Bıçak Sanatı - Forum

Makastan II (Bowie Denemesi)

Nuri Aydın

  • ***
  • 204
  • Meslek: Elektrik teknisyeni
  • Yer: Bursa.gemlik
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #20 : 21 Kasım 2017, 18:58:51 »
Şeref bey ellerinize sağlık çok güzel olmuş harika gözüküyor

Huseyin KESKİN

  • ***
  • 574
  • Meslek: öğrenci
  • Yer: sivas/gürün(samsun)
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #21 : 21 Kasım 2017, 19:47:16 »
Şeref abi ben seni yazın taklit etcem diyince sen çıtayı yükselttikçe yükselttin :D ayrıca bu sapı diğerlerinden ayıran birşey var gibime geliyor bana, sanırım keskin hatları sevdiğim için daha çok hoşuma gitti eline sağlık abi  O:-) :)

Levent88

  • ***
  • 413
  • LeventKÜÇÜKIŞIK
  • Meslek: Grafik Tasarım
  • Yer: Mersin
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #22 : 21 Kasım 2017, 22:09:41 »
   "Ben el becerisi olmayandan çok psikolojik
sorunları olanlardan korkuyorum." bu dediğin benimkinden daha doğru tespit olmuş  :)

Şeref Acar

  • *
  • 1599
  • Yer: sarıyer
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #23 : 21 Kasım 2017, 22:18:46 »
Şeref ustam,
Eline sağlık, her bir detayı incelikle çalışılmış. Başarılarının devamını diliyorum.
Temur hocam teşekkürler, sağolasın

Şeref bey ellerinize sağlık çok güzel olmuş harika gözüküyor
Nuri bey teşekkürler :)

Şeref abi ben seni yazın taklit etcem diyince sen çıtayı yükselttikçe yükselttin :D ayrıca bu sapı diğerlerinden ayıran birşey var gibime geliyor bana, sanırım keskin hatları sevdiğim için daha çok hoşuma gitti eline sağlık abi  O:-) :)
Hüseyin sağolasın
Sapın sona yakın kısımdaki girintiler biraz daha keskin,
benim köşeli kısımlar çok hoşuma gidiyor tabi eli
rahatsız etmedikçe.

   "Ben el becerisi olmayandan çok psikolojik
sorunları olanlardan korkuyorum." bu dediğin benimkinden daha doğru tespit olmuş  :)
Acı bir durum ama buna bıçak üreticileri olarak
çok dikkat etmemiz gerekli aksi takdirde
psikopatlara özenle silah üretmiş oluruz.

armagan baran

  • ***
  • 659
  • Instagram #brnleatherart
  • Yer: Balıkesir/Kırklareli
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #24 : 22 Kasım 2017, 03:10:14 »
Şeref ellerine emeğine sağlık harika . Saptaki köşeler ayrıca çok yakışmış

Selim Atalay

  • ***
  • 253
  • Meslek: Maden mühendisi/Kamu
  • Yer: Kocaeli/Tavşanlı
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #25 : 22 Kasım 2017, 04:11:18 »
Hocalık ne haddime.Ciddi manada karbon çeliği topladım.Bir kısmı bildiğimiz lamalar. C67 ,C75 ve O2 gibi.Aklımda farklı çeliklerle çalışma isteği olduğundan dolayı hurda malzemelere de ilgi çok fazla.Geçen yaz hurdalığın birisinden (sanayi sitesinde büyük çaplı iş yapanlardan birisi)  ciddi manada ince makas satın aldım.Bazı parçalar hariç 6 mm aşağı malzeme bulmak imkansız.Ha antika ne makası olduğunu bilmediğim bir 5mm makas var elimde sonradan buldum ama güncel imalatlar belli.Adamın elinde her boy ve ölçüde abartısız belki 10 ton makas vardı bende kilosu iki liradan (aslında pazarlıkla 1.5 tan alınırdı belki) elli kilo makas aldım.Zaten komple sökülmüş bir takım 28 kg civarı geliyor. Bendekilerin  çoğu şu eski meşhur Toyota pikapların arka makası 6-7 parça yay var şimdinin pikapları gibi üç parça değil .Nereden biliyorum fabrika boyası , yazıları hatta üretici ismi logosu dahi var.Oradan bu çelikleri bir detaylıca araştırayım dedim ama maalesef net bilgi yok.Elbette makas imal edenin kendi mühendislik hesabı , amacı , fayda-zarar analizi var.Üreticinin derdi biz alalım bıçak yapalım değil yoksa 1095 te yay çeliği.  :)Bizim kötü bulduğumuz bir çelik onlar için gayet iş gören bir çelik olabilir.O nedenle bu tarz malzemeler insan fiyatından alındığı müddetçe deneme yanılma yapmaya müsait yoksa bıçak yapıcam diyince bir bıçaklık makas için 20 lira çeken hurdacılar , bir yaprak yaya (5-8 kg arasında değişiyor ama inceler 5 kg civarlarında o da uzun yeri ise) 20 lira çeken kurnazlara para verilmesine bende karşıyım.

