Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Fırından Yeni Çıktı - (Eserlerimiz Galerisi) => Sabit Namlu => Konuyu başlatan: Ertarda - 16 Ekim 2011, 20:00:29
-
Öncelikle bu çeliğin teminindeki yardımlarından dolayı Damascus arkadaşımıza çok teşekkür ederim.
Tabii ki Alageyik boynuzunu hediye eden Emre'yi de teşekkürle anmadan edemeyeceğim. (Boynuzun geri kalan kısmı #19'da)
Toplam Boy: 250 mm
Namlu: 140 mm
Kalınlık: 4,2 mm
En geniş yeri: 30,5 mm
Sap: Alageyik Boynuzu + Gül
(http://img580.imageshack.us/img580/2694/blade0191.jpg)
By ertarda (http://profile.imageshack.us/user/ertarda) at 2011-10-15
(http://img6.imageshack.us/img6/9384/blade0192.jpg)
By ertarda (http://profile.imageshack.us/user/ertarda) at 2011-10-15
(http://img685.imageshack.us/img685/5069/blade0193.jpg)
By ertarda (http://profile.imageshack.us/user/ertarda) at 2011-10-15
(http://img41.imageshack.us/img41/598/blade0194.jpg)
By ertarda (http://profile.imageshack.us/user/ertarda) at 2011-10-15
-
senin bowie nin yanında benimki tırışkadan kaldı abi ya :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
-
Senin işçiliğinle çeliğin hareleri bıçağa daha yüksek bir hava vermiş Ertuğrul . Boynuz da yerinde ve kararınca kullanılmış . Ben sade ve bıçağa yakışan kınlarını da çok başarılı buluyorum deri ve dikişle ilgili deneyimin fazlaca sanıyorum .
-
Edebiyatçılar Türk şiirine en büyük darbeyi Yahya KEMAL'in vurduğunu söylerler. Hayretle neden diye sorulduğunda ise" o kadar güzel şiirler yazdıki, genç şairlerin şiir yazma hevesini kırdı" derler. Ertuğrul abi de bizim bıçak yapma heyecanımızı kırıyor. ;D Şimdi ben yaptığım bin bir kusurlu bıçaklarımı nasıl foruma koyup daha sonra da nasıl olmuş diyeceğim. Biz genç ve el becerisi zayıf bıçak sanatçısı adaylarına yazık değilmi.Bu sorumluluğun altından nasıl kalkacaksınız. ;D Diğer ustalara da "kızım sana diyom, gelinim sen anla" diyorum.
Muhabbetle kalın
-
Edebiyatçılar Türk şiirine en büyük darbeyi Yahya KEMAL'in vurduğunu söylerler. Hayretle neden diye sorulduğunda ise" o kadar güzel şiirler yazdıki, genç şairlerin şiir yazma hevesini kırdı" derler. Ertuğrul abi de bizim bıçak yapma heyecanımızı kırıyor. ;D Şimdi ben yaptığım bin bir kusurlu bıçaklarımı nasıl foruma koyup daha sonra da nasıl olmuş diyeceğim. Biz genç ve el becerisi zayıf bıçak sanatçısı adaylarına yazık değilmi.Bu sorumluluğun altından nasıl kalkacaksınız. ;D Diğer ustalara da "kızım sana diyom, gelinim sen anla" diyorum.
Muhabbetle kalın
:2up
-
:) kulağa gerçekten hoş geliyor ama , izninle ben fikrine katılmıyorum Mürsel .
Böyle işler , daha iyileri , çok daha iyileri forumlarda yayınlandıkça ve bizler hepimiz sorular sorup ustalardan cevaplar alabildikçe , senin deyiminle " binbir kusurlu " işler yapanlarımız da , yarışa katılan usta işlerine bir,bir imza atacak ve gururla yayınlayacaklar .
bu da hep birlikte gelişip ilerlememiz demek olmaz mı ? :)
-
eline sağlık çok güzel olmuş :2up ısıl işlemi kendinmi yaptın..?
