Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Fırından Yeni Çıktı - (Eserlerimiz Galerisi) => Sabit Namlu => Konuyu başlatan: Şeref Acar - 20 Kasım 2017, 21:28:53
-
Merhaba arkadaşlar
Kamyon makasından dövdüğüm yeni bıçağı
paylaşmak istiyorum. Adım adım gidelim.
Daha önce makası ocakta keskiyle kesmiştim.
(https://i.hizliresim.com/DyqW4o.jpg) (https://hizliresim.com/DyqW4o)
Tasarım bu, Emin usta daha geniş bir ağız yapmamı
söylemişti ben de buna göre tasarladım. Güzel de oldu.
Teşekkürler Emin usta
(https://i.hizliresim.com/EyMW5z.jpg) (https://hizliresim.com/EyMW5z)
Besmeleyle yaktık ocağı
(https://i.hizliresim.com/mJZgEZ.jpg) (https://hizliresim.com/mJZgEZ)
Kıskaç iyi kavrasın diye önce kuyruğu dövdüm.
(https://i.hizliresim.com/EyMW3B.jpg) (https://hizliresim.com/EyMW3B)
Sonra da namlu dövüldü ancak tasarımı bozmamak
için ağız açmadım, malum ağız ocakta açılınca
bıçak burun kaldırıyor.
(https://i.hizliresim.com/jQRrBD.jpg) (https://hizliresim.com/jQRrBD)
Düzeltmeler yapıldıktan sonra ocakta yumuşatma
tavlaması yapıldı.
(https://i.hizliresim.com/YOR8QD.jpg) (https://hizliresim.com/YOR8QD)
Gelelim taşlama işlerine
(https://i.hizliresim.com/kXR7Mv.jpg) (https://hizliresim.com/kXR7Mv)
Ağız ocakta açılmadığı için bantta iş biraz uzun oldu.
(https://i.hizliresim.com/NOJ8Lk.jpg) (https://hizliresim.com/NOJ8Lk)
Bir buçuk saat kadar sürdü.
Dövme, taşlama ve ısıl işlemler dahil namlunun
işleri bir günde bitti.
Menevişi bu sefer düşük tuttum, bakalım demir
kesebilecek mi?
Sonraki günlerde bir öğlen molası :)
(https://i.hizliresim.com/9DlWWQ.jpg) (https://hizliresim.com/9DlWWQ)
Ve sonuç, namlunun biraz işi var ama paylaşayım
dedim.
(https://i.hizliresim.com/qJnQQW.jpg) (https://hizliresim.com/qJnQQW)
(https://i.hizliresim.com/Ma488a.jpg) (https://hizliresim.com/Ma488a)
(https://i.hizliresim.com/GyXW72.jpg) (https://hizliresim.com/GyXW72)
(https://i.hizliresim.com/yz9JWL.jpg) (https://hizliresim.com/yz9JWL)
(https://i.hizliresim.com/WGR8zY.jpg) (https://hizliresim.com/WGR8zY)
Cevizin desenleri umduğumdan çok çok daha iyi
çıktı. Verniği sadece parke verniği ile yaptım,
peşinden pamuklu ve yünlü bezle temizleyip
parlattım. Yüzey çok hoşuma gitti.
Namlu ne kadar uysal olsa da sap beni
bayağı uğraştırdı özellikle köşeli yerleri
zımparalamak ellerimi dahi bitirdi.
Namluda kazandığım zamanı sapta kaybettim
ama hiç sorun değil. Kafamdaki tasarımı
tam olarak yapmak beni çok mutlu etti.
Boy 28cm
Namlu 16cm
Sap 12cm
Namlu genişlik 3,2cm
Kalınlık sırtta 5,5 mm gibi
Çelik kamyon makası
Sap ceviz kökü
Neyse bi dal sigarayı hakettiğimi düşünüyorum, müsadenizle...
