Bıçak Sanatı - Forum
Konu Dışı => Genel Muhabbet => Konuyu başlatan: Güney boz - 27 Kasım 2014, 22:59:56
-
elimde bir miktar (cok sert) yay celigi var ama nasıl celik oldugunu bilmiyorum daha acemiyim sakaryadan ustalar var ise denemelik celik verebilirim iletişime gecerlerse seviniirim saygılarımla.. Güney Boz
-
elimde bir miktar (cok sert) yay celigi var ama nasıl celik oldugunu bilmiyorum daha acemiyim sakaryadan ustalar var ise denemelik celik verebilirim iletişime gecerlerse seviniirim saygılarımla.. Güney Boz
Yay çeliği derken sanırım eski kullanılmış bir malzeme . Ne tür bir araçtan .çıkma bu çelik? Profilinizde vagon baklım diyor , trenden çıkan bir yay ise benimde en çok merak ettiğim malzemelerden biridir bu çelik, diğer makaslardan bir farkı var mı tren yayının?
-
bır parça numune alabılırım. bır ıkı deneme yapıp ne olduğuna bakarız. ;)
-
ewet vagonların gecit köprülerini altında oluyor (iki vagonun birleştigi gecit yeri)susta diye geciyor ismi vagon birbirine tampon yaptıgı zaman esnemesini saglıyor şimdilik eski var elimde ugraşırsam yenisinide bulabilirim
-
taner usta boy olarak ne kadar olması lazım deneme icin hazırlayayım düzeltmek gerekiyorda
-
ondan kullandım. ;D güzel bıçak oluyor.. 50 cm yetrlı ıkı bıçaklık.ben duzeltırım.
-
taner usta sen bilirsin o zaman nasıl bir celik nosu varmıdır?
-
5160 diye verıldı . bende ona göre işlemlerini yaptım guzel sertlık aldı.
-
anladım usta 50 cmlik hazır bil iletişimi nasıl yapıcaz ikamet sakaryamı?
-
sakarya, görusuruz bır ara . yarın göruselım dıyecektım ancak çalışıyorum..
-
5160 diye verıldı . bende ona göre işlemlerini yaptım guzel sertlık aldı.
Benim merak ettiğim kamyonlardaki 5160 tamam bildiğimiz güzel su alan on numara( bana göre ) bir çelik. Trenlerdeki makas da aynı 5160 mıdır?
-
valla usta o kadarını bilemiyorum taner usta daha iyi bilir 5160 diye vermişler onada
-
kamyon makası kadar etli degil ama 4mm kalınlık
-
kamyon makası kadar etli degil ama 4mm kalınlık
Allah Allah, normalde tren yayları daha kalın olması gerekmiyor mu? 5160 sa eğer hepsi de aynı demektir, yani özellikle tren rayı aramaya gerek yok demektir.
-
usta ama vagon boji (teker yürüyen aksam) makası degil bu dedigim
-
sonuç olarak 4mm kalınlık aslında ideal gibi görünüyor bence genişlik ne durumdadır
-
vagonların gecit köprülerini altında oluyor (iki vagonun birleştigi gecit yeri)susta diye geciyor ismi vagon birbirine tampon yaptıgı zaman esnemesini saglıyor belkide aynıdır fazla bir bilgim yok usta bir numunede sana gönderim istersen denersin ;)
-
Soytürk usta, anladığım kadarıyla bu uc uca bağlanmış iki vagon birbirine yaslandığında çarpma şiddetini yumuşatmak için vagon ara bağlantı mekanizmasında bulunan bir yay.
kamyon makası kadar etli degil ama 4mm kalınlık
Allah Allah, normalde tren yayları daha kalın olması gerekmiyor mu? 5160 sa eğer hepsi de aynı demektir, yani özellikle tren rayı aramaya gerek yok demektir.
-
usta ama vagon boji (teker yürüyen aksam) makası degil bu dedigim
Hah işte bu, benim merak ettiğim makas bu :2up
-
Aşağıdaki fotoğraftaki tamponların içindeki yay sanırım.
http://www.bigstockphoto.com/tr/image-45384487/stock-photo-bumper-of-freight-train?&video=1
-
vagonların gecit köprülerini altında oluyor (iki vagonun birleştigi gecit yeri)susta diye geciyor ismi vagon birbirine tampon yaptıgı zaman esnemesini saglıyor belkide aynıdır fazla bir bilgim yok usta bir numunede sana gönderim istersen denersin ;)
Çok teşekkür ederim, anladığım kadarı ile sizin bahsettiğiniz malzeme 5160 onu bulmamda sıkıntı yok ben diğer makası merak ediyorum >:D
-
yok usta yolcu taşıyon vagonların birleştigi yerde bulunan yani vagonun en sonunda trene binen iyi bilir lastil körüklerin oldugu iki vagon arasında altta oluyor bu yay 40mm 700mm her bir başta 2 adet oluyor
-
yok usta resimdeki tampon yayı degil iki vagonun birleştigi yerde altta oluyor bu yay 40mm 700mm her bir başta 2 adet oluyor
-
Peki şöyle diyeyim;
(http://i.hizliresim.com/02PWy8.jpg) (http://hizliresim.com/02PWy8)
-
Burdaki yaylar bizim bildiğimiz kamyonlarda kullanılan yaylarla aynımıdır?
-
9260
-
9260
Peki Murat hocam bu 5160 dan daha mı üstün? Karbon oranı? Dövülmeye uygunluğu ?
