Bıçak Sanatı - Forum
Konu Dışı => Genel Muhabbet => Konuyu başlatan: mat - 21 Ekim 2012, 03:56:08
-
Herkese merhabalar,
Bir motor almayı düşünüyorum, ilk defa motor kullanacağım, ama scooter motorlardan pek hoşlanmıyorum. Öyle hız hobim falanda yok, honda cbr 125 tarzı düşük hacimli motorlar hoşuma gidiyor. Kullanan varsa önerilerini bekliyorum. Bu yaz motor ehliyeti de alacağım.
-
CBR 125 sorunsuz motordur, 150 sini alırsan performansı biraz daha iyidir.
-
Bana yeter Sefa abi ama 2.el almayıda düşünüyorum ilk kullanacağım için öyle diyorlar. 20bin 30bin km bir cbr alsam bir sorun olur mu? Çünkü belli kilometreden sonra bazı parçalar değişmesi gerekiyor diye duydum ve çin mallarında 15bine gelince motor bitiyormuş ama cbr de 80bin civarı çok motor gördüm sahibinden de.
-
Valla Mehmet Ali, motorunda sorun çıkan Honda çok nadirdir. Yağını vs ihmal etmedikten sonra pek bir sorun yaşatmaz. Mümkün olduğunca "gerçek" kilometreye bakmak lazım, bir çok motorun km si ile oynanıyor. Bunun için lastik aksamın aşınmasına bakmak en iyisi veya bildik bir kullanıcıdan almak. Değişmesi gereken parçalar, zincir dişliler ve zincirdir, başka da zaten değişecek parça neredeyse yok.
-
Sefa abi, o zaman böyle büyük motor satan ama 2.elde satan yerler oluyor, teknik sevisi olan öyle bir yerden almak daha doğru olur sanıyorum.
-
Sefa'ya katılıyorum. Ben de Yamaha YBR125'i ekleyeyim.
İlk kullanacağın motoru ikinci el almak derken alıp bir kaç ay sonra üst modele geçmek amacındayım diyorsan çok acele etme derim. 125'leri yıllarca kullanıp çok uzun yol yapanlar var. İstersen yine ikinci el al ama küçük hacimle başlayarak öğreneceklerini ıskalama derim. İlerde daha ağır daha güçlü motorlarla o kadar deneysel olup kendini rahat geliştiremezsin.
İstanbul'da kullanacaksan trafiği çok çok iyi okumak zorundasın. Eğer otomobil de kullanmıorsan bu senin trafikteki ilk tecrüben olacaktır. O nedenle trafikte her yanında ne olup bittiğini takip edip serinkanlı olmalı sürdürebilecek şekilde kendini geliştirmelisin. Islak zemine ve yağmura da alışmalısın. Yağmur kaçsan da bir gün seni bulur. Hazırsan takmazsın.
Sana tavsiye edebileceğim motosiklet forumları: www.moto-park.com (http://www.moto-park.com) www.cbfturkiye.org (http://www.cbfturkiye.org) www.ikiteker.org (http://www.ikiteker.org)
Özellikle Reşat Arbaş'ın (nick: Donald Duck) "Motosiklet Teorisi" kitabını ve OMM'nin "Motosiklet yol sanatı" kitabını okumanı öneririm.
-
Eylem abi, bilgiler için çok teşekür ederim. Ben İstanbulda trafikte kullanmayı uzun bir yerlere gitmeyi pek düşünmüyorum. 2el alıpta sonra üst model alır mıyım öyle bir kararım yok sadece ben okul bitene kadar 3-4 sene kadar kullanmak için alacağım. Okul içinde ve yakın yerlerde kullanacağım. Forumları inceleyeceğim. Ben ikince el bir honda ya da yamaha istiyorum. Sizce 2.el alırken nelere dikkat etmeliyim? Kaç bin kmden yukarısını almamalıyım. Tabi km yanında bir çok faktörde var.
-
http://www.motosiklet.net/forum/yeni-model/51723-2009-honda-cbf-125-a.html
honda cbf 125 modeli de varmış ilk defa gördüm şuan yok piyasada sanıyorum. Cbr 125e benziyor ama bu daha hoşuma gitti fiyatıda daha uygun.
