Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Özel Yapım Araçlar => Şerit, Disk Zımpara Makinesi ve Ekipmanları => Konuyu başlatan: murat güleç - 26 Ekim 2010, 16:10:16
-
şerit zımpara makinesi yapma fikrim uzun zamandır vardı. yaklaşık bir ay önce 50x50 2,5 mm profil almıştım. çalıştığım işyerinin atölyesinde duruyordu. pazar günü çalıştım biraz 10x10 65 cm profile biri 50 cm diğeri 60 cm profili vidalı olarak sabitledim. orta kısma yatay olarak 50x50 profili yine vidalı bir şekilde sabitledim. yalpa tekerini sabitlemek için profilleri de hazır. mil 20mm olarak kullanmayı düşünüyorum. yataklı rulman ile 50x50 profil arası boşluğu 12 cm olarak bıraktım. 50x50 dik profillerin arası 24 cm civarı. sadece zımpara yapılacak tarafı kaldı. orayı da alt tarafta 200mm çaplı teker olacak üst kısmın tekerlek çapına, yalpa tekeri çapına ve mile takılan tekerin çapına karar veremedim.motoru 1,5 beygirlik monofaz düşünüyorum. kademeli kasnakları 17'' 75x100x125 olarak alıyorum. tanesi kdv dahil 33 liraya geliyor. tekerleri nerde alayım fiyat olarak hangi firma uygundur bilemiyorum. resimlerini dahaca çekmedim. yarın çekip ekleceyeceğim. ilham aldığım makine alttaki resimde mevcut. benim makine de yaklaşık buna benzeyecek.
(http://img176.imageshack.us/img176/6471/bruska178.jpg)
önerilerinizi bekliyorum.
-
Öneri değil de ben de konusu açılmışken bir soru sorayım. Kendi imalatımız ile hazır bir set arasında maliyet açısından fark var mı? Yapanların aklında ne kadar maliyet tuttuğu kalmış mıdır acaba?
Saygılar,
TT
-
Kutlarım, umarım sorunsuz işler yaptığın makine. Bu tarz bir makine benim de hayalimde, ancak şimdikini bozup yenisini yapmam lazım çünkü iki tekerli versiyonda benim tezgah yüzünden bant sığmıyor. Biraz daha boşalsın işler ben de girişeceğim. Bu kaynaksız konstrüksiyonları ben de çok tutuyorum, ilerde değişiklik ve onarım gerektiğinde demonte edilebilmesi ve taşınabilir olabilmesi çok hoş özellikler...
Mil tekeri bende 12 veya 10 santim çapında, tam hatırlamıyorum, ama çok da önemli değil. Kontak tekerinin üsttündeki küçük tekeri 2-3 santim çapında tutmaya çalış, ne kadar küçük o kadar iyi, çünkü dar kavislere rahatlıkla girebilmesi önemli, mesela parmak oyukları vs...
Sefa usta şurayı önermişti kontak diskleri için, her çapta teker var: http://www.kafkas-ema.com/urunler.html (http://www.kafkas-ema.com/urunler.html)
-
Bir de şurası var: http://www.toyev.com.tr/urun_detay.php?id=4&link=KontakTekeri&lang=tr (http://www.toyev.com.tr/urun_detay.php?id=4&link=KontakTekeri&lang=tr)
Öneri değil de ben de konusu açılmışken bir soru sorayım. Kendi imalatımız ile hazır bir set arasında maliyet açısından fark var mı? Yapanların aklında ne kadar maliyet tuttuğu kalmış mıdır acaba?
Saygılar,
TT
TT, benim makinenin maliyeti yaklaşık 450 tl'ye çıkmıştı, rulmanlar, motor, kasnak, torna, alminyum ve kontak tekeri. Ancak profile ne kadar maliyet olduğunu bilemiyorum, benim elimde ne hurda malzeme varsa onları kullanmıştım. Herhalde onları da sıfır alsaydım 500 veya üstüne çıkardı.
Hazır bir makine bizim yaptığımız tipte 1000 lira ve hatta biraz üstüne gelir. Bizim yaptığımız makinelerdeki değiştirilebilir hız, değişik boylarda bantlarla çalışma vs. özelliklerini hazır gelende genelde eklemen gerekir, yani ekstra biraz daha masrafı olur aldıktan sonra. Hazır alırsan yalpa yapması vs. sorunlarından başın ağrımaz sonuçta garantisi filan vardır. Eğer bu işlerden biraz anlayan tanıdık bir tornacı veya makine teknikeri gibi bir tanıdığınız varsa kendinizin yapması çok daha mantıklı sonuçta...
-
Babam makina mühendisi ama dış ticaretle uğraşmaktan aklında kalmışmıdır bu tür şeyler bilmem. Hoş çalıştığı firma da profil ve çelik sac firması :D
Yani var yemez gibi yaşıyorum :D
-
:)) Sen kazana düşmüşsün, eh bant zımpara yapmak farz olmuş size...
-
Emre bey teşekkürler, korktuğum şey zaten zımparanın yalpa yapıp kafama fırlaması :D umarım sorun yaşamam. yoğun olduğumdan dolayı resimlerini salı günü ekleyemedim. bugün sizlerle paylaşıyorum. geri kalanlar motor, tekerlekler, yataklı rulmanlar, mil ve tabiki bant zımpara. daha çok işimiz var
(http://img804.imageshack.us/img804/9660/hpim2134.jpg)
(http://img443.imageshack.us/img443/7364/hpim2138.jpg)
(http://img4.imageshack.us/img4/6766/hpim2139w.jpg)
(http://img834.imageshack.us/img834/2615/hpim2142u.jpg)
-
Murat, güzel gidiyor, devamını bekliyoruz :2up
Yalpadan o kadar korkma, sonuçta yalpa ayarı boşuna değil. Tüm parçalar aşağı-yukarı paralel olduğu sürece aşırı bir eksen kayması söz konusu olmaz. Ancak milleri olabildiğince kalın tutmaya bak, zamanla yamulabiliyorlar. Bant zımpara ayarını yaparken bu arada 2000mm X 5mm lik bantlarla çalışır ayarlamanın yanında daha kısa 1700mm'lik bantlarla da çalışabilmek için tolerans sağlamak akıllıca oluyor, yurt dışından amerikan standartında bantlar genelde bu civar boylara sahip...
-
Emre bey teşekkür ederim devamı gelecek bir mani olmazsa.
