Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Özel Yapım Araçlar => Şerit, Disk Zımpara Makinesi ve Ekipmanları => Konuyu başlatan: dawindof - 01 Ekim 2014, 23:00:07
-
Değerli ustalar,
Uzun süredir sessiz sedasız forumu takip etmekteyim. Taner ustadan, Deniz beyden çelik tedarik ettik. 4-5 adet muhtelif eğeleri aldık. mengene ufak tefek alet edevat zaten vardı. ufak bir el taşlamada edindik. Gelgelelim hafta sonu 3-4 saat atolyede bıcağa benzer birşeyler yapmaya kesinlikle yetmiyor bunu da anladık.
uzatmayalım fabrikada sağlam durumda çıkma programlanabilir bir hız ünitesi bulunca buna bir motor eklerim birde forumdaki örneklere bakarak zımpara makinasına benzer birşeyler yaparım dedim. şimdi siz üstatlardan görüş ve önerilerinizi almak istiyorum.
Ana gövde olarak Eylem ve Taner ustanın http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=1130.0 başlığındaki gövdeleri karıştırmayı düşünüyorum Taner ustanın altta kullandığı 100*100 profil yerine elimdeki 50*50 profilden 55 cm boyunda dört parça kullanacağım.
iki dikme ve diğer kısımlar 40*40 olacak. Taşlama kafasındaki tekerlekler, tahrik tekeri ve denge tekerini kestamit yapmayı düşünüyorum. gerçi elmde transpalet tekerlekleride var.
Kullanacağım motor trifaze 1,5kw 1400 devir. motoru sehpa altına yerleştirip kayış kasnakla aktarmayı düşünüyorum. 1/2 kasnak ile devir son hızda 700'e düşecek ama 12 cm çaplı tahrk tekeri ile maximum hızda 20m/s hız edeceğimi hesaplıyorum. hız kontrolü elektronik olacak.
Tekerlekleri ise tahrik tekeri 12 cm denge tekeri 80mm taşlama kafasındaki iki tekeri ise 50mm yada 60mm düşünüyorum. tekerlek genişliği 60mm düşünüyorum.
hep düşünüyorum diyorum ama Tüm bunlar forumdale değerli ustlarımızın paylaşımlarını okuyarak edindiğim bilgiler. ne kadar doğru anlamışım yorumlarınızdan anlayacağız :):):)
Benim soracaklarım;
1. motor bu iş için yeterlimi 1;2 kasak kullanarak motor hızını 700 devire düşürmem ve hesaba göre 20m/s max hız yeterli olurmu.
2. Teker çapları ve genişlikleri(60 mm) yeterlimi dahamı geniş olmalı
3. tabanda 50*50 profilleri 55cm kullanacağım yeterlimi yoksa kısaltmalı yada uzatmalımıyım.
4. bombeyi tahrik tekerleğinemi vermeliyim yoksa gergi tekerinemi
Değerli görüş ve önerileriniz için teşekkür ederim.
-
Abi teknik açıdan bir bilgim yok ama hız kontrolü elektronik olacaksa kasnak-kayış ekleyip makinayı karmaşıklaştırmaya gerek var mı?
-
Kasnak kayış eklememdeki sebep, hem torku arttıracağını düşünmem hemde motoru alta yerleştirip yerden kazanmak ve elimin altında olmamasını sağlamaktı.
