Bıçak Sanatı - Forum

Ölmeyen Sanat; Kaligrafi

maytir

  • ***
  • 288
    • ARTVENTURE Reklam Tasarım
  • Meslek: Grafik Tasarımcı - KRAV MAGA Eğitmen
  • Yer: İstanbul
Ölmeyen Sanat; Kaligrafi
« : 12 Mart 2015, 20:14:49 »
Kaligrafi, geçmişte olduğu gibi günümüzde de çok güzel ve zarif.

Bilgisayara o kadar gömüldüm ki düz yazı bile yazamıyorum artık! Geçenlerde kesik uçlarımı buldum. Çoğu paslanmış. Kimini aceleyle yıkamayı unutmuşum. Kurumuş mürekkepler üzerlerinde... Mürekkebin zamanla bozulduğunu öğrendim :) 20 yıl beklemiş mürekkepler artık çalışmıyor :)
Fırçadan çıkacak bilinmez güzellikler. Tekrar tekrar ve en güzelini bulana kadar yine tekrar. Kesik uçlar, tarama kalemleri... Özlemişim sanırım, bir çok şeyi özlediğim gibi.

Günümüz genç kaligrafçılarından işlerini sevdiğim bazı sanatçılar. Sitedeki geleneksel ve modern kaligrafi severlere gelsin :)

https://www.behance.net/jack


https://www.behance.net/gallery/10758003/Calligraphy-Names


https://www.behance.net/gallery/19712275/Calligraphy-set-Vol-I



ve daha niceleri bu link altında
https://www.behance.net/search?content=projects&sort=appreciations&time=week&search=calligraphy
« Son Düzenleme: 12 Mart 2015, 20:20:05 Gönderen: maytir »
Mustafa Aytır
10-02-1971 - İSTANBUL
https://www.instagram.com/atolye_maytir/

maytir

  • ***
  • 288
    • ARTVENTURE Reklam Tasarım
  • Meslek: Grafik Tasarımcı - KRAV MAGA Eğitmen
  • Yer: İstanbul
Ynt: Ölmeyen Sanat; Kaligrafi
« Yanıtla #1 : 12 Mart 2015, 20:21:01 »
Kaligrafi, geçmişte olduğu gibi günümüzde de çok güzel ve zarif.

Bilgisayara o kadar gömüldüm ki düz yazı bile yazamıyorum artık! Geçenlerde kesik uçlarımı buldum. Çoğu paslanmış. Kimini aceleyle yıkamayı unutmuşum. Kurumuş mürekkepler üzerlerinde... 20 yıl beklemiş mürekkeplerin bozulduğunu öğrendim  :)
Fırçadan çıkacak bilinmez güzellikler. Tekrar tekrar ve en güzelini bulana kadar yine tekrar. Kesik uçlar, tarama kalemleri... Özlemişim sanırım, bir çok şeyi özlediğim gibi.

Günümüz genç kaligrafçılarından işlerini sevdiğim bazı sanatçılar. Sitedeki geleneksel ve modern kaligrafi severlere gelsin :)

https://www.behance.net/jack


https://www.behance.net/gallery/10758003/Calligraphy-Names


https://www.behance.net/gallery/19712275/Calligraphy-set-Vol-I



ve daha niceleri bu link altında
https://www.behance.net/search?content=projects&sort=appreciations&time=week&search=calligraphy
Mustafa Aytır
10-02-1971 - İSTANBUL
https://www.instagram.com/atolye_maytir/

Mâhir

  • ***
  • 422
  • Mahir Selim KESKİN
  • Meslek: Öğretmen
  • Yer: İstanbul/Beykoz
Ynt: Ölmeyen Sanat; Kaligrafi
« Yanıtla #2 : 12 Mart 2015, 20:37:57 »
Çok güzel gerçekten. Günümüzde ne divit kaldı ne hokka,  photoshop ve tablet yardımıyla yapıyor gençler.
Mahir Selim KESKİN

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Ynt: Ölmeyen Sanat; Kaligrafi
« Yanıtla #3 : 12 Mart 2015, 21:09:47 »
Her mühendis gibi ( Eylem genelleme yaptım ama idare et şimdilik  :P ) , dolmakalem ve kaligrafiye meraklı en azından hat tiplerini tanıyacak kadar da hat görmüş biri olarak, pek beğenmedim efendim. Hem Latin hem de arap alfabesi ile olanını.