-
Sefa ustanın ve Eylemin söylediklerinin hepsine katılmakla birlikte, ben başka gerçeklerden bahsetmek istiyorum motosiklet kullanmak şu anda en çok sevdiğim ve keyif aldığım uğraşlardan birisi.Motosiklete bindiğim zaman adeta başka bir dünyanın içerisine giriyorum.Fakat buna rağmen bu dünyada olduğumu da unutmadan,aksi halde Eylem'in de ifade ettiği gibi her an herşey ile karşılaşmak mümkün,ne yazık ki bizim memleketimizde sürücüler motosikleti bir araç olarak görmüyor,hatta trafikte onlardan daha kolay hareket kabiliyetimiz olduğu için biraz da kıskanıyorlar sanırım.İşte bu ve bu gibi birtakım sebeplerden dolayı motosikletlilere gerektiği kadar dikkat edilmiyor malesef.Aslında benim anlatacaklarım bunlarla ilgili değil,benim anlatacağım ilk motordan itibaren yaşayabileceğin süreçleri pişmanlıkları anlatmak.Anlatacaklarım aynen bu şekilde olacak diye bir kayıt ve şart yok fakat genelde çevremde motosiklete binen arkadaşların neredeyse hepsinin yaşadığı ve benim de başıma gelen hadiseler.Bendeniz ilk motosikleti almaya karar verdiğim zaman 125 cc lik bir motor düşünmüştüm,sonra bir dostumun 250 cc lik motorunu kullanınca hemen fikrimi değiştirip 250 cc lik motosiklet almaya karar verdim ve gittim Hondanın 250 cc lik motorunu aldım,ilk günlerde herşey çok güzeldi fakat bir yada iki hafta sonra durum değişti ve bu motor artık beni kesmemeye başladı ve bir ay bile olmadan kendimi yine motosiklet satıcısının önünde buldum.Motosiklet satıcısı olan arkadaşım benim oraya motoru değiştirmek için gittiğimi duyunca ufak bir şok yaşadı ve benim istediğim vitrinde duran 600 cc lik motoru bana veremeyeceğini söyledi,haksız da sayılmazdı çünkü ben daha motosiklete binmeye başlayalı henüz bir ay olmuştu,bana motoru vermek istemeyince,ben de kendisine başka bir satıcıdan alacağım tehdidinde bulununca,motoru sana anca bir şartla veririm dedi,şartı almak istediğim motorla onun gözü önünde bir kaç tur atmamdı ve ben de öyle yaptım zorda olsa arkadaşımı ikna ettim ve motoru aldım.Artık çok daha keyifliydim,kendi kendime tamam artık binilecek motoru aldım bundan sonra uzunca bir süre bu motoru kullanırım diye düşünüyordum.Ne yazık ki böyle olmadı daha henüz aradan bir yada iki ay geçmişti ki,benim enişte de motora merak sardı hadi bana da bir motor alalım diye gittik bir motosiklet mağazasına enişteye de bir 600 cc lik Suzuki marka Bandit motor aldık ,aldık almasına da ben de orada işte bu motoru gördüm kırmızı renkte 2005 model sıfır km de bir 1200 cc Hayabusa her ne kadar kendimle mücadele etsemde yine yenik düştüm ve mağazadan çıkarken artık 2005 Hayabusa bir motorum vardı.Bundan sonrası da aynı öncesinde olduğu gibi bir takım olaylar neticesinde çok kısa zaman aralıkları ile değişik motosikletler edinmeme sebep oldu.Şu ana kadar binmediğim neredeyse hiç bir motor kalmadı diyebilirim,hatta bir ara garajımda 3 adet motosiklet vardı ,neyse ki şimdi sadece bit tane var ve ben hala başka motorlara bakıyorum.Tecrübe ile sabit olduğu için diyeceğim şu ki ,sakın ben başka bir motor düşünmem deme çünkü çok kısa bir zaman sonra sen de bu düşüncenin esiri olacaksın ve kendini bir motosiklet mağazasının önünde buluvereceksin ve mağazadan çıkarken de yeni bir motosiklet sahibi olacaksın ,bak demedi deme :D :D
Bu bebekler de benim kullandığım motorlar
(http://imageshack.us/a/img28/1240/8001761002107.jpg)
ilk motorum
(http://imageshack.us/a/img33/5535/transalpn.jpg)
bu ikinci motorum
(http://imageshack.us/a/img835/5413/hayabusap.jpg)
bu üçüncü motorum en çok sevdiklerimden bir tanesi
(http://imageshack.us/a/img515/5218/gsxr1000p.jpg)
bu dördüncü motorum
(http://imageshack.us/a/img440/1619/bmw1150gsadventure.jpg)
bu en çok sevdiklerimden biri olan BMW 1150 GS Adventure
(http://imageshack.us/a/img404/4407/kavasakzx10r.jpg)
Bu da yeni sevgilim bakalım bununla ne zamana kadar beraber olacağız,şimdilik aramız iyi gidiyor ama ilerisi için bir şey söyleyemem :D :D
-
Motorda hacim arttırma çabası çok da sağlıklı bir çaba değil. Motoru sağa sola keyifle bakınarak kullanabilmek en güzeli. Arkaya çadırı bağlayıp bir iki motosiklet festivaline gitmeden motorunu değiştirme.