-
Bende bu makine işini yapmış biri olarak size tavsiyede bulunayım bence hiç profil işine girmeyiniz. Soğuk çekme demir denilen 10 mm kalınlığındaki saçtan plazma veya lazer de kesim yaptırıp şasiyi böyle oluşturun. Taner bey de haznedar beyde makine şasilerini böyle yapıyorlar. Bunların projesi internetde var hatta özgür bey yıllar önce planları paylaşmış yada isteyenlere veriyordu lazerde kestiriyordu yanlış hatırlamıyorsam. Ben profilden yaptığım için çok pişmanım bide devir kontrolü için sürücüm var diyorsunuz osman beyinde dediği gibi kasnak işinede girmeyin motor miline tahrik tekerini tornacıda oturtturun tamamdır. Profesyonel makinelerden gözlemlediğim kadarıyla tekerleri de alüminyum dan tornacıya yaptırın iyisinden de rulman çaktırın olay bitmiştir. Sürücünüz varsa kasnak ve kayış sistemi yapmazsanız artacak para ve motordan artacak para sizin lazer kesim ve şasi masraflarınızı karşılayacaktır. Motordan ne parası artacak derseniz sürücü olduğu için trifaze motor alabilirsiniz onlarda monafazelere göre daha uygunlar. Motorda marka sorarsanızda gamak tek geçerim. Benim görüşüm ve tavsiyem bu yönde ama profil şasiden makine yapıp çok memnun olan ustalarımız da var. Maliyet olarak düşünürseniz profil demiri uygun ama sonrasında durumlar eşitleniyor. ^-^
Youtube de knife grinder olacaktı yanlış hatırlamıyorsam videosu bile var.
Makinenin nasıl toplandığını adım adım anlatmışlar. Hatta tekerleri hazır yapmışlar ebay da satıyorlar free sheping bulunca bedava kargo ile alabilirsiniz.
-
Abi trifaze motorda e.kontrolde tork düşmesi olmuyor diye biliyorum.En iyi yanıtı ustalar verecektir. :2up
-
Şimdi kullanacağı sürücüyü bilmiyorum trifaze sürücüsüdür diye düşünüyorum. Bu sürücüler hızı ne kadar artırırsan artır aynıtorku veriyor sana banta çok abanırsan güçte düşme olmasın diye torku kendisi ayarlıyor durma sıkışma yapmıyor. En azından ben böyle biliyorum belki hangi standartta üretildiği ilede alakalıdır hepsinde bu özellik olmaya bilir. Zaten herkez tork sabit kalsın dahada artsın diye çabalamıyormu osman bey bırak düşürmesinler. ^-^ makinenin tamamına hakimim ama bu sürücü olayında biraz zayıfım yanlış yönlendirmeyeyim ustalarımız doğru bilgiyi verecektir.
-
Düşmesin tabi bende bilmiyorum bu konuları elbet bir yerde okumuşumdur aklımın köşesinde öyle bir bilgi vardı yazayım dedim. :D Bende yanlış yönlendirmiş olmayayım.
-
Bende bu makine işini yapmış biri olarak size tavsiyede bulunayım bence hiç profil işine girmeyiniz. Soğuk çekme demir denilen 10 mm kalınlığındaki saçtan plazma veya lazer de kesim yaptırıp şasiyi böyle oluşturun. Taner bey de haznedar beyde makine şasilerini böyle yapıyorlar. Bunların projesi internetde var hatta özgür bey yıllar önce planları paylaşmış yada isteyenlere veriyordu lazerde kestiriyordu yanlış hatırlamıyorsam. Ben profilden yaptığım için çok pişmanım bide devir kontrolü için sürücüm var diyorsunuz osman beyinde dediği gibi kasnak işinede girmeyin motor miline tahrik tekerini tornacıda oturtturun tamamdır. Profesyonel makinelerden gözlemlediğim kadarıyla tekerleri de alüminyum dan tornacıya yaptırın iyisinden de rulman çaktırın olay bitmiştir. Sürücünüz varsa kasnak ve kayış sistemi yapmazsanız artacak para ve motordan artacak para sizin lazer kesim ve şasi masraflarınızı karşılayacaktır. Motordan ne parası artacak derseniz sürücü olduğu için trifaze motor alabilirsiniz onlarda monafazelere göre daha uygunlar. Motorda marka sorarsanızda gamak tek geçerim. Benim görüşüm ve tavsiyem bu yönde ama profil şasiden makine yapıp çok memnun olan ustalarımız da var. Maliyet olarak düşünürseniz profil demiri uygun ama sonrasında durumlar eşitleniyor. ^-^
Youtube de knife grinder olacaktı yanlış hatırlamıyorsam videosu bile var.