-
Elinize sağlık.Bu sefer yavaş yavaş bowie olmaya başlamış boyut olarak :)
Makas iyidir ama kamyon makasları en ince 9-10 mm oluyor.Pikap ve minibüs makasları 7-8 mm (6 mm civarında da bulunabiliyor.) Kalınlık neyse de en dar makas 57 mm sonrasında 60-70 şeklinde gidiyor.Mecburen makasın bir şekilde ortadan ikiye bölünmesi gerekiyor.Kamyon makaslarında en dar 70 mm sonrsında 90 ve 110 olarak devam ediyor.
Çalıştığınız parçanın ebatı neydi. Malzeme ne kadar genişledi ve ne kadar inceldi merak ediyorum.
-
Yine çok güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık. :2up :2up
-
Eline sağlık Şeref usta. Namlusu da kabzası da çok güzel olmuş. :2up
Gizli kuyruk işlerini nasıl yaptın?
-
Elinize sağlık çok güzel olmuş namluya bittim özellikle. :)
-
Elinize sağlık.Bu sefer yavaş yavaş bowie olmaya başlamış boyut olarak :)
Makas iyidir ama kamyon makasları en ince 9-10 mm oluyor.Pikap ve minibüs makasları 7-8 mm (6 mm civarında da bulunabiliyor.) Kalınlık neyse de en dar makas 57 mm sonrasında 60-70 şeklinde gidiyor.Mecburen makasın bir şekilde ortadan ikiye bölünmesi gerekiyor.Kamyon makaslarında en dar 70 mm sonrsında 90 ve 110 olarak devam ediyor.
Çalıştığınız parçanın ebatı neydi. Malzeme ne kadar genişledi ve ne kadar inceldi merak ediyorum.
Selim hocam teşekkürler
Benim parça 7,5mm kalınlıkta, normalde 7cm
yüz henişliği vardı keskiyle kestikten sonra
3,3,5 cm civarı oldu ve uzunluğu da 13cm
civarı, 300 gr civarı bir malzemeydi dövdükten
sonra 270 grama inmişti.
Dövüp uzattıktan sonra kalınlık 5,5mm
uzunluk kuyrukla 24 cm gibi oldu.
Yine çok güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık. :2up :2up
Teşekkürler :)
Eline sağlık Şeref usta. Namlusu da kabzası da çok güzel olmuş. :2up
Gizli kuyruk işlerini nasıl yaptın?
Eylem ustam teşekkürler
Konu uzun olunca sap işlerini veremedim,
ben genelde öncelikle balçağı yapıyorum
klasik matkap ve ince eğe işi. Balçağın
tüm formlarını yapıyorum yapıştırmadan
önce. Bu da bana sapı şekillendirirken
yol gösteriyor. Ahşapları da kaydırma
olmasın diye kesmeden önce deliyorum.
Sonradan desenler kaymasın diye.
Delik açma işi genel olarak matkapla
çürütme olarak ilerliyor. Umarım
açıklayabilmişimdir.
Elinize sağlık çok güzel olmuş namluya bittim özellikle. :)
Teşekkür ederim :)
-
👏🏽👏🏽👏🏽💯 seref bey kardeşim gerçekten en samimi duygularımla söylüyorum işlerine hayranım. Hele hele yazına ve açıklamalarına bayıldım çok güzel hikaye etmişsin resmen “bir bıçağın anatomisi” olmuş. Bir günde tamamlayabilmen müthiş bir süre. Kabza desen zaten öyle bir formu yakalamışsın ki klasikleşti sende neredeyse. Ben bu bıçağa şapka çıkartırım abi 👏🏽👍🏼
Ama bir konuya hep takılıyorum, şimdi bu gizli kuyruk olayı şef ve mutfak bıçaklarında eyvallah tamam amma velakin bu tasarımda ve zor şartlarda kullanılacak bir bıçakta epoksi dolgu tek başına yeterli mi, zorlanmalara ne derece dayanabilir, deformasyon hızlı okur mu? Acaba hiç yoktan küçük bir 4-5 mm pimle desteklense nasıl olur? Diye düşünüyorum
-
Maşallah diyorum Şeref kardeşim, çok güzel olmuş ellerine sağlık :2up
-
Eğer 70X8 ebadındaysa o artık kamyon makası olmuyor. Mitsubishi L 200 makası 70 mm genişliğinde ve 8 mm kalınlığında.Biraz obez de olsa o pikap makası :D :D .Pek çok hafif vasıtada 57-60 mm genişliğinde olsa da böyle nadir örnekler var.
