Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Bıçakçılık => Nasıl Yapılır - Adım Adım Bıçak Yapımı => Konuyu başlatan: emrekipmen - 08 Ağustos 2010, 21:57:35
-
Bekir Bey, sizin gibi bir tasarımcıyı burada ağırlamak bizim için büyük bir onur. Cebehane'de sizin makinenin iskelet halindeki fotosunu gördüm daha yeni. Tavsiyeler aslında temel işlev için şöyle sıralanabilir benim taraftan:
1- Profil et kalınlığı ne kadar fazla olursa o kadar iyi...
2- Rezonans oluşmaması ve bantın hiç yalpasız güzelce akması için teker bağlantılarının birbirine tam paralel, iskelete tam dik olması çok çok önemli. 1 derecelik hata bol bol küfüre yol açıyor çalışırken :D (nerden biliyorum sormayın)
3- Üstteki yalpa ayarının yapılabildiği tekerin hafif conveks boylama kesitinin olması yalpanın önlenmesinde çok büyük katkısı oluyor...
4- Ana motor miline bağlı tekerin çapını küçük yapmamaya çalışın, 10 - 12 santim çap ideal benim deneyimime göre...
5- Kasnaklı sistem kullanacaksanız en azından 3'er kademeli kasnak kullanmanızı tavsiye ederim.
6- Ana milini benim 15 milimlikten daha çaplı yapınız bence, ben ilerde 20 veya 25 milim gibi bir çap yapmayı planlıyorum..
7- Motoru ne kadar güçlü seçerseniz o kadar iyi. benim 4 yıldır kullandığım 3 beygirlik 1400 küsur devirlik trifaze motordan fazlasıyla memnunun, bundan 1 beygir bile azını istemezdim...
8- Bant üstten alta akmalı...
9- Bant zımpara iskeletini olabildiğince sağlam bir zemine tutturunuz, masa üstünde aletler göbek atıyor (tecrübeyle sabit ;))
10- Zımparanın düz plaka bölümündeki teker çapları 25-30 milim civarı olmalı en azından. Daha küçük çapta zamanla tekerlerin paraleliği yamulma ile bozulabilir...
11- Mutlaka bir ara en azından 20 santim çaplı, polietilen veya kauçuk kaplı kontak tekerli kol da düşünmelisin bence, hem iç bükey taşlama mümkün oluyor bununla hem de profil işlerinde bant zımpara sarfiyetın yarı yarıya düşüyor...
12- Bir ara 10-20 milimlik ince bir kontak tekeri yapmayı da düşünebilirsin, benim sıradaki işler listemde en üstlerde, bu sayede parmak girintileri gibi çalışması çok dar bölgelerde düzgün ve hızlı iş çıkarmak mümkün olacaktır...
13- Topraklama ve kaçak akım rölesi konusu önemli tabii ki...
Daha vardır ancak şu anda aklıma gelenler bunlar...
-
Merhaba Emre bey . Cebehanede değerli bilgil ve tecrübelerinizden fazlasıyla faydalanıyorum . Öncelikle bunun için samimi ve büyükçe bir teşekkür borçluyum . :) işini iyi bilen , iyi yapan ve isteyen herkesle hiç kompleks duymadan paylaşan ustalarla forumdaş olmak , merhabalaşmak inanın asıl benim için büyük onur. birkaç gün önce internette tesadüfen karşılaştığım Bıçak sanatı forumunu tıklayıp birkaç sayfadan sonra hemen üye olmaya karar verdim Okudukça anlıyorum ki çok da iyi etmişim :) :) .önerdiğiniz yabancı ustaların eserlerini hayranlıkla seyrederek bıçak yapmaya karar veren benim gibi birinin ilk edinmesi gereken takım tabii ki şerit zımpara . forumlarda yada özel mail ile öneri gönderen ustaların fikirleri ile ilk tasarımı bitirmek üzereyim . birkaç güne kadar bilgisayardaki ilk halini paylaşacağız..o zamana kadar herkese kolay gelsin .
