Hocam, bıçağın işçiliği çok iyi olmuş ve zaten Sizin estetik bakışınız farklı, hangi malzemeyi kullansanız düzgün iş çıkarmak gibi bir yanınız var. Benim bu bıçakta eleştireceğim bir kaç şey var; Tanto yorumu yapmışsınız ama keşke sapın kuyruğunu hafifçe yukarı kaldırıp o parmak oyuklarını da yapmasaymışsınız, gözümde canlandırmaya çalışınca çok güzel olurdu gibi. İkinci eleştirim de kılıfa, kılıfa biraz farklı yaklaşmışsınız ama keşke sade bırakıp üzerine o boyaları serpmeseymişsiniz. Bu işi bozmuş bence, bu Japon işlerinde çoğu kez fazladan yapılan bir işlem, işi tabiri caizse Çin malına doğru kaydırıyor. Son olarak yağlı asit bu işe gitmemiş bence, yabancı milleti buna swirling diyor ve boyalarla araba jantı gitar vs boyuyorlar ( Ebru sanatını biraz geç farketmişler
) burada da bu işlemi yapmayıp namluyu kararttıktan sonra şöyle eskimiş bir 800 kum zımparayla belli belirsiz yüzeyden geçseydiniz de bıçağın Kissaki Yokote hattını bir görsek ve mutlu olsaydık. Sonuç olarak bunlar kişisel yorum ve mercek altında da olmazsa yazmazdım. Elinize emeğinize sağlık.
Sağolun hocam.
Geleneksel bıçak çeşitleri üzerine çalışma yapsam hep 'öykünme', 'esinlenme' yada küçümseyici (mesela tantomsu) isimlendirmeler tercih ettim. Bu paylaşımı yaparken zaten geleneksel tasarıma yönelik bir çalışma ortaya koymadan 'denemesi' nitelemesiyle başlık açmam başlı başına bir hataydı.

Aslında bu çalışma ucu normal açılabilecek bir bıçağa kissaki yokote eklenerek tanto havası verilen bir çalışma.
Eleştirilerinizi tek tek not aldım hocam. Bugünkü tanto avcı paylaşımımda kissaki yokote hattı için 2000 kum zımparayla dediğinizi yapmıştım. Bunda desenlere kıyamadım.
Deri işine de yeni başladım. Epey eksiklerim var. Aslında abartılı tasarımları pek de sevmem ama...
Yönlendirilmeye açığım hocam. Tekrar teşekkürler.