http://www.nsccelik.com/yaycelikleri.html

 İşin açıkçası benim bildiğim iki büyük üretici var.İsimlerini paylaşabilirim istenirse ama birisi ülkede daha fazla bayi ağına sahip.İnternet haberlerine göre iç piyasanın yüzde 95'ne makas veriyor.Pek çok üreticiye OEM makas üretiyor.Bir kısmı yerli imalat bu araçların .Bendeki makaslarda logosu olan firma da bu.Birde başka bir imalatçı da var ikisinin de üretim katalogları pdf olarak mevcut.Hangi marka modelde kaç milim malzeme var , genişliği ne kadar , uzunluğu ve kilogramı nedir öğrenebiliyorsun ama çelik yazmıyor maalesef.

Karbon oranları 0.45 ile 0.70 ağırlıklı olarak 0.5-0.55 civarında ama işte çok farklı özellikleri var. 46si7 ile 56si7(55si7 aynı çelik) arasında dağlar kadar fark var hatta bir de 38si7 var.Lokomotiflerde kullanıldığını bir iki yerde okudum (0.4) karbonlu.0.45 karbonlu çelikler genel manada sulandığında bir eksik bir fazla 58 hrc değerlere çıkabiliyor ama en düşük 200 derece menevişlenmesi salık veriliyor o da 54-53 hrc değerlere tekabül ediyor kimi çeliklerde 52 hrc. Aslında bu değer genel kullanım bıçakları için kötü bir sertlik değil.Kolay sertlik alan fazlaca yamulup yumulmayan çelikler. İlya mesela çoğu kılıcı 1045 çeliğinden yapıyor hatta bunun küçümsendiği düşünmüş ve açıklama yapmıştı.Karbon içeriği az olabilir ama bu çelikler ısıl işleminde genelde sorun çıkarmayan ve böyle uzun namlulu kılıçlar için ideal olan çelikler diye açıklama yapmıştı.

56si7 farklı bir mecra 60+hrc üzeri bir sertlik alıyor.Bu çeliği 200 yada 250 derecede  (şimdi datasheti bulamadım) aldığı sertlik 59 hrc ama 400 dereceye tavladığında 58 hrc oluyor.Eğer 450-480 derece gibi sıcaklıklarda menevişlersen 53 hrc çok yüksek tokluklu bir bıçağın oluyor.200 derece ile 450 derecede tavlanan iki ayrı çelikte son üründe 53 hrc gibi bir değer veriyor.Biri zorlanmaya çok müsait diğeri ise eğme testinde hemen kırılabilecek bir çelik.Birde bu çelikler sığ sertleştiği için genelde bu değerler kabuk sertlikleri.İç sertlikleri malzeme kalılnlığına göre data shettlerde oluyor.Biz çok kalın bıçak yapmadığımız için bu etki minimal düzeyde kalıyor.

Ben kafamda pek çok alternatif kurunca en son üreticilere mail attım hafta başı hatta Allah (c.c.) affetsin bilerek gov.tr  uzantılı maili kullandım ama henüz ortada bir sonuç yada cevap yok.Eğer bir bilgi geçerse forumda paylaşırım.Belki en güzeli telefonla arayıp sormaktır.Onu da sesi güzel bir arkadaş yapsın  :)
memento audere semper

Şeref Acar

  • *
  • 1599
  • Yer: sarıyer
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #26 : 22 Kasım 2017, 12:40:16 »
Şeref ellerine emeğine sağlık harika . Saptaki köşeler ayrıca çok yakışmış
Abim teşekkürler beğenmene sevindim :)

