Bıçak Sanatı - Forum

Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Test araçları iki Skoda Yeti. Biri önden çekişli ve kış lastiği var, diğeri 4x4 ve normal lastikli. Lastik çapları, motor güçleri vs. aynı :

http://youtu.be/7l2cMlNRX_A
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

Serkan KUŞÇU

  • *
  • 640
  • Meslek: Metalurji ve Malzeme Mühendisi
  • Yer: Ankara
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #1 : 01 Şubat 2015, 20:40:16 »
Cevap her zaman arazi lastiği olan 4X4' dür. Karda bol bol tatbik ettim bunu  ;)
Cehalet ne güzel şey, Her şeyi biliyorsun ;)

Kaya

  • ***
  • 2867
  • Meslek: technik
  • Yer: Frankfurt
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #2 : 01 Şubat 2015, 22:45:06 »
Kış lastiği kışın candır...
Alimler seyre dalar ,cahil olan dostluk düsmanlik arar

SARI AHMET

  • ***
  • 527
  • Nedim DURMAZ
  • Meslek: harita kadastro teknikeri
  • Yer: kırklareli
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #3 : 01 Şubat 2015, 22:49:42 »
4 yıl karda her türlü araç kullandım ,önden çekişliyse kar lastiği iyi fakat 4*4 ise nomal lastik bi yere kadar ona bide kar lastiği tadın dan yenmez firen pedalını unutursunuz
KÖR BIÇAK YOKTUR  BİLENMEMİŞ BIÇAK VARDIR
Nedim DURMAZ

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #4 : 02 Şubat 2015, 02:23:44 »
Her aracın frenleri 4x4'tür. Aracın kaç çeker olduğuna fren bakmaz. Ancak 4 tekerden fren yapsa da kış lastiği takılmayan araç karda çok sefil bir duruş performansı gösterir. Pratik olarak bir yere çarpınca durur denecek kadar performansı kötüdür. İsterse araç 4x4 olsun, frenler asıl tekerleğin performansına bakar.

Hangi 4x4?: Kış lastikli ya da karda çekişe de uygun bir arazi tekerlekli bir aracın 4 şeker olması da çok faydalıdır tabi. 4x4 iyidir ama özellikle AWD tipinde olması avantajdır. Ön ve arkanın kilitlenmesi düz gidiyorsanız sizin için mesele değildir ancak eğer çekişin kötü olduğu bir noktada bir de viraj dönüyorsanız orta diferansiyeli olmayan, buna karşılık 2-4 geçişini otomatik yapan bir araç iki dengesiz hal arasında bocalayabilir: Kardan dolayı 2x4'te patinaja başlayıp ortayı kitleyerek 4x4'e dönüp viraj dönmekte olduğundan da yine kaymaya geçebilir. Malum virajda iç tekerler dıştakilerden daha yavaş döner ve ön ile arkanın birbirine kilitlenmesi de virajda kaymaya neden olur. AWD de ise ortadaki diferansiyel kaygan virajda kontrollü sürüş için avantajlıdır. Kayganlık aşırıysa ortayı bunda da kitlersiniz.

Neyse, çok dağıldım. Arabanızın 4 çekmesini dert etmeyin, 4 tane kış lastiği alın. Kış lastiğinin V kanallı olması iyi yağmur performansı için çok faydalı, Aquaplaning'e girme hızının yüksek olmasına yarıyor. Kış lastiğinizin havasını asla normalden düşük tutmayın. Çok dar bir yanak değilse otomobilinizde 32 hava iyidir, Bu rakam sizin için aynı olmayabilir ama bundan çok düşük rakama inanmayın. 28-29 falan güncel araçlarda yok. Hava ayarını tekerlekler yol yapıp ısınmadan yapmak gerekir. Otomobile bu gün kış lastiği alsam Goodyear Ultragrip 9 alırdım. Daha önce Goodyear Ultragrip 6, Goodyear Ultragrip 7, Bridgestone LM25 kullandım. Her biri beni kar-kış, yağmur ve yazın mutlu etti. Her birini mevsim denedim ve yazın 4 mevsim lastikleri kadar performans aldım. Yalnız bu lastikler eskiyince, dişleri yok olmaya yaklaşınca ve yaz lastikleri gibi çatlaklı bir hale gelince hamurlarının performansı aynı ömürdeki yaz lastikleri gibi kış için yetersiz hale geliyor. Eski kış lastiğini isterseniz yazın kullanın ama kışa bunlarla girmeyin.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #5 : 02 Şubat 2015, 02:29:15 »
Kış lastikleri buza karşı sizi koruyamayabilir. Açıkçası benim tecrübem buzda kış lastiklerine güvenmeyin. Birden çok defa başıma geldi. Bayır aşağı motor freniyle sabit hızla gitmeye çalışırken bile kar lastiği aracın buzda ileri kaymasını engelleyemiyor. O yüzden buza çok dikkat edin. Sıfırın altında sıcaklıklarda siyah buz denen, asfaltın sadece ıslakmış gibi görünüğü hale çok dikkat edin.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #6 : 02 Şubat 2015, 08:24:33 »
patfinder 3,5 4x4 aracın  normal lastikleri vardı yolda kaldım
önden çekişli aracımda her kışlık lastikle hiçbir zaman yolda kalmadım tabi belli bir seviyeye kadar olan karda :)
ama altınızda 4x4 olsun kış lastiği olsun gitmeyeceği yer yoktur  ;)
GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ

Kaya

  • ***
  • 2867
  • Meslek: technik
  • Yer: Frankfurt
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #7 : 02 Şubat 2015, 08:29:35 »
Siyah buz çok kötü daha kötüsü yola dökülmüş mazot :-[
Alimler seyre dalar ,cahil olan dostluk düsmanlik arar

gokhand

  • ***
  • 1137
  • Meslek: Dış Ticaret
  • Yer: ankara
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #8 : 02 Şubat 2015, 08:31:05 »
Michelin alpine  .ölüsü bile iyi

m.salih

  • ***
  • 559
  • salih 1983
  • Yer: Erzurum
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #9 : 02 Şubat 2015, 09:47:25 »
abiler 4x4 hiç kullanmadım ama bana göre
ESP + kış lastiği yeterli
elimde imkan olsa üretilen bütün araçlara zorunlu tutardım ESP yi
Bıçak yapabilme ihtimalimi sevdim...

ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #10 : 02 Şubat 2015, 10:09:51 »
abiler 4x4 hiç kullanmadım ama bana göre
ESP + kış lastiği yeterli
elimde imkan olsa üretilen bütün araçlara zorunlu tutardım ESP yi

esasen avrupada araç üreticileri için esp zorunlu fakat ülkemizde bu bize maliyet olarak yansıtılıyor ve comfort veya elegance sınıfında sunuluyor baz modellerde yok  buda insana verilen değeri gösteriyor ve bu heryerde aynı (ülkemizde sağlık sektöründen tutunda agır sanayiye otomotive v.s  esp esasen 3 kuruşluk bir malzeme ve yazılım )

belki haberlerde izlediniz uludağda 1 yaya öldü 1 yaya ağır yaralı uludağ gibi bir yerde eleman yazlık lastikle cıkıyor ve denetim
okey hırsız suşlu peki ev sahibi ?





GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ

m.salih

  • ***
  • 559
  • salih 1983
  • Yer: Erzurum
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #11 : 02 Şubat 2015, 10:29:44 »
abiler 4x4 hiç kullanmadım ama bana göre
ESP + kış lastiği yeterli
elimde imkan olsa üretilen bütün araçlara zorunlu tutardım ESP yi

esasen avrupada araç üreticileri için esp zorunlu fakat ülkemizde bu bize maliyet olarak yansıtılıyor ve comfort veya elegance sınıfında sunuluyor baz modellerde yok  buda insana verilen değeri gösteriyor ve bu heryerde aynı (ülkemizde sağlık sektöründen tutunda agır sanayiye otomotive v.s  esp esasen 3 kuruşluk bir malzeme ve yazılım )

belki haberlerde izlediniz uludağda 1 yaya öldü 1 yaya ağır yaralı uludağ gibi bir yerde eleman yazlık lastikle cıkıyor ve denetim
okey hırsız suşlu peki ev sahibi ?
haklısın abi
ESP bir kere hayatımı kurtardı (karda kışta değil mıcır yolda)
şu an aracımda ESP yok korkudan çok temkinli ve yavaş gidiyorum...


Bıçak yapabilme ihtimalimi sevdim...

