Bıçak Sanatı - Forum
Forum Muhabbeti => Haber Ajansı => Konuyu başlatan: sefaçabuk - 08 Ocak 2012, 02:28:28
-
Videoları paylaşmak istedim, özellikle 1. videoda gelenksel bıçakların yapımıyla ilgili bir bölüm var, bileme meraklılarına duyurulur ;)
Ustaların yüzlerindeki mütevazi ve dingin ifadeye dikkatinizi çekerim, ben etkilendim doğrusu.
http://www.youtube.com/watch?v=3PIou_tyv1w&feature=player_embedded#!
http://www.youtube.com/watch?v=qzd7FrdqO3U&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=vff9XP2nKX4&feature=related
-
hayatın cenderesıne gırmışız. yok gecım derdı onu almalıyım bu böyle olsun ,o olmasın.. derken bır bakmısız yaşamdan pek bır tad,huzur alamadan yolun sonunu görmeye yaklaşmısız :-\ ben kendı adıma boyle olmasını ıstemıyorum şahsen.. belkı bırgun o dıgınlıkle bıçaklarını yapanlardan oluruz bızde :) güzel paylaşım, teşekkür ederim Sefa usta :)
Sefa usta bu ustalar çelığı soğuk olarak dövüyorlar ::) soğuk olarak dövulebılınırmı..?
-
Hocam zaten dövme işine merakım vardı, bu videolarla iyice heves yaptım. :)
Bakalım yarın hava iyi olursa uygun bir yerde mangalı yakıp başlıyacağım dövme işine.
Sağolasın paylaşım için. :)
Saygılar...
-
Orada su verme işleminden sonra daha sıcakken düzeltmek amacıyla dövüyorlar, menevişlemi işleminden sonra dövülebilir aslında. elbette menevişlemenin hangi sıcaklıkta yapıldığı da önemli, örneğin 100-150 dereceler arasında menevişleme işleminden sonra dövmek büyük olasılıkla kırım yaşatır ama daha yüksek menevişlerde ( özellikle menevişleme sıcaklığı daha soğumadan) düzeltme amacıyla dövme yapılabilir.
-
Bir de hatırlarsanız, genelde ağız dışındaki bünyenin çoğu oldukça sünek bırakılıyor, dolayısıyla ağıza vurmadığı sürece oldukça yüksek toleransı var....
Sefa ustam videolar için teşekkürler, daha izleyemedim ama kesinlikle yapılacak işler listemde ;)
-
Sefa Hocam videolar için teşekkürler. Özellikle teknolojinin çok gelişmiş olduğu Japonyadan olması çok düşündürücü. Vahşi kapitalizm çağını yeni yaşadığımızdan bize oldukça yabancı :o. Bize öğretilen işi en hızlı en düşük maliyetle yapmanın yolları. Aksi halde eve ekmek götüremezsiniz. Birde bedevi medeni farkı sanırım aslında el sanatları gerçekten medenilerde gelişiyor göçebelerde değil. Osmanlıda da el sanatlarının önemli kısmının yerleşik g.müslümlerce gerçekleştirilmesi tesadüf değil. Kusura bakmayın biraz konu dışı oldu ama bence araştırılması gereken sosyolojik bir şey bu.
-
Sefa Hocam videolar için teşekkürler. Özellikle teknolojinin çok gelişmiş olduğu Japonyadan olması çok düşündürücü. Vahşi kapitalizm çağını yeni yaşadığımızdan bize oldukça yabancı :o. Bize öğretilen işi en hızlı en düşük maliyetle yapmanın yolları. Aksi halde eve ekmek götüremezsiniz. Birde bedevi medeni farkı sanırım aslında el sanatları gerçekten medenilerde gelişiyor göçebelerde değil. Osmanlıda da el sanatlarının önemli kısmının yerleşik g.müslümlerce gerçekleştirilmesi tesadüf değil. Kusura bakmayın biraz konu dışı oldu ama bence araştırılması gereken sosyolojik bir şey bu.
