Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Bıçakçılık => Nasıl Yapılır - Adım Adım Bıçak Yapımı => Konuyu başlatan: legolas - 28 Aralık 2013, 16:20:31
-
Yapmaya başlamış olduğum emre ustamın ve Bülent ustamın himmetleri ile bitirmeye yaklaştığım makinemde çok can sıkıcı bir sorun çıktı makineye motoru kasnaksız bir şekilde direk bağladım şeriti takıyorum motoru çalıştırınca saniyesinde zımparayı tekerlerden fırlatıyor. ne yaptıysam düzeltemedim, tekerleri cıvata ile tutturmuştum hizaya gelemiyorlar diye onları da değiştirdim gitim tornada mil yaptırdım, tekerleri dik açı ile taktım genede sorunu çözemedim. :'( :'( :'(
bilgisi olan kardeşlerimden acil yardım bekliyorum şimdiden teşekkürler.
-
Makinenin fotoğraflarını görmeden kesin bir şey söylemek zor. Bu sorun genelde yalpa tekeriyle alakalıdır. Motor hızıda çok önemli. Motoru çalıştırdığınız anda dahaca yalpa ayarını yapamadan şerit zımpara çıkıyordur. Genelde motorun direk bağlandığı zımpara makinesinde hız kontrol kullanılır.
-
motoru çalıştırmadan sistemi elimle döndürüyorum 3 turdan sonra şerit atıyor. sorun yalpa tekerinde mi acaba diyerek onu dışarda bırakıp ön 2 teker ve motor tekeri arasında bantı çalıştırıyorum gene çıkıyor her türlü çıkıyor. bantı çok düşük devirde çalıştırıyorum test için yüksek hıza almıyorum yüksek çalıştırırsam fırlar bir sakatlık çıkar diye.
-
Motora bağlı tekerin, kafa kısmındaki tekerlerle tam paralel ve ortalı olduğundan emin olmak lazım. Bir kontrol ediniz.
-
Yalpa tekerini biraz merkezden disa dogru dereceli yaptirmanizda fayda vardi , bana birde bant gerginliginiz yetersiz gibi geldi, biraz daha gerginlestirip deneyin.
-
Kontak teker , yalpa tekeri ve tahrik tekerinin ayni eksende olup olmadiginida tekrar kontrol edin , zimpara makinasi yapimi zorlu bi surec bu tür aksilikleri bol bol yasayacaksiniz , moralinizi yüksek tutun :)
-
Gökhan makinenin fotoğraflarını yüklersen daha kolay yardımcı olabiliriz..
Ama muhtemel sorun bant zımparda en zor ayar olan sente sorunu (tekerler aynı düzlemde döndürmek)gibi anlaşılıyor,bizi de çok uğraştırmıştı..
-
gergi koluna açık yay bulamadığımdan ahşap dolap amortisörü koydum yeterli germe yapmıyor olabilir, bana da gergisi zayıf geldi. gergi tekerinide balık sırtı kıvamında bombelettim. bant merkezde toplansın diye.
-
yahu bu makine beni dinden imandan çıkaracak, beni en son deli yazacaklar, aksilik aksilik üzerine çok acele ettim parmağımı koparıyordum makineyi bıraktım 3 aydır elimi vurmuyordum yeniden başladım bu sorunu yaşıyorum, bilemiyorum çok acelede etmek istemiyorum ama nasip işte uğraşa-caz demek ki en kısa zamanda fotoğraflarını yükleyeyim mesela yarın.
-
Dolap amortisorleri malesef zimpara icin zayif kaliyor , yay kullanmakta fayda var , yaycilarda bol bol cesit var ben 6 tl ye almistim.
-
Kasnakların eksenlerinin hepsi paralel olmalıdır.
Tekerleklerin hepsi aynı hizada olmalıdır. (Motora bağlı olan tahrik kasnağı ya da başka bir kasnak biraz kenarda mı?ise bu olabilir.)
Kayışın kararlılığı için kasnaklardan bir yada daha fazlasının ortası daha kalın olmalıdır, yani düz bir silindir gibi değil de fıçı gibi olmalıdır.
-
Motor ile kafa kısmındaki tekerler bir birine sorunsuz bir şekilde hizalanmadıysa kullandığınız yay ne kadar kuvvetli olursa olsun tekrar atacaktır.
-
işin zor tarafı burada yaycı yok emre hocamın dediği gibi vucut geliştirme aletide bulamadım ki ondan sökeyim hurdalıkları söylemiyorum, temin edemediğimden amortisör takmıştım. alıp bana ulaştıracak arkadaşa da ayrıca dua eder teşekkürü bir borç bilirim.
