Hocam elinize sağlık.
Sorularım:
1. Habaki eldeki imkanlarla nasıl kaynatılabilir?
2. Tsuka içerisinde sapı hareketsiz kılmak için ince bir çalışma gerek. Bunun bir püf noktası var mı?
3. Saya ve tsuka da köşeli yapıyı baştan uca düzgün taşımak için ne yapmalıyız? Ufacık bıçakta bile sorun yaşıyorum. Hatta sayada baştan uca doğru bir incelme olduğunu düşünürsek daha özenli bir çaba gerektiği açık.
1. Habaki ye sert lehim yapıyoruz, bunun en kolay yolu gümüş alaşımlı teller ve iyi temizlenmiş ve çok iyi öpüşmüş yüzeyler gerekli. Sert lehim için bir pürmüz yeterlidir, eli yatkın biri pürmüz-lpg veya propan ile çok rahat yapabilir.
2. Kuyruk ( Nakago) Tsuka ya gerçekten sıkı geçmeli ve hiç oynamamalı, bunun kolay bir yolu yok ne yazık ki. En pratik yolu, oyma işi sonlara doğru yaklaşırken çok dikkat edilmeli ve sapın üzeri çıkmaz kalemle ( ben çıkmaz kalem Edding kullanıyorum tavsiye ederim) iyice karartılmalı ve sap her sokup çıkarıldığında ahşabın nereleri sürtüyorsa o kısmı azar azar almalı. Ben bu denemeleri yaparken iki ahşabı bir kıstırmaçla kıstırarak deniyorum.
3. Saya da yine aynı şekilde ki zaten aslında hem saya hem de Tsuka da uçlara doğru incelme olduğu için, birindeki çalışma neyse diğerinde ki de aynı. Dediğim gibi kolay bir yolu yok, keskin ve ağzı dar iskarpela yeterli, asla zımpara kullanılmamalı ve çok kontrollü ve sabırlı davranılmalı. Şöyle söyleyeyim, saya bitip tamamen alıştırılıncaya kadar belki 50-60 kere deneme yapılıyordur, özellikle sonlara doğru iğneyle kuyu kazmaya dönüyor iş. Başka önereceğim pratik bir yol yok, zaten bilinen başka bir yol da yok