-
Edebiyatçılar Türk şiirine en büyük darbeyi Yahya KEMAL'in vurduğunu söylerler. Hayretle neden diye sorulduğunda ise" o kadar güzel şiirler yazdıki, genç şairlerin şiir yazma hevesini kırdı" derler. Ertuğrul abi de bizim bıçak yapma heyecanımızı kırıyor. ;D Şimdi ben yaptığım bin bir kusurlu bıçaklarımı nasıl foruma koyup daha sonra da nasıl olmuş diyeceğim. Biz genç ve el becerisi zayıf bıçak sanatçısı adaylarına yazık değilmi.Bu sorumluluğun altından nasıl kalkacaksınız. ;D Diğer ustalara da "kızım sana diyom, gelinim sen anla" diyorum.
Muhabbetle kalın
ne yazıkki bende katılamıyorum. şimdi ustalar mükemmel bıçaklar yapıyor dıye vazmı geçelım veya yaptığımız bıçakları yayınlamayalımmı..?
aksıne dahada fazla asılmalıyız yaptığımız işe... hiç kimse usta olarak doğmadı ,sabrettı gereken önemi verdi araştırdı, ve her zaman daha iyisini yapmak için çabaladı. bızda aynısını yapıcaz ..
biraz keçilik lazım bize :)
-
eline sağlık çok güzel olmuş :2up ısıl işlemi kendinmi yaptın..?
Hayır dışarıda yaptırıyorum.
-
elinize sağlık güzel işçilik cıkarmışsıznız busefer namluda daha bir güzel olmuş yakın zamanda korkarım gravürede başlarsınız kolay gelsin
-
güzel işçilik güzel biçak bizede nasip olur inşallah böyle biçaklar yapmak saygılar
-
Ertuğrul bıçağın hakkını vermişsin ellerine sağlık. Eğer kızmasan bir noktayı söyleyeceğim, sanki sap formu arkaya doğru biraz daha eğimli ve sap sonu biraz daha kalın olsa bu bıçağa daha çok yakışacakmış gibi geldi. Sen bakma bana yinede hızından başım döndüğünden ne dediğimi bilmiyor da olabilirim ;)
-
Elinize sağlık çok gösterişli bir bıçak olmuş.
-
yine nefis bir çalışma,
:2up
ben olsam kabzanın ortasına çaktığım tek bir pin de kendime ait bir tarz, bir imza şekillendirirdim Ertuğrul,
pin e bakıldığında bana ait olduğu belirleyici olan bir ''pin tarzı'' ?
bir de aklıma resimdeki tarz kabzalar geliyor bu tarz bıçakları görünce, fakat ortasında tarzım olan pini de olan..
(http://lh5.googleusercontent.com/-kawwG0fHSh4/TptLQSJgvoI/AAAAAAAADew/1ihHYiFKizY/s640/AndersenAshBowie10-1024.jpg)
(http://lh6.googleusercontent.com/-OSVfVZIjOQI/TptLTJGivJI/AAAAAAAADe4/qaUHryLQWXg/s720/orig4566.jpg)
sağlıcakla kal.
-
Mehmetin son eklediği son resim tam demek istediğim saptı, çok güzel gerçekten de :2up
-
Ertuğrul, olmamış, 18 tane yaptın, bitanesi de bizim buralara yalnışlıkla gelir filan, yok hep bana hep bana :))
Mükemmel olmuş bu sefer namlu işçiliği, taşlama tam yerinde kalmış da yuvarlak havuzlar hizalı ve güzel bir şekilde uca doğru küçülerek gitmişler, harbiden bu damaskusun hakkını tam vermişsin, hep bir keşke oluyor ama, taşlama hattı biraz daha keskin çıksa acaip olacakmış. Kabza konusunda bişey diyemiyorum, bence harika olmuş, Sefanın dediği gibi bişey olsa tadından yenmezdi o ayrı. Bu kadar lafın sonunda, herşeyi bir yana koyup sadece alkışlamak gerekiyor aslında, ne hızına ne de yaptığın eserlere diyecek yok, sadece eline sağlık demek dışında... Aslında kabzalara baktıkça belli bir tarzının tam olarak oturmaya başladığını söylemek lazım, bir yerden bakıldığında bu Ertuğrulun kabza tarzı dedirtiyor, öyle olsa böyle olsa diyoruz ama aslında göre göre alıştığımız şekilleri arıyoruz, onda bu tarz yorum yapıyoruz. Bence sen çizdiğin yoldan şaşma, hem bu kadar iyi iş çıkarıp hem de bukadar üretken olup bir de tarz oturtuyorsun ki, bu kalıpta çok az insan var bu sanatı icra eden ülkemizde.
-
katılıyorum. gayet güzel işçilik.
-
ertuğrul abi hakkaten harika bir işçilik ve çok temiz iş ;) ellerine yüreğine sağlık da ben birşey merak ediyorum
abi sen gece yatmıyormusun 18 oldu :D
-
En büyük eksiklerimden bir tanesi, bir sonraki hamleyi düşünmeden iş yapıyorum. Başta tabii ki yapılacak işin kaba bir fikri var kafamda. Ama namluyu yaparken sadece namluyu, balçağı yaparken sadece balçağı düşündüğümden sonraki imalat aşamasını gözden kaçırıyorum.
Bu bıçakta da öyle oldu. Kuruğu keserken biraz kalın bırakmışım, sağlam olsun diye, serde mühendislik var ya. Kuyruk kalın olunca da sapın ön kısmını fazla inceltemedim. Kısacası Sefa Hoca'mın eleştirilerine katılıyorum.
Ama sapın arka kısmını bir miktar daha aşağıya doğru eğik yapabilirdim. O zaman göze daha hoş gözükecekti.
Emre Hoca'mın bahsettiği şu taşlama hattını keskin yapmayı bir türlü beceremedim. Damascusta çok göze batmıyor ama diğer çeliklerde taşlama hattının köşeli denecek kadar düzgün çıkması harika gözüküyor. Namlu bant zımparadan çıkınca harika, ama elime zımparayı alıpta namluya giriştiğimde ilk kaybolan o çizgi. Bende nedense namlu temizliğiyle taşlama çizgisi ters orantılı oluyor.
Mehmet Hoca'm bir soru da sana. Şu kendime ait tarzı olan pim meselesini biraz açarmısın. Kulağa çok hoş geldi. Ama tam anlayamadım. ne bileyim belki bir şeyler çiziktirip gönderirsin. Yani örnek olarak.
Not: Galiba bu forumdan en çok yararlanan kişi benim. Bir bıçak resmi koyuyorum, hemen yorumlar geliyor.
1. Sefa Usta'mın söylediklerine harfiyen uyacağım.
2. Emre Usta'm şimdi durmaz hemen taşlama hattının nasıl keskin çıkartılacağını anlatır.
3. Mehmet Hoca'm da örnek bri pim resmi falan gönderdimi, daha ne isteyeyim.
Lütfen tavsiyelere devam.
-
....................................Mehmet Hoca'm bir soru da sana. Şu kendime ait tarzı olan pim meselesini biraz açarmısın. Kulağa çok hoş geldi. Ama tam anlayamadım. ne bileyim belki bir şeyler çiziktirip gönderirsin. Yani örnek olarak....Not: Galiba bu forumdan en çok yararlanan kişi benim. Bir bıçak resmi koyuyorum, hemen yorumlar geliyor.
1. Sefa Usta'mın söylediklerine harfiyen uyacağım.
2. Emre Usta'm şimdi durmaz hemen taşlama hattının nasıl keskin çıkartılacağını anlatır.
3. Mehmet Hoca'm da örnek bri pim resmi falan gönderdimi, daha ne isteyeyim.
Lütfen tavsiyelere devam.
bir şeyler karalayıp denemeye başlıyorum, hem de büyük bir zevkle..
mesela ben tasarımlarımda namlu üzerinde sırtta 3 adet eğe dişi bırakıyorum, 3 ayrı boy.
bunların çağrışımını m harfi olarak yorumluyorum..mesela :)
(http://lh6.googleusercontent.com/-rsfUd2tDOiQ/TpvqNHfSiPI/AAAAAAAADfE/bBxqVtGstz4/s800/rhino_logo_zoom.JPG)
(http://lh3.googleusercontent.com/-hZc4wn8NSJ0/TpvrhGm7cKI/AAAAAAAADfQ/-EybH01waGg/s552/mm.JPG)
(http://lh3.googleusercontent.com/-foK4bvI1VVo/TozRNd7p_cI/AAAAAAAAAzI/A9TqYKcY6OI/s912/IMAG0677.jpg)
(http://lh5.googleusercontent.com/-eszy7-QEY0g/TozRO2e18cI/AAAAAAAAAzM/8GpAcKqjK5Q/s912/IMAG0534%252520%2525282%252529.jpg)
https://picasaweb.google.com/lh/myphotos
fotoğraftakiler benim sizden birazcık daha az bir hızla ürettiğim bıçaklar.
