Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Fırından Yeni Çıktı - (Eserlerimiz Galerisi) => Sabit Namlu => Konuyu başlatan: sefaçabuk - 28 Eylül 2013, 13:52:01
-
1095 ten yapılma modern stil bir Tanto. Aslında tam olarak modern de diyemiyorum çünkü bazı noktalarda yine geleneksel bir form var ;) iş bittikten sonra yüzey karartma yapıldı, balçak kısmı ( veya bir nevi Tsuba) adi karbonlu çelik ve üzeri soğuk izleme. Habaki bronz ve patine edildi, yakından bakılırsa girintilerde mavimsi bir renk görülebilir. Sap ahşabı Purple Heart. Toplam boyu 265mm, namlu 155 mm, en geniş yeri 30 mm, kalınlı4.8mm, pim pirinç. Sap bitirişi yine aynı ( balmumu -terebentin- zeytinyağı). Sertlik 59 HRC
Kılıf, ham vaketa ve üzeri koyu çevizi renkte boyama. Atkılar keçi derisinden, bıçağın girdiği ahşap akçaağaç ve üzeri havyayla desenlenip aynı boyayla renklendirildi.
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/1095%20Tanto/DSCF5026_zpsd4754a90.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/1095%20Tanto/DSCF5026_zpsd4754a90.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/1095%20Tanto/DSCF5022_zps32caaaad.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/1095%20Tanto/DSCF5022_zps32caaaad.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/1095%20Tanto/DSCF5016_zpsbf7c846a.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/1095%20Tanto/DSCF5016_zpsbf7c846a.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/1095%20Tanto/DSCF5018_zps2079be4a.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/1095%20Tanto/DSCF5018_zps2079be4a.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/1095%20Tanto/DSCF5017_zps9ae09d03.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/1095%20Tanto/DSCF5017_zps9ae09d03.jpg.html)
(http://i1115.photobucket.com/albums/k557/assuva/1095%20Tanto/DSCF5025_zps576face9.jpg) (http://s1115.photobucket.com/user/assuva/media/1095%20Tanto/DSCF5025_zps576face9.jpg.html)
-
Bir Sefa Hoca klasiği :) Tsubadaki detaya bayıldım çok güzel olmuş. Akçaağaçtaki çalışmada aynı şekilde çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık :2up :2up :2up
-
Eline sağlık Sefa abi. İnce ayrıntılar çok hoş. :2up
-
Hocam uzun zaman oldu özlemişiz sifa gibi geldi başimizin ağrisini aldi desem..
-
Sanat eseri :2up karatmayla ilgili bilgi alabilirmiyiz ustam.
-
kusursuz olmuş,elinize sağlık.
-
Teşekkürler, sağolun.
Sanat eseri :2up karatmayla ilgili bilgi alabilirmiyiz ustam.
Karartma, ısıl işlem ve ardından tüm yüzey işlemleri bittikten sonra karartma eriyiğinde yapıldı. Daha önceden bir yerlerde paylaşmıştım sanırım, Sodum Hidroksit esaslı bir kimyasal toz. Bire bir ölçüde suyla karıştırılıp 130 derecede kaynatılıyor, üzeri yağdan arındırılmış bıçak içine atılıp bir süre bekletiliyor, istenilen renk oluşunca çıkarıp temiz suyla yıkanıyor ve yağlanıyor. İşlem bu kadar.
-
http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=3149.0 Konu burada geçmişti. Hocam kimyasalın tam adı ne geçiyor? Sor kimyanın sayfasına baktım ama hiçbirşey anlamadım :)
-
http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=3149.0 Konu burada geçmişti. Hocam kimyasalın tam adı ne geçiyor? Sor kimyanın sayfasına baktım ama hiçbirşey anlamadım :)
Salim ustam benim bıçağıma ne kadar benziyor ;D ;D
-
Değil mi :) Bende sana mesaj atacaktım hala kaplaması sağlam duruyor mu diye :)
-
http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=3149.0 Konu burada geçmişti. Hocam kimyasalın tam adı ne geçiyor? Sor kimyanın sayfasına baktım ama hiçbirşey anlamadım :)
Salim, Sen söyleyince Sor Kimya ya baktım ama ürünü göremedim, telefon açıp sormakta yarar var. İyi ki de bakmışım başkaca bir çok yeni ürün koymuşlar ;)
Değil mi :) Bende sana mesaj atacaktım hala kaplaması sağlam duruyor mu diye :)
Harbiden de duruyor mu?