-
Silisyum manganlı çelik.
Karbon oranı % 0.6
Dövülebilir.
SAE 9260 veya TS 9260
-
Karbon oranları aynı. Tek bariz fark, 9260 ta silisyum oranı daha fazla. Bence gayet yeterli bir çelik. Siz bu çeliği kesinlikle seversiniz.
-
9260 daha çok uzakdoğu araçlarda ( Japon, Kore ...) kullanılan yaprak yaylar. Bence de birbiriyle neredeyse aynı malzeme. Soytürk bence de seversin.
-
O zaman maceraya gerek yok, ben gene 5160- 52100 ve O-2 'yle muhabbete devam. Eğer bu 9260 da 0.80 ve üzeri bir karbon olsaydı mücadeleye değer di diye düşünüyorum. Benim de geçenler de aklıma geldi trenler daha ağır ve zor şartlarda görev yapıyorlar , acaba bunların makası farklımıdır diye. Konu da açılmışken sorayım dedim ve cevabı aldım. Teşekkür ederim :)
-
Eski araçlarda daha çok 9260 kullanıldı, ama günümüzde genelde daha düşük karonlu olanlar kullanılıyor 9240 veya 9245 gibi.
9200 serisi çelikler içindeki mangandan dolayı az da olsa kesilme zorluğu vardır.
İnce talaş kaldırma işçiliğinde parlak bir yüzey verir.
Yaydan başka amaçlı kullanılabilir.
Örnek:
El takımlarının kesici ağızlarında, makas ağızlarında, kesme kalıplarında zımba ve daha bir çok yerde kullanılır.
Hatta pulluk saban demiri ağızlarında kullanılır.
Ucuz iş ve işçilik yapan gariban sanatkarların ucuz ve kolay bulunmasından dolayı çelik listesinde ön sıradadır.
-
Benimde elimde otomobil makasi var bunu işlemek için oönce suyunumu almak gerekiyor. Bu konuda biraz bilgi verecek ustavarsa sevinirim
-
En kolayı tavlayıp kuru toz kireci gömün.
Ertesi gün biraz daha yumuşak olarak alırsınız.
-
Eğe ile işlemek istiyorsan yumuşatman lazım abi şuan serttir kalınlık ne civarda kalın ise dövüp inceltmekte gerekir.
Yumuşatma işlemi çeliği tavlayıp kum yada kirece gömüp kendi halinde soğumaya bırakılarak sağlanıyor.
-
Eğe ile işlemek istiyorsan yumuşatman lazım abi şuan serttir kalınlık ne civarda kalın ise dövüp inceltmekte gerekir.
Yumuşatma işlemi çeliği tavlayıp kum yada kirece gömüp kendi halinde soğumaya bırakılarak sağlanıyor.
En az 750 dereceler civarında tavlayıp mümkünse yavaş soğutmak gerekir. arkadaşların söylediklerine ilave olarak, tavlamanın ardından küle gömme de bir alternatiftir.
-
Soytürk, getirdiğim yanılmıyorsam 9262 idi ( 9262 ~= 9260 )
-
Parça veya hurda bir yay çeliği parçası değerlendirilecekse:
Düzgün kırılmış olanı seçilmeli.
Bazılarında kırılmş olan yer kat kat parça kalkmış gibi olabilir, bunlar lifleri parçalanmış gibidir, dövünce katmer yapar.
Yani yorulmuş yer daha az kullanılmalı.
-
Valla zor bir durum gibi göründü şuan için benim 750 derece yakalayacagim bir fgirin veya ocagim yok. Biz yine soğuk takim
CÇeliklerine devam edeyim
-
Bilmem katılır mısınız ama şöyle bir tespitim var:
En ince kesitteki kalınlığı fazla olan bir yay için mantıken daha derin su alan bir çelik kullanılmalı. Bu mantıkla sustalar makaslardan, büyük araçların yayları küçük araçların yaylarından daha derin su alıyor olmalı. Tabi bunlar üreticinin yaptığı işi ciddiye alacağı varsayılırsa söz konusu olabilir.
-
Soytürk, getirdiğim yanılmıyorsam 9262 idi ( 9262 ~= 9260 )
Bende en yakın zamanda denemek istiyorum bu arkadaşı 8)
-
Soytürk, getirdiğim yanılmıyorsam 9262 idi ( 9262 ~= 9260 )
Bende en yakın zamanda denemek istiyorum bu arkadaşı 8)
Sonucu merakla bekleyeceğim, bilgilendirirseniz çok makbule geçer. :) Bakalım extradan silisyum ne gibi bir etki yapacak dövme performansına. Ve bıçağın genel performansına...
Büyük boy bıçaklar için -machette gibi-, bu çeliğin çok uygun olacağını tahmin ediyorum.
-
Soytürk, getirdiğim yanılmıyorsam 9262 idi ( 9262 ~= 9260 )
Bende en yakın zamanda denemek istiyorum bu arkadaşı 8)
Sonucu merakla bekleyeceğim, bilgilendirirseniz çok makbule geçer. :) Bakalım extradan silisyum ne gibi bir etki yapacak dövme performansına. Ve bıçağın genel performansına...
Tahminim büyük bıçaklar için (machette gibi) çok uygun olacağı yönünde.
Aynen büyük bıçaklarda bence de performansı gayet iyi olur fakat elimdeki parça ince olduğu için çok da büyük bıçaklarda kullanamayacağım maalesef. Kısmetse rustik bir çakı niyetim var nasip ona gibi görünüyor.