Bıçak Sanatı - Forum

bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)

Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #80 : 23 Ekim 2011, 02:18:00 »
Ne yazık ki çok yeterli gelmiyor, pratikte trifaze motoru doğrudan bağlasan yeterli ( 0.75 kw) ancak invertörden sonra bağlandığında her ne oluyorsa bilmem ama zorlamada neredeyse duracak seviyeye geliyor. Canlı örneği bir arkadaşımızda yaşıyoruz. Aslında invertör ( ya da sürücü) motora giden Hertz le oynuyor, teori gücün düşmeyeceğini söylüyor ancak pratik ne yazık ki böyle değil. ben olsam gerekirse makinayı biraz daha erteler ve daha güçlü bir motor alırdım. Uzun vade de nasıl olsa öyle olacak ve daha pahalıya mal olacak. Görüş tabi ki, sonuçta sana uyar uymaz bir şey diyemem. Kısaca " nala göre at almaktansa, ata göre nal almak evladır" derler.

ilkser

  • ***
  • 548
  • Serhat-1981
  • Yer: Yozgat / Kocaeli
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #81 : 23 Ekim 2011, 02:21:36 »
" nala göre at almaktansa, ata göre nal almak evladır" derler.
:2up  :2up
Uçmak,düşmeyi göze almaktır.

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #82 : 23 Ekim 2011, 02:53:27 »
Kırmızı mı  ;)

mavi olanını kullanıyorum. kırmızı bela  bazen karşı tarafın dişlerinide alıp gelıyor  ;D
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #83 : 23 Ekim 2011, 15:34:07 »
emre usta motor düzgün ise 0.75 kw nın yeterli olacağını belirtmişti. sefa ve taner hoca sorun olacağını söylüyor.
ne yapacağız şimdi. offff :(
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #84 : 23 Ekim 2011, 17:29:52 »
ilk motorum 1,5bg gamak yetermıydı bılemıyorum ancak kalın malzemede motoru durduruyordum  ;)  şimdi 3bg  trifaze ve monofaze kullanıyorum  değil durdurmak yağ gibi eritiyor malzemeyı zımpara devırde en ufak bır eksılme hıssetmıyorum.  sonuçta bayağı masraf edeceksın olmuşken ıyısı olsun.
keşke bu olsaydı dememen için..
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #85 : 23 Ekim 2011, 20:00:25 »
yetiş imdadıma emre usta :) herkez yetmez diyor 0.75 kw için :(
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

emrekipmen

  • *****
  • 6065
    • Seçme Bıçaklar Albümüm
  • Yer: Bodrum
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #86 : 24 Ekim 2011, 14:45:40 »
Aslında teorik olarak yetmesi lazım, ancak de ki kullanımda yetmedi, ilerde bu işte ustalaştın ve daha hızlı aşındırma daha büyük basınçla çalışma istedin, o zama makineyi 3 beygire güncellersin, bu VFD ve motor da mesela bir disk zımparada süper iş görür. 1 beygirlik VFD ve 1 beygirlik motorla bir sürü alet tasarlanır ve uygulanır. Elinde şimdi bu malzeme varken bundan vaz geçmen anlamsız olur, gerçekten aşırı abanmayacaksan zımparaya haydi haydi yeter bence. Sonuçta 200 300 vatlık piyasadaki çin işi bant zımparalarla kıyaslandığında yapacağın bant zımpara her türlü 5'e katlayacaktır...

Kipmen Sanat web sitesi

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #87 : 24 Ekim 2011, 17:36:58 »
hay Allah razı olsun senden emre ustam. içimi acayip rahatlattın. :) dediğin gibi eğer güç olarak beni tatmin etmezse 1 beygirlik VFD ve 1 beygirlik motorla disk zımpara yaparım. sonra makina istendiği vakit kasnaklı versiyona çevrilebilir.