-
Bence geleneksel bir tarzı yapmak demek onu hem orj. hali gibi koruyup ama son noktayı kendi istediği gibi sonlayıp yakıştırmak demek,o işte başka bir ustalık...
Sefa abi gerçekten benzersiz olmuş,eline yüreğine sağlık :2up :2up
-
Değil mi :) Bende sana mesaj atacaktım hala kaplaması sağlam duruyor mu diye :)
Sağlam Salim ustam,
arada bakıp tekrar yerine koyuyorum malum bıçak çok,ama yapan çok kıymetli olunca kıyamıyorum :)
http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=3149.0 Konu burada geçmişti. Hocam kimyasalın tam adı ne geçiyor? Sor kimyanın sayfasına baktım ama hiçbirşey anlamadım :)
Salim, Sen söyleyince Sor Kimya ya baktım ama ürünü göremedim, telefon açıp sormakta yarar var. İyi ki de bakmışım başkaca bir çok yeni ürün koymuşlar ;)
Değil mi :) Bende sana mesaj atacaktım hala kaplaması sağlam duruyor mu diye :)
Harbiden de duruyor mu?
Hala aynı desem Sefa abi :)
Benim için kıymetli olunca pek kullanmıyorum,bunun da etkisi olabilir :)
-
Sefa hocam yaptığı bıçağın kullanılmasını ister. Ama Bülent kardeşim sende haklısın Sefa hocanın yaptığı bıçağı kıyıp da kullanmak zor olsa gerek :)
-
Valla öyle olunca da test edememiş oluyoruz ::)
-
Üstad elleriniz dert görmesin. Fotoğrafları bile bu kadar güzelken kendisi nasıldır?
-
Sefa hocam müthiş bir şey olmuş tebrikler :2up :2up :2up ellerine emeğine sağlık
-
Teşekkürler, sağolun.
Sanat eseri :2up karatmayla ilgili bilgi alabilirmiyiz ustam.
Karartma, ısıl işlem ve ardından tüm yüzey işlemleri bittikten sonra karartma eriyiğinde yapıldı. Daha önceden bir yerlerde paylaşmıştım sanırım, Sodum Hidroksit esaslı bir kimyasal toz. Bire bir ölçüde suyla karıştırılıp 130 derecede kaynatılıyor, üzeri yağdan arındırılmış bıçak içine atılıp bir süre bekletiliyor, istenilen renk oluşunca çıkarıp temiz suyla yıkanıyor ve yağlanıyor. İşlem bu kadar.
Teşekkürler sodyum hidroksit esaslıysa daha önce bahsettiğiniz tuz ruhunun içinde 1-2 gün demir parçası bekletme yöntemi de yakın sonuç verebilir sanırım.
-
Salim ustam,
Kullanmaya kullanıyorum,ama bıçak çok olunca daha tıtız davranıyorum,malum imza var :D :D
-
:2up Ellerine , emeğine sağlık Sefa ustam, değişik bir arkadaş olmuş ve gayette hoş :2up
-
harika bir bıçak olmuş hocam, ellerin dert görmesin, daha nicelerini yaparsın inşallah. :2up
-
Tanto bowie desek mi? Harika olmuş, son derece karakterli bir hali var :2up Habaki'nin patinasyonunu sorsam? Dayanıklı mı? Bronz veya bakır için güzel bir patinasyon reçetesi arıyorum benim yeni işim için ama pek dayanıklı bir patinasyon bulamadım, hep sanatsal patinastyonlar, biraz bile sürtünmeye gelmiyorlar...
