Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Özel Yapım Araçlar => Şerit, Disk Zımpara Makinesi ve Ekipmanları => Konuyu başlatan: salih başpınar - 24 Eylül 2011, 19:06:12
-
tüm ustalara ve bu işe gönül verenlere selamlar, saygılar...
yaklaşık 1 yıldır bıçak yapım işine gönül vermiş durumdayım.
hikaye şöyle başladı:
mutfakta kullandığımız ve yapılma amaçlarını gerçekleştiremeyen ( kesmeyen :) ) bıçaklarım yüzünden, internetten bıçak araştırma yoluna gittim. şöyle gönlüme göre birşşey bulamadım. bulduklarım da fahiş fiyattaydı.
damascus bıçaklar dikkatimi çekti sonra. ve o konuda araştırma yaparken sitemizi buldum. formu üyelerinin birbirlerine yaklaşımı, bilgi paylaşmadaki istekleri imrendirdi beni. ben de bu işe girişmeliyim dedim. emre kipmen in eğe ile bıçak yapımı konusu beni kamçıladı ve iki tane bıçak yaptım. tabi 1-2 ayımı aldı. ( her zaman vakit ayıramıyorum) maalesef arkadaşıma hediye ettiğim 2. bıçağımın fotoğrafını çekmeyi unuttum, ancak ilk bıçağımın resmini aşağıya koyuyorum.
neyse... bir bant zımpara yapmaya karar verdim. gerek site içinde gerekse site dışında imal edilmiş bant zımpara örneklerinin fotolarını inceledim, paylaşım sitelerinden videolarını izledim v.ş.
aşağıda fotoğraflarını ve videolarını verdiğim bant zımpara hoşuma gitti. işlevselliğini, nispeten kompakt oluşunu ve makineyi yana devirip açlı kullanma özelliğini çok beğendim.
ancak sizin de kıymetli fikirlerinizi alırsam çok mutlu olurum.
önerileriniz ve linklerini verdiğim model hakkındaki düşüncelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum..
saygılar . salih başpınar bigadiç/balıkesir
linkler:
fotolar ve video: http://wilmontgrinders.com/WilmontGrinder.aspx
not:
-
hoş geldin salih. şayet vilmont düşünüyorsan Özgür arkadaşımızla ırtıbat kurabılırsın. lazerde kestırebılıyor aynısını. en ıyisı demek benım ıçın stabıl çalışan yalpa yapmayan herşeyınden yararlanabıldığım makınedır. umarım istediğin gibi bır makıne yaparsın. ;)
-
Hoş geldiniz.Örneğini verdiğiniz bant zımpara benimde ciddi almanda ilgimi çekiyor.
Ben zımparanın bir kaç resmini cad ortamına aktarmıştım.Gerekli malzemeleri bulabilirsem
bende tıpkısının aynısını yapacağım.
Şimdiden size kolay gelsin...
Taner abininde yazdığı gibi,özgür abi bu makinenin benzerini lazerde kestirebiliyor.
Saygılar...
-
yanısı olmasa bile aynı işlevselliği kulana bileceğimiz makinadan bende ve tanerde var
ama yenisini dizayn edeceğim yenisi şu şekilde olacak isteyen motoru direkt akuple edecek isteyen iki yatak ve mil ile kasnaklı motor bağlaya bilecek
şu anki hedef direkt 2,2-1,5 3000rpm motor akupleli versiyonu olacak
kasnaklı motor tipinden istersen st37 sacdan kestirip size gönderebilirim
montajlamayı civatalarla yaparsınız geriye sadece kasnalar ve makaraları yapmak size kalır
saygılar
-
özgür usta kullandığınız bant zımpara modelini özelden ya da buradan paylaşırsanız çok sevinirim.
-
bu arada;
-motor tercihi olarak gamak marka, 3 beygirlik, tek fazlı, daimi kondansatorlü, 4 kutuplu, 1500 devir civarı tavsiye eder misiniz?
-motor gücü fazla olur mu sizce?
-tek fazlı olması ( evde kullanacağım için böyle olmak zorunda) sıkıntı oluşturur mu?
-elektrik bilgi pek yok. acaba kasnaklı sistem kullanmadan, elektriksel bir takım hamlelerle (özellikle bir aparat takıp döner bir düğmeyle ) motorun devir hızını ayarlayabilir miyiz ?
-
ayrıca hoşbuldum. cevaplarınız için çok teşekkürler.
-
bu arada;
-motor tercihi olarak gamak marka, 3 beygirlik, tek fazlı, daimi kondansatorlü, 4 kutuplu, 1500 devir civarı tavsiye eder misiniz?
-motor gücü fazla olur mu sizce?
-tek fazlı olması ( evde kullanacağım için böyle olmak zorunda) sıkıntı oluşturur mu?
-elektrik bilgi pek yok. acaba kasnaklı sistem kullanmadan, elektriksel bir takım hamlelerle (özellikle bir aparat takıp döner bir düğmeyle ) motorun devir hızını ayarlayabilir miyiz ?
bende gamak 3bg motor kullanıyorum. 3000dk kasnaklarla devrı ayarlıyorum. dıyelımkı kasnak kullanmak ıstemıyorsunuz , motoru gövdeye akuple edıp invertör kullanmanız gerekır. buda 350/400 tl arası fıyatlarda ;)
ama rahatmı..? rahat tabıkı.. şayet makıneyı yanyatırıp bu şekılde de çalışmak istıyorsanız motoru dırek gövdeye bağlayıp sürücü kullanmanız gerekecek.
bu extra malıyetı getırecektır.. ayrıca tum kasnakların ve tekerlerin aynı düzlemde olması gerekıyor . yanı gayet ıyı ayarlanmalı yoksa bant yalpa yapmaya başlıyor.
benımkınde bu sorun vardı. bılyaları kalıtelı olanlarla değiştirdim yeni bir mil işlettim "transmisyon mili" ve can alıcı nokta bılyalara kullandığım gres işim yağla olduğu için kendi gresimi yaptım . içinde molibdendisülfid ve ep katığı var . bu gresi kullanmamın sebebı çok yüksek devırlerde çalışıyorum bılyalar yanmasa bıle bır süre sonra boşluk yapıyor ve yaptığım ayarlar tamamen bozuluyor. şu anda rahatım.. tavsıye ederım..
buraya bır göz at ıstersen http://www.bicaksanati.com/forum/ev-yapimi-gerecler/zimpara-makinasi-yapimi/100/ (http://www.bicaksanati.com/forum/ev-yapimi-gerecler/zimpara-makinasi-yapimi/100/)
-
Hoşgeldiniz. Çalışmalarınızı dört gözle bekliyorum. Başarılar.
-
oğuzhan bey hoşbulduk.
bu arada ilk bıçağımın fotoğrafını eklemediğimi farkettim.
onu ekliyorum: bıçakçıdar aldığım ve ne olduğunu bilmediğim bir malzemeden yaptım. ontario rat 3 replikası. sapı ham ceviz. fırınlanmamış. bıçağa ısıl işlem uygulanmadı (daha doğrusu uygulanamadı :) )
böyle bişey işte:
-
SÜPER. Ellerin dert görmesin. Ceviz fırınlanmamış demişsiniz. Kurumuşsa (en az bir yıl) sorun olmaz. İşçilik çok güzel.
-
Ayrıca, bu arkadaş iyi bir kılıf ister ve profiline ismini yazarsan uygun olur.
-
haklısınız ancak bunu da babama hediye ettim. bahçe de çok işine yaradığını söylüyor :) ben de mutlu oluyorum. ama dediğiniz gibi bir kılıf ta yapmalı. övgünüz için çok teşekkür ederim bu arada....
-
zımpara ile ilgili bir soru daha:
- makinanın orjinalinde 2x72 inch lik zımpara bandı kullanılıyor yanılmıyorsam. mm ye çevirirsek takribi 50x 1820 gibi bir ölçüye tekabul ediyor.
acaba bu ölçüde zımpara bandı ülkemizde satılıyor mu? eğer satılmıyorsa planı yurt içinde satılan bir ebada göre revize etmem gerekecek. 50 x 1750(yoksa bu adamın kullandığı ölçünün aynısı mı?:) ) 50 x 2000 gibi...
bknz: http://www.karbosan.com.tr/index.php?option=com_k2&view=item&id=44:kalin-sonsuz-bantlar&Itemid=62&lang=tr
-
şu anda 50x2200 kullanıyorum. diğerlerıde sorunsuz takılabılıyor makıneye ;)
-
Sn. salih başpınar,
Her istediğiniz boyda ve neredeyse her istediğiniz ende zımpara şeridi hazırlayan atölyeler var. Yani, hazır bir boya uyacağım diye dert etmenize sebep yok. Genelde, istediğiniz cins/marka/kum şerit rulosundan istediğniz boyda fakat bir enden sizin istediğiniz ende kaç adet çıkarsa. Meselâ şerit 20 cm enindeyse, 4 adet 5 cm eninde zımpara kayışınız/halkanız oluyor.
Saygılar,
alikozanoglu
-
zımpara ile ilgili bir soru daha:
- makinanın orjinalinde 2x72 inch lik zımpara bandı kullanılıyor yanılmıyorsam. mm ye çevirirsek takribi 50x 1820 gibi bir ölçüye tekabul ediyor.
acaba bu ölçüde zımpara bandı ülkemizde satılıyor mu? eğer satılmıyorsa planı yurt içinde satılan bir ebada göre revize etmem gerekecek. 50 x 1750(yoksa bu adamın kullandığı ölçünün aynısı mı?:) ) 50 x 2000 gibi...
bknz: http://www.karbosan.com.tr/index.php?option=com_k2&view=item&id=44:kalin-sonsuz-bantlar&Itemid=62&lang=tr
Taşıyıcı kolu bir miktar uzun yaparsınız. 50 x 1500'den 50 x 2500 'e ne isterseniz takarsınız.