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #12 : 02 Şubat 2015, 10:35:43 »
abiler 4x4 hiç kullanmadım ama bana göre
ESP + kış lastiği yeterli
elimde imkan olsa üretilen bütün araçlara zorunlu tutardım ESP yi

2015 model yılından itibaren ESP ve lastik basınç göstergesi ( buna güvenmeyin basınç sensörü koymuyor arkadaşlar çoğuna) mecburi oldu diye biliyorum. 
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #13 : 02 Şubat 2015, 11:05:45 »
Mıcırda en büyük kaza nedenleri arasında bence korku ve bununla gelen aşırı tepki var. Tabi bunun da önemli bir nedeni bu zemini tecrübe etmemek. Mıcırı gördükten sonra mıcıra girene kadar yaptığınız frenleme sizi yeterince yavaşlatmıyorsa aracınızı görebildiğiniz mesafede durabileceğiniz bir hızla kullanmıyorsunuz demektir.

Mıcır görünce yavaşlanacak ancak sert frenleyerek mıcıra girmek mıcıra duyarsız kalmaktan daha tehlikeli.

Ben mıcır içindeyken daha düşük bir vitesle ve gazlayarak gidiyorum. Mıcır içindeyken gazlanacak, direksiyon erken çevrilecek erken toplanacak. Yolun her tarafını kaplayan kalın mıcır tabakasından ziyade, asfalt üzerindeki ince, tekerleklerin payına düşen mıcırın denk olmadığı mıcırdan daha fazla çekinilecek. Bir taraf mıcırda, diğer taraf asfalttaysa fren sizi asfaltın olduğu tarafa savurur.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

setnogrom

  • ***
  • 601
  • Engin temel
    • El yapımı bıçak.
  • Meslek: Veri merkezi teknisyeni-Kesici alet üretim
  • Yer: Eyüp-İstanbul
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #14 : 02 Şubat 2015, 15:15:43 »
Otomobil işinde önden çekerin avantajı başkadır,arkadan çekerin avantajı başkadır.Yol otomobili olup 4x4 aracın farkı başkadır arazi tipi 4x4 aracın farkı başkadır.
Bu farkları tek bir araçta bulmanız mümkün değil.
Kısaca başlıklar halinde yazayım.
4 mevsim lastik diye birşey yoktur.Yaz lastiği,kış lastiği,kar lastiği hatta çevre şartlarına göre buz üzerinde kullanmak için çivili lastikler vardır.Bunların dışında arazi içinde birçok çeşit lastik vardır.Örnek vermek gerekise mt,at,bf at gibi başlıca lastik tipleri var.
Kış lastiği 5 derece ve altındaki havalarda kullanmak için üretilmiştir.Yaz lastikleri bu derecenin üstünde etkilidir.
Kış lastiği yaz lastiğine göre yere basan noktası daha azdır.Tamamen fizik mevzusu.Hiç azımsanmayacak kadar kişi daha kalın lastik karda daha iyi gider fikrine sahip ama bu ölümcül sonuçları olan bir fikirdir.
Aynı şartlardaki 4x4 araçla 4x2 aracı kötü zeminde kıyaslayamayız zira 4x4 büyük fark oluşturur.
Tabi 4x4 yetmez bunun kilitleri var ön arka difransiyel gibi.

Uzatmayayım en basit olarak.Her zaman lastik ebatları neyse onu kullanın.Yaz ve kış olarak 2 tip lastiğe sahip olun.(buz vb şartlar başka tabi).
Aracınızda esp,ebd,tcs,abs,asr, vb ne olursa olsun bunların sağlıklı çalışması tamamen lastiğe bağlıdır.Yani ıslak zeminde yaz lastiğiyle test yapmazlar,yapsalar dahi bu sadece gözlem içindir.
Bu sistemler lastik doğru seçilmediği zaman sizi yoldan bile çıkartabilir!

Bir otomobil forumunda yönetici (admin) kurucularından biriyim.Ayrıca ciddi seviyede yol otomobili ,orta ölçeğin az üstü arazi aracı ve orta seviyenin üstünde motorsiklet tecrübesi olan biri olarak söylüyorum.

Aracınız 500bin lira olabilir ama sizi taşıyan lastik ve bijonlarda sorununuz varsa o araç basitçe kendiniz ve başkaları için büyük tehlikedir.
Bana göre trafikte alkolden daha tehlikeli şey bilgi eksikliğidir.


xx
Kainatta ölümden keskin birşey yoktur.
www.outdoorurun.com  ++  İnstagram ;  outdoorurun
1983-Kastamonu (A rh +)

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Karda 4x4 çekiş mi, kış lastiği mi daha etkili ?
« Yanıtla #15 : 02 Şubat 2015, 15:28:24 »
...
4 mevsim lastik diye birşey yoktur
...

:) +1 Ucuz yollu ve dört mevsim vasatta yada vasatın altındaki lastiğin adı budur diye düşünüyorum.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben