Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Dekorasyon (ve damga) => Konuyu başlatan: emrekipmen - 09 Haziran 2012, 00:48:12
-
1 yıl önceye kadar bıçaklarımı yaptırttığım çıkarmalarla elektro-aşındırma metoduyla markalıyordum. Şöyle görünüyordu:
(https://lh4.googleusercontent.com/-RcifXeMo2_o/S4fJwiMm3UI/AAAAAAAAFAI/WAUYq1E8EwM/s640/DSC03679.JPG)
Ancak aslında elle atılan imzamı daha çok seviyordum, bunun için önceleri bir tür plastik boya kullanıyordum, bir sürü sorun yaşıyordum imza atmada, boya yapışkan ve dar kavislerde sorunlu idi. Çizgiler bazen aşındırma sırasında dağılabiliyordu. Balmumu, değişik boyalar, neredeyse herşeyi denedim ama hepisnin belli dezavantajları vardı. Bu yüzden çıkarmaları kullanmaya devam ettim.
Geçen yıllarda şu ürünü keşfettiydim. Bu bir endüstriyel markalama kalemi. Kendisini Koçtaşta buldum...
http://www.teminedin.com/urun-gor-EDDING_950_ENDUSTRI_BOYA_MARK%C3%96R%C3%9C-280-12288.html (http://www.teminedin.com/urun-gor-EDDING_950_ENDUSTRI_BOYA_MARK%C3%96R%C3%9C-280-12288.html)
Yöntem şu şekilde:
(https://lh3.googleusercontent.com/-RMflEf2T_xg/T9H8RGZtjaI/AAAAAAAAH_Q/8W1NZBBO96Y/s640/DSC06695.JPG)
Bu bıçağımız, 440C 400 kumda perdahlandı, ilk "slipjoint" çakım olacak, bittiğinde babalar günü hediyem olacak babama. Pivot etrafındaki oyuklar maalesef işe yaramamış olan bir kilit mekanizması denemesinden kalıntılar, ancak başka bir şekilde nasıl yapmam gerektiğini buldum, belki sonraki bir denememde uygularım doğru versiyonunu, bu klasik olacak mecburen...
(https://lh4.googleusercontent.com/-CzxLaaBvqR8/T9H8RT0Fz5I/AAAAAAAAH_Y/ucU-mvCwR8c/s640/DSC06696.JPG)
Bu ürünün kendisi. Isıya ve asitlere karşı inanılmaz dayanıklı. Taş gibi sertleşiyor kaplanan yüzey, çizilmelere ve bozulmalara karşı dayanıklı...
(https://lh5.googleusercontent.com/-t1O26xD0ZT0/T9H8R8y4Q9I/AAAAAAAAH_g/GTLmULOVrI0/s640/DSC06697.JPG)
İmzamı atacağım yeri dikkatle boyuyorum...
(https://lh4.googleusercontent.com/-UIPXmPqiCIc/T9H8SrGo7gI/AAAAAAAAH_k/OGqG5ODamMo/s640/DSC06698.JPG)
Boşluksuz bir şekilde kaplandığından emin oluyorum. En ufak bir nokta bile boş kalsa aşındırmada oyulacaktır...
(https://lh6.googleusercontent.com/-H5lTWjDkpZ8/T9H8S5wl3XI/AAAAAAAAH_o/HV7U4gVNFyg/s640/DSC06699.JPG)
Bir kurşunkalem ile imzamı atıyorum. Bu işlemin boya donmadan yapılması gerek, donduktan sonra imza atmak imkansız. Çizgilerin kalınlığını kurşun kalemin körlüğü ve keskinliği ile ayarlayabiliyorsunuz. Eğer kalın çizgi istenirse kör bir kurşunkalem kullanmak gerekiyor, iyice sivriltilmiş bir kalem ile son derece ince çizgiler de çizilebiliyor..
(https://lh6.googleusercontent.com/-k9BYlXn-Kug/T9H8TVXH17I/AAAAAAAAH_w/EeiMLU93UNg/s640/DSC06700.JPG)
Boya artık dondu ve aşındırmaya hazır. Donması soğuk havalarda 10-15 dakikayı buluyor. Yazın 2-3 dakikayı geçmiyor donması...
