitimi aldım.
Bıçakçılık için zaten az çok tahmin ediyorsunuz simetrik ve temizişçilik öyle ha deyince çıkmıyor keza kalemtraş için kaç kez hattatlar ile görüşüp uygun form ve olmazsa olmaz özellikleri öğrenmeniz gerekiyor.
Kalemtraş üzerindeki gravür ekipmanı uygulaması ayrı bir konu ki bu konu da hala kat edeceğim çok yol var.
Makta ve kalemtraştaki Eser-i İstanbul tarzı sedef kakma için 2-3 yıl Sedefkar Enis Türkten eğitim aldım ki Kalemtraşın üzerindeki dönen deseni bu şekilde yapmak hakkaten bilgi istiyor.
Gümüş işçilik çok fazla bilgi ve birikim gerektirmese de yinede bunlar için zaman ayırıp çalışmanız gerekiyor. Keza tasarımlarda kullanılan desenler ise ben yaptım oldu gibi bir durum söz konusu değil. Bunun içinde 1-2 yıl Rumi desen tasarımı (Müzehhibe Berna Karabulut) bur da kullanmasam da bir yıl hatai desen tasarımı için dersler aldım ki bu süreler yine belirteyim hepsi başlangıç düzey. Kutunun açma kapama yeri de tamamen benim tasarımım.
Eserde birçok incelik yer alıyor hepsini yazarak yormak istemem ama kısaca menteşeler hariç herşey bu esere özel. Bir de ben damascus dövemiyorum o hazır lama halinde alındı. Rasim Abi saolsun.
yani demem o ki bu çalıma gerçekten benim ustalık eserim gibi birşey. daha iyilerini Allah nasip ederse elbet yaparım ama işte kolaylıkla olmuyor bu işler. Sitemim zaten sizlere değil yanlış anlaşılmasın.
Bu arada beyaz kalemtraşın namlusu m390 ağız dayanımı iyi olsun diye 500 müydü 550 miydi Sefa hocamın tablodan menevişini yapmıştım onun perdahı en keyif almadığım iştir bu çalışmada onu da belirteyim. Bu perdah işini hiç sevemedim.







