Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Özel Yapım Araçlar => Şerit, Disk Zımpara Makinesi ve Ekipmanları => Konuyu başlatan: Brac - 03 Temmuz 2013, 17:51:28
-
Selamlar arkadaşlar geliştirilmek üzere mevcut bir modelden esinlerek çizimlerine başladığım bant zımpara makinesi çok fazla detay çalışılmamış hali ektedir 3d halini isteyen olursa paylaşabilirim saygılarımla.
-
diğer görünüşler
-
Çok güzel çizimler.
Dizayn zaten kabul görmüş standartlarda, ancak ince detaylar çok hoş.
-
bu motor bağlama sistemi olmaz.gereksiz.ya kasnak+bilya ya da invertırlı direk motorda kasnak.
-
Çizim çok güzel olmuş :2up motora devir ayarlaması esnekliği kazandırabilmek için kademeli kasnak kullanılabilirdi belki.
bu motor bağlama sistemi olmaz.gereksiz.ya kasnak+bilya ya da invertırlı direk motorda kasnak.
Bu motor bağlama sistemi gayet güzel olur iki tane yataklı rulman kullanılmış ki, motor ana kasnağını tam eksende tutar, neden olmaz dediniz acaba?
-
Bu motor sistemi olur. Ama çok hassas imal etmek lazım.
Oysa kayışlı sistem ne kadar kolay. Motor yerleştirmede na kadar hata yaparsan yap, bir kaç vidayla ayarı yapılabilir. %100 ayarı tam olmasa da fark etmez, nasıl olsa kayış esnek.
Oysa bu sistemde motor ekseni, rulman yatakları ekseni ve bant ekseni çok düzgün olmalı. Amatörce uygulaması biraz zor.
-
Bu motor sistemi olur. Ama çok hassas imal etmek lazım.
Oysa kayışlı sistem ne kadar kolay. Motor yerleştirmede na kadar hata yaparsan yap, bir kaç vidayla ayarı yapılabilir. %100 ayarı tam olmasa da fark etmez, nasıl olsa kayış esnek.
Oysa bu sistemde motor ekseni, rulman yatakları ekseni ve bant ekseni çok düzgün olmalı. Amatörce uygulaması biraz zor.
Ertuğrul, dikkatli bakılırsa bu sistemde motorun eksenden kaçık takılma olasılığı zaten yok. Daha doğrusu sistem bu şekilde kurulduğunda ana tahrik tekerine kasnak takılarakda kullanılabilir, sonuçta eksende bir fark yaratmaz.
-
Herkese günaydın , yapmış olduğum bir ön çalışma sadece. bundan önceki tasarımda yapıyı kare profillerden oluşturmaya çalışmıştım ve motoru kayış kasnak düzeneğinde yapmıştım motoruda ileri geri kaydırmayla kayışların gerginliğini ayarlıyordum fakat baktımki olmuyor böyle bir tasarıma gideyim dedim ,motoru hız kontrollü düşünüyorum ve motor mili ne kadar iyi yataklanırsa o kadar iyi olacak gibi görünüyor.
Bu motor sistemi olur. Ama çok hassas imal etmek lazım.
Oysa kayışlı sistem ne kadar kolay. Motor yerleştirmede na kadar hata yaparsan yap, bir kaç vidayla ayarı yapılabilir. %100 ayarı tam olmasa da fark etmez, nasıl olsa kayış esnek.
Oysa bu sistemde motor ekseni, rulman yatakları ekseni ve bant ekseni çok düzgün olmalı. Amatörce uygulaması biraz zor.
Ertuğrul bey aynen söylediklerinize katılıyorum , bende parçaları hepsini bi seferde değilde acele etmeden zamana yayarak maddi imkanlar çerçevesinde :) hassas yapmaya çalışacağım.