-
özgür usta kullandığınız bant zımpara modelini özelden ya da buradan paylaşırsanız çok sevinirim.
bu arada hoşgeldiniz
evyapımı araclar kısmında bant zımpara konusunda benim makine vardır
yukardaki makinanın kasnaklı versiyonudur.
en son yapmaya başladığım kasnaksız olup yukardaki resim dekinin aynısı gibidir ter fark isteyen kasnaklı kulana bilir.
direkt motor akuplelisinin çalışır durumda bana maliyeti hız kontrol ile beraber 1400tl dir.bu fiyata iç bükey için kulanılan 200 lük teker veya 260 lık teker dahil değildir. kama nın veya diğer teker üreticilerin alüminyum döküm tekerleri vardır poliüretan kaplı cap 250 fiyatı 110 tl gibidir.
sadece kesilmiş ve bükülmüş paraçalar 400 tl tutmaktadır
eğer ara parçaların delikleri delinmez sadece markalanırsa 50-80tl fiyat aşağı düşmektedir.
maliyetler dahada aşağı çekile bilir makaralar hazır kulanılabilir transpalet tekeri olarak.
tanıdık tornacınız varsa torna işçiliği almaz ise maliyet direkt olarak 150 tl aşağı düşmektedir.
makinayı yan kulanıcağım diyen arkadaşların makina altına 10mm kalınlıkta 60x50 ölçülerinde bir parça kulanması gerekir onun kaç para olduğunu bilmiyorum ;)
saygılar
-
özgür hocam cevabınız için çok teşekkür ederim. makineyi söylediğiniz fiyatın çok latına mal edebildceğimi düşünüyorum. sanayide tanıdıklarım çok. yeni yapmakta olduğunuz makinenizin planını benimle paylaşırsanız çok sevinirim. çünkü fotoğraflardan plan çıkarmak gibi bir yeteneğim maalesef yok.
mail adresim: salihbaspinar@hotmail.com
-
wilmont bant zımpara üzerindeki çalışmalarım devam ediyor. emre usta nın da kullandığı ve benim de kullanımını kolay bulduğum aynı zamanda ücretsiz olan google sketch up proğramıyla aşağıdaki şablonu çizmeye başladım. şablonum henüz bitmedi ancak yakın zamanda bitirip, bi arkadaşa cad ortamına attırmayı ümidediyorum. şablona başlarken 2 tekerlekli kolda kullanılan lamanın 40x40 mm olduğunu varsayarak ve eldeki resimlerden ölçeklendirme yaparak (daha doğru ifadeyle yapmaya çalışarak) ölçüleri elde ettim. ana iskeletin et kalınlığını 10 mm olarak düşünüyorum. ayrıca makinanın ön kısmında bulunan ve 40x40 mm lik kare lamaların gireceği kısımlar arasında da 10x40 mm lik lamalar kullanılacak. torna işlerimi yapacak bir ustayla tanıştım. kendisi gerçekten eşine az rastlanır, proje delisi bi adam. kafamdakileri anlatınca ustanın resmen gözünün içi parladı. (alacağı paradan değil :) ) tekerleri kartamitten tornalayacağız yada aliminyumdan. içine rulman yerleştirmenin de sorun olmayacağını söyledi.
henuz motorun içine gireceği delikleri çizmedim. çünkü daha kullanacağım motor net değil. ürünü orjinalinde olduğu gibi yatay vaziyette de kullanmak istediğimden, motor direk olarak tahrik tekerine bağlanacak. bu durumda devir ayarı için bir invertör edinmem gerekecek. bunun için de kayserideki bir tanıdığıma haber bıraktım. çıkma ayarlamaya çalışıyor. bakalım...
çizimler değişik açılarla aşağı da. yorumlarınızı ve kusurlu gördüğünüz noktaları paylaşırsanız sevinirim.
iyi günler dilerim
-
??? 10 mm saç gövde , 40 x 40 kare malzeme kollar , Salih bey bence gereğinden çok , çok fazla kalın ve dolu malzemeler , ne sebeple böyle bir tasarımı düşündünüz bilmiyorum ama hem bükme ve talaşlı imalat zor ve pahalı olacak , hemde yerinden çok zor kalkacak parçaları takıp sökerek çalışırken bıçaktan önce epey kas yapacaksınız . :)
Benim bir yıl önce tasarlayıp yaptığım ve sorunsuz çalışan bir makinem var . malzeme ve fotoğraflarını da yayınlamıştım bir göz atın ve tasarımınızı ustanızla birlikte Yeniden düşünün bence .
Bıçak Sanatı - Forum »
Atölye Muhabbeti »
Nasıl Yapılır (Adım Adım) (Moderatör: durukan) »
Ynt: şerit zımpara makinesi için önerileriniz
-
bekir bey önrileriniz için çok teşekkür ederim. malzemeleri kalın yapmayı düşünmem rezonansı ve sesi minimize etme gayreti. henuz hacim ve ağırlık hesabı yapmadım. yapınca buradan paylaşacağım.
bu arada acaba çelik yerine demir malzeme kullanmak ne gibi dezavantajlar getirir? bunu da merak ediyorum doğrusu...
-
Ben 50x50 x3 mm profil ve 8 mm lazer kesimli saç kullandım kullandım . Ses ve titreşim endişenizi haklı bulurum ama önlemenin yolu daha kalın malzemeden çok kaynak kasıntıları ve teker merkezlemelerine dikkat etmektir bence.
-
makinayı hiç kaynak kullanmadan yapmayı planlıyorum. parçalar havşa başlı civata kullanılarak montaj yapılacak. bi sorun olduğunda herbir parçayı sökebilmek istiyorum.
bu arada kaba bir hesapla makinanın gövdesi 27-28 kilo civarı geliyor
-
sizin yapmaya çalıştığını zmakinanın orjinalinin sağ ve sol sacları 4,7mm kalınlıktadır 10mm olarak planlarsanız 27-28kgden daha fazla ağırlığa sahip olur +lazer kesim işçiliğide bununla beraber 2 katı fiyatına cıkar ;) direkt akuple motor içinse öncelikle alacağınız motorun markasına göre sacın üzerindeki delikleri acmanızı öneririm çünkü motor firmalarında aynı motoların birkaç adet ölçüde çeşitleri var.kayış kasnaklı olarak yapacaksanız ucf207 ve ucf206ya göre iki çeşit delik delmenizde fayda olacaktır hem 30 luk hrem35 lik hemde 25 mili rahatlıkla kulanabilirsiniz .
şimdiden kolay gelsin
-
özgür usta sağ sol saç kalınlığını bilmiyordum. öğrendiğim iyi oldu. o zaman dediğiniz gibi 5 mm de kalabilirim sanırım. böyle yaparsam ağırlık aşağı yukarı 1/3 - 1/4 oranında azalır.
bide çelik yerine demir saç kullansam nasıl olur? maaliyeti düşürmek açısından.
-
Zaten sac istediğiniz zaman normal olarak düşük karbonlu sac vereceklerdir ( yani piyasa adıyla "demir sac" ) aslında hepsi çeliktir çelik olmasına, ama işte demir dediklerimizin karbonu az olduğundan öyle niteleniyor.
-
oo bu çok iyi o zaman. bizim usta kalorifer kazanı imal ediyor ve elinde her kalınlıkta sac var. (demir saç diye tabir edilenlerden) malzemeyi maliyetine alırım ondan.
teşekkürler bilgi için sefa usta
-
Benim makine de sonunda kaynaksız bir tasarım oldu, size son derece hak veriyorum, sonuna kadar bakımı yapılabilir ve değiştirilebilir bir gövde sunmasının yanında ilerde isterseniz aynı malzemelerle yeni tasarımlar veya modifiyelere imkan vermesi bakımından bu tip makinelerde kaynak kullanmamak çok mantıklıymış. Atölyemde zımparanın yeri sabit olduğundan ve bu ağırlık konusunda dert etmediğimden olabildiğince (cüzdanım imkan verdiğince) kalın malzeme kullandım. Sonuçta tüm öğeler mükemmel olsa bile ağır bir kullanım ile bir iki yıla belli yıpranmalar ve bunula birlikte hafif hizasızlıklar vs gündeme geliyor. Daha önceki makinemde ince saç kullanmıştım, açıkçası en önemli şeyin herşeyin bağlandığı tablanın stabilitesi imiş onu anladım. Sadece şu anki kaideye eski makineyi bağlasaydım eski problemlerimin çoğunu elemine etmiş oluyordum belki de. Yani siz siz olun makine portatif olsun diye stabiliteden ödün vermeyin, eğer atölye malzemesi olacaksa ne kadar robust o kadar iyi kanımca, özellikle ana iskelet...
-
ana iskelete yapılacak bir kaç büküm işi malzemenin esnemesiniazaltacaktır :) alt ayakları kaynak yerine büküm yaparsanız daha stabil olur ;)
-
Benim makine de sonunda kaynaksız bir tasarım oldu, size son derece hak veriyorum, sonuna kadar bakımı yapılabilir ve değiştirilebilir bir gövde sunmasının yanında ilerde isterseniz aynı malzemelerle yeni tasarımlar veya modifiyelere imkan vermesi bakımından bu tip makinelerde kaynak kullanmamak çok mantıklıymış. Atölyemde zımparanın yeri sabit olduğundan ve bu ağırlık konusunda dert etmediğimden olabildiğince (cüzdanım imkan verdiğince) kalın malzeme kullandım. Sonuçta tüm öğeler mükemmel olsa bile ağır bir kullanım ile bir iki yıla belli yıpranmalar ve bunula birlikte hafif hizasızlıklar vs gündeme geliyor. Daha önceki makinemde ince saç kullanmıştım, açıkçası en önemli şeyin herşeyin bağlandığı tablanın stabilitesi imiş onu anladım. Sadece şu anki kaideye eski makineyi bağlasaydım eski problemlerimin çoğunu elemine etmiş oluyordum belki de. Yani siz siz olun makine portatif olsun diye stabiliteden ödün vermeyin, eğer atölye malzemesi olacaksa ne kadar robust o kadar iyi kanımca, özellikle ana iskelet...
emre ustam. inşallah elde olan imkanları sonuna kadar değerlendirip , kalın bir malzeme kullanancağım. desteğiniz için çok teşekkürler.
ana iskelete yapılacak bir kaç büküm işi malzemenin esnemesiniazaltacaktır :) alt ayakları kaynak yerine büküm yaparsanız daha stabil olur ;)
özgür usta dediğinizi ciddi ciddi düşüneceğim. akla çok yatkın geliyor...
-
kaynak yapacağınız her malzemede bükülmeler v.s olacaktır aşırı ısınırsa ve gerilim giderme yapmanız gerekir bunun için ice eleyip sık dokuyarak sıfır kaynala bir makina yapabilirsiniz tablanın altı için eğer motor direkt akuple olacaksa plywood denilen malzeme sizin için yeterli olacaktır
gayet sağlamdır kendisi ;)
-
hımm. demek plywood :)
kısa bi araştırma yaptım. yoğunlukları gayet güzel. özelikle rusya menşeli olanların fiyatı gayet uygun. mobilyacı olan kayınpeder sanırım bulabilir :)
teşekkürler ederim özgür ustam bilgi için...
-
hımm. demek plywood :)
kısa bi araştırma yaptım. yoğunlukları gayet güzel. özelikle rusya menşeli olanların fiyatı gayet uygun. mobilyacı olan kayınpeder sanırım bulabilir :)
teşekkürler ederim özgür ustam bilgi için...
menşei rusya oalanını bilmiyorum ama bu işi avrupalılar daha iyi yapıyor ;)
-
özgür usta aşağıda ki linki bir inceleyebilir misiniz?
plywood satan bir yer
http://www.sernak.com/plywood.html
-
PLYWOOD iyidir, inşaatlarda beton kalıpta kullanırız.
bunun yerine yatlarda kullanılan su Kontratablası vardır, o da aynı işi görür. hangisi olacağını fiyata göre karar verin..
-
özgür usta aşağıda ki linki bir inceleyebilir misiniz?
plywood satan bir yer
http://www.sernak.com/plywood.html
tymen ve finlandiya malları iyiymiş bu konuda bayağı idalılar arada 8 euro fark var gibi bence tymen denilen rus kardeşi alıver
-
makinenin çizimi olgunlaşmaya başlıyor yavaş yavaş. malzeme tedariki işi de çizimi netleştirdikten ve lazer kesim e hazır hale getirdikten sonra tamamlayacağım inşallah. ön görüşmeleri yaptım. daha önce de belirttiğim gibi makine büyük ölçüde 10 mm kalınlıktaki sactan mamul olacak. tekerlekleri kestamitten tornayayıp içine rulman çakacağız. tahrik tekeri 120 mm gibi bir çapta olacak. yalpa tekerini 80 yada 100 mm çapında düşünüyorum. diğer küçük tekerler orijinalinde olduğu gibi 50 mm çapında olacak.
aslında çift tekerlekli kolu ( emre ustanın bir başka konuda yaptığı önerisi üzerine )3. resimdeki gibi yapmak istedim ancak boyutlar itibariyle wilmont zımparaya zannederim çok uymayacak. bilmem siz ne düşünürsünüz ?
-
Wilmont zımpara?
-
Hımm geç anladım pardon...