başlangıç çok olmadı 1,5 yıl kadarcık :-\
-
ben bişiy demiyorum. ne hızına ne de ürünlerine bişiy demiyorum. bir de sanki inadıma gizli sap yapıyorsun ya bu hızda, ayıp oluyor ama... :(
sap kısmındaki eleştirilere katılmakla beraber, bıçağın gerçekten çok güzel olmuş diyorum abi, ellerine sağlık...
-
Ustam yine sizden çok güzel bir bıçak daha her şeyiyle tam oturmuş bir bowie ellerinize sağlık efendim..
-
Mehmet kişisi, şu bıçakları bitirsen de, gözlerimiz "kolleksiyon" dışında da bir şeyler görme zevkini yaşasa ne güzel olurdu ^-^ hadi...
-
Ertuğrul, en önemli şey zımparanın tam düz bir blokla kullanılması ve zımparanın gevşek tutulmaması gerek. Bıçağın düz yüzeyini geniş blokla geçilir, taşlama ise daha kıvrak bir blok ile yapılır. Düz yüzeyde en ufak bir hata taşlama hattının yok olmasına yol açar, yani zımparayı düz çekip açısını bozmamak gerekir. Taşlama hattında ben bıçağın tipine, büyüklüğüne ve kavisine göre farklı zımpara blokları kullanıyorum. Taşlama dümdüz ise daha geniş bir blok iş görüyor, kavisli ise daha ince bir blok gerekiyor, benim favorim bir tarafı düz, ince kısımları yuvarlanan tipik tokai çakmaklar, son perdahımda özellikle bunları kullanıyorum genelde, taşlama eşiği olayı için tam taşlama eşiğine uyan bir pime sarılmış 800 kum gibi bir ince zımpara ile eşiği iyice temizliyorum ve sürekli namluya yedirme hareketi yapıyorum. Eşiğin namlu yüzeyine dik kısmına bastırarak eşiğin parlamasını sağlıyorum, eğer bu yapılmazsa ne kadar temizlik yapılırsa yapılsın bıçakta ilk burası paslanır. Eşik iyice parlayınca namlu zımparasına 120 veya 220 kumla başlıyorum. 220 kum düz çekilmiş ise 400ü çapraz çekiyorum. Çapraz zımparalamada en önemli şey taşlama hattından ağıza doğru olmalı mutlaka hareket, asla tersi değil, taşlama hattı yuvarlanır. Namluda her kum zımparada namlunun düz yüzeyi de aynı kumda ancak farklı açıda geçilir, bu sayede görsel olarak namludaki taşlama hattı izlenir...
-
Mehmet kişisi, şu bıçakları bitirsen de, gözlerimiz "kolleksiyon" dışında da bir şeyler görme zevkini yaşasa ne güzel olurdu ^-^ hadi...
Ah be Hocam!
şu benim pipiriklilik huyum olmasa şimdiye ben de yayınlamıştım.
Yaptım oldu, Aha bu da fotosu, diye..
ama yoook,
şurada minik bi çizik mi var!
zımpara makinası olmadan kabza yapmayayım, detaya inemem belki ozaman!
