Bıçak Sanatı - Forum

Tren Rayları

ahayaloglu

  • ***
  • 379
  • Ahmet / 1961 / B rh +
  • Meslek: Emekli
  • Yer: Ankara
Ynt: Tren Rayları
« Yanıtla #20 : 16 Eylül 2010, 13:20:22 »
Adınızı yazmadığınız için Sn. drezin diye yazacağım. İmalathene gibi bir yerim yok maalesef. Tamamen el gücü ile üretmeye çalışıyorum. Tanıdık yerlerde arkadaşlar gerekeni yapmama müsade ediyorlar, sağolsunlar. Ben Ankara'da ikamet etmekteyim. Uygun bir zamanda tanışmak isterim bende.
İyi günler.
You lie, we die.

Kutsal

  • ***
  • 2124
  • Meslek: Çırak-48
  • Yer: Ankara
Ynt: Tren Rayları
« Yanıtla #21 : 03 Şubat 2015, 20:02:43 »
Çok eski bir konu, ama;
Tren yolu hurdalarına ulaşma şansı olan arkadaşlara faydalı olacak bir husus olduğunu düşündüğüm ve forumda yaptığım aramada ilgili bir şey bulamadığım için gönül rahatlığıyla hortlatıyorum.
Aşağıda resimlerini göreceğiniz bıçakların hepsi demiryolu çivilerinden yapılmış. Estetik olarak, ben bunları çok başarılı buluyorum.
Yaptığım kısa bir araştırmada temel olarak iki tür demir yolu çivisi olduğunu öğrendim.
Bunlar alçak ve yüksek karbonlu çelik çiviler olarak ayrılıyor.
Yüksek olan 1040 olarak belirtiliyor. Bir yorumda "bıçaktan ziyade mektup açacağı olur ancak" denmiş.
İlgilenenlere belki faydası olabilir.
Not: İkinci bıçak, iki çividen yapılmış.




https://instagram.com/bulent.kutsal?igshid=viq8lfcnxydl
------------------------------------------------------
Those who do not move, do not notice their chains.Rosa Luxemburg.

Selim Atalay

  • ***
  • 253
  • Meslek: Maden mühendisi/Kamu
  • Yer: Kocaeli/Tavşanlı
Ynt: Tren Rayları
« Yanıtla #22 : 04 Mart 2015, 10:00:11 »
Bu hurda çiviler youtube aleminde çokça kullanılıyor.Kimyasal kompozisyonu 1030 civarından 0.3 karbonlu bir çelik.Bu arada senelerce rayları pik zannettim.Malzeme dersini jeolojiciden alınca böyle oluyor.  :)Babam raylar bizim kadim bıçak çeliğimizdi deyince şaşırmıştım.Demek ki 1080 kıvamında imiş.Acaba bizim madencilikte kullandığımız ince raylarda aynı malzemelerdenmidir.

Sorun yok her ikisine de ulaşma şansımız mevcut  :) diye ümit ediyorum.Bu arada şöyle bir tablo buldum paylaşayım.



Kaynak:Anvilfire ve ABANA
memento audere semper

emin albayrak

  • *****
  • 3909
  • Meslek: grafik tasarımcı - 1979
  • Yer: istanbul / üsküdar
Ynt: Tren Rayları
« Yanıtla #23 : 05 Mart 2015, 15:57:40 »
bu çivilerden ben çok aradım. eskişehirdeki depoda 40 yıl çalışmış birisine ulaştığımızda bunlardan hiç görmediğini söyledi. Türkiyede vida kullanılmış. onlardan bir ustam sağolsun bana gönderdi ve ben de Rasim ustanın himmetiyle kabaca şekillendirdim ve sırasını bekliyor. ama çıkan sonuç bu çivilerdeki gibi estetik değil. ama çiviler e-bay'da satılıyorlar.
testinin içinde ne varsa, dışına da o sızar...

www.instagram.com/mim_emin/

Murat AKIN

  • ***
  • 619
  • Meslek: Emekli teknik öğretmen
  • Yer: Tekirdağ
Ynt: Tren Rayları
« Yanıtla #24 : 05 Mart 2015, 20:54:21 »

Eskişehirdeki depoda 40 yıl çalışmış birisine ulaştığımızda bunlardan hiç görmediğini söyledi.