-
beyler bugün tekerlek arayışına girdim. birkaç firmaya fiyat sordum yuhhh dedirtecek fiyatlar söylediler. en son gür sanayi adında bir firmayı aradım. gökhan adında bir bey çıktı.kendisine 200x50mm + 80x55 + 20 mm çap 50 mm en üç adet tekerlek fiyatı istedim. diğer firmalardan fiyat aldığımı ve poliüretan tekerlerin çok pahalı olduğunu aktardım. bana sağlam ve uygun ne önerirsiniz dedim. polyamid üzeri gri lastik dedi. fiyatları çok uygun geldi. 200x50 rulmanlı =17 tl 80x55= 9 tl 20mm çap x 50 mm en olan lastiğede 50 kuruş gibi kdv dahil fiyat verdi. rulmanlarıyla birlikte bu fiyatları duyunca hemen onay verdim. ödemeyi yarın yapabilirim dedim hiç önemli değil ben bu akşam kargoluyorum dedi. helal olsun. firmanın sitesini eklemek istedim ihtiyacı olan varsa öneririm. http://www.gursanayi.com/ :2up motor olarak 1,5 kw trifaze motor motor aldım 140 tl monofaze ye çevirmek için kondastör 20 tl mil, yataklı rulman ve 30 mm mil şirketten mile takılan teker kestemit ten yapılacak malzemeleri tornaya verdim hemen hemen eksiğim kalmadı gibi. tek sıkıntım tornacının elinde bizim için yaptığı malzemeler var ara ara yaparım dedi belki bu hafta sonu çıkaramayabilirmiş. bant zımpara yı hangi marka, nereden ve kaç kum alayım bilemiyorum.teşekkürler.
-
...
motor olarak 1,5 kw trifaze motor motor aldım 140 tl monofaze ye çevirmek için kondastör
...
Bu kısmını anlamadım. Monofaze motor yerine trifaze motor ve bir de kapasitör mü aldınız? Yoksa trifaze motor ve invertör mü aldınız?
-
eylem şöyle söyleyeyim motoru üç faz olarak aldım tek faza çevirmek için kondastör takılacak.
-
Kondastör ne?
Bir de sadece dönüştürmeye yarayacaksa bu masraf neden? Ben 1.1 kW monofaze motoru 170 liraya almıştım.
-
Eylem çalıştığım şirkette elektrik mühendisi var kendisine durumu izah ettim bana monofaze 1.5 kw lık motor lazım dedim. piyasadan araştırdık 1.5 kw lik monofaze motoru 200+ kdv dediler. bizim mühendis hiç gerek yok sana trifaze motor alalım kondastörle monofaze ye dönüştürürüz dedi. ben de bu işlerden anlamadığım için gittik trifaze 1.5 kw lik bir motor aldık. sonra özgür beyle çelik paylaşımı içerisindeyken kendisi zımpara makinesi yapmak için motor arayışına girdiğinden bahsedince ben de kendisine benim motordan bahsettim. bana trifaze motor monofazeye dönütürünce gücü yarı yarıya düşecek dedi. mühendise sorduk doğru yarı yarıya düşecek dedi bana motoru almadan önce söyleseydi trifazelık motoru almazdım tabi bunu duyunca biraz moralimiz bozuldu ama işimizi görür umarım.
-
O kondansatörden kurtulabiliyorsan kurtulup az daha para verip monofaze girişli bir invertör almanı öneririm.
Hem motorun tam gücünü alırsın,
hem tasarruflu ve hattını ani akımlarla zorlamadan çalışırsın,
hem de radyonun sesini ayarlamak kadar kolay bir şekilde devir ayarlarsın. Yani kademeli kasnak derdin de olmaz.
(Sonradan ekledim: Motor üzerinde bir değişiklik yapmana da gerek kalmaz.)
-
Aklıma bir fıkra geldi.
---- o ----
Köylünün öküzü kafasını küpe sokmuş, kafası bir türlü çıkmak bilmiyormuş. Köylü de ne yapacağını bilememiş, öküzünü mü dert etsin küpünü mü? İkisi de dünyanın parası. O da gitmiş Nasrettin Hoca'ya
- Öküzümün kafası küpe sıkıştı. Hocam ne yapayım?
- Yauuv, ne dert ediyorsun? Kesiver öküzün kafasını gitsin!
- Tabi ya.
...
- Hocam öküzün kafası küpün içinde kaldı. Şimdi ne yapmak gerek?
- Yahu, düşündüğün şeye bak! Kırıver küpü gitsin!
- ?!?
---- o ----
Teşpihte kusur aranmazmış. Meslektaşımın tavsiyesini düşünürken bu fıkra hatırıma geliverdi.
-
:D abicim aynen öyle hız kontrol alsaydım ne kademeli kasnağa ihtiyacım olurdu ne de kondastöre . işten anlamayınca böyle oluyor. tecrübe dedikleri de bu olsa gerek. ikinci bir zımpara makinesi yaparsam kesinlikle hız kontrol alırım. teşekkürler.
-
evlerde kullandığımız basit elektrikli süpürgelerin devrini artırıp azaltan sürgülü potansiyometre kontrollü triyaklı elektronik devreler bu zımpara makinası motorlarında kullanılamaz mı? yada çamaşır makinasındaki devreler ?
-
beyler makinayı hazırlamaya devam ediyorum. son olarak kasnakları mili ve kestemit tekeri tornalattım. tekerlerim de geldi bu arada. motora hız kontrol takmayı düşünüyorum. çalıştığım şirkette bir kenarda duran hız kontrol var patronla anlaşabilirsek onu makineme takıcam. başka 2 cm çapta bir teker yaptırıcam 2 adet d yatak başkada birşey kalmıyor yakında tam haliyle karşınızda olacak.
(http://img207.imageshack.us/img207/8756/dsc00167u.jpg)
-
Fotoğrafta görünen tekerler sipariş ettiğin tekerler mi? Kırmızı renkli olan teker sanki yük taşıma tekeriymiş gibi geldi bana, orta kısmı biraz yüksek ( tepe şeklinde) olur o tekerlerin, eğer öyleyse bant zımparada çalışırken sorun olabilir, bu durumda tekeri bir malafaya alıp yüzeyi tornada düzeltmek iyi olur. Gelen tekerlerin rulmanlarını da kontrol etmekte yarar var, fiyatlara bakınca rulman kalitesi konusunda insan endişeye düşüyor.
-
evlerde kullandığımız basit elektrikli süpürgelerin devrini artırıp azaltan sürgülü potansiyometre kontrollü triyaklı elektronik devreler bu zımpara makinası motorlarında kullanılamaz mı? yada çamaşır makinasındaki devreler ?
Kasnakla yapılan devir düşürme düşen devir oranında tork kazandırırken gerilimle yapılan devir düşürme ciddi bir tork düşümünü de beraberinde getirir.
