Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Fırından Yeni Çıktı - (Eserlerimiz Galerisi) => Sabit Namlu => Konuyu başlatan: sefaçabuk - 22 Ağustos 2011, 01:35:52
-
Ana malzeme 52100, yüzeyde saf nikel kaynak yapılıp ocakta dövüldü. Dövme sonucu termal dengesizlikten yüzeydeki nikel kısım çatlak çatlak oldu, ana malzeme sağlam ;) Su verme işlemi yağda yapıldı, bu arada söylemem gerekir ki Tanerden gelen "Belgin" marka ısıl işlem yağı gerçektende işini iyi yapıyor :2up sağolasın Taner. Sapta Tolga arkadaşımızın gönderdiği geyik boynuzunu kullandım, teşekkürler Tolga :2up
Toplam uzunluk. 315mm
Bıçak. 195mm
Kesit 6.5mm ( sırttaki en kalın)
Genişlik 28.5mm
-
ustam yaptın yapacağını yine ellerin koların dert görmesin tek kelimeyle mükemmel olmuş
bak senin yüzünden kuracam kömür ocağını örsü komşularla papaz olucaz artık ;D
-
bak senin yüzünden kuracam kömür ocağını örsü komşularla papaz olucaz artık ;D
:))
Sağol
-
yok olmadı en iyisi bensana bir o-1 veya o-2 göndereyimde sen bana dövüver olmazmı olmadı komşular beni dövecek
O:-)
-
Kışı beklemen lazım ;)
-
Kışı beklemen lazım ;)
olmaz beklemem bodrumda buluşacazya hani beraber yaparız olmazmı hem birkaç birşey öğrenirim belki olmadı bir ara antalyay geleceğim inşaşlah av için uğrarım yanıza
-
Bodrumda olur, Yakarız ustanın ocağını >:D o zaman gelirken Sanayiden döküm elektrodu al yanına 10 tane kadar. Her zaman beklerim, sevinirim.
-
Sonuç muhteşem olmuş, biraz rastlantısal bir sonuç anladığım kadarıyla ama bu nikel yüzey olayı harbiden görsel şenlik. Geyik boynuzu kabza da çok güzel görünüyor :2up
Bu arada nikel kolay mı ocak kaynağı oluyor, sormamın nedeni yüzeyde yaptığın şekilde Bruce Bump gibi birçok ünlü damaskus üzerine çalışan ustalar da nikel bolca katmanlara ve parlak kontrast gereken yarlere kullanıyorlar, ancak bu şekilde çatlama hiç görmedim, bu yüzeyde olması ve kaynaklanırken hızla soğuması filan gibi bir nedenle mi oldu merak ettim ::)
-
Bodrumda olur, Yakarız ustanın ocağını >:D o zaman gelirken Sanayiden döküm elektrodu al yanına 10 tane kadar. Her zaman beklerim, sevinirim.
döküm kaynağı sanırım nikel için gerekli bir malzeme olrak düşünüyorum
inşallah geliriz üstadım inşallah
-
??? Hocam eline emeğine sağlık. SÜPER. :2up
-
Sefa abi eline emeğine sağlık hasta oldum. :o
Saygılar...
-
Sonuç muhteşem olmuş, biraz rastlantısal bir sonuç anladığım kadarıyla ama bu nikel yüzey olayı harbiden görsel şenlik. Geyik boynuzu kabza da çok güzel görünüyor :2up
Bu arada nikel kolay mı ocak kaynağı oluyor, sormamın nedeni yüzeyde yaptığın şekilde Bruce Bump gibi birçok ünlü damaskus üzerine çalışan ustalar da nikel bolca katmanlara ve parlak kontrast gereken yarlere kullanıyorlar, ancak bu şekilde çatlama hiç görmedim, bu yüzeyde olması ve kaynaklanırken hızla soğuması filan gibi bir nedenle mi oldu merak ettim ::)
Sonuç kesinlikle rastlantısal, bir sanmai denemesi yaparken ortaya çıktı. Nedeni çok karmaşık değil, basit bir hata. Ana malzeme 52100 kalındı zaten, önceden onu dövüp dahada inceltmem gerekirken yapmadım, ve kalın haliyle yüzeye kaynak dikişleri çektim. Dış katman nikel olunca ve kalınlığıda orta malzemeden oldukça daha ince olunca yüzey fazlaca ısındı ve nikelin erime derecesi demirden az olduğundan + bu halde şahmerdanın altına girdiğinden nikel her yerinden çatladı. Orta malzeme de sağlam olunca bu hale getirdim.
