Yukaridaki kouda pek çok düşünce farklılıkları var . Zaten öyle olmalı . Herkes yaşam biçimine felsefesine uygun olarak faklı şeyler anlıyor sanattan. Kısa kısa cevaplamaya çalışacağım polemik yaratmadan: 1-) 1 / 15000 hassasşyetle işlenen chopper lumps bir namlu ile 1 haftada teslim edilen namlu yan yana durunca pek benziyorlar . Ateş edinceye kadar . Grupmanın ne kadar farklı olduğunu görüyorsunuz. Hiç bir şey tesadüf değil. Eh bu kadar fark için bu kadar fiyat istenir mi ? Evet bazılarını bunu ödemeye hazırdır . Çünkü farkındadırlar . Stradivarius ustanın kemanları ile çağdaşları arasındaki fiyat farkı 8-12 milyon dolar kadar .Yapılan işin zerafeti arttıkça fiyat da değişiyor . En iyi tüfek asla ve hiç bir zaman en iyi kemanı yakalayamaz. Zira av müzik müşterileri farklıdır. 2 - ) İzleyene bir şey ifade etmeyen sanat eseri de pek ala sanat eseri olabilir . Salvador Dali'ye milyon dolar yatıranlar salak mı ? Ya sorun izleyenin kalitesindeyse ? Ya adam onu anlayabilecek seviyede değilse ? Eğer sanat toplumun külliyen tümüne hitap edecekse, edebiliyorsa ,etmeliyse , seçkinciliğin ne anlamı var ? O zaman ortada sanat falan kalmaz. Neden güzel bıçaklar yapma peşindesiniz ? Sanayi zaten çeliği sizden daha iyi döver . daha iyi de biler . Amacınız ne ? Çok basit : Farklılık arıyoruz. Eh , sanat da burada başlıyor zaten. Büyük dedenden aldığın zenaatı aynen devam ettiriyor ve sağlam at nalı yapıyorsan , saygıyı hakedersin, sana zenaatkar derim.Ama o görgü ve tecrübenin üzerine bir tek tuğla ilave etmek ya da bu kaygıyı taşımak seni zenaatkardan fazlası yapar. Bence Emre usta fena yanılıyor . Son söz : Bilgi batıda paradır , şarkda ise kibir .