-
bayıldım ustam yine süper olmuş
-
Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim güzel sözlerinizden ötürü, sağolun.
Tanto bowie desek mi? Harika olmuş, son derece karakterli bir hali var :2up Habaki'nin patinasyonunu sorsam? Dayanıklı mı? Bronz veya bakır için güzel bir patinasyon reçetesi arıyorum benim yeni işim için ama pek dayanıklı bir patinasyon bulamadım, hep sanatsal patinastyonlar, biraz bile sürtünmeye gelmiyorlar...
Ustam, buradaki bronz patinasyonunu amonyak buharıyla yaptım. Sistem basit, kapaklı kavanozun dibine yükseklik yapacak bir demir parça ( somun vs türü bir şey) parçanın üzerine patinasyon yapılacak parça ve ardından yarım şişe kapağı amonyak koyup ağzını sıkıca kapatıyorsun ve gözlüyorsun. İstediğin renk oluşunca çıkarıp yıkıyorsun ve üzerini ince gresle yağlıyorsun. Dikkat edilmesi gereken nokta, patinasyon ortamında fazla bekletmemek. Yani renkler oluşunca çıkarmak gerekiyor yoksa yüzeyden çabuk dökülüyor yani katman ince olmalı. Bakır için de istediğin renk nedir söylersen yardımcı olmaya çalışırım.
-
ellerinize sağlık, çok güzel olmuş
-
hocam eline saglik gine süper bişi olmuş :2up :2up :2up
-
Bu bilgiyi atlamışım ustam, katmanı kalın yapıyordum, hemen çıkıyordu gerçekten, sağolasın, ince bir patine katmanı yapacağım..
-
Sefa hocam kalitesine estetiğine farklı çalışmalar yapıp hem göz zevkimizi hem tecrübemizi geliştirdiğin için teşekkürler :2up :2up :2up
-
ustam ellerine sağlık :2up :2up :2up
-
Elinize sağlık Sefa hocam :2up çok güzel olmuş yorum yapacak söz yok :2up
-
Çok teşekkürler arkadaşlar, sağolun.
-
herzamankı gıbı güzel olmuş ama namlunun renklendırılmesıne bayıldım ;)
-
sefa hocam, hani yaptıklarınıza nerdeyse alıştık gibi ama, maşallah bilgi dağarcığınıza hala alışamadık.... dipsiz kuyu gibisiniz.... :2up
-
Eyvallah.
-
Hocam ellerine sağlık, çok güzel olmuş.
Tanto konusuna yabanciyim, namlunun koyu, parlak ve pürüzsüz haline daha da uyum sağlayacak bir kabza seçimi yapılabilir miydi acaba? Daha koyu ve düz görünümlü bir ağaç mesela?
-
kolay gelsin ustam.artık japonlar bu işi bıraksın biz yapacağız. :D
-
harika bir bıçak olmuş sefa hocam, ellerine emeklerine saglik :2up :2up :2up :2up :2up
-
Sefa ustam bıçak ve kılıfın dizaynı mükemmel olmuş elinize sağlık çok beğendim efendim hem tanto hemde çok sadık bir yaban yol dostu olmuş efendim...
-
Teşekkürler, sağolun .
-
Duru güzellik desek acaba tanımlamış olurmuyuz?
Bir süredir foruma giremiyordum, bu bizim için erken bir bayram oldu; gözlerimiz bayram etti.
Ellerine sağlık Sefa Hocam.
Gidecek bir yeri yoksa bu vatandaşla bir ay kadar sonra şahsen de tanışırız :)
-
Sağolasın Şafak Abi, bir yere gitmiyor evi bekleyecek ^-^ gelince tanıştırırım.
-
muhtesem bırsey ......
-
Eline sağlık hocam, çok iyi olmuş..
