Bıçak Sanatı - Forum

Tren rayından bıçak

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Tren rayından bıçak
« : 25 Ağustos 2022, 06:46:31 »
Merhaba değerli forum üyelerikıymetli ustalarım bu konu başlığı altında bıçak yapım sürecimi sizlerle paylaşıcam umarım forum için faydalı bir içerik olur

Öncelikte kullandığım malzeme tren rayından kesilmiş bir parça bu parçayı demiryolu kenarında yapılan bir kazı çalışması sonrası buldum kazı sırasında topraktan çıkmış tabi çürümesine içim el vermedi  ;. Tahminlerime göre demiryollarının 30 40 yılda bir revize edildiğini düşünirsek 50 yıllıktan aşağı diğildir diye düşünüyorum
 
www.hizliresim.com/8q1qs19

Umarım fotoğraflar gözükür
İlk aşamada beni epey zorladı ama inceldikten sonra çok kolay dövüldü ama öyle tufal döküldü öyle tufal döküldü anlatamam  ??? Açıkçası ben bu çeliği çok sevdim. Şu anda profili kesilmek üzere bekliyor tabi biraz değişik bir bıçak olucak galiba bıçağın sahibi olucak tornacı arkadaşın çok acayip istekleri var  :D :))örneğin kabzanın sıtandartan küçük olmasını istedi hay hay dedim daha sonra 17 18 cm lik namlu istedi aynı zamanda bu bıçağın deri yüzme bıçağı olucağını söyledi birde böyle baba bir şey olsun dedi artık bu bıçakla hangi bilek deri yüzer bilemeyicem  :D :D :D :D çelik içinde 4140 önerdi  :D :Dbende ona göre uyarlama yaptım elde ettiğim lama bşraz kalın oldu ama zaten biraz tesviye işi var  fotoğrafları aşağıya yükleyicem ve bundan sonra yaptıklarımı  adım adım paylaşmaya çalışıcam böyle bir konu başlatma fikri sonradan aklıma geldiği için şimdiye kadarki her sürecin fotoğrafı yok kusuruma bakmayın bundan sonrasının olucak inşallah
Saygılar
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2022, 10:50:45 Gönderen: orkunaydin350 »
Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #1 : 25 Ağustos 2022, 06:48:00 »
sanırım fotoğrafları yüklemeyi beceremedim link görünmüyor  :'(
Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #2 : 25 Ağustos 2022, 07:10:09 »
























Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #3 : 25 Ağustos 2022, 07:13:57 »
göründü göründü  C:-)
Buda dövülmeden önceki hali ilk mesajda var ama görünmemiş bu arada elde ettiğim lama son fotoğraftakilerden daha ince ama son halinin yandan fotoğrafını çekmemişim


Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #4 : 25 Ağustos 2022, 09:00:44 »
Eve gelinceson fotoğrafları çektim allah izin verirse kesicem profili
Son kalınlık kumpasım olmadığı için ölçemedim



Buda karar kıldığım model

Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

MustafaV

  • ***
  • 793
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #5 : 25 Ağustos 2022, 09:56:53 »
Yasin tebrikler. Çok düzgün çıkmış dövme işi, son fotoğrafları direkt görsem hazır lama derdim sanırım. İmrendim Vallahi aman nazarım değmesin. Eline emeğine sağlık.

Namlu formu çizimlerde iyi görünüyor genel olarak ama gözüme takılan bir nokta var, o da kabzanın boyutu. Sanki çok küçük gibi geldi bana. 7-8 cm uzunluk, sondaki ve balçak tarafındaki çıkıntıları da sayarsak çok çok küçük kalacaktır gibi. Kullanacak kişinin eli çok küçük değilse (kendi elimden kıyasla söylüyorum bunları ve benim elim biraz büyüktür :) ) rahatsız edecektir.

Tufal konusunda sanki okuduklarım çeliği kömürün içine tam gömünce azaldığı yönündeydi. Kömürü de biraz az görünce acaba mı dedim. Eski konuları bi karıştırmak faydalı olacaktır.
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #6 : 25 Ağustos 2022, 10:37:35 »
Yasin tebrikler. Çok düzgün çıkmış dövme işi, son fotoğrafları direkt görsem hazır lama derdim sanırım. İmrendim Vallahi aman nazarım değmesin. Eline emeğine sağlık.