Nikel ocak kaynağına en uygun malzeme nerdeyse. Ara katmanlara koyduğunda kesinlikle sorunsuz birleşiyor ve kontrastı da çok yüksek.
[döküm kaynağı sanırım nikel için gerekli bir malzeme olrak düşünüyorum
inşallah geliriz üstadım inşallah
Döküm kaynağında kullanılan elektrodlar zaten %99 nikel içeriyor Özgür.
-
??? Hocam eline emeğine sağlık. SÜPER. :2up
Sağol Oğuzhan
Sefa abi eline emeğine sağlık hasta oldum. :o
Saygılar...
Teşekkürler Uğurcan
-
biraz fazlaca elektrod bulayım bakalım o zaman sanmai falanyaparız birazda kömür getireyim bari
-
Sefa usta herzamanki gibi guzel olmus elinize saglik.
-
ilk gördüğüm bıçak tarzı
süper olmuş :2up
-
küçük bir hatadan süper bir bıçak olmuş :) tebrik ederim Sefa ustam
-
Hesaplanmış hata . ;) :)
Yeni bir tarza kapı açtın usta kutlarım . Nikel elektrod havaleli ocak , körük vs gerektirmeden namlu yüzüne uygulanarak yepyeni ve farklı yüzey efektleri verecek gibi . Benim rastlamadığım ve üzerinde çalışıp geliştirilebilir yepyeni bir yol . Eline sağlık .
Özgür
Spiralle namluya açılan dalgalı kanallara elektrodla dolgu yapıp , yüzey düzeltme amaçlı çok az döverek kontrollu şekiller alınabilir . bir ucundan başlasan da yeni fikirlerle bu yeni Sefa çabuk tarzını geliştirsek mi? :)
-
Sefa ustam eline sağlık çok hoş durmuş desenler harika çıkmış geyik sapıda çok orjinal olmuş...ne diyebilirimki imrenerek seyretmekten başka..ellerin dert görmesin.. :)
-
Çok güzel olmuş ellerinize sağlık Sefa Ustam, ustalığınızı yine konuşturmuşsunuz.
-
Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar.
Bekir Usta, haklısın gerçekten de bu yöntemle kombine edilerek bir çok iş yapılabilir. Denenecek bir sürü şey çıktı ^-^
-
Hesaplanmış hata . ;) :)
Yeni bir tarza kapı açtın usta kutlarım . Nikel elektrod havaleli ocak , körük vs gerektirmeden namlu yüzüne uygulanarak yepyeni ve farklı yüzey efektleri verecek gibi . Benim rastlamadığım ve üzerinde çalışıp geliştirilebilir yepyeni bir yol . Eline sağlık .
Özgür
Spiralle namluya açılan dalgalı kanallara elektrodla dolgu yapıp , yüzey düzeltme amaçlı çok az döverek kontrollu şekiller alınabilir . bir ucundan başlasan da yeni fikirlerle bu yeni Sefa çabuk tarzını geliştirsek mi? :)
geliştirmekte fayda var desing by sefa da yazabilriz esasen :)
-
çok güzel bir tarzın başlangıcı olmuş, tebrik ediyorum hocam. ellerinize sağlık.