Gerilimle beraber tork düşümü (düz çizgi) ve sonuçta alınan devir (kesikli)
(http://sureshks.netfirms.com/article/stator/fig1.gif)
Bkz.: http://sureshks.netfirms.com/article/stator/stator.htm (http://sureshks.netfirms.com/article/stator/stator.htm)
(http://sub.allaboutcircuits.com/images/02479.png)
Bkz.: http://electronics-electrical-engineering.blogspot.com/2008/09/tesla-polyphase-induction-motors-ac.html (http://electronics-electrical-engineering.blogspot.com/2008/09/tesla-polyphase-induction-motors-ac.html)
Tabii bu yukardaki eğriler galiba bir fan motorunun yüküne göre yapılmış. Eğer almanız gereken tork devirdevirle beraber bunun gibi azalmıyorda istiyorsanız durum daha da tatsızlaşıyor. Eğer normal çalışma devrindekinden fazla farkı olmayan bir tork almaya çalışırsanız gerilimi düşürürken motorun stop ettiğini de göreceksiniz. Yani bu yöntemle devir ayar imkanınız kısıtlı ve problemli. Motora yüklenmeniz ile orantılı olarak da devrin yükselip düştüğünü göreceksiniz. Çok yüklenince motor bayılacak fakat yavaş ve hassas çalışamayacaksınız.
Son olarak, yardımcı kondansatörü olan motorlarda bu kondansatörü belirli bir devirden sonra devreden çıkaran bir anahtar bulunur. Tek fazlı motorun devrini yeterince düşürmek bu kondansatörün devreye girmesini sağlayıp motorun çok akım çekmesine neden olabilir. (Bu halde olacak tatsızlıkları daha iyi araştırmak gerekli ama muhtemelen dediklerim bir derece doğru. Gibi... Belki...)
TEK FAZLI MOTORLARDA KONDANSATÖRÜN ETKİSİ
Başlık yetersiz olabilir ama farklı tipteki motorların performanslarının bir karşılaştırmasını vereyim.
(http://www.inverter-china.com/blog/upload/torque-speed%20curves%20of%20single-phase%20induction%20motor-b.jpg)
Bkz.: http://www.inverter-china.com/blog/articles/2009_2.html (http://www.inverter-china.com/blog/articles/2009_2.html)
-
sefa ustam görünen tekerler sipariş ettiğim tekerler kırmızı olan üstündeki beyaz renkte olan tekerle aynı yüzeye sahip düz ama tam sıfır değil. dediğiniz gibi torna görmesinde fayda var. torna dedim de çalıştığım firma ben torna işimi bitirdikten sonra torna makinesi aldı.rulmanları üzerinde geldi tahminim ikinci el. kırmızı olan polyemid üzeri poliüretan teker. beyaz olanda tahminim poliüretan. yine de ne olursa olsun fiyatları çok uygun geldi bana.
-
Benim 20 santimlik tekeri 100 lira civarına getirttiğimi düşününce, kesinlikle fiyat uygun :D Ancak bu fiyata iyi kalite bir rulman kullanılmadığında endişe etmekte bence de Sefa ustam haklı. Bir de yüzeyin kontak tekerinde tam düz olması şart, eğer iç bükey taşlama düşünüyorsan veya kaba düzlemede kullanacaksan bombeyi tornada düzlemek lazım...
Ha gayret, bişey kalmamış, bitti bitecek :2up
-
emre ustam yalpa tekeri ile 200 lük tekeri tornada düzleştirmek çok iyi olacak. bu 200 lük tekere bana biri 68 euro biri 80 tl + kdv gibi fiyat verdiler. buna bakılırsa gerçekten çok uygun fiyat. işim bitmek üzere. şu sizin 2 cm çapında 5 cm eninde olan teker sipariş ettim aynı firmaya farklı 2 adet teker göndermiş. bir tanede bu tekerden yaptırmam gerekiyor. makinenin bitmesi yine bayramdan sonrayı bulacak gibi görünüyor. :(
-
Murat, aslında yalpa tekerinin bombeli olması güzel birşey, hatta KMG'lerin yalpa tekerleri de bombeli, bu bantın daha stabil olmasını sağlıyor.
-
emre ustam ikiside 30 dakika önce düzleştirildi olsun.
-
Ayar tekeri ( yada yalpa tekeri) biraz bomberi olmalıydı, tersi durumda bant tekerin üzerinde durmak için fazla yay kuvveti istiyor :(
-
Ayar tekeri ( yada yalpa tekeri) biraz bomberi olmalıydı, tersi durumda bant tekerin üzerinde durmak için fazla yay kuvveti istiyor :(
Sefa hocam önemli bir ayrıntı bu zannedersem. Tahrik tekeri ve ayna tekeri sırtı düz olacak ama yalpa (ayar) tekeri bombeli. Bu bombenin bir ölçüsü varmıdır? İki tekerli dikey dizayn edilen makinelerde de ayar tekeri olarak kullanılacak olanlarda bombeli mi olmalı?
İyi günler..
-
Benim şerit zımpara makinemde bombeki olan tek kasnak, tahrik için olanı. Diğer kasnakların üçü de birbirine eş ve silindirik. Sistem bu haliyle gayet iyi işliyor. Şeridin merkezlemesi sorunsuz.
Şerit zımpara makinemdeki tahrik kasnağı:
(http://eylemcengiz.com/workshop/zimpara_makinesi/duz_kasnak_02.jpg) (http://eylemcengiz.com/workshop/zimpara_makinesi/duz_kasnak_01.jpg)
(Malzeme kestamit. İMES'teki ÖN-EL dişliye 30 liraya yaptırmıştım.)
Bu kasnakta ortadaki kısım silindirik, iki yana doğru ise konik olarak daralıyor. Daralma 1-2 mm kadar filandı.
-
Ayar tekeri ( yada yalpa tekeri) biraz bomberi olmalıydı, tersi durumda bant tekerin üzerinde durmak için fazla yay kuvveti istiyor :(
Sefa hocam önemli bir ayrıntı bu zannedersem. Tahrik tekeri ve ayna tekeri sırtı düz olacak ama yalpa (ayar) tekeri bombeli. Bu bombenin bir ölçüsü varmıdır? İki tekerli dikey dizayn edilen makinelerde de ayar tekeri olarak kullanılacak olanlarda bombeli mi olmalı?
İyi günler..