Belki bendeki üçlü kafa daha iyi olur?
(http://www.bicaksanati.com/forum/ev-yapimi-gerecler/yeni-bir-bant-zimparaya-dogru/?action=dlattach;attach=8568;image)
(http://www.bicaksanati.com/forum/ev-yapimi-gerecler/yeni-bir-bant-zimparaya-dogru/?action=dlattach;attach=8572;image)
-
emre ustam sanırım sizim makinanız da kullandığınız tekerlek kombinasyonu bu. ancak böyle bir başlık yaparsam, kolu açılı kullandığımızda, büyük kontak teker zımpara ya temas eder gibi geliyor.
-
Salih, haklısın, değiyor, beni rahatsız etmiyor gerçi...
-
üçlü kafa bu zımparaya pek uymuyor denedim ve olmadı :)
bence iç bükey için ayrı bir aparat bu zımpara için uygun olacaktır
-
küçük tekerler arasında bulunan ve zımparanın arkasında kalan düz tablayı da çizime ekledim. :)
yavaş yavaş bitiyor çizim. işin çizim kısmını önemsiyorum. çizim işini ve ebatlandırmayı bitirince sadece lazer kesim ve montaj kalacak. ve tabi birde tekerlerin tornalanması.
hadi hayırlısı bakalım....
-
Bir konuda tavsiyem olabilir. Şu düz tabla kenarlarındaki küçük tekerleri farklı çaplarda yapasın, mesela 6 cm çap ve 4 cm çap gibi. Bazı işlerde gerekiyor , özellikle kabza yaparken, şu anda 4 cm, 6cm, 8 cm ve 10 cm çaplarımın olması aynı zımparada aynı anda kullanabilmek harbiden çok kullanışlı oluyor. ;) Gerektiğinde yalpa/denge tekerim 8 cm çaplı, özellikle kabzanın iki tarafındaki parmak oyuğuna doğru olan eğimlerde işe yarıyor. 10 cm tahrik tekerim, bunun bir kenarında kabzanın ön kısmının üst tarafında kullandığım oluyor, 6 ve 4 cm bıçağın her türlü yerinde işe yarıyor. Bir tane 3 ve 2 cm'lik parmak oyuğu eklentisi yapmam gerek, yıllardır ertelediğim bir iş, aslında bant zımpara daha yapılırken aradan çıkarsaydım küçük teker kolunu diye hayıflanıyorum. Şimdi zımpara çalışırken hep öteleniyor bu iş.
-
emre ustacım. önerilerinizi dikkate alacağım ve farklı çapta teker işine kafa yoracağım.
bu arada birkaç fikir daha:
1. fotodaki gibi bir aparat ile 2. ve 3. fotodaki gibi bir açı ölçeri alete eklemeyi de planlıyorum.
ne dersin? :)
-
Bence işe yarar, özellikle açılı kabza parçalarını çıkarırken filan. Ben de yapayım dedim bir ara ama tabla kullanmaya bi türlü alışamadım, hep serbest düzen çalıştığımdan bilemiyorum ne kadar işlevsel olur. Sonuçta atla deve değil, yapılır, kullanmasan da bir zararı yok... Asıl sorun fotolardaki tablayı ve tüm bileşenleri böyle parlatıp, tozsuz çiziksiz kullanabilmekte :D Yahu bazen bu adamların deli olduğundan şüpheleniyorum gerçekten. Ne gereksiz bir zaman kaybıdır bunları böyle parıl parıl yapmak, değil mi ama >:(
-
makyaj be ustacım, başka birşey değil :) şaka bir yana dediğin gibi çizmeden kullanımı mümkün değil bence de. ancak işlevselliği bence güzel. ama öne şu gövde işini bitirmek lazım tabii..
-
Ne gereksiz bir zaman kaybıdır bunları böyle parıl parıl yapmak, değil mi ama >:(
+1 :2up işe değil de araca odaklanmak bu olsa gerek Ustam.
-
çizim işi hemen hemen bitti.
ancak açılı kafayı (başka türlü nasıl ifade ederim bilmiyorum) nasıl yapacağıma karar veremedim.
önerilerinizi bekliyorum. 1. ve 2. fotoda iki alternatif var.
3. çizim de ise yalpa ayarı yapan aparat gözüküyor...
-
Hiç öyle oyuklara ikinci civatalara filan ihtiyaç yok, benim bant zımparanın resmine bir daha bak, hatta videosu vardı, ona bak, çok basit bir şekilde tek civata kafayı tutabiliyor sorunsuz. Bence çizimler çok iyi, bu makine iyi iş görür :2up
Kafanın plakası ince değilse, 10 milim gibiyse bence birinci resimde solda duran çözüm yeterli, eğer 10 milimin altındaysa fazladan malzeme bükülmeleri engellemek için iyidir...
-
önerilerin ve desteğin için çok teşekkürler ustacım. malzeme 10 mm olacak. o zaman soldaki seçeneği de düşünebilirim.
bide emre ustam senden bir ricam var. elimdeki google skectch up çizimlerini sana göndersem, bi baksan, hani söyle evirip çevirip :)
bana daha iyi fikir verebilirsin gibime geliyor :)
-
önerilerin ve desteğin için çok teşekkürler ustacım. malzeme 10 mm olacak. o zaman soldaki seçeneği de düşünebilirim.
bide emre ustam senden bir ricam var. elimdeki google skectch up çizimlerini sana göndersem, bi baksan, hani söyle evirip çevirip :)
bana daha iyi fikir verebilirsin gibime geliyor :)
Olur, bi bakayım. Avatar'ımın altında email yolla seçeneği var, oradaki mail adresine mail atarsan iyi olur...
-
cizim de acılı kafaya gerekli ölçülerde acıyı markalaya bilirsin lazerci ile konuşursan halleder lazerde kestirecegin için bence makina üzerine monte ettiğin malzeme daha doğru olacaktır ama acı ayar yerini biraz daha içeri alman daha iyidir malzeme agırlığı ve fire acızından soldaki lazer kesimde kasma yapacaktır sonra sorun olur birde 10mm malzemede sac kalınlığının % 90 kadar delikler ve tabiri caizse yarıklar acarsab hem ekonomik hem düzgün olur %90 altındaki delikler düzgün olmayıp zaman kaybıdır eğerki 9mm altı delik varsa lazercinize söyleyiniz ki markalasın ve deliği merkezlesin sonra matkapla delersiniz diş açacağınız bir nokta varsa onuda aynı şekilde markalasın ve merkezlesin ziyadesi ile lazerin kestiği noktalar sert olacaktır ve kılavuz kırılır ;)
lazerde bayağı bir malzeme kestiririz fabrika olarak :)
-
özgür hocam cahilliğime verin lütfen.
"10mm malzemede sac kalınlığının % 90 kadar delikler ve tabiri caizse yarıklar acarsab hem ekonomik hem düzgün olur %90 altındaki delikler düzgün olmayıp zaman kaybıdır "
bu kısmı tam anlamadım :)
-
Kafa kısmına şu tip bir ürün yerleştirilebilir. Açı ölçer kolu da bant zımparanın koluna bağladığınızda bişekilde açıyı tam olarak verecektir, kafa döndükçe aletin kolu da yukarı aşağı hareket edecek.. Bunun yerine daha da havalı olsun diye bunların dijitallerinden bağlanabilir. Ya da tam kafanın pivot bölgesine şu tip bir alet yerleştirilebilir: http://www.e-hirdavat.com/Ceta-Form-12-Aci-Olcer,PR-14856.html (http://www.e-hirdavat.com/Ceta-Form-12-Aci-Olcer,PR-14856.html)
-
şimdi şöyle anlatayım 10mm lik bir sac var ve siz 7,5mm bir deli delecek ve akabinde m8 diş acacaksınız lazerde sac kalınlığı 10mm ise deleceğiniz deliğin en az 9mm olması lazım ondan 9mm den aşağısı cok düzgün cıkmaz malesef onun için eğerki acı hareketi yapacağınız hilal bicimindeki yarığın genişliği 10mm olursa daha iyi olur aşağısı hiç düzgün cıkmaya bilir diş acacağınız bir nokta varsa onu sadece markalayınız lazerciler bunu bilir ve o deliğin olduğu yeri resmen cizerler ve ortayada bir artı işareti koyarlar sizde bu artı işaretinden nokta ile yer açar ve akabinde sutun matkapla delrsiniz
eger diş açacağınız yeri lazerle deldirirseniz kesim esnasında sacın üzerinde 1400 derecenin üzerinde ısı oluşacaktır ve sertleşecektir hem matkabın ucunu hemde diş acacağınız kılavuzun aşınmasına veya kırılmasına neden olacaktır
sadece civata salacaksanız en azından 10mm lik bir malzemede 9mm lik delik acmak lazerin saat+işçilik maliyetini düşürmekte ve işinde düzgün olmasını sağlamaktadır.
yan saclada 6mm lik sac kulanacaksanız onlarda zaten sorun cıkmaz ;)
-
Kafa kısmına şu tip bir ürün yerleştirilebilir. Açı ölçer kolu da bant zımparanın koluna bağladığınızda bişekilde açıyı tam olarak verecektir, kafa döndükçe aletin kolu da yukarı aşağı hareket edecek.. Bunun yerine daha da havalı olsun diye bunların dijitallerinden bağlanabilir. Ya da tam kafanın pivot bölgesine şu tip bir alet yerleştirilebilir: http://www.e-hirdavat.com/Ceta-Form-12-Aci-Olcer,PR-14856.html (http://www.e-hirdavat.com/Ceta-Form-12-Aci-Olcer,PR-14856.html)
ustam ondan lazım ise göndereyim boşuna para vermeyiniz biz onları silindir kapağı sıkarken kulanıp atıyoruz :)
arap ve yağ misali
bayağı bir var elimizde ;)
-
bu arada hız kontrol cihazı işini de hallettim sanırım. geçenlerde kayseriye gittiğimde bi otomasyon firmasının sahibiyle tanışmıştım.
kendisine bantı zımpara projemi anlattım. sağolsun çok yardımcı oldu. hatta elindeki 0,75 kw lık bir sürücüyü ac motora bağlayıp nasıl çalıştığını da göstermişti. ben kayseriden ayrılırken 1 yada 1.5 kw lık çıkma bir sürücü bulması konusunda rica bulunmuştum kendisinden. bir gelişme olup olmadığını öğrenmek için bugün telefon açtım kendisine. belirttiğim kw lar için bir haber olmadığını ancak elindeki 0.75 kw lık sürücüyü bana hediye etmek istediğini bana söyledi:) kabul etmedim başta. ancak buradan birkaç kilo tahin helvası gönderirsem sürücüyü alabileceğimi söyledim :)
yani sürücü geliyooooor..
ancaaak : 0.75 kw lık 3 fazlı motor işimizi görecek mi? ben 1.5 kw gibi birşey düşünüyordum.
ne yapacağım kararsız kaldım :(
not: sürücüyü hediye eden arkadaş 0,75 kw lık olsa bile 1 yada 1.5 kw lık bir motorla da çalışabileceğini söylüyor ancak emin olamadım. bide 3000 devir mi 1500 devir mi olmalı motor. bu mesele de var
-
bu arada hız kontrol cihazı işini de hallettim sanırım. geçenlerde kayseriye gittiğimde bi otomasyon firmasının sahibiyle tanışmıştım.
kendisine bantı zımpara projemi anlattım. sağolsun çok yardımcı oldu. hatta elindeki 0,75 kw lık bir sürücüyü ac motora bağlayıp nasıl çalıştığını da göstermişti. ben kayseriden ayrılırken 1 yada 1.5 kw lık çıkma bir sürücü bulması konusunda rica bulunmuştum kendisinden. bir gelişme olup olmadığını öğrenmek için bugün telefon açtım kendisine. belirttiğim kw lar için bir haber olmadığını ancak elindeki 0.75 kw lık sürücüyü bana hediye etmek istediğini bana söyledi:) kabul etmedim başta. ancak buradan birkaç kilo tahin helvası gönderirsem sürücüyü alabileceğimi söyledim :)
yani sürücü geliyooooor..
ancaaak : 0.75 kw lık 3 fazlı motor işimizi görecek mi? ben 1.5 kw gibi birşey düşünüyordum.
ne yapacağım kararsız kaldım :(
not: sürücüyü hediye eden arkadaş 0,75 kw lık olsa bile 1 yada 1.5 kw lık bir motorla da çalışabileceğini söylüyor ancak emin olamadım. bide 3000 devir mi 1500 devir mi olmalı motor. bu mesele de var
çalışır çalışmasınada ilk çeliği sürteceğinizde size duman ile işaret verir ben yandım sen yanma diye :)
1,5kw lık sürücü ile 1kw motoru sürersiniz ama büyükleri asla denemeyiniz yansın diyorsanız o başka
-
özgür hocam teşekkür ederim bilgi için. demek 0.75 kw lık motora kaldık. emre usta motor düzgünse 0 ,75 kw lık motorun da yeterli olabileceğini söylemişti. siz ne düşünüyorsunuz? bide devir meselesi hakkında tavsiyede bulunur musunuz?