 öyle yapayım ben öyle.

saygılar, sevgiler...
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

ozgurozdemir

  • *
  • 1
  • Meslek: elektrik teknisyeni
  • Yer: İst. sancaktepe-1978 0RH+
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #88 : 24 Ekim 2011, 18:35:34 »
makinayı önce direk ukuple çalıştıracaksanız sağ ve sol taraflardan 115 ve 230 luk  iki delik acacaksınız akabinde kasnaklı versiyona cevireceksiniz cevirdiğiniz anda makinanın bütün ayarları kacacaktır haberiniz ola sefa ustama katılıyorum ata göre nal almak daha eftal olacaktır.
bence 1,5 kw motorla birtane hız kontrol cihazı işnizi gayet iyi görecektir.
0,75 kw motorda cok bastırmadan ufak ufak taşalama yapmanız olur ama bastırdığınız anda duracaktır durmaması için tahrik kasnağını yani motora bağladığınıuz kasnağı küçük tutarsanız birmiktar durması önlenebilir.
GÖLGEDE YÜRÜYENİN GÖLGESİ OLMAZ

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #89 : 24 Ekim 2011, 18:56:12 »
yani devirden ziyade tork ön plana çıkmalı ufak makınada ;)  bu arada bellı bır devırde çalışmaz ise makıne  seramık bantları kullanamıyacaksınız. düşük devırlerde kumlarını dökecektır..
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #90 : 28 Ekim 2011, 23:26:45 »
arkadaşlar sürücüm geldi.  :)  :2up

telemecanique marka.

fena bir marka değilmiş bu işte galiba. schneider elecric firmasının markalarından biri. fransız malı.

eski bir model olduğu için sürücü üzerinde switch (on-off)  ve potansiyometre yok.

bunlar dışarıdan bağlanacak.

ilk fotoğraf ön panel.

2. fotoğrafta teknik veriler var.
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

ilkser

  • ***
  • 548
  • Serhat-1981
  • Yer: Yozgat / Kocaeli
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #91 : 28 Ekim 2011, 23:42:27 »
Sürücünüz hayırlı olsun. 1. fotoğrafta bağlantının nasıl yapılacağı belli oluyor.
İhtiyacınız olan 2 adet anahtar ve bir adet 2.2k pot.

Kolay gelsin...
 
Uçmak,düşmeyi göze almaktır.

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #92 : 29 Ekim 2011, 16:41:57 »
bugün bursaya kayınpedere ziyarete gittik. gitmişken küçük sanayiye uğrayayım dedim.

bir otomasyoncuya uğradim. potansiyometre ve aç-kapa lazım dedim görevliye . 10k bir potansiyometre verdi.

sürücünün üzerinde pot. için 2.2 k yazdığını söyledim. adam bu daha iyi olur dedi. kanıp aldım. 15 tl idi fiyatı.

aç kapa 3.5 tl. kutu da hediye. :)

ustalara sorum ise 10k lık potun sıkıntı olup olmayacağı. eğer öyle ise bursa dan gitmeden iade edip 2.2 k lık bir pot.alayım.

                                                                          saygılar...
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

ilkser

  • ***
  • 548
  • Serhat-1981
  • Yer: Yozgat / Kocaeli
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #93 : 29 Ekim 2011, 21:21:25 »
Bizim kullandığımız sürücülerde (ABB,telemecanique,siemens) 10k pot kullanılıyor.
10k pot cihazın çalışmasında herhangi bir engel teşkil etmez.Zaten bu pot ile hız ayarı yapacaksınız.
Bu arada pot için 15 lira çok gibi geldi bana.
Birde cihazın parametre ayarları yapılmış mı?

Saygılar...
Uçmak,düşmeyi göze almaktır.

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #94 : 29 Ekim 2011, 21:39:53 »
aslında bana da çok geldi ama bugün öğleden sonra resmi tatil olduğundan çok az açık yer bulabildim. bulduğumu da aldım.

gönderen kişiye ben kullanım amacımı anlattım, o da ayarlarını yapmış öyle dedi bana.

bide bugün ürünleri aldığım yerdeki adama "telemecanique" markasını sordum. onlar toshiba satıyorlardı. telemecanique in çok iyi olduğunu söyledi.

siz ne dersiniz ilkser usta.?
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

ilkser

  • ***
  • 548
  • Serhat-1981
  • Yer: Yozgat / Kocaeli
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #95 : 29 Ekim 2011, 22:55:41 »
İşin aslına bakarsanız Abb- simens gibi ürünler çok çok iyi.Fakat bunlarda fiyat çok önemli etken.
Telemecanique sürücüler çok hassas,en ufak zorlanmada yanabiliyor.Biz fabrikada 3 kez aynı sürücüyü yaktık.
Belki hata bizde olabilir ama telemecanique sürücülere kanım ısınmadı hiç.
Sizin denemelerinizden sonra nasıl bir sonuç çıkacak göreceğiz.