Evet bence önemli bir ayrıntı. makinayı ilk yaptığımızda bu ayrıntıyı pek önemsememiştik ama çalışmaya başladığında, özellikle yüke bindiğinde bant bir tarafa ( siz ne tarafa bastırırsanız diğer tarafa) kaçış eğilimine giriyordu. Sonradan ayar tekerine 2-3 mm bombe verince iş düzeldi ( tekerin genişliği 80mm). Bunu yapmayınca şu oluyor; teker bir tarafa kaçmasın diye yay baskı kuvvetini arttırıyorsunuz bu seferde bant zımparanın ek yerine fazla gerilim uygulanmış oluyor ve bant ek yeri yada yakınından bir yerden daha ömrünü tamamlamadan yırtılıyor. Eylemin sisteminde de bir şekilde bombe teker var, farketmez sanıyorum, önemli olan merkezlemeyi yapıyor olması. İki kasnakta çalışan sistemlerde durum biraz farklı. Bunlarda incelediğim kadarıyla bombe yok, bunun yerine gerdirme var, ve ayar tekeri sadece eksenel olarak ayarlanıyor ve öylece bırakılıyor. İki tekerli sistemlerde devir görece daha düşük ve daha çok ahşap işlerinde kullanılıyor. Bant genişlikleride oldukça fazla olduğundan sürtünme yüzeyi de artıyor, bu sayede bantta kayma gözlenmiyor. Oysa bizim kullandığımız bantlarda zaman zaman 20mm bantı bile kullandığımız oluyor.
-
Aslında benim bant zımparada da yalpa tekeri bombeli değildi orjinalde. Çözümü kolay, tekere ortada daha çok olacak şekilde izolasyon bandı sarıyorum, uzun zaman (6-7 ay) sorunsuz merkezliyor ;)
-
elektirik süpürgesi yada çamaşır makinasının motoru kollektörlü onun için dimmerlenebilir ancak 1.5 kw gücündeki bu motorlar ve benzerleri rotör lü dimmerlenemez invertöre gelince piyasada bi araştırın bakalım invertör ne kadar inanın bana zımpara makinasının hazırı daha ucuzua gelir
-
daha bugün monofaze hız kontrol cihazlarından fiyat aldım
iki marka var kore malı
birisi delta 1,5 kw 260 dolar listesi listeden %35 indirim var 2,2kw lığı 352 dolar indirim aynı
enda marka var onunda 230 dolar 1,5kw lığı listeden %30 civarı bir indirimi var 2,2 kw lığıda
320 dolar civarı olması lazım ikiside b sınıfı aynı kalite cihazlar
ama bir gerçek varki konuştuğum bütün sürücü satanlar motoru direkt olarak yüke bağlamamamızı araya redüktör veya kayış kasnak kullanarak kullanmamızı tavsiye ediyorlar
örnek olarak 3000rpm bir motora devrini yarı yarıya düşürecek kasnak sistemi gibi.
bu hız kontroller mono faz girişli trifaze cıkışlı
-
elektirik süpürgesi yada çamaşır makinasının motoru kollektörlü onun için dimmerlenebilir ancak 1.5 kw gücündeki bu motorlar ve benzerleri rotör lü dimmerlenemez
...
Biraz araştırınca bu dimmer ile devri ayarlanmaya uygun olan motorların Üniversal (Seri) motorlar olduğunu gördüm. Bunlar hem AC hem de DC ile çalışabiliyorlar, devirleri gerilim ile ayarlanabiliyorlar hatta yönleri de kolayca belirlenebiliyor. Bunların boyları ise sınırlı.
Ancak bizim kullandığımız motorlar asenkron AC motorlar. %99 da sincap kafesi motorlar. Bunlarda fırça olmaması nispeten bakım gerektirmemesi sonucunu doğuruyor. Devirleri de frekans ile ayarlanıyor.
konuştuğum bütün sürücü satanlar motoru direkt olarak yüke bağlamamamızı araya redüktör veya kayış kasnak kullanarak kullanmamızı tavsiye ediyorlar
Satışçıları yıllar içinde daha çok seviyorum. Ya da aksi...
Motoru doğrudan yüke bağlamamayı şahsen anlamadım, hatta bana ters geldi.
Inverter ile devir ayarının en önemli avantajları arasında
-- devir düşüren/ayarlayan bir kademenin olmaması dolayısıyla parça sayısının (ve karmaşıklığın) azalması
-- ve enerji kayıplarının azalması
yer alır.
Araya kasnak ve invertör koymak bu elde edilen avantajları para ve emek sarfederek çöpe atmaktır. Onun yerine invertörün motora güvenli olarak vereceği azami frekans hesaplanıp bu frekansta beslenen motorun şeridi hangi azami hızda çevirmesi istendiği belirlenmeli buna göre motorun çevireceği tahrik kasnağının çapı hesaplanmalıdır.
50Hz ile beslenen bir tek kutuplu motorun 2800 devir/dakika civarında bir hızla döneceğini, bu azami devirde de isteyeceğiniz şerit hızını vermesi için 10 - 20 cm arası çapta bir tahrik kasnağının yeterli olacağını düşünürüm.
2800 dev/dak'lık bir motorla 20 cm'lik bir kasnak çevirirseniz şeridiniz 29m/s gibi ciddi bir hızla çalışır. Bu hıza çıkabiliyor olmanız sistemin sizi kısıtlamayacağı anlamına gelir.
Doğrudan tahrik örnekleri:
(http://www.penntoolco.com/images/catalog/5022.gif)
Bkz.: http://www.penntoolco.com/catalog/products/products.cfm?categoryID=5022 (http://www.penntoolco.com/catalog/products/products.cfm?categoryID=5022)
(http://www.rainbowartglass.com/images/uploads/08551.jpg)
Bkz.: http://www.rainbowartglass.com/index.php?act=viewProd&productId=231 (http://www.rainbowartglass.com/index.php?act=viewProd&productId=231)
(http://www.kalamazooind.com/wp-content/uploads/2009/09/2FSM-horizontal.jpg)
Bkz.: http://www.kalamazooind.com/products/belt-sanders/2fsm-2belt-sander/ (http://www.kalamazooind.com/products/belt-sanders/2fsm-2belt-sander/)
-
anlamıyorum, anlamıyorum... :'( :'(
monofazeler, hız kontrolleri, devir/dk içeren rakamlar, kandansötör... şöyle forum olarak üstünde ittifak edeceğimiz bir şerit zımpara makinası çıktığında üreten kişinin himmeti ile bir tane de kendime yaptırana kadar bu detaylı konuşmalardan uzak kalmak benim kaderim... :(
-
Emin gçzünde buyutmene gerek yok. ;) istersen benımkının ölçülerini vereyim. ona göre yaptır
o da olmadı ustam yok dersen senın için bir tane yapalım.. ancak zamanım kısıtlı hemen olsun demıyeceksın.
