Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Bıçakçılık => Konuyu başlatan: spyderCollector - 11 Haziran 2010, 14:34:53
-
Talaşlı üretim, şeklinde yapmak istediğim bir adet Kukri var. (tasarımın sınıfı kukri olmayabilir, yanılıyorsam lütfen düzeltin)
Tasarımımı bazı bıçak resimlerinden esinlenerek onları inceleyerek yaptım.
autocad çizimini yaptım 1:1
resimledim. :)
Şimdi bunu yapmayı denemek istiyorum.
Kabzada mikarta denemek istiyorum.
Zaman sınırım yok. ne kadar süreceği önemli değil..
Birebir çizimini verdiğim bu bıçağı yapabilmek için;
Çeliği lazerle kestirip profilini çıkartabilirim,
Başlangıçta:
1.hangi çeliğe ihtiyacım var. (doğru malzeme). ve nereden bulabilirim.
2.Çeliğin et kalınlığı ne olacak.
İş ilerledikçe aşamalrı fotoğraflayıp yayınlamayı planlıyorum, destek almak amaçlı sorular sormaya devam edebilirim, lütfen mazur görün. :)
Desteklerinize şimdiden Teşekkür ederim
-
bilgisayar ekranındaki boyut ve ergonomi denemelerim ;D
-
yeri gelmişken dün edindiğim bir bilgi ekleyeyim. filipinler bölgesinin genel adı "arnis/kali/eskrima" olarak bilinen ve kılıç, sopa(rattan) ve çeşitli ebat ve biçimlerdeki bıçakları kullanan bir savaş sistemi mevcut. basit ifadesiyle, çinlilerin kung-fu su. kali okullarındaki mevcut ustaların en iyilerinden birisi olan yuli romo, geçen hafta kendisi ile birebir görüşen ahbaplarıma, kişinin kullanacağı silahın uzunluğunu nasıl ayarlayacağını anlatmış. ekte paylaştığım fotoğraf ile anlatmaya çalıştım. önce baş parmağı düz olarak başlatıp, sonra diğer başparmağın ilk boğumunu yatay olarak yanına ekleyerek ve bu sırayı takip ederk uzunluk belirlenirmiş. tercih edilen alet her ne olursa olsun, toplam boyu, rakip olarak belirtilen baş parmağı düz bir şekilde koyduğumuz halde bitirilmeliymiş. yani kısaca, başladığımız parmak ile ebat bitirilmiş olmalı. bu, çok genel geçer bir bilgi. mesela mehmet bey, modellediği bıçağın uzunluğunu bu şekilde kontrol edecek ve eğer ilk parmağı son noktada koyduğunda eksik kalıyorsa bıçak, uzatacak; uzun geliyorsa, kısaltacak. bitiş mutlaka rakip noktasında olmalıymış.
bana enteresan geldi, yeri gelmişken paylaşayım dedim :2up
-
bu arada, kukri daha içbükey bir model değil mi?
http://www.google.com.tr/images?q=kukri&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=tr&tab=wi
-
:)
selamlar Emin bey ,
dediğim gibi bıçağın sınıfının kukri olduğua emin değilim,
Henüz bıçak sınıflarını tam olarak bilmiyorum maalesef. ( forumda bu konu da ayrıca açılabilir )
parmak hesabındaki uzunluk tesbiti ile ilgili değerli bilgilere teşekkür. Gerçekten enteresan ve değerli bir bilgi.Bunu deneyeceğim. Bilgisayar başına geçer geçmez.
(şu an dışarıda pda ile bağlantıdayım :)
-
Bu kukri değil, daha çok "recurve" bowie gibi birşey, tipik recurve kamp bıçağı. Recurve derken sanırım türkçesi "aşağı eğimli".
Bence çelik olarak 1060 tipi bir yay çeliği çok uygun olur, 5-6 milim gibi bir kalınlığı olsa bu tarz bıçakta hoş olur... Eylemde tedarikçisinin telefonu filan olabilir, ona bir sorabilirsiniz. Eğer bulamazsanız bıçak uzunluğunda bir parça gönderebiliriz kendi stoğumuzdan...
-
Bu kukri değil, daha çok "recurve" bowie gibi birşey, tipik recurve kamp bıçağı. Recurve derken sanırım türkçesi "aşağı eğimli".