Belki de istiflerden ziyade düz yazıları beğendiğim için.  Biliyorsunuzdur ama, her iki tip kaligrafide  de harf formları ve boşlukları (espace) göz kararı ile değil, kalem kalınlığı ile genelde nokta koyarak belirlenir. Bu arada ne demişler  Kur'an Mekke'de. indi, Mısır 'da okundu İstanbul'da yazıldı.
« Son Düzenleme: 12 Mart 2015, 21:29:59 Gönderen: a.yuce »
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

maytir

  • ***
  • 288
    • ARTVENTURE Reklam Tasarım
  • Meslek: Grafik Tasarımcı - KRAV MAGA Eğitmen
  • Yer: İstanbul
Ynt: Ölmeyen Sanat; Kaligrafi
« Yanıtla #4 : 12 Mart 2015, 22:31:38 »
Çok güzel gerçekten. Günümüzde ne divit kaldı ne hokka,  photoshop ve tablet yardımıyla yapıyor gençler.

Mahir bey, haklısınız bilgisayar ve tablet kullananlardanım malesef. Ancak örneklediğim çalışmalar halen hemde günümüzde ve gençler tarafından kalem, fırça ve divitle yapılan çalışmalar. Ve ne mutlu ki bu insanlar bu işten ekmek kazanabiliyorlar.
Mustafa Aytır
10-02-1971 - İSTANBUL
https://www.instagram.com/atolye_maytir/

maytir

  • ***
  • 288
    • ARTVENTURE Reklam Tasarım
  • Meslek: Grafik Tasarımcı - KRAV MAGA Eğitmen
  • Yer: İstanbul
Ynt: Ölmeyen Sanat; Kaligrafi
« Yanıtla #5 : 12 Mart 2015, 22:40:02 »
Her mühendis gibi ( Eylem genelleme yaptım ama idare et şimdilik  :P ) , dolmakalem ve kaligrafiye meraklı en azından hat tiplerini tanıyacak kadar da hat görmüş biri olarak, pek beğenmedim efendim. Hem Latin hem de arap alfabesi ile olanını.

Belki de istiflerden ziyade düz yazıları beğendiğim için.  Biliyorsunuzdur ama, her iki tip kaligrafide  de harf formları ve boşlukları (espace) göz kararı ile değil, kalem kalınlığı ile genelde nokta koyarak belirlenir. Bu arada ne demişler  Kur'an Mekke'de. indi, Mısır 'da okundu İstanbul'da yazıldı.

Ahmet hocam, bu geçmişten günümüze kadar uzanan bir derya. Herhangi bir yerinde duraklayıp oradan devam etmek ve oradan harikalar yaratmak mümkün. Günümüzde bu işin en ucunda çoğu kimsenin beğenmediği Grafiti sanatı olduğunu düşünürsek varsın herkes keyif aldığı durakta en iyi şeyleri üretsin. Ben güzel olan her şeyden keyif alırım. Ve haklısınız yazılarına gıpta ettiğim çook mühendis tanıdım ki ilk rapido takımımı da onlar hediye etmiştir ;)
Arapça olan örnek çok özel olmamakla birlikte izlemekten keyif aldığım bir örnek bence. İnsan kendini kasınca yeni ve orijinal şeyler çıkmaz ortaya. Arada bir rahatlayacaksın, cıvıtacaksın O zaman hiç olmadık tesadüflere denk gelir oradan aldığın fikirle daha düzgün şeyler yaparsınız. Aslında keşke mükemmel japon yazı sanatından da bir örnek koysaydım ki bu fırça efektlerinin bazıları biraz o tarafı hatırlatıyor.
« Son Düzenleme: 12 Mart 2015, 22:49:38 Gönderen: maytir »
Mustafa Aytır
10-02-1971 - İSTANBUL
https://www.instagram.com/atolye_maytir/

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Ynt: Ölmeyen Sanat; Kaligrafi
« Yanıtla #6 : 12 Mart 2015, 22:50:07 »
Muhtemelen biliyorsunuzdur fountainpennetwork dolmakalem, dolaylı olarak ta kaligrafi meraklılarının buluştuğu en büyük mekan. Japon kaligrafilerine dair nadir olsa örnekler düşebiliyor. Ama hiçbir stile uymayan yazana göre özelleşmiş el yazısı örneklerini daha çok seviyorum.