-
valla ustam sen şu an bulduğunla idare et valla makinayı düzgün birşekilde bitirisen emre ustanın dediği gibi 0,75 bile iş görür sonuçta 1 beygir güç var motoru 3000 devir al sonuçta direkt akuple yapacaksın makinayı olmadı 3000 devir mota 50 lik kasnak zımpara makinasına 100 kasnak tak tork artar biraz o şekildede idare eder :)
-
sağolasın özgür ustam. çok teşekkür ederim. dediğin gibi yapacağım. ağır hizmet bir makina istiyorum ama sürücüyü öpücükle :) aldığımdan biraz sürücü eksenli düşünmem gerekiyor mecburen. yoksa gönül 3 hp lik bir motor isterdi. hayırlısı bakalım...
-
Ohooo, 1 beygirlik sürücü varsa hiç düşünme bile, harika olacak harika :2up
-
herkese iyi geceler.
planda bir takım değişiklikler oldu.
bugün sanayiye ustanın yanına gittim. beraber çizimlere baktık. 1. çizim de görünen ve 40x40 mm kare lamanın içine gireceği 10 mm et kalınlığındaki lamayı lazerle dikine delmenin mümkün olmadığını, plazma ile delinebileceğini ancak deliğin konik olacağını, sadece cnc freze ile düzgün olarak delinebileceğini bunun da maliyetli olacağını söyledi. ( amma uzun cümle oldu ya :) )
bunun üzerine çözüm üretmek için kafa yormaya başladık. ve bulduk :) 2. çizimde yeşil renkli olan 10 mm çapında 40-41 mm uzunluğunda borularla işi halledeceğiz. bu borular makinanın iki ana plakası arasında olacak. içinden de alyan civata geçireceğiz.
birde 3. resimde görünen pembe renkli 5 mm kalınlığındaki parça makinanın tek kaynıklı parçası olacak.
ha bide sürücü pazartesi kargoya veriliyor. sanırım hafta ortası elimde olur. gelince fotolarını buradan paylaşacağım.
şimdilik durum bu.
saygılar...
-
bu arada iyi dileklerin için çok teşekkür ederim emre usta.
-
herkese iyi geceler.
planda bir takım değişiklikler oldu.
bugün sanayiye ustanın yanına gittim. beraber çizimlere baktık. 1. çizim de görünen ve 40x40 mm kare lamanın içine gireceği 10 mm et kalınlığındaki lamayı lazerle dikine delmenin mümkün olmadığını, plazma ile delinebileceğini ancak deliğin konik olacağını, sadece cnc freze ile düzgün olarak delinebileceğini bunun da maliyetli olacağını söyledi.
O malzemeyi zaten neden dikine delmeyi düşündünüz ki ::) o bölüme yani ara bölümlere iç ölçüyü karşılayacak şekilde lama kullanabilirdiniz, boruları aynı düzlemde hepsini birden monte etmek uzun iş.
-
sefa hocam siz ara lamaları kaynaklayarak monte etmemi öneriyorsunuz sanırım, eğer yanlış anlamadıysam. ancak mümkün olduğunca az kaynak yapmak istiyorum.
-
Hayır kaynakla değil, araya lamayı koyup dış duvarlardan da civatayla montaj düşünerek söyledim
-
Hızlıca anlatmak gerekirse şu şekilde.
-
hımm anladım. peki o zaman yine lamaları delmemiz gerekecek değil mi? en azından civatanın gireceği kadar. civatanın karşısında onu tutan bir somun olmadığından acaba makinanın çalışmasından kaynaklanan bir gevşeme olur mu zamanla?
-
Elbette, araya gelecek olan sözünü ettiğimiz lamanın kenar kısımlarına delik delinip diş açılacak. Neden gevşesin, yaylı rondela var, tırtıklı rondela var, kontra somun var... daha da devam eder yani ;)
-
cıvataların gevşememesi için loctite,ın bır lacını kullanıyorum. çok işe yarıyor ;)
-
Kırmızı mı ;)
-
anladım sefa hocam. teknik bilgim zayıf maalesef kusuruma bakmayınız. :) bu arada sanki messengerdan yazışıyormuşuz gibi oldu. son mesajların arası neredeyse 1 dakika :)
-
estafurullah ne kusuru ;) haklısın kimi zaman öyle oluyor msn gibi.
-
Sefa ustama katılıyorum alt - üst plaka ve yandan bağlantı en ucuz ve en sorunsuz sistem . ayar için yan plaka delikleri 1 mm kadar büyük delinip 40 x40 kareye dayanarak sıkılır ve bu haldeyken iki baştan 6 mm matkapla iki delik delinerek birer pimle plakalar sabitlenebilr , pimler aynı yere çakıldığında makine defalarca sökülüp takılsa da plakalar arası hep aynı ölçü olacaktır .
Birde 0.75 KW motoru kullanan başka arkadaş varmı bilmem ama benimki 2.2 kw .
Yani Salih bey hem ağır hizmet görsün hem 0.75 kw ( 1 beygir gücü ) bence az gelecek . sürücüye göre değil , makineye göre motor kullanın bence .
-
Bekir ustam yöntem konusunda da noktayı koymuşsun, tastamam budur :2up
0.75 biz kullanıyoruz usta, memnunuz ancak trifaze motor. Monofazede ben de bayılacağını düşünüyorum, zorlamada yetmeyecektir.
-
bekir hocam dediğiniz sistemi anladım. gerçekten akla yatkın. öneri için çok teşekkür ederim. düşüneceğim.
sürücü konusuna gelirsek: sizin bahsettiğiniz husus benimde kafamı kurcalıyor. ben de işe girişirken sizin kullandığınız gibi bir motor düşünüyordum. ancak motoru direk bağlamak fikri de benim için önemliydi ( çünkü makinayı orjinalinde olduğu gibi yatar vaziyette de kullanmak istiyorum. kasnaklı sistem buna müsade etmiyor maalesef. ) hal böyle olunca sürücü kullanmak zorunlu oluyor. sürücüyü de bir tanıdık hediye edince ben de mecburen 0.75 kw lık motora yöneldim.
2,2 kw lık bir motor aldığımda ve buna uygun bir sürücü kullandığımda maliyetim en az 400-500 tl artacak. ki bunu şu aralar karşılayamam.
ne yapsam ki. ?
-
işte 0.75 kw lık motor kullanan birisi :) iyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş :)
doktor sefa hocam nedir reçeteniz 0.75 kw lık ilaç iyi gelir mi bize?
not: sürücünün girişi monofaze çıkışı trifaze... yani motoru trifaze alacağız...
-
Ne yazık ki çok yeterli gelmiyor, pratikte trifaze motoru doğrudan bağlasan yeterli ( 0.75 kw) ancak invertörden sonra bağlandığında her ne oluyorsa bilmem ama zorlamada neredeyse duracak seviyeye geliyor. Canlı örneği bir arkadaşımızda yaşıyoruz. Aslında invertör ( ya da sürücü) motora giden Hertz le oynuyor, teori gücün düşmeyeceğini söylüyor ancak pratik ne yazık ki böyle değil. ben olsam gerekirse makinayı biraz daha erteler ve daha güçlü bir motor alırdım. Uzun vade de nasıl olsa öyle olacak ve daha pahalıya mal olacak. Görüş tabi ki, sonuçta sana uyar uymaz bir şey diyemem. Kısaca " nala göre at almaktansa, ata göre nal almak evladır" derler.
-
" nala göre at almaktansa, ata göre nal almak evladır" derler.
:2up :2up
-
Kırmızı mı ;)
mavi olanını kullanıyorum. kırmızı bela bazen karşı tarafın dişlerinide alıp gelıyor ;D
-
emre usta motor düzgün ise 0.75 kw nın yeterli olacağını belirtmişti. sefa ve taner hoca sorun olacağını söylüyor.
ne yapacağız şimdi. offff :(
-
ilk motorum 1,5bg gamak yetermıydı bılemıyorum ancak kalın malzemede motoru durduruyordum ;) şimdi 3bg trifaze ve monofaze kullanıyorum değil durdurmak yağ gibi eritiyor malzemeyı zımpara devırde en ufak bır eksılme hıssetmıyorum. sonuçta bayağı masraf edeceksın olmuşken ıyısı olsun.
keşke bu olsaydı dememen için..
-
yetiş imdadıma emre usta :) herkez yetmez diyor 0.75 kw için :(
-
Aslında teorik olarak yetmesi lazım, ancak de ki kullanımda yetmedi, ilerde bu işte ustalaştın ve daha hızlı aşındırma daha büyük basınçla çalışma istedin, o zama makineyi 3 beygire güncellersin, bu VFD ve motor da mesela bir disk zımparada süper iş görür. 1 beygirlik VFD ve 1 beygirlik motorla bir sürü alet tasarlanır ve uygulanır. Elinde şimdi bu malzeme varken bundan vaz geçmen anlamsız olur, gerçekten aşırı abanmayacaksan zımparaya haydi haydi yeter bence. Sonuçta 200 300 vatlık piyasadaki çin işi bant zımparalarla kıyaslandığında yapacağın bant zımpara her türlü 5'e katlayacaktır...
-
hay Allah razı olsun senden emre ustam. içimi acayip rahatlattın. :) dediğin gibi eğer güç olarak beni tatmin etmezse 1 beygirlik VFD ve 1 beygirlik motorla disk zımpara yaparım. sonra makina istendiği vakit kasnaklı versiyona çevrilebilir.
öyle yapayım ben öyle.
saygılar, sevgiler...
-
makinayı önce direk ukuple çalıştıracaksanız sağ ve sol taraflardan 115 ve 230 luk iki delik acacaksınız akabinde kasnaklı versiyona cevireceksiniz cevirdiğiniz anda makinanın bütün ayarları kacacaktır haberiniz ola sefa ustama katılıyorum ata göre nal almak daha eftal olacaktır.
bence 1,5 kw motorla birtane hız kontrol cihazı işnizi gayet iyi görecektir.