Çizim çok güzel olmuş :2up motora devir ayarlaması esnekliği kazandırabilmek için kademeli kasnak kullanılabilirdi belki.
bu motor bağlama sistemi olmaz.gereksiz.ya kasnak+bilya ya da invertırlı direk motorda kasnak.
Bu motor bağlama sistemi gayet güzel olur iki tane yataklı rulman kullanılmış ki, motor ana kasnağını tam eksende tutar, neden olmaz dediniz acaba?
Teşekkürler Sefa hocam , eğer çizimleri geliştirmek üstüne ekleme çıkarma çalışma yapmak isterseniz gönderebilirim , UCF yataklarda bağlatılar yapılarken ufak tefek tıklamalarla vida kaçıklıklıkları ve yatağın mile yerleşimi düzeltilebilir eğer hassas olmazsa veya bağlantı merkezlerinde problem olursa :)
Benimki şimdilik bir proje , değerli görüşleriniz için çok teşekkürler, parçaları maddi imkanların el verdiğince her ay toparlamaya başlayacağım , inşallah tamamlayabilirim ve fotoğraflarını paylaşırım :D
-
Bu tür durumlar için çok kullanışlı bir bağlantı elemanı var ama malesef adını bilmiyorum :'(
Karşılıklı iki mile birer dişli takılıyor araya da içten dişli plastik bir malzeme koyuluyor genelde mavi bir parça ismini bilen lütfen söylesin
bu şekilde tahrik miliyle motor milinin aşırı hassas olarak paralel olması gerekmiyor. hem de motoru sökmek çok kolay oluyor vidalarını söküp geriye doğru çekip çıkarıyorsunuz
-
Çok ciddi detay çalışılmış,mesleki kariyer zirvede :2up :2up
eğer bır ekleme yapmak istersenız makineye kazandırılması gereken en büyük özellik yan yatması olur,çok ciddi kolaylık yaratıyor,
Bırde işin daha başındasınız,tekrar uğrasırım yeni tasarım yaparım dersenız kesinlikle bu makıneye bakın derım..
www.twuertz.com
-
Bu tür durumlar için çok kullanışlı bir bağlantı elemanı var ama malesef adını bilmiyorum :'(
Karşılıklı iki mile birer dişli takılıyor araya da içten dişli plastik bir malzeme koyuluyor genelde mavi bir parça ismini bilen lütfen söylesin
bu şekilde tahrik miliyle motor milinin aşırı hassas olarak paralel olması gerekmiyor. hem de motoru sökmek çok kolay oluyor vidalarını söküp geriye doğru çekip çıkarıyorsunuz
Kaplin
-
Bu tür durumlar için çok kullanışlı bir bağlantı elemanı var ama malesef adını bilmiyorum :'(
Karşılıklı iki mile birer dişli takılıyor araya da içten dişli plastik bir malzeme koyuluyor genelde mavi bir parça ismini bilen lütfen söylesin
bu şekilde tahrik miliyle motor milinin aşırı hassas olarak paralel olması gerekmiyor. hem de motoru sökmek çok kolay oluyor vidalarını söküp geriye doğru çekip çıkarıyorsunuz
Kaplin
+1 eylem hocam :)
Evet Kaplin deniyor hocam ama eğer yapabilirsem motor milini revize ettrimeye çalışacağım , :) çizimlerde şimdilik o detayı geçtim kullanacağım motoru seçtikten sonra ve milini ayarladıktan sonra tüm detayları revize edeceğim çizim zaten çok üniversal bir yapıda dilediğiniz teker kasnak yapısına döndürebiliyor
-
merhaba .motordaki mili uzatmak gereksiz demek istemiştim.yalnız bir fikir sadece;iki devirli,üç devirli motorlar var.birde bu bilyalar çok çabuk bozuluyor.
-
bu bilyaları tutan setuskur vidalar sürekli gevşiyor,mili sıyırıyor.farkına vardığınızda milde çukur oluşturuyor.o tahrik kasnağında ve milinde hiç balans olmaması lazım.çizimler çok güzel ama iş yapmaya gelince tornacılarla anlaşmak çok zor oluyor.
