Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Özel Yapım Araçlar => Şerit, Disk Zımpara Makinesi ve Ekipmanları => Konuyu başlatan: erdoğankükrer - 04 Temmuz 2015, 21:37:57
-
bugün bant zımpara yapmak için işe koyuldum biraz uğraştıktan sonra ortaya bukadarı çıktı. şimdi motor bağlantısı bide tekerler var tekerlerin ebatları nasıl olursa iyi olur arkadaşlar ve tekerleği fiberden tornada yapsak olurmu içine iki rulman atsak
(http://i.hizliresim.com/AmRXmQ.jpg) (http://hizliresim.com/AmRXmQ)
(http://i.hizliresim.com/mPYN5y.jpg) (http://hizliresim.com/mPYN5y)
(http://i.hizliresim.com/g53Y2R.jpg) (http://hizliresim.com/g53Y2R)
-
Devamını bekleriz
-
Güzel yol almışsınız. Kolay gelsnin.
-
teşkkrler arkdşlar
yalnız işte takldığım noktalar var teker cinsi olsun ebatı olsun
-
Fiberden yapsanız olur gayet de güzel olur hatta. Çaplarına gelince; motorunuzun devir sayısı ana tahrik tekerinin çapında belirleyicidir bu nedenle motor devriniz nedir bu önemli. saptırma tekerinin çapını 80 mm civarında yapsanız sorunsuz çalışır. Diğer tabla tekerlerini de 40-50 mm aralığında yapabilirsiniz.
-
Poliamid denemeyin sakın. Malzemeciler önerebilir. Degerlendireceginiz en kötü malzeme kestamit olsun. Fiber daha iyi. Alüminyum çok daha iyi
-
valla küçük bi ilçede oturunca her malzeme bulunmuyo dün pirinç sordum burda bulamazsın dediler oturdum kaldım :)
-
Bence aliminyum yada çelikten yaptırabilirsiniz. çelik biraz ağır olacaktır. tabi bu benim nacizane önerim ömürlük olur gibime geliyor.
-
Bant zımparanızda makaraları alüminyum kullanınız. 6000 veya 7000 serisi. Makara çapları ise 3000 devir motora göre tahrik makarası çap 120, yalpa tekeri 80, ön makaralar ise 50-50, 60-60, 70-70, 80-80 olabilir. Tabi bu ölçüler devir kontrol ünitesi takılırsa bunuda unutmamak lazım.
-
Bant zımparanızda makaraları alüminyum kullanınız. 6000 veya 7000 serisi. Makara çapları ise 3000 devir motora göre tahrik makarası çap 120, yalpa tekeri 80, ön makaralar ise 50-50, 60-60, 70-70, 80-80 olabilir. Tabi bu ölçüler devir kontrol ünitesi takılırsa bunuda unutmamak lazım.
Sen bu isin ticaretini yapmana ragmen elinden geldigince herkese teknik destek veriyorsun...cok sagol ustam...
-
1500 devir motor daha iyi olur,hareket teker çapıda 18 cm.diye düşünüyorum
-
Bant zımparanızda makaraları alüminyum kullanınız. 6000 veya 7000 serisi. Makara çapları ise 3000 devir motora göre tahrik makarası çap 120, yalpa tekeri 80, ön makaralar ise 50-50, 60-60, 70-70, 80-80 olabilir. Tabi bu ölçüler devir kontrol ünitesi takılırsa bunuda unutmamak lazım.
Sen bu isin ticaretini yapmana ragmen elinden geldigince herkese teknik destek veriyorsun...cok sagol ustam...
Teşekkür ederim Murat Abi. Forumda ben bunu gördüm ve öğrendim abi. Gizli saklı olacak bir durum yok. Forumu seviyorsak ve daha ileri gitmesini istiyorsak üstümüze düşeni yapmalıyız. :)
-
Bant zımparanızda makaraları alüminyum kullanınız. 6000 veya 7000 serisi. Makara çapları ise 3000 devir motora göre tahrik makarası çap 120, yalpa tekeri 80, ön makaralar ise 50-50, 60-60, 70-70, 80-80 olabilir. Tabi bu ölçüler devir kontrol ünitesi takılırsa bunuda unutmamak lazım.
Sen bu isin ticaretini yapmana ragmen elinden geldigince herkese teknik destek veriyorsun...cok sagol ustam...