Saygılar...
Uçmak,düşmeyi göze almaktır.

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #96 : 29 Ekim 2011, 23:14:41 »
ilkser usta bu arada bu aç kapayı 1-0-1 şeklinde aldım. (bilmem yanlış mı yaptım?)

sorum şu: acaba bu sürücü ile motoru sağ-sol yönlü olarak kullanabilir miyim? kullanma klavuzu var bende ama elektrik bilgim fazla olmadığından tam anlayamadım çift yön işini. pdf formatında olduğundan buradan da paylaşamıyorum :(
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

ilkser

  • ***
  • 548
  • Serhat-1981
  • Yer: Yozgat / Kocaeli
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #97 : 29 Ekim 2011, 23:43:33 »
Tabiki yapabilirsiniz.Yazacaklarım 1.resimden alıntıdır  :D  :D
+15 V yazan klemense anahtarların ortak ucunu bağlayacaksınız.(Ortak uç yok ise anahtarların birer ucunu birleştirip +15v klemensine bağlayabilirisiniz.)
LI1 klemensine sağ anahtarın bir ucunu,LI2 klemensine sol anahtarın bir ucunu bağlayacaksınız.
Pot bağlantısını yaparken pottan 3 adet kablo çıkmalısınız,+5v klemensini potu karşınıza aldığınızda soldaki ayağa,com klemensini potun sağındaki ayağa,AI1 klemensinede potun ortadaki ayağını bağlayacaksınız.
Bu klemenslerin altındada bir klemens grubu daha vardır.Bu klemens gurubundan besleme ve çıkış kablolarının bağlantılarını yapacaksınız.
Ayrıca cihaza kullanacağınız motorun bilgilerinide girmeniz gerekecektir.
Son olarak motor bağlantısının nasıl olduğuna bakacaksınız.
Kullanma kılavuzunda motor bağlantısının nasıl yapılacağı yazmaktadır.
Elektrik bilginizden emin değilseniz bağlantı için bir elektrikçiden yardım isteyiniz.Elektrik şakaya gelmez.
Elektrikçi bulamam derseniz gönderin bana bağlantıları yapıp tekrar size göndereyim.

Saygılar...
Uçmak,düşmeyi göze almaktır.

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #98 : 30 Ekim 2011, 00:24:25 »
ilkser hocam teşekkür ediyorum verdiğin bilgiler için. bunu öğrendiğim iyi oldu. sevindim. bağlantılar için bir elektrikçi bulurum ama teklifin için teşekkür ederim.
bu formumu işte bu yüzden seviyorum. yüzyüze tek kelime bile konuşmalan insanlar birbirlerine yardım etmek için yarışıyorlar adeta. :)

yön meselesine gelince: aslında makinede band yukarıdan aşağı yöne dönecek %95. ama ne bileyim, diğer yönde de çalışabilmesi güzel olur diye düşündüm.

"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)

salih başpınar

  • ***
  • 228
  • salih başpınar
  • Yer: bigadiç / balıkesir
Ynt: bant zımpara (fikirler, öneriler v.s.)
« Yanıtla #99 : 31 Ekim 2011, 10:02:28 »
bu arada teknik olarak kafama takılna bir soru var. gece düşünürken aklıma geldi :) (neredeyse rüyalarıma girecek artık bu makine)

motor şaftı tahrik tekerinin içine mi giriyor.? yoksa bir civatayı tekerin içine geçirip, civatanın ucunu şaftın ortasındaki deliğemi yerleştiriyoruz.

inşallah kendimi ifade edebilmişimdir. teknik terim azlığı ve/veya yanlışlığı için şimdiden kusura bakmayın...
"İnsanı sevdiren huyudur bıçağı sevdiren suyudur." :)