(https://lh6.googleusercontent.com/-ilJvg45nEoc/T9H8UeKHAEI/AAAAAAAAIAA/ds2ZHT8axoQ/s640/DSC06701.JPG)
Aşındırma için DC (doğrusal), karartma için AC (alternatif) akım kullanıyorum. Ac ve DC trasformatörlerin birer ucu bir klipse bağlı. Pinler ise boru şeklinde paslanmaz malzemeden. Pinin arkasına trasformatörden gelen diğer uçlar bağlı, içleri ise pamuk ile dolu, pamuk diğer uçtan bikaç milim çıkıyor. Uç eskiyince pamuğu çekiştirip uzatıyor ve makasla kesiyorsunuz...
(https://lh3.googleusercontent.com/-4krWjJ8RaHo/T9H8VKDtx1I/AAAAAAAAIAI/lqoxEwMUzDk/s640/DSC06702.JPG)
Trafolar hurdacıdan bulduğum çok ucuz malzemeler. AC olan 19 volt ve 3 amper. DC olan ise 12'den 3 volta değişebilen çıkışı var ve 1,2 amper.
(https://lh3.googleusercontent.com/-rKzrFKFj5NQ/T9H8WvYDAmI/AAAAAAAAIAc/my80nnn7y60/s640/DSC06705.JPG)
Elektrolit olarak tuzlu su kullanıyorum. Bir ekspresso bardağının yarısına kadar su dolduruyorum, buna bir tatlı kaşığı kadar tuz katıyorum.
(https://lh3.googleusercontent.com/-xeomAq64M_A/T9H8XngPlOI/AAAAAAAAIA8/567A_ncEdvQ/s640/DSC06707.JPG)
Klipsi bıçağa tutturuyorum, DC ucun pamuğunu tuzlu su ile ıslatıyorum (fazla sulu olmaması için bir beze siliniz), sonra DC trafoyu fişe takıyorum. Aşındırma için genelde 12 volt kullanıyorum. Pini sadece 3 saniye kadar basıp çekiyor, 1-2 saniye kadar soğumasını bekleyip sonra çizginin devamına yine 3 saniye basıyorum. Bu şekilde tüm imzayı birçok adımda geçiyorum. İmzanın tümünü geçtikten sonra pamuğu gerektiğinde hafiften ıslatıp bu işlemi 10 kere kadar tekrarlıyorum.
(https://lh6.googleusercontent.com/-omd89QwLp9Q/T9H8YB8w7MI/AAAAAAAAIA0/1FWDJ6FgASU/s640/DSC06708.JPG)
Doğrusal akım ile aşındırılan çizgi şu anda açık gri bir tonda. Karartmak için alternatif akım kullanıyoruz. DC trafoyu fişten çekip AC trafoyu takıyorum fişe, AC pinini hafiften ıslatıp imzaya 2 saniyelik aralıklarla kısa kısa basıyorum. Bu sırada zaten rahat duyulabilen bir "cıs" sesi çıkar. Tüm imzayı geçtikten bir kere daha çok kısa aralıklarla geçiyorum, bikaç saniyeden fazla tutulursa boyanın dayanamayacağı ısılara çıkabiliyor, bu yüzden arada pamuğu tuzlu suya batırıp soğutmak işe yarayabiliyor. Ama aklınızda olsun, asla pamuğun şıpır şıpır ıslak olmaması lazım, sadece hafif ıslak olacak.
Bu karartma işi sadece 15-20 saniyede bitiveren bir işlem...
(https://lh6.googleusercontent.com/-9lQOqL66h98/T9H8Y4-JeSI/AAAAAAAAIBA/Phwn5oG0a_8/s640/DSC06709.JPG)
Aşındırma işlemi bitti. Bu noktada yüzeyde kalmış tuzu suyla yıkayıp temizlemek mantıklı, özellikle karbon çeliklerinde...