-
Ellerine sağlı ustam bıçaktan çok biz çatlıyoruz merektan ileride daha neler göreceğiz diye... :2up
-
gayet hoş. ellerine saglık.
-
Sefa hocam çok güzel olmuş, ellerine sağlık :2up
-
hocam eline sağlık, çok değişik bir çalışma olmuş,
yine sayende yeni bir şeyler öğrenmiş olduk :2up
-
Teşekkürler arkadaşlar, eksik olmayın.
-
çok güzel bır desen ortaya çıkmış. koluna sağlık Sefa usta :). bu arada yeni birtşey daha öğrenmiş olduk. Özgür artık elektrodları alıp hafta sonu sanmai yapacağız diye gelir. O:-)
ustam aynı şekılde döküm elektrodu değilde , paslanmaz elektrodu kullanamazmıyız..?
-
Kullanabilirsin, olur ama ITAB denen bir bölge var ( ısı tesiri altındaki bölge) burada krom ne tür alaşımlar yapar, sıcaklığın etkisiyle çatlama olurmu! istersen bu konuyu biraz araştırayım da net yanıtı o zaman vereyim Taner usta. Aklımda kalanlardan hatırladıklarımın içinde ön tav uygulaması var bakalım neymiş ne değilmiş akşam okuyup yazarım.
-
Hocam yine döktürdün maşallah,
Ellerin dert görmeye,
Bu fikirler belli ki buyük bir bilgi birikiminin eseri, fikrine de sağlık demeli ozaman..
-
Hocam yine döktürdün maşallah,
Ellerin dert görmeye,
Bu fikirler belli ki buyük bir bilgi birikiminin eseri, fikrine de sağlık demeli ozaman..
Sağolasın Mehmet, aslında bu işin bir kısmı, daha doğrusu böyle olmasının nedeni bir hatydı ;) çok öyle birikimle de ilgisi yok ^-^
-
:)) :))
olsun Hocam, sonuçta ''merak ilmin atasıdır'' derler..
-
Kabzaya bak hele ??? ??? ???
-
Eline sağlık usta. Hem sap çok güzel yapılmış, hem namlu çeliği şahane, hem de genel hatlar olarak çok estetik. 8) :2up
-
Ustam elinize sağlık... Çok güzel gözüküyor... Kabza biraz kısa mı kalmış acaba? 2 cm. daha uzun olsaydı daha oturaklı olurmuş gibi geldi bana... Ama namlu süper, tesadüf mesadüf... Zaten "Aşk tesadüfleri sever"miş :)) Sizin bıçak aşkı da sevmiş...
Sevgiler,
-
Eyvallah ^-^
Cem sap normal aslına bakarsan 12 cm ::), demekki senin elin büyük ondan kısa geldi gözüne ;)
-
Eyvallah ^-^
Cem sap normal aslına bakarsan 12 cm ::), demekki senin elin büyük ondan kısa geldi gözüne ;)
:D
ya da namlu biraz azman gibi..
-
Eyvallah ^-^
Cem sap normal aslına bakarsan 12 cm ::), demekki senin elin büyük ondan kısa geldi gözüne ;)
:D
ya da namlu biraz azman gibi..
12 santim mi??? ??? O zaman namlu 75 santim mi? :) Ustam, hakikaten bana kısa gözüktü ama 12 santim ortalamadan da 1 - 1,5 santim uzunmuş... Demek ki neymiş? En büyük Fenerbah... Pardon ya, o öbür foruma yazılması gerekendi... ::) Demek ki neymiş? Fotoğraflara güven olmazmış... :)
Sevgiler,
-
:))
Görünene aldanmamak lazım.
