Bıçak Sanatı - Forum

motor sübabından bıçak

oğuzhan okudan

  • ***
  • 59
  • Meslek: orman bölge şefi
  • Yer: antalya
motor sübabından bıçak
« : 06 Ocak 2011, 10:26:01 »
geçen gün ilk defa forma kendi yaptığım bıçakların fotoraflarını gönderdim . Fakat bir kısmının üretim aşamasına ait hiç fotorafı yoktu bir kaçınında  belli aşamalarda (formu takip etmeye başladıktan sonra) var.ANCAK BUNDAN SONRA HER AŞAMAYI FOTORAFLIYORUM.
   Yeni yapmaya başladığım bıçakların aşama aşma fotorafları

oğuzhan okudan

  • ***
  • 59
  • Meslek: orman bölge şefi
  • Yer: antalya
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #1 : 06 Ocak 2011, 10:35:02 »
bıçakları serik te bir demirci abimizde dövdük (çoğu ona ait dövme işinin ama benim emeğimde az değil  tasarımlar tamamen benim) 6 tanesi motor sübabı (dozer motoru) 1 eğe  büyük olan kamyon makası  özellikle motor sübaplarını  şahmerdan sız   dövmek çok zor akmyon makası ısıtılınca hamur gibi oluyor eğe zaten  ama motor sübapları sertliğini koruyor .suyu bile kaçmıyor neredeyse,

oğuzhan okudan

  • ***
  • 59
  • Meslek: orman bölge şefi
  • Yer: antalya
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #2 : 06 Ocak 2011, 10:49:59 »
ilk olarak en alttaki resimde tasarladığım çakının yapını başladım . avuç taşlama ile kabaca işledim. daha sonra eğe ve dremele taktığım zımpara ile işlemeye devam ettim ve 360 kum zımpara ile parlatma işine başladım.ancak bıçağa delik açmak çok zor oldu matkapla  birkaç deme yaptım ama uçlar eridi gitti matkapla delemedim bura da imdada dremel yetişti onunda iki elmas ucu birde ince taş ucu gitti ancak delebildim.

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #3 : 06 Ocak 2011, 13:53:28 »
Kolay gelsin, elinize sağlık.

Malzeme olarak sübabı seçmeniz iyi olmuş. Böylece biz de tecrübelerinizden yararlanırız. Sübap çelikleri amaca uygunluk için iyi seçilmiş çeliklerden yapılıyor diye hatırlıyorum. Hatta iki tarafında iki ayrı çelikten üretillip birbirine kaynaklananları var diye hatırlıyorum. Özellikle krom olmak üzere bir sürü element vardı alaşımında.

Şahmerdan ile çalışabilmeniz de güzel. Aksi hal tam eziyet olurdu.

Bir uçtaki o yelpaze gibi açılma çok hoş. Kabza tipi için fikir veriyor.   :)
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

oğuzhan okudan

  • ***
  • 59
  • Meslek: orman bölge şefi
  • Yer: antalya
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #4 : 06 Ocak 2011, 17:19:44 »
evet iki farklı çelik olduğu belli oluyor geniş olan baş tarafının ısıya karşı direnci çok yüksek zaten motorun patlama odasında çalışan kısımda orası   dışarıda uzun süre bekleyen sübaplarda  çok belli oluyor  renk farkı . ancak çeliğin bileşenleri hakkında bir bilgim yok.
uçtaki açılma sübap başı özellikle bıraktım şu eski osmanlı tipi hançer lerdeki gibi bir kabza yapmayı planlıyorum düz olanlarla ilgili farklı planlarım var
 ama önce şu çakıyı bitirmek istiyorum açılıp kapana bilen bir bıçak yapmak biraz zor olacak  benim için ilk defa çakı yapıyorum
inşallah becerebilirim

Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #5 : 06 Ocak 2011, 19:09:31 »
Eksoz supabları ve emme supabları arasında alaşım farkı var, eksoz supabları ısıya daha dirençli, içerisinde ciddi oranda wolfram (tungsten) var diye biliyorum, elinize sağlık, ustanın da eline sağlık ( serikte hangi ustayla çalıştınız bu arada)

fatihaydın

  • ***
  • 779
  • Meslek: SATIŞ
  • Yer: İstanbul Kayaşehir
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #6 : 07 Ocak 2011, 09:33:51 »
Eksoz supabları ve emme supabları arasında alaşım farkı var, eksoz supabları ısıya daha dirençli, içerisinde ciddi oranda wolfram (tungsten) var diye biliyorum, elinize sağlık, ustanın da eline sağlık ( serikte hangi ustayla çalıştınız bu arada)
Sefa hocam ne zamandır size siboblarla ilgili bir sorum olacak hep unutuyorum şimdi hatırlamışken vede konusu gelmişken sormak isterim.
benim kayınbirader arabasına gaz taktırdığından beri 40 000 km bir sibobları bozuyor araç gaza uyumlu değilmiş,teşhiş şu şekilde yüksek devirde ve hızda kullanıldığında yüksek ısıdan dolayı siboblar eriyormuş. ???bu sibobları kaliteli çelikten tornacıya yaptırma imkanı varmıdır,araba nissan note. iki kere değiştirdi şimdi 3.kez yine değiştirecek o değiştirmeden bir sorayım dedim.veya başka model ve markanın siboblarını uydursak olurmu acaba?

Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #7 : 07 Ocak 2011, 09:54:14 »
LPG yanma sonunda benzinden daha yüksek bir sıcaklık ortaya çıkarır, ama ortaya çıkan sıcaklık farkı süpabları bozacak kadar değildir diye biliyorum. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli şey motor yağıdır kanımca.En azından yağ değişimlerinde motor yağına az bir miktar molykote ( molibden disulfid) eklemek sorunu çözüyor Yoksa öyle tornacıyla filan olacak bir şey değil. Benzer şey volkswagen de başıma gelmişti ve bu şekilde sorunumu çözmüştüm.

fatihaydın

  • ***
  • 779
  • Meslek: SATIŞ
  • Yer: İstanbul Kayaşehir
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #8 : 07 Ocak 2011, 10:12:07 »
hıım hocam onu nerde bulabiliriz.benzinliklerde varmıdır
teşekkürler hocam ayrıca.
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2011, 10:14:38 Gönderen: fatih Aydın »

oğuzhan okudan

  • ***
  • 59
  • Meslek: orman bölge şefi
  • Yer: antalya
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #9 : 10 Ocak 2011, 11:56:25 »
serikte İbrahimDEMİRCİ(garazor) ile çalıştım  demircilik dede sanatı soy isim tesadüf değil
 deniztepesi köyünden.

         Motor sübap ının paslanmaya karşı direncini test  etmek için yukarıdaki çakının üzerine  limon sıkıp mutfak lavabosunun yanına  koydum (geçtiğimiz perşembe akşamı) birkaç defa daha limon sıkıp gözlemledim bugün sabah hala herhangi bir paslanma belirtisi göstermedi.
 motor sübap ı veya en azından bu kullandığım sübap ların paslanmaya karşı dirençli diye düşünüyorum

   
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 11:58:59 Gönderen: oğuzhan okudan »

ogün-sinan

  • ***
  • 113
  • Meslek: makine mühendisi
  • Yer: izmir
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #10 : 10 Ocak 2011, 12:25:14 »
Paslanmayı test etmek için malzemeyi ıslak bir sünger veya bez üzerinde bekletebilirsiniz.Limon suyu aynı etkiyi göstermez.Motor subapının da bu şartlar altında paslanması lazım zaten; içindeki krom oranı paslanmazlığı sağlayacak kadar yüksek değil subapların.

oğuzhan okudan

  • ***
  • 59
  • Meslek: orman bölge şefi
  • Yer: antalya
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #11 : 10 Ocak 2011, 17:52:55 »
zaten mutfak evyesinin  yanındaydı yani nerede ise her daim ıslak limon asitli olduğu için kullanıldı   yay çeliklerinde akşamdan sabaha pas oluşmaya başlıyor . tabi  paslanmaz çelikler kadar iddalı olmaz ancak ıslandı diye iki gündede paslanmayacak anlaşılan.

Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #12 : 10 Ocak 2011, 21:59:25 »
Serik sanayinin benzinlik girişine yakın yerde dükkanı olan ustamıydı acaba, eğer oysa selam söylerseniz sevinirim ( çıraklık eğitim merkezinde 4.5 yıl çalışmıştım 1993-1998 arası). Motor süpablarında krom oranı yaklaşık %11 civarında diye biliyorum, paslanır ama uzun sürede paslanır.
hıım hocam onu nerde bulabiliriz.benzinliklerde varmıdır
teşekkürler hocam ayrıca.

Fatih benzinliklerde olmaz, yağcılarda bulursun en azından yoksa bile nerede olduğunu bilirler, türkuaz rengi bir teneke kutuda üzerinde de klasik "MOLYKOTE" yazar, değişimlerde 100gr kullansan yeter de artar bile.
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 22:37:32 Gönderen: sefa çabuk »

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #13 : 14 Ocak 2011, 18:45:15 »
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pardon, konuyu böldüm ben.  O:-)

Yağ katkısı ve Sirion ile ilgili olan yeni konu bu adreste:


http://www.bicaksanati.com/forum/bicakcilik/ynt-motor-subabindan-bicak/msg14281/#msg14281

Eylem Cengiz
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

oğuzhan okudan

  • ***
  • 59
  • Meslek: orman bölge şefi
  • Yer: antalya
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #14 : 25 Ocak 2011, 17:03:39 »
subap   çakının  kabzasının  yapımına başladım eski bir koltuğun İskandinav tipi kolçağı nı  kabza yapımında kullandım .şu an kabzayı hemen hemen bitirdim sayılır.

oğuzhan okudan

  • ***
  • 59
  • Meslek: orman bölge şefi
  • Yer: antalya
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #15 : 25 Ocak 2011, 17:16:16 »
bu bıçak için paslanmayı uzun süre test  ettim ister ıslak bırakayım ister meyve sebze kesip bırakayım paslanma ve kararma belirtisi göstermedi bence  subaptan tan yapılan bıçaklara neredeyse paslanmaz diye biliriz yine  çeliğin sertliği ve tokluğu tatmin edici .neredeyse hava soğuması ile suyunu alıyor malzeme (su vermeden dahi sıradan bıçaklardan  daha iyi).
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2011, 17:19:33 Gönderen: oğuzhan okudan »

Berke Boyacı

Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #16 : 25 Ocak 2011, 17:32:06 »
Kabza çok başarılı ellerinize sağlık... :2up

Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #17 : 25 Ocak 2011, 18:24:44 »
Ellerine sağlık gerçekten çok üst düzey bir işçilik :2up ahşap cevize benziyor, damarlar çok güzel bir yere denk gelmiş. Ellerin dert görmesin, tebrikler :2up

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #18 : 25 Ocak 2011, 19:31:53 »
Ahşap çok güzel olmuş.  :2up

Metalin de bu koşullarda paslanmaması çok güzel.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

emrekipmen

  • *****
  • 6065
    • Seçme Bıçaklar Albümüm
  • Yer: Bodrum
Ynt: motor sübabından bıçak
« Yanıtla #19 : 26 Ocak 2011, 11:13:10 »
Herşeyiyle güzel bir çakı olmuş, ahşap işi süper  :2up

Kipmen Sanat web sitesi