Bıçak Sanatı - Forum

İlk bıçaklarım (kabzesiz)

zoiys

  • *
  • 24
  • Tunahan Sülün
  • Meslek: Büro Yönetimi ve Yönetici Asist.
  • Yer: Uzunköprü
İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« : 26 Nisan 2022, 16:34:15 »
Selamun aleyküm sevgili forumdaşlar, katılalı yeni olmasa da belirtmiştim yakında ilk denemelerimi yapacağım diye, efenim huzurlarınıza sunarım 3 model bıçak denemesi yaptım tüm eleştirilerinize artısına ve eksisine açığım ki daha yol kat edebilmem için eleştirilmeye ihtiyacımın eksiklerimin söylenmesi gerektiğini düşünüyorum. Huzurlarınızla, sırasıyla;

Model 1
Bu bıçak kafadan çizilmiş hiçbirşeye benzemeyen fakat ben ağız açabilir miyim kendimi tartmak için ürettiğim amaçsız bir bıçak :D 5mm saç metalden yapıldı herhangi bir kullanım için yapılmadı ısıl işleme girmeyecek o yüzden sadece tecrübe ve deneyim için yaptım :)

Model 2.
Abimin kendi çizimi olan bir bıçak EDC bıçaklarına benzer ebatlarda 11cm kabze 9cm namlu şeklinde, buda 4mm saç metalden yapıldı yine ısıl işlem görmeyecek.

Model 3
Bu model ise biraz benim sabırsızlığımdan dolayı tam olarak malzemeleri henüz temin etmemişlen aceleyle giriştiğim bir iş yaparken sonradan anladım ck75 karbon çeliği ve yarı sulu malzeme işlemeye uygun fakat işlemesi zor talaş kaldırma vs. ağız açma kısımlarında biraz problem yaşadım zımpara makinesinde, haliyle aparat yoktu şimdi aparat temin ettim fakat ısıl işlem fırınım olmadığı için normalizasyon yapamıyorum bu yüzden sürecı askıya aldım ısıl işlem fırını muhtemelen önümüzdeki bayramdan sonra temin edeceğim ve atölyem bununla birlikte bütün demirbaşları temin etmiş olacağım.

Yaşadığım problemlerden bahsetmek istiyorum,

1-Her bıçaktada ağız açarken problemler yaşadım bu problemlerin başında ağız kısmı eğer ki eğrili kıvrımlı olursa bant zımparada ağız açımı zor oluyor yada açılmıyor eğeyle açılması gerekiyor.

2- Ağız açarken referans çızgilerini dikkate alarak yapıyorum fakat bazen çizgiyi aşıyor ve göze hitap etmiyor, ustalarıma sormak istiyorum  referans çizgisinde bırakmaya çalışıyorum ve ben detaycı bir insanım cizdiğim yerde dursun istiyorum çok mu takılıyorum buna acaba?

İlk bıçaklarım fakat dediğim gibi yaparken çok detaycılığım var ağız referans çizgisi gibi vs. ustalarımın önerisi veya tavsiyelerini duymak iyisi kötüsüyle eleştirilerini dinlemek isterim :)

1 ve 2. modellere perdah yapmadım sadece 3. model finish alacak ck75 olduğu için fakat oda ısıl işlem fırınına ihtiyaç duyuyor işleme yapamabilmek için.
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2022, 16:50:19 Gönderen: zoiys »
Hiç birşey imkansız değildir.

MustafaV

  • ***
  • 793
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« Yanıtla #1 : 26 Nisan 2022, 17:33:34 »
Aleykümselam. Eline sağlık Tunahan, doenemeler güzel. 1. model özellikle sapla biraz daha ilgilenilirse çok güzel bir form olur. 2.si biraz fazla tombul geldi gözüme ama elde duruşu iyiyse bıçak olacak bir çelikten yapılabilir. CK75 olan da güzel, düzgün bir profil çıkmış ortaya.