Bence çelik olarak 1060 tipi bir yay çeliği çok uygun olur, 5-6 milim gibi bir kalınlığı olsa bu tarz bıçakta hoş olur... Eylemde tedarikçisinin telefonu filan olabilir, ona bir sorabilirsiniz. Eğer bulamazsanız bıçak uzunluğunda bir parça gönderebiliriz kendi stoğumuzdan...
Çok Teşekkür ederim Emre bey. stoklarınızdan bana çelik vermeyi teklif etmeniz çok nazik bir hareket. Çelik temin edemezsem ücrete mukabil böyle birşeyi kabül edebilirim. Ama önce ayakların üzerinde durma çalışması için araştırıp bulmaya gayret edeceğim.
O halde Kamp Bıçağı'mı yapmaya başlamak için (harika bir sınıf, tam benlik :) şimdi Eylem beyden Kocaeli ve İstanbul civarında 1060 yay çeliği temin edebileceğimiz firma adres veya telefonlarını rica ediyoruz.... C:-)
-
Bıçağın boyuları:
Boy (dıştan dışa) : 300 mm
En (en geniş yerde) : 57 mm
et kalınlığı 5 veya 6 mm
-
Benim de tavsiyem 1060 kullanmanızdır. 6 mm kalınlığında yay çeliğine rastlamadım. Ancak hatırlarsanız geçenlerde 5.4 mm 1060 bulabildik. Başka yay çeliklerinde bu ene de çıkıldığını görmüş değilim.
Sizin parçanın eni biraz fazla gibi ama parçayı döndürüp rahat sığabileceği min. lama enini bulmaya çalıştınız mı? Sanki size yetecek ende bir parça bende var gibi... Geçen hafta onu da fırında yumuşatmıştım. Galiba 430x58x5,4mm boyutlarında olacaktı.
Ben çeliği en son Karametal'den(*) aldım. Ancak onlar da 2,5 metrelik plakalar halinde satıyorlar.
------------------------------------------------------------
*: Karametal firması 2015-01-23 tarihinde kara listeye alınmıştır. e.c.
-
Benim de tavsiyem 1060 kullanmanızdır. 6 mm kalınlığında yay çeliğine rastlamadım. Ancak hatırlarsanız geçenlerde 5.4 mm 1060 bulabildik. Başka yay çeliklerinde bu ene de çıkıldığını görmüş değilim.
Sizin parçanın eni biraz fazla gibi ama parçayı döndürüp rahat sığabileceği min. lama enini bulmaya çalıştınız mı? Sanki size yetecek ende bir parça bende var gibi... Geçen hafta onu da fırında yumuşatmıştım. Galiba 430x58x5,4mm boyutlarında olacaktı.
Ben çeliği en son Karametal'den(*) aldım. Ancak onlar da 2,5 metrelik plakalar halinde satıyorlar.
------------------------------------------------------------
*: Karametal firması 2015-01-23 tarihinde kara listeye alınmıştır. e.c.
Sayın Deserteagle siz şu anda benim derdime tam bir çaresiniz. Hem de yumuşatılmış , O parçayı bana ücrete mukabil yollayabilirmisiniz......kalınlık 5.4mm olarak eminim bana yetecektir. Tabii size acilen lazım değilse..Ya da o ebatlarda 1060 çelik parçasını Kocaeli civarında veya İstanbul anadolu yakasında bulabileceğim adresleri sizden rica eiyorum...( bu durumda yumuşatma işlemine de tabi tutmam gerekecek değil mi? )
-
kali okullarındaki mevcut ustaların en iyilerinden birisi olan yuli romo, geçen hafta kendisi ile birebir görüşen ahbaplarıma, kişinin kullanacağı silahın uzunluğunu nasıl ayarlayacağını anlatmış. ekte paylaştığım fotoğraf ile anlatmaya çalıştım. önce baş parmağı düz olarak başlatıp, sonra diğer başparmağın ilk boğumunu yatay olarak yanına ekleyerek ve bu sırayı takip ederk uzunluk belirlenirmiş. tercih edilen alet her ne olursa olsun, toplam boyu, rakip olarak belirtilen baş parmağı düz bir şekilde koyduğumuz halde bitirilmeliymiş. yani kısaca, başladığımız parmak ile ebat bitirilmiş olmalı. bu, çok genel geçer bir bilgi. mesela mehmet bey, modellediği bıçağın uzunluğunu bu şekilde kontrol edecek ve eğer ilk parmağı son noktada koyduğunda eksik kalıyorsa bıçak, uzatacak; uzun geliyorsa, kısaltacak. bitiş mutlaka rakip noktasında olmalıymış.
bana enteresan geldi, yeri gelmişken paylaşayım dedim :2up
Bu arada belki de bıçağın boyutunu biraz daha büyütmem gerekecek.
