Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Fırından Yeni Çıktı - (Eserlerimiz Galerisi) => Sabit Namlu => Konuyu başlatan: sefaçabuk - 13 Ocak 2013, 16:01:40
-
Malzeme O1, su verme hattı fotoğraflarda şaşırtıcı bir şekilde hamon gibi çıkmış zaten farkedeceksiniz. Ben kendi adıma şaşırdım. Sapta, ön kısımda abanoz asıl ahşap çınar. Koruma işlemi Tung yağı ile yapıldı. Yanagiba için bileme ve geometri işi biraz alengirli, bu iş özellikle tam istediğim gibi oldu. Diğerinde taşlanmamış yüzeyin eğimi azdı, bunda ise tam olması gerektiği gibi oldu ( buna yönelik fotoğraf ekledeim). Son düzeltme ve bileme işlemi Japon su taşında yapıldı. Diğer Yanagiba da söylemiştim ama bir kez de burada tekrarlamakta yarar var, bu bıçak bir mutfak bıçağı ve daha çok Japonların balık veya suşi işlerinde kullandıkları bir bıçak. Diğer tüm işlemlerde sadece eğe kullandım, ne bant zımpara ne de bir başka teknik alet yok.
Toplam boy 330 mm, namlu boyu 200 mm, genişlik 34 mm, kalınlık 4mm.
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/Yanagiba%202/DSCF4208.jpg)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/Yanagiba%202/DSCF4209.jpg)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/Yanagiba%202/DSCF4212.jpg)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/Yanagiba%202/DSCF4211.jpg)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/Yanagiba%202/DSCF4247.jpg)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/Yanagiba%202/DSCF4248.jpg)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/Yanagiba%202/DSCF4234.jpg)
-
abi bu çok güzel ya...
bakmaya kıyamıyo insan... :2up
-
Sefa ustam ellerine kollarına sağlık, bu nasıl bir güzellik böyle,taşlanmamış taraftaki eğimi çok ilgi çekici buradaki eğimi ne şekilde veriyorsun çok merak ettim,tebrik ederim.
-
Sefa abi gene bir sanat eseri olmuş,
Bu seri bir başka güzel,yorum yapamam ama şaşkın şaşkın bakarım....
-
Sefa ustam ellerine kollarına sağlık, bu nasıl bir güzellik böyle,taşlanmamış taraftaki eğimi çok ilgi çekici buradaki eğimi ne şekilde veriyorsun çok merak ettim,tebrik ederim.
Bu bıçağı görünce benimde aklıma aynı soru geldi? İç bükey bir taşlamayı elle nasıl oluşturdunuz?
-
Sefa ustam ellerinize sağlık yine harika bir çalışma.
-
Eskilerin güzel bir takdir ifadesi vardır, pek severim : (mevcut karakterler tam yazmaya müsait değil, affola) ALİYYÜL ALA.
Sefa Hocam, suşiden pek hoşlanmam ama balık ve pişirmesi benden, bıçak senden kendimize bir ziyafet çekelim demek geldi içimden.
Ellerine sağlık.
-
Sefa ustam çok hoş olmuş ellerine sağlık 8)
-
Sefa Hocam, suşiden pek hoşlanmam ama balık ve pişirmesi benden, bıçak senden kendimize bir ziyafet çekelim demek geldi içimden.
Ellerine sağlık.
Valla suşiden bende hoşlanmam Şafak Abi, ama balık olur ;)
Arkadaşlar güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim, çok sağolun.
İç bükeyliğin kaba hali dövülerek verildi ancak daha sonra 110 cm çapında bir dairenin yayını eski bir hava çeliği testerenin üzerine çizip, bu kısmı bir daire dilimi olarak kestim. Bıçağı işkenceyle sabitleyip, olması gereken eğimde kestiğim hava çeliği testere parçasıyla sistreledim ( talaş kaldırdım. İstenilen eğime gelince de zımparayla devam ettim.