-
Eline sağlık Sefa. Şahane bir melez olmuş. Namlunun ve diğer donanımın bitirişine bittim.
Bu denemeden sonra akla bunun zıttı olan melez geliyor. Geleneksel bir namlu ve modern, işaret parmak oyuğu falan olan bir sapı birleştiren bir tanto. Bu çalışman zaten dadından yinmez bir çalışma olmuş, ötekinin de bundan aşağı kalır yanı olmaz hani.
-
Valla iyi fikir, aklıma düştü şimdiden, sağolasın ;)
-
Sefa Hocam ,ellerine sağlık .Ben gibi çömezler sizin gibi üstadların yaptıklarını görünce ; ancak Da vinci böyle olurdu oda , metale söz geçiremezdi diyoruz.İyiki varsınız .Bizlere ilham veren duayenlersiniz :2up :2up :2up
-
Övgü dolu sözleriniz için çok teşekkür ediyorum, gerçekten mahçup ediyorsunuz, sağolun.
-
Maaşallah.. Bu nasıl bir ustalıktır, eline emeğine sağlık Sefa ustam.. Kılıf, atkılar, kabza, habaki.. vs.. hepsi ayrı ayrı güzellikte yorum isteyen bir bıçak olmuş. Kullandığın kimyasal; yüzey işlerinde uygulanan sıcak yağ kimyasalları sanırım. Mutfakta günlük kullanımlarda hazırlanmış bir bıçak için; bu tarz renklendirme işlemleri sağlık açısından bir sıkıntı yaratıyor mu ? Son hali nasıl bilmiyorum ama; fazla kullanılan bir bıçakta zaman içerisinde aşınma oluyor mu ?
-
Ellerinize sağlık Sefa ustam,bu çalışmanız da herzamanki gibi kusursuz güzellikte olmuş.
-
Ellerine kollarına sağlık Sefa hocam yine hayat verdiğiniz bir şaheser ile gözlerimiz bayram etti :2up :2up :2up :2up :2up :2up :2up :2up :2up
-
Teşekkürler arkadaşlar, sağolun. Sağlık açısından herhangi bir sorun yaratacağını sanmıyorum. Yüzeyi de oldukça uzun süre koruyor ve bence işe yarıyor.
-
Teşekkürler arkadaşlar, sağolun. Sağlık açısından herhangi bir sorun yaratacağını sanmıyorum. Yüzeyi de oldukça uzun süre koruyor ve bence işe yarıyor.
Tamamdır ustam, teşekkürler..
-
Super olmus ekran koruyucu olarak kullana bilirmiyim fotografini.
-
Gozlerim bayram etsin elerine saglik
-
Sağolasın, konuyu da hortlattınız bu arada ;)
-
:)
-
Konuyu tekrar hortlatayım, Sefa hocam öncelikle elinize sağlık. Merak ettiğim bir konu var, bu çalışmanızı geleneksel tanto formundan ayıran kısım tam olarak neresi? Yada nereleri?
-
her zamangi gibi ustam ellerine emeyine saglik ustam cok guzel cok muthis bir is olmus allah kolaylik versin
-
Konuyu tekrar hortlatayım, Sefa hocam öncelikle elinize sağlık. Merak ettiğim bir konu var, bu çalışmanızı geleneksel tanto formundan ayıran kısım tam olarak neresi? Yada nereleri?
Orkun geç yanıt için kusura bakma, şehir dışındaydım. Geleneksel Tanto dan farkını anlamak için aslında iki türü de yan yana koymakta yarar var. Geleneksel bir forma bakarsak bunun neredeyse her tarafı uyumsuz, geleneksel tantoda böyle üst kısımda yalancı ağız benzeri bir şey yok, bunda var. Geleneksel formda taşlama eşiği olmaz, bunda var, habaki bu şekilde olmamalı, Kissaki ( uçtaki taşlama ) böyle olmaz ve Kissaki nin üst tarafında da bu şekilde yalancı ağız olmamalı; Bu öylesine bir çalışmaydı işte ;)
her zamangi gibi ustam ellerine emeyine saglik ustam cok guzel cok muthis bir is olmus allah kolaylik versin
Sağolasın Vugar, çok teşekkürler.