(https://lh4.googleusercontent.com/-NlL4ahTdaB8/T9H8Zwa_9HI/AAAAAAAAIBI/33a7piRREmQ/s640/DSC06710.JPG)
Asetona batırılmış bir bez ile boyayı siliyoruz..
(https://lh5.googleusercontent.com/-EfGjfA5Ellc/T9H8aelu2MI/AAAAAAAAIBM/vAzl5VgdU58/s640/DSC06711.JPG)
İşte bitti... Aşındırma gerçekten derin (DC işlemi ne kadar tekrarladığınıza bağlı olarak bir milim'e kadar varan derinliklere ulaşabilir) ve hatlar oldukça keskin.
Umarım bu yöntem birilerinin işine yarar....
-
Üstad elinize sağlık sizden ögrenilecek çok şey var.
-
kulak çöpüyle yapıyordum bende paslanmaz borular çok iyi bir çözüm. Dc akım için kullandığın adaptörü kullanıyorum ben de ustam. Eylem abi bir konuda bahsetmişti switcher la akım yönünü değiştirince ( + ucu - yapınca) karatma işlemini de yapıyorum fakat simsiyah bir sonuç alamıyorum bazen. acaba 19 volt bir AC adaptör daha iyi bir karatma performansı verir mi?
-
kulak çöpüyle yapıyordum bende paslanmaz borular çok iyi bir çözüm. Dc akım için kullandığın adaptörü kullanıyorum ben de ustam. Eylem abi bir konuda bahsetmişti switcher la akım yönünü değiştirince ( + ucu - yapınca) karatma işlemini de yapıyorum fakat simsiyah bir sonuç alamıyorum bazen. acaba 19 volt bir AC adaptör daha iyi bir karatma performansı verir mi?
artı eksi değiştirmeyle grinin tonunu karartıyorsun, aslında yüzeye biraz bakır aşılıyorsun, hem karartma kalıcı olmuyor hem de tonu yer yer değişebiliyor. 10-20 küsur voltluk herhangi bir AC adaptör işini çok iyi görür Orhan. Sorma ben de kulak çöpüyle iş yapıyordum. Bu pin meselesi bikaç ay önce aklıma geldi, daha önce neden düşünmedim diye hayıflandığım bir sürü icattan biri oldu kendileri :)
-
Güzel yöntem :2up acaba o kalem yerine zift kullanılabilir mi?
-
Güzel yöntem :2up acaba o kalem yerine zift kullanılabilir mi?
Zift de denedim, kaleme yapıştığından bulaşma eğiliminde oluyor, yani daha demin açtığın çizgiden sürüklediğin malzeme ilerde başına sorun açıyor, bir harf sonra ikinci harfte çizgilerin içi kalıntı malzeme ile doluyor, temiz bir sonuç alamadım. elektro aşındırmada çıkan ısıda zift yumuşayıp çizgileri geri dolduracaktır eğer düzgün imza atmayı becerebilsen bile...
-
Aynı kalem bende de var. Ben markalama esnasında pnp kağıdının yanlışlıkla kaplayamadığı yerleri bu kalemle doldurup tamir etmek için almıştım. Daha önce bir kaç serbest el imza denemesi yapmıştım ama çizgiler çok ince çıkmıştı. Tabii kurşun kalem aklımda yoktu. Uç grafit olduğundan elektrik geçiriyor. Böylece grafit uç izolasyon malzemesini sıyırdığı yerlerde grafit kalıntısı bıraksa da herhangi bir dezavantaj yok. Bir de kalemin ucunun istenen kalınlıkta kullanılabilmesi büyük kolaylık.
Bu harika fikir için çok teşekkürler Emre.
-
hemen paslanmaz borudan kalem kadar 2 parça kestim bugün :D aile denizci olunca bulmaz zor olmuyor allahtan :) ama AC adaptör bulamadım hurdacıda sanırım 0 almam gerekecek
-
Aslında tüm trafolar AC çıkış verir. kullanılacağı yere göre DC ye çevirilir ve öyle kullanılır. Bizim kullandığımız adaptörlerin neredeyse tamamı DC ye çevirilmiş. içini açıp çevrilmeden önceki çıkışlardan kullanırsak hem AC yi hemde DC yi tek adaptör ile kullanabiliriz.