Vedat bey söylediklerinize itirazım var
şöyle ki;
Japonlara çok saygım var onlar dünyanın en iyi kılıcını yapmış ve bunu sistematikleştirip geleneksel olarak günümüze kadar getirmiş ve hala koruyor olabilirler ama bu kılıç teknolojisi küçük bir adadan dışarı çıkamamış Bu yüksek çelik teknolojisi japonların birbirlerini kesmesinden başka bişeye yaramamış
Sizin ve çoğu insanımızın hafife aldığı göçebelik de bir medeniyet biçimidir
ve göçebelik her medeniyetten bişey kaparak ve bunu yorumlayıp kendisine göre geliştirerek kendi medeniyetini ve teknolojisini yaratmıştır.Bizim göçebeliğimiz keyfi bir göçebelik değildir Güçlü ve sayıca kalabalık düşman milletlerin karşısında stratejik olarak hayatı idame ettirmenin yolu yüksek teyakkuz ve yüksek hareket kabiliyeti olan göçebelik olmuştur
o zamanın yüksek teknolojileri eğer, üzengi, yay, ok, kılıç, bıçak, çadır, tekerlek, arabalar vsydi
ha bunlar günümüzün modern dünyada bize pek bişey ifade etmese de o zamanın en yüksek mühendislik harikalarıydı
Şu anda bile kılıçta bıçakta ok ve yayda o dönemin teknolojisi yakalayabilmiş değiliz
Yakın tarihe gelince
Osmanlının son dönemlerinde Türklerden fedakarlıkla askerlik görevi beklenmiş dedelerimiz savaşa gidip ölmüş şanslıysa çok azı dönebilmiştir Savaşlarda çok yetişmiş insanımız kaybolup gitmiştir. Bu arada sanatsal faliyetler de doğal olarak gayri müslümlere kalmıştır.
-
Evet haklı yönleriniz de var. Benim yazdıklarım asla göçebe toplumları küçümsemek anlamına gelmemeli öyle anlaşıldıysa bile anlatamadığımdan dolayı özür dilerim. Bu konu gerçekten çok uzun ve ayrıntıya girilmesi gerekir. Sadece sanatın bizde neden geri kaldığına ilişkin düşüncelerimi belirtmek istedim tartışma açmak değil. Cevabınız için sağolunuz.
-
duyarlılığınıza ben de teşekkür ederim
Evet haklı yönleriniz de var. Benim yazdıklarım asla göçebe toplumları küçümsemek anlamına gelmemeli öyle anlaşıldıysa bile anlatamadığımdan dolayı özür dilerim. Bu konu gerçekten çok uzun ve ayrıntıya girilmesi gerekir. Sadece sanatın bizde neden geri kaldığına ilişkin düşüncelerimi belirtmek istedim tartışma açmak değil. Cevabınız için sağolunuz.
sanatın bizde geri kalması osmanlının çöküş döneminden başlıyor yani 200 yıllık birdönemden bahsediyoruz
-
hocam paylaşım çok iyi teşekkürler :)
-
Sanat bizde şehirlerde çok ileriye gidip gidip felaketlerle resetlenmiş tarih boyunca. Ancak belki de varlığımızın sanatımız kadar yara almamasını göçer atalarımıza borçluyuz. Üstelik göçer atalarımızın taşıdığı sanatsal miras da şehirli atalarımızınkinden eksik değil ancak farklı ve zamanla daha az değişen bir miras olduğundan çok daha öncesine ait kültürel mirasımızı bize aktarır. Kilimlerde tamgaların yaşaması buna çok iyi bir örnektir.
Resetlenen bilim ve sanat mirasımıza Merv çok iyi bir örnek. 1221'deki Moğol katliamında sağ bırakılanlar yalnızca 400 adet sanatçı olmuştur ve bunlar da alıp götürülmüştür. Muhtemelen bu çalınan miras, Moğolları Türkleştiren şey olmuştur.