Başparmak hesbını denedikten sonra gerekirse gerektiği kadar oranda bıçağın boyutunu uzatmayı planlıyorum. Kısaltma fikrine sıcak bakmıyorum
-
Emin bey, bu parmak hesabındaki iki boyut nedir? Hangi iki boyutu parmaktaki ölçüler ile oranlıyorlar? Sap ve ağzın boyları oranı mı bu?
-
benim anladığım bıçak boyunun ( hakikaten sadec namlu boyu mu kabza dahil mi ) devamlı başladığımız parmakla bitirmek..
baş parmak + kıvrık başparmak + baş parmak + kıvrık başparmak +..............................................+ son olarak başparmak.
hasmı temsilen
-
Benim başparmak eni diyelim, a=25mm
kıvrıldığı zaman ilk boğum boyu, b=40 mm
Buna göre benim yapacağım bıçağın olası namlu veya toplam boyutları (hangisi emin bey) her zaman=
a+b+a = 80mm
a+b+a+b+a = 145mm
a+b+a+b+a+b+a = 210mm
a+b+a+b+a+b+a+b+a = 275mm
oranlarında gitmeli .. bu mudur Emin bey, böyle mi olmalı imiş o felsefeye göre.
-
Ha? ???
-
???
Hakikaten di mi :D :D :D
Yani her zaman (a) ile başlayıp (a) ile bitecek ( sadece namlu mu kabza dahil mi bunu anlayamadık )
Emin bey buyurun olay nedir ?
-
recurve agiz beni asar ...daha birkac yil deneyebilecegimi zannetmiyorum. Bu arada , sirtin namlu ucuna dogru bakan tirtikli kismi ne ise yariyor?
-
recurve agiz beni asar ...daha birkac yil deneyebilecegimi zannetmiyorum. Bu arada , sirtin namlu ucuna dogru bakan tirtikli kismi ne ise yariyor?
Bir bilen varsa bana da söylesin :))
-
Tırtıklar rambo efekti gibi bişey heralde ;) Eylem sendeki 1060 yya çeliği değildi sanıyorum, öylemiydi? bıaçağın tipi biraz vahşi görünüyor. Üzerinde de epeyce alengirli detay var yaparken uğraştıracak cinsten. Şimdiden kolay gelsin, elden gelen bir şey olduğunda seve seve...
-
Ben aslında herzaman sakin görünüşlü bıçakları severim, nedense hocam içimden bunu yapmak geldi.
bir bıçak daha tasarlamıştım öncesinde.
Sonra dedim:
- Yahu benim bıçaklar hep sakin, bir tane de şöyle agresif kılıklı bişey ben yapayım.
hatta sonrasında oturdum birkaç tane de değişik renk ve meneviş denemesi yaptım tasarıma...
hallederim inşallah değerli yardımlarınızla hocam :)
ilk yaptığım tasarım ve kamp bıçağıma değişik malzemelerle denemeler:
-
Ben birinci resimdekini beğendim.
-
onu da yaparız bunun peşine hocam..
Yanlız şu anda çizimde bir eksik farkettim düzeltip tekrar yayınlıyorum.. :)
-
Bu tasarımda düşündüğüm gövdenin yekpare (integral) olması.Gövde,, üstten sırtına bakıldığında, balçaktan uca sürekli incelerek gidecek (bir nevi üçgen)
Balçak tan sonra metal birden keskin bir düşmeyle 3mm civarına düşecek.delikleri açılıp kabza giydirmesi takılacak.
Namlu sırttan kılağzına doğru sürekli incelerek gidecek. Bir taşlama hattı olmayacak..
Sonra bu zor geldi hocam yapabilirmiyim bilmem dedim. Sonraya ayırdım.