-
birde yayın içine ayarlı bir mil koymalısınız oradan da germe yapılıyor.
-
oval kasnağın ayar vidası alttan gelen yayın ayar vidası ile çakışmamalı.birde oval kasnağın ovalliği 0.5mm uçlarda olacak şekilde olmalı.ben fazla yapmışım sürekli bant geziyordu yani çok az olacak .
-
Burak eline sağlik harika bir dizayn rulmanlarin dişlarindan bir segman atarsin setskurlari kullanmana gerek yok Büte rulmanda koyabilirsin .Balans konusunda Sedat Bey hakli ama Bayrampasa Şahin Balans olacakti gayet iyidirler baska bir cok firma var bir çay içimi zamanda halledilecektir .cizimler benimde hoşuma gitti
Milin gövdeye bağlantisi çok sağlam olmuş...
-
motor hız kontrollu olacaksa ucf,ler dayanmaz. bunu yuksek hızlara çıkacağınızı düşünerek söylüyorum. üzerinde çalıştığım son makınaya yarın nasıpse ınverter takılacak 16 cm tahrık kasnağı takılı normalde makıne 3bg 2850 devır inverter sayesınde 4500 devır mak çalışacak.. ucf yatakların halını o devırde düşünemıyorum.. ;) tabı bernım yaptığım dırekt akuple.
bu sorunu ucf yataklı rulmanlarda nachı veya asahı japon devıre dayanıklı bılyalar kullanarak kısmen çözebılırsınız. daha verımlı çalıştırmak ıstersenız grasörluklerıne haftada bır lıtyum ep grese karıstıracağınız molıbden de sulfıdlı karısımı basmalısınız. ben bırazda grafıt ılave edıyorum çok verımlı sonuçlar aldım.
-
Taner, senin hız ihtiyacı tahrik kasnağının çapını arttırarak hallolmuyor muydu?
-
Eylem usta bu yaptığım makıne forumdan bır arkadaşımız için. kendı makınemede ınverter takmayı duşunuyorum uygun bırşey bulabılırsem.
-
Eylem usta bu yaptığım makıne forumdan bır arkadaşımız için. kendı makınemede ınverter takmayı duşunuyorum uygun bırşey bulabılırsem.
TAner abi uygun bisey bulursan banide haberdar et lutfen benim baktiklarim cok pahalli
-
merhaba.can makina sulu bir bant zımpara yapmış .2.500 lira ama makina güzel.bu konuda yorum yapılırsa sevinirim.
-
videosunu izlemiştim.şimdi bulamıyorum.50 x2000 üç toplu üstten sulu motoru invertırla bağlamış şeffaf fleksiglasla bant kısmını ayırmış.
-
videosunu izlemiştim.şimdi bulamıyorum.50 x2000 üç toplu üstten sulu motoru invertırla bağlamış şeffaf fleksiglasla bant kısmını ayırmış.
http://www.youtube.com/watch?v=oplJn4iDAIc bu makinadan mı bahsediyorsun abi
-
evet.sağolasın.makina bu bayıldım.ben kendi bant zımparamı yaptıktan sonra gördüm bunu.
-
bu videodaki bant zımparada invertır yok,tek devir çalışıyor herhalde.benim gördüğüm bu idi.
-
Ben de senin yaptığın makine için diyorum Taner. İstediğin hızlara motoru invertör vasıtasıyla aşırı devirlerde döndürerek çıkma. Motor böyle devirler için özellikle tasarlanmışsa bir şey demem ama motorun aşırı devirden dolayı büyük bir sakatlık çıkarması ihtimalini göz ardı etme.
