Bıçak Sanatı - Forum

bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #60 : 20 Ekim 2011, 19:41:41 »
özgür hocam teşekkür ederim bilgi için. demek 0.75 kw lık motora kaldık. emre usta motor düzgünse 0 ,75 kw lık motorun da yeterli olabileceğini söylemişti. siz ne düşünüyorsunuz? bide devir meselesi hakkında tavsiyede bulunur musunuz?
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #61 : 20 Ekim 2011, 19:46:38 »
valla ustam sen şu an bulduğunla idare et valla makinayı düzgün birşekilde bitirisen emre ustanın dediği gibi 0,75 bile iş görür sonuçta 1 beygir güç var  motoru 3000 devir al sonuçta direkt akuple yapacaksın makinayı olmadı 3000 devir mota 50 lik kasnak zımpara makinasına 100 kasnak tak tork artar biraz o şekildede idare eder :)
GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #62 : 20 Ekim 2011, 19:59:34 »
sağolasın özgür ustam. çok teşekkür ederim. dediğin gibi yapacağım. ağır hizmet bir makina istiyorum ama sürücüyü öpücükle :) aldığımdan biraz sürücü eksenli düşünmem gerekiyor mecburen. yoksa gönül 3 hp lik bir motor isterdi. hayırlısı bakalım...
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

emrekipmen

  • *****
  • 6065
    • Seçme Bıçaklar Albümüm
  • Yer: Bodrum
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #63 : 21 Ekim 2011, 02:30:53 »
Ohooo, 1 beygirlik sürücü varsa hiç düşünme bile, harika olacak harika  :2up

Kipmen Sanat web sitesi

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #64 : 23 Ekim 2011, 00:11:13 »
herkese iyi geceler.

planda bir takım değişiklikler oldu.

bugün sanayiye ustanın yanına gittim. beraber çizimlere baktık. 1. çizim de görünen ve 40x40 mm kare lamanın içine gireceği 10 mm et kalınlığındaki lamayı lazerle dikine delmenin mümkün olmadığını, plazma ile delinebileceğini ancak deliğin konik olacağını, sadece cnc freze ile düzgün olarak delinebileceğini bunun da maliyetli olacağını söyledi. ( amma uzun cümle oldu ya :) )

bunun üzerine çözüm üretmek için kafa yormaya başladık. ve bulduk :) 2. çizimde yeşil renkli olan 10 mm çapında 40-41 mm uzunluğunda borularla işi halledeceğiz. bu borular makinanın iki ana plakası arasında olacak. içinden de alyan civata geçireceğiz.

birde 3. resimde görünen pembe renkli 5 mm kalınlığındaki parça makinanın tek kaynıklı parçası olacak.

ha bide sürücü pazartesi kargoya veriliyor. sanırım hafta ortası elimde olur. gelince fotolarını buradan paylaşacağım.

şimdilik durum bu.

                                                                      saygılar...
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #65 : 23 Ekim 2011, 00:12:09 »
bu arada iyi dileklerin için çok teşekkür ederim emre usta.
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #66 : 23 Ekim 2011, 00:17:33 »
herkese iyi geceler.

planda bir takım değişiklikler oldu.

bugün sanayiye ustanın yanına gittim. beraber çizimlere baktık. 1. çizim de görünen ve 40x40 mm kare lamanın içine gireceği 10 mm et kalınlığındaki lamayı lazerle dikine delmenin mümkün olmadığını, plazma ile delinebileceğini ancak deliğin konik olacağını, sadece cnc freze ile düzgün olarak delinebileceğini bunun da maliyetli olacağını söyledi.
O malzemeyi zaten neden dikine delmeyi düşündünüz ki  ::) o bölüme yani ara bölümlere iç ölçüyü karşılayacak şekilde lama kullanabilirdiniz, boruları aynı düzlemde hepsini birden monte etmek uzun iş.
« Son Düzenleme: 23 Ekim 2011, 00:19:56 Gönderen: Sefa Çabuk »

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #67 : 23 Ekim 2011, 00:20:44 »
sefa hocam siz ara lamaları kaynaklayarak monte etmemi öneriyorsunuz sanırım, eğer yanlış anlamadıysam. ancak mümkün olduğunca az kaynak yapmak istiyorum.
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #68 : 23 Ekim 2011, 00:22:06 »
Hayır kaynakla değil, araya lamayı koyup dış duvarlardan da civatayla montaj düşünerek söyledim

Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #69 : 23 Ekim 2011, 00:26:16 »
Hızlıca anlatmak gerekirse şu şekilde.