Teşekkür ederim Murat Abi. Forumda ben bunu gördüm ve öğrendim abi. Gizli saklı olacak bir durum yok. Forumu seviyorsak ve daha ileri gitmesini istiyorsak üstümüze düşeni yapmalıyız. :)
[/quot
Valla usta zaten forrmdaki sizin bilgilerinzle yol aliriz biz yoksa yandik yani :) birde motor devri 1500 dvr olr buyuk ihtimal surucuyle deilde kasnakla hiz ayari yapcam teker capi uzunlugu farkedermi
-
1500 devir motor daha iyi olur,hareket teker çapıda 18 cm.diye düşünüyorum
Aynen abi buldum bi tekfaz 1500d motor.
-
Ustalar bide su alttaki matkabi aldim ama isgorurmu ufak tefek
http://www.makinahirdavat.com/pinfo.asp?pid=341 (http://www.makinahirdavat.com/pinfo.asp?pid=341)
-
Bant zımparanızda makaraları alüminyum kullanınız. 6000 veya 7000 serisi. Makara çapları ise 3000 devir motora göre tahrik makarası çap 120, yalpa tekeri 80, ön makaralar ise 50-50, 60-60, 70-70, 80-80 olabilir. Tabi bu ölçüler devir kontrol ünitesi takılırsa bunuda unutmamak lazım.
Sen bu isin ticaretini yapmana ragmen elinden geldigince herkese teknik destek veriyorsun...cok sagol ustam...
Teşekkür ederim Murat Abi. Forumda ben bunu gördüm ve öğrendim abi. Gizli saklı olacak bir durum yok. Forumu seviyorsak ve daha ileri gitmesini istiyorsak üstümüze düşeni yapmalıyız. :)
Tarık ustam sen harikasın tam bir zanaatkarsın bizim kültürümüzde olması gereken ve maalesef senden cok az kalan gerçek esnaflarımızdansın. maesef günümüzde bencillik ve sadece hem bana hep bana küresel mantığı sadece kendi ekseni etrafında dönmesini isteyen fani bir duygulardan ibaret artık senin büyük işletmeler tüm müşterinin ihtiyaclarını karşılamak ve ötekini yok sayan bir ticari mantık izlemekte. Halbuki bizim örf adetlerimizde siftah yapmayan esnaf kardeşine müşterisini gönderen bir milletin torunlarıyız.
-
Ustam naptın ya çok mahçup ettin şimdi beni. Düşünceleriniz için çok teşekkür ederim :) :) :)
-
Ben hız kontrol işini düşünün derim. Mono motor yerine tri motor alırsanız daha ucuzdur tabi sıfır alacaksanız. Ayrıca 3000d daha ucuzdur. Aradaki farkı hız kontol cihazına yatırırsınız. Radyonun sesini açmak kadar pratik bir devir ayarınız olur. Kayışla gerdirmeyle ugraşmazsınız. Bu şekilde trifaze motoru ev de çalıştırabilirsiniz
-
Sayın ustam trifaze motor gerçekten daha makul ama işyerinde atölyede ne bileyim her yerde 3 faz bulunmuyor. Dediğiniz gibi Monofaze daha maliyetli. Hız kontrolü de ayrı bir masraf. Kademeli kasnak motoru yoruyor vs. Bence şartlara göre yapılmalı motor tercihi.
-
Sayın ustam trifaze motor gerçekten daha makul ama işyerinde atölyede ne bileyim her yerde 3 faz bulunmuyor. Dediğiniz gibi Monofaze daha maliyetli. Hız kontrolü de ayrı bir masraf. Kademeli kasnak motoru yoruyor vs. Bence şartlara göre yapılmalı motor tercihi.
+1
-
Sayın ustam trifaze motor gerçekten daha makul ama işyerinde atölyede ne bileyim her yerde 3 faz bulunmuyor. Dediğiniz gibi Monofaze daha maliyetli. Hız kontrolü de ayrı bir masraf. Kademeli kasnak motoru yoruyor vs. Bence şartlara göre yapılmalı motor tercihi.
