Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Özel Yapım Araçlar => Kömür Ocakları => Konuyu başlatan: ratbertovich - 04 Mart 2011, 22:26:58
-
Geçen sefer bıçağa su vermek için Intex'in yatak ve bot şişirmek için kullandığım motorunu kullanmıştım. Hem gürültülü, hem aküsü az gittiğinden arabayı çalışır durumda ateşe yakın tutmak gerekiyor.
Aklıma bir Zihni Sinir procesi geldi, bugün halin oradaki Tenekeciler Çarşısına uğradım, oradan da Konya sokağa uğradım.
Ateş borum eskiden beri olan borum, ağzı ısıtıldıktan sonra iyice dövülüp ezilmiş, ağza yakın yerinde göreceğiniz gibi bir delik var. Ateşe alttan havayı oradan basıyorum. İç çeper 1.5cm'den biraz fazla.
Intex motorun yerini alacak ZS projesine gelirsek: tenekecilerde huni yapan bir abiye girdim, selam sabah, ben anlattım o yaptı. Ağız normal huni gibi uca doğru incelmeden sabit 1.5cm olacak (ateş borusuna geçecek), huninin girişine de 9.2cmx9.2cm bilgisayar kasa fanı tutacak, ortası yaklaşık 9cm çapında delik bir yüzey konulacak. Dört tane de 3cm sac vidası aldım, hepsine 10TL verdim, ver elini Konya sokak...
9.2cm'lik iki fan aldım (12TL), birisi 0.2A çekiyor, birisi 0.6A. Resimdeki üzerindeki 0.6A olan. Bir de Tünelsan'dan 12V 1.2Ah / 20 saat kuru tip akü aldım, 10TL de ona verdim.
Eve geldim, huniye 1 litrelik Pepsi şişesini tepetakla yerleştirip kestim (huninin boşlukları rüzgar direnci yapmasın diye). Fanı ortalayıp vidaladım. Aküye bağladım, ateş borusuna soktum. Çıkan hava 15cm'den maksimuma ayarlı Tokai'yi söndürüyor, üzerine konan kağıdı uçuruyor. Kısaca, ümit verici.
Yarın inşallah (zımparalamaya devam ediyorum yeni bıçağı) test ediyorum, en son eğeden bıçak denememle. Mümkün olursa videosunu da çekeceğim olayın.
-
Başarılar. Sonucu bekliyoruz.
İyi günler.
-
:) gayet ıyı gıdıyorbence . eğeyı nekadar yumusatmayı düşünüyorsun..? bu uzunluktakı bır bıçak ıçın kırılgan olabılır.
butun emeğin heba olmasıda cabası..
-
Taner hocam, bu daha önce yumuşatılmış bir eğeden talaşlı üretim, buna su vereceğim. Sefa hocama özenip avuç taşlamayla yumuşatılmamış eğeyle çalışma için hocamın önerdiği gibi cırt altlık falan almam lazım daha.
-
Valla süper pratik bir iş olmuş, tam zihni sinir procesi. hazır plastik hunilerde vardır aslında. Dur bakalım daha neler göreceğiz :2up :2up
-
Kömür köze döndükten sonra yaklaşık 17 dakikada bıçak mıknatıs tutmaz hale geldi. Bu süre içinde iki kere yelledim ateşi, harlamak için değil, kömürün üzerindeki beyaz kül tabakası uçsun diye, malum kül yalıtkan. Loş ışıkta rengi kontrol edebilmek için kormatiği baca gibi kullandım. Mıknatıs tutmaz halden 10 dakika sonra renk gözüme oldu gibi gözüktü, su verdim. Ama ya göz yanılgısı fazla ısıttım, ya da başka bir halt oldu, resimlerden görüleceği üzere :(. Uzun lafın kısası: proje çalışıyor, su verme başarısız...
-
Düzeneğin fotoğrafı. Köz devamlı kül yaptı üzerinde, kömürden herhalde.
-
Ferhat bir ukalalık yapayım, 17 dakika uzun bir süre, son fotoğrafa bakarak tahminim malzemenin yüksek sıcaklıkta fazla tutulmasından ötürü tane büyümesine uğradığıdır. Demanyetik noktayı geçtikten sonra 10 dakika çoook uzun bir süre bana göre. O işin biraz hızlı ilerlemesi gerekirdi. Bu durumda senin fanın gücünü sorgulaman gerekir, şöyle ki, fanı tam açtığında ateşin üzerindeki küller uçuşsun. Kömürle çok ilgisi olduğunu sanmıyorum, en kötü olasılıkla meşe kömürüdür ama onda bile bu sorun olmamalı. Fan gücünü arttırman işini çözer bence o ölçüdeki bir çeliğin alttan hava üfleyen bir sistemde hadi bilemedin 5-6 dakikada su verme sıcaklığına çıkması gerekirdi gibime geliyor.