Nacizane tavsiyem günlük notlarınızı bile size uygun bir dolmakalem ile alın, sevdiğiniz renklerde tonlarda da bir seri mürekkep edinin. Türkiye de özel renkte mürekkep imal ettirebileceğiniz bir kişi bile mevcut. Hatta keyfinize göre ucu kesilmiş bir dolmakalem edinin, yahut kendiniz yapın. Düz yazı yazmaya  ayırdığınız vaktin arttığını, luzumlu luzumsuz şeyleri not ettiğinizi,  el ile yazmaktan zevk aldığınızı farkedeceksiniz.
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

maytir

  • ***
  • 288
    • ARTVENTURE Reklam Tasarım
  • Meslek: Grafik Tasarımcı - KRAV MAGA Eğitmen
  • Yer: İstanbul
Ynt: Ölmeyen Sanat; Kaligrafi
« Yanıtla #7 : 12 Mart 2015, 22:56:22 »
Muhtemelen biliyorsunuzdur fountainpennetwork dolmakalem, dolaylı olarak ta kaligrafi meraklılarının buluştuğu en büyük mekan. Japon kaligrafilerine dair nadir olsa örnekler düşebiliyor. Ama hiçbir stile uymayan yazana göre özelleşmiş el yazısı örneklerini daha çok seviyorum.

Nacizane tavsiyem günlük notlarınızı bile size uygun bir dolmakalem ile alın, sevdiğiniz renklerde tonlarda da bir seri mürekkep edinin. Türkiye de özel renkte mürekkep imal ettirebileceğiniz bir kişi bile mevcut. Hatta keyfinize göre ucu kesilmiş bir dolmakalem edinin, yahut kendiniz yapın. Düz yazı yazmaya  ayırdığınız vaktin arttığını, luzumlu luzumsuz şeyleri not ettiğinizi,  el ile yazmaktan zevk aldığınızı farkedeceksiniz.

Haklısınız, bugün paslanmış kalemlerimle uyduruk bir deftede kağıdı kazıya kazıya da olsa birşeyler karalamak çok rahatlattı beri. Ne yazdığımın hiç farkında değildim. Oğlumun ilgisini çekti. Okudu. Anlamsız kelimelir ve cümleler. Gelişine sıralamışım öylece. O kadar uzun zamandır elime mürekkep bulaşmamış ki. Yıkamak dahi istemedim. Bütün mürekkeplerim bozulmuş. Siyah, mavi, yeşil, kırmızı, sarı, mor. Bereket transparan akriliklerim hala sağlam duruyor. Ne gariptir ki bugüne kadar tüm notlarımı kurşunkalemle aldı. En azından o keyif verdi. Kesik uçlu olanlar.. yok yok emeklilik yaklaştıkçe eskiye döneceğim sanırım. Yakında yine gravür, ağaç ve cam baskı resim de yapmaya başlarım ben bu gidişle :)
Mustafa Aytır
10-02-1971 - İSTANBUL
https://www.instagram.com/atolye_maytir/

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Ynt: Ölmeyen Sanat; Kaligrafi
« Yanıtla #8 : 12 Mart 2015, 23:09:25 »
Normalde ağzı kapalı güneş görmeyen mürekkepler pek bozulmaz ama. İçine bakteri üremesin diye katkı da katıyorlar. Yeni mürekkep bakmak isterseniz ve elinizdeki dolmakalem ile anlaşıyor ise ( bana yahut kalemlerime fazla akıcı geldi maalesef)

http://www.diamineinks.co.uk/listings.aspx?brandid=3

alışveriş yaptığım iki siteyi hatırlayamadım, fiyatları buradan biraz daha hesaplı idi.
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

maytir

  • ***
  • 288
    • ARTVENTURE Reklam Tasarım
  • Meslek: Grafik Tasarımcı - KRAV MAGA Eğitmen
  • Yer: İstanbul
Ynt: Ölmeyen Sanat; Kaligrafi
« Yanıtla #9 : 12 Mart 2015, 23:22:22 »
20 yıldır bodrumda çekmecede duruyorlardı. Sıvı akrilikler, ekolinler, toz pasteller, aquareller, suluboyalar bozulmamış, flomasterler, guajlar kurumuş, enamel boyalar, cam boyaları, mürekkepler bozulmuş.
Neyse, yeni bir set bakacağız artık. Referans verdiğiniz siteleri inceleyeceğim. Teşekkür ederim.
Mustafa Aytır
10-02-1971 - İSTANBUL
https://www.instagram.com/atolye_maytir/