+1
Olayı anlamamışsınız. Trifaze motor alacaksınız. Kasnak,kayış,işçilik masraflarından kurtulacaksınız. Bu tasarrufun üzerine mono motor farkını da ekleyip, bir tane TEK FAZ GİRİŞLİ hız kontrol cihazı alacaksınız. Bu cihazla makinenizi her yerde çalıştırabilirsiniz. Tekrar ediyorum, bu cihazla trifaze motorlu makinenizi evde çalıştırabilirsiniz. Her türlü teknik desteği verebilirim. Malzemelerinizi temin edin, devreyi beraber yaparız. nasıl baglayacagınızı tarif ederim. Hatta isterseniz malzeme temininde de faydam dokunur.
-
Sayın ustam trifaze motor gerçekten daha makul ama işyerinde atölyede ne bileyim her yerde 3 faz bulunmuyor. Dediğiniz gibi Monofaze daha maliyetli. Hız kontrolü de ayrı bir masraf. Kademeli kasnak motoru yoruyor vs. Bence şartlara göre yapılmalı motor tercihi.
+1
Olayı anlamamışsınız. Trifaze motor alacaksınız. Kasnak,kayış,işçilik masraflarından kurtulacaksınız. Bu tasarrufun üzerine mono motor farkını da ekleyip, bir tane TEK FAZ GİRİŞLİ hız kontrol cihazı alacaksınız. Bu cihazla makinenizi her yerde çalıştırabilirsiniz. Tekrar ediyorum, bu cihazla trifaze motorlu makinenizi evde çalıştırabilirsiniz. Her türlü teknik desteği verebilirim. Malzemelerinizi temin edin, devreyi beraber yaparız. nasıl baglayacagınızı tarif ederim. Hatta isterseniz malzeme temininde de faydam dokunur.
Emrah hocam ben konuyu anladım ama "kayış+kasnak+monofaze motor farkı=trifaze motor+hız kontrol cihazı" denklemi net midir? Bunu merak ettim.
-
Sayın ustam trifaze motor gerçekten daha makul ama işyerinde atölyede ne bileyim her yerde 3 faz bulunmuyor. Dediğiniz gibi Monofaze daha maliyetli. Hız kontrolü de ayrı bir masraf. Kademeli kasnak motoru yoruyor vs. Bence şartlara göre yapılmalı motor tercihi.
+1
Olayı anlamamışsınız. Trifaze motor alacaksınız. Kasnak,kayış,işçilik masraflarından kurtulacaksınız. Bu tasarrufun üzerine mono motor farkını da ekleyip, bir tane TEK FAZ GİRİŞLİ hız kontrol cihazı alacaksınız. Bu cihazla makinenizi her yerde çalıştırabilirsiniz. Tekrar ediyorum, bu cihazla trifaze motorlu makinenizi evde çalıştırabilirsiniz. Her türlü teknik desteği verebilirim. Malzemelerinizi temin edin, devreyi beraber yaparız. nasıl baglayacagınızı tarif ederim. Hatta isterseniz malzeme temininde de faydam dokunur.
Emrah hocam ben konuyu anladım ama "kayış+kasnak+monofaze motor farkı=trifaze motor+hız kontrol cihazı" denklemi net midir? Bunu merak ettim.
Tamamen karşılamaz. Ama hız kontrol cihazının 3/2 masrafını karşılar. (belki daha fazlasını. kasnak ve torna masraflarına hakim degilim) 3/1 i cepten çıkar, o da kolay kullanımın faturası olur. Ayrıca hız kontrol cihazı motor devrini arttırabildigi için, tahrik kasnagının çapı daha küçük yapılır, bu da katkı saglar
-
Ayrıca hız kontrol cihazı motor devrini arttırabildigi için,...
inverter motor hızını-devrini arttırır mı ?
-
Frekans değişikliği sayesinde motorun devri artırılabiliyor
-
Ayrıca hız kontrol cihazı motor devrini arttırabildigi için,...
inverter motor hızını-devrini arttırır mı ?
Evet ustam. 1-400 hz çıkış frekansı almak mümkün.
-
Sayın ustam trifaze motor gerçekten daha makul ama işyerinde atölyede ne bileyim her yerde 3 faz bulunmuyor. Dediğiniz gibi Monofaze daha maliyetli. Hız kontrolü de ayrı bir masraf. Kademeli kasnak motoru yoruyor vs. Bence şartlara göre yapılmalı motor tercihi.
