Bıçak Sanatı - Forum

Bant zımpara makinesi tasarımı

Salim Türk

  • *
  • 6976
  • 1976
  • Meslek: Web tasarım ve programlama (Makine Öğretmeni)
  • Yer: İzmir-Buca
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #140 : 01 Kasım 2014, 00:36:32 »
Ustalarımıza bir sorum var bisikletlerde kullanılan kadro amortisörleri makinede işe yarar mı? Sertlik ayarı falanda var. Ne dersiniz?


taner çiçek

  • ***
  • 823
  • Meslek: makina imalati
  • Yer: gaziantep
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #141 : 01 Kasım 2014, 06:16:59 »
çok iyi olur ama bu süspansionun gücü yetermi.?

mehmet dülcek

  • ***
  • 3207
  • Yer: tuzla/istanbul
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #142 : 01 Kasım 2014, 08:55:10 »
Taner abi bu amortisörleri bisikletlerin orta göbeklerine takılıyo ve 90 kglik adamları bile taşıyo sadece çukurlarda esniyo aslen benim korkum bizim buyayı elle esnetememiz

Osman Kurt

  • ***
  • 6285
  • Yer: İstanbul / Gaziosmanpaşa
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #143 : 01 Kasım 2014, 09:41:20 »
Kadro amortisörü bu iş için çok güçlü gelir.
Bizim silahımız bilgidir, ve mermiler ise sözlerimiz. Lakin kurşun geçirmezmiş, sizin beyinleriniz.
İstanbul / Gaziosmanpaşa
Bütün ümidim gençliktedir.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Instagram

HALİL İBRAHİM

  • ***
  • 264
  • Meslek: Metalurji Malzeme
  • Yer: HATAY
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #144 : 01 Kasım 2014, 09:55:57 »
Taner abi bu amortisörleri bisikletlerin orta göbeklerine takılıyo ve 90 kglik adamları bile taşıyo sadece çukurlarda esniyo aslen benim korkum bizim buyayı elle esnetememiz

Göbek ya da göğüs hizasındaki bir makine için; tek el yardımıyla gergiyi almak sıkıntılı bir durum gibi. Her bant değişiminde ana şaseye kuvvetli bir baskı, ayrıca orantısal ayarlanmaması bant'ın aşırı gergili olmasına yol açabilir.

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #145 : 01 Kasım 2014, 11:35:20 »
bandın gerginliğine kadar olmalı sayısal bir değer var mı?
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #146 : 01 Kasım 2014, 13:26:21 »
Bu işler için basit bir yay bir güzel iş görüyor. Amortisör zaten yayın salınımını söndürmek gerekecek anlık yükler için faydalı bizde ise yük zaten sabit.

Gergi kolunu mafsaldan geriye doğru devam ettirdiğiniz bir tasarımda yayı arka tarafta, gerilerek çalışacak şekilde yerleştirebilirsiniz. Aksini yapıp da mafsaldan önce sıkışan bir yay koymaya çalıştığınız zaman işler daha karışıyor.

Benim tasarımda arka tarafta yayın iki ucu için ikişer üçer vida konumu var. Bu sayede ilerde aynı yayı bulamadığımda farklı boyda yada sertlikte yay ile de daha kolay çalışabiliyorum. Yay ön tarafta olunca ise ayar rahatlığı da olmuyor.

Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

Salim Türk

  • *
  • 6976
  • 1976
  • Meslek: Web tasarım ve programlama (Makine Öğretmeni)
  • Yer: İzmir-Buca
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #147 : 01 Kasım 2014, 22:16:55 »
Eylem ustam sizin yöntem çok daha kolay ama bizim yaptığımız makinede gergi kolunun arka kısmı mille çakışıyor. Daha ufak çapta zımpara veya keçe takılması durumda mil yayı iktirir, kullanılmaz hale getirir. Her halükarda basma yayını kullanacağız. Bu amortisör göstermemin bir sebebi de yay için herhangi bir yuvaya (yayın kurtulmaması için birşeyler yapmak gerekiyor) ihtiyaç duyulmaması. Aynı zamanda bu sistemde sertlik ayarının da yapılması ayrıca beni cezbetti.  Genel olarak bu örnek verdiğim bu ürün olmaz onu anladım :) Ama gerekli kuvvetin hesaplaması sonucunda aynı bu sistemde uygun başka bir yay veya amortisör+yay bakacağız.   

HALİL İBRAHİM

  • ***
  • 264
  • Meslek: Metalurji Malzeme
  • Yer: HATAY
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #148 : 09 Kasım 2014, 02:13:43 »
Eylem ustam sizin yöntem çok daha kolay ama bizim yaptığımız makinede gergi kolunun arka kısmı mille çakışıyor. Daha ufak çapta zımpara veya keçe takılması durumda mil yayı iktirir, kullanılmaz hale getirir. Her halükarda basma yayını kullanacağız. Bu amortisör göstermemin bir sebebi de yay için herhangi bir yuvaya (yayın kurtulmaması için birşeyler yapmak gerekiyor) ihtiyaç duyulmaması. Aynı zamanda bu sistemde sertlik ayarının da yapılması ayrıca beni cezbetti.  Genel olarak bu örnek verdiğim bu ürün olmaz onu anladım :) Ama gerekli kuvvetin hesaplaması sonucunda aynı bu sistemde uygun başka bir yay veya amortisör+yay bakacağız.