-
Fonksiyon olarak bir de tavsiyem var aslında. Daha önce konu hakkında fikir soran arkadaşlara da önerdiğim şey hem düz plaka hem büyük teker hem de küçük teker ihtiva eden çok fonksiyonlu bir kol. Şu tip bişey:
(http://img4.rajce.idnes.cz/d0409/2/2593/2593399_5e6c00864afe41767dc68917c7826a97/images/bruska148.jpg)(http://img4.rajce.idnes.cz/d0409/2/2593/2593399_5e6c00864afe41767dc68917c7826a97/images/bruska148a.jpg)(http://img4.rajce.idnes.cz/d0409/2/2593/2593399_5e6c00864afe41767dc68917c7826a97/images/bruska148b.jpg)(http://img4.rajce.idnes.cz/d0409/2/2593/2593399_5e6c00864afe41767dc68917c7826a97/images/bruska148c.jpg)
Bu albümü görmediyseniz incelemeniz çok hayırlı: http://gonza-rytec.rajce.idnes.cz/brusky/ (http://gonza-rytec.rajce.idnes.cz/brusky/)
-
Emre bey . Cebehanede başka bir arkadaşa bu siteyi önerdiğinizde birkaç gün tüm modelleri hatmetmiştim zaten :D ; . Önerdiğin modelin 3 tekerleklisini tasarladım 300 mm lik ,50 - 60 mmlik ,ve 25 mmlik mm lik teker aynı döner kafada yani kullanırken ustanın vakit kaybı sıfır . Ama kullanım sırasında nelerin olup biteceğini bilmediğimden biraz tedirginim , Ayrıca zımpara arkasındakı düz tablanın da çok seri sökülüp takılacağı güzel bir çözüm buldum sanıyorum i. Aynı şekilde devir ayarının yapilması için de çok seri bir sistem uyguladım( Yanılmıyorsam senin talebindi ). SOLID resimlerini paylaşmak için ben de sabırsızlanıyorum. selamlar kolay gelsin
-
unutmadan büyük teker dış çapı için 300 mm mi , 200 mm mi kullanım için uygundur ya da nebileyim başka bir ölçü mü önerirsin . Üçlü döner kafa tasarımı için her milimetre benim için çok önemli.. selamlar
-
Açıkçası bant zımparanın uzunluğunu hesaba katmak gerek bir de, yani 300'lük teker sığar mı sığmaz mı bilemem, ancak benim kullandığım 200'lük teker oldukça yeterli, daha büyük projelerde (kılıç vs. gibi) çalışanlar için belki daha büyük olması önem taşıyabilir. Ustura için 150 daha uygun olur, av bıçakları için 200-250 civarı ideal. Bu açıdan seçimli olabilirse çok daha güzel olur, ya da aynı döner kafadaki tekerlerin çaplarını istediğiniz gibi değiştirebileceğiniz bir düzenek çok hoş olurdu. Bu arada eğer döner kafadan söz ediyorsak bence düz plakanın sabit olması dert değil, çünkü serbest bantta zımpara yapmak isteyen döner kafayı arada plakanın olmadığı yere getirir orada çalışır. Plakanın zeminini düz seramik ya da cam tipi bir malzeme kullanırsanız çok çok daha süper olur. Büyük tekerin "oluklu" olabilmesi güzel olabilir, bu tip tekerler çok daha agresif olur ve zımpara ömrünü ciddi uzatır. Ancak ince işlerde yine düz tekere dönmek istenecektir, bu yüzden oluklu teker yedek olabilir ve değiştirilebilir. Bahsettiğim teker tipi şöyle bişey: (http://www.uselectricaltool.com/images/505h.jpg)
-
Merhaba arkadaşlar, epeydir beni uğraştıran makina ön projemi nihayet tamamladım. Sanırım önerilerinize oldukça yakın bir model oldu. Yine de yeni fikir ve önerileriniz için projemin son halini sizlerle paylaşıyorum:
Ön sağdan genel görünüş
(http://img30.imageshack.us/img30/3461/makina.jpg)
Ön soldan genel görünüş
(http://img228.imageshack.us/img228/5188/makina2.jpg)
İlave ettiğim kasnak bağlantılı döner zımpara diski
