Bıçak Sanatı - Forum
Konu Dışı => Genel Muhabbet => Konuyu başlatan: a.yuce - 29 Mart 2015, 15:02:46
-
Şimdilerde kontağı çevirip gidiyoruz ama yaşlı amca traktörü çalıştırmak için motorun içine yanan kağıt sokup bir de 12 lik kuru sıkı fişek ateşlemek zorunda.
Biraz araştırınca öğrendim ki 1930-1940 larda uçak ve iş makinelerinde (örn meşhur spitfire ın bazı versiyonlarında) fişek ile çalıştırma epey kullanılan bir yöntemmiş.
http://youtu.be/01Sr8S9uQMc
-
Süpermiş yaa abi is makinasi falan neyse de ucak havada yanlislikla stop etti mi sıkıntı yaa.
-
ozman soyle soru insanın aklına geliyor :)
önce marş motorunumu bulmuşlar ? yoksa paraşütümü ?:)
-
Bayır aşağı 2. viteste vurdurarak çalıştırırlar uçağı. :)
-
Bayır aşağı 2. viteste vurdurarak çalıştırırlar uçağı. :)
:D :D :D :D :D
-
Fişek ile çalıştırmanın popüler olduğu vakitlerde elektrikli ve basınçlı hava ile çalıştırma da mevcutmuş. Ancak aküler hem ağır hem de güvenilmez olduğu için, ayrıca boşalan aküyü şarj etmek için ayrıca bir ekipman bulundurmak gerektiğinden özellikle kuş uçmaz kervan geçmez yerlerde çalışacak makineler için bu yöntem tercih edilirmiş.
Uçaktaki bu durum bir filme de konu olmuş. 1965 yapımı The Flight of The Phoneix sahara çölüne acil iniş yapan bir kargo uçağının hikayesi. Son sahnelerde ellerinde kalan 7 fişeğin 4 ünün motoru çalıştıramaması vs...
-
bende Castor marka eskibir hızar var insanı çileden çıkarır. Dur bi bujiyi sokup içeri barut dolduruyum noolcak bakalım :) :D :D :D ;D
-
Dinamit kesin çözüm daha iyi olur terrtemiz ...
-
Buna benzer bir sahne eskinin meşhur viper dizisinde vardı.Bir türlü bir aracı çalıştıramamışlardı.Orada ikinci adam pozisyonunda ki arkadaş 9 mm tabanca mermilerini söküp kapsülü patlatarak motoru çalıştırmaya çalışmıştı.
-
Fişek ile çalıştırmanın popüler olduğu vakitlerde elektrikli ve basınçlı hava ile çalıştırma da mevcutmuş. Ancak aküler hem ağır hem de güvenilmez olduğu için, ayrıca boşalan aküyü şarj etmek için ayrıca bir ekipman bulundurmak gerektiğinden özellikle kuş uçmaz kervan geçmez yerlerde çalışacak makineler için bu yöntem tercih edilirmiş.
Uçaktaki bu durum bir filme de konu olmuş. 1965 yapımı The Flight of The Phoneix sahara çölüne acil iniş yapan bir kargo uçağının hikayesi. Son sahnelerde ellerinde kalan 7 fişeğin 4 ünün motoru çalıştıramaması vs...
O filmin daha yeni versiyonunu izlediğimi hatırlıyorum. Çolde kargo uçağı duşuyor içindeki adamlar da uçağın bir motorunu söküp ufak tek motorlu bir uçak imal ediyorlardı.vs vs
Filmin sonunda da pilot uçağı çalıştırırken elinde fişekler vardı. Bu konuyu görünce o sahne gozumde canlanıp anlam verebildim
-
Fişek ile çalıştırmanın popüler olduğu vakitlerde elektrikli ve basınçlı hava ile çalıştırma da mevcutmuş. Ancak aküler hem ağır hem de güvenilmez olduğu için, ayrıca boşalan aküyü şarj etmek için ayrıca bir ekipman bulundurmak gerektiğinden özellikle kuş uçmaz kervan geçmez yerlerde çalışacak makineler için bu yöntem tercih edilirmiş.
Uçaktaki bu durum bir filme de konu olmuş. 1965 yapımı The Flight of The Phoneix sahara çölüne acil iniş yapan bir kargo uçağının hikayesi. Son sahnelerde ellerinde kalan 7 fişeğin 4 ünün motoru çalıştıramaması vs...
Ankanın uyanışı diye bir film.
Hatta patçalardan yeni uçak yapan adam da egoist bir adam ve model uçak ürütimi yapan firmada çalışıyordu o zaman büyük uçakla aynı bir farkı yok diyordu bunu model uçak kursu alınca anladım gerçekten de aynı :)
O filmin daha yeni versiyonunu izlediğimi hatırlıyorum. Çolde kargo uçağı duşuyor içindeki adamlar da uçağın bir motorunu söküp ufak tek motorlu bir uçak imal ediyorlardı.vs vs
Filmin sonunda da pilot uçağı çalıştırırken elinde fişekler vardı. Bu konuyu görünce o sahne gozumde canlanıp anlam verebildim