Hocalık ne haddime.Ciddi manada karbon çeliği topladım.Bir kısmı bildiğimiz lamalar. C67 ,C75 ve O2 gibi.Aklımda farklı çeliklerle çalışma isteği olduğundan dolayı hurda malzemelere de ilgi çok fazla.Geçen yaz hurdalığın birisinden (sanayi sitesinde büyük çaplı iş yapanlardan birisi)  ciddi manada ince makas satın aldım.Bazı parçalar hariç 6 mm aşağı malzeme bulmak imkansız.Ha antika ne makası olduğunu bilmediğim bir 5mm makas var elimde sonradan buldum ama güncel imalatlar belli.Adamın elinde her boy ve ölçüde abartısız belki 10 ton makas vardı bende kilosu iki liradan (aslında pazarlıkla 1.5 tan alınırdı belki) elli kilo makas aldım.Zaten komple sökülmüş bir takım 28 kg civarı geliyor. Bendekilerin  çoğu şu eski meşhur Toyota pikapların arka makası 6-7 parça yay var şimdinin pikapları gibi üç parça değil .Nereden biliyorum fabrika boyası , yazıları hatta üretici ismi logosu dahi var.Oradan bu çelikleri bir detaylıca araştırayım dedim ama maalesef net bilgi yok.Elbette makas imal edenin kendi mühendislik hesabı , amacı , fayda-zarar analizi var.Üreticinin derdi biz alalım bıçak yapalım değil yoksa 1095 te yay çeliği.  :)Bizim kötü bulduğumuz bir çelik onlar için gayet iş gören bir çelik olabilir.

Ben kafamda pek çok alternatif kurunca en son üreticilere mail attım hafta başı hatta Allah (c.c.) affetsin bilerek gov.tr  uzantılı maili kullandım ama henüz ortada bir sonuç yada cevap yok.Eğer bir bilgi geçerse forumda paylaşırım.Belki en güzeli telefonla arayıp sormaktır.Onu da sesi güzel bir arkadaş yapsın  :)
Selim hocam çok değerli bilgiler bunlar
ancak burada kaybolur. Sizden ricam
metalurji bölümüne bir makale yazmanız.
Makasla çalışanlar için bu bilgileri görebileceği
yere toparlamak çok daha yararlı olur.

Bir de ocakta karbon kazanma gözlemledim.
Hele hele ocak kaynağı sıcaklığında malzeme
inanılmaz bir karbon yiyor. Buna en çok ck67
ve 75 de denk geldim. Sefa hocam ocakta
bir redükleyici alevden söz etti, fazla hava
üflenince malzeme kömürdeki karbondan
nasipleniyor. Bu konu üzerine de bir çalışma
denemeleri yapmamız gerekli diye
düşünüyorum.

Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #27 : 22 Kasım 2017, 13:21:09 »
Eski tip Toyota kamyonetlerin makasları ise 9260 ( net) .

Selim Atalay

  • ***
  • 253
  • Meslek: Maden mühendisi/Kamu
  • Yer: Kocaeli/Tavşanlı
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #28 : 23 Kasım 2017, 04:56:29 »
Şeref ellerine emeğine sağlık harika . Saptaki köşeler ayrıca çok yakışmış
Abim teşekkürler beğenmene sevindim :)

Hocalık ne haddime.Ciddi manada karbon çeliği topladım.Bir kısmı bildiğimiz lamalar. C67 ,C75 ve O2 gibi.Aklımda farklı çeliklerle çalışma isteği olduğundan dolayı hurda malzemelere de ilgi çok fazla.Geçen yaz hurdalığın birisinden (sanayi sitesinde büyük çaplı iş yapanlardan birisi)  ciddi manada ince makas satın aldım.Bazı parçalar hariç 6 mm aşağı malzeme bulmak imkansız.Ha antika ne makası olduğunu bilmediğim bir 5mm makas var elimde sonradan buldum ama güncel imalatlar belli.Adamın elinde her boy ve ölçüde abartısız belki 10 ton makas vardı bende kilosu iki liradan (aslında pazarlıkla 1.5 tan alınırdı belki) elli kilo makas aldım.Zaten komple sökülmüş bir takım 28 kg civarı geliyor. Bendekilerin  çoğu şu eski meşhur Toyota pikapların arka makası 6-7 parça yay var şimdinin pikapları gibi üç parça değil .Nereden biliyorum fabrika boyası , yazıları hatta üretici ismi logosu dahi var.Oradan bu çelikleri bir detaylıca araştırayım dedim ama maalesef net bilgi yok.Elbette makas imal edenin kendi mühendislik hesabı , amacı , fayda-zarar analizi var.Üreticinin derdi biz alalım bıçak yapalım değil yoksa 1095 te yay çeliği.  :)Bizim kötü bulduğumuz bir çelik onlar için gayet iş gören bir çelik olabilir.