-
taşlamaları daha önce duz olarak bılıyordum. fakat matık yurutunce o malzemelerın incecık kesılmesınde bır tarafın iç bukey olmasının kesılen malzemeye bıçağın yapışmamasını sağladığını anladım.
her zamankı gıbı usta işi Sefa abi ;) ve Yanagibada taşlamamanın nasıl olacagına daır guzel bır örnek. elıne koluna sağlık , unutmadan çınar çok yakışmış hamon ıçın bırsey demıyeceğim. D2 ye hamon yaptım desen evet yapmışsındır derim.
-
Saefa ustam elinize sağlık efendim,yanagiba bıçağını yaparken hiç makina kullanmadan eski usulde yapmanız çok güzel bir incelik bu güzellikte bakmaya doyamıyacağımız bir eser ortaya çıkarmışsınız teşekkür ederim efendim...
-
Ellerine , emeğine sağlık Sefa ustam, harika bir iş olmuş. Üstelik hiçbir modern alet kullanmadan yapılmaması benim gözümdeki değerini ulaşılmaz yaptı. Ustam sormak istediğim su verme hattının oluşumunu görmek için asit işlemi mi yaptın ? Birde bu hatta bakarak bıçağa ısıl işlem yaparken dik değilde yatay olarak su vermenin özel bir nedeni var mı?
-
Çok teşekkür ediyorum, sağolun.
taşlamaları daha önce duz olarak bılıyordum. fakat matık yurutunce o malzemelerın incecık kesılmesınde bır tarafın iç bukey olmasının kesılen malzemeye bıçağın yapışmamasını sağladığını anladım.
her zamankı gıbı usta işi Sefa abi ;) ve Yanagibada taşlamamanın nasıl olacagına daır guzel bır örnek. elıne koluna sağlık , unutmadan çınar çok yakışmış hamon ıçın bırsey demıyeceğim. D2 ye hamon yaptım desen evet yapmışsındır derim.
Taner, aslına bakarsan hamon filan yapmadım, bu zaten su verme hattı. Zımparayı yaparken farkettim ki orada bir hat var, biraz kurcalayınca bu çıktı, artık nasıl olduysa.
Ellerine , emeğine sağlık Sefa ustam, harika bir iş olmuş. Üstelik hiçbir modern alet kullanmadan yapılmaması benim gözümdeki değerini ulaşılmaz yaptı. Ustam sormak istediğim su verme hattının oluşumunu görmek için asit işlemi mi yaptın ? Birde bu hatta bakarak bıçağa ısıl işlem yaparken dik değilde yatay olarak su vermenin özel bir nedeni var mı?
Soytürk, Tanere de dediğim gibi baktım orada bir şeyler var, asit zımpara döngüsüne soktum bir kaç kez ortaya bu çıktı. Su verme işleminde tam dik daldırmıyorum haklısın, yaklaşık 30 derecelik bir açıyla daldırıyorum desem daha doğru olur, yani önce burun giriyor yine. Ağzını çok incelttiğim bıçakların neredeyse hepsine bu şekilde su veriyorum, şimdiye kadar gördüm ki bu şekilde çarpılmalar daha az oluyor.
-
Sefa bey elinize sağlık bi sizin işlere bakıyoruz birde kendi yapmaya çalıştıklarımıza kaç fırın ekmek yememiz gerektiğini hesaplayamıyorum.
Elinize sağlık süper.
-
tahmin edilenden daha keskin olmuştur. aman dikkat. eline saglık ustam.
-
Maşallah...
-
Sefa bey elinize sağlık bi sizin işlere bakıyoruz birde kendi yapmaya çalıştıklarımıza kaç fırın ekmek yememiz gerektiğini hesaplayamıyorum.
İlk yaptığınız işi gördüm, bence siz doğrudan fırına dalıp ekmekleri bitirmişsiniz bile ;)
Durukan ustam, biraz köreltmek gerekiyor, gerçekten bu form alışılmışın dışında keskin. Bir kesme videosu içimden geçmiyor değil doğrusu.