-
eylem hocam gergi tekerinde o dediğin bombeyi yaptım ama gerginlik fazla olmadığından herhalde bir işe yaramıyor.
-
Eski karyola yaylarıyla şansınızı bir deneyin.
-
eski kayola kaldımı eylem ustam :)) nerden bulayım hem onların yayları çok ence geniş değilmiydi.
-
Ha ucuz yollu bir yaylı kantar da işe yarayabilir.
-
Ha ucuz yollu bir yaylı kantar da işe yarayabilir.
o dediğin gözümde canlanmadı tek kefeli bir terazimi, yoksa el ile asılarak kullanılan bir terazimi :'(
-
İçinde yayı olan.... 8)
-
ucunda kancası olan ve bütçeyi göçertmeyen....
-
İçinde yayı olan.... 8)
ustacım sen öyle yazınca şimdi gözümde canlandı O:-), hırdavatçıları ve hurdalıkları bir daha dolanayım, inşallah gergi ile çözeriz. yok tekerlerde açı farkı veya hizada sorun varsa vay halime çok ugraşırım ben, yarın fotoları koyayımda bide öyle yorumlayın, bakalım he halt etmişim ben. :'(
-
Siz gerginlikten daha önemli bir püf noktasına önem vermiyorsunuz sanırım. ::) Makinede bulunan bütün makaraların (0000) gibi olması gerekir. Baştaki sıfırı motordaki teker olarak var sayalım.(0000) gibi olursa tekrar zımpara fırlayacaktır.
-
vallahi milleri tornada yaptırdım profilin zeminide düz tekerin düz bir açı ile demire oturması lazım, bir birleri arasındaki milim önde arkada olma durumu varsa ki vardır onuda teker genişlikleri 6 cm, o tolere eder diye düşünmüştüm. motora bağlı teker 8 cm hizaya gelmek için bol bol alanları var diye düşünmüştüm. acaba yanlışmı düşündüm.
-
Şu linkteki fotoğraları biraz inceleyin isterseniz. http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=2223.60 Özellikle motordaki kasnağı inceleyin. Ona göre sizde makinenizde bir değerlendirme yaparsınız.
-
Gergi kolunu el yardımıyla gerdirerek arızanın gergide olup olmadığını tespit edebilirsin.Eğer sorun devam ederse arızayı başka yerlerde arayalım... :-\
-
yayla bır alakası yok bu işin . tekerleklerın hepsını aynı düzleme al. bır tanesınde kaçıklık olsun bantı atar. ;) ayrıca makınanın resmını yayınla nasıl bır yay ıstıyorsan buradan yaptırıp yollayayım..
-
resimleri yarın yükliyecem inşallah bir aksilik çıkmazsa, yardımıma hemen koşan tüm forum arkadaşlarımıda teşekkürler, bilginizi ve tecrübenizi esirgemediğiniz için :2up. senden de allah razı olsun taner ustam hızır gibi her işe yetişiyon. bu makineyi sana yaptırmadığımada çok pişmanım, tükürdüğümü yalamak olmasa hemen dönecem ama çok emek harcadım inada döküldü iş artık buradan dönmek olmaz. >:(
-
Hurdacılarda bolca bulunan büyük motorların süpab yaylarının ikisini üst üste koyarsanız sorunu çözer. Fotoğraftan yorum yapsak daha güzel olacak, böyle ezbere konuşuyoruz gibi.
-
Evet hatalı makinemim resimlerini paylaşıyorum gene ayrıntılı çekemediysem söyleyin yenilerini çekerim.
https://plus.google.com/103477070125734529172/photos/photo/5962736237829735858?banner=pwa
inşallah doğru yapıyorumdur. linki verdim ama çalışmaz da bir daha denerim.
-
birde buraya yükledim ama 2 resimi kaçırdım neyse bir bakarsanız sevinirim
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzrxh.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzry7.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzrys.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzryy.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzrzd.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs01.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs08.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs0k.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs0v.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs12.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs1f.jpg
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs1v.jpg
şimdi ana iskelet profili 50*50
hareketli profiller 40*40
beyaz tekerler Emes 85*60
kestamitten tornacıya yaptırdığım teker 100*80 (motor miline bağlı)
-
Abi öncelikle eline sağlık.Benim gördüğüm bir iki sorun var. Tabi eğer öyleyse seni de yanıltmak istemem. :)
Yalpa tekeri diğer tekerlere göre biraz daha uzakta sanki doğru mu?
