Bıçak Sanatı - Forum

Dağ bayır-14

Dağ bayır-14
« : 25 Mart 2019, 22:44:12 »
Bir başka dağ bayır bıçağı, bu diğerlerinden daha küçük yapılı ama genel form olarak neredeyse aynı. Ufak tefek farklılıkları var sadece. Sözü fazla uzatmadan özelliklerini ve fotoğrafları paylaşayım  ;)

Çelik: Böhler N695
Tam Boy: 200 mm
Namlu: 95 mm
Kalınlık: 3 mm
Genişlik: 32 mm
Sap: Kök ceviz
Menevişleme: 180 derecede 2X2 saat






ÇİNİCİ

  • ***
  • 132
  • Meslek: işci
  • Yer: kütahya
Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #1 : 25 Mart 2019, 23:17:26 »
Maşallah hocam ellerinize sağlık gerçekten çok güzel olmuş.

Bayram Sakarya

  • **
  • 115
  • Bayram Barka
  • Meslek: Kalıpçılık Öğretmeni
  • Yer: Ankara
Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #2 : 25 Mart 2019, 23:21:40 »
Sefa ustam ellerinize sağlık çok güzel olmuş.
Kabze ve namlu nun orantısı harika olmuş.
"Kem alat ile kemalat olmaz"

CENGaver42

  • ***
  • 628
  • Cengiz
  • Meslek: öğretmen
  • Yer: konya
Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #3 : 25 Mart 2019, 23:27:37 »
Eline sağlık Sefa hocam. Ahşapta desenleri bu kadar net çıkarmanın yolu nedir? Koyulaştırmak için başka bir işlem yapıyor musun? Ben en az 800 kuma kadar zımpara yapıyorum ardından sizin balmumu karışımı gibi bir karışımım var tesbih yaparken kendim yapmıştım. Onu sürüyorum. Kirli bir hal alıyor ceviz. Ceviz işlemiyorum artık.
"Ne kadar usta olursan ol acemi olacagın pek çok gün olacak."

Muhammet Acar

  • **
  • 397
  • Meslek: ...
  • Yer: İstanbul
Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #4 : 25 Mart 2019, 23:42:45 »
Eline sağlık Sefa hocam. Ahşapta desenleri bu kadar net çıkarmanın yolu nedir? Koyulaştırmak için başka bir işlem yapıyor musun? Ben en az 800 kuma kadar zımpara yapıyorum ardından sizin balmumu karışımı gibi bir karışımım var tesbih yaparken kendim yapmıştım. Onu sürüyorum. Kirli bir hal alıyor ceviz. Ceviz işlemiyorum artık.

Aynı şeyi ben de merak ediyorum sefa ustam. Bir de bıçağın ağzını bant zımparada mı yoksa eğeleme rampasında mı açıyorsunuz ? Af buyurun, sanki namlunun sol uç tarafı sağ tarafa göre biraz düşük kalmış, belki ışıktan kaynaklıdır bilemiyorum.  Bu arada elinize kolunuza sağlık bıçak çok sade ve güzel olmuş.
'' Gayret bizden, tevfik Allah'tan. ''
'' Nasıl yaşarsanız, öyle ölürsünüz. Nasıl ölürseniz, öyle dirilirsiniz. ''

dela

  • *
  • 2179
  • Mehmet UYSAL
  • Yer: Mahmudiye / Eskişehir
Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #5 : 26 Mart 2019, 00:19:44 »
Hocam elinize sağlık.
Sizin eserlerinize her baktığımda şimdi rahmetli oldu bağlama hocam aklıma geliyor. Parçaları çalarken abartılı süslemelere fena kızardı.
Yaptıklarınızda hiçbir ayrıntı göze fazla gelmiyor.
Standart içinde bir güzellik.

Bu da eşofmanlı şefket hoca sorusu.
Ustaların bıçaklarına baktığımda pim çapları 4 bilemedin 5. Benim gibi acemilerin yaptıklarına bakıyorum. 6 dan başlıyor. Üst sınır yok.
Ustalıkla pim çapları arasında ters orantı mı var?  :D




Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #6 : 26 Mart 2019, 02:39:11 »
Maşallah hocam ellerinize sağlık gerçekten çok güzel olmuş.
Çok teşekkür ederim, sağolasın.
Sefa ustam ellerinize sağlık çok güzel olmuş.
Kabze ve namlu nun orantısı harika olmuş.