Ukalalık olarak görülmezse, ilk iki modele bıçak demekten ziyade model olarak adlandırmak daha mı doğru olur acaba? Nihayetinde bunlar sertleşebilir nitelikte malzeme değilse bıçak olmanın gerekliliklerini yerine getirmezler gibime geliyor.

İlk soruna cevap veremem bant zımparam olmadığı için fakat 2. soruna bir cevap vereyim. (Referans çizgisi dediğin kısma taşlama hattı diyoruz bu arada.) Taşlama hattının elde kaybolmaması için eğeyle yapılıyorsa ara ara referans olacak çizgiler çekmek faydalı oluyor. Sefa hocamdan gördüğüm bir yöntem, misalen 1 cm arayla ağızdan taşlama hattına kadar yuvarlak yahut üçgen eğeyle işliyorsun, sonra düz eğeyi aldığında bunların uzunluğu ve derinliğince gidiyorsun. Ben biraz karışık anlattım ama yöntem budur: https://www.youtube.com/embed/jyY_KqnH03M

Bant zımpara ile yapıyorsan da sık sık kontrol etmek, baskıyı artırmadan ya da azaltmadan uygulamak, dayama tablası düzgün değilse onu düzeltmek gibi önerilerim olabilir.

Isıl işlem ile ilgili ise beklemeni gerektirecek bir şey yok. Benim eski bir konumda göreceğin seyyar kömür ocağını yapmıştım ve şimdi kullandığım eğelerin normalizasyonunu ve ilk bıçağımın ısılı işlemini o ocakta yapmıştım. Geçenlerde kömür pratik olmadığı için gaz beton (ytong diye de bilinir) alıp ortasını uzun bir tığla delip boşalttım, bir de şaloma girecek delik açtım, küçük piknik tüpüne bağlayıp ısıl işlemimi rahatça yaptım. Hele ki normalizasyon için çok kolay bir yöntem. Masraflı da değil, tuğla 35 lira, şaloma da elimdeki bir şeydi ama olsun olsun 70 80 lira olsun.
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

zoiys

  • *
  • 24
  • Tunahan Sülün
  • Meslek: Büro Yönetimi ve Yönetici Asist.
  • Yer: Uzunköprü
Ynt: İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« Yanıtla #2 : 26 Nisan 2022, 17:48:01 »
Aleykümselam. Eline sağlık Tunahan, doenemeler güzel. 1. model özellikle sapla biraz daha ilgilenilirse çok güzel bir form olur. 2.si biraz fazla tombul geldi gözüme ama elde duruşu iyiyse bıçak olacak bir çelikten yapılabilir. CK75 olan da güzel, düzgün bir profil çıkmış ortaya.

Ukalalık olarak görülmezse, ilk iki modele bıçak demekten ziyade model olarak adlandırmak daha mı doğru olur acaba? Nihayetinde bunlar sertleşebilir nitelikte malzeme değilse bıçak olmanın gerekliliklerini yerine getirmezler gibime geliyor.

İlk soruna cevap veremem bant zımparam olmadığı için fakat 2. soruna bir cevap vereyim. (Referans çizgisi dediğin kısma taşlama hattı diyoruz bu arada.) Taşlama hattının elde kaybolmaması için eğeyle yapılıyorsa ara ara referans olacak çizgiler çekmek faydalı oluyor. Sefa hocamdan gördüğüm bir yöntem, misalen 1 cm arayla ağızdan taşlama hattına kadar yuvarlak yahut üçgen eğeyle işliyorsun, sonra düz eğeyi aldığında bunların uzunluğu ve derinliğince gidiyorsun. Ben biraz karışık anlattım ama yöntem budur: https://www.youtube.com/embed/jyY_KqnH03M

Bant zımpara ile yapıyorsan da sık sık kontrol etmek, baskıyı artırmadan ya da azaltmadan uygulamak, dayama tablası düzgün değilse onu düzeltmek gibi önerilerim olabilir.