ısıl işlem kendim yapayım, bişeyler öğrenelim, beklesin azccık!
kabzayı bilmem ne ağacından yapayım, temin edinceye kadar dursun!
marka,logo, ad vs bulayım onu uygulama yöntemini öğreneyim!
vaaay zımpara makinasında ağız güzel oluyor, ağızları bi temize geçeyim!
vs. vs. vs. derkeeen bitmeez bu iş hocam.. :'(
koleksiyon kolay Hocam, alıyorsun oluyor bitiyor... :D
eee ben de galba bezgin biraz.. (tembel demiycem, sonuçta bissürü çalışıyorum)
-
bi hikaye vardı hani bodrumda başladığım gizli sap. :'( kabzası tam ortaya çıkıyordu ki aklıma bi bakır tel kakma denemesi yapmak geldi. cüssesine bakmadan heveslendi bu fakir. :o
ne oldu? kabzanın tüm bombelerini ve dönüşlerini içine alan bir hatta tel döşemeye kalkınca teller attı >:(, atmasın diye tekrar peçeteye sarıp epoksileyip işkenceleyince epoksiyle peçete ahşapa feci yapıştı, peçeteyi temizlemek isterken 3 yerden tel yine attı :'(, sigortam attı, bu adam o bıçağı fırlatıp attı, tekrar aldı, kenara bıraktı.... bi rahat durup bildiklerimle ilerlesem bigün, hakkaten bir bıçak yapabilecem galiba da, her bıçakta bir hareket deneme hevesim yok mu, beni pişman ediyor... :-[
bu akşam tekrar deniycem o işi kurtarmayı, eğer tel yine atarsa bu sefer artık ağlıycam hakkaten...
yani, Mehmet abi, bir senin gibib bilerek ilerlemek için bekleyenler var, bir de bilmediklerini denerken bildiklerini de rezil edenler var. sen yine de kendi yerinin kıymetini bil e mi :))
-
Emin teli mutlaka ocakta tavla yumuşasın, sertleşmiştir mutlaka yine yaylanır.
-
ocak? :D bi zippo var cebimde, onla yumaşatmaya çalışırım eğer yine zımparayı gördüğünde atarsa... ya da diyorum ki, sökeyim teli, biraz oyma denemesi yapayım :)) battı balık yan gider... :2up
-
En güzel fikir Emin, tel oyuklarını oy, hatta renkli epoksi ile doldur istersen, bakır yerine kırmızı mavi renkte çizgiler aksın noolacak ;)
-
evet tel çıktı zaten zımpralarken, ben de orayı iyice derinleştirdim, iki katmanlı gibi duran bir kabza olsun dedim ve bişiyler yapıyorum şimdi. ::) pişmiş aşa soğuk su katmak işte böyle bişiy. Ertuğrul abinin konusu benim ağlama duvarım oldu işte...
-
Edebiyatçılar Türk şiirine en büyük darbeyi Yahya KEMAL'in vurduğunu söylerler. Hayretle neden diye sorulduğunda ise" o kadar güzel şiirler yazdıki, genç şairlerin şiir yazma hevesini kırdı" derler. Ertuğrul abi de bizim bıçak yapma heyecanımızı kırıyor. ;D Şimdi ben yaptığım bin bir kusurlu bıçaklarımı nasıl foruma koyup daha sonra da nasıl olmuş diyeceğim. Biz genç ve el becerisi zayıf bıçak sanatçısı adaylarına yazık değilmi.Bu sorumluluğun altından nasıl kalkacaksınız. ;D Diğer ustalara da "kızım sana diyom, gelinim sen anla" diyorum.
Muhabbetle kalın
+2+3
-
Yorum yapamıyorum artık sadece çeliliği beğendiğinize sevindim. Hakkını vermişiniz ellerinize sağlık.
-
Mehmet bey emeğinize sağlık. Harika gerçekten. Benim sormak istediğim bişey var. Gizli kabzada ahşabı oymak için pratik bir yol kullanıyormusunuz. Matkaplamı delip genişletiyorsunuz. Denemedim ama acaba yine iki parça yapıp metal genişliğine göre freze yada ıskarpela ile oyup birleştirme çözüm olabilirmi.
Syg
-
Mehmet bey emeğinize sağlık. Harika gerçekten. Benim sormak istediğim bişey var. Gizli kabzada ahşabı oymak için pratik bir yol kullanıyormusunuz. Matkaplamı delip genişletiyorsunuz. Denemedim ama acaba yine iki parça yapıp metal genişliğine göre freze yada ıskarpela ile oyup birleştirme çözüm olabilirmi.