-
emin bey merhaba benim makine bitince ararım gelir bakarsın zaten bayağı bir basit ortaklaşa yaparız sanada bir tane
saygılar
-
Emin gçzünde buyutmene gerek yok. ;) istersen benımkının ölçülerini vereyim. ona göre yaptır
o da olmadı ustam yok dersen senın için bir tane yapalım.. ancak zamanım kısıtlı hemen olsun demıyeceksın.
bitirdiğinde hemen orada olacağım :D
Emin gçzünde buyutmene gerek yok. ;) istersen benımkının ölçülerini vereyim. ona göre yaptır
o da olmadı ustam yok dersen senın için bir tane yapalım.. ancak zamanım kısıtlı hemen olsun demıyeceksın.
gözümde nasıl büyüyor bilemezsin Taner hocam, ama biraz daha bakınıyorum, izliyorum:) teklifinizi cabime koydum :2up acele mi, hiç acelem emin olabilirsiniz...
-
Benim de profiller en az bir tane daha yapacak kadar arttı. Kendi tasarımımı da tek bir nokta haricinde doğrudan tavsiye edebilirim. (O da tablanın bağlı olduğu kolun yuvasının hizası. Az daha aşağı inince sistem biraz daha kullanışlı hale geliyor.)
Detayları gözde çok da büyütmeye gerek yok. herkesin yaptığını art arda okuyunca işler karışıyor ama bir birinden farklı bir çok yöntemin bahsi geçiyor diye bu böyle. Yoksa basitçe bir makine yapmak çok da baş belası bir iş değil. Parçaları temin ederken insan dağılıyor.
Dün "direct drive" için bakınırken bunları buldum. Daha önceden gözüme çarpmadığından paylaşayım dedim:
(http://i238.photobucket.com/albums/ff150/lakeside53/x72%20Belt%20grinder/unigrinder8inchcontactwheel.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/0903/knucklehead/GrinderWelded.jpg)
Bkz.: http://bbs.homeshopmachinist.net/showthread.php?t=40149&page=3 (http://bbs.homeshopmachinist.net/showthread.php?t=40149&page=3)
Aynı forum başlığından bir kayış germe yöntemi:
(http://img.photobucket.com/albums/0903/knucklehead/Grind_complete_6.jpg)
Bkz.: http://bbs.homeshopmachinist.net/showthread.php?t=40149&page=10 (http://bbs.homeshopmachinist.net/showthread.php?t=40149&page=10)
Devam... Bu da aynı başlıktan. Ayarlanabilir tablanın bağlanacağı mili sabitlemek için. Bunun geçenlerde bahsi geçmişti.
(http://i238.photobucket.com/albums/ff150/lakeside53/x72%20Belt%20grinder/DSCN1540Medium.jpg)
Bkz.: http://bbs.homeshopmachinist.net/showpost.php?p=537859&postcount=107 (http://bbs.homeshopmachinist.net/showpost.php?p=537859&postcount=107)
-
Biraz geç oldu ama tekerin neden bombe olması gerektiğini anlatan güzel bir video buldum. Paylaşayım dedim.
http://www.youtube.com/watch?v=6sM0Qjumyro
-
beyler biliyorum çok yavaş iş yapan bir insanım. aylardır bir zımpara makinesini yapamadım. herşey hazır ama bir türlü toparlayamıyorum. :'( bitti bitecek çok az kaldı. son hali aşağıda görünmekte. resimleri görünce benimle alay etmezsiniz umarım. bu arada makine için hangi marka ve kaç kuma kadar zımpara alayım, öneriniz nedir?
(http://img526.imageshack.us/img526/8180/hpim2239.jpg)
(http://img3.imageshack.us/img3/5813/hpim2240z.jpg)
-
En çok kullandıklarım sırasıyla 40, 120, 220. Bendeki 40, 80 ve 120 mavi (zirkonyum ) daha yukarı numaralar ise mecburiyetten dolayı alüminyum oksit.
-
resimlere bakınca bir teknik hata görüyorum sanki... o kırmızı ve beyaz tekerin bulunduğu bölüm profilin ana gövdesine değil de arka tarafta gözüken daha kçük ebatlı iç kısma giren profile monte edilecek sanırım rulman yatakları da birbirine çok yakın milin boyu uzun olduğu için titreşim yapabilir hadi kolay gelsin bitir bakalım belkide hiç problem çıkmayacak inşallah
-
Murat, Bence bu yataklı rulmanları birbirinden uzaklaştırmalısın, yani motora bağlu tekerin millerinin içinden geçtiği rulmanları....
Zımpara olarak son zamanlarda sadece 60 kum ve 120 kum kullanıyorum, çok nadiren 220 ve 400 kum kullanırım, genelde 120'den sonrasını elde bitiriyorum artık....
-
Zımpara makinesi yaparken dikkat etmek gereken önemli şeylerden biri kasnakların doğrultularının olabildiğince paralel olması ve her birinin yine olabildiğince aynı hizada olmasıdır. Ara sıra gidişatı bunun için kontrol etmekte fayda var.
-
Murat bey yakınıyorsunuz ama bıtmıs sayılır benım görduğum Emre ustanında dedığı gıbı yataklı rulmanların arasını acabıldığınız kadar açın .benım yaptığım makınada acıkça nasıl yapıldığı gözukuyor.
bant zımpara olarak 60 , 120 kum seramık zımpara kullanıyorum . hanı tereyağı be bıçak durumu :2up
gayet memnunum..
-
Taner bey, seramik zımparaları nereden alıyorsunuz?
-
Seramik zımpara olayı müthiş, hele doğru hızlarda çalıştırırsanız. Bir tane 60 kum ile onlarca bıçak çıkarmışlığım vardır, ama seramik zımparanın tam performans çalışması için çok yüksek hızlarda çalışmak gerekiyor, bu hızlarda bıçağa hakim olmak ve eli kaptırmamak ciddi konsantrasyon gerektiriyor. Ama değiyor en baba çeliğin zımparada bir tereyağ gibi eridiğini görmek...
Soytürk bendekileri yurtdışından getirttim... (usaknifemaker.com)
-
be
Taner bey, seramik zımparaları nereden alıyorsunuz?
benım alısverıs yaptığım hırdavatcıya sıparıs uzerıne yaptırdım bıraz adetlı olunca fıyatını dusurdum.
Emrenınde dedığı gıbı enyuksek devırde calısılınca performans verıyor. hatta benım devır yetersız bıle denılebılınır..
ancak söyle bırsey daha var seramık kullandıktan sonra dıger zımparaları kullanamıyorsunuz kötu tarafı bu :)
-
Aslında birbirine yakın ebat ölçüler toplaşıp ortak bir sipariş versek nasıl olur, çünkü kimse bir kaç tane imalata yanaşmıyor haklı olarak.
-
Sefa ustam istersen ayrı kumlardan numune yollayayım. ıyı dersenız benım hırdavatcıya nazım gecıyor fıyat ıcın asılabıldığım kadar asılırım..
-
Sağolasın Taner, seramik zımparadan daha önce Durukan Usta göndermişti sağolsun, çok memnun kaldım onlardan ama her güzel şey gibi o da bitti :D Sen alacağında haberleşirsek siparişe bende dahil olmak isterim.