-
Sunlarin arka yuzlerinin nasil yapildigini merak ediyorum bu gunlerde , bu filmlerden biraz da olsa bir fikrim oldu. Gerci senin de ozel olarak bir fikrin varsa ogrenmek isterim. Internette birsey bulamadim.
-
Arkasından kastın nedir?
-
Japon keskilerininin alt yüzeyi ağızdan biraz sonrasından itibaren konkav olur.
-
Eylem soylemis ama ben de soyliyeyim , japoniklerde, katate ( tek egimli ) kesicilerin neredeyse hepsinde -bileme kolayligi acisindan - duz olan yuzeylerinde ( yani arka yuzeylerde ) belirgin bicimde bir icbukeylik yapiliyor. Bu form , kenarlarda duz olan yuzeylerin tasa surulurken kolaylikla yeniden duzlenebilmesini sagliyor. Surtunen yuzey azaldigindan tastan da tasarruf etmek ba'abinda yani. Resimlerde iskarpela takimi var mesela , bunlarin degisik genisliklerde olan her birinin arkasinda bu sekilde bir icbukeylik yapmak icin ozel formlarda taslar kullanildigi dusunulebilir. Ama asindirma cizikleri cogunlukla enine degil de , boyuna oluyor.
Diger taraftan , el rendesinin bicaginda ( senin yaptigin :) ) resimde gorulen arka yuzeydeki icbukeylik oyle tasla masla yapilamayacak gibi gozukuyor. Filimlerin birinde birkac saniye ustalarin nasil bu isi yaptiklari hakkinda bir goruntu buldum , sagol valla. Acaip ise yaradi, ruyalarima girer benim , bir ise takilirsam.
-
El rendelerine sayende bende takıldım, acayip hoş bir işlevselliği var. Sanırsam heralde galiba bende yapacağım ;)
Detaylı bıçak durumu ve aletin açıklamasını burada yapmışlar açılan sayfadaki videoyu izlemende yarar var.
http://woodtreks.com/the-use-and-characteristics-of-japanese-hand-planes/156/
-
http://www.youtube.com/watch?v=cTR-QxyfW7A&feature=related buyrun buradan yakin :)
-
senin laminanin su andaki ( yarim yamalak ) hali ve dandik camdan bir dai ( agac kismi iste ) denemesi. Elim alissin meseden yapmayi dusunuyorum. Cook dikkatli bakarsan 1000 tas ile ocak kaynagi cizgisi gozukuyor. 6000 de filan cam gibi cikar.
-
Evet farkediliyor, yönünü karıştırmayasın ;) Ukalalık saymazsan bir iki şey söylemek isterim. Bıçağın kesici köşeleri olmaması gerekiyor gibi gözlemledim. Bir şey daha, rendenin ahşabının üzerindeki bıçağın gireceği kanalın biraz dış bükey olması gerekiyor gibi bir gözlemim oldu, sendeki düz görünüyor. Bu sanki bıçağın kolaylıkla çıkmamasını sağlıyor gibi düşündüm. İşi neredeyse bitirmişsin, keşke hazır başlamışken sert ve kurumuş bir ağaç kullansaydın.
-
Iskarpelayi iyi kullanamiyorum . Evet , agac yatagin ,bicagin duz ( arka ) yuzundeki icbukeylige oturmasi lazimmis ama oyle kolay is degil o . Ayrica benim bicak duz zaten :) Kesici koselerden emin degilim biraz daha bakarim. Bazi bicaklarda bayagi keskin koseler gordum . Anahtar kelime olarak kanna-mi dedin mi cikiyorlar. Ya da sadece kanna da olur .
Laminayi karistirmamak icin kivilcimlara baktik , ama cok da emin degilim harbiden :)
not : orijinali bu , yerse :)
-
Keşke arka tarafı kavisleseymişiz bizdeki tekerin çapı büyüktü kolayca olurdu o iş :( dur bakalım...