-
Elinize sağlık çok güzel .
-
ustam ellerine emeğine sağlık şimdi bowie olmuş :2up :2up :2up :2up
-
Eline sağlık Şeref, işlerini ilgi ve beğeni ile takip etmeye çalışıyorum ;)
-
Şeref eline sağlık. namluyu gördükten sonra "inşallah dövme izlerini tamamen yok etmez" dedim ve etmediğini görünce çok sevindim. kabza da çok başarılı. sadece ön prinç balçağın kenarları biraz daha yumuşa mı diye düşündüm. ama çok ısrar etmiyorum bu sefer ;)
temiz fotoğraflar bekliyoruz, daha rahat görelim bu güzelliği :)
-
👏🏽👏🏽👏🏽💯 seref bey kardeşim gerçekten en samimi duygularımla söylüyorum işlerine hayranım. Hele hele yazına ve açıklamalarına bayıldım çok güzel hikaye etmişsin resmen “bir bıçağın anatomisi” olmuş. Bir günde tamamlayabilmen müthiş bir süre. Kabza desen zaten öyle bir formu yakalamışsın ki klasikleşti sende neredeyse. Ben bu bıçağa şapka çıkartırım abi 👏🏽👍🏼
Ama bir konuya hep takılıyorum, şimdi bu gizli kuyruk olayı şef ve mutfak bıçaklarında eyvallah tamam amma velakin bu tasarımda ve zor şartlarda kullanılacak bir bıçakta epoksi dolgu tek başına yeterli mi, zorlanmalara ne derece dayanabilir, deformasyon hızlı okur mu? Acaba hiç yoktan küçük bir 4-5 mm pimle desteklense nasıl olur? Diye düşünüyorum
Abim teşekkürler
Sağlamlıkta epoksiye güveniyorum çünkü
daha önce yanlış yapıştırdığım gizli sapları
çekiçle zor kırdım. Epoksinin de kurtarmayacağı
baskıyı pim kurtaramaz, bu gizli sap için
düşüncelerim. Full tangda iş başka tabi.
Eğer kullanırlen namluyu mengene gibi bir
yerde sabitleyip sapa çekiçle darbe yapılmazsa
hiç sıkıntı olmaz.
Maşallah diyorum Şeref kardeşim, çok güzel olmuş ellerine sağlık :2up
Soytürk ustam teşekkürler :) beğenmene sevindim
Eğer 70X8 ebadındaysa o artık kamyon makası olmuyor. Mitsubishi L 200 makası 70 mm genişliğinde ve 8 mm kalınlığında.Biraz obez de olsa o pikap makası :D :D .Pek çok hafif vasıtada 57-60 mm genişliğinde olsa da böyle nadir örnekler var.
Selim hocam tüm bilgileri verdin ama karbon
miktarını söylemedin. Japonsa iyidir herhalde.
Elinize sağlık çok güzel .
Teşekkür ederim :)
ustam ellerine emeğine sağlık şimdi bowie olmuş :2up :2up :2up :2up
Rasim ustam teşekkürler sonunda başardık desene :2up
Eline sağlık Şeref, işlerini ilgi ve beğeni ile takip etmeye çalışıyorum ;)
Gökhan ustam teşekkürler, aslında ben sizi takip ediyorum
Şeref eline sağlık. namluyu gördükten sonra "inşallah dövme izlerini tamamen yok etmez" dedim ve etmediğini görünce çok sevindim. kabza da çok başarılı. sadece ön prinç balçağın kenarları biraz daha yumuşa mı diye düşündüm. ama çok ısrar etmiyorum bu sefer ;)
temiz fotoğraflar bekliyoruz, daha rahat görelim bu güzelliği :)
Emin ustam teşekkürler dövme izlerini
yokedermiyim, kenar ve köşe yumuşatma
yapılacak.