Cümleten teşekkürler arkadaşlar.
-
Etkileyici olmuş elinize sağlık.
Japonların bin türlü bıçağı var. Anladığım kadarı ile yemek yapımını çok kolaylaştırıyormus bu zenginlik.
Japon aşçıların kendi bıçaklarını bilerlermiş şu meşhur Japon su taşları ile.
-
:)
Sefa bey elinize sağlık bi sizin işlere bakıyoruz birde kendi yapmaya çalıştıklarımıza kaç fırın ekmek yememiz gerektiğini hesaplayamıyorum.
İlk yaptığınız işi gördüm, bence siz doğrudan fırına dalıp ekmekleri bitirmişsiniz bile ;)
Durukan ustam, biraz köreltmek gerekiyor, gerçekten bu form alışılmışın dışında keskin. Bir kesme videosu içimden geçmiyor değil doğrusu.
Cümleten teşekkürler arkadaşlar.
:)
-
Sefa hocam ellerinize sağlık muhteşem olmuş Demek'ki forumdaki bu kadar üye size boşuna Sefa hocam diye hitap edmiyor. Teşkkürler SEFA hocam :2up :2up :2up
-
Hocam harika olmuş, hangi işe el atsanız fazlasıyla hakkını veriyorsunuz. ;)
-
ellerine sağlık ustam harika olmuş
-
Sefa hocam maşallah ellerine kollarına sağlık muhteşem olmuş yaptığınız her iş bir şaheser olarak karşımıza çıkıyor :2up :2up :2up süper süper
-
Sefa hocam, sağ tarafta 4 ayrı açı var. Bunları kaçar derece aldınız? Açıları belirlemeye ağızdan mı başladınız? Sol taraftaki içbükeylik bıçağın tam genişliğine yayılıyor mu? Buradaki içbükey kazıma(Talaş Kaldırma) miktarını göz kararı mı alıyorsunuz?
Bıçak bu arada inanılmaz güzel olmuş, ellerinize sağlık.
Selamlar.
-
hocam ellerine sağlık. her açıdan senin olduğu belli olan bir iş. ben teknik kısmından ziyade bu işi baştan sona el ile yapma niyetini merak ediyorum. daha temiz bir iş çıkartmak için mi, işi zamana yayıp hazzı arttırmak için mi yoksa eskiden bu işler nasıl yapılıyormuş'u daha iyi anlamak için mi elle uğraşmayı tercih ediyorsun. yoksa tüm bunların hepsi için mi 8)
bir önceki bıçağın kılıfı da vardı yanılmıyorsam, bunun kılıfı ne alemde acaba? ::)
-
Sefa usta eline sağlık ben çok beğendim. Zaten japon bıçaklarına bi hayranlığım vardır. Kabze sanki alev alev yanıyor.
Foruma yeni üye olanlar, bu sanata yeni başlayacak olanlarda bant zımpara, sütun matkap, vs elektrikli aletler eminim olmayacaktır. Ama olmadanda böylesine güzel eserler yapılabiliyormuş. :2up :2up :2up
-
ustam ellerine sağlık herzamanki gibi muhteşem olmuş
-
Ustam süper bir çalışma ellerinize sağlık. :2up
-
Arkadaşlar, tüm yazılanlar için teşekkür ederim, sağolun, varolun.
Sefa hocam, sağ tarafta 4 ayrı açı var. Bunları kaçar derece aldınız? Açıları belirlemeye ağızdan mı başladınız? Sol taraftaki içbükeylik bıçağın tam genişliğine yayılıyor mu? Buradaki içbükey kazıma(Talaş Kaldırma) miktarını göz kararı mı alıyorsunuz?
Bıçak bu arada inanılmaz güzel olmuş, ellerinize sağlık.
Selamlar.