Namlu formu çizimlerde iyi görünüyor genel olarak ama gözüme takılan bir nokta var, o da kabzanın boyutu. Sanki çok küçük gibi geldi bana. 7-8 cm uzunluk, sondaki ve balçak tarafındaki çıkıntıları da sayarsak çok çok küçük kalacaktır gibi. Kullanacak kişinin eli çok küçük değilse (kendi elimden kıyasla söylüyorum bunları ve benim elim biraz büyüktür :) ) rahatsız edecektir.

Tufal konusunda sanki okuduklarım çeliği kömürün içine tam gömünce azaldığı yönündeydi. Kömürü de biraz az görünce acaba mı dedim. Eski konuları bi karıştırmak faydalı olacaktır.
teşekkür ederim mustafa hocam beğenmenize sevindim biraz konu dağınık oldu bazı fotoğrafları filan sonradan yüklemek zorunda kaldım kusuruma bakmayın
Aslında hazır lamadan farksızdı çok güzel dövüldü çelik bende yavaş yavaş her yerini eşit çıkarmaya çalıştım tabi bir hata yapmışım bıçağın ucu biraz daha geniş olucaktı  deri yüzmede kolaylık için bende uç kısmını biraz daha genişlettim minik bi kalınlık farkı oldu ama zaten dövme bıçaklar uca doğru incelir diye sorun etmiyorum bu arada Mustafa hocam lamadan 7 8 mm kalınlıkta iken 11 12 cm bir parça kestim sonra döverek tekrar 27 cm gibi bir uzunluk elde ettim bi parça daha çeliğim oldu  C:-)

Kabza 10 cm ama ısrarla küçük olması istendi bende mutfak bıçaklarında hep 12 cm kabza olduğunu görünce 2 cm kırpıverdim  ;Darkadaşın ellerinin küçük olduğunu sanmam sonuçta adam tornacı  ;. ağır bi meslek son bi uyarı daha yaparım hocam

Tufal konusunda daha önce hiç bu kadar tufal atan bi çalışmam olmamıştı anlam veremedim ısınma esnasında kömüre iyice gömüyorum  O:-)
Mustafa hocam sanırım okulu bitirdikten sonra sizinle meslektaş olucaz  :)
Saygılar
Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

MustafaV

  • ***
  • 793
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #7 : 25 Ağustos 2022, 11:49:27 »
Konu güzel bence Yasin, akademik makale yazmıyoruz sonuçta değil mi? Anlatmak istediğini bizi yormadan anlatıyorsun, ilk konuda fotoğrafın sıkıntı çıkarması da normal. :)

Bakma benim atıp tuttuğuma, ben dövme iş hiç yapmadım mesela. Yaptığım da 2 tane bıçak, öyle kabza küçük falan diyorum ama. Benim yöntemim cetveli avuçlamak mesela bu kabza ölçüsünde. Kendim cetveli aldım elime, 10 cm den biraz daha büyük geliyor. Bu yumruğumun altından üstüne olan mesafe. Ölçüye bir de o çıkıntıları koyarsak diye düşündüm. Sen de böyle ölçebilirsin sahibinin elini diye düşünüyorum.

İnşallah uzatmadan, sıkıntı yaşamadan bitirirsin okulunu. Meslek yorucu olsa da sevdikten sonra yapılmayacak iş değil. Okulunda ve mesleğinde de başarılar diliyorum. O:-)
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

İbrahim BAŞEĞMEZ

  • ***
  • 298
    • YouTube
  • Yer: ESKİŞEHİR
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #8 : 25 Ağustos 2022, 16:02:31 »
Yasin gayretinden dolayı seni tebrik ederim. Tren rayını dövmeye niyet etmek kolay bi iş değil. Teknik konulardan anlamadığım için yorum yapamıyorum ama namlu formu hoşuma gitti sevdiğim bir model olan leuku’ya benzemiş.

Adım adım konu açman da güzel olmuş ama forum dışına yüklenen resimler ileride kaybolabiliyor.

Eline emeğine sağlık.

dela

  • *
  • 2179
  • Mehmet UYSAL
  • Yer: Mahmudiye / Eskişehir
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #9 : 25 Ağustos 2022, 16:07:28 »
Eline sağlık.
Epey uğraşmışsın. Dövmede iki şekilde yapılabiliyor.
Birincisi seninki gibi.
Döverek lama haline getirmek. Hatta yüzey taşlaması yapmak. Sonra bıçağın şekline göre profili çıkarmak.
İkincisi ağız açımı dahil tüm şeklin dövme esnasında yapılması ve taşlamaya daha az iş bırakma.
Birinci tarzda, çeliğin az olduğu dönemlerde adamı döverlerdi herhalde.  :D
Neyse, günümüzde sorun yok. Emek, tecrübe olarak geri dönmüş. İyi de iş çıkmış. Devamını merakla bekliyorum.