Makinenin nasıl toplandığını adım adım anlatmışlar. Hatta tekerleri hazır yapmışlar ebay da satıyorlar free sheping bulunca bedava kargo ile alabilirsiniz.
Teşekkür ederim Yasin bey,
Bant zımpara yapma fikri fabrikada atıl durumda kalan sürücü ile başlad. ancak fabrikada arkadaşların yoğunluğu ve mevcutta muhtelif profillerin olması sebebi ile profilden şase yapmayı düşündüm. dediğiniz gibi saçtan şase yapmak daha sağlam olacak ama şu anda fabrikada lazer kesimle uğraşacak kimse yok. kaldıki hafta içi bende çok yoğun oluyorum ama profilde muhtelif ölçüleri kestirip kaynatmak daha kolay olacaktır.
kayış kasnak işinde dedğiniz gibi motoru direk bağlarsak hız oldukça artacak maximum bant hızı ne olmalı 12 cm tahrik tekerleği ile hız 40 m/s gibi olacak. kullanacağım motor 1,5 kW 1400 devir volt trifaze. zaten sürücüye bağlamak için trifaze motor gerekiyor diye biliyorum.
Bu arada sürücü -bana söylendiği kadarı ile- programlanabilir yani kalkışta yavaş başlama bant hızını verme dururken animi yoksa yavaşlayarakmı durmasını ayarlayabiliyorsun.
-
Değerli ustalar,
Uzun süredir sessiz sedasız forumu takip etmekteyim. Taner ustadan, Deniz beyden çelik tedarik ettik. 4-5 adet muhtelif eğeleri aldık. mengene ufak tefek alet edevat zaten vardı. ufak bir el taşlamada edindik. Gelgelelim hafta sonu 3-4 saat atolyede bıcağa benzer birşeyler yapmaya kesinlikle yetmiyor bunu da anladık.
uzatmayalım fabrikada sağlam durumda çıkma programlanabilir bir hız ünitesi bulunca buna bir motor eklerim birde forumdaki örneklere bakarak zımpara makinasına benzer birşeyler yaparım dedim. şimdi siz üstatlardan görüş ve önerilerinizi almak istiyorum.
Ana gövde olarak Eylem ve Taner ustanın http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=1130.0 başlığındaki gövdeleri karıştırmayı düşünüyorum Taner ustanın altta kullandığı 100*100 profil yerine elimdeki 50*50 profilden 55 cm boyunda dört parça kullanacağım.
iki dikme ve diğer kısımlar 40*40 olacak. Taşlama kafasındaki tekerlekler, tahrik tekeri ve denge tekerini kestamit yapmayı düşünüyorum. gerçi elmde transpalet tekerlekleride var.
Kullanacağım motor trifaze 1,5kw 1400 devir. motoru sehpa altına yerleştirip kayış kasnakla aktarmayı düşünüyorum. 1/2 kasnak ile devir son hızda 700'e düşecek ama 12 cm çaplı tahrk tekeri ile maximum hızda 20m/s hız edeceğimi hesaplıyorum. hız kontrolü elektronik olacak.
Tekerlekleri ise tahrik tekeri 12 cm denge tekeri 80mm taşlama kafasındaki iki tekeri ise 50mm yada 60mm düşünüyorum. tekerlek genişliği 60mm düşünüyorum.
hep düşünüyorum diyorum ama Tüm bunlar forumdale değerli ustlarımızın paylaşımlarını okuyarak edindiğim bilgiler. ne kadar doğru anlamışım yorumlarınızdan anlayacağız :):):)
Benim soracaklarım;
1. motor bu iş için yeterlimi 1;2 kasak kullanarak motor hızını 700 devire düşürmem ve hesaba göre 20m/s max hız yeterli olurmu.
2. Teker çapları ve genişlikleri(60 mm) yeterlimi dahamı geniş olmalı
3. tabanda 50*50 profilleri 55cm kullanacağım yeterlimi yoksa kısaltmalı yada uzatmalımıyım.
4. bombeyi tahrik tekerleğinemi vermeliyim yoksa gergi tekerinemi
Değerli görüş ve önerileriniz için teşekkür ederim.
Üzerini koyulaştırdığımız değerlere göre hesaplandığında bant akış hızı 20m/sn çıkmaz, hesaplamada bir hata olmalı. Değerler böyleyse, bant akış hızı 4.396 m/sn olur.
-
Sürücünün ayar işini hiç sormayın zira hiç bilmiyorum. Sadece girilen hızı ne kadar yüke gelirse gelsin sabit tuttuğunu biliyorum yüke göre torku kendisi ayarlıyor. Kalkış ve duruş ayarlarını bir bilene soralım. ^-^
Profil çok kolay ve basit olacak bende farkındayım aynı yoldan geçtim ama sonrasında pişman oldum. Kaynağı yapılırken saç zayıf bir malzeme olduğu için çekme yapmış sonrasında hizaya getirecem balansı düşürecem diye ne kadar uğraştım. Ölçülerde ki milim kayma çok büyük hatalara yol açıyor benden söylemesi.
-
[/quote]
Üzerini koyulaştırdığımız değerlere göre hesaplandığında bant akış hızı 20m/sn çıkmaz, hesaplamada bir hata olmalı. Değerler böyleyse, bant akış hızı 4.396 m/sn olur.
[/quote]
Sefa ustam,
bant hızını hesaplarken devir x teker çapı x 3,14 diye biliyorum - aklımda öyle kalmış
yani 700x12x3,14 dersek 26,376 çıkıyor.
yanlışım varsa affola
-
Sürücünün ayar işini hiç sormayın zira hiç bilmiyorum. Sadece girilen hızı ne kadar yüke gelirse gelsin sabit tuttuğunu biliyorum yüke göre torku kendisi ayarlıyor. Kalkış ve duruş ayarlarını bir bilene soralım. ^-^
Profil çok kolay ve basit olacak bende farkındayım aynı yoldan geçtim ama sonrasında pişman oldum. Kaynağı yapılırken saç zayıf bir malzeme olduğu için çekme yapmış sonrasında hizaya getirecem balansı düşürecem diye ne kadar uğraştım. Ölçülerde ki milim kayma çok büyük hatalara yol açıyor benden söylemesi.
profiller 3 mm olacak çok ciddi birsorun olmaz diye ümid ediyorum.
açıkçası bu ilk makine olacağından elde ne varsa onları kullanmaya çalışıyorum :):):):)
-
Çevre = 3,14X6X2 = 37,68
700X37.68 =26376cm=263.76m dakikada
Sefa hocanın dediği gibi 4.396 m/sn yapar.
-
Çevre = 3,14X6X2 = 37,68
700X37.68 =26376cm=263.76m dakikada
Sefa hocanın dediği gibi 4.396 m/sn yapar.
Teşekkürler
m/dakikayı m/sn diye hesaplıyorum :-X :-X :-[ :-[. peki maksimum hız ne olmalı
-
Osman hesabın açınımını yapmış zaten ;) teşekkürler.
Bant hızı 13m/sn ler civarında gayet iyi sonuç veriyor aslında. Hız ne kadar yükselirse iş o kadar hızlı çıkıyor o ayrı mesele ama hız arttıkça hata olasılığı da artıyor bilgi olarak bunu da söylemiş olayım.
-
Osman hesabın açınımını yapmış zaten ;) teşekkürler.
Bant hızı 13m/sn ler civarında gayet iyi sonuç veriyor aslında. Hız ne kadar yükselirse iş o kadar hızlı çıkıyor o ayrı mesele ama hız arttıkça hata olasılığı da artıyor bilgi olarak bunu da söylemiş olayım.
Teşekkürler Sefa ustam,
o zaman tahrik tekerleğinin çapı 25-26 cm olmalı doğrumu.
hesaba göre 1400 devirde max hız 19 mt/sn oluyor
-
bence motorau kayış ve kasnak ile 2 kat hızlandır busayede motor sıtadart döner ama hareket tekeri 2800 devre çıkar. hareket teker çapını 14 cm yaparsan daha iyi bi kavrama ve devir olur.zaten hız kontürl var. ham alt hem üst devirler iyi olur. motor sıtandar döndüğünde 20.5 s/m olur. 5s/m ye veya 40s/m ye çıkabilir. ben 20 s/m çalıştıriyorum. bide kızakları profil yapmayın kızak soğuk çekme lamalardan alın 60*30 gibi bunun etrafınada yanlar 80*10 alt ve ust 30* 10 lama kulanın ister kaynaklı ister cıvatalı birleştir.zınparaların sekmeleri ve yalpa yapması makinada titreşim yapar nekeadar ağır olursa o kadar iyi . tekerleri yanlışda yapsan isdediğin zaman değişirsin ama gövdeyi değişemessin. benim makinanın resimlerini bitürlü forma koyamadım.ama özelden sana gönderim aynı kayış kasnak aktarmaı.
-
Bende bant zımparam olsun isterim.
Şöyle bir şeyi daha çok tercih ederim. İş görür mü? İşte onu bilemiyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=RCzvnVC1XfU&list=UUgRfLWsTgz1mo03T84HK3Pg
-
Gökhan güneş ( dunken ) hocamız da sanırsam profilden yapmak üzereydi onunla irtibata geçerseniz edindiği tecrübelerden faydalanabilirsiniz. Benim bildiğin invertörler ise 380 girişli 220 çıkışlı---- 380 girişli 380 çıkışlı diye geçiyor sanırım sizin elinizdeki hangisi ve bence 1400 devirli motor bu iş için düşük devirli çünkü kasnakla bile olsa motorun standart devri dışında çalıştırmak ne derece sağlıklı olur motor açısından. ( elektrik bilgim yoktur benim düşüncelerim sadece bunlar hatırlatmak istedim ). ;)
-
1400 devir bir motora kayıl kasnak yapacaksanız kasnakla devir artırmanızı tavsiye etmem direkt olarak motorun torkunu düşürürsünüz ve makineniz sizi üzer ;)
direk akuple 1400 devirlik motora çap 160 veya 150 lik bir tahrik tekeri takar iseniz işinizi gayet iyi görecektir.
-
Sürücünün ayar işini hiç sormayın zira hiç bilmiyorum. Sadece girilen hızı ne kadar yüke gelirse gelsin sabit tuttuğunu biliyorum yüke göre torku kendisi ayarlıyor. Kalkış ve duruş ayarlarını bir bilene soralım. ^-^
Profil çok kolay ve basit olacak bende farkındayım aynı yoldan geçtim ama sonrasında pişman oldum. Kaynağı yapılırken saç zayıf bir malzeme olduğu için çekme yapmış sonrasında hizaya getirecem balansı düşürecem diye ne kadar uğraştım. Ölçülerde ki milim kayma çok büyük hatalara yol açıyor benden söylemesi.
bende tam bundan bahsedecektim profil kaynakta ister istemez çekme yapacaktır,bence biraz daha para harcayıp kesim yaptırırsanız uzun süre sorunsuz kullanacağınız bir makineniz olacaktır kolay gelsin.
-
1400 devir bir motora kayıl kasnak yapacaksanız kasnakla devir artırmanızı tavsiye etmem direkt olarak motorun torkunu düşürürsünüz ve makineniz sizi üzer ;)
direk akuple 1400 devirlik motora çap 160 veya 150 lik bir tahrik tekeri takar iseniz işinizi gayet iyi görecektir.
Teşekkürler Özgür usta,
peki 160 lık teker ile bant hızı max 11-12 mt/sn olacak yeterlimi bu yoksa motoru 2800 devirmi bakmak daha iyi olur
-
1400 devir bir motora kayıl kasnak yapacaksanız kasnakla devir artırmanızı tavsiye etmem direkt olarak motorun torkunu düşürürsünüz ve makineniz sizi üzer ;)
direk akuple 1400 devirlik motora çap 160 veya 150 lik bir tahrik tekeri takar iseniz işinizi gayet iyi görecektir.