çizimde kabza balçaaktan sonra keskin bir düşmeyle 3mm civarına düşmeliydi. düzeltildi, eklendi
-
ben de birinci bicagi begendim .balcaktan namlu ucuna dogru bu kadar simetrik bir daralma ( taper )- dovmede cok usta bir adam icin bile - zor is bence, ayrica - yaniliyor olabilirim ama - sirt planinda gozuken tam namlu ucundaki ikincil kirilma , yan planda oyle gozukmez galiba . boyle bir yan plan gorunumunde , sirt plani balcaktan namlu ucuna kadar daralma kirilmadan ayni aciyla devam eder bence . balcak govde ile tek parca ise ondan zaten hic bahsetmeyeyim daha iyi...basarilar dilerim
-
Teşekkür ederim iyi niyetlerinize ve de ilgilerinize.
Hepiniz çok çok sağolun.
sn circassian , o daralma autocad in azizliği zaten. kağıda baskı alsak öyle bir ikinci açı olmadığını görürüz.
daralma balcaktan namlu ucuna kadar kirilmadan ayni aciyla devam ediyor zaten :)
Ama bunu yapabilecek ustalığa gelmem lazım hayata geçirmek için zaten ...
o da yıllar alır.
şimdilik hepsi birer amak-ı hayal.
-
Burada ekran üzerinden daha yakın plana girerek bıçak ucundan detaylı resim alındı.
-
Valla Mehmet Bey , cad programlarindan hic anlamiyorum , model cizmek benim icin bayagi bir zor oluyor zaten . Bence siz serbest elle de en az bunun kadar iyi - hatta bana kalirsa daha da iyi - cizebiliyorsunuz. saglicakla...
-
Teşekkürler.
yaptığınız çakı-bıçak eskiz veya karalamalarınızı isterseniz zevkle A-cad te modelleyebilirim.
üzerine ölçülerini ve özelliklerini yazıp yollarsanız çizer geri yollarım.
Sizin düşüncelerinizi tam ifade edemeyeceğimden de eminim tabii ki.... :)
-
Burak'a katılıyorum. Mehmet Bet, siz elde serbest çizim yapsanıza, daha sıcak, daha kişilikli görünüyor bıçaklar :2up.
Tasarım yapmak benim de hoşuma giden bir meşgale. Keşke daha fazla zaman ayırabilsem. Eğer daha önce bıcak yapmadıysanız (?) daha küçük ve basit bıçak tipolojilerine yönelin ilk deneyim için derim. İntegraller, ve "recurve" ağızlar ilk işlerde deneyim olmadan pek de girişilecek işler değil. Ama daha önce bıçak yaptıysanız neden bahsettiğimi anlıyorsunuzdur. Bu arada o tırtıklar başparmak desteği. Özellikle yüzme ve av bıçaklarında kan ve vücut sıvılarıyla kayganlaşan bıçak kabzasında avı yüzerken kontrolü artırmak için baş parmak sırta dayanır, baş parmak kaymasın diye bu tırtıklar işlenir tam da parmağın dayanacağı yere. Sırtta yapılan eğe işlerinin temel amacı budur aslında, ama sonra allengirli desenlere dönüşmüş sırttaki eğe işlemeleri...
-
Emre bey, kamp bıçağımı bir kenara bırakayım o halde. ilk tasarımım olan integrali pirinç balçaklı normal bir profilden yapılmış bıçağa çevirip onu yapmaya çalışayım... Taşlama hattı yine olasın istiyorum . yan profil görüntüsü tasarımdaki gibi olsun..
bunun ebatlarını çıkarıp, (et kalınlığını size danışıcaam yine) malzeme konusunda tekrar bir yardım istiycem gibi sizlerden.
hangi çelik ?
-
geç cevabım için kusura bakmayın. kişinin kullanacağı silahın toplam boyutundan bahsediliyor. sap dahil. hatta dilerseniz sapın bir kısmı elinizin arkadaşından dışa bile çıkabilir, farketmez. sopa da olsa, bıçak da, kılıç da... toplam boy uzunluğudur bu...
-
...
Eylem sendeki 1060 yya çeliği değildi sanıyorum, öylemiydi?
...
Evet 1060 var bende.
Namludaki çıkıntının iki yanının da dişli olması bir kaç farklı tutuşta baş parmağa yardım olabilecek şekilde tasarlanmış. Bence bunu korumak iyi olabilir. Emin olmak için mukavvadan kesip ergonomiyi test etmeyi ihmal etmemek gerek...