-
videosunu izlemiştim.şimdi bulamıyorum.50 x2000 üç toplu üstten sulu motoru invertırla bağlamış şeffaf fleksiglasla bant kısmını ayırmış.
http://www.youtube.com/watch?v=oplJn4iDAIc bu makinadan mı bahsediyorsun abi
Makina için bayağı mesai harcamışlar fakat bence dünyadaki diğer örneklerine göre çok eksikleri var. Bu firma takdir ettiğim bir firma fakat sulu bilemeye kafayı takmış durumda. Bu makinayla bileme yapan biri duş almış gibi olur. Yüksek devirlede sulu bileme yapmak imkansız gibi birşey. Keşke dünyadaki diğer örneklerine benzer bir model üretseler.
-
Ben de senin yaptığın makine için diyorum Taner. İstediğin hızlara motoru invertör vasıtasıyla aşırı devirlerde döndürerek çıkma. Motor böyle devirler için özellikle tasarlanmışsa bir şey demem ama motorun aşırı devirden dolayı büyük bir sakatlık çıkarması ihtimalini göz ardı etme.
Eylem usta bunu elektırıkçı ustamla görustum bu motorlar sıkıntı cıkarmaz ancak senın şase ve dığer ekıpmanların bu devırlere dayanabılırmı dıye sordu. bızde makınenın devrını 4000.de sınırladık. ama benımkı 6000d/d görecek , bu devırlerde çalışmam ama en azından hangı noktaya gelebıldığını görmelıyım. ;)
-
videosunu izlemiştim.şimdi bulamıyorum.50 x2000 üç toplu üstten sulu motoru invertırla bağlamış şeffaf fleksiglasla bant kısmını ayırmış.
bu makınayı bılıyorum. ama bana göre bıçak yapımı ıcın kullanılacaksa eksıklerı çok fazla. ınverter yok. taşlama tekerının çapı küçük. flat taşlama ıçın tabla yok, ondan çok çok daha ıyı makınalar var bıldığım yerlerde.
-
bu makina az modifiye edilebilir.ben bir ay boyunca internetteki bant zımpara makinalarını izledim.kendim yapmak için bir çok seçenekli çizimler yaptım.malzeme aldım .mantığını anladım,yaparız diye bir giriştik ;10 gün, dört tonacı değiştirdik. çok sıkıntılı oldu.ama ben dolu malzemeden kaynak yapmadan kılavuz havşa vida ile yaptık.bilya sistemini ve kasnakları kendimiz yaptık.115 kilo oldu.kasnaklı sistemlerin daha sağlıklı ve uzun ömürlü olduğunu düşünüyorum.ben tornacıya 1500, 2400 ve 5400 devirli olacak dedim.sanırım daha yavaş oldu yüksek devir istediğim kasnak.acele ettiler anlamadan torna ettiler.500 lira derken 1500 lirayı geçti şimdi.çok zor bir maraton.ama şimdi çok randımanlı oldu. fotoğraflar iyi çıkmadı ,bende yüklemesini tam yapamıyorum.içerisi karanlık oluyor dışarı çıkarıp fotoğraf çekip yüklemek gerek.
-
aslında güzel bir sistemi seri imalat yapsa bir arkadaş fiyatı da münasip olsa .
-
sulu bileme motoru ayrı çalışıyor ve su musluğu ayarlı.yani hızlı devir çalışmak isteyen suyu açmayabilir.ama zaten çok hızlı almasını ve yanmamasını istiyoruz.daha güzel bir siper düşünülebilinir mi?