Isıl işlem ile ilgili ise beklemeni gerektirecek bir şey yok. Benim eski bir konumda göreceğin seyyar kömür ocağını yapmıştım ve şimdi kullandığım eğelerin normalizasyonunu ve ilk bıçağımın ısılı işlemini o ocakta yapmıştım. Geçenlerde kömür pratik olmadığı için gaz beton (ytong diye de bilinir) alıp ortasını uzun bir tığla delip boşalttım, bir de şaloma girecek delik açtım, küçük piknik tüpüne bağlayıp ısıl işlemimi rahatça yaptım. Hele ki normalizasyon için çok kolay bir yöntem. Masraflı da değil, tuğla 35 lira, şaloma da elimdeki bir şeydi ama olsun olsun 70 80 lira olsun.

Yorumunuz için teşekkür ederim öncelikle, sırasıyla gidecek olursam 2. model bıçak dediğiniz gibi tombul fakat ona önemsiz bir ağaçtan kabze yaptım elde tutuşu ve hissiyatı güzel ck75 ile üzerinde çalışma yapmak istiyorum açıkçası.

İlk iki model için evet dediğiniz doğru bıçak olmanın gerektirdiği yeterliliklere sahip değiller sadece kaba bir profil olarak yine değerlendirili diye düşünmüyor değilim ama evet bir bıçak olmayacaklar sonuçta saç metalden yani teneke bile diyebiliriz, model dememin sebebi tarif ederken bir isime ihtiyaç duyduğum içindi :D

Soruma yanıtınız içinde tekrar teşekkür ederim Safe ustanın çektiği o videoyu izlemiştim yuvarlak ardından düz eğe ile o tombul bıçağa ağız açmıştım, ilk soru içinde zımpara makinesi tarık ustanın makinesi tablası düz makineden yana bir sorun yok asıl sorun onu kullananda   :D :D
Hiç birşey imkansız değildir.

MustafaV

  • ***
  • 793
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« Yanıtla #3 : 26 Nisan 2022, 17:50:37 »
Benim cümle de beyin yakar cinsten olmuş zaten ama anlaşılmış neyse ki. :)) Model ismi doğru bence iyi ifade etmiş. İkinci olanın tutuş hissiyatı iyiyse laf demek düşmez. O:-)

Zımpara makinası varsa çok yorum yapamayacağım, zamanla oturur diyelim. Eline sağlık tekrardan, güzel işler gelecek gibi yakın zamanda. :2up
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

dela

  • *
  • 2179
  • Mehmet UYSAL
  • Yer: Mahmudiye / Eskişehir
Ynt: İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« Yanıtla #4 : 26 Nisan 2022, 20:21:19 »
Kolay gelsin.
Yapım aşamasındaki bıçak bazen papağan yavrusuna benzer. Acayip birşeyden çok güzel bir şey çıkabilir. Profil aşamasında
çok güzel bir bıçakta da sonuç hüsran olabilir.
Sizinkileri de bekleyip göreceğiz. Profil çizgileri cesur çizgiler.
Bu kısımda ustalarımız tamamlanmış ürünlerini sergiler. Sizin paylaşımı ilgili yerine taşımaya çalışacağım. Orada aşama aşama paylaşım yapma şansı bulursunuz ve aşama aşama tartışırız.  :)

Bant zımparada çok kıvrımlı namlularda uca doğru taşlama hattı daralmasından kaçmanın yolu, serbest el ağız açma.
İkinci yaşadığınızı söylediğiniz sorunu zaten ilk açtığınız tarafta yaşıyorsunuzdur. Açıyı yavaş yavaş artırıp eksilterek çözülebilir. Ben öyle yapıyorum. Açı oturduktan sonra diğer taraf zaten oluyor.
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2022, 20:32:17 Gönderen: dela »