Yalpa tekerinin bombesi var mı? Var ise bombeyi biraz daha belirginleştirip yayı kuvvetlendirirsen sorun düzelebilir.
Bende emes marka teker kullanıyorum tekerler içe doğru konik oluyor bende de o sorun vardı bant sardım düzeldi.Tekerleri tornalatırsan bence çok daha iyi olur.
Benim yorumum budur.Yanlışım varsa affola, ustalarımız düzeltirse sevinirim.
-
En üstteki tekerde ( yalpa tekeri) ayar yeri var mı?
-
Alttaki resme bakıldığında üstteki gergi kasnağının sağda olduğu görülüyor. Bu zaten uyarısını yaptığımız konulardan biriydi. Burada bir problem var.
(http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs01.jpg)
Bu resma bakılınca ise eğer ben bir şeyleri atlamadıysam tasarımınızda büyük bir yanlışlık var. Aslında eksik var demek daha doğru olacak. Gergi kasnağında şerit kaçıklığını ayarlayama işlevi göremiyorum. Gergi kasnağını yukarı ya da aşağı eğen bir ayar düzeneği olmadan şerit zımparayı kullanamazsınız.
(http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs12.jpg)
Önerim, gergi kolunu yeniden yapmanızdır.
-
Kendi makinamdan örnek vereyim.
Bkz.: http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=1155.0
(http://www.eylemcengiz.com/workshop/zimpara_makinesi/zimparamak_29062010241.jpg)
Yukardakinde kasnağın eksenini tutan vidanın yerini sonradan düzelttim. Bu ta karşıdan giriyor.
Burada görünmeyen bir itme vidası var bununla açı ayarlanıyor.
(http://eylemcengiz.com/workshop/zimpara_makinesi/zimparamak_05072010269.jpg)
Burada o vida da biraz görünüyor.
-
Abi öncelikle eline sağlık.Benim gördüğüm bir iki sorun var. Tabi eğer öyleyse seni de yanıltmak istemem. :)
Yalpa tekeri diğer tekerlere göre biraz daha uzakta sanki doğru mu?
Yalpa tekerinin bombesi var mı? Var ise bombeyi biraz daha belirginleştirip yayı kuvvetlendirirsen sorun düzelebilir.
Bende emes marka teker kullanıyorum tekerler içe doğru konik oluyor bende de o sorun vardı bant sardım düzeldi.Tekerleri tornalatırsan bence çok daha iyi olur.
Benim yorumum budur.Yanlışım varsa affola, ustalarımız düzeltirse sevinirim.
yalpa tekerini 2mm tornalattım bombesi var olmadı bant sarar veya yeniden tornalattırırım, altada bir yay ekliyecem bu amortisörle olmuyor. teşekkürler sertaç
-
Alttaki resme bakıldığında üstteki gergi kasnağının sağda olduğu görülüyor. Bu zaten uyarısını yaptığımız konulardan biriydi. Burada bir problem var.
(http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs01.jpg)
Bu resma bakılınca ise eğer ben bir şeyleri atlamadıysam tasarımınızda büyük bir yanlışlık var. Aslında eksik var demek daha doğru olacak. Gergi kasnağında şerit kaçıklığını ayarlayama işlevi göremiyorum. Gergi kasnağını yukarı ya da aşağı eğen bir ayar düzeneği olmadan şerit zımparayı kullanamazsınız.
(http://u1312.hizliresim.com/1j/x/vzs12.jpg)
Önerim, gergi kolunu yeniden yapmanızdır.
eylem hocam gergi kolu 40*30 profilden yapdım alttaki profil 50*50 profil olduğundan tekerler hizaya gelsin diye gergi koluna yaptırdığım mil 1 cm sağa doğru çıkıntılı orada profiller arası kot farkını almak istedim, şimdi oradaki hizaya bakacam olmadı sola doğru mili biraz daha traşlattırıp, tekeri sola kaydırırım.
diğer dediğin orada herhalgi bir ayar yapmadım, daha doğrusu sizin ve diğer arkadaşların yapmış olduğu bu sistemi tam kavrıyamadım, hareket vidası ile sistemi sağa sola hareket ettirip tekerden ayar yapmayı beceremedim, mili büyük yapar pul koyarak çözerim şeklinde düşünmüştüm, demek ki yanılmışım.
peki gergi kolunu yay ekliyerek yeniden yaparken bu hareketli sistemi nasıl yapacam, sizin projenize de o zaman bakmıştım gene anlıyamamıştım.