Üniversite öğrenciliği yıllarında ve devamında 4 yıl kadar 60'ın üzerinde birinci sınıf mükellef sahibi olarak (10 kadarı maliyet muhasebesi) muhasebe işiyle uğraşmış biri olarak şunu söyleyebilirim. Rüyanda rakam görene kadar yapılabilir.  :D

MustafaV

  • ***
  • 793
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #10 : 25 Ağustos 2022, 16:24:03 »
...
Üniversite öğrenciliği yıllarında ve devamında 4 yıl kadar 60'ın üzerinde birinci sınıf mükellef sahibi olarak (10 kadarı maliyet muhasebesi) muhasebe işiyle uğraşmış biri olarak şunu söyleyebilirim. Rüyanda rakam görene kadar yapılabilir.  :D

Hocam keşke muhasebeciliği sizin üniversite okuduğunuz yıllarda yapmış olsaydım da meslekten bu derece soğumasaydım diyorum. Şimdi (büyük konuşmayayım ama) bir Allah'ın kulu bana ruhsat aldırıp büro açtıramaz. :D Günümüzde güzelim ülkemizde muhasebecilik hem değeri bilinmeyen hem de aşırı zor bir meslek.

Ama tabi ki müstakbel meslektaşlarımı korkutmuyorum, sevince yapılmayacak iş yok.

Bu arada 60 tane birinci sınıf mükellef de iyiymiş be hocam. :))
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #11 : 25 Ağustos 2022, 17:42:31 »
Konu güzel bence Yasin, akademik makale yazmıyoruz sonuçta değil mi? Anlatmak istediğini bizi yormadan anlatıyorsun, ilk konuda fotoğrafın sıkıntı çıkarması da normal. :)

Bakma benim atıp tuttuğuma, ben dövme iş hiç yapmadım mesela. Yaptığım da 2 tane bıçak, öyle kabza küçük falan diyorum ama. Benim yöntemim cetveli avuçlamak mesela bu kabza ölçüsünde. Kendim cetveli aldım elime, 10 cm den biraz daha büyük geliyor. Bu yumruğumun altından üstüne olan mesafe. Ölçüye bir de o çıkıntıları koyarsak diye düşündüm. Sen de böyle ölçebilirsin sahibinin elini diye düşünüyorum.

İnşallah uzatmadan, sıkıntı yaşamadan bitirirsin okulunu. Meslek yorucu olsa da sevdikten sonra yapılmayacak iş değil. Okulunda ve mesleğinde de başarılar diliyorum. O:-)
estafurullah hocam kimsenin atıp tuttuğu yok aksine ben yol göstermenizden memnunum  :. Sonuçta forumun amacı bu. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim  ^-^
Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #12 : 25 Ağustos 2022, 17:48:10 »
Yasin gayretinden dolayı seni tebrik ederim. Tren rayını dövmeye niyet etmek kolay bi iş değil. Teknik konulardan anlamadığım için yorum yapamıyorum ama namlu formu hoşuma gitti sevdiğim bir model olan leuku’ya benzemiş.

Adım adım konu açman da güzel olmuş ama forum dışına yüklenen resimler ileride kaybolabiliyor.

Eline emeğine sağlık.
teşekkür ederim ibrahim hocam beğendiğinçze sevindim bakalım profili çıkarınca nasıl olucak. Fotoğraflar konusunda olmadı diye üzülmüştüm ama olduğunu görünce çok sevindim foruma diğer yollada fotoğraf yüklemeyi öğrenmeliyim  :)
Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #13 : 25 Ağustos 2022, 17:56:22 »
Eline sağlık.
Epey uğraşmışsın. Dövmede iki şekilde yapılabiliyor.
Birincisi seninki gibi.
Döverek lama haline getirmek. Hatta yüzey taşlaması yapmak. Sonra bıçağın şekline göre profili çıkarmak.
İkincisi ağız açımı dahil tüm şeklin dövme esnasında yapılması ve taşlamaya daha az iş bırakma.
Birinci tarzda, çeliğin az olduğu dönemlerde adamı döverlerdi herhalde.  :D
Neyse, günümüzde sorun yok. Emek, tecrübe olarak geri dönmüş. İyi de iş çıkmış. Devamını merakla bekliyorum.