Ben kafamda pek çok alternatif kurunca en son üreticilere mail attım hafta başı hatta Allah (c.c.) affetsin bilerek gov.tr  uzantılı maili kullandım ama henüz ortada bir sonuç yada cevap yok.Eğer bir bilgi geçerse forumda paylaşırım.Belki en güzeli telefonla arayıp sormaktır.Onu da sesi güzel bir arkadaş yapsın  :)
Selim hocam çok değerli bilgiler bunlar
ancak burada kaybolur. Sizden ricam
metalurji bölümüne bir makale yazmanız.
Makasla çalışanlar için bu bilgileri görebileceği
yere toparlamak çok daha yararlı olur.

Bir de ocakta karbon kazanma gözlemledim.
Hele hele ocak kaynağı sıcaklığında malzeme
inanılmaz bir karbon yiyor. Buna en çok ck67
ve 75 de denk geldim. Sefa hocam ocakta
bir redükleyici alevden söz etti, fazla hava
üflenince malzeme kömürdeki karbondan
nasipleniyor. Bu konu üzerine de bir çalışma
denemeleri yapmamız gerekli diye
düşünüyorum.

İleride belki olabilir ama bir şeyler bildiğimi düşünmüyorum.
memento audere semper

Selim Atalay

  • ***
  • 253
  • Meslek: Maden mühendisi/Kamu
  • Yer: Kocaeli/Tavşanlı
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #29 : 23 Kasım 2017, 04:59:36 »
Eski tip Toyota kamyonetlerin makasları ise 9260 ( net) .


 :) :)

Hocam Hızır gibi yetiştiniz. Bu bilgi çok iyi oldu.Elimde tam bir buçuk takım Toyota pikap makası var.Birde tane tane bir kaç parça yay var.Onların kökenini bilmiyorum.
memento audere semper

Ertan1979

  • ***
  • 762
  • ERTAN 1979
    • INSTAGRAM
  • Meslek: sağlık
  • Yer: bursa
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #30 : 24 Kasım 2017, 13:56:39 »
MÜKEMMEL  :2up Bayılıyorum dövme işlere buda çok güzel olmuş elinize sağlık  :2up

Şeref Acar

  • *
  • 1599
  • Yer: sarıyer
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #31 : 25 Kasım 2017, 00:21:29 »
MÜKEMMEL  :2up Bayılıyorum dövme işlere buda çok güzel olmuş elinize sağlık  :2up
Teşekkür ederim :)

borakent

  • ***
  • 527
  • Meslek: Psikolojik Danışman
  • Yer: Antakya
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #32 : 28 Kasım 2017, 13:36:03 »
Biraz geç gördüm ama çok beğendim. Kabzada harcadığınız tüm vaktin karşılığı alınmış bence. Az zamanda çok iş yapmışsınız, buna rağmen bıçağın en ufak yerinde bir özensizlik yok. Elinize sağlık.

Şeref Acar

  • *
  • 1599
  • Yer: sarıyer
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #33 : 29 Kasım 2017, 01:16:53 »
Biraz geç gördüm ama çok beğendim. Kabzada harcadığınız tüm vaktin karşılığı alınmış bence. Az zamanda çok iş yapmışsınız, buna rağmen bıçağın en ufak yerinde bir özensizlik yok. Elinize sağlık.
Bora bey teşekkürler :)

Rahman

  • *
  • 13
  • Meslek: Makinist
  • Yer: İzmir
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #34 : 30 Kasım 2017, 23:09:24 »
Eline koluna saglik seref ustam kabze olayina ozellikle bende bayildim super iscilik ve emek saygilarimla.

Şeref Acar

  • *
  • 1599
  • Yer: sarıyer
Ynt: Makastan II (Bowie Denemesi)
« Yanıtla #35 : 01 Aralık 2017, 00:22:03 »
Eline koluna saglik seref ustam kabze olayina ozellikle bende bayildim super iscilik ve emek saygilarimla.
Rahman abi teşekkürler, saygılar bizden