-
En üstteki tekerde ( yalpa tekeri) ayar yeri var mı?
ayar yeri yok sefa hocam daha doğrusu nasıl yapacağımı bilemediğimden yapmadım.
-
Yalpa tekerinde ayar olmaz ise randıman alman mümkün değil forumda bir çok örnek var bununla ilgili onlara bakarak işi çözebilirsin bence,özellikle yalpa ayarının nasıl yapıldığını dikkatle incele.
-
Bu linkte http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=1130.msg21322#msg21322 üçüncü fotoğrafta yalpa tekeri ayar mekanizmasının üstten görünüyor.
-
Genç Bıçak Mehmet GENÇ ustamın yaptığı makinedeki mekanızmayı daha çok anladım
üstten menteşeli 2 parça yapacam arasındaki açıklığı artırmak için bir tarafa cıvata koyacam.
bu şekilde yapsam olur herhalde.
http://u1312.hizliresim.com/1j/x/w009b.jpg
-
Abi ayarlamak için koyacağın civatayı bence Mehmet ustanın koyduğu yerin biraz daha altına koyarsan daha rahat ayar verebilirsin diye düşünüyorum.Emre ustanın bana verdiği bir bilgiyi eklemek istiyorum. Civatanın ucunu biraz sivriltirsen eğer tek bir noktaya baskı yapar daha hassas olur.
-
Tekerin ortasına elektirik bandı sarıldığını okumuştum böyle durumlarda,yanlış hatırlıyorsam afedin,aklımda böyle kalmış.
-
eylem hocamın dediği gibi kolu yeniden yapacam, seviyeleri eşitledikten sonra pimlerini tıraşlatacam, sonra yeni bir deneme yapıp olmazsa yine sorularımla dönecem. >:( bayağı mesai bizi bekliyor. :2up
-
Yay bütün nalburlarda var.Kapı yayı deyin size 20-25 cm civarı bir germe yayı verirler.Serttir ucuzdur.İtme yayı istiyorsanız bir av bayine gidin havalı tüfek yayı isteyin.Çoğu bayide vardır serttir 30 cm civarıdır 10-20 tl arası bi fiyatı var.
Resimlerden görüldüğü kadarıyla yay güçsüz.Zımpara gergin görünmüyor.Bir de tekerlerin birbirine tam 90 derece olmadığı görünüyor.En büyük sebepte bu.Şunu da söylemek isterim tahrik tekerinin çapı biraz ufak zımpara dönerken kayacaktır.Kestamit kaydırıyor zımparayı.
Pek uygulayan yok ama bisiklet iç lastiğiyle kaplamanızı tavsiye ederim.Zımpara makinalarının fabrikasyon üretimlerinde tekerler genelde lastik kaplı.(Tek tekerde olsa lastik hep var zımparayı tutuyor çünkü) Performans oldukça artıyor, ses azalıyor, titreşimi emiyor, stabilite artıyor.Evet basit bir lastiğin bu kadar işe yaradığını farkettim.
Makina birkaç dakika çalıştıktan sonta bütün tekerleri elleyin.Isınan teker varsa bunda bi sorun var demektir.Ben gergi tekerine kanal açmıştım zımparayı atmasın diye.Olsada olur olmasada olur.
Ama sanki şasiyi tekrar yapmazsanız sorun çözülmez gibi, bilmiyorum.Çünkü tekerler pararel değil.Profilleri kaynaklarken mengede sıkıştırım ben yamuk olmaması için.En önemlisi delikleri çok dikkatli delmek.
Kolar Gelsin :)
-
...
Resimlerden görüldüğü kadarıyla yay güçsüz.Zımpara gergin görünmüyor.
...
Gerginliği bu yayla da bir yere kadar iyileştirebilirsiniz. Öndeki kasnakları tutan teleskopik kolu daha çok ilerletirseniz şimdiki sistem de şeridi daha çok gerecektir. Şu anki halde gergi kolunun çok yukarı kalkmış olması bunu gösteriyor.
-
...
Resimlerden görüldüğü kadarıyla yay güçsüz.Zımpara gergin görünmüyor.
...
Gerginliği bu yayla da bir yere kadar iyileştirebilirsiniz. Öndeki kasnakları tutan teleskopik kolu daha çok ilerletirseniz şimdiki sistem de şeridi daha çok gerecektir. Şu anki halde gergi kolunun çok yukarı kalkmış olması bunu gösteriyor.
Bu dediğimden başka yayın iki ucunun bağlantı noktalarını da değiştirerek yayınızdan daha iyi verim alabilirsiniz.