-
bu makina az modifiye edilebilir.ben bir ay boyunca internetteki bant zımpara makinalarını izledim.kendim yapmak için bir çok seçenekli çizimler yaptım.malzeme aldım .mantığını anladım,yaparız diye bir giriştik ;10 gün, dört tonacı değiştirdik. çok sıkıntılı oldu.ama ben dolu malzemeden kaynak yapmadan kılavuz havşa vida ile yaptık.bilya sistemini ve kasnakları kendimiz yaptık.115 kilo oldu.kasnaklı sistemlerin daha sağlıklı ve uzun ömürlü olduğunu düşünüyorum.ben tornacıya 1500, 2400 ve 5400 devirli olacak dedim.sanırım daha yavaş oldu yüksek devir istediğim kasnak.acele ettiler anlamadan torna ettiler.500 lira derken 1500 lirayı geçti şimdi.çok zor bir maraton.ama şimdi çok randımanlı oldu. fotoğraflar iyi çıkmadı ,bende yüklemesini tam yapamıyorum.içerisi karanlık oluyor dışarı çıkarıp fotoğraf çekip yüklemek gerek.
makinanızı gercekten cok merak ettım ıcerıyı guzel aydınlatırsanız ıyı fotolar cekebılırsınız
-
olmadı.söküp dışarı çıkaracağım.yerinden zor oynuyor.koridorda dolu.yoracak.beş foto çektik,çok uğraştık yükleyemedik,yalnız avatar yazan yere denedik yükledi.zaten bilya sistemini çekip göstermek istiyorum.başka bir profesyonel bileme makinası yapmıştık iki sene önce standart yataklı bilya kullandık aynı gün bileme yaparken 3-4 saat sonra gacırdamaya başladı.setuskur gevşemiş mili sıyırmış.milide o gün tornada yaptırmıştık balanssız malzemeden.hep kontrol ediyorum orayı artık.
-
o setuskurunda gevşememesı ıçın yapılacak işlemler var ;) ılk makınamı bende 500/600,e mal ederımdıye başlamıstım bır zamanlar ;D ama kazın ayağı öyle değilmiş öğrendik.
makınanızı yapacaksanız yuksek devırler söz konusu ıse hele benım gıbı tıtızsenız çok ıyı ve yenılıklere açık çözüm üretebılen bır tornacı , aynı becerılere sahıp bır frezecı . be balansları aldırabıleceğiniz bır yer olmalı yoksa yapılan ış pek bırşeye benzemıyor.
bu üçü bır araya gelınce ıyı makınalar ortaya cıkıyor. yakında bır tane yayınlayacağım ;)
-
vidaların gevşememesi için loctaid kullanıyoruz.orta mukavemet ve sert mukavamet her zaman elimde olur.ama o setuskuru yapıştırmak istemedim.ben bobinajcıyım,asıl branşım taşlama,matkap,hilti yani balans makinası bizim dükkanda var.bant zımpara için balans almaya gerek olmadı.
-
taner bey ben çok titiz biriyim.incecik çizer hesaplar kitaplarım ama mutlaka can sıkan bir aksilik olur.ne kadar üstüne düşersen kendin yapmıyorsan mutlaka istemediğin bir şekle dönüşüyor işler.ben mümkün mertebe kendim yapmaya çalışırım mecbur kaldığım işleri.ama torna işi biraz tecrübe ve imkan olanak işi.
-
Arkadaşlar herkese teşekkürler
Taner abi deneyimlerini söylemen çok iyi oldu rulman konusunu unutmuştum :) makineyi toplamaya başlayacakken muhakkak önce motordan başlayacağım motor kısmı sabitlenip,yataklanıp denendikten, randıman aldıktan sonra hareketli kol kısımlarına geçeceğim.UCF yatak tipinide değiştirebilirim belki yüksek hız rulmanlarına göre...
Sedat bey , yorumlarınız ve görüşleriniz için teşekkürler , acelem yok zaten yavaş yavaş toparlayacağım, motor işinden sonra tasarımları biraz değiştiririm belki.Siz kendi makinenizi toplamışsınız ne mutlu size :)
Soytürk abinin söylediklerinide katılıyorum duş konusunda :)
Torna , freze işleri konusunda arasıra tezgahların başına geçiyorum , hem baba mesleği kalıpçılıktan , hemde teknik lise kökenli olmaktan parçalarımı kendim yapmaya çalışıyorum,salgısız hassas torna işleri için üretim fabrikamızda bulunan cnc tornaya rica edeceğim parçaları.