Teşekkürler Özgür usta,
peki 160 lık teker ile bant hızı max 11-12 mt/sn olacak yeterlimi bu yoksa motoru 2800 devirmi bakmak daha iyi olur
22mt sn lerde çalışmak daha iyi olur zımparanın kesiciliği artar özellikle seramik kulanıyorsanız ama okadar sürate bence gerek yok derim bakın görünki 11mt sn bile yetecek
piyasada satılan 3makaralı standart zımpara makinaları 20-25mt sn arası çalışıyor stabil bir makinanız varsa sorub cıkmaz ama makina stabil değilse yanına yaklaşma derim ;)
-
Değerli ustalar,
Uzun süredir sessiz sedasız forumu takip etmekteyim. Taner ustadan, Deniz beyden çelik tedarik ettik. 4-5 adet muhtelif eğeleri aldık. mengene ufak tefek alet edevat zaten vardı. ufak bir el taşlamada edindik. Gelgelelim hafta sonu 3-4 saat atolyede bıcağa benzer birşeyler yapmaya kesinlikle yetmiyor bunu da anladık.
uzatmayalım fabrikada sağlam durumda çıkma programlanabilir bir hız ünitesi bulunca buna bir motor eklerim birde forumdaki örneklere bakarak zımpara makinasına benzer birşeyler yaparım dedim. şimdi siz üstatlardan görüş ve önerilerinizi almak istiyorum.
Ana gövde olarak Eylem ve Taner ustanın http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=1130.0 başlığındaki gövdeleri karıştırmayı düşünüyorum
Adım geçti hemen not düşeyim. Bendeki bu iskeleti şimdi yapsam bir tek şeyi değiştirirdim. O da soldaki, tablayı tutan teleskopik kolun hizası. Bu kolun hizasının kasnakları tutan kolla aynı hizada olması yüzünden düz zımparalama tablamın yarısı boşa gitmişti.
(http://eylemcengiz.com/workshop/zimpara_makinesi/zimparamak_05072010269.jpg)
Taner ustanın altta kullandığı 100*100 profil yerine elimdeki 50*50 profilden 55 cm boyunda dört parça kullanacağım.
iki dikme ve diğer kısımlar 40*40 olacak. Taşlama kafasındaki tekerlekler, tahrik tekeri ve denge tekerini kestamit yapmayı düşünüyorum. gerçi elmde transpalet tekerlekleride var.
Kullanacağım motor trifaze 1,5kw 1400 devir. motoru sehpa altına yerleştirip kayış kasnakla aktarmayı düşünüyorum. 1/2 kasnak ile devir son hızda 700'e düşecek ama 12 cm çaplı tahrk tekeri ile maximum hızda 20m/s hız edeceğimi hesaplıyorum. hız kontrolü elektronik olacak.
Belki ben hızı yanlış hesaplamışımdır ama
700 devir/dk = 11,67 devir/sn
11,67 devir/sn*12cm*pi = 439 cm/sn = 4,39m/s Bu sizin bulduğunuz değerden farklı. Bir hesap hatanız olmasın?
-
Adım geçti hemen not düşeyim. Bendeki bu iskeleti şimdi yapsam bir tek şeyi değiştirirdim. O da soldaki, tablayı tutan teleskopik kolun hizası. Bu kolun hizasının kasnakları tutan kolla aynı hizada olması yüzünden düz zımparalama tablamın yarısı boşa gitmişti.
(http://eylemcengiz.com/workshop/zimpara_makinesi/zimparamak_05072010269.jpg)
Bununda kolayı var soldaki profile aşağı doğru inen bir boru veya profil kaynatın. Tablayı bu malzemeye monte edin. Boru yapılırsa yukarı aşağı hareket ettiği gibi tabla açısalda hareket edebilir.
-
Aşağıya yerleştirip de dediğinin tam tersini yapmak daha iyi. Zımpara şeridinin hizasından geride bile kalsa yandaki yükseltiler bir an geliyor işe mani oluyor.
-
ben trabzonda yaşıyorum. ve böyle makarasıydı, profiliydi vs yi bulamayabilirim. acaba diyorum ustalara rica edip, pasarını da vererek yaptırma şansımız var mı ? tabi en güzeli kendim yapmam ama gerek araç gereç, gerek teknik bilgi olarak karşı karşıya danışabliceğim birisi yok. yani yaptırmak daha iyi bir seçenek gibi görünüyor.
-
ben trabzonda yaşıyorum. ve böyle makarasıydı, profiliydi vs yi bulamayabilirim. acaba diyorum ustalara rica edip, pasarını da vererek yaptırma şansımız var mı ? tabi en güzeli kendim yapmam ama gerek araç gereç, gerek teknik bilgi olarak karşı karşıya danışabliceğim birisi yok. yani yaptırmak daha iyi bir seçenek gibi görünüyor.
"Haznedar" nickli Tarık abi yardımcı olacaktır.
-
ben trabzonda yaşıyorum. ve böyle makarasıydı, profiliydi vs yi bulamayabilirim. acaba diyorum ustalara rica edip, pasarını da vererek yaptırma şansımız var mı ? tabi en güzeli kendim yapmam ama gerek araç gereç, gerek teknik bilgi olarak karşı karşıya danışabliceğim birisi yok. yani yaptırmak daha iyi bir seçenek gibi görünüyor.
"Haznedar" nickli Tarık abi yardımcı olacaktır.
eyvallah hocam sağol
-
Motoru değiştirdik.trifaze 2800 devir 1,5 kW oldu. hız kontrol ünitesi 2,2 kW monofaze giriş trifaze çıkışlı bir ünite.
şu aşamada profilden şase olacak ama mümkün mertebe kaynaksız yapmaya çalışacağız. Taner ustanın makine örnek alınacak.
Tahrik tekeri 12-13 cm çapında olursa 17,5-19 m/sn gibi bir hız olacaktır ki benim gibi bir acemi için çok sayılır.
Allah yüzümüzü kara çıkarmaz inşallah.
-
hız kontürol 2.2 kw isi motoruda 2.2 kw 2800 devir al zaten devir yükseldikce motor fiyatı düşer .1.5kw 1400 devir motorun 2.2 kw 2800 devir motorla göwdw büyüklüğü aynıdır.motor olarak ABANA markayı tavsiye ederim.
-
Taner bey motor siparişini verdim.
kısmetse bayram sonrası toparlamaya başlıyacağız. bu aşamada yardım eden fikir veren hatalarımı düzelten tüm ustalara teşekkür ederim
-
şimdiye kadar kullandığım motorlardan en çok verım aldığım gamak. başka marka ıkı adet motoru yaktım makınaya yüklenınce. inverterınızın 220 gırış 380 çıkış olması çok ıyı olmuş. motorun güçüde yerinde
imkanınız varsa şaseyı st37 den kestırın. benım kullandığım tahrık tekerı 17 cm çaplı. inverterden tork artışı yapın ve makınanızı 90 hrz ayarlattırın. kullanacağınız alımınyumlar 7000 kalıte olsun fıyat bıraz yukselır ancak 6000 serısınden çok daha rahat işlenır ve uzun ömurlu olur.
-
şimdiye kadar kullandığım motorlardan en çok verım aldığım gamak. başka marka ıkı adet motoru yaktım makınaya yüklenınce. inverterınızın 220 gırış 380 çıkış olması çok ıyı olmuş. motorun güçüde yerinde
imkanınız varsa şaseyı st37 den kestırın. benım kullandığım tahrık tekerı 17 cm çaplı. inverterden tork artışı yapın ve makınanızı 90 hrz ayarlattırın. kullanacağınız alımınyumlar 7000 kalıte olsun fıyat bıraz yukselır ancak 6000 serısınden çok daha rahat işlenır ve uzun ömurlu olur.