-
Şeref arada bir kötü bişe yapta eleştirelim. Hep iyi hep iyi üstüne birde her bıçakta daha iyi falan :2up :2up
Senin bıçaklar bende şöyle bir izlenim bırakıyor: "El becerisi az olan birinin kullanması için fazla tehlikeli bir kesici alet..."
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Sap kısmının formu olsun, namludaki izler olsun, geometrisi falan çok iyi bir iş çıkartmıssın Şeref Usta... :2up :2up
-
Her yerine bayıldım, şahane olmuş. :2up :2up
-
Eline emeğine sağlık
Çok güzel bir çalışma olmuş
-
Harika olmuş, eline koluna sabrına sağlık...
-
Şeref arada bir kötü bişe yapta eleştirelim. Hep iyi hep iyi üstüne birde her bıçakta daha iyi falan :2up :2up
Senin bıçaklar bende şöyle bir izlenim bırakıyor: "El becerisi az olan birinin kullanması için fazla tehlikeli bir kesici alet..."
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Sap kısmının formu olsun, namludaki izler olsun, geometrisi falan çok iyi bir iş çıkartmıssın Şeref Usta... :2up :2up
Levent sağolasın biraderim
Ben el becerisi olmayandan çok psikolojik
sorunları olanlardan korkuyorum. Bir keresinde
arkadaşın biri 'bana bi bıçak yap boyna kodumu
götürsün' dedi. Benim boynumu işaret ederek.
Naparsın, çalış çabala ver buna bıçağı
bizi doğrasın
Her yerine bayıldım, şahane olmuş. :2up :2up
Sefa ustam teşekkürler, beğenmenize sevindim.
Sayenizde bişeler öğreniyorum.
Eline emeğine sağlık
Çok güzel bir çalışma olmuş
Kadir bey teşekkürler :)
Harika olmuş, eline koluna sabrına sağlık...
Aytunç abi teşekkürler :)
-
Şeref ustam,
Eline sağlık, her bir detayı incelikle çalışılmış. Başarılarının devamını diliyorum.
-
Şeref bey ellerinize sağlık çok güzel olmuş harika gözüküyor
-
Şeref abi ben seni yazın taklit etcem diyince sen çıtayı yükselttikçe yükselttin :D ayrıca bu sapı diğerlerinden ayıran birşey var gibime geliyor bana, sanırım keskin hatları sevdiğim için daha çok hoşuma gitti eline sağlık abi O:-) :)
-
"Ben el becerisi olmayandan çok psikolojik
sorunları olanlardan korkuyorum." bu dediğin benimkinden daha doğru tespit olmuş :)
-
Şeref ustam,
Eline sağlık, her bir detayı incelikle çalışılmış. Başarılarının devamını diliyorum.
Temur hocam teşekkürler, sağolasın
Şeref bey ellerinize sağlık çok güzel olmuş harika gözüküyor
Nuri bey teşekkürler :)
Şeref abi ben seni yazın taklit etcem diyince sen çıtayı yükselttikçe yükselttin :D ayrıca bu sapı diğerlerinden ayıran birşey var gibime geliyor bana, sanırım keskin hatları sevdiğim için daha çok hoşuma gitti eline sağlık abi O:-) :)
Hüseyin sağolasın
Sapın sona yakın kısımdaki girintiler biraz daha keskin,
benim köşeli kısımlar çok hoşuma gidiyor tabi eli
rahatsız etmedikçe.
"Ben el becerisi olmayandan çok psikolojik
sorunları olanlardan korkuyorum." bu dediğin benimkinden daha doğru tespit olmuş :)
Acı bir durum ama buna bıçak üreticileri olarak
çok dikkat etmemiz gerekli aksi takdirde
psikopatlara özenle silah üretmiş oluruz.