Çok sağol, teşekkürler.
Eline sağlık Sefa hocam. Ahşapta desenleri bu kadar net çıkarmanın yolu nedir? Koyulaştırmak için başka bir işlem yapıyor musun? Ben en az 800 kuma kadar zımpara yapıyorum ardından sizin balmumu karışımı gibi bir karışımım var tesbih yaparken kendim yapmıştım. Onu sürüyorum. Kirli bir hal alıyor ceviz. Ceviz işlemiyorum artık.
Öncelikle çok teşekkür ederim, sağolasın. Bu cevizde Tru-Oil kullandım ama en son üzerine yine kendi yaptığım malum karışımdan sürdüm, bundan önceki cevizlerde ise doğrudan kendi yaptığımı kullanmıştım. Ceviz ilginç bir ağaç, biliyorsunuz cevizle en çok haşır neşir olan Soytürk usta, mutlaka benden daha çok söyleyecek şeyi vardır. Küçük bir detay vereyim, ben hiçbir ahşabı ki buna ceviz de dahil 220 kumdan daha ince bir kumda zımparalmıyorum. Önceden zımparaladıklarım olmuştur mutlaka ama uzun zamandır en son 220 de bırakıyorum. Asıl önemli olan tozu yüzeyden uzaklaştırmak, ceviz türü boya veren ahşaplarda ağaç gözeneklerine dolan bu tozlar ( ki ne kadar ince olursa o kadar fena) bildiğiniz boya pigmentleri gibi davranıyor. Siz ince zımparalara çıktıkça bu tozlarda inceliyor ve gözenekleri tamamen kapatıyor, ne kadar çıkarsanız da arada kalıyor. Üzerine de herhangi bir yağ, koruyucu vs sürdüğünüzde renk vermeye başlayıp hem yüzeyin görsle kalitesini bozuyor hem de ağacı bir anlamda boyuyor ve detaylar kayboluyor. Çok ince kumlardan uzak durun derim. Ama şöyle de bir şey var, eğer abanoz, paduk ve benzeri yekpare renkli bir ahşap kullanıyorsanız istediğiniz kadar ince zımpara yapmakta sakınca yok  ;) . Yüzeye hava tutmak en güzeli ama bu imkan yoksa iyice üfleyip asetonla son olarak bir silmekte yarar var. Koyulaştırmak için birşey yapmıyorum, eğer koyulaştırmak amacı varsa en iyi koyulaştırıcı sızma zeytinyağıdır.

Eline sağlık Sefa hocam. Ahşapta desenleri bu kadar net çıkarmanın yolu nedir? Koyulaştırmak için başka bir işlem yapıyor musun? Ben en az 800 kuma kadar zımpara yapıyorum ardından sizin balmumu karışımı gibi bir karışımım var tesbih yaparken kendim yapmıştım. Onu sürüyorum. Kirli bir hal alıyor ceviz. Ceviz işlemiyorum artık.

Aynı şeyi ben de merak ediyorum sefa ustam. Bir de bıçağın ağzını bant zımparada mı yoksa eğeleme rampasında mı açıyorsunuz ? Af buyurun, sanki namlunun sol uç tarafı sağ tarafa göre biraz düşük kalmış, belki ışıktan kaynaklıdır bilemiyorum.  Bu arada elinize kolunuza sağlık bıçak çok sade ve güzel olmuş.

Valla bende eğeleme rampası hiç olmadı  ::) kimi zaman eğe kullanıyorum, kimi zaman bant zımparada açıyorum ama bu bıçağı bant zımparada açtım. Aparat kullanmıyorum, yani serbest elle açmaya çalışıyorum. Mutlaka gözümden kaçan asimetrik durumlar vardır, farketmediğim işler olmuştur ama Sen söyleyince biraz önce tekrar baktım, uçta farklılık yok, belki fotoğrafın açısından öyle çıkmış olabilir  ;) Ama sağolasın, görünce affetmeden söyleyin ki en azından bir daha kontrol edilmiş oluyor  ;)

Hocam elinize sağlık.
Sizin eserlerinize her baktığımda şimdi rahmetli oldu bağlama hocam aklıma geliyor. Parçaları çalarken abartılı süslemelere fena kızardı.
Yaptıklarınızda hiçbir ayrıntı göze fazla gelmiyor.
Standart içinde bir güzellik.