İşin ruhunu anlatan çok güzel bir belgesel olduğu için Steve McQueen'in On Any Sunday adlı 1971 tarihli belgeselini izlemenizi hararatle tavsiye ederim.
-
Motorda hacim arttırma çabası çok da sağlıklı bir çaba değil. Motoru sağa sola keyifle bakınarak kullanabilmek en güzeli
+1
sonu yok, daha doğrusu var ama pek hoş değil...
-
İbrahim abi, anladığım kadarıyla çok motor değiştirmişsin. Bana herkes senin yazdıklarını söylüyor ama ben annemleri zaten zor ikna ettim maddi açıdan pek değişim yapabileceğimi sanmıyorum:) Ama bilgilerinden faydalanmak isterim daha önceden de buyur gel demiştin unutmadım:) İnşaallah bayramdan sonra bir yanına uğramak isterim müsayit bir zamanında.
-
bır tavsıyede ben vereyım, sakın ama sakın gaza gelıp sürat ve artislık hareketlere yeltenme. emin ol bedelını çok ağır ödersin...
-
Hiç öyle niyetlerim yok Taner abi, kampüs içindeki ring servislerine tepki olarak alacağım:) Almışken de görünüşü güzel olsun diyorum.
-
cbf 150 lik yamaha ybr 125 de olabilir gayet güzel motorlardır,tam kuşam kıyafetle ve eğitim almadan binmenizi tavsiye ederim.
-
Transalp. Tek bir modifikasyon yaptır: "touring" camı taktır, sonra koltukta oturur gibi gez. Yolda ve doğada günlük kullanım için üstüne tanımam.
-
abi bide 1340 olanını kullan hayabusanın o dahada deli bi alet ben yaklaşık 2 ay kadar kullandım emanet bi motordu ama çok şahane bir motor...
-
Hiç öyle niyetlerim yok Taner abi, kampüs içindeki ring servislerine tepki olarak alacağım:) Almışken de görünüşü güzel olsun diyorum.
Bir tane strida al. Kampüste katlanır bisikletin şahını kullan, hem havan olsun hem de gün sonunda alır eline metroya otobüse bile binebilirsin.
-
motor kullanmaktan hiç anlamam,zaten öğrenene kadar düş kalk iyi bir şey olmuyor
yaşlanmadan yapmak istediğim bir şeydi,motor kullananlar değerini bilsin :2up
-
eylem ustam ben stridalari cok begendim ama benim gobegi tasiyamiyacagini dusunuyorum birde normal bisiklete oranla performansinin dusuk olabileceginden korktum max. yuk tasimasi ve performansi hakkinda bir bilginiz varmi?
-
Amerikalıların bir lafı geldi aklıma tam bu şekilde değildi ama sanırım şöyle bişey: "Git koruyucu malzemelerin en güzellerini al, kalan paraylada motor al" bunun gibi bir cümle ama sanırım ne demek istedikleri anlaşılıyor.
-
Eylem abi, kampüste yüksek eğimlerde yokuşlar var bisikletide yürütmek zorunda kalacağımdan düşünmedim hiç:)
-
Muhterem, seninki hangi kampus ki?
-
Kaskını,eldivenini,botunu,ceketini,dizliklerini veya koruyucu pantolonunu al.Ondan sonra kalan bütçenle bir motor aramaya başla.Honda cbf150,cb125e veya yamaha ybr125 senin için ideal motorlar.
125lik veya 250 lik motoru kısa bir süre kullanıp bu motor bana yetmiyor diye yanımıza gelenler çok oluyor.Sonra tek bildiklerinin hiçbirşey bilmedikleri olduğunu öğrenip geri dönüyorlar.Motora yeni başlayan birinin 125 lik bir motoru öğrenip bitirebilmesi en az 30.000 kilometre sürer; her kim olursa olsun.
-
İtü ayazağa Eylem abi.
-
Sen inşaat fakültesinde falan mısın? Hani oradan İstinye tarafındaki yurtlara biraz mesafe var ama o da atla deve değil ki. İTÜ Maslak küçük bir kampüs değil, yol boyunca dört duraklık mesafe boyunca devam ediyor ama yine de yürünmeyecek bir mesafe yok.
