Maşallah hocam ellerinize sağlık gerçekten çok güzel olmuş.
Çok teşekkür ederim, sağolasın.
Sefa ustam ellerinize sağlık çok güzel olmuş.
Kabze ve namlu nun orantısı harika olmuş.
Çok sağol, teşekkürler.
Eline sağlık Sefa hocam. Ahşapta desenleri bu kadar net çıkarmanın yolu nedir? Koyulaştırmak için başka bir işlem yapıyor musun? Ben en az 800 kuma kadar zımpara yapıyorum ardından sizin balmumu karışımı gibi bir karışımım var tesbih yaparken kendim yapmıştım. Onu sürüyorum. Kirli bir hal alıyor ceviz. Ceviz işlemiyorum artık.
Öncelikle çok teşekkür ederim, sağolasın. Bu cevizde Tru-Oil kullandım ama en son üzerine yine kendi yaptığım malum karışımdan sürdüm, bundan önceki cevizlerde ise doğrudan kendi yaptığımı kullanmıştım. Ceviz ilginç bir ağaç, biliyorsunuz cevizle en çok haşır neşir olan Soytürk usta, mutlaka benden daha çok söyleyecek şeyi vardır. Küçük bir detay vereyim, ben hiçbir ahşabı ki buna ceviz de dahil 220 kumdan daha ince bir kumda zımparalmıyorum. Önceden zımparaladıklarım olmuştur mutlaka ama uzun zamandır en son 220 de bırakıyorum. Asıl önemli olan tozu yüzeyden uzaklaştırmak, ceviz türü boya veren ahşaplarda ağaç gözeneklerine dolan bu tozlar ( ki ne kadar ince olursa o kadar fena) bildiğiniz boya pigmentleri gibi davranıyor. Siz ince zımparalara çıktıkça bu tozlarda inceliyor ve gözenekleri tamamen kapatıyor, ne kadar çıkarsanız da arada kalıyor. Üzerine de herhangi bir yağ, koruyucu vs sürdüğünüzde renk vermeye başlayıp hem yüzeyin görsle kalitesini bozuyor hem de ağacı bir anlamda boyuyor ve detaylar kayboluyor. Çok ince kumlardan uzak durun derim. Ama şöyle de bir şey var, eğer abanoz, paduk ve benzeri yekpare renkli bir ahşap kullanıyorsanız istediğiniz kadar ince zımpara yapmakta sakınca yok

. Yüzeye hava tutmak en güzeli ama bu imkan yoksa iyice üfleyip asetonla son olarak bir silmekte yarar var. Koyulaştırmak için birşey yapmıyorum, eğer koyulaştırmak amacı varsa en iyi koyulaştırıcı sızma zeytinyağıdır.
Eline sağlık Sefa hocam. Ahşapta desenleri bu kadar net çıkarmanın yolu nedir? Koyulaştırmak için başka bir işlem yapıyor musun? Ben en az 800 kuma kadar zımpara yapıyorum ardından sizin balmumu karışımı gibi bir karışımım var tesbih yaparken kendim yapmıştım. Onu sürüyorum. Kirli bir hal alıyor ceviz. Ceviz işlemiyorum artık.
Aynı şeyi ben de merak ediyorum sefa ustam. Bir de bıçağın ağzını bant zımparada mı yoksa eğeleme rampasında mı açıyorsunuz ? Af buyurun, sanki namlunun sol uç tarafı sağ tarafa göre biraz düşük kalmış, belki ışıktan kaynaklıdır bilemiyorum. Bu arada elinize kolunuza sağlık bıçak çok sade ve güzel olmuş.
Valla bende eğeleme rampası hiç olmadı

kimi zaman eğe kullanıyorum, kimi zaman bant zımparada açıyorum ama bu bıçağı bant zımparada açtım. Aparat kullanmıyorum, yani serbest elle açmaya çalışıyorum. Mutlaka gözümden kaçan asimetrik durumlar vardır, farketmediğim işler olmuştur ama Sen söyleyince biraz önce tekrar baktım, uçta farklılık yok, belki fotoğrafın açısından öyle çıkmış olabilir

Ama sağolasın, görünce affetmeden söyleyin ki en azından bir daha kontrol edilmiş oluyor

Hocam elinize sağlık.
Sizin eserlerinize her baktığımda şimdi rahmetli oldu bağlama hocam aklıma geliyor. Parçaları çalarken abartılı süslemelere fena kızardı.
Yaptıklarınızda hiçbir ayrıntı göze fazla gelmiyor.
Standart içinde bir güzellik.
Bu da eşofmanlı şefket hoca sorusu.
Ustaların bıçaklarına baktığımda pim çapları 4 bilemedin 5. Benim gibi acemilerin yaptıklarına bakıyorum. 6 dan başlıyor. Üst sınır yok.
Ustalıkla pim çapları arasında ters orantı mı var? 
Beğendiğinize sevindim. Abartılı süslemeler bence karmaşa yaratıyor ve ( kendime göre konuşuyorum ) estetik algıyı bozuyor, fazla detay ve ayrıntılı yapmaktansa, her noktaya detaycı ve ayrıntıcı yaklaşmak daha doğru sonuç veriyor aslında. Çok önceden bende 6 mm pimler kullanmıştım, belki yinede kullanacağım işler olur bilmiyorum ama büyük çaplı pimler ahşabın akışını bozuyor ve dikkati ahşaptan uzaklaştırıyor, örneğin ben mozaik pimden de çok hoşlanmıyorum aslında, bana göre bıçağın duru halini bozuyor.