Bu da eşofmanlı şefket hoca sorusu.
Ustaların bıçaklarına baktığımda pim çapları 4 bilemedin 5. Benim gibi acemilerin yaptıklarına bakıyorum. 6 dan başlıyor. Üst sınır yok.
Ustalıkla pim çapları arasında ters orantı mı var?  :D




Beğendiğinize sevindim. Abartılı süslemeler bence karmaşa yaratıyor ve ( kendime göre konuşuyorum ) estetik algıyı bozuyor, fazla detay ve ayrıntılı yapmaktansa, her noktaya detaycı ve ayrıntıcı yaklaşmak daha doğru sonuç veriyor aslında. Çok önceden bende 6 mm pimler kullanmıştım, belki yinede kullanacağım işler olur bilmiyorum ama büyük çaplı pimler ahşabın akışını bozuyor ve dikkati ahşaptan uzaklaştırıyor, örneğin ben mozaik pimden de çok hoşlanmıyorum aslında, bana göre bıçağın duru halini bozuyor.

CENGaver42

  • ***
  • 628
  • Cengiz
  • Meslek: öğretmen
  • Yer: konya
Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #7 : 26 Mart 2019, 05:48:15 »
Maşallah hocam ellerinize sağlık gerçekten çok güzel olmuş.
Çok teşekkür ederim, sağolasın.
Sefa ustam ellerinize sağlık çok güzel olmuş.
Kabze ve namlu nun orantısı harika olmuş.

Çok sağol, teşekkürler.
Eline sağlık Sefa hocam. Ahşapta desenleri bu kadar net çıkarmanın yolu nedir? Koyulaştırmak için başka bir işlem yapıyor musun? Ben en az 800 kuma kadar zımpara yapıyorum ardından sizin balmumu karışımı gibi bir karışımım var tesbih yaparken kendim yapmıştım. Onu sürüyorum. Kirli bir hal alıyor ceviz. Ceviz işlemiyorum artık.
Öncelikle çok teşekkür ederim, sağolasın. Bu cevizde Tru-Oil kullandım ama en son üzerine yine kendi yaptığım malum karışımdan sürdüm, bundan önceki cevizlerde ise doğrudan kendi yaptığımı kullanmıştım. Ceviz ilginç bir ağaç, biliyorsunuz cevizle en çok haşır neşir olan Soytürk usta, mutlaka benden daha çok söyleyecek şeyi vardır. Küçük bir detay vereyim, ben hiçbir ahşabı ki buna ceviz de dahil 220 kumdan daha ince bir kumda zımparalmıyorum. Önceden zımparaladıklarım olmuştur mutlaka ama uzun zamandır en son 220 de bırakıyorum. Asıl önemli olan tozu yüzeyden uzaklaştırmak, ceviz türü boya veren ahşaplarda ağaç gözeneklerine dolan bu tozlar ( ki ne kadar ince olursa o kadar fena) bildiğiniz boya pigmentleri gibi davranıyor. Siz ince zımparalara çıktıkça bu tozlarda inceliyor ve gözenekleri tamamen kapatıyor, ne kadar çıkarsanız da arada kalıyor. Üzerine de herhangi bir yağ, koruyucu vs sürdüğünüzde renk vermeye başlayıp hem yüzeyin görsle kalitesini bozuyor hem de ağacı bir anlamda boyuyor ve detaylar kayboluyor. Çok ince kumlardan uzak durun derim. Ama şöyle de bir şey var, eğer abanoz, paduk ve benzeri yekpare renkli bir ahşap kullanıyorsanız istediğiniz kadar ince zımpara yapmakta sakınca yok  ;) . Yüzeye hava tutmak en güzeli ama bu imkan yoksa iyice üfleyip asetonla son olarak bir silmekte yarar var. Koyulaştırmak için birşey yapmıyorum, eğer koyulaştırmak amacı varsa en iyi koyulaştırıcı sızma zeytinyağıdır.

Eline sağlık Sefa hocam. Ahşapta desenleri bu kadar net çıkarmanın yolu nedir? Koyulaştırmak için başka bir işlem yapıyor musun? Ben en az 800 kuma kadar zımpara yapıyorum ardından sizin balmumu karışımı gibi bir karışımım var tesbih yaparken kendim yapmıştım. Onu sürüyorum. Kirli bir hal alıyor ceviz. Ceviz işlemiyorum artık.

Aynı şeyi ben de merak ediyorum sefa ustam. Bir de bıçağın ağzını bant zımparada mı yoksa eğeleme rampasında mı açıyorsunuz ? Af buyurun, sanki namlunun sol uç tarafı sağ tarafa göre biraz düşük kalmış, belki ışıktan kaynaklıdır bilemiyorum.  Bu arada elinize kolunuza sağlık bıçak çok sade ve güzel olmuş.