Yücel, bu açılara önce ağızdan başlıyorum, yaklaşık 20 derecelik bir açıyla ilk kesici kısmı açıyorum, neredeyse bir kaç sürtmede zaten ağız açılmış oluyor. Ardından diğer üç açıyı da belli bir ölçüye bağlı kalmaksızın, belli sayıdaki sürtmelerle veriyorum. Her bir turdaki açıyı gittikçe daraltıyorum. Sol taraftaki iç bükeylik ise, belli bir yay aslında. Bu başlıkta daha önce de yazmıştım, bu yay tam genişliğe yayılıyor. Çapı 110cm olan bir daire yayı. Talaş kaldırma göz kararı değil aslında, yüzeyi sıyırdığınız hava çeliğinin formu bıçağın yüzeyine tam öpüştüğünde işlem bitmiş oluyor. Bu nedenle eklediğim detay fotoğraflarda, bir kare ön kısımdan bir kare de arka kısımdan çektim.
hocam ellerine sağlık. her açıdan senin olduğu belli olan bir iş. ben teknik kısmından ziyade bu işi baştan sona el ile yapma niyetini merak ediyorum. daha temiz bir iş çıkartmak için mi, işi zamana yayıp hazzı arttırmak için mi yoksa eskiden bu işler nasıl yapılıyormuş'u daha iyi anlamak için mi elle uğraşmayı tercih ediyorsun. yoksa tüm bunların hepsi için mi 8)
bir önceki bıçağın kılıfı da vardı yanılmıyorsam, bunun kılıfı ne alemde acaba? ::)
Emin aslında hepsi. Şimdi bu bıçağın arka tarafındaki eğim için zaten elle çalışmak gerekiyor, geriye de diğer yüz ve taşlama açısı kalıyor ki bu kısmı da eğeyle açmak zaten çok uzun süren bir iş değil, bant zımpara bir tek burada kullanılabilir ona da ne gerek var diye düşündüm. Ayrıca elde yapılan işler daha titiz ilerliyor, anlık olarak hızdan kaynaklı hatalara yol açmıyor, iş daha uzun sürüyor. Hepsinden önemlisi size düşünme için bol bol zaman bırakıyor, en azından anlık fikir değiştirmelerinde işlemi bir başka yola doğru evirebiliyorsunuz. Uzun zamandır işleri elde yapıyorum aslında, eğer aklımda yanlış kalmadıysa, öncesinde de vardır ama kılıç işinden sonra hiç makina kullanmadım. Herkese de tavsiye ederim, sizi daha özgür kılar ve makinaya bağımlılıktan kurtarır.
Bir önceki işe kılıf yapmıştım, bunda kararsız kaldım. Bu mutfakta hizmet edecek, bu nedenle pek taşınmayacak. Bu nedenle pek gerekmediğini düşündüm, ama kullanımda gerekirse bir kılıf yaparım nasıl olsa.
-
teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için hocam.
-
Sefa hocam, teşekkürler.
-
Sefa Hocam mükemmel olmuş. " Vur şanlı bıçağınla gönül mülkü düzelsin
Sen vururken de öldürüyorken de güzelsin"
On sene önce olsaydı, bir yerlerden alıntı değil, kendim bir şiir yazardım.
-
Sefa hocam ellerinize sağlık.
-
elinize saglik :)
-
Sağolun ^-^
-
Korktuğum kadar varmış ... Hocam sizin yaptığınız eserlere artık korkarak bakıyorum . Ortaya çıkan güzellikleri görünce , benim bıçaklarım nasil olsa böyle olamayacak deyip , bıçak başlamaktan korkuyorum. Elinize eğenize saglık , gercekten harika olmuş...
-
Eline sağlık Sefa. Ben böyle bıçak meraklısı olmuşken bunu duvara çerçeveler her gün resim izler gibi izlerim, balığı da nasıl keseceğini asla öğrenemem.
İç bükey olan bir yanağı düşünen Japon ustaları da takdir etmemek elde değil. Bereket zamanında "itele gitsin." demeyip böyle güzel bıçaklar tasarlamışlar.