-
tamamdır ;)
-
resimlere bakınca bir teknik hata görüyorum sanki... o kırmızı ve beyaz tekerin bulunduğu bölüm profilin ana gövdesine değil de arka tarafta gözüken daha kçük ebatlı iç kısma giren profile monte edilecek sanırım rulman yatakları da birbirine çok yakın milin boyu uzun olduğu için titreşim yapabilir hadi kolay gelsin bitir bakalım belkide hiç problem çıkmayacak inşallah
önerileriniz için hepinize teşekkür ederim. halis bey resim biraz yanıltıcı geldi galiba sarı- kırmızı tekerlerin bulunduğu sac 50x50 profilin içinde bulunan 45x45 profile bağlı. rulmanların arasından geçen mil çok uzun onu kısaltmam gerekiyor. rulmanlar arasındaki mesafeyi de açayım. bir de 2 metrelik şerit zımpara alıp makineyi ona göre ayarlasam iyi olacak.
-
Nordell'de 3M 977F cubitron bantlar var...
-
Soytürk bendekileri yurtdışından getirttim... (usaknifemaker.com)
:D herkesin yurtdışından getirtme imkanı olmuyor Emre usta :-\m , bence Sefa ustamın teklifi mantıklı aslında burada birkaç üreticiyle görüştüm, bence ilk önce adette karar kılalım ebat olarak 2000*50 herkese uygundur sanırım, adeti belirledikten sonra herkes fiyat alsın ve ortaklaşa yaptıralım O:-)
-
fıyat uygunluğunun yanında zımparanın dayanıklı olmasıda bence cok önemlı ıkı üç bıçakta körelen ucuz zımpara bana yaramaz.. ;) mesela.
ama iş gören fiyatta da uygun olana kımse hayır dıyemez sanırım ;D
istenılen kumlar nelerdır sızın ıçın fıyat alırım. ben katılamayacağım , 20 adet yaptırmıstım kendıme..
adet arttıkça fıyat orantılı olarak dusuyor.
-
Bildiğim kadarıyla zaten seramikte ve zirkonyumda fazla bir kum seçeneği yok, bu konuda ustalarımızın seçeceği kumlar banada uyar, ama ilk tercihim 40 kumdan yana , birde hangi firmanın malı ?
-
40 kum zirkonyum ben kullaniyorum. Daha dogrusu kullaniyor-dum. Evet hizli ve soguk calisiyor , taslama cizgisini sirta kadar cikaracaksaniz , ege kadar talas kaldiriyor. Ama yan yuzde tam taslama yapmayacaksaniz , isi de bilmiyorsaniz, sadece 40 kumu 120 kuma getirene kadar taslama cigileri yukari kayiyor, istediginiz yerde olmuyor. Bence makinede yeni baslayan adam ilk 80 den buyuk kumla calismamali. 60 le cikarilan taslama cizgileri 120 ile o kadar bozulmuyor.
-
zirkonyumda 320 kuma kadar var ama fiyatları nasıldır bilmiyorum
bir zımparacıda 3,5 lira tane gibi bir fiyat almıştım sert kumaştan olduğunu söylemişti
-
yumusak backing( zimparanin arka yuzu ) 120 kumda filan , duzgun bir taslama esigi icin sart gibi birsey. Ayrica sunu da belirtiyim ; zirkonyum 120 kuma kadardir - ya da seramik , o da ayni - . Seramik zimpara diye isterken dikkatli olun - cam zimparasi - yani cami zimparalayan - gelebiliyor, gerci celikte sonuclar ilginc ama denemeyin derim. Benim en sikintili oldugum yer burasi , duzgun taslama esigi yapamiyorum. Bu bolumu yuvarlak ege ile de yapsaniz duzeltmek zorundasiniz. Yumusak backing ve zimparanin uzerinden aktigi duz plakanin kenar egimleri bu anlamda esas teskil ediyor. Bkz resim 1
-
bu gün firmadan zirkonyum için teklif almıştım 320 kumu vardı teklifte
ama sert kumaş olduğunu söyledi.
seramik zımparayı sormadım
firmaya gittiğimde
alox zirkonyum gördüm birde bant için siyah bir zımpara vardı onu sormadım ne olduğunu
birde nerdeyse seffaf zımparalar vardı
-
bence de birlikte olup adetli zımpara alsak çok iyi olur. 60 kum ile 120 kum ideal zannedersem. seramik ya da zirkonyum olabilir.
-
Ben zımparayı ilk ayağa kaldırdığımda kullanmaya başladığım 40 numarayı hala kullanıyorum. Hadi 120'yi biraz paraladım tamam da bu şeritler gerçekten iyi gidiyor. Bence peşinen büyük stoklar yapmayın derim.
ikişer adet zirkonyum40/60 ve 120, iki adet alüminyum oksit 180/220 alsanız yaklaşık 20 liraya işi bitirirsiniz.
-
arkadaşlar burada bir bilgi verme geregi duyuyorum. sefa ustamın bahsettigi seramik bant zımparaları o zaman ben sipariş etmiştim esbant dan. birim fiyatı 2000x100 40 kum 12.8 120 kum 10.2 lira. 5 cm için bunları daikiye bolmeniz yeterli. gerekirse yeniden konuşabilriim. tabi fiyat o zmandna bu zaman değişmiş olabilir.
-
Ustalarım, arkadaşlar bu ortaklaşa zımpara yaptırma projesi rafa kalktı da benim mi haberim olmadı ???
-
Yok, öyle bir rüzgar esti geçti ;)
-
almış olduğum 1.5 kw lik 3 faz motoru satıp 1.1 kw lik monofaze motor aldım. fakat elektrik bağlantısı nasıl yapılacak ve anahtar olarak nasıl birşey almam gerektiğini bilmiyorum. motorun fotoğrafını ekledim. bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
(http://img59.imageshack.us/img59/1013/hpim2254l.jpg)
(http://img850.imageshack.us/img850/3913/hpim2248.jpg)
-
Ustalarım, arkadaşlar bu ortaklaşa zımpara yaptırma projesi rafa kalktı da benim mi haberim olmadı ???
Şu anda bendekini baştan yapıyorum, eğer iyi olursa planları paylaşırım, biryerde parçaları çokça yapıp bir sürü makinamız olabilir ;)
almış olduğum 1.5 kw lik 3 faz motoru satıp 1.1 kw lik monofaze motor aldım. fakat elektrik bağlantısı nasıl yapılacak ve anahtar olarak nasıl birşey almam gerektiğini bilmiyorum. motorun fotoğrafını ekledim. bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
(http://img59.imageshack.us/img59/1013/hpim2254l.jpg)
(http://img850.imageshack.us/img850/3913/hpim2248.jpg)
Şu tip bir "motor koruma şalteri" almalısın: http://www.dostlarelektrik.com/motor-koruma-salteri.html (http://www.dostlarelektrik.com/motor-koruma-salteri.html)
-
Volt motorda bağlantıyı nasıl yapacağın kapak içinde tarif ediliyor.