-
Şeref ellerine emeğine sağlık harika . Saptaki köşeler ayrıca çok yakışmış
-
Hocalık ne haddime.Ciddi manada karbon çeliği topladım.Bir kısmı bildiğimiz lamalar. C67 ,C75 ve O2 gibi.Aklımda farklı çeliklerle çalışma isteği olduğundan dolayı hurda malzemelere de ilgi çok fazla.Geçen yaz hurdalığın birisinden (sanayi sitesinde büyük çaplı iş yapanlardan birisi) ciddi manada ince makas satın aldım.Bazı parçalar hariç 6 mm aşağı malzeme bulmak imkansız.Ha antika ne makası olduğunu bilmediğim bir 5mm makas var elimde sonradan buldum ama güncel imalatlar belli.Adamın elinde her boy ve ölçüde abartısız belki 10 ton makas vardı bende kilosu iki liradan (aslında pazarlıkla 1.5 tan alınırdı belki) elli kilo makas aldım.Zaten komple sökülmüş bir takım 28 kg civarı geliyor. Bendekilerin çoğu şu eski meşhur Toyota pikapların arka makası 6-7 parça yay var şimdinin pikapları gibi üç parça değil .Nereden biliyorum fabrika boyası , yazıları hatta üretici ismi logosu dahi var.Oradan bu çelikleri bir detaylıca araştırayım dedim ama maalesef net bilgi yok.Elbette makas imal edenin kendi mühendislik hesabı , amacı , fayda-zarar analizi var.Üreticinin derdi biz alalım bıçak yapalım değil yoksa 1095 te yay çeliği. :)Bizim kötü bulduğumuz bir çelik onlar için gayet iş gören bir çelik olabilir.O nedenle bu tarz malzemeler insan fiyatından alındığı müddetçe deneme yanılma yapmaya müsait yoksa bıçak yapıcam diyince bir bıçaklık makas için 20 lira çeken hurdacılar , bir yaprak yaya (5-8 kg arasında değişiyor ama inceler 5 kg civarlarında o da uzun yeri ise) 20 lira çeken kurnazlara para verilmesine bende karşıyım.
http://www.nsccelik.com/yaycelikleri.html
İşin açıkçası benim bildiğim iki büyük üretici var.İsimlerini paylaşabilirim istenirse ama birisi ülkede daha fazla bayi ağına sahip.İnternet haberlerine göre iç piyasanın yüzde 95'ne makas veriyor.Pek çok üreticiye OEM makas üretiyor.Bir kısmı yerli imalat bu araçların .Bendeki makaslarda logosu olan firma da bu.Birde başka bir imalatçı da var ikisinin de üretim katalogları pdf olarak mevcut.Hangi marka modelde kaç milim malzeme var , genişliği ne kadar , uzunluğu ve kilogramı nedir öğrenebiliyorsun ama çelik yazmıyor maalesef.
Karbon oranları 0.45 ile 0.70 ağırlıklı olarak 0.5-0.55 civarında ama işte çok farklı özellikleri var. 46si7 ile 56si7(55si7 aynı çelik) arasında dağlar kadar fark var hatta bir de 38si7 var.Lokomotiflerde kullanıldığını bir iki yerde okudum (0.4) karbonlu.0.45 karbonlu çelikler genel manada sulandığında bir eksik bir fazla 58 hrc değerlere çıkabiliyor ama en düşük 200 derece menevişlenmesi salık veriliyor o da 54-53 hrc değerlere tekabül ediyor kimi çeliklerde 52 hrc. Aslında bu değer genel kullanım bıçakları için kötü bir sertlik değil.Kolay sertlik alan fazlaca yamulup yumulmayan çelikler. İlya mesela çoğu kılıcı 1045 çeliğinden yapıyor hatta bunun küçümsendiği düşünmüş ve açıklama yapmıştı.Karbon içeriği az olabilir ama bu çelikler ısıl işleminde genelde sorun çıkarmayan ve böyle uzun namlulu kılıçlar için ideal olan çelikler diye açıklama yapmıştı.
56si7 farklı bir mecra 60+hrc üzeri bir sertlik alıyor.Bu çeliği 200 yada 250 derecede (şimdi datasheti bulamadım) aldığı sertlik 59 hrc ama 400 dereceye tavladığında 58 hrc oluyor.Eğer 450-480 derece gibi sıcaklıklarda menevişlersen 53 hrc çok yüksek tokluklu bir bıçağın oluyor.200 derece ile 450 derecede tavlanan iki ayrı çelikte son üründe 53 hrc gibi bir değer veriyor.Biri zorlanmaya çok müsait diğeri ise eğme testinde hemen kırılabilecek bir çelik.Birde bu çelikler sığ sertleştiği için genelde bu değerler kabuk sertlikleri.İç sertlikleri malzeme kalılnlığına göre data shettlerde oluyor.Biz çok kalın bıçak yapmadığımız için bu etki minimal düzeyde kalıyor.