Ayrıca boya ile markalamak yerine birçok alternatif yöntem kullanılabilir.
- Afişlerde dergilerde kolayca seçebileceğimi parlak kağıtlar var. beyaz ve parlak yüzeyler olması lazım. lazer yazıcıda yazıldığında boyayı içine çekemeyecek bir kağıt işte :D . yazmak istediğimiz yazıyı bilgisayar ortamında gayet profesyonel bir şekilde ayarlayıp aynalayarak yazdırıp. ütü yardımı ile kağıtdaki mütekkebi bıçağın yüzeyine aktarabiliriz.ısıtıp bastırmak ve biraz tekrarlamak gerekiyor. iyice yapışınca kağıdı ıslatarak soyabiliriz. bu yöntem sürtünmeye ve tuzlu suya biraz daha dayanıklı ama yinede fazla ısıtmamak lazım.
- yazacağımız yazı fazla çetrefilli karakterler içermiyorsa kesinlikle bu yöntemi tavsiye ediyorum. bıçağın üstüne ince bir keçeli kalemle yazıyı yazıyoruz. üstüne şeffaf bandı güzelce hava boşluğu olmadan yapıştırıyoruz. maket bıçağı veya uygun gördüğünüz herhangi bir kesiciyle yazıyı takip ederek bandı kesiyoruz. harflerin içleri boşlukda ve yapışkansız tertemiz olarak çıkınca, istediğimiz kadar ısıtarak, yüksek volt, yüksek akım, AC, DC farketmeden istediğimiz kadar aşındırıyoruz. inanılmaz derecede temiz ve net bir sonuç veriyor. derinliğini istediğimiz kadar derin yazabilmemiz için hiç bi engel yok.
- lazer yazıcıda yazılmış kağıt veya pnp kağıdı veya su geçirmez kalemlerle boyayıp yazdığımız. fazla sürtünmeye ve ısıya gelmeyen yöntemler için, elektrikle dağlamak yerine asit de kullanılabilir. fakat biraz daha dikkatli çalışmak gerekir. bıçağın diğer kısımlarınıda iyi korumak gerekir.
benim bildiğim birkaç asit var.
1. perhidrol ve tuzruhu karışımı, 3 ölçek tuzruhuna 1 ölçek perhidrol sakin sakin temiz temiz çalışmak için idealdir. ilk etapda 5/1 de denenebilir. tatmin etmezse oranları tatmin edecek şekilde ayarlayabiliriz. bu asit plastiklere karşı çok fazla etkili değildir. havalandırılması şart. zehirlenmemek için azcık dikkat yeterlidir. elektronikçilerde veya çerçilerde perhidrol bulunur.
2. nitrik asit - sülfürik asit - ve su. ( aslında bu yöntemi pek tavsiye etmem ama genel kültür olsun kullanım alanımız geniş olsun, fazla bilgiden zarar gelmez :) ) bu karışım metali resmen eriten bir reaksiyon. sadece metali değil plastiklerede zararlıdır. üzerinde PP yazanlar ve kauçuk türleri hariç . metal ile temas başlar başlamaz erime başlar. yarı yarıya nitrik asit ve sülfürik asit sabit. su miktarını değiştirerek yüzeyin kumunu ayarlayabiliriz. sonuçları deneme yanılma yöntemi ile belirleyip uygun olan karışımı kullanmalıyız. cilde temas tehlikelidir. solunum için tehlikelidir, zaten içine çekmek zordur keskinliğinden. bu yöntem sineği roketle öldürmeye benzer. tavsiyem değildir. bununla delik bile delinebilir. eskitme ve kumlu yüzeyler elde edilebilir. malzemeler çerçilerde bulunur.
Nereden estiyse bir sürü şey yazdım. Yerimi değilmi bilmiyorum ama faydalı olmuştur umarım. Saygılar...
-
Tüm faydalı bilgiler için teşekkürkler. Ancak elektro aşındırma için neden havuzlamayıp pamuklu pim kullandığımızı anlamadım?
-
vay anasina valla helal olsun neler var be emegi gecen herkese sonsuz tsk"ler ellerinize saglik
-
elinize saglik
cok guzel bi uygulama :2up
-
Öncelikle Herkese selamlar. Emre ustam size bir şey danışmak isterim. Bu kalem edding 950 industry kalemi fiyatlari 25 tl gibi gorunuyor internette gecrekten bukadar pahalı mı yoksa piyasada daha uygun bulabilirmiyiz.
-
emre ustam gerçekten harika bir anlatım şekli ve görsellerde mükemmel çok teşekkürler böyle bilgilendirici çalışma paylaştığın için
-
1 yıl önceye kadar bıçaklarımı yaptırttığım çıkarmalarla elektro-aşındırma metoduyla markalıyordum. Şöyle görünüyordu:
(https://lh4.googleusercontent.com/-RcifXeMo2_o/S4fJwiMm3UI/AAAAAAAAFAI/WAUYq1E8EwM/s640/DSC03679.JPG)
Ancak aslında elle atılan imzamı daha çok seviyordum, bunun için önceleri bir tür plastik boya kullanıyordum, bir sürü sorun yaşıyordum imza atmada, boya yapışkan ve dar kavislerde sorunlu idi. Çizgiler bazen aşındırma sırasında dağılabiliyordu. Balmumu, değişik boyalar, neredeyse herşeyi denedim ama hepisnin belli dezavantajları vardı. Bu yüzden çıkarmaları kullanmaya devam ettim.
Geçen yıllarda şu ürünü keşfettiydim. Bu bir endüstriyel markalama kalemi. Kendisini Koçtaşta buldum...
http://www.teminedin.com/urun-gor-EDDING_950_ENDUSTRI_BOYA_MARK%C3%96R%C3%9C-280-12288.html (http://www.teminedin.com/urun-gor-EDDING_950_ENDUSTRI_BOYA_MARK%C3%96R%C3%9C-280-12288.html)
Yöntem şu şekilde:
(https://lh3.googleusercontent.com/-RMflEf2T_xg/T9H8RGZtjaI/AAAAAAAAH_Q/8W1NZBBO96Y/s640/DSC06695.JPG)
Bu bıçağımız, 440C 400 kumda perdahlandı, ilk "slipjoint" çakım olacak, bittiğinde babalar günü hediyem olacak babama. Pivot etrafındaki oyuklar maalesef işe yaramamış olan bir kilit mekanizması denemesinden kalıntılar, ancak başka bir şekilde nasıl yapmam gerektiğini buldum, belki sonraki bir denememde uygularım doğru versiyonunu, bu klasik olacak mecburen...
(https://lh4.googleusercontent.com/-CzxLaaBvqR8/T9H8RT0Fz5I/AAAAAAAAH_Y/ucU-mvCwR8c/s640/DSC06696.JPG)
Bu ürünün kendisi. Isıya ve asitlere karşı inanılmaz dayanıklı. Taş gibi sertleşiyor kaplanan yüzey, çizilmelere ve bozulmalara karşı dayanıklı...
(https://lh5.googleusercontent.com/-t1O26xD0ZT0/T9H8R8y4Q9I/AAAAAAAAH_g/GTLmULOVrI0/s640/DSC06697.JPG)
İmzamı atacağım yeri dikkatle boyuyorum...
(https://lh4.googleusercontent.com/-UIPXmPqiCIc/T9H8SrGo7gI/AAAAAAAAH_k/OGqG5ODamMo/s640/DSC06698.JPG)
Boşluksuz bir şekilde kaplandığından emin oluyorum. En ufak bir nokta bile boş kalsa aşındırmada oyulacaktır...
(https://lh6.googleusercontent.com/-H5lTWjDkpZ8/T9H8S5wl3XI/AAAAAAAAH_o/HV7U4gVNFyg/s640/DSC06699.JPG)
Bir kurşunkalem ile imzamı atıyorum. Bu işlemin boya donmadan yapılması gerek, donduktan sonra imza atmak imkansız. Çizgilerin kalınlığını kurşun kalemin körlüğü ve keskinliği ile ayarlayabiliyorsunuz. Eğer kalın çizgi istenirse kör bir kurşunkalem kullanmak gerekiyor, iyice sivriltilmiş bir kalem ile son derece ince çizgiler de çizilebiliyor..