Valla bende eğeleme rampası hiç olmadı  ::) kimi zaman eğe kullanıyorum, kimi zaman bant zımparada açıyorum ama bu bıçağı bant zımparada açtım. Aparat kullanmıyorum, yani serbest elle açmaya çalışıyorum. Mutlaka gözümden kaçan asimetrik durumlar vardır, farketmediğim işler olmuştur ama Sen söyleyince biraz önce tekrar baktım, uçta farklılık yok, belki fotoğrafın açısından öyle çıkmış olabilir  ;) Ama sağolasın, görünce affetmeden söyleyin ki en azından bir daha kontrol edilmiş oluyor  ;)

Hocam elinize sağlık.
Sizin eserlerinize her baktığımda şimdi rahmetli oldu bağlama hocam aklıma geliyor. Parçaları çalarken abartılı süslemelere fena kızardı.
Yaptıklarınızda hiçbir ayrıntı göze fazla gelmiyor.
Standart içinde bir güzellik.

Bu da eşofmanlı şefket hoca sorusu.
Ustaların bıçaklarına baktığımda pim çapları 4 bilemedin 5. Benim gibi acemilerin yaptıklarına bakıyorum. 6 dan başlıyor. Üst sınır yok.
Ustalıkla pim çapları arasında ters orantı mı var?  :D




Beğendiğinize sevindim. Abartılı süslemeler bence karmaşa yaratıyor ve ( kendime göre konuşuyorum ) estetik algıyı bozuyor, fazla detay ve ayrıntılı yapmaktansa, her noktaya detaycı ve ayrıntıcı yaklaşmak daha doğru sonuç veriyor aslında. Çok önceden bende 6 mm pimler kullanmıştım, belki yinede kullanacağım işler olur bilmiyorum ama büyük çaplı pimler ahşabın akışını bozuyor ve dikkati ahşaptan uzaklaştırıyor, örneğin ben mozaik pimden de çok hoşlanmıyorum aslında, bana göre bıçağın duru halini bozuyor.
tamda anlatmak istediğim sıkıntı buydu. Açık renk ahşaplarda yaşadığım gözenek gözenek kirlenme. Yüksek kuma çıkınca azalacak diye düşündükçe çoğalıyorlar. Hava makinesi ile hava vuruyorum fayda etmiyor.
"Ne kadar usta olursan ol acemi olacagın pek çok gün olacak."

orkunaydin350

  • *
  • 1994
  • Orkun AYDIN
  • Meslek: Bilişim
  • Yer: Bursa
Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #8 : 26 Mart 2019, 08:16:21 »
Elinize sağlık hocam. Gene çok duru ve güzel bir dağ bayır bıçağı olmuş. Her ne kadar "dağ ve bayır" , "duru ve güzel" kelimeleri ile zıt anlamlar içerse de bunu bir arada yapabilen ustalarımızdansınız. Bu modelde benim de ilgimi diğer herkes gibi sap çekmişti. İlk görünce sapı nasıl sonlandırdığınızı soracaktım. Cevizi koyultmak hiç sorun değil zaten, istemeden bile koyulaşıyor. :D Kök desenlerini belirgin hale getirip nasıl koyultmadan bitirebildiğinizi soracaktım ki, zaten cevaplamışsınız. Forumda arattığımda, efsane olan balmumu tarifinizi sizin yazdığınız şekilde hiç bulamadım. 2 yerde Soytürk ustanın entry'sine rastladım. Acaba hangisi doğru?

     Bende natural olanı ve koyu kahvesi var ama sadece schaftol e takılmayın clou'nun ahşap yağı da çok güzel sonuç veriyor bu yağların amacı hareleri belirginleştirmek, daha sonra suya karşı olan dayanımı Sefa ustamın balmumlu formülü sağlıyor. Direk balmumlu formülü kullandığımızda cevizde kararma oluyor ama alttan bu yağları sürüp üste de formülü uygulayınca çok güzel oluyor. Sefa ustamın formülü 1 ölçek balmumu, 1 ölçek zeytinyağı bir ölçekte çam terebentin. Ben ilk önce zeytinyağı ile terebentini karıştırıyorum. Daha sonra kaynattığım balmumunu üstüne ilave ediyorum ve karıştırark tekrar ocak üstünde ısıtmaya devam ediyorum ki karışım iyice birbirne girsin. Tabi bu iş içinde metal kaplarda yapmak lazım formülü. Ben ufak boy plastik kapaklı konserve kutularını kullanıyorum. Karışım donduktan sonra çok sert olursa tekrar ısıtıp zeytinyağı oranını artırabilirsiniz. Ben krem kıvamını seviyorum o kıvamı yakalamak içinde zeytinyağı oranını biraz daha fazla tutuyorum. Bu formül kılıflarda da çok güzel sonuç veriyor hem parlatıyor hemde suya dayanıklı hale geitiryor.

