Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Fırından Yeni Çıktı - (Eserlerimiz Galerisi) => Katlanır namlu => Konuyu başlatan: oğuzhan okudan - 06 Ocak 2011, 10:26:01
-
geçen gün ilk defa forma kendi yaptığım bıçakların fotoraflarını gönderdim . Fakat bir kısmının üretim aşamasına ait hiç fotorafı yoktu bir kaçınında belli aşamalarda (formu takip etmeye başladıktan sonra) var.ANCAK BUNDAN SONRA HER AŞAMAYI FOTORAFLIYORUM.
Yeni yapmaya başladığım bıçakların aşama aşma fotorafları
-
bıçakları serik te bir demirci abimizde dövdük (çoğu ona ait dövme işinin ama benim emeğimde az değil tasarımlar tamamen benim) 6 tanesi motor sübabı (dozer motoru) 1 eğe büyük olan kamyon makası özellikle motor sübaplarını şahmerdan sız dövmek çok zor akmyon makası ısıtılınca hamur gibi oluyor eğe zaten ama motor sübapları sertliğini koruyor .suyu bile kaçmıyor neredeyse,
-
ilk olarak en alttaki resimde tasarladığım çakının yapını başladım . avuç taşlama ile kabaca işledim. daha sonra eğe ve dremele taktığım zımpara ile işlemeye devam ettim ve 360 kum zımpara ile parlatma işine başladım.ancak bıçağa delik açmak çok zor oldu matkapla birkaç deme yaptım ama uçlar eridi gitti matkapla delemedim bura da imdada dremel yetişti onunda iki elmas ucu birde ince taş ucu gitti ancak delebildim.
-
Kolay gelsin, elinize sağlık.
Malzeme olarak sübabı seçmeniz iyi olmuş. Böylece biz de tecrübelerinizden yararlanırız. Sübap çelikleri amaca uygunluk için iyi seçilmiş çeliklerden yapılıyor diye hatırlıyorum. Hatta iki tarafında iki ayrı çelikten üretillip birbirine kaynaklananları var diye hatırlıyorum. Özellikle krom olmak üzere bir sürü element vardı alaşımında.
Şahmerdan ile çalışabilmeniz de güzel. Aksi hal tam eziyet olurdu.
Bir uçtaki o yelpaze gibi açılma çok hoş. Kabza tipi için fikir veriyor. :)
-
evet iki farklı çelik olduğu belli oluyor geniş olan baş tarafının ısıya karşı direnci çok yüksek zaten motorun patlama odasında çalışan kısımda orası dışarıda uzun süre bekleyen sübaplarda çok belli oluyor renk farkı . ancak çeliğin bileşenleri hakkında bir bilgim yok.
uçtaki açılma sübap başı özellikle bıraktım şu eski osmanlı tipi hançer lerdeki gibi bir kabza yapmayı planlıyorum düz olanlarla ilgili farklı planlarım var
ama önce şu çakıyı bitirmek istiyorum açılıp kapana bilen bir bıçak yapmak biraz zor olacak benim için ilk defa çakı yapıyorum
inşallah becerebilirim
-
Eksoz supabları ve emme supabları arasında alaşım farkı var, eksoz supabları ısıya daha dirençli, içerisinde ciddi oranda wolfram (tungsten) var diye biliyorum, elinize sağlık, ustanın da eline sağlık ( serikte hangi ustayla çalıştınız bu arada)
-
Eksoz supabları ve emme supabları arasında alaşım farkı var, eksoz supabları ısıya daha dirençli, içerisinde ciddi oranda wolfram (tungsten) var diye biliyorum, elinize sağlık, ustanın da eline sağlık ( serikte hangi ustayla çalıştınız bu arada)
Sefa hocam ne zamandır size siboblarla ilgili bir sorum olacak hep unutuyorum şimdi hatırlamışken vede konusu gelmişken sormak isterim.
benim kayınbirader arabasına gaz taktırdığından beri 40 000 km bir sibobları bozuyor araç gaza uyumlu değilmiş,teşhiş şu şekilde yüksek devirde ve hızda kullanıldığında yüksek ısıdan dolayı siboblar eriyormuş. ???bu sibobları kaliteli çelikten tornacıya yaptırma imkanı varmıdır,araba nissan note. iki kere değiştirdi şimdi 3.kez yine değiştirecek o değiştirmeden bir sorayım dedim.veya başka model ve markanın siboblarını uydursak olurmu acaba?
-
LPG yanma sonunda benzinden daha yüksek bir sıcaklık ortaya çıkarır, ama ortaya çıkan sıcaklık farkı süpabları bozacak kadar değildir diye biliyorum. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli şey motor yağıdır kanımca.En azından yağ değişimlerinde motor yağına az bir miktar molykote ( molibden disulfid) eklemek sorunu çözüyor Yoksa öyle tornacıyla filan olacak bir şey değil. Benzer şey volkswagen de başıma gelmişti ve bu şekilde sorunumu çözmüştüm.
-
hıım hocam onu nerde bulabiliriz.benzinliklerde varmıdır
teşekkürler hocam ayrıca.
-
serikte İbrahimDEMİRCİ(garazor) ile çalıştım demircilik dede sanatı soy isim tesadüf değil
deniztepesi köyünden.