(https://lh6.googleusercontent.com/-k9BYlXn-Kug/T9H8TVXH17I/AAAAAAAAH_w/EeiMLU93UNg/s640/DSC06700.JPG)
Boya artık dondu ve aşındırmaya hazır. Donması soğuk havalarda 10-15 dakikayı buluyor. Yazın 2-3 dakikayı geçmiyor donması...
(https://lh6.googleusercontent.com/-ilJvg45nEoc/T9H8UeKHAEI/AAAAAAAAIAA/ds2ZHT8axoQ/s640/DSC06701.JPG)
Aşındırma için DC (doğrusal), karartma için AC (alternatif) akım kullanıyorum. Ac ve DC trasformatörlerin birer ucu bir klipse bağlı. Pinler ise boru şeklinde paslanmaz malzemeden. Pinin arkasına trasformatörden gelen diğer uçlar bağlı, içleri ise pamuk ile dolu, pamuk diğer uçtan bikaç milim çıkıyor. Uç eskiyince pamuğu çekiştirip uzatıyor ve makasla kesiyorsunuz...
(https://lh3.googleusercontent.com/-4krWjJ8RaHo/T9H8VKDtx1I/AAAAAAAAIAI/lqoxEwMUzDk/s640/DSC06702.JPG)
Trafolar hurdacıdan bulduğum çok ucuz malzemeler. AC olan 19 volt ve 3 amper. DC olan ise 12'den 3 volta değişebilen çıkışı var ve 1,2 amper.
(https://lh3.googleusercontent.com/-rKzrFKFj5NQ/T9H8WvYDAmI/AAAAAAAAIAc/my80nnn7y60/s640/DSC06705.JPG)
Elektrolit olarak tuzlu su kullanıyorum. Bir ekspresso bardağının yarısına kadar su dolduruyorum, buna bir tatlı kaşığı kadar tuz katıyorum.
(https://lh3.googleusercontent.com/-xeomAq64M_A/T9H8XngPlOI/AAAAAAAAIA8/567A_ncEdvQ/s640/DSC06707.JPG)
Klipsi bıçağa tutturuyorum, DC ucun pamuğunu tuzlu su ile ıslatıyorum (fazla sulu olmaması için bir beze siliniz), sonra DC trafoyu fişe takıyorum. Aşındırma için genelde 12 volt kullanıyorum. Pini sadece 3 saniye kadar basıp çekiyor, 1-2 saniye kadar soğumasını bekleyip sonra çizginin devamına yine 3 saniye basıyorum. Bu şekilde tüm imzayı birçok adımda geçiyorum. İmzanın tümünü geçtikten sonra pamuğu gerektiğinde hafiften ıslatıp bu işlemi 10 kere kadar tekrarlıyorum.
(https://lh6.googleusercontent.com/-omd89QwLp9Q/T9H8YB8w7MI/AAAAAAAAIA0/1FWDJ6FgASU/s640/DSC06708.JPG)
Doğrusal akım ile aşındırılan çizgi şu anda açık gri bir tonda. Karartmak için alternatif akım kullanıyoruz. DC trafoyu fişten çekip AC trafoyu takıyorum fişe, AC pinini hafiften ıslatıp imzaya 2 saniyelik aralıklarla kısa kısa basıyorum. Bu sırada zaten rahat duyulabilen bir "cıs" sesi çıkar. Tüm imzayı geçtikten bir kere daha çok kısa aralıklarla geçiyorum, bikaç saniyeden fazla tutulursa boyanın dayanamayacağı ısılara çıkabiliyor, bu yüzden arada pamuğu tuzlu suya batırıp soğutmak işe yarayabiliyor. Ama aklınızda olsun, asla pamuğun şıpır şıpır ıslak olmaması lazım, sadece hafif ıslak olacak.
