Bıçak Sanatı - Forum

yay celigi

Soytürk Dönmez

  • ***
  • 4198
  • Meslek: Dövme Bıçak
  • Yer: İstanbul-Büyükçekmece
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #20 : 28 Kasım 2014, 22:42:06 »
vagonların gecit köprülerini altında oluyor (iki vagonun birleştigi gecit yeri)susta diye geciyor ismi vagon birbirine tampon yaptıgı zaman esnemesini saglıyor belkide aynıdır fazla bir bilgim yok usta bir numunede sana gönderim istersen denersin  ;)


    Çok teşekkür ederim, anladığım kadarı ile sizin bahsettiğiniz malzeme 5160 onu bulmamda sıkıntı yok ben diğer makası merak ediyorum  >:D

Güney boz

  • ***
  • 105
  • Altın eli bıçak kesmez
  • Meslek: vagon bakım onarım
  • Yer: sakarya
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #21 : 28 Kasım 2014, 22:58:43 »
yok usta yolcu taşıyon vagonların birleştigi yerde bulunan yani vagonun en sonunda trene binen iyi bilir lastil körüklerin oldugu iki vagon arasında altta oluyor bu yay 40mm 700mm her bir başta 2 adet oluyor

Güney boz

  • ***
  • 105
  • Altın eli bıçak kesmez
  • Meslek: vagon bakım onarım
  • Yer: sakarya
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #22 : 28 Kasım 2014, 23:01:27 »
yok usta resimdeki tampon yayı degil iki vagonun birleştigi yerde altta oluyor bu yay 40mm 700mm her bir başta 2 adet oluyor

Soytürk Dönmez

  • ***
  • 4198
  • Meslek: Dövme Bıçak
  • Yer: İstanbul-Büyükçekmece
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #23 : 28 Kasım 2014, 23:06:59 »


  Peki şöyle diyeyim;

   

Soytürk Dönmez

  • ***
  • 4198
  • Meslek: Dövme Bıçak
  • Yer: İstanbul-Büyükçekmece
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #24 : 28 Kasım 2014, 23:07:53 »



     Burdaki yaylar bizim bildiğimiz kamyonlarda kullanılan yaylarla aynımıdır?

Murat AKIN

  • ***
  • 619
  • Meslek: Emekli teknik öğretmen
  • Yer: Tekirdağ
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #25 : 28 Kasım 2014, 23:12:53 »
9260

Soytürk Dönmez

  • ***
  • 4198
  • Meslek: Dövme Bıçak
  • Yer: İstanbul-Büyükçekmece
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #26 : 28 Kasım 2014, 23:13:43 »
9260

    Peki Murat hocam bu 5160 dan daha mı üstün? Karbon oranı? Dövülmeye uygunluğu ?

Murat AKIN

  • ***
  • 619
  • Meslek: Emekli teknik öğretmen
  • Yer: Tekirdağ
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #27 : 28 Kasım 2014, 23:17:49 »
Silisyum manganlı çelik.

Karbon oranı % 0.6

Dövülebilir.

SAE 9260 veya TS 9260

egeleme_rampasi

  • *
  • 1570
  • Mustafa Ünal
  • Meslek: Memur
  • Yer: Merzifon
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #28 : 28 Kasım 2014, 23:29:50 »
Karbon oranları aynı. Tek bariz fark, 9260 ta silisyum oranı daha fazla. Bence gayet yeterli bir çelik. Siz bu çeliği kesinlikle seversiniz.

Ynt: yay celigi
« Yanıtla #29 : 28 Kasım 2014, 23:35:53 »
9260 daha çok uzakdoğu araçlarda ( Japon, Kore ...) kullanılan yaprak yaylar. Bence de birbiriyle neredeyse aynı malzeme. Soytürk bence de seversin.

Soytürk Dönmez

  • ***
  • 4198
  • Meslek: Dövme Bıçak
  • Yer: İstanbul-Büyükçekmece
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #30 : 29 Kasım 2014, 00:05:50 »


    O zaman maceraya gerek yok, ben gene 5160- 52100 ve O-2 'yle muhabbete devam. Eğer bu 9260 da 0.80 ve üzeri bir karbon olsaydı mücadeleye değer di diye düşünüyorum. Benim de geçenler de aklıma geldi trenler daha ağır ve zor şartlarda görev yapıyorlar , acaba bunların makası farklımıdır diye. Konu da açılmışken sorayım dedim ve cevabı aldım. Teşekkür ederim  :)

Murat AKIN

  • ***
  • 619
  • Meslek: Emekli teknik öğretmen
  • Yer: Tekirdağ
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #31 : 29 Kasım 2014, 19:51:57 »
Eski araçlarda  daha çok 9260 kullanıldı, ama günümüzde genelde daha düşük karonlu olanlar kullanılıyor 9240 veya 9245 gibi.

