Nereden nereye değil mi, serüven sap yapmayla başladı, derken iş bıçağa doğru yol aldı ve şimdi oldukça başarılı bir bıçak görüyoruz.
Mercek altında olduğu için rahatlıkla bir kaç şeyi sıralayacağım.
Kiridashi ahşap yontma işiyle uğraşanların kullandığı bir bıçak veya bir el aleti aslında, marifeti ince ve kusursuz kesimler yapabilmesi. Japon zanatkarlar ahşap işlerinde zımpara kullanmıyor daha çok bu tür üstün kesme kapasiteli rende, sıyırgı, balta, iskarpela vs kullanıyorlar. Kiridshi de onlardan biri. Daha çok müzik enstrümanı işlerinde kullanılıyor. Bunları yazmaktaki amacım aslında ağızdaki taşlama eşiğine dikkat çekmekti, form eğer Kiridashi olarak kullanım amacıyla yapıldıysa olabilir. Bir tür bu esintiyi taşıyan bıçak denilebilir ama Kiridashi olarak yapıldıysa bu eşik bilemede sorun yaratır. Daha önce saydığım kesici aletlerin hepsi, bileme taşına veya bileme yapılacak malzemeye tam yatırılarak bilenir, oysa eşik olduğunda bunu yapamazsınız. Ayrıca Kiridashi de ikinci ağız olmamasında yarar var.
Genel form güzel olmuş, perçinlerin çıkıntılı bırakılması da bence yakışmış, paduk tehlikeli bir ağaç, umulmadık zamanda umulmadık bir yerinden lif atabiliyor, burada iş iyi kotarılmış. Perçin başları şişirilirken sap ahşabı da bu çekiç darbelerinden nasibini almış görünüyor

bunu önlemenin bir yolu var aslında, birinci yol, uygun başlı bir perçin şişirme kalemi kullanmak ki bunun hazırda satıldığından emin değilim, en iyisi yapmak. İkinci yol ise perçin çapından daha büyük çapla üzerine delik açılmış ince bir sac parçası kullanmak. Bu sac parçası percin içinden geçecek şekilde yerleştirilip şişirme işlemi öyle yapılırsa ahşaptaki zedelenme veya içe doğru göçüntüler oluşmaz, diyerek hiç olmazsa katkı yapmaya çalışmış olayım.
Elinize kolunuza sağlık, genel olarak başarılı olmuş, devamında daha da iyi işler göreceğimizi sanıyorum.