-
Sefa ustam, yay çeliği dediğime bakma, tabii ki düz karbon çeliği demeliydim. Sadece yüksek menevişte yaylanabilmesi yüzünden demiştim. Hatalı bir tabir oldu...
-
Parmak dayanaginin kabzaya donuk bir icbukeylik olmasi gerekmez mi ?ben namluya donuk oldugu icin sormustum
-
Parmak dayanağı evet kabzaya dönüktür normalde, ancak yüzme bıçaklarında ve av bıçaklarında bazen bu tip parmak dayanağı tutuşu engelleyebiliyor, bu yüzden parmak dayanağı yerine parmğın tutunabileceği tırtıklarla yetiniliyor. Kişisel olarak sırtta çıkıntıları, testereleri, parmak desteklerini, kapak açacaklarını, "gut hook"ları pek sevmiyorum. Bıçağın formunu bozuyor, ergonomisini kısıtlıyor bence..
-
anladim ,
-
Nihayet fırsat bulup makina başına oturup tasarımı değiştirdim.
Uca doğru üçgenimsi daralan namlu yerine bunu yaptım.
bıçağın boyutları da oturdu.
Şimdi bu ebatlardaki bıçağımı yapmak için doğru çelik nedir acaba?
Emre bey eğleniyorum derken:
Hançer UHB- 26C, Avcı bıçağı 1095, ustura RWL-34..
çeliklerini kullanmıştınn. avcı bıçağını yapmak için kullandığın çelik (1095) buna da uyar mı acaba
Bu arada balçak biraz ince oldu onu da biraz daha kalınlaştırmayı düşünüyorum???
-
Mehmet Bey, :)
Tasarımlarınızda atlanan bir konuya daha önce değinmemiştim ama sırttan görünen son çizimleriniz ile bu konuda biraz bilgi vermemin yararlı olacağı fikrine kapıldım.
Bıçağı bıçak yapan en önemli şeylerden biri "bevel" dedikleri taşlama eğimi. Ağız ile karışmasın, çoğu bıçakta taşlama eğiminin ardından keskinlik ikincil bir ağız ile verilir.
Birinci çizimde tam taşlama denilebilecek taşlama görüyorsunuz. İkincil eğim = ağız da son keskinliği saptıyor. Tam taşlamada bıçak diğerlerine göre daha esnek ve daha performanslı kesicidir.
İkincisinde taşlama eğimi = ağız olduğu duruma uygun bir iskandinav tipi (scandi) taşlama örneği var. Burada gördüğünüz gibi bıçağın gövdesi levye gibi olduğundan esnekliği yoktur, ancak ilk kesim noktasında performanslıdır, ancak tam taşlama kadar değil...
Üçünci de genelde bizim fabrikasyon av bıçaklarındaki taşlama tarzı, yarım taşlama, bu tarzda hem esneklik yoktur hem de performans çok düşüktür, çünkü taşlama eğimi çok diktir ve yakın bir noktada sanki scandi taşlamaymış gibi resistans yapacak bir et kalınlığı vardır.
Scandi daha çok tahta oymacılığı gibi işlerde gerçekten çok güzel bir ağız türü, ancak ince kesim işlerinde hiç tavsiye etmem, açıkçası tek burada makul tarz tam taşlamadır ki bunun sırt profilinin geometrik olarak düz olması ihtimali yok. Sizin çizimlerinizden anladığım kadarıyla scandi taşlama tarzı yapmak istiyorsunuz. Bu da güzel olabilir ancak ağız çiziminizde sanki ikincil ağızmış gibi minicik bırakılmış. Bu hususlardan doları tasarımınızın bu fonksiyonel kısmı kafamı karıştırdı...
-
Tabii ki 1095 harika olur avcı bıçağı için, bunun dışında D2, O1 gibi çelikler de çok uygundur. Paslanmaz olarak 440C veya diğer üst düzey paslanmazlar (RWL34, AEBL, CPM154) çok uygun olur bu işe. Ancak bunlar olmasa da, sertleşebilen ve ağız verildiğinde uzun süre ağızı koyurabilen her tür çelik bu iş için kullanılabilir, sonuçta avcı bıçağının en önemli olan özelliği kesme performansıdır, çekme dayanımı, darbe dayanımı gibi özellikler bu tip bıçaklarda çok önemli değildir...