Motorun bağlantısında iki farklı olay var:
1. motoru besleme hattına bağlamak. (bildiğimiz bağlama)
2. Bağladıktan sonra bir baktın ki motor ters yönde dönüyor. O haldeki "dönüş yönünü nasıl değiştirirsin?" bağlantısı.
Şansın varsa 1.'yi yapınca iş bitiyor o da iki teli iki vidaya bağlamaktan öte değil. 2.'de ise ikinci resimde klemenste görülen köprüleri sökmeyi gerektiren bir çalışma olacak.
Motoru anahtarlamak tek fazda o kadar karmaşık değil. 3 fazda olsa birinde sorun çıkınca tüm fazları kesmek gerekeceğinden ona da tedbir gerekli tabii.
-
internetten araştırdım bunu buldum. bağlantı şeması ve sağ sol yönleri gösteriyor. fakat artı, eksi ve topraklamayı nereye bağlamam gerekiyor. aklımdaki bağlantıyı şema üzerinde çizdim bu şekilde doğrumudur.
(http://img801.imageshack.us/img801/124/ciftkondastrlmotorbalan.jpg)
-
artı ve eksiyi biryere bağlaman gerekmiyor o motorun içerisindeki merkez kaç ile çalışan bir kontak kondansatörü devreden cıkarmaya ve devreye sokmaya yarıyor normalde l1ve l2 yi bağlaman yetrlidir.
dönüş yönü düzgündegil ise kapağın altındaki şemaya göre değişiklik yapabilirsin.
-
artı ve eksiyi biryere bağlaman gerekmiyor o motorun içerisindeki merkez kaç ile çalışan bir kontak kondansatörü devreden cıkarmaya ve devreye sokmaya yarıyor normalde l1ve l2 yi bağlaman yetrlidir.
dönüş yönü düzgündegil ise kapağın altındaki şemaya göre değişiklik yapabilirsin.
u1 ve u2 yazan yerlere bağlantıyı yapıyorum. topraklama gerekmiyor mu? gerekiyorsa onu hangi yere bağlantı yapacağım? kusura bakmayın fazla soru soruyorum ama elektrik işlerinden anlamadığım ve korktuğum için yanlış bağlantı yapıp fişi taktıktan sonra Gülben Ergen'in 'UÇACAKSIN' şarkısını söylemek istemiyorum. :) teşekkür ederim.
-
normalde elinde olan kablo 3 uclu olması gerekiyor bunlardan kahve rengi olanı faz olacak mavi nötr sarı yeşil olanıda
topraklamadır topraklı prizlerin ortasında bulunan yaylar vasıtası ile motor gövdesini topraklar
gövdeye kaçak olduğu taktirde kaçak olan elektriği toprağa aktarmaya yarar. onu bağlaman gerekir normalde eğer topraklama varsa yok ise atölye bahçe içerisindeyse bir adet galvanizli kşebent veya topraklama kazığını nemli olan bir bölgeye cakıyorsun (1,5mt veya 1mt ) onun ucuna bağlamış olduğun kabloyu motor gövdesine bağlıyorsun.
secenek iki motoru aldığın yere motor ile beraber gidiyorsun veya bir elektrikçiye ona fili bir kablo bağlıyorlar arayada bir anahtar istersin mümkünse sigorta olabilir. fişi takıp anahtarla açma kapama işlemini yaparsın.
ama mümkün ise elektrik işi ile herhangi bir alakan yok ise lütfen kendin bağlamaya kalkma elektriğin şakası olmaz sarkıyı söylemeden ruh bedenden cıkar lütfen dikkat
-
normalde elinde olan kablo 3 uclu olması gerekiyor bunlardan kahve rengi olanı faz olacak mavi nötr sarı yeşil olanıda
topraklamadır topraklı prizlerin ortasında bulunan yaylar vasıtası ile motor gövdesini topraklar
gövdeye kaçak olduğu taktirde kaçak olan elektriği toprağa aktarmaya yarar. onu bağlaman gerekir normalde eğer topraklama varsa yok ise atölye bahçe içerisindeyse bir adet galvanizli kşebent veya topraklama kazığını nemli olan bir bölgeye cakıyorsun (1,5mt veya 1mt ) onun ucuna bağlamış olduğun kabloyu motor gövdesine bağlıyorsun.
secenek iki motoru aldığın yere motor ile beraber gidiyorsun veya bir elektrikçiye ona fili bir kablo bağlıyorlar arayada bir anahtar istersin mümkünse sigorta olabilir. fişi takıp anahtarla açma kapama işlemini yaparsın.
ama mümkün ise elektrik işi ile herhangi bir alakan yok ise lütfen kendin bağlamaya kalkma elektriğin şakası olmaz sarkıyı söylemeden ruh bedenden cıkar lütfen dikkat
3 uclu kablo var, atölye olarak çatıyı kullanıyorum, elektriği evden seyyar kablo ile çekiyorum. aslında elektrikle aram iyidir küçükken bir kaç kez çarpılmıştım. :) şaka bir yana elektrikli ev aletlerinde olan ufak çaplı arızaları onarabiliyorum çok yabancı değilim. ama motor bağlamak hiç nasip olmadı. verdiğiniz bilgiler sayesinde de olayı kavradık. motordaki topraklama bağlanacak kısmıda fotoğraftan tesbit ettim, şimdi gönül rahatlığıyla bağlantıyı yapabilirim. tekrar teşekkür ederim.
-
kolay gelsin aman dikkat et .
-
peki dikkat ederim. saol.
-
Zımpara makinesinin iskeleti metal olduğuna göre bunu toprak hattına (sarı-yeşil renkteki) bağlamak iyi olur.
-
abicim bvu volt motorun kapağında şekli olması lazım orada sağ sol ibaresi ile belirtir bağlantıyı sen bir bak bakalım
-
akşam bağlantıyı halletim, denedim ve istediğim yönde dönüyor. sorun yok. bugün motor koruma şalteri alıp taktıktan sonra motorla ilgili sorunum kalmıyor. teşekkürler.
(http://img4.imageshack.us/img4/1839/hpim2267.jpg)
-
sonunda şerit zımpara makinesi yapımı bitti. bazı eksiklikleri var hala ama şu haliyle iş görüyor. makineyi 2000x50 için yapmıştım fakat durukan beyin denemem için gönderdiği zımparaların boyu makinem için küçük olduğundan makine üzerinde biraz değişiklik yaparak o zımparalara uyacak birşey yapmak istedim ortaya bu çıktı. kafa kısmını ilerleyen zamanlarda değiştireceğim bunu deneme amaçlı yaptım. güzel memleketimde motor koruma şalteri bulamadım. elektrikçi monofaze motoru koruyamazsın, korursun fakat 70 liraya çıkar dedi. bana monofaze şalter tavsiye etti bende aldım. masası boşta duran ahşap pencereden, camını çıkarıp geçici olarak böyle birşey yaptım. ama aklımda sütun matkap, mengene, zımpara makinesi koyabileceğim profilden yapılmış sağlam bir masa var. şimdilik aklıma gelen bunlar herkese yardımlarından dolayı teşekkür ederim.
resimleri ekleyeyim.
(http://img831.imageshack.us/img831/6246/hpim2293b.jpg)
(http://img809.imageshack.us/img809/1538/hpim2285.jpg)
(http://img94.imageshack.us/img94/7032/hpim2290.jpg)
-
Elinize emeğinize sağlık süper makine olmuş :)
Saygılar...
-
teşekkür ederim beğendiğinize sevindim saygı bizden.
-
elinize sağlık güzel olmuş. bır ıkı ıyılestırme ıle dahada ıyı olabılır
zımparanın çalıştığı tabla bıçakları taşlayacağınız kısım bağlı olduğu profılden görduğum kadarı ıle gerıde bu taşlama yaparken profıle tam hakım olamamınıza neden olur.
kasnakların bağlı bulunduğu mıl kaç mm..?
mılın geçtığı bılyaların bırbırıne olan mesafesını mumkun olduğunca uzun tutun. bu yalpa ve vıbrasyonu önler.
motorun altına uygun olculerde 4mm bır sacı cakacıda bukturup tablasını yaparsanız devır değiştirme , kayışı gerdırmek istedığınızde bunu kolaylıkla yapabılırsınız.
benım yaptığım makınanın resımlerıne bakarsanız anlatmak ıstedığım modlar mevcut.. ;)
-
taner bey teşekkür ederim. dediğiniz gibi taşlama yapılacak kısım bağlı olduğu profile yakın taşlama kısmı 2cm civarı önde ama yinede rahatsız edici. zaten kafa kısmını yeniden yapacağım için idarelik kullanıyorum. mil çapı 30mm. mil baya kalın olduğu için titreşim çok olmaz diye düşünüyorum. motor alt kısmınada dediğiniz şekilde sacdan parça yaptırmak şart tabiki. yorumunuz için teşekkürler.
-
Gayet güzel olmuş, çok iş görür, Tanerin söylediklerine katılıyorum. Ellerine sağlık. :2up
-
Ellerinize sağlık. Bende istiyorum desem...
-
Çok sağlam ve gelişmeye açık görünüyor, aman değiştirilebilir kafa eklentisini geciktirmeyin, küçük tekerler ve taşlama plakasının olduğu kısım istenirse büyük taşlama tekeriyle değiştirilebilirse süper olacak...
-
Güzel olmuş eline sağlık artık hızlı hızlı çıkarırsın profilleri
-
Basit matkaplı şerit zımpara makinası
-
Bir ara benimde böyle bir hayalim vardı :) Ama matkabın devri düşük olduğu için işe yaramaz gibime geliyor.Belki matkap yerine kalıpçı taşlalama kullanılırsa daha verimli olur. ::)
Saygılar...
-
hepinize teşekkür ederim. öncelikle makinenin parçaları kaynak şeklinde sabit olmadığından, istenilen şekilde modifiye edilmeye uygun bu benim için avantaj oldu. sağlam olmasına sağlam ama profilden sağlam bir masa ile daha stabil ve sessiz çalışacağını düşünüyorum. 200 lük taşlama tekerini bu makinede kullanmak kolay. resimde görünen kafa sökülüp 20 lik deliğe 200lük teker
takılıp kullanılıyor.
-
slm arkadaslar ben yeni üye oldum almanyada ikamet ediyorum gemi sanayide kaynakci olarak calisiyorum
ben zimpara makinesi aldim bir tutmada bicagin yarisi gitti birde öbür tarafini tuuttum
bicak komple bitti aman dikkat deneye deneye calismalisiniz cok makine almak isteyen arkadaslari okuyorum
malesef cok ama cok dikkatli kullanmak gerekiyor.
alana satana hayirli ugurlu olsun güle güle kullanin arkadaslar
-
Merhaba Arkadaşlar,
Tornama takmak için 550 watt monofaze tek kondansatör bir motor aldım.
Fakat bu topiğe rağmen güç bağlantısını anlamadım.
Elimizde prizden gelen 3 lü bir kablo var. Toprak artı ve eksi
Toprak kolay o motor kasası üstünde. Fakat artı ve eksiyi klemens kutusu içinde nereye takacağım?
Aşağıda kutunun resmini koyuyorum.
uzun çizgiler L1 ve N diye işaretlenmiş.
(http://i.hizliresim.com/k1gEDq.jpg) (http://hizliresim.com/k1gEDq)
Bir de konik burcu şaft kaması biraz görülecek kadar taktım.Ama motor tarafına daha da yaklaşabilir.Bu yerleşim iyimidir?
(http://i.hizliresim.com/N94kJX.jpg) (http://hizliresim.com/N94kJX)
Şimdiden teşekkürler
-
Hocam, anlamamanızın nedeni AC şebekede artı ve eksinin olmaması. Kapak içindeki şemada iki alternatif var.
Şu anki ayarlar kapak içinde soldaki düzene göre. Orada ne yazıyorsa o yöne dönecek. Kabloları ters de taksanız bu değişmez.
Ters yöne döndürmek için köprüler sökülüp sağ taraftaki şekilde yeniden takılacak. Tellein yeri yine aynı ve hangisi sola, hangisi sağa yine fark etmiyor.
-
Ha bir de bu klemense dışardan iki tel girecek. Ortadaki dışardan gelen bir tel ise hatanız var.
-
Foto net değil, ama klemens kutusu altındaki etiketten anladığım en sağ ve en soldaki klemenslere bağlayacaksınız. Motor dönüş yönünü değiştirmek için etiketteki gibi terminaller arası bağlantıyı değiştirmeniz lazım. Eylem usta onlar kondansatörün kabloları sanırım.
-
Tamamdır hallettim arkadaşlar teşekkürer.
Yine de daha net bir resmini koyuyorum devre şemasının.
(http://i.hizliresim.com/BR0AoQ.jpg) (http://hizliresim.com/BR0AoQ)
Bir de kasnağı şaftın ucuna doğru mu takmalı yoksa motora doğru mu?