-
Konuyu tekrar hortlatayım, Sefa hocam öncelikle elinize sağlık. Merak ettiğim bir konu var, bu çalışmanızı geleneksel tanto formundan ayıran kısım tam olarak neresi? Yada nereleri?
Orkun geç yanıt için kusura bakma, şehir dışındaydım. Geleneksel Tanto dan farkını anlamak için aslında iki türü de yan yana koymakta yarar var. Geleneksel bir forma bakarsak bunun neredeyse her tarafı uyumsuz, geleneksel tantoda böyle üst kısımda yalancı ağız benzeri bir şey yok, bunda var. Geleneksel formda taşlama eşiği olmaz, bunda var, habaki bu şekilde olmamalı, Kissaki ( uçtaki taşlama ) böyle olmaz ve Kissaki nin üst tarafında da bu şekilde yalancı ağız olmamalı; Bu öylesine bir çalışmaydı işte ;)
Cevabınız için çok teşekkürler hocam. Aynı sorudan yola çıkarak merak ettiğim başka bir noktayı daha sormak istiyorum fakat bu başlık uygun değilse ayrı bir Tanto başlığı altında da devam edebilirim. Geleneksel form hakkında merak ettiğim ikinci konu ise oluk. Sizin Shinogi Tanto (https://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=12283.0)'nuzda oluk yok fakat diğer bir çalışmanız Osoraku Zukuri Tanto (https://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=1539.0)'da oluk var. Bu tercih farklılığı kişisel zevk mi yoksa her iki türlüsü de makbul müdür geleneksel forma?
-
Her ikisi de olabilir, burada bir zorunluluk yok, biraz da yapanın kendine kalmış bir durum. Birbirinden bir üstünlükleri olduğuna yönelik bir şey okumadım.
-
Anladım hocam, cevabınız için teşekkürler. Araştırdığım kadarıyla Kissaki (uçtaki taşlama) için de benzer durum var, doğru mu? Standart bir form yok, birden fazla versiyon var.
http://www.ksky.ne.jp/~sumie99/kissaki.html
Kissaki (uçtaki taşlama) nasıl yapılıyor? Fotoğraflarda hep belirgin şekilde görülen başlangıç çizgisi nasıl sağlanıyor?
-
Anladım hocam, cevabınız için teşekkürler. Araştırdığım kadarıyla Kissaki (uçtaki taşlama) için de benzer durum var, doğru mu? Standart bir form yok, birden fazla versiyon var.
http://www.ksky.ne.jp/~sumie99/kissaki.html
Kissaki (uçtaki taşlama) nasıl yapılıyor? Fotoğraflarda hep belirgin şekilde görülen başlangıç çizgisi nasıl sağlanıyor?
O hat, daha doğrusu çizgi Yokote olarak geçiyor. Yazarak anlatması o kadar zor ki ::) Kısaca, namludan gelen kesici ağız ile Kissaki den gelen ağız birleştiğinde bu çizgi oluşmuş oluyor, kılıcın neredeyse yapması en çetrefilli yeridir desek yanlış olmaz.
-
Kissaki'nin açısı namnunun geri kalan düz kısmının açısıyla aynı mı yoksa farklı mı hocam?
Tahminimce Kissaki bölümü için aşağıdaki görsel gibi taşlama/eğeleme yapmak gerekiyor, doğru mu?
(https://farm5.staticflickr.com/4870/44548118950_274fe2b3be_o.jpg)
Yani normal bıçaklarda uca doğru yaklaştıkça yumuşak şekilde eğeyi göndürürken Tanto'da Kissaki bölümüne geldiğimizde kesin bir şekilde eğeyi döndürmemiz gerekiyor diye tahmin ediyorum.