0,75 kw motorda cok bastırmadan ufak ufak taşalama yapmanız olur ama bastırdığınız anda duracaktır durmaması için tahrik kasnağını yani motora bağladığınıuz kasnağı küçük tutarsanız birmiktar durması önlenebilir.
-
yani devirden ziyade tork ön plana çıkmalı ufak makınada ;) bu arada bellı bır devırde çalışmaz ise makıne seramık bantları kullanamıyacaksınız. düşük devırlerde kumlarını dökecektır..
-
arkadaşlar sürücüm geldi. :) :2up
telemecanique marka.
fena bir marka değilmiş bu işte galiba. schneider elecric firmasının markalarından biri. fransız malı.
eski bir model olduğu için sürücü üzerinde switch (on-off) ve potansiyometre yok.
bunlar dışarıdan bağlanacak.
ilk fotoğraf ön panel.
2. fotoğrafta teknik veriler var.
-
Sürücünüz hayırlı olsun. 1. fotoğrafta bağlantının nasıl yapılacağı belli oluyor.
İhtiyacınız olan 2 adet anahtar ve bir adet 2.2k pot.
Kolay gelsin...
-
bugün bursaya kayınpedere ziyarete gittik. gitmişken küçük sanayiye uğrayayım dedim.
bir otomasyoncuya uğradim. potansiyometre ve aç-kapa lazım dedim görevliye . 10k bir potansiyometre verdi.
sürücünün üzerinde pot. için 2.2 k yazdığını söyledim. adam bu daha iyi olur dedi. kanıp aldım. 15 tl idi fiyatı.
aç kapa 3.5 tl. kutu da hediye. :)
ustalara sorum ise 10k lık potun sıkıntı olup olmayacağı. eğer öyle ise bursa dan gitmeden iade edip 2.2 k lık bir pot.alayım.
saygılar...
-
Bizim kullandığımız sürücülerde (ABB,telemecanique,siemens) 10k pot kullanılıyor.
10k pot cihazın çalışmasında herhangi bir engel teşkil etmez.Zaten bu pot ile hız ayarı yapacaksınız.
Bu arada pot için 15 lira çok gibi geldi bana.
Birde cihazın parametre ayarları yapılmış mı?
Saygılar...
-
aslında bana da çok geldi ama bugün öğleden sonra resmi tatil olduğundan çok az açık yer bulabildim. bulduğumu da aldım.
gönderen kişiye ben kullanım amacımı anlattım, o da ayarlarını yapmış öyle dedi bana.
bide bugün ürünleri aldığım yerdeki adama "telemecanique" markasını sordum. onlar toshiba satıyorlardı. telemecanique in çok iyi olduğunu söyledi.
siz ne dersiniz ilkser usta.?
-
İşin aslına bakarsanız Abb- simens gibi ürünler çok çok iyi.Fakat bunlarda fiyat çok önemli etken.
Telemecanique sürücüler çok hassas,en ufak zorlanmada yanabiliyor.Biz fabrikada 3 kez aynı sürücüyü yaktık.
Belki hata bizde olabilir ama telemecanique sürücülere kanım ısınmadı hiç.
Sizin denemelerinizden sonra nasıl bir sonuç çıkacak göreceğiz.
Saygılar...
-
ilkser usta bu arada bu aç kapayı 1-0-1 şeklinde aldım. (bilmem yanlış mı yaptım?)
sorum şu: acaba bu sürücü ile motoru sağ-sol yönlü olarak kullanabilir miyim? kullanma klavuzu var bende ama elektrik bilgim fazla olmadığından tam anlayamadım çift yön işini. pdf formatında olduğundan buradan da paylaşamıyorum :(
-
Tabiki yapabilirsiniz.Yazacaklarım 1.resimden alıntıdır :D :D
+15 V yazan klemense anahtarların ortak ucunu bağlayacaksınız.(Ortak uç yok ise anahtarların birer ucunu birleştirip +15v klemensine bağlayabilirisiniz.)
LI1 klemensine sağ anahtarın bir ucunu,LI2 klemensine sol anahtarın bir ucunu bağlayacaksınız.
Pot bağlantısını yaparken pottan 3 adet kablo çıkmalısınız,+5v klemensini potu karşınıza aldığınızda soldaki ayağa,com klemensini potun sağındaki ayağa,AI1 klemensinede potun ortadaki ayağını bağlayacaksınız.
Bu klemenslerin altındada bir klemens grubu daha vardır.Bu klemens gurubundan besleme ve çıkış kablolarının bağlantılarını yapacaksınız.
Ayrıca cihaza kullanacağınız motorun bilgilerinide girmeniz gerekecektir.
Son olarak motor bağlantısının nasıl olduğuna bakacaksınız.
Kullanma kılavuzunda motor bağlantısının nasıl yapılacağı yazmaktadır.
Elektrik bilginizden emin değilseniz bağlantı için bir elektrikçiden yardım isteyiniz.Elektrik şakaya gelmez.
Elektrikçi bulamam derseniz gönderin bana bağlantıları yapıp tekrar size göndereyim.
Saygılar...
-
ilkser hocam teşekkür ediyorum verdiğin bilgiler için. bunu öğrendiğim iyi oldu. sevindim. bağlantılar için bir elektrikçi bulurum ama teklifin için teşekkür ederim.
bu formumu işte bu yüzden seviyorum. yüzyüze tek kelime bile konuşmalan insanlar birbirlerine yardım etmek için yarışıyorlar adeta. :)
yön meselesine gelince: aslında makinede band yukarıdan aşağı yöne dönecek %95. ama ne bileyim, diğer yönde de çalışabilmesi güzel olur diye düşündüm.
-
bu arada teknik olarak kafama takılna bir soru var. gece düşünürken aklıma geldi :) (neredeyse rüyalarıma girecek artık bu makine)
motor şaftı tahrik tekerinin içine mi giriyor.? yoksa bir civatayı tekerin içine geçirip, civatanın ucunu şaftın ortasındaki deliğemi yerleştiriyoruz.
inşallah kendimi ifade edebilmişimdir. teknik terim azlığı ve/veya yanlışlığı için şimdiden kusura bakmayın...
-
motorun miline göre tahrik makarsının ortasına tornacıda delik acılır atıyorum motor mili cap 24 dür tekerede 24,1 gibi tatlı gececek şekilde delik acılır ama aynı zamanda tahrik tekerine kama yeride acmak gerekir sadece civata yeterli olmaz akabinde tahrik tekerini kama ile beraber motora monte edersiniz ve civata ile sabitlersiniz motor milinde zaten civata yeri mevcuttur.
-
hımm kısmen anladım özgür usta. ancak "ama aynı zamanda tahrik tekerine kama yeride acmak gerekir sadece civata yeterli olmaz " kısmını tam anlayamadım. :(
-
http://img341.imageshack.us/img341/3804/mil0lc.jpg (http://img341.imageshack.us/img341/3804/mil0lc.jpg)
Resimdeki ufak çubuk kamadır.
Motor milinde genelde zaten kama ve oluğu bulunur, sadece tekerin mil deliğinde kamaya karşılık bir oluk açılır...
(http://www.sonmezrediktor.com.tr/Untitled0-1.jpg)
Resimde 1 numara kamadır...
Kama oluğu açılmış bir mil resimde:
(http://blogcad.files.wordpress.com/2007/05/kama-kanlli-mil.jpg)
-
hımm anladım. aslında gamak ın 3 fazlı motorlarının 2d teknik çizimlerini indirmiştim bir ara pc ye. ancak incelerken "kama" yeri kısmını kaçırmışım.
özgür ustam, emre ustam her ikinizede teşekkür ediyorum.
inşallah siz ve sizin gibi diğer ustalar verdiği teknik ve psikolojik destek sayesinde ( biraz uzun sürse de) çok güzel bir zımpara makinesi ortaya çıkacak.
-
hımm anladım. aslında gamak ın 3 fazlı motorlarının 2d teknik çizimlerini indirmiştim bir ara pc ye. ancak incelerken "kama" yeri kısmını kaçırmışım.
özgür ustam, emre ustam her ikinizede teşekkür ediyorum.
inşallah siz ve sizin gibi diğer ustalar verdiği teknik ve psikolojik destek sayesinde ( biraz uzun sürse de) çok güzel bir zımpara makinesi ortaya çıkacak.
sen benden önce bitirirsin ben yarısını topladım kenara bıraktım bu gidişle zor toplarım :)
-
sen benden önce bitir ki bana yol göster ustacığım. :)
siz ön ayak olmadan ben nasıl kalkacağım bu işin altından...
-
projede önemli bir gelişme oldu.
dün bayram için bursaya geldim. ( tüm arkadaşların bayramı tebrik ediyorum bu arada :) )
daha önce telefon numarasını deniz zımparadan yavuz beyden aldığım yunus beyin işyerine gittim.
kendisi vitex zımparanın bursa bayisi. ayrıca başka markaların ürünlerini de satıyor. dünya kadar çeşit var.
neyse baktım orada kauçuk kaplı kontak teker de var. makineyi yaptıktan sonra içbükey taşlama için mutlaka lazım olacaktı bu tekerlerden. bulmuşken alayım dedim. yunus usta sağolsun iyi bir fiyata verdi bana tekeri. :2up
teker 65x195 mm ebatında. sanırım ağırlığı 1.5 kg civarı. orta göbek te 20 mm çapında.
fotoğraflar aşağıda. ( fotoğraflar cep telefonuyla çekildi. görüntü kalitesi için kusura bakmayın)
-
ustadım hayırlı bayramlar aldın hayırlı olsun peki nereye monte edeceksin bu tekeri?
-
şu şekilde olacak inşallah özgür usta.
-
Teker fiyatı nedir Salih.
-
sefa hocam. satıcı arkadaş maliyetinin 90 tl olduğunu söyledi. biz yetkili arkadaşla baya bir ahbap olduk. ( kayınpeder yanımda olunca :) )
bana maaliyetinin altına verdi.
ayrıca kendisine sitemizden bahsettim. tedarik ve fiyatlar konusunda yardımcı olup olamayacağını sordum. elinden geleni yapacağını söyledi.
dilerseniz arkadaşla konuşurum. zannediyorum bu kontak teker forumdeki arkadaşların almak istedikleri parçalar arasında ön sıralarda yer alıyor. toplu bir alım yapılırsa fiyatı aşağılara çekebiliriz.
(bu arada sadece vitex ürünlerini de satmıyor. 3m e kadar hemen hemen tüm markaların zımparaları var)
-
göbeğe bılya oturtulamayacak ;) bağlantı şeklı daha değişik. bağlantıyı nasıl yapacaksınız.?
-
hımm. evet haklısınız galiba. daha yeni anladım meseleyi.
bir cözümü olsa gerek. ne yapabiliriz acaba?
-
Bu fiyat kesinlikle çok cazip. Bana İzmir'de 100 Euro + KDV fiyat çektiler. Bursa'dakinin 3 katı. Eğer bu fiyatlara alabilirsek ben 2 adet tekere talibim.
Montaj konusu ise şöyle halledilecek. Tekerin göbeğine sabit mil geçireceğiz. Rulmanlar makinenin kolunun üzerinde olacak. En azından bu tekeri yedek parça olarak kullanan Türk yapımı endüstriyel bant zımparalarda montaj böyle halledilmiş. Tabii ki rulmanları tekerin göbeğine monte edilecek çözümler de üretilebilir.