Üniversite öğrenciliği yıllarında ve devamında 4 yıl kadar 60'ın üzerinde birinci sınıf mükellef sahibi olarak (10 kadarı maliyet muhasebesi) muhasebe işiyle uğraşmış biri olarak şunu söyleyebilirim. Rüyanda rakam görene kadar yapılabilir.  :D
teşekkür ederim Mehmet hocam döverek profil çıkardığım ağzını açtığım çalışmalarım da oldu ama bu sefer böyle olsun dedim  ;Dneyse bi araba sopadanda kurtulduk allahtan çelikte sıkıntı yok    :D
Muhasebecilik konusunda haklısınız ama ben bazen rakamları karışık uzun yöntemleri dosya dosya faturaları rüyamda görüyorum malesef   O:-)
Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #14 : 26 Ağustos 2022, 11:44:49 »
Tekrardan merhaba değerli ustalarım bu gün kabaca profili çıkarttım ama daha son şeklini veremedim kesme işini avuç taşlamayla yaptım taşlancak yerleride biraz avuç taşlamayla taşladım. Uykusuz ve yorgun olduğum için hata yapmamak için sonraya bıraktım bu forumdan öğrendiğim en önemli şey acele etmemem gerektiği ;Dnamlunun ucunu istediğim gibi yapabilmek için biraz fazlaca bıraktım yavaş yavaş taşlayarak uygun şekle getireceğim çelik biraz fazlaca kalın olduğu için bir şekilde biraz inceltmeyi düşünüyorum

Ha bu arada sanki peynşr kesercesine kesiliyor çelik sanırım fazla alaşım içermeyen yalın bir karbon çeliği
Saygılar












Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

orkunaydin350

  • *
  • 1994
  • Orkun AYDIN
  • Meslek: Bilişim
  • Yer: Bursa
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #15 : 26 Ağustos 2022, 12:50:15 »

Ha bu arada sanki peynşr kesercesine kesiliyor çelik sanırım fazla alaşım içermeyen yalın bir karbon çeliği
Saygılar


Bu yorumu yapabilmek için net bir analiz sonucu gerekir, sadece taşlamaya gösterdiği dirençten bu çıkarım yapmak tamamen yanlış. Zaten defalarca ısıtıldığı ve yavaş soğuduğu için yumuşadığını biliyoruz. Çelik sertleştirilmiş ve ısıl işlem yapılmış bir çelik değil. Keza öyle bile olsa gene de hafif alaşımlı mı yoksa alaşımlı mı yoksa yalın karbonlu mu anlamak mümkün değildir. Kıvılcımlara bakmazsak, sadece kesilme kolaylığı ile değerlendirirsek paslanmaz olup olmadığını da anlayamazsınız.

Bu arada dikkatli ve tedbirli ilerlemek önemli, bu hususta sizi kutlarım. Çoğu kişi gibi ben de sabırsızca bir an önce sonuca ulaşmak için yorgunluk da dahil olmak üzere birçok olumsuz etmeni göz ardı ederim. O sebeple sizi tebrik ediyorum. Yeri gelmişken gene forumda çok üstünde durulan bir noktayı  hatırlatmış olayım; normalizasyon! Atlamayın ve mümkünse defalarca yapın. :2up

MustafaV

  • ***
  • 793
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #16 : 26 Ağustos 2022, 14:08:37 »
Ben de tebrik etmek isterim. Taşlama makinesinin muhafazasının takılı olması, yorgunken bırakman, kesinlikle herkesin dikkat etmesi gereken şeyler bunlar.

Ben ekstra bir hususa değinmek isterim bu konu nazarında, gördüğüm kadarıyla taş 1mm incelikteki keski taşlarından. Bu taşları gerçekten taşlama makinesi kullanımında ustaysak kullanmak gerek. Çok çabuk kırılabiliyor, patlayabiliyorlar. Hatta kalitesiz olanları daha makineye sıkarken göbekten patlama eğiliminde. Hatta daha ekstrem bir örnek, geçenlerde işyerimize aldığımız bayağı kaliteli bir markanın keski taşları (sanırım seri üretimde kaynaklanan bir hata. Yoksa %100 hatalı gelmesini bir türlü anlamlandıramadım) göbeklerinden patladı sürekli.

Hasılı, bu ince taşlar birazcık tehlikelidir. Çok iyi kullandığınızı, yere bırakırken, sıkarken, keserken dikkatli olduğunuzu düşünüyorsanız öyle tercih etmenizi, yoksa daha kalın taşlar tercih etmenizi öneririm.