Ben kafamda pek çok alternatif kurunca en son üreticilere mail attım hafta başı hatta Allah (c.c.) affetsin bilerek gov.tr uzantılı maili kullandım ama henüz ortada bir sonuç yada cevap yok.Eğer bir bilgi geçerse forumda paylaşırım.Belki en güzeli telefonla arayıp sormaktır.Onu da sesi güzel bir arkadaş yapsın :)
-
Şeref ellerine emeğine sağlık harika . Saptaki köşeler ayrıca çok yakışmış
Abim teşekkürler beğenmene sevindim :)
Hocalık ne haddime.Ciddi manada karbon çeliği topladım.Bir kısmı bildiğimiz lamalar. C67 ,C75 ve O2 gibi.Aklımda farklı çeliklerle çalışma isteği olduğundan dolayı hurda malzemelere de ilgi çok fazla.Geçen yaz hurdalığın birisinden (sanayi sitesinde büyük çaplı iş yapanlardan birisi) ciddi manada ince makas satın aldım.Bazı parçalar hariç 6 mm aşağı malzeme bulmak imkansız.Ha antika ne makası olduğunu bilmediğim bir 5mm makas var elimde sonradan buldum ama güncel imalatlar belli.Adamın elinde her boy ve ölçüde abartısız belki 10 ton makas vardı bende kilosu iki liradan (aslında pazarlıkla 1.5 tan alınırdı belki) elli kilo makas aldım.Zaten komple sökülmüş bir takım 28 kg civarı geliyor. Bendekilerin çoğu şu eski meşhur Toyota pikapların arka makası 6-7 parça yay var şimdinin pikapları gibi üç parça değil .Nereden biliyorum fabrika boyası , yazıları hatta üretici ismi logosu dahi var.Oradan bu çelikleri bir detaylıca araştırayım dedim ama maalesef net bilgi yok.Elbette makas imal edenin kendi mühendislik hesabı , amacı , fayda-zarar analizi var.Üreticinin derdi biz alalım bıçak yapalım değil yoksa 1095 te yay çeliği. :)Bizim kötü bulduğumuz bir çelik onlar için gayet iş gören bir çelik olabilir.
Ben kafamda pek çok alternatif kurunca en son üreticilere mail attım hafta başı hatta Allah (c.c.) affetsin bilerek gov.tr uzantılı maili kullandım ama henüz ortada bir sonuç yada cevap yok.Eğer bir bilgi geçerse forumda paylaşırım.Belki en güzeli telefonla arayıp sormaktır.Onu da sesi güzel bir arkadaş yapsın :)
Selim hocam çok değerli bilgiler bunlar
ancak burada kaybolur. Sizden ricam
metalurji bölümüne bir makale yazmanız.
Makasla çalışanlar için bu bilgileri görebileceği
yere toparlamak çok daha yararlı olur.
Bir de ocakta karbon kazanma gözlemledim.
Hele hele ocak kaynağı sıcaklığında malzeme
inanılmaz bir karbon yiyor. Buna en çok ck67
ve 75 de denk geldim. Sefa hocam ocakta
bir redükleyici alevden söz etti, fazla hava
üflenince malzeme kömürdeki karbondan
nasipleniyor. Bu konu üzerine de bir çalışma
denemeleri yapmamız gerekli diye
düşünüyorum.
-
Eski tip Toyota kamyonetlerin makasları ise 9260 ( net) .