Yasin UZ

  • ***
  • 598
  • Yasin UZ - 1993
  • Meslek: Görsel Sanatlar
  • Yer: Kayseri
Ynt: İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« Yanıtla #5 : 26 Nisan 2022, 20:57:38 »
Aleyküm selam Tunahan
1. model işlevini yerine getirebilir gibi ama 2. model form olarak pek bıçak olmaya uygun gelmedi bana. Yaptığın bıçakların herşeyi bitipte kullanma aşamasına geldiğinde tasarımsal olarak hataların ve doğruların kafanda biraz daha oturmaya başlayacaktır. Şuan herşeyi görsel olarak düşünüyorsundur sana tavsiyem, başkalarının yaptığı bıçakların aynılarını yapmaya çalış. Başlangıç olarak özgün tasarımlar ile çalışmak biraz riskli. Şöyle örneklendireyim, bir araba tasarlayacaksan önce 4 tekerin 4 ünüde doğru yere koyman gerekir sonrasında üzerine inşa edersin. Kendi tecrübelerime dayanarak söylüyorum önce en basit şekilde hazır bir tasarım üzerinde çalış yoksa gerçekten yorucu bir başlangıç olur ve seni bu işten soğutabilir. Ama görsel olarak böyle farklı tasarımlarla ilk bıçaklarına başlaman zamanla çok güzel eserler ortaya koyacağını düşündürdü bana  :)

Ck 75 için profesyonel bir fırına ihtiyacın yok Mustafa'nın dediği gibi ytong ile bir ocak yapabilirsin.
Normalizasyon değilde yumuşatma tavlaması yapman gerekiyor bu çeliğe. Çeliği ısıtıp yavaşça soğumasını sağlarsan yumuşayacaktır bunla ilgili sanırım forumda daha detaylı konular vardır. Bende ck75 kullanıyorum bolca. sap kısmında delikleri açmak için sadece sap kısmına yumuşatma tavlaması yapıyorum. Namluda kalan sertlik makinada ağız açmaya engel değil.
Ne tür zımpara kullanıyorsun ağız açarken ? bende en önemli kısım bu.
Taşlama hattına çizdiğin referans çizgisine yaklaştıkça daha ince kumlu zımparaya geçebilir veya makinanın hızını yavaşlatıp daha yavaş sabırlı şekilde ağız açmaya devam edebilirsin.




zoiys

  • *
  • 24
  • Tunahan Sülün
  • Meslek: Büro Yönetimi ve Yönetici Asist.
  • Yer: Uzunköprü
Ynt: İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« Yanıtla #6 : 26 Nisan 2022, 21:36:58 »
Kolay gelsin.
Yapım aşamasındaki bıçak bazen papağan yavrusuna benzer. Acayip birşeyden çok güzel bir şey çıkabilir. Profil aşamasında
çok güzel bir bıçakta da sonuç hüsran olabilir.
Sizinkileri de bekleyip göreceğiz. Profil çizgileri cesur çizgiler.
Bu kısımda ustalarımız tamamlanmış ürünlerini sergiler. Sizin paylaşımı ilgili yerine taşımaya çalışacağım. Orada aşama aşama paylaşım yapma şansı bulursunuz ve aşama aşama tartışırız.  :)

Bant zımparada çok kıvrımlı namlularda uca doğru taşlama hattı daralmasından kaçmanın yolu, serbest el ağız açma.
İkinci yaşadığınızı söylediğiniz sorunu zaten ilk açtığınız tarafta yaşıyorsunuzdur. Açıyı yavaş yavaş artırıp eksilterek çözülebilir. Ben öyle yapıyorum. Açı oturduktan sonra diğer taraf zaten oluyor.

Değerli yorumunuz için teşekür ediyorum ve konuyu yanlış yere açtığım için özür diliyor ve gerekli yere taşıdığınız için tekrar teşekkür ediyorum :D
 
Şöyle özetlemek gerekirse ağız açmadan önce açı hesaplaması yapıp tablaya açı verip aparatla ağız açıyorum ve sanıyorum ki kıvrımlı ağızı aparatla açma imkanımız yok serbest elde açılıyor, burada da başka bir problemle karşılaşıyorum simetri hatası, iki tarafın taşlama eşiğiydi sanırım eşit olmuyor ve göze hitap etmiyor hal böyle olunca serbest zımparalama yapıp hata yaparsam da çok bilmediğim içinde sanki hatayı düzeltemezmişim gibi hissediyorum yani tek seferde doğru açılmalı aksi halde düzeltilemez gibi hissediyorum yanılıyor muyum?