-
oysa bıçağın ne kadar güzel bir formu vardı :(
geçmiş olsun...
-
geçmiş olsun ferhat, olur böyle şeyler... ;)
bizde kıra döke öğrendik bu işleri, yanlışı yapmadan doğruyu bulmak gerçekten çok zor... 8)
-
Siz beni bıçak ateşten çıktığında görecektiniz ;), katana gibi burnu kalkmıştı namussuzun :D. Kazara mazara, nefis oldu diye verdim coşkuyu, verdim suyu. Sonra ilk incelemede hüsran ama valla o sevinç birkaç hafta gider bana... Şimdi kazayı bir daha tekrarlayabilir miyim tarafındayım.
-
Ferhat bir ukalalık yapayım, 17 dakika uzun bir süre, son fotoğrafa bakarak tahminim malzemenin yüksek sıcaklıkta fazla tutulmasından ötürü tane büyümesine uğradığıdır. Demanyetik noktayı geçtikten sonra 10 dakika çoook uzun bir süre bana göre. O işin biraz hızlı ilerlemesi gerekirdi. Bu durumda senin fanın gücünü sorgulaman gerekir, şöyle ki, fanı tam açtığında ateşin üzerindeki küller uçuşsun. Kömürle çok ilgisi olduğunu sanmıyorum, en kötü olasılıkla meşe kömürüdür ama onda bile bu sorun olmamalı. Fan gücünü arttırman işini çözer bence o ölçüdeki bir çeliğin alttan hava üfleyen bir sistemde hadi bilemedin 5-6 dakikada su verme sıcaklığına çıkması gerekirdi gibime geliyor.
Hocam 0.6A fanın üfleme kapasitesi 30CFM (cubic feet per minute) -- yaklaşık 850l/dakika, daha fazla üfleyeni yok. Ateşin altından basınçlı hava vermek yerine, daha büyük bir çıkışla yer hizasından daha yüksek debi ile denemek düşünülebilir.
-
30CFM (cubic feet per minute) -- yaklaşık 850l/dakika
Buradaki 850 nin sonundaki değer nedir litre mi?
-
Litre hocam
-
Fena debi değil 850 litre ama acaba basınç mı yetersiz geliyor.
-
Fena debi değil 850 litre ama acaba basınç mı yetersiz geliyor.
Hocam CPU fanlarının tasarımında önde basınç fazlası havanın arkadan çıkmasına neden olabiliyor, soğutma bloğundan çıkış tıkanırsa bile hava devridaimi sağlansın diye. Benim huni fazla kısa olabilir, çabuk daraldığından basınç önde artıyor ve geri tepiyor olabilir. Kar yağmasaydı çelik esnek boru almıştım (ankastre havalandırmayı bacaya bağlamak için kullanılanlardan), 1-1.5m'den deneyecektim.
-
Bugün projenin daha basit halini denedim. Basınç üretmeye çalışmak yerine hava debisini yer hizasından ateşe yönlendirme gayet iyi sonuç verdi ^-^.
Biraz 12cm'lik esnek çelik boru, 92mm bilgisayar fanı, 12v bir akü ile çalıştım. Kömürle çeliğin sıcaklık renkleri aynıysa, 900 derece üstüne çıktı közler.
Elbette, olayı belgeledim ;D: http://www.youtube.com/watch?v=R1S2Bmq8YKs (http://www.youtube.com/watch?v=R1S2Bmq8YKs)
-
Birşey aklıma geldi mangal yakıcağımız zaman babam mangalı ateşler arabanın egzosunun arkasına getirir hafif gaz verirdi mangal iyice yanmaya başlardı.Aslında köz olduğunda arabayı çalıştırıp egzosun arkasına mangalı koyduk mu tamamdır diye düşünüyorum.Yada çelik borularla egzosdan kömürün olduğu yere aktarma yapılabilir ;D
Saygılar...
-
Uğurcan, egzostan çıkan büyük oranda azot ve karbon dioksittir, ki, ikisi de yakmaz, söndürür...
-
Demekki ateşi yakarken kullanılabilir ama közde işe yaramaz.
Saygılar...