+1
Olayı anlamamışsınız. Trifaze motor alacaksınız. Kasnak,kayış,işçilik masraflarından kurtulacaksınız. Bu tasarrufun üzerine mono motor farkını da ekleyip, bir tane TEK FAZ GİRİŞLİ hız kontrol cihazı alacaksınız. Bu cihazla makinenizi her yerde çalıştırabilirsiniz. Tekrar ediyorum, bu cihazla trifaze motorlu makinenizi evde çalıştırabilirsiniz. Her türlü teknik desteği verebilirim. Malzemelerinizi temin edin, devreyi beraber yaparız. nasıl baglayacagınızı tarif ederim. Hatta isterseniz malzeme temininde de faydam dokunur.
Valla Emrah ustam birçok elektrikçi ve bobinajcıya sordum. Hicbiri malumat sahibi değil. Sadece Biri bahsettiğin devreden haberdardı ama o da konu hakkında hiçbirşey bilmiyordu. :) direk monofaze motora hız kontrol cihazı takılabilir diye birşey dolaşıyor ama onda da ben biliyorum diyen yok. Bir siteden öğrendiğim kadarıyla mono motorun kutup sayısı trifaze kadarsa (ki GAMAK mono motor trifaze motordan dönüştürülüyormuş) hız kontrol cihazı kullanılabiliyormuş. Bunla ilgili bilginiz var mı?
-
Hatta şöyle ki benim hız kontrollü makinamın devresini ikinci bir makinama bir anahtar yardımıyla bağlayacağım dilersem onu dilersem onu çalıştıracağım :) :) hız kontrol süper istediğin devirde istediğin yöne dönüyor alet. Olayda süper monofaze elektirikle teifaze motor çalışıyor frekans kontrolü sayesinde 1400 devir motor 3000 e kadar belki daha fazla bilmiyorum hızlanıyor :) Schneider marka hız kontrolcüsü var üzerinde :) :)
-
Alper ustam senin makinanın motoru 2850 devir. Devir kontrol ile 4250 devire çıkarmak mümkün oluyor. 8) 8)
-
Sayın ustam trifaze motor gerçekten daha makul ama işyerinde atölyede ne bileyim her yerde 3 faz bulunmuyor. Dediğiniz gibi Monofaze daha maliyetli. Hız kontrolü de ayrı bir masraf. Kademeli kasnak motoru yoruyor vs. Bence şartlara göre yapılmalı motor tercihi.
+1
Olayı anlamamışsınız. Trifaze motor alacaksınız. Kasnak,kayış,işçilik masraflarından kurtulacaksınız. Bu tasarrufun üzerine mono motor farkını da ekleyip, bir tane TEK FAZ GİRİŞLİ hız kontrol cihazı alacaksınız. Bu cihazla makinenizi her yerde çalıştırabilirsiniz. Tekrar ediyorum, bu cihazla trifaze motorlu makinenizi evde çalıştırabilirsiniz. Her türlü teknik desteği verebilirim. Malzemelerinizi temin edin, devreyi beraber yaparız. nasıl baglayacagınızı tarif ederim. Hatta isterseniz malzeme temininde de faydam dokunur.
Valla Emrah ustam birçok elektrikçi ve bobinajcıya sordum. Hicbiri malumat sahibi değil. Sadece Biri bahsettiğin devreden haberdardı ama o da konu hakkında hiçbirşey bilmiyordu. :) direk monofaze motora hız kontrol cihazı takılabilir diye birşey dolaşıyor ama onda da ben biliyorum diyen yok. Bir siteden öğrendiğim kadarıyla mono motorun kutup sayısı trifaze kadarsa (ki GAMAK mono motor trifaze motordan dönüştürülüyormuş) hız kontrol cihazı kullanılabiliyormuş. Bunla ilgili bilginiz var mı?
Tesisat işi yapan meslektaşların bilmemesi normaldir ama bobinajcıların bilmesi lazım. Eger bölgede endüstriyel işler az yapılıyorsa o da normal...Trifaze bir motoru, hız kontrol ve mono beslemeyle çalıştırmak için, yapılması gereken tek şey, motor klemens baglantısını değiştirmek. Bir tarifle hiç bilmeyen birinin yapabilecegi kadar basit. Kendi makinam tri motorla çalışıyor. Ama iş yerimde ki abonem mono ;) Aşagıdaki resmi inceleyin. Motor etiketinde beslemeye göre nasıl baglantı yapılacagı belirtilmiş. Aynı renklerle işaretledim. Monofaze (220) beslemede üçgen baglantı yapılacak ve hız kontrol cihazı şart. Trifaze (380-400) beslemede yıldız baglantı yapılacak.