Aleyküm selam Tunahan
1. model işlevini yerine getirebilir gibi ama 2. model form olarak pek bıçak olmaya uygun gelmedi bana. Yaptığın bıçakların herşeyi bitipte kullanma aşamasına geldiğinde tasarımsal olarak hataların ve doğruların kafanda biraz daha oturmaya başlayacaktır. Şuan herşeyi görsel olarak düşünüyorsundur sana tavsiyem, başkalarının yaptığı bıçakların aynılarını yapmaya çalış. Başlangıç olarak özgün tasarımlar ile çalışmak biraz riskli. Şöyle örneklendireyim, bir araba tasarlayacaksan önce 4 tekerin 4 ünüde doğru yere koyman gerekir sonrasında üzerine inşa edersin. Kendi tecrübelerime dayanarak söylüyorum önce en basit şekilde hazır bir tasarım üzerinde çalış yoksa gerçekten yorucu bir başlangıç olur ve seni bu işten soğutabilir. Ama görsel olarak böyle farklı tasarımlarla ilk bıçaklarına başlaman zamanla çok güzel eserler ortaya koyacağını düşündürdü bana  :)

Ck 75 için profesyonel bir fırına ihtiyacın yok Mustafa'nın dediği gibi ytong ile bir ocak yapabilirsin.
Normalizasyon değilde yumuşatma tavlaması yapman gerekiyor bu çeliğe. Çeliği ısıtıp yavaşça soğumasını sağlarsan yumuşayacaktır bunla ilgili sanırım forumda daha detaylı konular vardır. Bende ck75 kullanıyorum bolca. sap kısmında delikleri açmak için sadece sap kısmına yumuşatma tavlaması yapıyorum. Namluda kalan sertlik makinada ağız açmaya engel değil.
Ne tür zımpara kullanıyorsun ağız açarken ? bende en önemli kısım bu.
Taşlama hattına çizdiğin referans çizgisine yaklaştıkça daha ince kumlu zımparaya geçebilir veya makinanın hızını yavaşlatıp daha yavaş sabırlı şekilde ağız açmaya devam edebilirsin.

Değerli yorumunuz ve eleştiriniz için teşekkür ederim.

1. ve 2. model için bir medet ummuyorum kendim için bir testten ibaretti yani sonuç olarak bıçak görünümünü almasa bile bir kayıp değildi aksine benim için deneyim ve tecrübeydi, ve henüz bitmiş bir bıçağım yok. Bir bıçağın tümüyle bitmesini sağlayacak tüm malzemelerim var fakat atılamıyorum ısıl işlem yüzünden. Ve dediğinize katılıyorum özgün tasarımdan ziyade biraz kopyaladım demek daha sağlıklı olur baz aldığım birkaç profil vardı üzerine ekleme çıkarma yaptım ve sonuçları böyle fakat dediğinize katılıyorum başlangıç için daha kolay şekilde bıçakları hiç düzeltme yapmayıp yapmaya çalışmak mantıklı.

Isıl işlem tavsiyesi için daha önce forumda çok gördüm forumu bayağı araştırdım bir çok konuyu okudum karşıma çıkmıştı, ytongtan yapılan biraz bana ısısı yeterli kalmayacak gibi hissettiriyor sonuç olarak bu çelik tekrardan temperlenip mevevişlenmesi gerekecek 800 derecelere ulaşmayacak gibi hissediyorum brülör sistemi veya hava takviyesi olmadığı için.

Zımpara konusunda da seramik bant zımpara kullanıyorum bunun dışında da bütün bant zımparalara sahibim neredeyse, yarı sulu çelik olduğu için 40 kumla ağız açmıştım (40-60-80-120 seramik zımp. kum mevcut) aklıma hiç gelmemişti 40 kum başlayıp 60 veya 80 kumla ağız açmayı bitirmek aklıma gelmedi ayrıca makina sabit devirli ne yazık ki sadece yön değiştirme yapabiliyorum. Söylediğiniz gerçekten yararlı olabilir bir sonraki sefer bunu deneyeceğim, benim için altın bir bilgi gibi oldu çok teşekkür ederim :)
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2022, 21:52:25 Gönderen: zoiys »
Hiç birşey imkansız değildir.