(http://img339.imageshack.us/img339/5030/makina3.jpg)
Büyük-küçük tekerli döner kafa, zımpara altı dayaması ve ön mafsallı dayama detayları
(http://img693.imageshack.us/img693/203/makina4.jpg)
Kolay sökülüp takılabilir 25 mm polyamid teker grubu
(http://img94.imageshack.us/img94/5624/makina5.jpg)
Çap 300 mm tırtıllı teker takılmış hali
(http://img405.imageshack.us/img405/1194/makina6.jpg)
-
Bekir Bey , elinize saglik cok guzel gozukuyor. Bayagi bir ugrasmissiniz. Disk eklentisi de cok ise yarar gozukuyor. Ben de , yeni baslayan butun arkadaslar da on tablayi cok buyuk ihtimalle cok kullanacaklardir. Bunun yaninda bir asindirma duzenegi benzeri bir sey kullanildiginda da on tablaya epeyi bir yuklenilebillinmektedir. Benim nacizane fikrim bu tip bir yuku , on tablayi ( ya da tezgahi ) tasiyan yatay koldaki cift mafsalin - tasarim itibari ile - cekemeyebilecegidir. Bu kolu eklemsiz, rijid bir halde tasarlamak ve tablayi bu kolun ucundaki dikey hareket edebilen bir kisa bir baska kola eklemlendirmek belki de daha dogru olabilir. Bu durumda tabla yine yukari asagi ve on arka yonde rahatlikla hareket edebilecektir. Bunu onerirken goremedigim bir husus var ise simdiden kusura bakmayin , cok anladigim bir is degildir.
-
Burak'ın dediği doğru, özellikle kaba talaşlı işlemde tabla oldukça büyük baskı alıyor. Bu yüzden kolların sabitlenmesi önemli. Açıkçası KMG benzeri makinalarda bu tip tasarımlar gördüm ve kullananlar son derece memnunlardı. Hatta bir kullanıcının bu tablalardan birinin üstüne örs koyduğu bir fotograf bile vardı ve kollarda en ufak bir hareket olmamıştı. Ancak mekanizmanın o kadar sağlam olmasını nasıl sağladıkları konusunda en ufak bir fikrim yok...
-
Benim tablamın bağlantısını halen eklem başına bir civata ve somun ile yapıyorum. Eklem arasında da birer parça deri pul var, iyi öpüşmeyecek parçalara ve parçaların birbirlerini aşındırmasına tedbir olarak. Ortalarda iki tane 13 numara anahtar bulundurunca işler gayet güzel yürüyor.
Tabla kolunun çapraz kısmı, çift profil ile paralelkenar şeklinde yapılıp çaprazda giden bir gijon ile açısı ayarlanır hale de getirilebilir. Biraz karmaşık olur ama ayar derdi azalır.
-
Bilgisayar programında yaptığım hesaplama 60 - 70 kg kilogramın taşınabileceğini gösteriyor . Ama en sağlam yol eski yoldur deyip imalata ilk önce mafsallı kolu yaparak başlamak ve taşıyabileceği en fazla yükü ölçerek görmek.. Galiba daha kesin sonuç verecek ..teşekkürler katkılarınız için
-
Şerit zımpara makinam mafsallı koluyla hesapladığımdan çok daha ağır yükü (80-90 kg) -ki zımparalamada o kadar ağır yük asla bu kollara binmeyecek- başarıyla taşıyarak sınavını alnının akıyla verdi. Fotoğraflar makinamın son halidir.
(http://a.imageshack.us/img412/6295/fotoraf0002t.jpg)
(http://a.imageshack.us/img687/1107/fotoraf0004f.jpg)
(http://a.imageshack.us/img207/1149/fotoraf0005u.jpg)
(http://a.imageshack.us/img210/4696/fotoraf0007lh.jpg)
(http://a.imageshack.us/img838/674/fotoraf0009v.jpg)
-
:2up :2up Bekir Ustam budur :2up ellerine sağlık kendi adıma çok beğendim.
-
Bekir bey, ellerinize sağlık. Gerçekten çok güzel bir makine çıkmış ortaya.