-
Cem hocam adamı öldürürsün :))
-
Tanerin sorusuna yani “aynı işlemi paslanmaz çelik elektrodla yapsak olurmu” sorusuna elimden geldiği kadar sade bir dille, ayrıntıya girmeden yanıt vermeye çalışayım. Akşam biraz ders çalıştım sayesinde, iyi oldu arada bir tazelemek gerekiyor ;)
Çelik malzemelerde kaynak edilebilirliğin ölçüsü olarak sınıflandırmada kullanılan “karbon eşdeğeri” diye bir terim var. Bu aslında bir anlamda sizin kaynak yapacağınız parçanın, kaynak öncesi veya sonrası ön tav gerektirip gerektirmediği konusunda bir fikir veriyor. Çeşitli hesaplama yöntemleri ve formüller çıkaranlar var, örneğin
Kihara, Suzuki ve Tamura formülüne göre,
Mn Si Ni Cr Mo Cu P
Ceş= C+ ---- + ---- + ---- + ---- + ---- + ---- + ----
6 24 15 5 4 13 2
Yukarıda verdiğim bir sürü formülden sadece biri. Uzatmayayım bu formüllerin herhangi birisinden çıkan sonuca göre
Karbon Eşdeğeri (%) Ön Tav Sıcaklığı
0.45 ten küçük -------------------------- Normal koşullarda gerek yok
0.45-0.60 arası-------------------------- 100-200 derece arası
0.60 dan büyük-------------------------- 200-300 derece arası
Öneriliyor
Ama işi garantiye almak adına ve sonuçta kaynak uygulanan çelikler ( bizim kullandıklarımız) genellikle orta ve yüksek karbonlu veya alaşımlı çelikler olduğundan hepsinde ön tav uygulamasının yararı var. Buna kabaca 300-400 derecelik bir ön tav diyebiliriz. Ön tav derken karıştırılmasın, tavlama sonrası sıcaklık kaçmadan hemen kaynağa başlıyoruz, bekleyip malzemenin soğumasına izin vermiyoruz. Aynı şekilde kaynak işlemi bittikten sonrada malzemenin hızlı soğumasına izin vermememiz gerekiyor ( çatlama olasılığını engellemek için)
Taner alaşımlı çeliklerde önerilen paslanmaz elektrotlar genellikle östenitik elektrotlar
Böhlerin üretim kodu FOX KN 18/8 elektrodu bu iş için biçilmiş kaftan, bu veya diğer markaların muadili olur. ( Bua rada belirteyim bendeki katalog Böhlerin kataloğu, Gedik holding daha sonra Böhlerle yollarını ayırmıştı bu nedenle bu elektrodu bunu gözeterek sormak gerek)
Dikkat edilmesi gerekenler şunlar
• 300 dereceler civarı ön tav ve hemen ardından kaynak işlemi
• Elektrotlar işlem öncesi en az 1.5 saat 200 derecede kurutulmuş olmalı, nedeni; nem içeren elektrotlarla alaşımlı çeliklere kaynak yapmak, kaynak bölgesine hidrojen girişine neden olabiliyor ve giren bu hidrojen ITAB ( ısı tesiri altındaki bölge)ye difüzyon yoluyla geçerek sertleşen yapıda mikro çatlaklara neden olabiliyor ( çatlak bir bıçağın olmasını istemezsin)
• Kaynağın hemen ardından gerilim giderme tavlaması uygulamakta yarar var ( 600-650 derecelerde) bu sıcaklıktan yavaş soğutmak gerekiyor, örneğin kuma sokabilirsin.
Uygulayacak olanlara kolay gelsin.
(Arkadaşlar konu aslında çok uzun bu nedenle kırpa kırpa böyle oldu, pratik işleme sokmaya çalıştım, bilesiniz ;))
-
Hocam mükemmel bir eser olmuş. Ellerine sağlık.