-
normal şartlarda üçgen zıpara denilen ve piyasada satılan zımparamakinalarının yedeğidir bu malzeme kfkas zımparada 47 euro +kdv 200x50 olarak satılır lar
o zımpara makinalarının ön yataklarından temin edilirse montajı dahada kolay olacaktır
hazır tekerlerin maliyetleri aynı olup piyasada satış fiyatları farklı farklıdır
ertuğrul beyin bakmış olduğu 100 euroluk malesef alman malı izmirde bende sormuştum :)
200 lük aliminyum tekerler var onlar hazır rulmanlı sadece civatayla malzemeye bağlatı yapılacak şekilde üzerlerindeki poli üretan kaplama 70 shore düzeyinde bance onlar ev yapımı makinalar için en ideali olurlar
bu terkerlerin 250 liği alinimyum döküm olarak dökülebilir kg fiyatı 15 tl civarı :) işlenir ve kauçuk kaplaması yapılır hazır rulmanlı olarak ama talep önemli ama 200 lük teker için
dediğim gibi ya salih beyin tekerinden yada tarans palet tekirden yapılır :)
-
ertuğrul usta teşekkür ederim. ilk söylediğiniz çözümü anladım. ama rulmanları teker göbeğine monte etmek sanırım daha sağlıklı olacaktır. şimdi tekere yakından baktım. göbeğin derinliği 15 mm civarında. bu mesafeye 2 rulman sığmaz. tek rulman iş görür mü bilmiyorum. birde belki göbek çapını büyütmek gerekebilir ( tabi içine rulman koyacak isek)
birde acaba resimdeki gibi göbekçapı 20 mm olan iki rulmanı dış taraflarıdan tekere kaynaklasak olur mu?
ayrıca isterseniz fiyat için arkadaşla görüşebilirim sizin için. ( ve tabi almak isteyen tüm arkadaşlar için) sayı fazla olursa dediiğim gibi fiyatı aşağılara çekebiliriz.
-
bu tekerlekte oluşacak mınımum balans yaptığınız işlerde keyfınızı fazlası ıle kaçıracak :) sıfır balans olmalı iyi bır tornacı bunu çözer bence. bu arada bılya +mili+tornacıya ödenecek ücret 30,luk terer fıyatına gelır bence.
-
o zımpara makinalarının ön yataklarından temin edilirse montajı dahada kolay olacaktır
özgür usta bahsettiğiniz yatakları araştıracağım. teşekkür ederim.
-
Eğer bir şekilde ben bu tekeri edinebilirsem, benim projem şu:
Her şeyden önce tekerin orta göbeğine bir rulman fikri yanlış, tekerin her iki tarafına da birer rulman olmalı. Fakat tekerin içine iki rulma yatağı oturtmak amatörlerin yapabileceği bir iş değil. Tornacıya ciddi para kaçacak demektir. O yüzden tekerin mevcut deliğini kullanarak tercihen 20 mm bir mil monte edeceğim.
Mekinenin koluna (bendeki kol 40 x 40 mm dolu), her iki tarafına bir er saç kaynatıp bu saçların iç ve dışına birer UCF204 kare rulman yatağı monte edeceğim. Teker göbeğindeki 20 mm mil bu rulmalara yataklanacak.
Bu sistemin en avantajlı tarafı UCF 204 kare rulman yataklarının montajlanacağı 4 adet deliği eğe ile istediğimiz tarafa genişleterek bir taraftaki rulman yatağını, dolayısıyla mil aksını değiştirerek, tekerlek açısının ince ayarının yapılabilmesi.
Tabii elinin altında kaynak olup torna olmayanlar için en mantıklı ve ekonomik çözüm bu. Yani bu benim çözümüm, değişik şartlara göre başka çözümlerde bulunabilir.
-
üstadım bu malzemeyi satan yerle görüşüp göbeği rulmanlı olarak isteseniz daha mantıklı olmazmı en fazla 10 tl fazla veririsiniz
ufc 204 fikri güzel fakat o yatakların sabir olanını kulanmak herzaman daha mantıklı oalacaktır ufac 204 yerine etli boru diye tabir edilen ve sağlan et payı olan borular vardır onların iki tarafına rulman yatağı açılır kafalara sekman koyulur ve oataya istanilen mil yerleştirilir mümkünse 4140dan bu boru 15mm saca kaynatılır ve akabinde 40x40 profile yerleştiririlir veya bu boru direkt olarak başka bir 40x40 profile kaynatılır bu sayede ufc204 oynamasından bir nebze olsun uzaklanşmış olunur.
konuya şu şekilde acıklık getireyim tahrik tekerinizde ufc serisi yatak var
sonrasında disk için ufc yatak kulanacaksınız zaten mevcut bir boşluğunuz var buna ek olarak disk için ek biş boşluk oluştuğunda zımpara seritinin sabitliyemiyeceksiniz bir aga bir sola kayacaktır.
boru+rulamn +kaynak kesin cözüm
boruyu yapar iken tek kalemde çift rulman yatağı acılırsa rulmanlar arasında eksen kayması olmayacaktır.
-
ertuğrul usta ucf 204 kare rulman nedir diye bi baktım nete.
fotoğraflarını görünce kafamda bir fikir oluştu. bilmem ne dersin ?
şimdi.
göbek çapı tekerimizin göbek çapından bir miktar küçük olan 2 adet ucf 204 kare rulman alıyoruz.
bunları karşılıklı olarak tekerin her iki tarafına monte edeceğiz. kare rulmanın göbek merkezi ile teker göbeğinin merkezi tam üst üste gelecek şekilde koyuyoruz. marker ile tekerin üzerini işaretliyoruz ve buralardan sütun matkap ile deliyoruz. deldiğimiz yerlerdende civata marifetiyle kare rulmanları ve tekeri birleştiriyoruz.
kısaca kare rulman arası kontak tekerli sandviç yapıyoruz :)
nasıl fikir ama :) :) ( aptalca bir fikirse ne olur az dalga geçin :) )
-
üstadım bu malzemeyi satan yerle görüşüp göbeği rulmanlı olarak isteseniz daha mantıklı olmazmı en fazla 10 tl fazla veririsiniz
özgür usta arkadaş ile o meseleyi görüşeceğim. rulmanlı üretimi yoksa yukarıdaki çözümüm bir alternatif olabilir mi ?
-
üstadım bu malzemeyi satan yerle görüşüp göbeği rulmanlı olarak isteseniz daha mantıklı olmazmı en fazla 10 tl fazla veririsiniz
özgür usta arkadaş ile o meseleyi görüşeceğim. rulmanlı üretimi yoksa yukarıdaki çözümüm bir alternatif olabilir mi ?
şimdi o parçayı satın almaya kaltığınızda dünya para isteyecekler fakat göbeği rulmanlı olarak isterseniz mutlaka yapacaklardır. yapmamları için bir engel yok bence sonuçta para kazanmak istiyorlarsa yapmak zorundalar
rulmanıda göbeği 16mm olandan secerseniz M16 civata ile profilinize güzelce tuturabilirsiniz olmadı sabrederseniz
ilerde 250 lik teker döktürecem birkaç tane bir kaçda sizin için döktürürüm :) ama öncelikle tekeri aldığınız yer ile iletişimde bulunun derim onlar benden mutlaka dahada hızlı olacaklardır :D
-
Göbeği rulmanlı olanını 10 tl fazlasına bulabilsek zaten bütün bunlarla ne uğraşalım.
Ama bu tekeri yapanlar seri üretimde yaptıklarından ben araştırdığım zamanlarda proje dışı bir şeye yanaşmadılar.
Yine de böyle bir imkan yakalarsak siparişte ben de varım.
Bir diğer seçenek de, tornacıya aluminyumdan göbeği çift rulmanlı teker yaptırıp bunun üzerini kauçuk ya da poliüretan kaplatmak. Kaça mal olacağına bakmak lazım.
Ucf yatakları tekerin göbeğine monataj zor iş. Yataklar ağır çelik malzemeden. Bunları monte ederken iki şeyle uğraşmak gerekecek. 1. eksenel montaj ve 2. ağır malzemenin yaratacağı balans. Birini çözerken öbürü bozulacak. İmkansız değil ama zor iş. Eğer ille de bu tekerin iki tarafına rulman monte edeceğim dersek iki tarafa aluminyumdan yatak yaptırmak lazım, o da dediğim gibi tornacıya fazla para kaçırmak demek.
Boru içine rulman şimdiye kadar hiç aklıma gelmemişti. Çok güzel fikir. Tek problemi boruyu 40 x 40 kola çok hassas kaynak yapmak zor iş. Çok az açı versek tekeri eksenden kaçırmış oluruz. Düzeltmeye de imkan yok. Oysa kol üzerinde çift ucf yatak hatayı düzeltme şansı veren bir sistem. Yine de bunun üzerine biraz kafa yoracağım.
Aslında sistemi belirleyen imkanlar. Nazımın geçeceği bir tornacım olsaydı muhakkak tekerin iki tarafına aluminyum yatak ve rulman yaptırdım. Hatta tüm tekeri aluminyumdan baştan yaptırıdım. Ama benim imkanlarımda tornacı yok, kaynak ise bedava.
-
40x40 malzemeyi ve boruyu düz bir zemin üzerine koyun ve puntalayın sağlam bir kaynak ustası gayet basit bie şelikde yapacaltır ufclerle hiç uğraşmayın derim .
bazı üreticiler ellerindeki sabir işleri bırakıp başka işle uğraşmayı ziyan olarak gördüklerinden yapmazlar örnek verecek olursak ben bu tekerden satın almaya kaltığımda 200 lük olarak firma bana 80tl fiyat vermişti meramımı anlattığımda aldığı firmanın telefonunu verdi burdan aradığınız söylersiniz yardımcı olurlar demişti aradım ve akabinde satıcının 80tl dediği tekere 140tl fiyat vermeleri ile tekefonu kapatmam bir olmuştu
normalde aliminyum alırsanız 260lık 55 genilikte parça 90tl tutar bunun 2-3 kgsi firedir torna işçiliği 30-50 tl arası bir bedeldir tornacının işi yoksa 20 ye bile yapar
iyisinden iki rulman 20tl kaplama 40 ile 60tl arası kalınlık fiyatta fark yaratır! +M16 civata+somun
başka bir şekilde istanilen tekerin agaçtan modeli cıkarılır dökümcüde döktürülür bir tornacı ve kaplamacı ile anlaşılır 250 lik teker 90tl civarına bilemediniz 120tl civarına gelir
birlikten kuvvet doğar ;)
bulabilirseniz aliminyum döküm 250 lik tekerlerde piyasada mevcuttur tekrarlıyorum ki kaplaması en fazla 70shore dur ve en son sorduğumda 102+kdv di
-
göbek çapı tekerimizin göbek çapından bir miktar küçük olan 2 adet ucf 204 kare rulman alıyoruz.
bunları karşılıklı olarak tekerin her iki tarafına monte edeceğiz. kare rulmanın göbek merkezi ile teker göbeğinin merkezi tam üst üste gelecek şekilde koyuyoruz. marker ile tekerin üzerini işaretliyoruz ve buralardan sütun matkap ile deliyoruz. deldiğimiz yerlerdende civata marifetiyle kare rulmanları ve tekeri birleştiriyoruz.
kısaca kare rulman arası kontak tekerli sandviç yapıyoruz :)
arakdaşlar yukarıda bahsettiğim yöntemi bir eleman uygulamış sanirim. fotolara bir baksanız.