Yasin UZ

  • ***
  • 598
  • Yasin UZ - 1993
  • Meslek: Görsel Sanatlar
  • Yer: Kayseri
Ynt: İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« Yanıtla #7 : 27 Nisan 2022, 04:47:04 »
Standart bir pürmüz ile ytong ocağı çok rahat 800 dereceye çıkartabilirsin. Ytongun içini silindir şeklinde oyarsan ve pürmüz deliğini iç duvara çapraz gelecek şekilde açıyorsun. Pürmüzün kafasını delikten 2 cm kadar dışarı sabitlediğinde ateş ocak içine girmeden önce oksijen beslemesini alıp girmiş oluyor ve silindir açılan boşluğun duvarına çapraz değerek içerde bir girdap oluşturuyor. Bu sayede 800 derecelere çıkması çok kolay ölçüm yapma şansım olmadı ama 900 dereceleride rahat bi şekilde gördüğünü düşünüyorum. Burda önemli olan pürmüzün delikten dışarda durması. Pürmüz kafası içerdeyken, içeride oksijen kalmadığı için sadece pürmüz borusundaki delikten oksijen alır ve hiç bişeyi ısıtamazsın.
Bu model konusunda da hazır modelleri kullan dememin sebebi, tasarımı herşeyi bi kenara bırakıp bıçak için gerekli en temel pisikomotor becerileri kazanmaya odaklanman.
En kolay şekilde bir profil oluşturup, bant zımparanın nasıl çalıştığı, açıyı nasıl ayarlayacağın, ricasso kısmında namlu ucunda zımparayı nasıl kullanacağın gibi temel prensipleri iyice oturtmalısın.
Makinanın hız ayarı olmaması bir sorun olmaz hızı düşüremiyorsan zımparanın kumunu yükselterek aşınma sürecini yavaşlatırsın.
Fırın alacak olmanada sevindim İnşallah daha da güzel imkanlara sahip olursun  :)
Bundan sonraki çalışmalarını merakla bekliyorum  :2up
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2022, 04:48:38 Gönderen: Yasin UZ »

orkunaydin350

  • *
  • 1994
  • Orkun AYDIN
  • Meslek: Bilişim
  • Yer: Bursa
Ynt: İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« Yanıtla #8 : 27 Nisan 2022, 08:31:36 »
1-Her bıçaktada ağız açarken problemler yaşadım bu problemlerin başında ağız kısmı eğer ki eğrili kıvrımlı olursa bant zımparada ağız açımı zor oluyor yada açılmıyor eğeyle açılması gerekiyor.
Çok normal, serbest elle ağız açmaya eliniz alışana kadar bu devam eder. Ben kolaya alışıp aparat kullanıyorum ve şu anda o tarz bir ağız açamam. Rampa yapıp eğeyle açmam lazım yada tam taşlama yapmam lazım. O yüzden bu bir sorun değil, sadece öğrenilmesi gereken bir el mahareti.

2- Ağız açarken referans çızgilerini dikkate alarak yapıyorum fakat bazen çizgiyi aşıyor ve göze hitap etmiyor, ustalarıma sormak istiyorum  referans çizgisinde bırakmaya çalışıyorum ve ben detaycı bir insanım cizdiğim yerde dursun istiyorum çok mu takılıyorum buna acaba?
İyi işler çıkarabilmek için bu konuyu elden bırakmamanız gerekiyor. Bu ilkeye sadık kalın, çok faydasını göreceksiniz. İyi bıçakla kötü bıçağı birbirinden ayıran şeyler detaylardır.