Av tüfeklerinde bulunan icra yayı iş yapar mı ?


Salim Türk

  • *
  • 6976
  • 1976
  • Meslek: Web tasarım ve programlama (Makine Öğretmeni)
  • Yer: İzmir-Buca
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #149 : 09 Kasım 2014, 15:11:05 »
Açıkçası bu yay hakkında pek bilgim yok ama bu çok uzun ve biraz daha yumuşak bir yay galiba. Bize daha kısa ve sert bir yay gerekiyor.

HALİL İBRAHİM

  • ***
  • 264
  • Meslek: Metalurji Malzeme
  • Yer: HATAY
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #150 : 09 Kasım 2014, 16:00:32 »
Sertlik konusunda; icra yayı çok sert olan tüfeklerde gördüm. Fakat dediğiniz gibi kısaltma işleminde aynı mukavemeti gösterir mi bilmiyorum.

gokhand

  • ***
  • 1137
  • Meslek: Dış Ticaret
  • Yer: ankara

a.yuce

  • *
  • 1121
  • Ahmet - Yaş: kırk küsür
  • Meslek: Elektronik
  • Yer: Istanbul
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #152 : 09 Kasım 2014, 21:43:26 »
Eylem ustam sizin yöntem çok daha kolay ama bizim yaptığımız makinede gergi kolunun arka kısmı mille çakışıyor. Daha ufak çapta zımpara veya keçe takılması durumda mil yayı iktirir, kullanılmaz hale getirir. Her halükarda basma yayını kullanacağız. Bu amortisör göstermemin bir sebebi de yay için herhangi bir yuvaya (yayın kurtulmaması için birşeyler yapmak gerekiyor) ihtiyaç duyulmaması. Aynı zamanda bu sistemde sertlik ayarının da yapılması ayrıca beni cezbetti.  Genel olarak bu örnek verdiğim bu ürün olmaz onu anladım :) Ama gerekli kuvvetin hesaplaması sonucunda aynı bu sistemde uygun başka bir yay veya amortisör+yay bakacağız.

Hurda bir çamaşır makinesinden kazan askı yayı sökebilirsiniz, yahut servisten yedek parça diye alın.  Arabaların bagaj kapaklarında yay olabilir, yine otomotiv çıkmacıları adres. Kapı hidroliğinden birşey çıkarmı bilemedim, şu apartman kapılarını kapatan zımbırtılar.
Mükemmelliğe eklenecek birşey kalmadığında değil, çıkartılacak birşey kalmadığında erişilir.

Salim Türk

  • *
  • 6976
  • 1976
  • Meslek: Web tasarım ve programlama (Makine Öğretmeni)
  • Yer: İzmir-Buca
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #153 : 09 Kasım 2014, 22:14:40 »
Amortisörün çok çeşitleri var. Hatta bir ara kilitli amortisör olur mu acaba diye de düşündüm. Masaj koltuklarında falan kullanılıyormuş. Yatak amortisörlerinden verim alınmadığı bir konuda geçmişti. Kazan askı yayları çekme yayları olduğu için yine bizim makinede kullanılamaz. Kapı hidroliği yağlı amortisör ve onların ufakları bile oldukça büyük. Ayrıca bunların çalışma mantığı biraz daha farklı. Değişik fikirlerin gelmesi güzel.
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2014, 22:17:43 Gönderen: Salim Türk »

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #154 : 10 Kasım 2014, 00:04:11 »
kaç kılo basacak bır yay ıstıyorsan ölçü ver yaptırayım  ;)
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

Salim Türk

  • *
  • 6976
  • 1976
  • Meslek: Web tasarım ve programlama (Makine Öğretmeni)
  • Yer: İzmir-Buca
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #155 : 10 Kasım 2014, 00:05:46 »
Sağolasın Taner abi. İnan bilmiyorum :) Makineyi ilk toplandığında el terazisi ile ufak bir test yapalım diyorum.

Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #156 : 10 Kasım 2014, 00:34:47 »
Motor süpab yayları tam senin aradığın yaylardan. Bizdeki makinaya ikisini üst üste koymuştum sorunsuz çalışıyor.

Salim Türk

  • *
  • 6976
  • 1976
  • Meslek: Web tasarım ve programlama (Makine Öğretmeni)
  • Yer: İzmir-Buca
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #157 : 10 Kasım 2014, 00:38:47 »
Teşekkürler Sefa hocam. Tamirciye sormak gerek ellerinde vardır mutlaka.

Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #158 : 10 Kasım 2014, 01:37:57 »
Sana ne kadar boyunda ve çapı ne ölçüde lazım?

Salim Türk

  • *
  • 6976
  • 1976
  • Meslek: Web tasarım ve programlama (Makine Öğretmeni)
  • Yer: İzmir-Buca
Ynt: Bant zımpara makinesi tasarımı
« Yanıtla #159 : 10 Kasım 2014, 11:42:16 »
Sefa hocam tekerleklerle ve tabla ile uğraşmaktan hiç bakmadık yay olayına. Birde el bileğimi incitince hiç bakamadım. Çizimlerde 15 cm yeterli görünüyor. Benim sanayide daha önce yay sardırdığım bir yer var olmadı orada sardırırız. Sağolsun Taner ustamızda çok yardımcı ve destek oluyor. Ölçüler netleşince hiç bulamadık olmadı Taner ustamızın kapısını çalacağız.