Syg
sanırım Ertuğrul un konusuna o kadar kendimizden bişeyler ekledik ki kafalarda karışıklığa sebep olduk,,
bu bana iltifat gibi oldu fakat bıçağı yapan Ertuğrul dur. Vedat a iltifatı için teşekkür ederim, sebep olduğum karmaşa için de Ertuğruldan özür O:-)
gizli kabza konusunu da kendisi #16 da anlatmıştı,
konuyu buradan okuyabilirsiniz..
http://www.bicaksanati.com/forum/sabit-namlu/16-ck67-gizli-kabza/msg38890/#msg38890
-
Mehmet bey sizden ve Ertuğrul beyden özür dilerim. İsimleri karıştırmışım. Ama sizin yarım bıçakları görüncede yazdıklarım boşa gitmemiş :2up Bu arada gizli kabza konusunda ahşabın oyulması ile ilgili pratik bir yöntem varmı diye öğrenmek istemiştim. Ertuğrul beyin çalışmalarını merakla ve keyifle takip ediyorum tabiiki. ???
-
Mehmet bey sizden ve Ertuğrul beyden özür dilerim. İsimleri karıştırmışım. Ama sizin yarım bıçakları görüncede yazdıklarım boşa gitmemiş :2up Bu arada gizli kabza konusunda ahşabın oyulması ile ilgili pratik bir yöntem varmı diye öğrenmek istemiştim. Ertuğrul beyin çalışmalarını merakla ve keyifle takip ediyorum tabiiki. ???
Evet pratik bir yöntem var. Ama şimdiye kadar yaptığım 2 bıçakta da bunu uygulamak nasip olmadı.
İsterseniz ilk önce bu bıçakların kabzasını nasıl oyduğumu anlatayım. Kabzaya delinecek olan bir delik değil bir yarık. O yüzden yarığın üst sınırı ile alt sınırın 5 mm matkapla deldim. Arayı da yine matkapla zorlaya zorlaya aşındırdım. Bazen de iskarpele girdim. Biraz zaman alsa da oldu. Kötü bir yöntemle bu yarığı oyduğunuzda bıçağın güzelliğinden bir şey eksilmiyor. Biraz zamanınızı alıyor, birazda delik ihjtiyaçtan büyük çıktığı için fazla epoksi gidiyor.
Pratik yöntem de ise yine yarığın üst ve alt sınırlarını 5 mm matkapla deliyorsunuz, iki delik arasını da kendi yaptığım aparatla aşındırarak delikleri birleştiriyorum. Bu aparat bildiğimiz dantel tığına çok benziyor, onun biraz büyüğü. Deliklerden birine sokup tığın çenesiyle ahşabı kazıyorsunuz ve delikler birleşmiş oluyor. Kullanmak nasip olmadı demiştim, çünkü bu aparatı yaptım ama ısıl işlemi yaptığım yerde unuttum. Yarın #19 ve #20'nin ısıl işlemini yaptırmaya gidince alacağım. O zaman fotoğrafını da yayınlarım.
-
19 ve 20 yi bu kadar çabuk duyunca, maşallah nazar değmesin diyesim geldi. Hız kesmeden devam etmesi dileğiyle. :2up
-
Mehmet bey sizden ve Ertuğrul beyden özür dilerim. İsimleri karıştırmışım. Ama sizin yarım bıçakları görüncede yazdıklarım boşa gitmemiş :2up Bu arada gizli kabza konusunda ahşabın oyulması ile ilgili pratik bir yöntem varmı diye öğrenmek istemiştim. Ertuğrul beyin çalışmalarını merakla ve keyifle takip ediyorum tabiiki. ???
estağfurullah Vedat bey, benim açımdan iltifat sayılır Ertuğrul ile karıştırılmak ^-^
.................................. Yarın #19 ve #20'nin ısıl işlemini yaptırmaya gidince alacağım. O zaman fotoğrafını da yayınlarım.
#19 ve #20 ???
merakla bekliyoruz, hay elleriniz dert görmesin.. :)
-
Senin işçiliğinle çeliğin hareleri bıçağa daha yüksek bir hava vermiş Ertuğrul . Boynuz da yerinde ve kararınca kullanılmış . Ben sade ve bıçağa yakışan kınlarını da çok başarılı buluyorum deri ve dikişle ilgili deneyimin fazlaca sanıyorum .