-
Tanerin sorusuna yani “aynı işlemi paslanmaz çelik elektrodla yapsak olurmu” sorusuna elimden geldiği kadar sade bir dille, ayrıntıya girmeden yanıt vermeye çalışayım. Akşam biraz ders çalıştım sayesinde, iyi oldu arada bir tazelemek gerekiyor ;)
Çelik malzemelerde kaynak edilebilirliğin ölçüsü olarak sınıflandırmada kullanılan “karbon eşdeğeri” diye bir terim var. Bu aslında bir anlamda sizin kaynak yapacağınız parçanın, kaynak öncesi veya sonrası ön tav gerektirip gerektirmediği konusunda bir fikir veriyor. Çeşitli hesaplama yöntemleri ve formüller çıkaranlar var, örneğin
Kihara, Suzuki ve Tamura formülüne göre,
Mn Si Ni Cr Mo Cu P
Ceş= C+ ---- + ---- + ---- + ---- + ---- + ---- + ----
6 24 15 5 4 13 2
Yukarıda verdiğim bir sürü formülden sadece biri. Uzatmayayım bu formüllerin herhangi birisinden çıkan sonuca göre
Karbon Eşdeğeri (%) Ön Tav Sıcaklığı
0.45 ten küçük -------------------------- Normal koşullarda gerek yok
0.45-0.60 arası-------------------------- 100-200 derece arası
0.60 dan büyük-------------------------- 200-300 derece arası
Öneriliyor
Ama işi garantiye almak adına ve sonuçta kaynak uygulanan çelikler ( bizim kullandıklarımız) genellikle orta ve yüksek karbonlu veya alaşımlı çelikler olduğundan hepsinde ön tav uygulamasının yararı var. Buna kabaca 300-400 derecelik bir ön tav diyebiliriz. Ön tav derken karıştırılmasın, tavlama sonrası sıcaklık kaçmadan hemen kaynağa başlıyoruz, bekleyip malzemenin soğumasına izin vermiyoruz. Aynı şekilde kaynak işlemi bittikten sonrada malzemenin hızlı soğumasına izin vermememiz gerekiyor ( çatlama olasılığını engellemek için)
Taner alaşımlı çeliklerde önerilen paslanmaz elektrotlar genellikle östenitik elektrotlar
Böhlerin üretim kodu FOX KN 18/8 elektrodu bu iş için biçilmiş kaftan, bu veya diğer markaların muadili olur. ( Bua rada belirteyim bendeki katalog Böhlerin kataloğu, Gedik holding daha sonra Böhlerle yollarını ayırmıştı bu nedenle bu elektrodu bunu gözeterek sormak gerek)
Dikkat edilmesi gerekenler şunlar
• 300 dereceler civarı ön tav ve hemen ardından kaynak işlemi
• Elektrotlar işlem öncesi en az 1.5 saat 200 derecede kurutulmuş olmalı, nedeni; nem içeren elektrotlarla alaşımlı çeliklere kaynak yapmak, kaynak bölgesine hidrojen girişine neden olabiliyor ve giren bu hidrojen ITAB ( ısı tesiri altındaki bölge)ye difüzyon yoluyla geçerek sertleşen yapıda mikro çatlaklara neden olabiliyor ( çatlak bir bıçağın olmasını istemezsin)
• Kaynağın hemen ardından gerilim giderme tavlaması uygulamakta yarar var ( 600-650 derecelerde) bu sıcaklıktan yavaş soğutmak gerekiyor, örneğin kuma sokabilirsin.
Uygulayacak olanlara kolay gelsin.
(Arkadaşlar konu aslında çok uzun bu nedenle kırpa kırpa böyle oldu, pratik işleme sokmaya çalıştım, bilesiniz ;))
ayrıntılı bılgi için teşekkür ederim Sefa usta :)
-
elinize sağlık namludaki çatlamıış desenlere bayıldım
-
Teşekkürler.
-
sefa hocam açıkçası hiç birşeyi tesadüf olarak değerlendirmem bunun ardında çok farklı bir neden var :) gerçekten böyle bakarken doyamıyorum resmini çıkarttırıp duvara asasım var o derece Ellerine kollarına yüreğine sağlık harikasın
-
Sağolasın Ali.