-
Bekir usta, şimdi fark ettim. Çalışma tepsisinin sol tarafındaki sıkma vidası tepsinin hizasını aşıyor. Bu halde iken tepsiyi genişletmek gerektiğinde tepsi üzerine daha geniş bir parça koymak sorunlu yada kısıtlı olur. Bu taşlama için bir yardımcı düzenek kullanırken sıkıntı yaratabilir.
Önerim bu parçayı mümkünse 180 derece döndürüp bu ayar vidasının (setskur?) altta kalmasını sağlamak.
Ha, eğer bu uygulanması zor bir şey ise kullanım esnasında yine üstesinden gelinir ama yaparsanız çalışırken bu vida işe mani olmayacak şekilde ortalıktan çekilir.
(http://a.imageshack.us/img838/674/fotoraf0009v.jpg)
-
Bekir Bey, süper, hatta süper ötesi bişey olmuş, ellerinize sağlık. Paylaşımınız çok işime yaradı, sanırım sizin çalışma tepsisini aynen kendi makinemde yapacağım.
Eylem, sanırım zaten tasarım tablanın son modülünün tepe taklak da takılabilmesine ve tablanın milinin diğer taraftan da sokulabilmesine izin veriyor. Haklısın, kullanımda kesinlikle o sıkma kolu sorun yaratır, ancak Bekir Beyin tasarımı onu hemen aşağı alabilmeye izin veriyor görebildiğim kadarıyla...
-
Bence de Bekir Usta düşünmüştür onu, tabladan sonraki ilk mafsal civatasını söküp, mafsal ters çevrilince sorun filan kalmıyor gibi görünüyor ;)
-
Plastik L kolla birlikte setskurdan farklı bir sıkma düzeneği uyguladım arkadaşlar . vida ucu mil eksenine baskı yaparak sıkmıyor .çünki bu sistemde vida mil üzerinde baskı izleri oluşturarak ilerde mili kovanda dönemeyecek kadar şişirecekti . bunun yerine L kolun çevrilmesiyle birbirine yaklaşıp mili iki yönden pahlı düzlemleriyle sıkıştıran yukarıdaki 11 mm delikli aşağıdaki M 10 diş çekilmiş bir kovan içinde hareketli iki bilezik kullandım . Bu sistemde L kol bileziklerle birlikte kovana alttan yada üstten takılabiliyor ve aynı randımanla kullanılıyor . Uygulamak isteyen arkadaşlar için sistemin resmini çizip paylaşırım.
-
Bekir Bey, ben uygulamayı planlıyorum, çizim ayrıca güzel olurdu :2up
-
Bu akşam çizer gönderirim ustam .
-
Bahsettiğiniz sıkma düzeneğini çok iyi düşünmüşsünüz. :2up
-
(http://img237.imageshack.us/img237/5738/tara0030.jpg) (http://img237.imageshack.us/i/tara0030.jpg/)
-
sıkı makıne olucak :2up nacızane tavsıyem motorun bg fazla olması yönunde. benım makınada profıller harıcınde fabrıkanın işleri olunca onlarıda yapıyorum. 1,5 bg lık monofaze motor bazen durabılıyor...
-
Sağolun Bekir bey, ancak cahilliğimi mazur görün, ben sistemi anlamadım :(
Yani vida sonuna kadar giriyor, iki kovan birbirine yaklaşıyor değil mi? Arada mil sıkışacak, onu da anladım galiba, ama mil kovanların teğetinden mi geçiyor o zaman, yani kovanın çentik kısmının yanından mı geçiyor?
Kusura bakmayın, mekanizmalar üzerine pek kafam çalışmıyor...
-
Emre, geçende Bekir Bey'in mekanına uğradım, sistemi görünce jetonum düştü. Çok pratik bir yöntemmiş demekten kendimi alamadım.
-
Mil ekseni ile kovan ekseni arası 22.5 mm olursa teğet geçer ve sıkmaz ustam . Tasarımımda eksenler arası 17 -18 mm arası idi yanlış hatırlamıyorsam . Bu durumda 4 -5 mm arası bir bölüme kovanlar basarak çift yönden sıkıştırıyor . Bu tasarımın bütün başarısı biribirine dik eksendeki mil ve kovan deliklerini hassas açmaya bağlı . Tornacınızı bu bölümde özellikle uyarın.