MustafaV

  • ***
  • 793
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« Yanıtla #9 : 27 Nisan 2022, 09:27:36 »
Standart bir pürmüz ile ytong ocağı çok rahat 800 dereceye çıkartabilirsin. Ytongun içini silindir şeklinde oyarsan ve pürmüz deliğini iç duvara çapraz gelecek şekilde açıyorsun. Pürmüzün kafasını delikten 2 cm kadar dışarı sabitlediğinde ateş ocak içine girmeden önce oksijen beslemesini alıp girmiş oluyor ve silindir açılan boşluğun duvarına çapraz değerek içerde bir girdap oluşturuyor. Bu sayede 800 derecelere çıkması çok kolay ölçüm yapma şansım olmadı ama 900 dereceleride rahat bi şekilde gördüğünü düşünüyorum. Burda önemli olan pürmüzün delikten dışarda durması. Pürmüz kafası içerdeyken, içeride oksijen kalmadığı için sadece pürmüz borusundaki delikten oksijen alır ve hiç bişeyi ısıtamazsın. ...

Yasin hocama katılıyorum, rahatlıkla 800 dereceleri görüyor hem de kısa bir sürede. Son bıçağımda profesyonel ölçü yapmadım ama basitçe bir mıknatısla 760 dereceyi (yanlış hatırlamıyorsam manyetizmayı burada kaybediyorduk)  aştığını test ettim, sen de edebilirsin bu yöntemle.

Ben pürmüzün başını dışarıda bırakmamıştım ama pürmüzün kendi oksijen girecek delikleri epeyce büyük olduğu için ve ytongun deliğ dei geniş olduğu için aldığı oksijen yetmişti. Tabi ocağın bir ucundan hava vermeyi denediğimde daha güzel yanma elde etmiştim, ucunun dışarıda bırakılacağını bilmiyordum iyi bir bilgi oldu. :2up
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

zoiys

  • *
  • 24
  • Tunahan Sülün
  • Meslek: Büro Yönetimi ve Yönetici Asist.
  • Yer: Uzunköprü
Ynt: İlk bıçaklarım (kabzesiz)
« Yanıtla #10 : 27 Nisan 2022, 15:29:31 »
Standart bir pürmüz ile ytong ocağı çok rahat 800 dereceye çıkartabilirsin. Ytongun içini silindir şeklinde oyarsan ve pürmüz deliğini iç duvara çapraz gelecek şekilde açıyorsun. Pürmüzün kafasını delikten 2 cm kadar dışarı sabitlediğinde ateş ocak içine girmeden önce oksijen beslemesini alıp girmiş oluyor ve silindir açılan boşluğun duvarına çapraz değerek içerde bir girdap oluşturuyor. Bu sayede 800 derecelere çıkması çok kolay ölçüm yapma şansım olmadı ama 900 dereceleride rahat bi şekilde gördüğünü düşünüyorum. Burda önemli olan pürmüzün delikten dışarda durması. Pürmüz kafası içerdeyken, içeride oksijen kalmadığı için sadece pürmüz borusundaki delikten oksijen alır ve hiç bişeyi ısıtamazsın.
Bu model konusunda da hazır modelleri kullan dememin sebebi, tasarımı herşeyi bi kenara bırakıp bıçak için gerekli en temel pisikomotor becerileri kazanmaya odaklanman.
En kolay şekilde bir profil oluşturup, bant zımparanın nasıl çalıştığı, açıyı nasıl ayarlayacağın, ricasso kısmında namlu ucunda zımparayı nasıl kullanacağın gibi temel prensipleri iyice oturtmalısın.
Makinanın hız ayarı olmaması bir sorun olmaz hızı düşüremiyorsan zımparanın kumunu yükselterek aşınma sürecini yavaşlatırsın.
Fırın alacak olmanada sevindim İnşallah daha da güzel imkanlara sahip olursun  :)
Bundan sonraki çalışmalarını merakla bekliyorum  :2up