-
Emre baska bir yerde sormustum ama keywordler icin burada da sorayim : "plunge cut " egim siniri , "agiz"da anladigim kadariyla "secondary bevel " midir?
Mehmet Bey , 1095 bu isler icin hic de fena mal degil , diyecegim sudur ki ulasabilirseniz nereden buldugunuzu bana da yazar misiniz?
-
Bıçağı bıçak yapan en önemli şeylerden biri "bevel" dedikleri taşlama eğimi. Ağız ile karışmasın, çoğu bıçakta taşlama eğiminin ardından keskinlik ikincil bir ağız ile verilir.
Birinci çizimde tam taşlama denilebilecek taşlama görüyorsunuz. İkincil eğim = ağız da son keskinliği saptıyor. Tam taşlamada bıçak diğerlerine göre daha esnek ve daha performanslı kesicidir.
Scandi daha çok tahta oymacılığı gibi işlerde gerçekten çok güzel bir ağız türü, ancak ince kesim işlerinde hiç tavsiye etmem, açıkçası tek burada makul tarz tam taşlamadır ki bunun sırt profilinin geometrik olarak düz olması ihtimali yok. Sizin çizimlerinizden anladığım kadarıyla scandi taşlama tarzı yapmak istiyorsunuz. Bu da güzel olabilir ancak ağız çiziminizde sanki ikincil ağızmış gibi minicik bırakılmış. Bu hususlardan doları tasarımınızın bu fonksiyonel kısmı kafamı karıştırdı...
Emre bey önemli ve eğitici bilgiler. teşekkür.
Kafanızın karışması normal :) çünkü şu an kağıt veya ekran üzerinde bıçaklar yaptığımdan :'( maalesef çıkacak sonuçları veya tam nasıl gözükeceğini zannedersem kestiremiyorum.
Elimde olmayan, bende bulunmayan tarzda bir bıçak yapmaya niyetlendim, yani sizin anlattığınız 3 ağız türünden birincisine tam taşlama'ya niyet.
Fakat üst görünüş çizim dediğiniz gibi 2. anlatımınızdaki scandi :) gibi gözükmekteki sanırım bunu da bıçağın kendisini yapmaya başlayıncaya kadar farkedemiyecektim. :-\
Buna göre yeniden :) biraz düzeltme yaptım. Ama şundan da eminim ki bıçağı yaptığım (yada yapmaya çalıştığım ) zaman tam olarak ne nedir görebilirim.... ::) Bu sebeple artık atölya çalışmalarına başlıyorum.
Atölyemi tamamlamaya a zaten bir kaç gün kaldı, işten artan zamanlarda atölyenin kurulmasına çalışabildiğimden malesef yavaş gidiyor..
Şimdi iş çeliği bulmaya kaldı. Yarın çelik için birkaç firmayla görüşmeler yaparım artık.
Bu arada farkettim ki benim gibi nice acemiler vardır,
Forumda bıçak anatomisini ve sınıflarını tanıtan bir bölüm açmalı bence. Her sınıfa ait çelik seçenekleriyle birlikte..
(belki de varsa henüz ben bulamamışımdır :) )
Mehmet Bey , 1095 bu isler icin hic de fena mal degil , diyecegim sudur ki ulasabilirseniz nereden buldugunuzu bana da yazar misiniz?
Burak bey tabii ki yazarım. Memnuniyetle
-
selamlar sitenize yeni üye oldum kukri işine yıllarımı verdim ustasıyım her konuda yardımcı olabilirim hala yapıyorum bu güne kadar yüze yakın yapmışımdır kullandığım malzeme 1095 carbon paslanır çelik 58 hrc ısıl işlemden sonraki sertlik derecesi vurarak inşaat demirini köşebentleri kesebiliyorum ve namluda en ufak bir bozulma göremezsiniz ayrıca tatar yayıda yapıyorum 25 m mesafeden 1,5 mmlik saçı delip geçiyor msj larınızı bekliyorum faace de resimleirm var beklerim ilgili arkadaşları
-
Öncelikle hoşgeldiniz. 1095 malzemeyi nereden ediniyorsunuz, istesek bulabileceğimiz bir yer var mı?