     Çok teşekkür ederim Serkan bey. Ben Sefa ustamızın formülü olan balmumlu karışımı başka şekilde formüle ederek zeytin yağı yerine limon yağı koyarak denedim bu bıçakta. Başka ahşaplarda zeytinyağı çok güzel sonuç veriyor fakat cevizde iyice kararmaya sebep oluyordu. Sefa ustamizin formülüde bir ölçek balmumu, bir ölçek zeytinyağı ve 2 ölçek terebentin katılarak yapılıyor.

atikmehmet

  • ***
  • 1212
  • Mehmet ATİK - 1984
  • Meslek: Şehir Plancısı
  • Yer: İstanbul
Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #9 : 26 Mart 2019, 08:28:06 »
Hocam instagramdan da yazmıştım ama yine duramadım. Gerçekten sade su gibi bir bıçak olmuş yine. Kılıfın rengi de ayrı güzel. Birde Hocam kılıfı parlatmak için ben süt kullanıyorum. Ama asıl istediğim cila gibi bir şey. Ayakkabı cilası kullanmıştım bir ara ama oda çok kötü kokuyor. Sizin önerebileceğiniz yağ yada cila gibi bişey var mıdır. Ya da siz bu çalışmanızda bir şey kullandınız mı
Nece yitik biçek erse öz sapın yonumas
www.instagram.com/atik_mehmt/
www.mehmetatik.com

Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #10 : 26 Mart 2019, 11:45:01 »
Orkun, çok teşekkürler sağolasın. 1 ölçek yağ ( zeytinyağı da olur keten tohumu yağıda, tik yağıda, limon yağıda), 1 ölçek balmumu ve bir ölçek çam terebentini. Bunları benmari usülü yapmak lazım, diğer türlü terebentin alev alabilir.

Mehmet,  çok sağolasın. Deride ben de Lef Lef in sütünü kullanıyorum başka bir koruyucu kullanmıyorum. Belki kullandığım boyayla ilgili olabilir, ben hep anilin boya kullanıyorum.

Ufuk Dede

  • ***
  • 140
  • Ufuk Dede
  • Meslek: Memur/Biyolog
  • Yer: Hatay
Ynt: Dağ bayır-14
« Yanıtla #11 : 26 Mart 2019, 20:50:03 »
Hocam elinize sağlık.
Sizin eserlerinize her baktığımda şimdi rahmetli oldu bağlama hocam aklıma geliyor. Parçaları çalarken abartılı süslemelere fena kızardı.
Yaptıklarınızda hiçbir ayrıntı göze fazla gelmiyor.
Standart içinde bir güzellik.

Bu da eşofmanlı şefket hoca sorusu.
Ustaların bıçaklarına baktığımda pim çapları 4 bilemedin 5. Benim gibi acemilerin yaptıklarına bakıyorum. 6 dan başlıyor. Üst sınır yok.
Ustalıkla pim çapları arasında ters orantı mı var?  :D
Bende aynen böyle düşünüyorum. Bıçak elbette estetik olmalıdır ama sonuçta bu bir takı ya da süs değil. Bıçak birazda bıçak gibi durmalı. Sefa ustam elinize sağlık, ben kendi adıma bu bıçağı sade bulmuyorum piyasadaki bıçakları aşırı buluyorum. Bıçak sapindaki ayrıntı, sap rengi ve namlusuyla kendine has ayrıntıları olan bir bıçak. Süslü bicaklara gözümüzün alışıp böyle eserlerin ayrıntılarını farketmemeye baslamak bizim açımızdan kayıp olur bence buna dikkat etmeliyiz.
« Son Düzenleme: 26 Mart 2019, 20:52:02 Gönderen: Ufuk87 »
O iyi insanlar o güzel atlara binip çekip gittiler. Demirin tuncuna, insanın piçine kaldık. " YAŞAR KEMAL.