Aslında mantığını biliyorum desem yanlış olmaz benim bu tarz konulara ilgim var brülör yapmaya çalışmıştım daha önce beceremedim mantık kullanarak demir boru içinden tüp borusu geçirip arka kısmından da hava beslemesi için yük RPM li makine kullanmıştım içinde alüminyum eritmesi yapmıştım, ytongta buna benzer olacak fakat hava beslemesi beni tedirgin etmişti ama yine de deneyeceğim. Bunun dışında söylediğiniz şeyi anladım kaz hafızası yavaştan oluşuyor ağız açarken temas ettiği yerleri artık hissedebiliyorum bunun üzerinden daha devam etmeliyim anlaşılan :)

Değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum :)

1-Her bıçaktada ağız açarken problemler yaşadım bu problemlerin başında ağız kısmı eğer ki eğrili kıvrımlı olursa bant zımparada ağız açımı zor oluyor yada açılmıyor eğeyle açılması gerekiyor.
Çok normal, serbest elle ağız açmaya eliniz alışana kadar bu devam eder. Ben kolaya alışıp aparat kullanıyorum ve şu anda o tarz bir ağız açamam. Rampa yapıp eğeyle açmam lazım yada tam taşlama yapmam lazım. O yüzden bu bir sorun değil, sadece öğrenilmesi gereken bir el mahareti.

2- Ağız açarken referans çızgilerini dikkate alarak yapıyorum fakat bazen çizgiyi aşıyor ve göze hitap etmiyor, ustalarıma sormak istiyorum  referans çizgisinde bırakmaya çalışıyorum ve ben detaycı bir insanım cizdiğim yerde dursun istiyorum çok mu takılıyorum buna acaba?
İyi işler çıkarabilmek için bu konuyu elden bırakmamanız gerekiyor. Bu ilkeye sadık kalın, çok faydasını göreceksiniz. İyi bıçakla kötü bıçağı birbirinden ayıran şeyler detaylardır.

Bende rampa eğe yapmayı düşünüyorum eğede daha kontrollü oluyor gördüğüm kadarıyla, bir hançer denemem olmuştu onun fotoğrafı yok çift taraflı ağız açtığımda ortadan geçen çizgi dalgalı olmuştu bant zımpara üzerinde.

Özetle detaycılık bıçak ustasının bir hastalığı diyebilir miyiz?  :2up :2up



Standart bir pürmüz ile ytong ocağı çok rahat 800 dereceye çıkartabilirsin. Ytongun içini silindir şeklinde oyarsan ve pürmüz deliğini iç duvara çapraz gelecek şekilde açıyorsun. Pürmüzün kafasını delikten 2 cm kadar dışarı sabitlediğinde ateş ocak içine girmeden önce oksijen beslemesini alıp girmiş oluyor ve silindir açılan boşluğun duvarına çapraz değerek içerde bir girdap oluşturuyor. Bu sayede 800 derecelere çıkması çok kolay ölçüm yapma şansım olmadı ama 900 dereceleride rahat bi şekilde gördüğünü düşünüyorum. Burda önemli olan pürmüzün delikten dışarda durması. Pürmüz kafası içerdeyken, içeride oksijen kalmadığı için sadece pürmüz borusundaki delikten oksijen alır ve hiç bişeyi ısıtamazsın. ...

Yasin hocama katılıyorum, rahatlıkla 800 dereceleri görüyor hem de kısa bir sürede. Son bıçağımda profesyonel ölçü yapmadım ama basitçe bir mıknatısla 760 dereceyi (yanlış hatırlamıyorsam manyetizmayı burada kaybediyorduk)  aştığını test ettim, sen de edebilirsin bu yöntemle.

Ben pürmüzün başını dışarıda bırakmamıştım ama pürmüzün kendi oksijen girecek delikleri epeyce büyük olduğu için ve ytongun deliğ dei geniş olduğu için aldığı oksijen yetmişti. Tabi ocağın bir ucundan hava vermeyi denediğimde daha güzel yanma elde etmiştim, ucunun dışarıda bırakılacağını bilmiyordum iyi bir bilgi oldu. :2up

Evet bu yöntemi geçici olarak kullanmak için hemen işe koyuluyorum :D
Hiç birşey imkansız değildir.