-
Sen baslayinca ayri bir konu acalim, Cok eglenceli is inan bana :)
-
Cok eglenceli is inan bana :)
;) katılıyorum.
-
http://www.youtube.com/watch?v=cTR-QxyfW7A&feature=related buyrun buradan yakin :)
Ustam bu nedir böyle. İnsan grip olunca direk "Burnumu silerim ben onunla" diyor. :D
Ben daha elimdeki planyayı düzgün ayarlamada sorun yaşıyorum. Size kolay gelsin diyorum sadece.
-
İlgilenenler için "The Walters Museum of Art" kolleksiyonu, özellikle Tsuba kolleksiyonu çok ilgi çekici
http://art.thewalters.org/search/?query=tsuba&type=search&all_fields=true
-
üzerinde koi olan çok güzel bence.
-
link cok cok iyiymis sagol
-
:2up
-
Arkadaşlar bu kanna da laminasyonun neden yapıldığını çözemedim. Çelik olarak tamamının karbon çeliğinden yapılmasında ne sakınca var. Birde ahşabı ıskarpela ile oymak yerine bıçağın oturacağı yatağı düzgün bir şekilde makinada kesip aynı ağaçtan iki yana kapak lamine etsek olmazmı
-
Ikisi de gayet guzel olur Vedat bey . Rende bicaginda laminasyon sart degil ( en azindan darbeli calismadigindan ) Japonlarda yuksek karbonlu celik eskiden cok pahali ve elde edilmesi zor bir nesne oldugundan boyle bir yola gidilmis. Gecmiste kullanilan lamine celikler ,- rende bicagi sozkonusu oldugunda -modern hss celikleri ile asla kiyas bile kabul etmezler.
Agaci , bahsettiginiz sekilde kullanmayi - cok zorlanirsam - adam gibi calisan bir alet yapabilmek icin , ben de dusunuyorum. Ama geleneksel yapim sekli bu , http://www.youtube.com/watch?v=WdHeYUP27FY
-
Teşekkürler
-
Forumda bulunsun, Tsuba örnekleri.
http://www.tokyo-samurai.com/master_tsuba_2008/japanese_tsuba_over_1000_catalog.html
-
http://www.youtube.com/watch?v=g8a3ghNDco0
-
Japonlara özgü, döküm çaydanlık yapımı. İzlemenizi öneririm.
http://www.youtube.com/watch?v=m5yGoWHRGoU&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=X8vhl8aj8JQ&feature=player_embedded
-
Bir caydanligin yapiminin bu kadar zor oldugunu tahmin edemezdim.Bu japonlarin geleneksel sanatlarini bu kadar iyi koruyabilmelerine ve her yaptiklari isi en iyi sekilde yapma azimlerine hayranim...
paylasim icin tesekkurler Sefa usta.
-
Konu biraz eski ama yine hatirlatmami yapmak istedim
Kanna (japon rende bicaginin lamine olmasinin sebebleri var bunlardan birini sizde cok guzel aciklamissiniz ikinciside bicagi cok fazla taslamamak icin cekicle minik darbelerle one dogru bukebilmek icindir buda o sertliklerde bir celigi taslamak yerine cok zaman kazandiran bir cozum ayrica japon rendeleri kullanmak diger hic bir rendeyle mukayese edilmiyor cok keyifli ve puruzsuz yuzeyler zimparadan daha farkli bir yuzey cikiyor
-
Benzer bir video (http://www.youtube.com/watch?v=xAb58b7i03Q&feature=g-hist) izlemiştim, bu tip kalıp çıkarma tekniğinin hemen hemen aynısı ile bir kilise için çan imal ediyorlardı.
Teknikler benzer olsada geleneğe ve kültür mirasına sahip çıkmada örnek alınması gereken bir millet şu Japon'lar...