-
Şeref ellerine emeğine sağlık harika . Saptaki köşeler ayrıca çok yakışmış
Abim teşekkürler beğenmene sevindim :)
Hocalık ne haddime.Ciddi manada karbon çeliği topladım.Bir kısmı bildiğimiz lamalar. C67 ,C75 ve O2 gibi.Aklımda farklı çeliklerle çalışma isteği olduğundan dolayı hurda malzemelere de ilgi çok fazla.Geçen yaz hurdalığın birisinden (sanayi sitesinde büyük çaplı iş yapanlardan birisi) ciddi manada ince makas satın aldım.Bazı parçalar hariç 6 mm aşağı malzeme bulmak imkansız.Ha antika ne makası olduğunu bilmediğim bir 5mm makas var elimde sonradan buldum ama güncel imalatlar belli.Adamın elinde her boy ve ölçüde abartısız belki 10 ton makas vardı bende kilosu iki liradan (aslında pazarlıkla 1.5 tan alınırdı belki) elli kilo makas aldım.Zaten komple sökülmüş bir takım 28 kg civarı geliyor. Bendekilerin çoğu şu eski meşhur Toyota pikapların arka makası 6-7 parça yay var şimdinin pikapları gibi üç parça değil .Nereden biliyorum fabrika boyası , yazıları hatta üretici ismi logosu dahi var.Oradan bu çelikleri bir detaylıca araştırayım dedim ama maalesef net bilgi yok.Elbette makas imal edenin kendi mühendislik hesabı , amacı , fayda-zarar analizi var.Üreticinin derdi biz alalım bıçak yapalım değil yoksa 1095 te yay çeliği. :)Bizim kötü bulduğumuz bir çelik onlar için gayet iş gören bir çelik olabilir.
Ben kafamda pek çok alternatif kurunca en son üreticilere mail attım hafta başı hatta Allah (c.c.) affetsin bilerek gov.tr uzantılı maili kullandım ama henüz ortada bir sonuç yada cevap yok.Eğer bir bilgi geçerse forumda paylaşırım.Belki en güzeli telefonla arayıp sormaktır.Onu da sesi güzel bir arkadaş yapsın :)
Selim hocam çok değerli bilgiler bunlar
ancak burada kaybolur. Sizden ricam
metalurji bölümüne bir makale yazmanız.
Makasla çalışanlar için bu bilgileri görebileceği
yere toparlamak çok daha yararlı olur.
Bir de ocakta karbon kazanma gözlemledim.
Hele hele ocak kaynağı sıcaklığında malzeme
inanılmaz bir karbon yiyor. Buna en çok ck67
ve 75 de denk geldim. Sefa hocam ocakta
bir redükleyici alevden söz etti, fazla hava
üflenince malzeme kömürdeki karbondan
nasipleniyor. Bu konu üzerine de bir çalışma
denemeleri yapmamız gerekli diye
düşünüyorum.
İleride belki olabilir ama bir şeyler bildiğimi düşünmüyorum.
-
Eski tip Toyota kamyonetlerin makasları ise 9260 ( net) .
:) :)
Hocam Hızır gibi yetiştiniz. Bu bilgi çok iyi oldu.Elimde tam bir buçuk takım Toyota pikap makası var.Birde tane tane bir kaç parça yay var.Onların kökenini bilmiyorum.
-
MÜKEMMEL :2up Bayılıyorum dövme işlere buda çok güzel olmuş elinize sağlık :2up
-
MÜKEMMEL :2up Bayılıyorum dövme işlere buda çok güzel olmuş elinize sağlık :2up
Teşekkür ederim :)
-
Biraz geç gördüm ama çok beğendim. Kabzada harcadığınız tüm vaktin karşılığı alınmış bence. Az zamanda çok iş yapmışsınız, buna rağmen bıçağın en ufak yerinde bir özensizlik yok. Elinize sağlık.
-
Biraz geç gördüm ama çok beğendim. Kabzada harcadığınız tüm vaktin karşılığı alınmış bence. Az zamanda çok iş yapmışsınız, buna rağmen bıçağın en ufak yerinde bir özensizlik yok. Elinize sağlık.
Bora bey teşekkürler :)
-
Eline koluna saglik seref ustam kabze olayina ozellikle bende bayildim super iscilik ve emek saygilarimla.
-
Eline koluna saglik seref ustam kabze olayina ozellikle bende bayildim super iscilik ve emek saygilarimla.
Rahman abi teşekkürler, saygılar bizden