-
uygulanmaz değil. ;) ama uygulayacak ustayı bulmak bıraz mesele , allahtan o yönden şanslıyım
-
uygulanmaz değil. ;) ama uygulayacak ustayı bulmak bıraz mesele , allahtan o yönden şanslıyım
taner ustam zannediyorum ben de yaşamayacağım bu flanşlı rulman yataklarını tekere monte ederken. benem de tanıdığım yetenekli bir ustam var Allah tan. :2up
bir de ayarlı kolda kullanacağımız tekerler var. foto da gösteriliyor. bunları kestamitten imal edeceğiz. ancak gördüğüm kadarı ile tekerleğin merkezini tamamen kaplayan tek bir rulman kullanılmış orjinal tasarımda. fag ve skf nin sitelerine şöyle bir baktım ama bu rulmanın aynısı gözüme çarpmadı. acaba aranızda bu rulmanın tipini-kodunu bilen var mı?
-
korunu bılmıyorum. ancak rulmancı tarıf uzerıne verebılır. mesela r9 bılyaları tektır ve oldıkça enlıdır. malzemenın özellığını duzgun anlattıktan sonra sorun olmaz
-
teşekkürler taner ustam.
-
O kadar uzun tek rulman yoktur, varsada özel bir şeydir zaten o tekerde kullanmazlar ( fazla pahalı olur). Çifttir o
-
fotografta sanki tek rulman varmış gibi duruyor ama 50 mm uznluğnda rulman yoksa çift rulman kullanmaktan başka çare yok.
teşekkürler sefa ustam
-
Biraz çekinerekte olsa bir şey sormak isterim. Bu bant zımpara güzel alet, faydalı alet, gerekli alet de, özellikle yer darlığı problemi daha sonra maliyet açısından düşünülürse ölçek olarak biraz daha küçültülmüşü yapılamaz mı? Motor ve hız açısından abisine yakın bir değerde olupta hiç değilse bazı işleri tam olarak yapmak için bir tasarım zor mudur veya olmaz mı? Şöyleki evde yapı marketlerinde 150 lira civarında 2,5X76 zımpara kullanan 500W motoru olan bir bant zımpara kullanıyorum. Sadece yüzey temizliği veya parlatma gibi bir işi yapmak bile dakikalar alıyor. Çeliği aşındırmak şekil vermek gibi bir işlem hayal olur. Bu nedenle şimdiye kadar 2mm üzerinde çelikle hiç çalışmadım. Belki karışık anlattım ama, şöyle daha küçük, ama iş çıkartabilecek kadar güçlü ve kullanışlı bir zımparaya ihtiyaç duyuyorum kendi adıma. Ne yapmalıyım yada yardımı olan olur mu?
Saygılar, sevgiler.
-
bilge kendi adıma soruna şöyle cevap vereyim:
yer darlığı çeken kişiler için dediğin gibi küçük ebatta bir zımpara makinesi tabiki yapılabilir. neden olmasın. motor gücünü de istediğimiz gibi seçebiliriz.
ancak sorun şu:
makine küçük olunca zımpara bandı da küçük olacak. örnegin 50* 1250 mm gibi... bu ölçüde zımpara bandı bulmak sorun olacak. daha doğrusu bu v.b. ebatlar özel üretime girdiği için maaliyetli olacak. genelde 50*2000 mm ebat standart diyebiliriz.
(bant zımpara konfeksiyonuyla uğraşan kişiler/firmalar mümkün mertebe ellerindeki zımpara rulosundan minimum fire vererek üretim yapmak istiyorlar. (kendilerine göre haklılar) yukarıda verdiğim gibi ebatlar fireye yol açıyormuş, görüştüğüm bir üretici öyle demişti )
2. sorun: makine küçük ve zayif malzemeden imal edilirse, stabilite ve rezonans problemleri doğabilir.
bir acemi olarak bunları söyleyebilirim. ustalar elbette başka başka görüşler sunacaktır.
-
bu aralar çizim işine kafayı takmış durumdayım. baya sevdim bu işi ben :)
şu meşhur KMG 'yi de bi çizeyim dedim. internette planını bulmuştum bi ara.
ölçüler inch cinsinden olunca metrik sisteme çevirmek gerekti. epey de zor oldu.
neyse çizimden bazı kareler aşağıda.
not: ( yaw bu kmg wilmont tan daha mı güzel ne? sanki daha stabil gibi duruyor. acaba bundan mı yapsak :) )
-
bende yok öyle yok böyle olsun dıyordum :) ama şeklı şemalı değilde o zımpara bandını stabıl yalpasız istediğin devırde döndüren her makıne bence ıyıdır ;) benımkının iskeleti profılden memnunmuyum ..? çok ;D ama uğraşmak ıstıyorum dıyorsan o başka :)
-
aslında haklısın taner hocam. ama ne yapayım huyum kurusun. oldu mu en güzeli olsun istiyorum. vakit ve para alacak olsada.
-
aylardır devam eden çizim çalışmaları, malzeme alınacak yerlerin belirlenmesi derken nihayet üretime geçtim. daha yolun başındayım. katetmem gereken çok mesafe var, ancak yine de başladık işte.
uzun süre wilmont üzerinde durdum. ama nedense kmg yapmaya karar verdim. umarım doğru bir karardır.
balıkesir de ikamet etmeme rağmen üretimi bursa küçük sanayi de yapacağım. orada bir ustayla tanıştım.
makine parçaları imalatı yapıyor. aslında klasik bir tornacı ama işinin ehli birisi.
kullanacağım malzeme soğuk çekme çelik lamalar. sk 37-2 sanırım malzemenin kodu.
35 kg tuttu hepsi. malzemeyi tedarik ettiğim yerde aradığım tüm ölçülerin bulunması sevindiriciydi.
neyse ilk fotoyu aşağıya koyuyorum. devamı gelecek...
-
bunu yapmak daha basıt olacak bence ama motoru şasenın üzerine akuple edemıyeceksin kasnaklı sistem olacak. kötü tarafı makıneyı yan yatırıp kullanamam gıbı bır durum var.
-
hepsini göze aldım taner ustacım.
nasıl olacak hep beraber göreceğiz.
hayırlısı bakalım... :)
-
Bir ay kadar önce ben, Özgür Bey ve Salih Bey bu konuda çok yazıp çizmiştik.
Konu piyasada bulduğumuz ortasında rulman olmayan kauçuk kaplı aluminyum tekerler idi. Bir arkadaşım aynı tekerden İzmir'de buldu. Fiyatı 80 TL. Benim yukarıda tarif ettiğim yöntemle arkadaşımın makinesine monte ettik.
(http://img256.imageshack.us/img256/7540/0312111046.jpg)
By ertarda (http://profile.imageshack.us/user/ertarda) at 2011-12-03
Montajı da çok kolay ve ucuz oldu. Ayrıca tıkır tıkır çalışıyor. Ucf yatakların bağlı olduğu 10 mm çelik plakayı uzun kola, üçgen oluşturacak şekilde 3 cıvatayla tutturduk. Böylece istediğimiz cıvatanın altına değişik kalınlıklarda pul koyarak her yöne ince ayarını yapabiliyoruz.
Arkadaşım bu makineyi balta bilemekte kullanıyor. Her iki yöne de çalışmasına ihtiyacı olduğu için trifaze motor koyduk. Bu sayede şalterden motor dönme yönünü değiştirebiliyoruz.
Montaj o derece başarılı oldu ki, motor yönünü değiştirsek bile bant zımpara 1 mm bile sağa sola kayma yapmadığından ayar tekerinden ince ayara gerek kalmıyor.
-
Ertuğrul bey sistem çok kullanışlı vede başarılı olmuş fakat ucf yataklar ve milin tornalanması filan derken maliyet epey olmuştur ::)
-
Ertuğrul bey sistem çok kullanışlı vede başarılı olmuş fakat ucf yataklar ve milin tornalanması filan derken maliyet epey olmuştur ::)
Ucf yatakların tanesi 5,30 TL. Mil ise metrik 20 cıvata, cıvatanın kafasını kestim, cıvatanın diş kısmının da bir miktar kısalttım. ;)
-
Ertuğrul bey sistem çok kullanışlı vede başarılı olmuş fakat ucf yataklar ve milin tornalanması filan derken maliyet epey olmuştur ::)
Ucf yatakların tanesi 5,30 TL. Mil ise metrik 20 cıvata, cıvatanın kafasını kestim, cıvatanın diş kısmının da bir miktar kısalttım. ;)
:2up :2up :2up
Bedavadan biraz pahalı olmuş :D, ucf yataklar çok uygunmuş O:-)
-
bugün(saat itibariyle dün) epey çalışma fırsatı buldum. makine epey bi kendine geldi.
kalan işler:
- rulman yataklarının ilgili parçaya bağlanması(delik falan delinecek).
- şaft ve tekerler yapılacak.
- ayarlı kol lazerde kestirilecek.
diğer işler tamam gibi. güzel birşey oluyor
fotoğraf çekmeyi unuttum ama en kısa zamanda ekleyeceğim.
görüşmek üzere...
-
konuyu hortlatayım dedim. epeydir fırsat bulup ta makine işine eğilememiştim. bugün tekerleri tornaladık alüminyumdan. tahrik tekeri ve yalpa tekeri 10 cm çapında. 6.5 cm uzunluğundalar. her ikisi de konveks yapıda. küçük tekerlerimiz 5 cm çapında ve boyunda.
fotoğraflar sırasıyla:
1- tahrik tekeri
2- yalpa tekeri
3- küçük tekerler
4- ve toplu aile fotoğrafı :)
-
daha içlerine rulman takamadık ama :(
-
Bitmiş halini merakla bekliyorum Salih bey , kolay gelsin.
-
serhat bey inanın ben de çok merak ediyorum:) elimde planım projem olsa da, büyük ölçüde makine bitmiş olsa da, çalışır halini 4 gözle bekliyorum :) ama bu işler çok zormuş. diyorlardı da inanmıyordum. benim açımdan en büyük zorluk; fırsat bulduğum zaman balıkesirden bursaya gelip makine üzerinde çalışmam oluyor. örneğin en son 1-1.5 ay kadar önce gelebildim bursaya. bir hafta kadar bi zamanım olsa bitereceğim de .vakit yok işte. :(
arkadaşlara, konuyu takip eden ustalara da mahçup oluyorum. ilgilerini yitirdiler iş bu kadar uzun olunca.
en kısa zamanda bitireceğim inşallah...
-
Zorluğunu tahmin edebiliyorum Salih bey, kolay gelsin , zaman sıkıntısı olunca bu tip işleri bitirmekte haliyle zorlaşıyor. Ben daha başlamadım bile sizin bitirmenizi bekliyorum :)
-
Bitince çok güzel birşey olacak inşallah. bekleyiniz. bakladiğinize değecek :)
-
makine nihayet ayağa kalktı.
ufak tefek ayrıntılar kaldı. .
ama inanın çok zormuş bu işler.
fotoğraf kalitesi için tekrar özür dilerim.
nedense hep fotoğraf makinemi unutuyorum atölyeye gelirken ve fotolar hep cep telefonuyla çekiliyor.
yorumlarınızı beklerim...
sevgiler...
-
baya saglam olmuş aktarma nasıl olacak kasnaklamı?
-
çok güzel bir makine ellerinize sağlık. büyük emeklerle yapıldığı doğrudur. eğer kendinizde bu işlerlerle haşir neşir biri değilseniz içinden çıkılmaz bir durum alabiliyor. ama şunu söyleyebilirim. verilen emeğin hakkını fazlasıyla verecek bir makine duruyor karşınızda. güle güle kullanın.
-
baya saglam olmuş aktarma nasıl olacak kasnaklamı?
elimde 1 hp lik bir sürücü var. öncelikle onu deneyeceğiz. güç yeterse ne ala. eğer yetmezse kasnaklı sisteme geçeceğiz. sağlam oldu. ancak ağır da oldu. motor hariç 50 kg mın üstünde. :) çok güzel bir makine ellerinize sağlık. büyük emeklerle yapıldığı doğrudur. eğer kendinizde bu işlerlerle haşir neşir biri değilseniz içinden çıkılmaz bir durum alabiliyor. ama şunu söyleyebilirim. verilen emeğin hakkını fazlasıyla verecek bir makine duruyor karşınızda. güle güle kullanın.
teşekkür ederim...
