Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Fırından Yeni Çıktı - (Eserlerimiz Galerisi) => Sabit Namlu => Konuyu başlatan: sefaçabuk - 25 Mayıs 2017, 16:38:37
-
Hazır elim değmişken yaptığım bu işi de foruma ekleyeyim de tembellik yapıyor demeyesiniz ^-^ Malzeme W2 karbon çeliği, yüzeyde Hamon var, Sori almadı ne yapalım içinde yokmuş ;)
Detayları fotoğrafta göründüğü için çok didikleyerek açıklama yapmayacağım. Sonuç olarak, hem teknik hem de malzeme olarak diğer Tantolardan çok farklı değil. Bolca fotoğraf ekliyorum ve ölçüleri aşağıya yazıyorum.
Tam boy: 355
Namlu: 228
Genişlik: 26
Kalınlık: 5
Tsuba: Pirinç
Habaki: Bakır
Kashira ve Fuchi: Bakır
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8408_zpsnkee339f.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8408_zpsnkee339f.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8409_zpseu9ppkee.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8409_zpseu9ppkee.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8414_zpsfl0mwugj.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8414_zpsfl0mwugj.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8415_zpskhxzyrd2.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8415_zpskhxzyrd2.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8416_zpseomcndew.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8416_zpseomcndew.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8420_zps13rhjrri.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8420_zps13rhjrri.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8421_zpsokkpl3ce.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8421_zpsokkpl3ce.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8424_zpskgtohxyv.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/SHINOGI-ZUKURI%20TANTO/SHinogi%20TAnto/DSCF8424_zpskgtohxyv.jpg.html)
-
Ellerinize emeğinize sağlık gene süper bi çalışma . Siz değerli ustalarımızı gördükçe insanın sınırlarının olmadığını anlıyorum .
-
Zerafet ve güç.Elinize emeğinize sağlık Sefa ustam.
-
Of of of Hocam süper olmuş ;D Ayrıntı ve emek akıyor çalışmanızda .sapta vatoz derisi var galiba pimin üzerine derinin kabarıklıklarını da işlemişsiniz detay detay detay .Hocam mazur görün sapta sarılı ip için 2,5 mm kalınlığında mumlu yassı saraç ipleri var kullanılabilir mi bilmiyorum .
-
Elinize sağlık ustam acaba bu tanto da pimden ayrılıp parçalara ayrılıyor mu. Ayrılıyorsa resmini atma imkanınız varmı :)
-
Sefa hocam bıçaklar üst üste geliyor.Maşallah bu ne üretkenlik, çalışkanlık böyle.Bizi utandırıyorsunuz .Harika bir çalışma olmuş bakmaya doyamadım.. Size bir sorum olacak;Bu namlunun içinden geçtiği kısım yani isminizin yazılı olduğu kısma en yakın bakır parça (özür dilerim ismini bilmediğim için biraz uzun oldu) bu parçayı içini oyarak mı yapıyorsunuz yoksa plaka halinde de bükerek mi şekil veriyorsunuz?
-
Elinize sağlık ustam. Samuray 'a verseniz Harakiri yapmaya kıyamaz heralde. Çok güzel.
-
Öncelikle hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim, desteğiniz yadsınmaz :2up :2up
Armağan, ipi görmek lazım özellikle genişliği ve kalınlığı önemli bir örnek olsa yorum yapabiliriz belki ama zamanında çok aramıştım ve buna uygun bir ip bulamamıştım. Şahin arkadaşımız bu ipten ördürmüştü ama renk beyazdı, boyadım ama sonuç beni tatmin etmeyince tekrar orijinal ipe döndüm. Sapta ( Tsuka) Same ( bir tür vatoz derisi) var haklısın.
Oğulcan, sadece pimi çıkarmak bıçağın tamamen demonte olmasını sağlıyor. Bunun fotoğrafını çekemem çünkü elimde değil ama daha önceki Tantolarda benzer fotoğraflar var.
Cem, o parça bakır ve ismi Habaki, plaka halinde bakırdan bükülerek yapılıyor ve alttan sert lehimlemeyle birleştiriliyor. İçi dışı konik bir parça.
-
Bazen umutsuzluğa kapıldığım anlar oluyor. Yine öyle oldu Sefa Hocam birden. Ellerine sağlık yakından görmek isterdim bu tantoyu nasip diyeyim :)
-
Bazen umutsuzluğa kapıldığım anlar oluyor. Yine öyle oldu Sefa Hocam birden. Ellerine sağlık yakından görmek isterdim bu tantoyu nasip diyeyim :)
Kesinlikle ben de isterdim.