-
ben bundan 1 yıl önce bursada beşeevlerde sanayide önerler diye bir firma var ordan almıştım ama şu an varmıdır bilmiyorum paslanmazdada 440c tavsiye ederim fakat türkiyede bulmanız çok zor 1098 bulamazsanız yine bursada çok kaliteli sac lar var satır yapımında kullanılan çelikleri tercih ediyorum kamyon makası verimli olmuyor her nekadar nepalliler bu konuda ısracı olsalarda o eskide kalmış şimdiki teknoloji çelikleride çok iyi sert bir malzemeyi alıp işlemek bi sorun ham malzemeyi işleyip serltlik derecesini siz ayarlayın daha iyi olur hava çeliği planya bıçakları vardır şekil verirken suyunu kaçırmamaya çalışırsanız iyi bir malzemedir
-
İnşaat demiri dediğiniz bildiğimiz inşaat demiri öyle değil mi?Cidden şaşırtıcı :o inşaat demirini kesen bıçak hiç duymamıştım.Bu bıçağın yanı sıra sizin gücünüz ve vuruş sitilinizlede alakalı mı ? yoksa herhangi biri de inşaat demirini sizin bıçaklarınızla kesebilir mi ?
-
evet bildiğiniz inşaat demiri güçlü kuvvetli biri iki vuruşta keser diğeri dört vuruşta maksadımız zaten demir kesmek değil tabiki namlı kalitesini test etmek
-
yatağan tarzı bir çalışmam
-
hunter
-
Sayın Hunter keşke kesitte de yatağan yapsaymışsınız. Yatağanlarda ana form sırttan ağıza kadar kademsiz bir açıdır eğer yanlış bilmiyorsam. Elinize sağlık, ama ben Kukri görmeyi bekliyordum doğrusu.
-
Hunter,
Sap çalışmanız gözümü tırmaladı,kişisel görüşüm daha farklı tasarımlar denenebilir.
Çelik üzerindeki işçiliğinizi ustalarımız ile paylaşarak geliştirebileceğiniz düşünüyorum
başarılar.
-
Sayin hunter , agzi - yani kesici kenar son egimini , ya da baska bir deyisle son bilemeyi - nasil yaptiginizi anlatir misiniz. Doner biley tasi mi kullaniyorsunuz?
-
bu akşam kukri resimleride atıcam sap tabiki birçok şekilde yapılabilir bu sadece amatör basit bir sap zaman olsada işlemeli kakmalı saplar yapsak ama maalesef ağız açmayla ilgili bir soru var onada cevap yazayım ağız açmayıda kesici yüzüde aynı taşla yapıyorum fakat ağız açarken çapı ne kadar büyük olursa ağız açısı o kadar güzel oluyor ufalan taşları pek bu iş için kullanmam kesici ağızın finalinden sonra torna kalemini elimle eğe gibi kullanarak çapağı alıyorum
-
sefa bey yatağanların sırt kalınlıkları biraz daha kalın ve sırttan ağıza kadar tekbr açıyla daralıyor ama ben bu şekilde bir ağız açtım değişik bir model oldu
-
ilk kukri çalışmalarım
-
sap görünümleri
-
parlak model fiber sap
-
kukri
-
bu siyah yüzeyli çalışmamıda kabar usmc modelinden esinlenerek tasarladım sapınıda kösele düşünüyorum
-
Elinize saglik, guzel calismalar. Devamini da istiyoruz. :)
-
Bu ka-bar elde mi yapildi?
-
Gayet güzel görünüyorlar,elinize sağlık. Ka-bar daha hoşuma gitti, her yanı çok düzgün görünüyor, herşeyini elde mi yaptınız, çok muntazam olmuş.
-
Çok hoş çalışmalar, paylaşım için :2up
-
bu ka-bar modelini lazerde stoperlerde dahil olmak üzere lazerde kestirdim malzeme 4040karabük 4mm öncelikle frezede küresel çakı ile kan oluğunu açtım daha sonra ana ağızları açtım daha sonra ısıl işlem gördü 62 hrc ye çıktı daha sonra oksidasyona girdi sertlik 58 hrc ye indi son olarak kesici ağız bilemesi yapıldı ve sap için köseleleri hazırlıyorum
-
Sayın Hunter bahsettiğiniz "sertleştirmeden sonra oksidasyon" ne anlama geliyor bunu anlayamıyorum, biraz açarmısınız.