+ 1
-
220 monofaze giriş, 220 trifaze çıkıştır diye tahmin ediyorum invertörü. Invertörde Bara önüne step up converter koyup, bara gerilimini 310V tan 535V a çıkartmışlar ise şaşırırım.
şimdiye kadar kullandığım motorlardan en çok verım aldığım gamak. başka marka ıkı adet motoru yaktım makınaya yüklenınce. inverterınızın 220 gırış 380 çıkış olması çok ıyı olmuş. motorun güçüde yerinde
imkanınız varsa şaseyı st37 den kestırın. benım kullandığım tahrık tekerı 17 cm çaplı. inverterden tork artışı yapın ve makınanızı 90 hrz ayarlattırın. kullanacağınız alımınyumlar 7000 kalıte olsun fıyat bıraz yukselır ancak 6000 serısınden çok daha rahat işlenır ve uzun ömurlu olur.
-
ben şu andakı sıstemımle 220 giriş 380 çıkış kullanıyorum. extra takılan bırşey yok . inverter sigorta şalterden oluşuyor. çokta memnunum ;)
-
Tekerlekleri kestamitten yapmayı düşünüyordum ama sadece tahrik tekerini ve yalpa tekerini kestamit yapıp diğer iki tekeri aluminyumdanmı yapsam.
inverter 220 giriş 380 trifaze çıkışlı motor sanırım volt marka. markalara müdahale etmek istemedim zira ilerde bir problem olursa gideceği yer belli olur.
-
yüksek devırlerde çalışacaksan kestamıt yapma bence tekerleri . işin özü benim gibi takıntılıysan en iyi malzemeleri mecburen seçeceksin . ileride makınayı modlamak istersen extra bırşey gerekmıyecek ana gövde sağlam olduğu sürece. yani demem o ki bır kere yap ama en ıyı malzemeleri kullan. bır örnek tekerlere ve parmak taşlamaya art marka bılya rulman taktım ve yandılar, kötü bir rulmanmı hayır, ancak benım isteklerimi karşılamadı 5 liralık rulmanlar. sonrası Nachi ve ashai japon yüksek devir bilyaları kullanmaya başladım .tuzlumu evet baya tuzlu ama ne bır ısınma nede ses oldu ve hala kullanıyorum. yanı makınayı yaparken ıkı takım rulman parası vermış oldum.
"ucuz mal alacak kadar zengin değilim " :)
-
yüksek devırlerde çalışacaksan kestamıt yapma bence tekerleri . işin özü benim gibi takıntılıysan en iyi malzemeleri mecburen seçeceksin . ileride makınayı modlamak istersen extra bırşey gerekmıyecek ana gövde sağlam olduğu sürece. yani demem o ki bır kere yap ama en ıyı malzemeleri kullan. bır örnek tekerlere ve parmak taşlamaya art marka bılya rulman taktım ve yandılar, kötü bir rulmanmı hayır, ancak benım isteklerimi karşılamadı 5 liralık rulmanlar. sonrası Nachi ve ashai japon yüksek devir bilyaları kullanmaya başladım .tuzlumu evet baya tuzlu ama ne bır ısınma nede ses oldu ve hala kullanıyorum. yanı makınayı yaparken ıkı takım rulman parası vermış oldum.
"ucuz mal alacak kadar zengin değilim " :)
Rulmanlar kesinlikle kaliteli olacak sanırım elimizde skf rulman olması Lazım. Yüksek devir derken maximum 20-25 m/Sn olurki benim için yüksek sayılır. Gerçi siz 50-57 çalışıyorsunuz bildiğim kadarı ile ama benim oralara gelmeme çooooooook zaman var
-
Bir sorum daha olacak.
Tekerleklerin genişliği ne olmalı 60 mm yapsam 50mm bant zımpara için uygunmudur.
-
Bir sorum daha olacak.
Tekerleklerin genişliği ne olmalı 60 mm yapsam 50mm bant zımpara için uygunmudur.
60 mm uygundur ama 65 mm yaparsanız zımparanın gezinme payı daha rahat olacaktır.