-
Yok inşaatta değilim meteorloji uçak uzayda ama tam istinye parkın karşısındaki yurttaydım. Yürünmeyecek mesafe değil ama sabahları dersler erken, bazen eşyan oluyor gözü kesmiyor insanın servislerde sağolsun hiç gelmek bilmiyor, bunların bahanesiyle bende almak istiyorum işte :D
-
İyi bahaneymiş seninki. 8) Bir sabah öğleden vizeye yetişmeye çalışırken bulunduğum otobüs devrilen bir kamyon yüzünden trafikte kalınca Maslak sanayi'nin oradan elektronik fakültesine depar atmıştım. Sen gençsin büyük düşün. O mesafe ne ki?
-
Eylem abi, o zaman şöyle diyeyim mesafe bahane cbr şahane :D
-
Ha şöyle, yola gel.
-
İlk motorsilketim. Jawa style 350 cc.. Aldığımda nasıl çalıştırılır onu dahi bilmiyordum. Haaa motor pazarına da mobilet almaya gitmiştim. İlk görüşte aşık olduğum adını Beyazyıldız koyduğum motorumdu.
Her ne kadar kız gibi baksamda çok masraf çıkarıyordu. Lakin güçlü motordu... Bambaşka bir zevkti. Bir ara paraya çok sıkıştım, satmak zorunda kaldım. Sattığım yavşak motoruma or..pu gibi davranmaya başlayınca onu o kötü hayattan kurtarmak için borç harç sattığım fiyatın üstünde geri satın aldım.
İbre 180 göstersede en fazla 130 yapıyordu. Şehir içinde asla 20km/h geçmezken şehir dışında 70İn altına düştüğümü kimse görmemiştir.:)
Sonra kutsal bir iş için tekrar satmak zorunda kaldım. Nasıl üzüldüğümü anladığınızı düşünüyorum. Kısmetsiz motorsikletim yine nalet birisinin eline düşmüştü. Ama artık gözden uzaktı.
Son olarak şu an kullandığım çin işi 125 likten 150 liliğe devşirme motorsikletimi aldım.Yakıt yok, masraf yok.. basarsan 80 biraz zorlarsan 100 filan diyor ama bir anda oğlum geliyor gözümün önüne..
En kalıcı ve en hasarlı kazamı 20 km/h iken yaptım. neredeyse motor durmak üzereyken bir anda yere serildim.
Kesinlikle alacağınız motorsikletin ilk deneyiminiz olacağı için güçsüz ve hafif olmasını ben öneririm. , iki ayağınızla yere basabileceğiniz kadar yere yakın olmalı derim.
Motorsikletin üzerine çıktığınız an " ben hız yapmam" fikri ortadan kalkıyor.
Honda mı Yamaha mı derseniz.. Yamaha derim.
Yamaha YBR 125 Kullanıcısını yormayan, sınıfına kıyasla eşsiz bir süspansiyonu olan bir motorsiklet.
Ve son olarak, önce tedbir.
-
mehmet ali kardeşim ben 2 yıldır yaz,kış CBF 150 kullanıyorum ve tüm dostlarıma tavsiye ederim hem gösterişli hem parçası ucuz hemde ve en önemlisi çok az yakıyor hemde artçın ve topcase çok rahat taşınır ve görüntü olarakta şık durur. cbr 125!e göre cbf 150 daha kaslı ve iri bir motosiklet cbr 125'de artçı oturuş sıkıntılı uzun yol rahatsız ve performans düşük ha alabiliyorsan cbr 250 al ona bişey demem ama cbr 125 almasan senin için daha iyi olur tabiki sadece benim fikrim böyle uygulayıp uygulamamak sana kalmış 20 bin 30 bin km yol yapmış bir cbr 125 de emin olabilirsin yorulmuştur. bence eylem arkadaşımın dediği gibi ybr 125 yada uzun süre binebileceğin garantili tabi temizinden bir adet cbf 150 yakışır sana, ne alırsan al ama KASK ve Koruyucu Ekipmanlarıda lütfen ihmal etme yaklaşık 4 kere kaza yapmış biri olarak tavsiyem bak hala tavsiye verip ve motora binebiliyosam onların etkisi büyüktür.