Bekir Hocam,
Babam ayakkabı imalatçısıydı, yazları yanında çırak olarak çalışırdım. Falçata tutmayı, bilemeyi az çok bilirim. Ama kılıf işi bambaşka bir iş.
Kılıf işine başlama hikayemi isterseniz burada bir anlatayım. Aslında bu bıçak işine başlamamın da hikayesi.
Tarih Ağustos 2010. Çok sevdiğim bir çin malı av bıçağım var. Fakat kılıfı perlondan. Güzel işler yapan bir saraç buldum. Genelde tabanca kılıfı falan yapıyor. Bu bıçağa bir kılıf yaptırmak istedim. Biraz nazlandı, bıçağı bırak bitince ben seni ararım dedi. Aradan geçti 2 ay. Arayan soran yok. Tekrar gittim. Zamanı yokmuş, deri bitmiş falan filan. Aradan tekrar bir 3 ay geçti, yine sonuç yok. Böyle böyle geçti 10 ay, geldik Haziran 2011. Sonunda dayanamadım, bıçağı geri aldım, rica minnet bir parça da deri. O bıçağa kılıf nasıl yapılır diye internetten araştırırken karşıma bir kılıf yapma, bir de bıçak yapma videosu çıktı. Ben de Hazirandan beri öncelikle bıçak, sonra da kılıf yapıyorum.
-
Ertuğrul, tam gaz gidiyorsun hani, 19 ve 20'yi heyecanla bekliyorum :2up
-
Çok çok güzel olmuş. :)
Taşlama hattı çok fazla itibar ettiğim bir özelik değildir. Bu hat ile bağdaştırabildiğim bir işlev yok ne de olsa. Estetik olarak güzeli göz ardı edilmez ama yokluğu da yaralamaz. Bıçak taşlama hattı yokluğunda bana daha çok hitap ediyor.
Kılıf çok muntazam görünüyor. Bıçak ile birlikte iyi bir ikili olmuşlar.
Eğer ben illa bir fikir vermem gerekse - ki bıçak bu kadar güzelken susmam daha iyi tabii - saptaki pirinç ile boynuz gibi fotoğrafta yakın tonlarda görüntü veren iki malzeme arasına bir tabaka deri koyup renklerde zıtlık yaratmayı önerebilirdim.
-
abicim çok güzel olmuş da bişi dikkatimi çekti şimdi
ilk tesimde o aradaki fazlalığı balçakla sıfır şekile gelse daha hoş olmazmıydı
ikinci resimdede burayı daha sıfır şekilde yapsaydın
-
abicim çok güzel olmuş da bişi dikkatimi çekti şimdi
ilk tesimde o aradaki fazlalığı balçakla sıfır şekile gelse daha hoş olmazmıydı
ikinci resimdede burayı daha sıfır şekilde yapsaydın
Şimdi sen resimde işaretleyince gidip bıçağa tekrar baktım. Ben balçağı oraya sıfır yapmıştım. Hala da öyle ele bile gelmiyor, fakat resimde ışığın gelme açısının yardımıyla sanki boynuz balçaktan yüksek gibi duruyor. Onun da nedeni boynuzun kendi içinde son anda ki hafif eğimi. Tabii biraz daha zımparalanıp düzeltilebilir, ama tercih ettiğim bir yöntem değil. Bu saatten sonra oraya zımpara vurulursa damas balçağın deseni gider.
-
Eğer ben illa bir fikir vermem gerekse - ki bıçak bu kadar güzelken susmam daha iyi tabii - saptaki pirinç ile boynuz gibi fotoğrafta yakın tonlarda görüntü veren iki malzeme arasına bir tabaka deri koyup renklerde zıtlık yaratmayı önerebilirdim.
Hani derler ya: "Şerefsizim düşünmüştüm" :D . Ben de öyle planlamıştım, ama amacım kırmızı spacer koymaktı bulamadım, Şampuan kutusundan denedim zımparalarken plastik yandı, güzel olmadı. Ama deri hiç aklıma gelmemişti. Harika fikir, teşekkürler.
-
Deri iki tarafındaki parçanın hatalarını da örter, parçaları birbirine alıştırma uğraşından kurtarır. ;)