-
Çok düzgün görünüyor, sanıyorum ki çalışması da sorunsuz olacak. Epeyce uğraştırdı ama sonuçta hepsi ortaya çıkan ürüne yansımış. Tebrikler şimdiden.
-
Çok düzgün görünüyor, sanıyorum ki çalışması da sorunsuz olacak. Epeyce uğraştırdı ama sonuçta hepsi ortaya çıkan ürüne yansımış. Tebrikler şimdiden.
teşekkür ederim sefa ustam. inşallah yakın zamanda tekerler de döner ;D
-
Abi şimdiden hayırlı olsun.Makine güzel olmuş,uğraştığınıza değmiş.
-
Abi şimdiden hayırlı olsun.Makine güzel olmuş,uğraştığınıza değmiş.
çok teşekkür ederim... :)
-
Çok düzgün gözüküyor gergiye ametisör koymuşsunuz yay koyacakmısınız dışına yetmeyebilir
-
amortisör yukarıdaki kol ile ana gövdenin yan kısmı arasına monte edildi. bu tip amortisörler teknik mobilya malzemesi satan yerlerde bulunuyor. bence yaydan daha da güzel oldu.
-
Bırakmazsa sıkıntı yok
-
makinam nihayet bitti.
cep telefonuyla kısa bir video çektim. ve birkaç tanede fotoğraf.
makina tekerlekler hariç st-37 çelikten mamül.
tekerlekler aluminyumdan tornalandı. öndeki küçükler 5 cm, tahrik tekeri ve yalpa ayar tekeri 10 cm çapında.
motor direkt akulpe olacak ve sürücü ile hız ayarlanacak. videodaki motor 0.55 kw trifaze 900 devir civarı. ancak deneme amaçlı takıldı ve 0.75 kw lık bir motor yerini değiştirecek. 0.55 kw lık motoru bile zorlamama rağmen durduramadım. 0 75 kw lıkta sorun yaşayacağımı sanmıyorum.
video ve fotoğraf kalitesi için tekrar tekrar özür diliyorum. inşallah kaliteli fotoğraflar ve iyi bir video yu da ekleyeceğim.
video da görünen eller, sevgili memduh ustamın elleri. o elleri dert görmesin. o olmasaydı makineyi asla bitiremezdim. az nazımı çekmedi. az kafasını ütülemedim. ve her " usta öyle değil de şöyle yapsak " dediğimde, hep "yok öyle olmaz o iş, dediğim gibi yapacağız " diye cevap verdi ve hep haklı çıktı.
diğer taraftan kayınpedere de koordinatörlüğü ve ustayı bana ayarlamasından dolayı çok teşekkür ediyorum.
video linki : http://www.youtube.com/watch?v=63cQcQJWY9g
-
Hayırlı olsun, güle güle kullanın :2up
-
Hayırlı olsun, güle güle kullanın :2up
teşekkür ederim. :)
-
süper bir makine olmuş. emeği geçen herkesin ellerine sağlık. güle güle kullanın. hız sürücüyle birlikte çok direk akuple olduğunda da tadından yenmez hani. ben de aynısından yapmayı düşünüyorum. acaba ana gövdenin ölçülerini yazmanız mümkün mü?
-
süper bir makine olmuş. emeği geçen herkesin ellerine sağlık. güle güle kullanın. hız sürücüyle birlikte çok direk akuple olduğunda da tadından yenmez hani. ben de aynısından yapmayı düşünüyorum. acaba ana gövdenin ölçülerini yazmanız mümkün mü?
güzel sözleriniz için teşekkür ederim. ana gövde 30 cm uzunluğunda 1.5 cm kalınlığında lamalar kullandım.
-
Çok güzel olmuş, güle güle kullanın.
-
Çok güzel olmuş, güle güle kullanın.
çok teşekkürler ertuğrul ustam :)
-
Hayırlı olsun.Kazasız belasız kullanırsınız inşallah. ;)
-
Hayırlı olsun.Kazasız belasız kullanırsınız inşallah. ;)
temenniniz için çok teşekkür ederim. :)
-
Çok düzgün olmuş, güle güle kullan. Videoda motorun devrinin yetmediği belli oluyor. 0.75 kw trifaze motor rahatlıkla yetiyor, dikkatimi çekti, bantın altında kalan düz tabla ile bant arasında çok az bir boşluk mu var yoksa görüntü aldanması mı?
-
Çok düzgün olmuş, güle güle kullan. Videoda motorun devrinin yetmediği belli oluyor. 0.75 kw trifaze motor rahatlıkla yetiyor, dikkatimi çekti, bantın altında kalan düz tabla ile bant arasında çok az bir boşluk mu var yoksa görüntü aldanması mı?
çok teşekkür ederim sefa ustacığım. video da bant yaklaşık 8 mt/s hızda dönüyor. metal için yetersiz gerçekten. emaneten taktığımız motor 900 devir olduğundan hız yavaş kaldı. banta alttan destek veren düz tablala ile bant arasında yaklaşık 2 mm kadar var ustacım. bu tablada oluşabilecek ısınma sorununu çözmek için ileride " şömine camı" diye geçen malzemeyi bulabilirsem o tablanın üzerinde kullanmayı düşünüyorum.
-
video da bant yaklaşık 8 mt/s hızda dönüyor. metal için yetersiz gerçekten. emaneten taktığımız motor 900 devir olduğundan hız yavaş kaldı. banta alttan destek veren düz tablala ile bant arasında yaklaşık 2 mm kadar var ustacım. bu tablada oluşabilecek ısınma sorununu çözmek için ileride " şömine camı" diye geçen malzemeyi bulabilirsem o tablanın üzerinde kullanmayı düşünüyorum.
8 mt/sn başlangıç için çok yavaş sayılmaz. Ben genelde 12 mt/sn ile ağız açıp daha sonra 7,5 mt/sn hızda son düzeltmeleri yapıyorum.
Tabla 2 mm içeride değil tam tersi 1 ya da 2 mm ileride olmalı. Eğer geride kalırsa bant zımpara tam düz yüzey zımparalayamaz.
-
hımmmm. valla doğrusun ertuğrul hocam. bu yanlışı sayende işin başında farkettim. sağolasın :)
-
Makinanız çok güzel olmuş güle güle kullanın. Dikkat çekmek istediğim iki konu var. İlki dayama tablasını sabit yapmışsınız galiba bu sizi biraz tak çıkar yorar gibi. İkincisi 0,75 KW motora invertör takarsanız gücün (yani düşük devirde torkun) zayıflayabileceğini düşünüyorum. İnvertörü mutlaka vektör kontrollu tercih etmeniz lazım
Syg.
-
Makinanız çok güzel olmuş güle güle kullanın. Dikkat çekmek istediğim iki konu var. İlki dayama tablasını sabit yapmışsınız galiba bu sizi biraz tak çıkar yorar gibi. İkincisi 0,75 KW motora invertör takarsanız gücün (yani düşük devirde torkun) zayıflayabileceğini düşünüyorum. İnvertörü mutlaka vektör kontrollu tercih etmeniz lazım
Syg.
üstat dayama tablası ile neyi kastettiğinizi tam anlamadım. ::)
aklıma zımparanın altında ve iki ön tekerin arasında kalan parça ile malzemeyi, işlemek için üzerine koyduğumuz parça geldi. her ikisi de ikişer civata ile tutturuluyor. makinede hiç kaynak kullanılmadı.
sürücünün düşük devirde torku bir miktar zayıflatabileceği konusunda haklısınız. bu meseleyi forumda daha önce tartışmıştık. ancak düşük devirde zımparaya fazlaca yüklenmeyi-bastırmayı gerektirecek bir işlem olmadığını düşünüyorum.
zira ağız açma ya da kaba zımpara işleri birdiğim kadarıyla çok da düşük olmayan devirlerde yapılıyor. düşük devirlerde ise, ahşap işleri ve ince perdah işleri yapılıyor. bunlarda da bir miktar güç kaybının sorun olmayacağını ümit ediyorum.
vakit ayırıp yorumladığınız için çok teşekkür ederim. :)
-
makina gayet güzel olmuş herkesin eline sağlık motor gücü ise sizin kulanımınıza kalmış sonuçta yapacağınız işleri kendiniz biliyorsunuz ilerliyen dönemlerde o motor muhakkak büyüyecektir. amortisörü bende kulanmayı planlıyordum ama sonradan vaz caydım neden caydım onu hatırlamıyorum :D biraz kulandıktan sonra amortisör performansını söylerseniz bizim için güzel bir deneyim olur.
hıza gelincede seramik zımpara kulanmayı düşünmüyorsanız sorun olmaz ama seramiğe girecekseniz eğer ozaman 20mt/sn altına inmemekte fayda var ziyadesi ile seramikler hız ve baskı ile çalışan ürünlerdir düşük hızlarda tane kaybından dolayı cok cabuk biterler
ellerinize sağlık
-
amortisörü bende kulanmayı planlıyordum ama sonradan vaz caydım neden caydım onu hatırlamıyorum :D biraz kulandıktan sonra amortisör performansını söylerseniz bizim için güzel bir deneyim olur.
çok teşekkür ederim ustacım. amortisör fena gibi durmuyor. fiyatı da çok makul. 6-7 lira civarı. tek sorun doğru güçte olanını seçmek. ben 60 lık ve 100 lük aldım. ( bunlar sanırım newton birimi ile ifade ediliyor.) 60 lık güçsüz geldi yani zımpara bandını yeteri kadar geremedi. 100 fena değil. belki 120 likte olur. ama 150 lik ve üstünün bantı koparacağını sanıyorum.
-
buda benden daha tam istediğim gibi detaylanmadı. ama stabılıte nasıl dersenız sıfır yalpa, yüksek hız bu makınede mevcut . forumdan bır ustamıza yapıyorum ıstedığımden çok daha ıyı oldu . malzemeler kalıtelı olanlardan seçıldı . kasnak , tahrık tekerı 7000 serısı alımınyum . bılyalar japon malı, dığer lama ve malzemeler soğuk çekme..
8)http://www.youtube.com/watch?v=JbYHa0W4Npg (http://www.youtube.com/watch?v=JbYHa0W4Npg)
-
Taner acaip olmuş yahu, inanılmaz stabil çalışıyor bu hızda, ağzımın suları aktı gerçekten :2up
-
beğenmene sevındım Emre usta :) ama çok uğraştırdı benı.. yenısıne başlıyacağım bu bıtınce ;)
-
Of ??? Taner mükemmel çalışıyor, titizliğin bir kez daha göstermiş kendini...Eline sağlık.
-
teşekkür ederim Sefa usta :)
-
hani derler ya tilki dönüp dolaşıp kürkçü dükkanına gelirmiş ya :) . Bir bant zımpara makinası yapmak( yaptırmak ) istiyorum diye bir konu başlığı atsam bu hikaye eminim çok tanıdık gelecektir. Neyse bizde bu aşamaya geldik galiba.Daha henüz sitedeki tüm fikir ve yazıları okumadım başlangıç olarak gayet güçlü bir motorumuz var. teknik detaylarını şu an yanımda olmadığı için bilemiyorum. Kafamdaki fikir ise şöyle bişiey
http://www.youtube.com/watch?v=9OcbUTK5i5g