-
Zor iş. Ellerine sağlık Sefa Hocam :2up
-
Ellerinize sağlık.
-
Of, of , offffff çok güzel olmuş ustam, Maşallah ellerine sağlık, sanırım bu Japon bıçaklarını ince işciliğinden dolayı sevmiyorum ustam bu nasıl ince işcilik :2up :2up :2up
-
Sefa hocam elinize sağlık japonlar görse hayıflanırdı Eminim. Ayrıca kabzaya sarılaran ipin örneği varsa Bursa'dan yardımcı olabilirim ve ince paracordun içindeki ipleri çıkarınca yassı güzel bir ip oluyor
-
Herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum, çok sağolun güzel sözleriniz için.
Alper, çok sağol önerin için Seni hiç uğraştırmayayım çünkü büyük olasılıkla aynı ip yoktur. Sorun yok zaten, getirtiyorum yurtdışından. Elimde yeteri kadar var ;)
-
Sefa ustam ellerinize sağlık güzel bir tanto olmuş. Shinogi hattı belirgin değil mi?yoksa fotoğraf mı beni yanıltıyor? Bu belirgin halini perdah aşamasında ben de kaybetmiştim. Ustam hattın belirgin olması için bir yöntem var mıdır? Ayrıca Hamon hattıyla sırt hattı arasında sanırım kum farkı oluyor. Bunu nasıl bir teknikle yapıyorlar?Teşekkürler.
-
Çok belirgin değil haklısın. Hamonu ortaya çıkarmadan önce belirgindi aslında ama asit parlatma döngüsüne girince ister istemez bu keskin hat kayboluyor. Hamon çıktıktan sonra belki tekrar bir perdah geçilebilirdi, denemek lazım ama yüzey her an bozulabilir. Kum farkı yok, sadece dokusal fark var, asitle yapılan belirginleştirme işleminde, asit sert bölgeyi ve yumuşak bölgeyi eşit aşındırmıyor ve ardından uygulanan parlatma işlemi de her iki dokuyu eşit parlatmıyor. Bu nedenle dokular farklı görünüyor.
-
Sağolun hocam ;)
-
Hocam ellerinize sağlık ben en çok hamonu beğendim. O ne güzel çıkmış öyle :)
-
Elinize sağlık Sefa Hocam..
-
Ustaam sen başka bir işle uğraşma bence ölmeden bu aletlerden yapabildiğin kadar yap bunlar harbiden birer değer
-
Ustaam sen başka bir işle uğraşma bence ölmeden bu aletlerden yapabildiğin kadar yap bunlar harbiden birer değer
ALLAH cc hayırlı uzun ömür versin zaten yapar.😐
-
Ustam önce diğerine yazdım ki bunu bir alta düşürmeyeyim.
Her şeyiyle çok güzel olmuş. :2up Eline sağlık.
-
Eyvallah, hepinize çok teşekkür ediyorum :2up
-
Hocam açıp açıp hamonuna bakıyorum.
Ellerinize sağlık, aman tembellik yapmayın, eserlerinizi bizimle paylaşın.
Sitenizden takip ediyoruz ama forumda paylaşım daha güzel oluyor, etkileşim açısından.
Shinogi ağız açısını mı belirtiyor Hocam, sanırım dışbükey oluyor ::)
-
Genellikle siteye yüklemeden önce foruma yüklüyorum zaten, ama bu iki işi önce siteye yüklemiştim, foruma biraz gecikmeli oldu bu kez.
Tüm Tantolar da dışbükeylik vardır zaten ama Shinogi bu durumu ifade etmek için değil tipi ifade etmek için kullanılan bir terim. Aşağıya bir resim ekliyorum, tiplerle ilgili az da olsa detaylar var. Çok teşekkürler , sağolasın.
-
bir dilenci, güzelliğiyle meşhur hz yusuf peygamberden dilenmiş. bunun üzerine çevredekiler hemen müdahale ederek adamı derdest etmeye kalkmışlar, '' haddini bil!!! bu ne edepsizlik. bir peygamberden böyle haddini bilmeden dilenmek olur mu hiç!!! '' demişler. (kraldan çok kralcılar her devirde oluyormuş demek :D ). bunun üzerine, dilenci şu çarpıcı cevabı adamların insaflarına bir tokat gibi çarpmış: ''ben bir dilenci sıfatındayım. bu sıfattan başka güzel yusufla hangi vesileyle konuşup muhatap olabilirim ki. maksdım dilenmek değil, onunla konuşabilmekti. unutmayın ki, ne kadar dilenci de olsam güzelliği ben de takdir edebilirim''... vesselam, bu eserlere ne kadar uzak olsamda güzelliği ben de takdir ediyorum.
bir de soru sorayım: son dönemde, yapmak istediğim bir bıçağın sırtına, yalancı ağız demeyeyim de, bir tümsek yapmak istiyorum. fakat bunu benim iki tekerle yapmam mümkün değil çünkü o kadar geniş açıya ulaşamıyor. eğeyle yapmayı düşündüm ama onunla da olası gözükmüyor. bunu nasıl yapabilirim? selamlar...
-
Teşekkürler, sağolasın.
Eğeyle yapabilirsin bence, ne yapmak istediğini tam olarak anlayamadım ama, örneğin bu Tanto nun her işi gibi sırtı da eğeyle açıldı. Çok zor olacağını sanmıyorum.
-
Hocam çalışmalarınıza diyecek söz kalmadı artık ama şu izleme kalemlerine hakimiyetiniz hayranlık uyandırıcı. Elinize sağlık
-
Efsane bıçak olmuş gerçi bu kadar özel bişeye bıçak deyip geçmek doğru değil buna bi isim vermek lazım... maşallah süper
-
Sefa Usta eline, koluna, aklına, fikrine ve en önemlisi sabrına sağlık. Bu işte kusur aramak bize düşmez, haddimiz bile değil. Onu siz bilirsiniz ancak. Uzun ömürlerin olsun, şahsım adına teşekkür ederim bu güzel tantoyu bizimle paylaştığınız için.
-
Çok çok teşekkür ederim arkadaşlar, güzel sözleriniz için çok sağolun.
-
mükemmel hocam elinize sağlık :2up ???
-
Sefa Ustam elinize sağlık :2up japonlar çaresiz kalacak valla karşınızda ^-^
-
Ustam şahane olmuş.
Hamon çok iyi ama sori neden almadı?
Elinize sağlık
-
Arkadaşlar öncelikle hepinize çok teşekkür ederim.
Şeref, Sori böyle maalesef, kimi zaman çıkıyor kimi zaman çıkmıyor. Bunda çıkmadı, içinde yokmuş demek ki diyorum ^-^
-
sefa hocam çok güzel hoş enfes olmuş ellerinize sağlık.
-
Sefa Hocam bu da ders gibi, işçiliğinize hayranım. Gözüm gönlüm açıldı: D
-
Çok teşekkür ederim, sağolun arkadaşlar.
-
elinize sağlık Sefa hocam tanto üstüne tanto çıkmış :D hepsi birbirinden güzel japonların yaptığı aksesuarlardan bir tek dikdörtgenimsi tsubalar hoşuma gitmiyor sadece ama tüm aksesuarlardaki detaylarınız dokular çok uyumlu ve harika olmuş elinize sağlık :2up
-
Çok belirgin değil haklısın. Hamonu ortaya çıkarmadan önce belirgindi aslında ama asit parlatma döngüsüne girince ister istemez bu keskin hat kayboluyor. Hamon çıktıktan sonra belki tekrar bir perdah geçilebilirdi, denemek lazım ama yüzey her an bozulabilir. Kum farkı yok, sadece dokusal fark var, asitle yapılan belirginleştirme işleminde, asit sert bölgeyi ve yumuşak bölgeyi eşit aşındırmıyor ve ardından uygulanan parlatma işlemi de her iki dokuyu eşit parlatmıyor. Bu nedenle dokular farklı görünüyor.
Gene eski bir konu hortlatıyorum, :D Sefa hocam fotoğraflarda yada çizimlerde tantonun hep keskin hatları var gibi görünüyor. Dışbükey taşlama yanaklarda mı var?
(http://i2.guns.ru/forums/icons/forum_pictures/000974/974887.gif)
Yani benim benzettiğim soldaki görsel gibi. Sizin söylediğiniz sağdaki görsel gibi mi?
-
sefa hocam elinize sağlık
-
Ellerine sağlık sefa hocam. Maşallah çok güzel olmuş. Bıçak 2017 ama biz 2018 de gördük. Kusura bakma. Adamın harakiri yapası geliyor. Günah sizin boynunuza. :D
-
Çok sağolun arkadaşlar, şehir dışındaydım bu nedenle biraz geç yanıt veriyorum affola.
Orkun aynen tahmin ettiğin gibi sağdaki kesite benzer bir taşlama var ama abartılı bir dışbükeylik yok, kesip baksak anlaşılabilir.