-
ybr 125 veya cbf 150 tavsiyemdir, yada kymco ağiliyt 125 (gerçi bu scoter ama )de olabilir oldukça sağlam motordur.
kymco benim ilk motorum idi ck 125 fena makine değildi 15000 km yapıp 5 sene binip satmıştım.
hala ardahan da bir yerlerde günlük görevi olan işe gidiş geliş vazifesini yerine getiriyor.:)
ybr veya honda cbf oturuş pozisyonu ve hareket rahatlığı yüzünden tercihim olurdu.
kıyafetlere ciddi bir yatırım yapmalısın,ucuz çin malı ürünlerden uzak durmak gerek. 5 sene önce lazer veya nolanlar makul seviyede fiyatı olan sağlam sayılabilecek kasklardı, şimdi motosiklet nette veya ikitekerde takip et,şu an için bilmiyorum.
forumlarda mutlaka yeni incelemeler vardır bilgi edin araştır,belki yeni markalar fırsatlar olabilir.
ben bir adet max marka 150 tlye bir adette lazer marka 200 tlye almıştım 4 Sene önce.
botsuz montsuz kasksız yaz kış binmedim hiç motoruma, dizlikte var eldiven de, onları bazen kullanırdım. yağmurluk alt üst iyi bir şey kuryelerin kullandığı bir marka idi sürekli arka çantamda olurdu ve lazım olduğunda hemen giyinir devam ederdim.bir kere yağmuru geçirmedi honda özenden almıştım.bana sorarsanız alın bir ybr tepe tepe kullanın arkanıza bakmazsınız yağını değiştirir benzinini koyar gezersiniz motor koruma demiri taktırın mutlaka onun sayesinde düşmelerde motor bloğunuz grenajlarınız hasar almamış olur,ayrıca düşme tekniklerini bilin ama kullanmayın:),viraja uygun hızda uygun viteste girin,virajın çıkışına bakın nereye bakarsanız oraya gidersiniz.beyazyol çigilerinin üzerinden gitmeyin araçların sağında solunda fazla oyalanmayın sizi görebilecekleri yerlerde olun farınız gece gündüz açık olsun,ve motor hafif yatıkda olsa virajda sert firen yapmayın veya frene ihtiyac bırakmayın uygun hızda girin,bunlar istanbul trafiği için elzem olan şeyler, birde aynaların ayarı mesela aynaları ayarladığınızda dirsek uçlarını hafif görecek şekilde ayarlayıp arkanızı her yönden çok rahat bir şekilde görmek ve sürekli trafği okuyarak arkamızı kollayarak sürüşümüzü yapalımki emniyetli bir sürüş yapalım.bir çok arkadaşımız kazalar yaptı çok basit nedenlerden olabileceği gibi, kendi hatalarından dolayı basit kuralları bilmemelerinden dolayıda olan kazalar. eğitim almadan motorun selesine oturmayınmutlaka ya birinden yada bir kurumdan eğitim alın.neyse şimdilik bunlar yeter motosiklet nette Reşat Arbaş(Donald Duck) abimizin motosiklet teorisi kitabını veya makalelerini takip edin okuyun,bir çok şeyi ondan öğrendim,kendisine teşekkürü borç bilirim.birde besmelesiz binmem motora arkadaş. ;)
-
Öncelikle herkesin söylediği gibi ilk işim korunma ekipmanları olacak motoru biraz geç alırım ama ilk bunları halletcem. Ybr125 i de inceleyeceğim, zaten bakmıştım ama o da aklıma girdi şimdi:) Önerilerinizden ilginizden dolayı herkese çok teşekkür ederim. Hüseyin abi, bir de aklıma takılan şu oldu çin işi motorlar hakkında herkes bir şeyler söylüyor, sıfır çin işi alacağına 20binde honda yamaha al diyorlar, kullanan biri olarak sence nasıl?
-
Çinlilerin günahına girmemek lazım.. Ben kendi kullandığım motorsikleti eşşek niyetine eşeğin bile gitmeyeceği yerlere sürüyorum. Etmediğim eziyet kalmadı. Yedek parçası bedavadan biraz daha pahalı. Bana 4 senede toplam arıza masrafı 100 tl bile çıkarmadı.Bir iki defa kaza yaptım gönyede bir kayma olmadı.
Yamaha ile arasında ki farkı sorarsan... Yamahadan haz almak için Çin işi bir motorsiklet kullanman gerekir ki ömrünün tükendiğini farkedesin. Sürüş keyfi ve konfor olarak ikisini asla kıyaslamam. Tabiri caizse birisi (çin işi) yeni sıpa, diğeri limuzin...Seni hangisi mutlu edecekse ona bin.