Otomobil işinde önden çekerin avantajı başkadır,arkadan çekerin avantajı başkadır.Yol otomobili olup 4x4 aracın farkı başkadır arazi tipi 4x4 aracın farkı başkadır.
Bu farkları tek bir araçta bulmanız mümkün değil.
Kısaca başlıklar halinde yazayım.
4 mevsim lastik diye birşey yoktur.Yaz lastiği,kış lastiği,kar lastiği hatta çevre şartlarına göre buz üzerinde kullanmak için çivili lastikler vardır.Bunların dışında arazi içinde birçok çeşit lastik vardır.Örnek vermek gerekise mt,at,bf at gibi başlıca lastik tipleri var.
Kış lastiği 5 derece ve altındaki havalarda kullanmak için üretilmiştir.Yaz lastikleri bu derecenin üstünde etkilidir.
Kış lastiği yaz lastiğine göre yere basan noktası daha azdır.Tamamen fizik mevzusu.Hiç azımsanmayacak kadar kişi daha kalın lastik karda daha iyi gider fikrine sahip ama bu ölümcül sonuçları olan bir fikirdir.
Aynı şartlardaki 4x4 araçla 4x2 aracı kötü zeminde kıyaslayamayız zira 4x4 büyük fark oluşturur.
Tabi 4x4 yetmez bunun kilitleri var ön arka difransiyel gibi.
Uzatmayayım en basit olarak.Her zaman lastik ebatları neyse onu kullanın.Yaz ve kış olarak 2 tip lastiğe sahip olun.(buz vb şartlar başka tabi).
Aracınızda esp,ebd,tcs,abs,asr, vb ne olursa olsun bunların sağlıklı çalışması tamamen lastiğe bağlıdır.Yani ıslak zeminde yaz lastiğiyle test yapmazlar,yapsalar dahi bu sadece gözlem içindir.
Bu sistemler lastik doğru seçilmediği zaman sizi yoldan bile çıkartabilir!
Bir otomobil forumunda yönetici (admin) kurucularından biriyim.Ayrıca ciddi seviyede yol otomobili ,orta ölçeğin az üstü arazi aracı ve orta seviyenin üstünde motorsiklet tecrübesi olan biri olarak söylüyorum.
Aracınız 500bin lira olabilir ama sizi taşıyan lastik ve bijonlarda sorununuz varsa o araç basitçe kendiniz ve başkaları için büyük tehlikedir.
Bana göre trafikte alkolden daha tehlikeli şey bilgi eksikliğidir.
xx