-
Çok ciddi detay çalışılmış,mesleki kariyer zirvede :2up :2up
eğer bır ekleme yapmak istersenız makineye kazandırılması gereken en büyük özellik yan yatması olur,çok ciddi kolaylık yaratıyor,
Bırde işin daha başındasınız,tekrar uğrasırım yeni tasarım yaparım dersenız kesinlikle bu makıneye bakın derım..
www.twuertz.com
hatırlatmak istedim :)
-
http://www.youtube.com/watch?v=D6-1EJuJj_E&feature=c4-overview&list=UUM1Bnpxipb8H4GJoITnJ0XQ
bu adamın kullandığına benziyor
-
Çok ciddi detay çalışılmış,mesleki kariyer zirvede :2up :2up
eğer bır ekleme yapmak istersenız makineye kazandırılması gereken en büyük özellik yan yatması olur,çok ciddi kolaylık yaratıyor,
Bırde işin daha başındasınız,tekrar uğrasırım yeni tasarım yaparım dersenız kesinlikle bu makıneye bakın derım..
www.twuertz.com
hatırlatmak istedim :)
Bülent bey çok teşekkürler bu makineyide inceledim çok güzel compact bir makine hemde yatay olarak da kullanılabiliyor ,aklımda bir kaç şey daha var inş tasarıma fırsat bulup tamamlayınca paylaşacağım , :)
-
Çok ciddi detay çalışılmış,mesleki kariyer zirvede :2up :2up
eğer bır ekleme yapmak istersenız makineye kazandırılması gereken en büyük özellik yan yatması olur,çok ciddi kolaylık yaratıyor,
Bırde işin daha başındasınız,tekrar uğrasırım yeni tasarım yaparım dersenız kesinlikle bu makıneye bakın derım..
www.twuertz.com
hatırlatmak istedim :)
Bülent bey çok teşekkürler bu makineyide inceledim çok güzel compact bir makine hemde yatay olarak da kullanılabiliyor ,aklımda bir kaç şey daha var inş tasarıma fırsat bulup tamamlayınca paylaşacağım , :)
ilk çizdiğinin detaylarına bakınca senden kaçmaz,
hemde ilk ornek olur,hatta olursa bir tane de ben isterım :)
-
daha yapım aşamasındayken cep telefonumla çektiğim resimleri kardeşime yükletiyorum.şimdi makinada aspiratör sistemi kurdum sağ tarafına önüne iki ayrı şalter bağladım.onların fotoğraflarını çekemedim.birde küçük topların takılacağı başka bir tam kol yaptım kabzedeki parmak izlerini yapmak için.onun da fotosu yok.
(http://img41.imageshack.us/img41/5560/k9yq.jpg)
(http://img21.imageshack.us/img21/7340/otx3.jpg)
(http://img13.imageshack.us/img13/7325/g6c3.jpg)
(http://img507.imageshack.us/img507/4089/5098.jpg)
(http://img802.imageshack.us/img802/9743/orzi.jpg)
(http://img689.imageshack.us/img689/7022/bn89.jpg)
(http://img6.imageshack.us/img6/7356/w4de.jpg)
(http://img515.imageshack.us/img515/6383/kkpe.jpg)
(http://img838.imageshack.us/img838/7748/f4s9.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/7003/ef4m.jpg)
(http://img708.imageshack.us/img708/1863/mkhx.jpg)
-
Can makinanin sulu sistem bicak bleme modeli bayagi bi gelisme kaydetti zembil adi altinda ckarmisti ilk yni sistminde kesme acisini makine kendi ayarliyor size kalan ileri geri hareketi rek makinede hem keskinlik(taslama) hem gla alma(tas izi yok etme) mevcut
-
Makine çok güzel görünüyor. Kazasız belasız günlerde kullanın inşallah.