Hediyeleşme bölümünde birşey paylaşamadıgım için üzülüyordum. Bu durumda forumdaşlara hız kontrol cihazı toptan fiyatına temin etmek aklıma geliyor. İhtiyacı olan çekinmeden bana ulaşabilir. Hatta devreyi işleyip kargolarım.Size sadece motor ucunu baglamak kalır. Bu da benim hediyem olsun
(http://i.hizliresim.com/LaBbpz.jpg) (http://hizliresim.com/LaBbpz)
-
Alper ustam senin makinanın motoru 2850 devir. Devir kontrol ile 4250 devire çıkarmak mümkün oluyor. 8) 8)
Ne diyorsun ustaaaaa niye öyle hatırladım acaba oruçda değildim gece gece cık cık cık :) Teşekkür ederim uyarın içün
-
Sayın ustam trifaze motor gerçekten daha makul ama işyerinde atölyede ne bileyim her yerde 3 faz bulunmuyor. Dediğiniz gibi Monofaze daha maliyetli. Hız kontrolü de ayrı bir masraf. Kademeli kasnak motoru yoruyor vs. Bence şartlara göre yapılmalı motor tercihi.
+1
Olayı anlamamışsınız. Trifaze motor alacaksınız. Kasnak,kayış,işçilik masraflarından kurtulacaksınız. Bu tasarrufun üzerine mono motor farkını da ekleyip, bir tane TEK FAZ GİRİŞLİ hız kontrol cihazı alacaksınız. Bu cihazla makinenizi her yerde çalıştırabilirsiniz. Tekrar ediyorum, bu cihazla trifaze motorlu makinenizi evde çalıştırabilirsiniz. Her türlü teknik desteği verebilirim. Malzemelerinizi temin edin, devreyi beraber yaparız. nasıl baglayacagınızı tarif ederim. Hatta isterseniz malzeme temininde de faydam dokunur.
Valla Emrah ustam birçok elektrikçi ve bobinajcıya sordum. Hicbiri malumat sahibi değil. Sadece Biri bahsettiğin devreden haberdardı ama o da konu hakkında hiçbirşey bilmiyordu. :) direk monofaze motora hız kontrol cihazı takılabilir diye birşey dolaşıyor ama onda da ben biliyorum diyen yok. Bir siteden öğrendiğim kadarıyla mono motorun kutup sayısı trifaze kadarsa (ki GAMAK mono motor trifaze motordan dönüştürülüyormuş) hız kontrol cihazı kullanılabiliyormuş. Bunla ilgili bilginiz var mı?
Tesisat işi yapan meslektaşların bilmemesi normaldir ama bobinajcıların bilmesi lazım. Eger bölgede endüstriyel işler az yapılıyorsa o da normal...Trifaze bir motoru, hız kontrol ve mono beslemeyle çalıştırmak için, yapılması gereken tek şey, motor klemens baglantısını değiştirmek. Bir tarifle hiç bilmeyen birinin yapabilecegi kadar basit. Kendi makinam tri motorla çalışıyor. Ama iş yerimde ki abonem mono ;) Aşagıdaki resmi inceleyin. Motor etiketinde beslemeye göre nasıl baglantı yapılacagı belirtilmiş. Aynı renklerle işaretledim. Monofaze (220) beslemede üçgen baglantı yapılacak ve hız kontrol cihazı şart. Trifaze (380-400) beslemede yıldız baglantı yapılacak.
Hediyeleşme bölümünde birşey paylaşamadıgım için üzülüyordum. Bu durumda forumdaşlara hız kontrol cihazı toptan fiyatına temin etmek aklıma geliyor. İhtiyacı olan çekinmeden bana ulaşabilir. Hatta devreyi işleyip kargolarım.Size sadece motor ucunu baglamak kalır. Bu da benim hediyem olsun
(http://i.hizliresim.com/LaBbpz.jpg) (http://hizliresim.com/LaBbpz)
+1
AFB (Aşırı Faydalı Bilgi) başlığı açıp bu mesajı oraya sabitlemek gerek :)