Motor sübap ının paslanmaya karşı direncini test etmek için yukarıdaki çakının üzerine limon sıkıp mutfak lavabosunun yanına koydum (geçtiğimiz perşembe akşamı) birkaç defa daha limon sıkıp gözlemledim bugün sabah hala herhangi bir paslanma belirtisi göstermedi.
motor sübap ı veya en azından bu kullandığım sübap ların paslanmaya karşı dirençli diye düşünüyorum
-
Paslanmayı test etmek için malzemeyi ıslak bir sünger veya bez üzerinde bekletebilirsiniz.Limon suyu aynı etkiyi göstermez.Motor subapının da bu şartlar altında paslanması lazım zaten; içindeki krom oranı paslanmazlığı sağlayacak kadar yüksek değil subapların.
-
zaten mutfak evyesinin yanındaydı yani nerede ise her daim ıslak limon asitli olduğu için kullanıldı yay çeliklerinde akşamdan sabaha pas oluşmaya başlıyor . tabi paslanmaz çelikler kadar iddalı olmaz ancak ıslandı diye iki gündede paslanmayacak anlaşılan.
-
Serik sanayinin benzinlik girişine yakın yerde dükkanı olan ustamıydı acaba, eğer oysa selam söylerseniz sevinirim ( çıraklık eğitim merkezinde 4.5 yıl çalışmıştım 1993-1998 arası). Motor süpablarında krom oranı yaklaşık %11 civarında diye biliyorum, paslanır ama uzun sürede paslanır.
hıım hocam onu nerde bulabiliriz.benzinliklerde varmıdır
teşekkürler hocam ayrıca.
Fatih benzinliklerde olmaz, yağcılarda bulursun en azından yoksa bile nerede olduğunu bilirler, türkuaz rengi bir teneke kutuda üzerinde de klasik "MOLYKOTE" yazar, değişimlerde 100gr kullansan yeter de artar bile.
-
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pardon, konuyu böldüm ben. O:-)
Yağ katkısı ve Sirion ile ilgili olan yeni konu bu adreste:
http://www.bicaksanati.com/forum/bicakcilik/ynt-motor-subabindan-bicak/msg14281/#msg14281 (http://www.bicaksanati.com/forum/bicakcilik/ynt-motor-subabindan-bicak/msg14281/#msg14281)
Eylem Cengiz
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
subap çakının kabzasının yapımına başladım eski bir koltuğun İskandinav tipi kolçağı nı kabza yapımında kullandım .şu an kabzayı hemen hemen bitirdim sayılır.
-
bu bıçak için paslanmayı uzun süre test ettim ister ıslak bırakayım ister meyve sebze kesip bırakayım paslanma ve kararma belirtisi göstermedi bence subaptan tan yapılan bıçaklara neredeyse paslanmaz diye biliriz yine çeliğin sertliği ve tokluğu tatmin edici .neredeyse hava soğuması ile suyunu alıyor malzeme (su vermeden dahi sıradan bıçaklardan daha iyi).
-
Kabza çok başarılı ellerinize sağlık... :2up
-
Ellerine sağlık gerçekten çok üst düzey bir işçilik :2up ahşap cevize benziyor, damarlar çok güzel bir yere denk gelmiş. Ellerin dert görmesin, tebrikler :2up
-
Ahşap çok güzel olmuş. :2up
Metalin de bu koşullarda paslanmaması çok güzel.
-
Herşeyiyle güzel bir çakı olmuş, ahşap işi süper :2up
-
elinize sağlık :2up
sap gerçekten çok hoş olmuş
-
bıçağı tamamladıktan sonra son fotoğraflarını yüklemeye fırsatım olmadı
bıçağı bitirdim sap 5 kat Japon yapıştırıcı ile kapladım her kat sürüldükten sonra kuruyup zımpara ile 150 kumdan başlayarak sürtüldü en son odadaki halıya sürterek parlattım bıçağa farklı bir kilit mekanizması yapmayı düşünmüştüm arka taraftaki çentik ondan sapın içerisinde de bir kamanın gireceği delik açtım kamanın arkasına bir yay koyup denedim ancak mekanizma başarılı olmadı klasik kilit mekanizması için hem bıçağı hemde sapı değiştirmem gerektiği için kitten vazgeçtim .
-
pim olarak paslanmaz cıvata kullandım cıvatayı taktıktan sonra başını dremelle kestim ve vidalamak için diş açtım vidayı rahahatça söküp taka biliyorum
bıçağın toplam boyu 30cm ağız tutuşu çok güzel ancak kilit mekanizmasını olmayışı bir handikap
kullanışlı olmasa da uzun zaman açık kalacaksa alttaki deliğe yerleştirilen bir pim kilit vazifesi görebiliyorhttp://www.bicaksanati.com/forum/bicakcilik/motor-subabindan-bicak/?action=dlattach;attach=7247
-
Bitmiş halini görmek güzel... :). Sapta eski masa ayağı gibi malzemeleri kullanmak bence çok iyi bir fikir. Bende bundan sonra bıçak saplarımı masalardan sandalyelerden çıkaracağım :). Saptaki parmak oyuklarını eğeylemi yaptınız ?
-
Ağaç törpüsü ile yaptım
-
konuyla alakalı birşey sormak istiyorum motor sübapları çelik olarak nasıldır bıçak yapımında ne kadar verimli olur ağız tutumu dayanımı dövülüp kömür ocağında ısıl işlem yapılması uygunmudur ?