-
Oksidasyon ; demir, çelik ve metaller üzerinde çeşitli kimyasal maddeler yardımıyla yapılan bir tabakadır. Bu tabakanın rengi koyu siyah olup paslanmayı da ortadan kaldırmaktadır. Bu nedenle karartma da denilmektedir. Oksidasyon sıcak banyolarda yapılmaktadır.
Çok uzun yıllardan bu yana metal sektöründe demir-çelik malzemeler üzerinde aşağıda belirtilen özelliklerden dolayı karartma prosesleri kullanılmaktadır.
*Korozyon Direnci
*Dayanıklılık
*Estetiksel Görünüm
*Boyutsal Sağlamlık
pers takımlarındada kullanılır
-
Bunu yaptığınızda 62 HRC olan sertlik 58 HRC ye nasıl düşüyor?
-
HAZIRLAMA
Konsantrasyon : % 80-100 DELTA TOX ST 1000 + % 1 DELTA ADD 1000 (DELTADD Oksidasyon dengeleyicidir. ) İstenilen miktar kadar DELTA TOX ST 1000 banyoya konur ve üzerine çalışma seviyesine kadar su ile doldurulur. Banyo ısıtılırken malzeme karıştırılarak çözündürülür. Sıcaklık : 140 –150 C Zaman : 15 – 30 dak. TEÇHİZAT Tank : Isı izolasyonlu döküm,çelik veya paslanmaz. Isıtıcı : Paslanmaz,teflon veya çelik. Not : Isıtma homojen ve termostatik kontrollu olmalıdır. İŞLEM SIRASI
1- Kuvvetli Alkali Yağ Alma ( DELTA CLEAN A 500 )
2- Durulama
3- DALTA TOX ST 1000 (140-150 C;15-30 dakika)
4- Durulama
5- Kurutma
6- Yağ bazlı TECTYL 800 D Koruyucu yağ ile koruma yapılır (daldırma usulu )
-
bu işlem sırasında malzeme ısıya maruz kalıp soğumaya geçtiğinden bir miktar düşüş yaşanıyor ve aynı samanda çelik üzerinde bulunan stres alınmış oluyor yani esneklik kazanıyor kırılmalara karşı dayanımı artıyor
-
bir nevi - tuz banyolarinda yapilan - sicak menevis isine benziyor sanki , yoksa bildigimiz firin boyama gibi bir sey mi?
-
boya sayılmaz meneviş gibi diyelim ama benim hoşuma gidiyor yani genelde ben paslanırlarla çalıştığım için yüzeye mutlaka bi işlem uygulamam gerekiyor
-
Bu neyse cok iyi ismis , ben cok begendim, Elinize saglik, bitmis halini de resimleyin lutfen...Deriyi kabza sonundan sikistirmak filan lazim simdi nasil yapiyorsunuz?
-
deri parçaları tek tek hazırlıyorsunuz öncelikle sapın ölçülerinde bir metale diziyorsunuz sıkı bir şekilde daha sonra bunu iki taraftan sıkıştırarak suya bırakıyorsunuz 1 gün
sonra sudan çıkarıp kurutuyorsunuz bağlantıyı söküp deri bloğunu çıkarıyorsunuz ve sapa geçirip en arkada ki stoperi sıkıştırarak pimini atıyor puntayla pimi sabitliyorsunuz sonra sapın tesviye edilmesi başlıyor oval bir işleme yaptıktak sonra dolgu verniği sürüp bitiriyorsunuz ömürlük bir sap oluyor
-
Oksidasyon dediğiniz sanıyorum demir karartma dediğimiz işlem. Deltanın ürünlerini mi kullandınız hep, Egebor da kaplama yapıyor ama kimyasal satıyorlarmı bilmiyorum.
http://www.deltaendustriyel.com/documents/Soguk%20Karartma/deltacolor100m.pdf
Deltanın ürünleri bunlarmış. Canınızı sıkmak istemem ama karartma işlemi çok uzun süre dayanacak bir kaplama değildir, bıçak yüzeyinde kullanıma bağlı olarak belli bir süre sonra yer yer açılmalar başlar. Benzer işlemi ferrik klorür de yapar işlemi sık tekrarlarsanız epeyce kalın koruyucu bir tabaka oluşturursunuz.