-
Museum of Fine Arts Boston, Tsuba Kolleksiyonu.
http://www.mfa.org/search?search_api_views_fulltext=tsuba
-
The Samurai Armour Glossary, Pdf formatında, açık kitap. İlgi duyanlara
http://nihonto.org.pl/wp-content/uploads/2013/01/The_Samurai_Armour_Glossary_2013.pdf
-
benden baska kimsenin ilgisini cekmismidir bilmem ama benim elimde bu kadar detaylisi yoktu , bana cok yaradi , sagol.
-
benden baska kimsenin ilgisini cekmismidir bilmem ama benim elimde bu kadar detaylisi yoktu , bana cok yaradi , sagol.
Sevindim ;)
-
Sefa ustam, pdf belge için teşekkürlerden bir demet gönderiyorum. Elinde naginata ile ilgili döküman varsa çok makbule geçer.
-
Mailine gönderdim ;)
-
benden baska kimsenin ilgisini cekmismidir bilmem ama benim elimde bu kadar detaylisi yoktu , bana cok yaradi , sagol.
Sevindim ;)
Belge için teşekkürler Sefa.
Bilgi şimdilik benim için iki üç gömlek ileri ama kenara koydum. İlerde o yönde pişersem çok faydası olacak.
-
Ağaç Rendeleme Yarışması Japonya/Uwajima 2012 ( Wood planing competition in Uwajima 2012 )
http://www.youtube.com/watch?v=JrmCyADNhe0
Ağaç Rendeleme Yarışması Finali 2012 Japonya ( Planing Competition Finals 2012 ) ( vatandaş 9 mikron la ??? birinci gelmiş )
http://www.youtube.com/watch?v=v3Ad6tBdLbM
-
Güzelmiş :)
-
o nasıl bır rende son talaş 9 mıkrondu ??? ahşap işleri oldum olası ılgımı çekmiştir. bu vıdeoyu ızlerken baya keyf aldım , teşekkür ederim Sefa usta
-
bir kayserilinin eline geçsin bu rende, hamuru donrurup baklava yufkası açma makinesi diye pazarlar, :)) antepli de hemen aynısını hatalarını düzelterek imal eder yarı fiyatına satar. :)) yurdumun dahi insanları görmesin neler neler yaparlar bunla O:-) , kaşar kesme makinesi, döner kesme makinesi, pastırma kesme makinesi :)) ilk aklıma gelenler.
-
??? ??? ???acayip
-
??? ??? ???acayip
nesi acayip, yurdum insanın pratik zekası mı, memleketlere göre dehaları mı yoksa burada ki küçük neşeli espri mi. acaba hangisi ??? ??? ??? ???
buda bir latife tufan hocam bunu da acayip bulmayasın.
-
Burada acayip olan 9 mikronluk talaş çıkaran rende bence :o
-
tabi ki öyledir osman hocam bizim kisi latife ^-^
-
Japon ağaç oyma sanatı, bir örnek.
http://vimeo.com/96795029
-
İşte bu çok güzelmiş :2up Şimşir bu işler için en uygun ağaç galiba. Bu aralar oymalara çok fazla kafa yormuştum bu videoyu görmem kötü oldu :)
-
Sana mail attım.
-
Bu tür işlerde Japonları izlemek gerçekten sinir bozabiliyor.
-
Aldım Sefa hocam çok sağolun. Şu hava güzelleşsin dövme işine başlayacağım. Yer buldum arkadaşla dövme yapacağız.
-
Bunlar bu sabrı nereden buluyor.
-
Yaptığın işten zevk aldın mı sabra gerek kalmıyor :) Örneğin böyle işleri sıkılmadan yaparım ama bir yap bozu tamamlaya sabır gösteremem.
-
Kafka demiş ki "insanoğlunun belli başlı iki günahı var, bunlardan biri sabırsızlık diğer tembellik. Birincisi yüzünden cenetten kovuldu, ikincisi yüzünden de tekrar giremedi"
Ben kişisel olarak sabır gerektiren işleri seviyor ve yaparken zevk alıyorum. Zaman içerisinde bence insan bu konuda kendi kendini eğitiyor.