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #70 : 23 Ekim 2011, 00:27:13 »
hımm anladım. peki o zaman yine lamaları delmemiz gerekecek değil mi? en azından civatanın gireceği kadar. civatanın karşısında onu tutan bir somun olmadığından acaba makinanın çalışmasından kaynaklanan bir gevşeme olur mu zamanla?
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #71 : 23 Ekim 2011, 00:30:02 »
Elbette, araya gelecek olan sözünü ettiğimiz lamanın kenar kısımlarına delik delinip diş açılacak. Neden gevşesin, yaylı rondela var, tırtıklı rondela var, kontra somun var... daha da devam eder yani ;)

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #72 : 23 Ekim 2011, 00:30:31 »
cıvataların gevşememesi için loctite,ın bır lacını kullanıyorum. çok işe yarıyor  ;)
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #73 : 23 Ekim 2011, 00:31:26 »
Kırmızı mı  ;)

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #74 : 23 Ekim 2011, 00:33:18 »
anladım sefa hocam. teknik bilgim zayıf maalesef kusuruma bakmayınız. :) bu arada sanki messengerdan yazışıyormuşuz gibi oldu. son mesajların arası neredeyse 1 dakika :)
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #75 : 23 Ekim 2011, 00:35:32 »
estafurullah ne kusuru  ;) haklısın kimi zaman öyle oluyor msn gibi.

Bekir Çankırı

  • *
  • 506
    • Metal El Sanatları
  • Meslek: makine tasarımı
  • Yer: istanbul - ümraniye 1956 0 rh +
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #76 : 23 Ekim 2011, 00:38:22 »
Sefa ustama katılıyorum  alt  - üst  plaka  ve  yandan bağlantı  en  ucuz ve en sorunsuz  sistem . ayar  için  yan plaka  delikleri   1 mm  kadar  büyük  delinip  40 x40 kareye  dayanarak  sıkılır   ve  bu haldeyken iki  baştan  6 mm  matkapla  iki  delik  delinerek  birer  pimle   plakalar    sabitlenebilr  , pimler  aynı  yere  çakıldığında  makine  defalarca  sökülüp  takılsa da  plakalar  arası   hep  aynı ölçü  olacaktır .

Birde  0.75  KW  motoru  kullanan   başka  arkadaş  varmı bilmem  ama   benimki  2.2  kw  .
Yani  Salih bey   hem  ağır  hizmet  görsün hem 0.75  kw ( 1 beygir gücü )  bence  az  gelecek . sürücüye göre  değil  , makineye göre  motor kullanın  bence .
« Son Düzenleme: 23 Ekim 2011, 00:51:30 Gönderen: Bekir Çankırı »
"Hiçbir şey zor değildir, yeteri kadar ufak parçalara bölersek..." HENRY FORD

http://bekircankiri.blogspot.com/

Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #77 : 23 Ekim 2011, 01:01:09 »
Bekir ustam yöntem konusunda da noktayı koymuşsun,  tastamam budur  :2up
0.75 biz kullanıyoruz usta, memnunuz ancak trifaze motor. Monofazede ben de bayılacağını düşünüyorum, zorlamada yetmeyecektir.

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #78 : 23 Ekim 2011, 01:03:49 »
bekir hocam dediğiniz sistemi anladım. gerçekten akla yatkın. öneri için çok teşekkür ederim. düşüneceğim.

sürücü konusuna gelirsek: sizin bahsettiğiniz husus benimde kafamı kurcalıyor. ben de işe girişirken sizin kullandığınız gibi bir motor düşünüyordum. ancak motoru direk bağlamak fikri de benim için önemliydi ( çünkü makinayı orjinalinde olduğu gibi yatar vaziyette de kullanmak istiyorum. kasnaklı sistem buna müsade etmiyor maalesef. ) hal böyle olunca sürücü kullanmak zorunlu oluyor. sürücüyü de bir tanıdık hediye edince ben de mecburen 0.75 kw lık motora yöneldim.

2,2 kw lık bir motor aldığımda ve buna uygun bir sürücü kullandığımda maliyetim en az 400-500 tl artacak. ki bunu şu aralar karşılayamam.

ne yapsam ki. ?
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #79 : 23 Ekim 2011, 01:07:35 »
işte 0.75 kw lık motor kullanan birisi :) iyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş :)

doktor sefa hocam nedir reçeteniz 0.75 kw lık ilaç iyi gelir mi bize?

not: sürücünün girişi monofaze çıkışı trifaze... yani motoru trifaze alacağız...
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)