Hocam öncelikle eline sağlık, ciddi uğraştın bu işe. İzninle bir kaç noktaya değinmek isterim,
- Namlu üzerindeki eğeden kalan tırtıklar veya dişler tamamen yok olmalıydı, ağız ve sırt hattının kesiştiği yerdeki çizgi ( shinogi) görünür şekilde olsa daha doğru olurdu.
- Kuyruk ve namlu geçişi olması gerektiğinden uzak, namlunun bitip kuyruğun başladığı noktalardaki kesici tarafındaki (Ha machi) ve sırttaki (Mune machi) kertikleri veya girintilerinden sonra kuyruk lineer olarak koyruk sonuna kadar, hem kesitten, hem sırttan, hem de alttan konik ilerlemeliydi.
- Kissaki biraz daha açısal olarak dar olabilirdi, böylece daha agresif bir görüntü olurdu.
- Alıç apacı görüntü olarak güzel bir ağaçmış, ben de ilk kez görüyorum ama ağaç homojen bir görüntüye sahip değil, hem saya ( kılıf) hem de Tsuka ( sap) iki ayrı parçanın içinin oyulup yapıştırılmasıyla oluşturulduğu için, bu ağaçların birbirini takip ediyor olması, bütüncül bir görüntü ve sadelik açısından çok önemli. Ayrıca, her iki malzeme de epeyce kalın olmuş ama bu hala düzeltilebilir bir durum.
- Habaki şaşırtıcı derecede güzel oldu, ilk Habaki için bu gerçekten büyük bir başarı ama hala kalın

şu an inceltilebilir ama bu sefer de saya ya girip çıkarken sorun olur, daha doğrusu boşluk olur.
Sadece ne demek istediğimi anlatmak açısından daha önceki bir habakinin fotosunu paylaşıyorum ama lütfen yanlış anlama


Fotoğrafa dikkat edersen hem sırttan hem de kesitten her yönüyle konik bir yapısı var Habaki nin , zaten temel olarak hem estetik görünmesi ve hem de saya da sağlam tutunması açısından bu zorunlu bir şey.
Habakinin yüzey kalitesi daha iyileştirilebilir. Ayrıca, Habakinin sırt boşluğuna oturan kısmın ( mune machi) daha muntazam oturması güzel görünüyor, bu kısım daha iyi alıştırılabilirdi.
Hocam herşeye karşın bir Tanto başlamak işi çok ileriye taşır, önemli olan başarılı bir sonuç almak değil, başarısız sonuçlar aslında daha çok geliştiriyor. Bun da olmayanlar bir sonraki işte bence çok daha mükemmel olacaktır. Tekrar eline koluna sağlık.