9200 serisi çelikler içindeki mangandan dolayı az da olsa kesilme zorluğu vardır.
İnce talaş kaldırma işçiliğinde parlak bir yüzey verir.
Yaydan başka amaçlı kullanılabilir.

Örnek:
El takımlarının kesici ağızlarında, makas ağızlarında, kesme kalıplarında zımba ve daha bir çok yerde kullanılır.
Hatta pulluk saban demiri ağızlarında kullanılır.

Ucuz iş ve işçilik yapan gariban sanatkarların ucuz ve kolay bulunmasından dolayı çelik listesinde ön sıradadır.

Ersin Özdemir

  • ***
  • 2442
  • Meslek: Satış pazarlama ( Makine teknikeri ) Astas
  • Yer: İstabul- Edirne
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #32 : 02 Aralık 2014, 23:26:03 »
Benimde elimde otomobil makasi var bunu işlemek için oönce suyunumu almak gerekiyor. Bu konuda biraz bilgi verecek ustavarsa sevinirim

Murat AKIN

  • ***
  • 619
  • Meslek: Emekli teknik öğretmen
  • Yer: Tekirdağ
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #33 : 02 Aralık 2014, 23:35:05 »
En kolayı tavlayıp kuru toz kireci gömün.

Ertesi gün biraz daha yumuşak olarak alırsınız.

Osman Kurt

  • ***
  • 6285
  • Yer: İstanbul / Gaziosmanpaşa
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #34 : 02 Aralık 2014, 23:35:38 »
Eğe ile işlemek istiyorsan yumuşatman lazım abi şuan serttir kalınlık ne civarda kalın ise dövüp inceltmekte gerekir.

Yumuşatma işlemi çeliği tavlayıp kum yada kirece gömüp kendi halinde soğumaya bırakılarak sağlanıyor.
Bizim silahımız bilgidir, ve mermiler ise sözlerimiz. Lakin kurşun geçirmezmiş, sizin beyinleriniz.
İstanbul / Gaziosmanpaşa
Bütün ümidim gençliktedir.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Instagram

Ynt: yay celigi
« Yanıtla #35 : 03 Aralık 2014, 00:04:23 »
Eğe ile işlemek istiyorsan yumuşatman lazım abi şuan serttir kalınlık ne civarda kalın ise dövüp inceltmekte gerekir.

Yumuşatma işlemi çeliği tavlayıp kum yada kirece gömüp kendi halinde soğumaya bırakılarak sağlanıyor.
En az 750 dereceler civarında tavlayıp mümkünse yavaş soğutmak gerekir. arkadaşların söylediklerine ilave olarak, tavlamanın ardından küle gömme de bir alternatiftir.

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #36 : 03 Aralık 2014, 00:53:11 »
Soytürk, getirdiğim yanılmıyorsam 9262 idi  ( 9262 ~= 9260 )
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

Murat AKIN

  • ***
  • 619
  • Meslek: Emekli teknik öğretmen
  • Yer: Tekirdağ
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #37 : 03 Aralık 2014, 06:43:17 »
Parça veya hurda bir yay çeliği parçası değerlendirilecekse:

Düzgün kırılmış olanı seçilmeli.

Bazılarında kırılmş olan yer kat kat parça kalkmış gibi olabilir, bunlar lifleri parçalanmış gibidir, dövünce katmer yapar.

Yani yorulmuş yer daha az kullanılmalı.

Ersin Özdemir

  • ***
  • 2442
  • Meslek: Satış pazarlama ( Makine teknikeri ) Astas
  • Yer: İstabul- Edirne
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #38 : 03 Aralık 2014, 08:54:28 »
Valla zor bir durum gibi göründü şuan için benim 750 derece yakalayacagim bir fgirin veya ocagim yok. Biz yine soğuk takim
CÇeliklerine devam edeyim

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: yay celigi
« Yanıtla #39 : 03 Aralık 2014, 09:18:32 »
Bilmem katılır mısınız ama şöyle bir tespitim var:

En ince kesitteki kalınlığı fazla olan bir yay için mantıken daha derin su alan bir çelik kullanılmalı. Bu mantıkla sustalar makaslardan, büyük araçların yayları küçük araçların yaylarından daha derin su alıyor olmalı. Tabi bunlar üreticinin yaptığı işi ciddiye alacağı varsayılırsa söz konusu olabilir.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben