Bıçak Sanatı - Forum

ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM

circassian

  • ***
  • 1133
  • Burak Ekit
  • Meslek: dis hekimi
  • Yer: istanbul-besiktas
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #60 : 23 Aralık 2010, 22:24:17 »
yumusak backing( zimparanin arka yuzu ) 120 kumda filan , duzgun bir taslama esigi icin sart gibi birsey. Ayrica sunu da belirtiyim ; zirkonyum 120 kuma kadardir - ya da seramik , o da ayni - . Seramik zimpara diye  isterken dikkatli olun - cam zimparasi - yani cami zimparalayan - gelebiliyor, gerci celikte sonuclar ilginc ama denemeyin derim. Benim en sikintili oldugum yer burasi , duzgun taslama esigi yapamiyorum. Bu bolumu yuvarlak ege ile de yapsaniz duzeltmek zorundasiniz. Yumusak backing  ve zimparanin uzerinden aktigi duz plakanin kenar egimleri bu anlamda esas teskil ediyor. Bkz resim 1
Tüfek icat oldu mertlik bozuldu
Ali Rusen ( ya da Koroglu ) 16,yy

ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #61 : 23 Aralık 2010, 23:01:09 »
bu gün firmadan zirkonyum için teklif almıştım 320 kumu vardı teklifte
ama sert kumaş olduğunu söyledi.
seramik zımparayı sormadım
firmaya gittiğimde
alox zirkonyum  gördüm birde bant için siyah bir zımpara vardı onu sormadım ne olduğunu
birde nerdeyse seffaf zımparalar vardı
GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ

murat güleç

  • ***
  • 1029
  • Yer: Ordu
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #62 : 24 Aralık 2010, 09:06:06 »
bence de birlikte olup adetli zımpara alsak çok iyi olur. 60 kum ile 120 kum ideal zannedersem. seramik ya da zirkonyum olabilir.

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #63 : 24 Aralık 2010, 09:37:59 »
Ben zımparayı ilk ayağa kaldırdığımda kullanmaya başladığım 40 numarayı hala kullanıyorum. Hadi 120'yi biraz paraladım tamam da bu şeritler gerçekten iyi gidiyor. Bence peşinen büyük stoklar yapmayın derim.
ikişer adet zirkonyum40/60 ve 120, iki adet alüminyum oksit 180/220 alsanız yaklaşık 20 liraya işi bitirirsiniz.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

durukan

  • *****
  • 774
  • Meslek: hekim
  • Yer: şanlıurfa
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #64 : 24 Aralık 2010, 10:12:42 »
arkadaşlar burada bir bilgi verme geregi duyuyorum. sefa ustamın bahsettigi seramik bant zımparaları o zaman ben sipariş etmiştim esbant dan. birim fiyatı 2000x100 40 kum 12.8 120 kum 10.2 lira. 5 cm için bunları daikiye bolmeniz yeterli.  gerekirse yeniden konuşabilriim. tabi fiyat o zmandna bu zaman değişmiş olabilir.

Soytürk Dönmez

  • ***
  • 4198
  • Meslek: Dövme Bıçak
  • Yer: İstanbul-Büyükçekmece
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #65 : 12 Ocak 2011, 20:12:13 »
 Ustalarım, arkadaşlar bu ortaklaşa zımpara yaptırma projesi rafa kalktı da benim mi haberim olmadı ???

Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #66 : 12 Ocak 2011, 21:24:05 »
Yok, öyle bir rüzgar esti geçti ;)

murat güleç

  • ***
  • 1029
  • Yer: Ordu
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #67 : 30 Mart 2011, 11:30:51 »
almış olduğum 1.5 kw lik 3 faz motoru satıp 1.1 kw lik monofaze motor aldım. fakat elektrik bağlantısı nasıl yapılacak ve anahtar olarak nasıl birşey almam gerektiğini bilmiyorum. motorun fotoğrafını ekledim. bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.




emrekipmen

  • *****
  • 6065
    • Seçme Bıçaklar Albümüm
  • Yer: Bodrum
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #68 : 30 Mart 2011, 12:27:37 »
Ustalarım, arkadaşlar bu ortaklaşa zımpara yaptırma projesi rafa kalktı da benim mi haberim olmadı ???

Şu anda bendekini baştan yapıyorum, eğer iyi olursa planları paylaşırım, biryerde parçaları çokça yapıp bir sürü makinamız olabilir  ;)


almış olduğum 1.5 kw lik 3 faz motoru satıp 1.1 kw lik monofaze motor aldım. fakat elektrik bağlantısı nasıl yapılacak ve anahtar olarak nasıl birşey almam gerektiğini bilmiyorum. motorun fotoğrafını ekledim. bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.





Şu tip bir "motor koruma şalteri" almalısın: http://www.dostlarelektrik.com/motor-koruma-salteri.html

Kipmen Sanat web sitesi

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #69 : 30 Mart 2011, 13:22:10 »
Volt motorda bağlantıyı nasıl yapacağın kapak içinde tarif ediliyor.

Motorun bağlantısında iki farklı olay var:

1. motoru besleme hattına bağlamak. (bildiğimiz bağlama)

2. Bağladıktan sonra bir baktın ki motor ters yönde dönüyor. O haldeki "dönüş yönünü nasıl değiştirirsin?" bağlantısı.

Şansın varsa 1.'yi yapınca iş bitiyor o da iki teli iki vidaya bağlamaktan öte değil. 2.'de ise ikinci resimde klemenste görülen köprüleri sökmeyi gerektiren bir çalışma olacak.

Motoru anahtarlamak tek fazda o kadar karmaşık değil. 3 fazda olsa birinde sorun çıkınca tüm fazları kesmek gerekeceğinden ona da tedbir gerekli tabii.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

murat güleç

  • ***
  • 1029
  • Yer: Ordu
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #70 : 30 Mart 2011, 15:48:52 »
internetten araştırdım bunu buldum. bağlantı şeması ve sağ sol yönleri gösteriyor. fakat artı, eksi ve topraklamayı nereye bağlamam gerekiyor. aklımdaki bağlantıyı şema üzerinde çizdim bu şekilde doğrumudur.


ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #71 : 30 Mart 2011, 16:19:46 »
artı ve eksiyi biryere bağlaman gerekmiyor o motorun içerisindeki merkez kaç ile çalışan bir kontak kondansatörü devreden cıkarmaya ve devreye sokmaya yarıyor normalde l1ve l2 yi bağlaman yetrlidir.
dönüş yönü düzgündegil ise kapağın altındaki şemaya göre değişiklik yapabilirsin.
GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ

murat güleç

  • ***
  • 1029
  • Yer: Ordu
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #72 : 30 Mart 2011, 16:40:49 »
artı ve eksiyi biryere bağlaman gerekmiyor o motorun içerisindeki merkez kaç ile çalışan bir kontak kondansatörü devreden cıkarmaya ve devreye sokmaya yarıyor normalde l1ve l2 yi bağlaman yetrlidir.
dönüş yönü düzgündegil ise kapağın altındaki şemaya göre değişiklik yapabilirsin.

 u1 ve u2 yazan yerlere bağlantıyı yapıyorum. topraklama gerekmiyor mu? gerekiyorsa onu hangi yere bağlantı yapacağım? kusura bakmayın fazla soru soruyorum ama elektrik işlerinden anlamadığım ve korktuğum için yanlış bağlantı yapıp fişi taktıktan sonra Gülben Ergen'in 'UÇACAKSIN' şarkısını söylemek istemiyorum. :)  teşekkür ederim.

ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #73 : 30 Mart 2011, 16:51:37 »
normalde elinde olan kablo 3 uclu olması gerekiyor bunlardan kahve rengi olanı faz olacak mavi nötr sarı yeşil olanıda
topraklamadır topraklı prizlerin ortasında bulunan yaylar vasıtası ile motor gövdesini topraklar
gövdeye kaçak olduğu taktirde kaçak olan elektriği toprağa aktarmaya yarar. onu bağlaman gerekir normalde eğer topraklama varsa yok ise atölye bahçe içerisindeyse bir adet galvanizli kşebent veya topraklama kazığını nemli olan bir bölgeye cakıyorsun (1,5mt veya 1mt ) onun ucuna bağlamış olduğun kabloyu motor gövdesine bağlıyorsun.

secenek iki motoru aldığın yere motor ile beraber gidiyorsun veya bir elektrikçiye ona fili bir kablo bağlıyorlar arayada bir anahtar istersin mümkünse sigorta olabilir. fişi takıp anahtarla açma kapama işlemini yaparsın.
ama mümkün ise elektrik işi ile herhangi bir alakan yok ise lütfen kendin bağlamaya kalkma elektriğin şakası olmaz sarkıyı söylemeden ruh bedenden cıkar lütfen dikkat
GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ

murat güleç

  • ***
  • 1029
  • Yer: Ordu
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #74 : 30 Mart 2011, 17:52:01 »
normalde elinde olan kablo 3 uclu olması gerekiyor bunlardan kahve rengi olanı faz olacak mavi nötr sarı yeşil olanıda
topraklamadır topraklı prizlerin ortasında bulunan yaylar vasıtası ile motor gövdesini topraklar
gövdeye kaçak olduğu taktirde kaçak olan elektriği toprağa aktarmaya yarar. onu bağlaman gerekir normalde eğer topraklama varsa yok ise atölye bahçe içerisindeyse bir adet galvanizli kşebent veya topraklama kazığını nemli olan bir bölgeye cakıyorsun (1,5mt veya 1mt ) onun ucuna bağlamış olduğun kabloyu motor gövdesine bağlıyorsun.

secenek iki motoru aldığın yere motor ile beraber gidiyorsun veya bir elektrikçiye ona fili bir kablo bağlıyorlar arayada bir anahtar istersin mümkünse sigorta olabilir. fişi takıp anahtarla açma kapama işlemini yaparsın.
ama mümkün ise elektrik işi ile herhangi bir alakan yok ise lütfen kendin bağlamaya kalkma elektriğin şakası olmaz sarkıyı söylemeden ruh bedenden cıkar lütfen dikkat

3 uclu kablo var, atölye olarak çatıyı kullanıyorum, elektriği evden seyyar kablo ile çekiyorum. aslında elektrikle aram iyidir küçükken bir kaç kez çarpılmıştım.  :) şaka bir yana elektrikli ev aletlerinde olan ufak çaplı arızaları onarabiliyorum çok yabancı değilim. ama motor bağlamak hiç nasip olmadı. verdiğiniz bilgiler sayesinde de olayı kavradık. motordaki topraklama bağlanacak kısmıda fotoğraftan tesbit ettim, şimdi gönül rahatlığıyla bağlantıyı yapabilirim. tekrar teşekkür ederim.

ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #75 : 30 Mart 2011, 17:52:55 »
kolay gelsin aman dikkat et .
GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ

murat güleç

  • ***
  • 1029
  • Yer: Ordu
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #76 : 30 Mart 2011, 18:01:13 »
peki dikkat ederim. saol.

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 49
  • *****
  • 9533
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #77 : 30 Mart 2011, 19:26:37 »
Zımpara makinesinin iskeleti metal olduğuna göre bunu toprak hattına (sarı-yeşil renkteki) bağlamak iyi olur.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

tarık

  • ***
  • 205
  • Meslek: teknisyen
  • Yer: istanbul
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #78 : 30 Mart 2011, 22:09:38 »
abicim bvu volt motorun kapağında şekli olması lazım orada sağ sol ibaresi ile belirtir bağlantıyı sen bir bak bakalım

murat güleç

  • ***
  • 1029
  • Yer: Ordu
Ynt: ŞERİT ZIMPARA MAKİNESİ İÇİN YARDIM
« Yanıtla #79 : 31 Mart 2011, 12:06:47 »
akşam bağlantıyı halletim, denedim ve istediğim yönde dönüyor. sorun yok. bugün motor koruma şalteri alıp taktıktan sonra motorla ilgili sorunum kalmıyor. teşekkürler.