Bu karartma işi sadece 15-20 saniyede bitiveren bir işlem...
(https://lh6.googleusercontent.com/-9lQOqL66h98/T9H8Y4-JeSI/AAAAAAAAIBA/Phwn5oG0a_8/s640/DSC06709.JPG)
Aşındırma işlemi bitti. Bu noktada yüzeyde kalmış tuzu suyla yıkayıp temizlemek mantıklı, özellikle karbon çeliklerinde...
(https://lh4.googleusercontent.com/-NlL4ahTdaB8/T9H8Zwa_9HI/AAAAAAAAIBI/33a7piRREmQ/s640/DSC06710.JPG)
Asetona batırılmış bir bez ile boyayı siliyoruz..
(https://lh5.googleusercontent.com/-EfGjfA5Ellc/T9H8aelu2MI/AAAAAAAAIBM/vAzl5VgdU58/s640/DSC06711.JPG)
İşte bitti... Aşındırma gerçekten derin (DC işlemi ne kadar tekrarladığınıza bağlı olarak bir milim'e kadar varan derinliklere ulaşabilir) ve hatlar oldukça keskin.
Umarım bu yöntem birilerinin işine yarar....
Arkadaşlar bu alternatif akım ve doğru akım transformatörlerini nereden bulabiliriz..Bir de o makasa benzer şeyi nereden temin ederiz ve işlem sırasında bu şey bir yere tutturuluyor mu?
-
Ev eski adaptörler falan yok mu? Yoksa elektrikçilerde bulursun.
Oto elektrikçilerinden akü bağlantı krokodili arayabilirsin.
Elektrikçilerden yada elektronik hobi malzemesi satan bir yerden krokodilli kablo arayabilirsin.
-
Eylem Bey, bu krokodili bir yere tutturuyor muyuz yoksa boşta mı kalıyor?
-
Elektrik konularına biraz uzak mısınız? O:-) Aman güvenliğe dikkat. Ne yaptığınız konusunda iyi bilginiz yoksa özellikle ebeke gerilimi ile ilgili bir şeyler asla yapmayın.
Şu konuyu da okuyun. İki konu birbirine çok paralel.
http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=41.0 (http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=41.0)
-
Elektrik konularına biraz uzak mısınız? O:-) Aman güvenliğe dikkat. Ne yaptığınız konusunda iyi bilginiz yoksa özellikle ebeke gerilimi ile ilgili bir şeyler asla yapmayın.
Şu konuyu da okuyun. İki konu birbirine çok paralel.
http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=41.0 (http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=41.0)
:( Çok mu belli ettim. Elektrikte tam bir cahil sayılırım. Bütün hayatım ve dikkatim diş ve ağız çevre dokularının sağlığı üzerine. Uyarılarınızı mutlaka dikkate alacağım
-
Etmeniz daha iyi. Elektrikte ve elektronikte hataların sonuçlarını göz açıp kapayıncaya kadar alırsınız.
-
Elektrik konularına biraz uzak mısınız? O:-) Aman güvenliğe dikkat. Ne yaptığınız konusunda iyi bilginiz yoksa özellikle ebeke gerilimi ile ilgili bir şeyler asla yapmayın.
Şu konuyu da okuyun. İki konu birbirine çok paralel.
http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=41.0 (http://www.bicaksanati.com/forum/index.php?topic=41.0)
:( Çok mu belli ettim. Elektrikte tam bir cahil sayılırım. Bütün hayatım ve dikkatim diş ve ağız çevre dokularının sağlığı üzerine. Uyarılarınızı mutlaka dikkate alacağım
yakın olsaydık.seve seve yardımcı olurdum.
Tamda bu aşamaya geldim bende yakında markalama yapacagım.
-
Emre ustam merakımı mazur görün geçenlerde alışmak için eski bir sürbisa mutfak bıçağına bu markalama metodunu denemek istedim. Ama sonuç alamadım dc akım verdiğim halde her hangi bir aşınma oluşmadı axaba bir yanlış mı yaptım yada su verildiği için mi öyle oldu
-
Ustam bu edding 950 yerine 750 kullansak olur mu?