Senin konu özelinde yazdım ama yorumlarım sana değil, burayı görme ihtimali olan herkese Yasin, aman alınmayasın.
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

dela

  • *
  • 2179
  • Mehmet UYSAL
  • Yer: Mahmudiye / Eskişehir
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #17 : 26 Ağustos 2022, 17:07:08 »
Isıl işlemde lazım olacak. Buraya bir bak derim.

https://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=492.0

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #18 : 26 Ağustos 2022, 17:40:54 »

Ha bu arada sanki peynşr kesercesine kesiliyor çelik sanırım fazla alaşım içermeyen yalın bir karbon çeliği
Saygılar


Bu yorumu yapabilmek için net bir analiz sonucu gerekir, sadece taşlamaya gösterdiği dirençten bu çıkarım yapmak tamamen yanlış. Zaten defalarca ısıtıldığı ve yavaş soğuduğu için yumuşadığını biliyoruz. Çelik sertleştirilmiş ve ısıl işlem yapılmış bir çelik değil. Keza öyle bile olsa gene de hafif alaşımlı mı yoksa alaşımlı mı yoksa yalın karbonlu mu anlamak mümkün değildir. Kıvılcımlara bakmazsak, sadece kesilme kolaylığı ile değerlendirirsek paslanmaz olup olmadığını da anlayamazsınız.

Bu arada dikkatli ve tedbirli ilerlemek önemli, bu hususta sizi kutlarım. Çoğu kişi gibi ben de sabırsızca bir an önce sonuca ulaşmak için yorgunluk da dahil olmak üzere birçok olumsuz etmeni göz ardı ederim. O sebeple sizi tebrik ediyorum. Yeri gelmişken gene forumda çok üstünde durulan bir noktayı  hatırlatmış olayım; normalizasyon! Atlamayın ve mümkünse defalarca yapın. :2up
krom mangan gibi elementlerin talaş kaldırmayı zorlaştırdığını okumuştum aslında burda yola çıkarak konuştum orkun ustam ama haklısınız analizsiz zor benimki bir tahmindi

Normalizasyon konusundada karbon çeliklerine su verme ısısına getirip havada tek sefer soğutan ustalar gördüm ama ben su verme ısısı üzeri su verme ısısında ve su verme ısısı altında defalarca yapmayı düşüniyorum tabi ağız açmadan yapıcam sorun olmaz diye düşünüyorum
Saygılar orkun ustam
Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)

Yasin cengiz

  • **
  • 103
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Afyon
Ynt: Tren rayından bıçak
« Yanıtla #19 : 26 Ağustos 2022, 17:50:05 »
Ben de tebrik etmek isterim. Taşlama makinesinin muhafazasının takılı olması, yorgunken bırakman, kesinlikle herkesin dikkat etmesi gereken şeyler bunlar.

Ben ekstra bir hususa değinmek isterim bu konu nazarında, gördüğüm kadarıyla taş 1mm incelikteki keski taşlarından. Bu taşları gerçekten taşlama makinesi kullanımında ustaysak kullanmak gerek. Çok çabuk kırılabiliyor, patlayabiliyorlar. Hatta kalitesiz olanları daha makineye sıkarken göbekten patlama eğiliminde. Hatta daha ekstrem bir örnek, geçenlerde işyerimize aldığımız bayağı kaliteli bir markanın keski taşları (sanırım seri üretimde kaynaklanan bir hata. Yoksa %100 hatalı gelmesini bir türlü anlamlandıramadım) göbeklerinden patladı sürekli.

Hasılı, bu ince taşlar birazcık tehlikelidir. Çok iyi kullandığınızı, yere bırakırken, sıkarken, keserken dikkatli olduğunuzu düşünüyorsanız öyle tercih etmenizi, yoksa daha kalın taşlar tercih etmenizi öneririm.

Senin konu özelinde yazdım ama yorumlarım sana değil, burayı görme ihtimali olan herkese Yasin, aman alınmayasın.
estafurullah mustafa hocam neden alınayım ki. Güvenlik konusunda haklısınız dikkat etmek lazım elimden geldiğince muhafazayı çıkarmamaya çalışıyorum zira taş patlamasını iyi bilirim  ;D taşta o ince taşlardan diğil ama standart taştanda ince yani ince taşın iki tane kalınlığında biraz daha kalın filan. Hocam bende würthün çok kaliteli taşlarının göbekten dağıldığını hata kesim esnasında parçalandığını gördüm muhtemelen sizinki gibi üretim hatasıdır.
Saygılar hocam
Kopan bir ipe sımsıkı bir düğüm atarsanız, ipin en sağlam yeri artık bu düğümdür. Ama ipe her dokunuşunuzda canınızı acıtan tek nokta yine o düğümdür.(Looper)