Bu tasarımı uygulayışın çok güzel ve muntazam. Seçtiğin ahşap çok güzel. Perdahın, açıların bizi alıştırdığın gibi çok güzel.
Çok alıştırıyorsun bizi, çok...
-
Ne diyeceğimi bilemedim, Eyvallah.
-
sefa usta eline saglik. her elini attigin gibi buda guzel olmus..
-
Sefa hocam sadece gözlerimiz şenlenmiyor, yayınladığın her sanat eserinde bilgi dağarcığımıza katkıda bulunuyorsun. Ellerine ve aklına sağlık.
Kabzada çınar kullandığını yazmışsın. Geçen yıl bir oduncudan aldığım çınar kütüğünü tornalayıp kase yapmıştım ancak senin kabza gibi desen vermedi. Yoksa oduncu mu karıştırdı bilemedim. Gayet açık renk desensiz bişey çıktı.
Yumuşak bir ağaç ama yaş olarak tornalamama rağmen sonradan çatlamadı :)
-
Hocam ellerinize saglik..
balcak olarak kullandiginiz ahsabi cinarin üstüne gecmemi yaptiniz.
-
hakikaten kelimelerin kifayetsiz kaldığı durumlardan biri daha ... :2up çalışmalarınızın hepsini gerçekten çok beğeniyorum , sefa hocam ama namlu çalışmalarınız ayrı bir güzel , perdahlamanız olsun, namluya yaptığınız karartmalar olsun çok yerli yerindeler... bıçağa çok farklı bir hava veriyorsunuz... elinize sağlık... :2up
-
Sefa hocam sadece gözlerimiz şenlenmiyor, yayınladığın her sanat eserinde bilgi dağarcığımıza katkıda bulunuyorsun. Ellerine ve aklına sağlık.
Kabzada çınar kullandığını yazmışsın. Geçen yıl bir oduncudan aldığım çınar kütüğünü tornalayıp kase yapmıştım ancak senin kabza gibi desen vermedi. Yoksa oduncu mu karıştırdı bilemedim. Gayet açık renk desensiz bişey çıktı.
Yumuşak bir ağaç ama yaş olarak tornalamama rağmen sonradan çatlamadı :)
Vedat, çınar ağacı her kesimde farklı sonuçlar veriyor. Bu durumu kesiş yönü belirliyor, ağacın kesilme yönü su hattını çapraz kesiyorsa bu tür desenler çıkıyor yoksa gayet ince desenli ve beyaz bir ahşap görünüyor.
Hocam ellerinize saglik..
balcak olarak kullandiginiz ahsabi cinarin üstüne gecmemi yaptiniz.
Kaya, abanozu kuyruk kısmına denk geldiği yerde sıfır toleranslı bir geçme yaptım, çınara da tutkalla yapıştırdım. Gayet sağlam oluyor bu şeklide.
Arkadaşlar teşekkürler hepinize, sağolun.
-
Harika bir bıçak hocama, tebrıkler! Japon tipi bıçaklara ayrı bir sempatim oldunu itiraf etmeliyım. Yanagiba tipi bıçakların profilınin ve kaç derece''de keskınlenecek bir çizimini vardı ama bulamadım ::).
-
Harika bir bıçak hocama, tebrıkler! Japon tipi bıçaklara ayrı bir sempatim oldunu itiraf etmeliyım. Yanagiba tipi bıçakların profilınin ve kaç derece''de keskınlenecek bir çizimini vardı ama bulamadım ::).
Sağolasın Ergün, ağız detaylarını ekliyorum.
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/yanagiedge.jpg)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/yanagi-ba-Hamaguriba.jpg)
-
Çok güzel ellerine sağlık
-
Ustamızın muhteşem bıçağı ile yeni bir şey daha öğrenmiş oldum.
Anladığım kadarı ile Japonların akıllı ağız tasarımı ile hem bir fileto aynı zamanda genel kapsamlı mutfak bıçağı elde edilmiş.
-
Teşekürler!!