Eskişehirdeki TCDD atelyeleri çok geniş alana yayılmış durumda.

Fabrikada depo başka bir şeyi tanımlar.

Yol atelyelerine bakılmalıydı, orasıda ayrı bir yerde.

ZENON

  • **
  • 89
  • Meslek: jeoloji mühendisi
  • Yer: Hakkari
Ynt: Tren Rayları
« Yanıtla #25 : 22 Mart 2015, 16:18:08 »
rusya sürmeneyi kusattıgında heryere demir yolu insa etmiş. sonra ruslar püskürtülünce ve sürmenedeki demir madenleri çok önceden bitmiş oldugu için ruslardan kalan demir yolu raylarını ustalar almış ve 60yıla yakın bunlardan eski sürmene bıçaklarını üretmişler. sonra bu demirlerde tükenmiş ve rekabet koşullarına uymak için fabrikasyona geçmişler. yazıyı okudum ama bulamadım birde belgeselde izlemiştim bu anlattıklarımı.
ray ve tren tekerlerine gelince suan tüdemsaş ta çalışan bir tanıdıgım var ağır çelikleri romanyadan gidip alıyorlar çin kalitesizmiş çek cumhuriyeti ve romanya da çok iyimiş ama romanyayı tercih etmişler.
Bilmek anlamak yetmez ben yapmanın aciliyetine inanırım!

ilkdem26

  • *
  • 12
  • Meslek: kamu [elektronik]
  • Yer: eskişehir
Ynt: Tren Rayları
« Yanıtla #26 : 22 Mart 2015, 23:01:50 »
köyde minimum 25 senelik bir metre boyunda ray demiri var bu kadar kıymetli olduğunu bilmiyordum yarın köye gidicem bi inceleyim ;)

karemisola

  • ***
  • 615
  • Yusuf Günenç
  • Yer: Hatay
Ynt: Tren Rayları
« Yanıtla #27 : 22 Mart 2015, 23:25:04 »
Bizim eski hurdalar arasında da 2 metre bir ten rayı var. Arada ors olarak kullanıyorum. Geçen biraz inceledim üstünde 1910 yazıyor.  ???

trgtylcnky

  • ***
  • 166
  • Meslek: Makine Mühendisi
  • Yer: Ankara
Ynt: Tren Rayları
« Yanıtla #28 : 12 Temmuz 2015, 03:44:20 »
Ray çeliğinin iyi bir çelik olduğunu ben de duymuştum. Bir bıçakçıdayken başka bir müşteri et tahrası alıyordu, satıcı "Bunlar ray çeliğinden, hiçbir sıkıntı olmaz" demişti. Demir-çelik emeklisi eniştem de ray çeliğinden yaptırdığı bir satır için "O kadar ağır ki kaldıramazsın ama kılı keser" demişti. Paslanıyor tabii.

Anıl TİRYAKİLER

  • *
  • 18
  • korktuğum tek şey var o da yanlış anlamak.
  • Meslek: Kıdemli aylak
  • Yer: Edirne
Ynt: Tren Rayları
« Yanıtla #29 : 23 Mart 2017, 05:55:39 »
Edinebileceğim ray var. Ama anladığım kadarıyla ülkemizde ilk kullanılan, Osmanlı döneminden kalma raylar. Biraz araştırınca bunların yapıldığı dönem gereği R700 grade olduğuna kanaat getirdim.  Bu kalite sınıfının değerleri  C 0,40-0,60     Mn 0,80-1,25     S 0,05- 0,35     P 0,05     S 0,05. krom yok.
Kesici herhangi bir alet yapımı için el altında bulundurmaya değecek bir malzeme mi?