-
Yaptığın işten zevk aldın mı sabra gerek kalmıyor :) Örneğin böyle işleri sıkılmadan yaparım ama bir yap bozu tamamlaya sabır gösteremem.
Yok abi bu Japonlarda gereksiz bir rahatlık var.Yap-boz işine gelince benzer duygulardayız 3yıldır 5 tane1000lik puzzle'ın 2 tanesini bitirebildik ailecek düzenli olarak her kış ortaya çıkar sonra tamamlanmadan geri toplanıyor. :D
-
Buradaki ahşaptaki eskitme veya renklendirme nasıl yapılıyor?
(http://cdn.socksonanoctopus.com/wp-content/uploads/2014/06/realistic-wood-carving-lobster-3.jpg?e24d20)
-
13.45 ten başlamak üzere yapılan teste dikkatinizi çekmek isterim.
https://www.youtube.com/watch?v=DtEB1YqCFx4
-
tam anlamadım rendelenmiş yüzeyler birşekilde daha azmı emici oluyor
-
aynen
-
İyi marangozlar zımpara ile uğraşmazlar. Kaliteli rende ile ağacın tesviyesini yapınca ortaya düz ve parlak bir zemin çıkıyor zaten. Ayrıca su geçirimini de etkiliyormuş demek... Bende Stanley nin 4 numara rendesi var, kullanması inanılmaz zevkli. Rehabilitasyon gibi geliyor.
-
Herhalde suyun yüzeyde tutunacak girintileri fazla olmayınca emiciliğini de etkiliyor.
-
Herhalde suyun yüzeyde tutunacak girintileri fazla olmayınca emiciliğini de etkiliyor.
+1 Tabi bunda ağacın sık gözenekli yapısının da etken olduğunu düşünüyorum.Bir kavak ağacıyla Abanoz ağacını mukayese edemeyiz,kanımca O:-)
-
Rendeyle zımpara arasında su geçirmede önemli bir fark varmış ve bu farkın temel mantığını 15.11 de görebilirsiniz, mantığın doğrudan sertlikle ilgisi yokmuş. Ahşap yapılarda kullanılan geçme sistemleri ve depreme karşı dayanıklılık için yapılmış detaylar umarım dikkatinizi çekmiştir. Düşünsenize 700 yıllık tapınaklarda depreme karşı önlemler alınmış ::)
-
Benim şimdiye kadar izlediğim en geniş Kanna ???
https://www.youtube.com/watch?v=JrmCyADNhe0
-
Süper. paylaşım için teşekkürler hocam. Belki de eskiden bunların üzerine yazı yazılıyordu, baksanıza kağıt gibi incecik :)
-
Japonların geleneksel halk çalgılarından "Shamisen" yapımı belgeseli. İzlemenizi öneririm, özellikle ahşap işçiliğinde değişik tekniklerle karşılaşabilirsiniz.
Birinci bölüm.
https://www.youtube.com/watch?v=inGCy_H_LF4
İkinci bölüm
https://www.youtube.com/watch?v=F8u4et2b_WE
Üçüncü bölüm
https://www.youtube.com/watch?v=bjhDePnbsvQ
Burada da Yoshida Kardeşlerden harika bir örnek
https://www.youtube.com/watch?v=MgN_xIHqLUA
Ek olarak, burada da orkestrada kullanılmış hali.
https://www.youtube.com/watch?v=dx76YPgZviE
-
Çay seremonisinde kullanılan bir tür çay karıştırma fırçası ( veya çırpacağı) yapımı.
https://www.youtube.com/watch?v=tb5cSvj_O5A
-
Hocam bu aleti bu kadar parçalı ve geçmeli yapmalarının sebebi taşınabilir olması mı ? ;)
-
Geleneksel Japon ahşap oyma sanatı "Kamakurabori", ilgi duyanların izlemesini öneririm.
https://www.youtube.com/watch?v=amx7ngMlVgU